Specificaties Tower, 6 interne + 3 externe bays - Bekijk alle specificaties

Antec Nine Hundred Ultimate Gamer Case Review

NoRRaDo87 30 maart 2008, 1.020 views

Antec Nine Hundred Ultimate Gamer Case

Pluspunten

• Coolers, systeem kast is lekker cool
  • Voeding zit onder in
  • mooi ontwerp

Minpunten

• als je steeds naar lanpartys gaat, is het een zware last om te vervoeren.

Kwaliteit voeding Score: 4
Ik heb zelf eerst big towers gehad en de goedkope atx kasten. Na een jaar vielen ze steeds uitelkaar. Nu heb ik de Antec nine, en deze is geweldig. Het is een zware kast, voor lanpartys heb je dan ook een auto nodig ;-) (sommige doen het nog op de fiets of trein).

Qua cooling is dit de beste kast die ik ooit heb gehad, het systeem is gemiddeld maar 25 graden en de CPU is maar +/- 22 graden. Er zit een hele grote 200mm cooler in, aan de boven kant. Wat een goede plus punt is, dat je alle coolers lager kan zetten. Overdag alles open met het gamen en snachts met downloaden zet je ze op het laagst en hoort er bijna niks meer van.

Kortom : een perfecte kast voor een gamer!

• Foxconn amdx2 moederbord
  • AMD x2 Atlhon 64bit 5200+
  • 2 gb ddr2 geheugen
  • Geforce pci-e 8500 gts 256mb
  • 250 gb hdd sata 2

Heb jij ook een Antec Nine Hundred Ultimate Gamer Case?

alsook jou commentaar :+

Je review is inderdaad wat kort, mss kan je wat inspiratie opdoen om hem wat langer/uitgebreider te maken in onderstaande links.
(Zelf heb ik nog nooit een review geschreven, maar ik zou zelf eerst eens kijken naar andere goede reviews van gelijke/soortgelijke producten. Daar zijn er zeker genoeg van ;) : )
productreview: Antec Nine Hundred Zwart review door Jesse99 (ook van een Nine Hundred)
productreview: Antec Performance One P182 Zwart review door SniperFox
productreview: Lian Li PC-61 review door SatCP
productreview: Thermaltake Lanbox Lite review door Sqorpius

[Reactie gewijzigd door 3phemeral op 30 maart 2008 15:06]

Kwaliteit voeding beoordeeld? Volgens mij zit er standaard geen voeding bij hé?

Dus dan laat je hem gewoon leeg ;)

De positie van de voeding is een pluspunt voor het kopje: inbouwmogelijkheden en koelingsmogelijkheden.
Nadeeltje. 8800gtx/ultra gaat niet passen met het fanbracket aan de binnenkant( achter de 5.25" bays) Kan er natuurlijk wel van af.

Videokaarten met een accelero s1 koeler (toch wel 1 van de populairste aftermarket koelers op het moment) passen ook niet op de gangbare manier. Het fanbracket aan de binnenkant van het zijpaneel zit daar in de weg en het kost toch wel enige moeite het netjes te verwijderen.

Leukigheidje aan de kast is het bewaarvakje boven op de kast.
Nog een leukigheidje, 2 door rubber flapjes afgedekte gaten achter in de kast, voor de slangen van een eventueel wc setje.

En even als reactie op de post hier onder, 89 euro is niet veel geld voor een bigtower, dus een beetje onvolwaardig mag hij best wel zijn. Het is maar net wat je zoekt en wat je er voor uit wilt geven.

[Reactie gewijzigd door 666pack op 30 maart 2008 20:24]

beetje kort
Ben ik het mee eens. Ik vraag me af hoe lang NoRRaDo87 deze kast heeft voor dat deze "review" geschreven heeft. Ik was in het begin ook goed te vrede over deze kast, de temperatuur binnen was optimaal. Na een tijdje ben je wat kritischer en is het mooiste(nieuwigheid) er af. Toen vond ik wel minpunten zoals de afwerking die erg slecht was door bv de randen van de zijkappen die niet waren mee gespoten. Het ruimte gebrek om alle kabels mooi weg te kunnen werken (met 1 of 2 schijven zal het nog wel gaan, maar geloof me: 6 is een kabel puinzooi). Het hd-rack wat van boven tot helemaal beneden loopt kan denk ik ook problemen geven als je er een grote vga (bv 8800gtx/ultra) in zou willen hebben. Na een tijdje was hij ook al niet meer zo stil. En als laatste: stof. In de roostertjes voor hadden stof filters moeten zitten, nu word het stof echt de kast in gezogen. Het uiterlijk is wel een dikke plus. Nog steeds...

Mijn conclusie: te veel geld voor een onvolwaardige "big-tower" en daarom staat hij nu op zolder.

p.s. Ik kan geen produkt reviews schrijven, maar volgens mij heeft deze review nu meer info.
is me eerste review ;-) maar gebruik de kast nu zo'n 4 maanden.