Thermaltake Lanbox Lite Review

Sqorpius 25 maart 2008, laatste update op 1 juli 2008, 9.775 views

Thermaltake Lanbox Lite

Pluspunten

• Mooie afwerking
  • Klein
  • Uitbreidbaarheid
  • Koeling (ondanks een SFF)

Minpunten

• Alleen M-ATX Moederborden
  • Als je er een 8800 GTX in wil zetten moet je de harddrive cage verwijderen. Met een 8800 GTS is dit NIET.

Vooraf

Nadat ik mijn vorige pc had afgeschreven werd het weer tijd voor een nieuwe, ook deze keer wou ik zelf de componenten aanschaffen en in elkaar zetten. Dit maal wou ik voor een Compactere kast gaan om hem ook als HTPC te kunnen gebruiken. Na een paar uurtjes googelen kwam ik uit bij de ThermalTake Lanbox lite, Hij was klein, compact, had een sleak afwerking en had de eigenschappen van een miditower, Waaronder dus genoeg ruimte voor een 8800GTS/GTX kaart mits de hdd cage word verwijderd ( hierover meer )

Algemene beoordeling

De kast zat goed ingepakt in een soort beschermingszak en daaromheen zat weer piepschuim. in de kast zelf zat een zakje met de schroefjes, boekjes, stickers etc. Er zijn twee uitvoeringen van deze kast, eentje Met window en eentje Zonder window. Aangezien ikzelf wel een window persoon ben koos ik voor de Window versie. Deze heeft Zowel links als rechts een ovaalvormige Window zodat je door de kast heen kan kijken. Dit komt omdat het moederbord niet op de zijkant maar op de onderkant van de kast word bevestigd.

Bouwkwaliteit en afwerking

Hier ben ik erg tevreden over. de kwaliteit voelt stevig aan en er kraakt niets. De klepjes die opengaan voor de Dvd-drive zijn ietwat fragiel maar dat had ik niet anders verwacht. Verder ziet de kast er gelikt uit door de zwarte hoogglans afwerking. Enige nadeel is is dat het gebruikte materiaal van binnen geen aluminium maar staal is. dit maakt het Net iets zwaarder.

Inbouwmogenlijkheden

De inbouwmogenlijkheden zijn net zoals met de meeste miditowers. er past een Full size ATX voeding in en heeft de mogenlijkheid ( zoals bij mij ) om een 8800GTS/GTX in te bouwen. Enigste Nadeel is dat de kast wel alleen Mini-AtTX of Micro-ATX moederborden ondersteunt, Deze zijn tegenwoordig genoeg te vinden dus dit moet geen probleem zijn. Nadeel van een 8800GTX is dat de harddrive cage moet worden verwijdert. Hierdoor heb je nog maar plek voor 1 harde schijf die in de plaats van de floppydrive plek moet komen. standaart heb je met de harddrive cage, ruimte voor 3 Harde schijven. Er kunnen verder 2 Optische drives worden ingebouwd.

Koelingsmogenlijkheden

BIj de kast zelf worden al 2 x 60 mm en 1 x een 92mm fan geleverd. De 120mm fan is blauwe LED fan die zachtjes door de voorgrill heen schijnt. je hebt nog de optie om een 3e 60mm fan in te bouwen aan de achterzijde. Verder is de kast zelfs voorzien van een speciaal gleufje die je af kan breken en van een plastic stripje kan voorzien zodat je de kast eventueel met waterkoeling kan uitrusten. De airflow in de kast is erg goed zolang je je kabels goed gesorteerd houd. Mijn componenten blijven goed gekoeld en nooit boven de 60/70 graden! hier mijn temps: ( Load na 3 uurtjes crysis)

Asus EN8800GTS 320MB @ Stock Idle 40 Graden, Load 67 Graden

Core 2 E4500 @ 2.8 Ghz ( Boxed koeler) Idle 35 Graden, Load 50 Graden

Vormgeving

De vormgeving.. Tja dit hangt echt sterk af per persoon. Ikzelf vond de kast gewoon mooi, simpel, niet te prijzig en toch goed uitbreidbaar. de mooie zwarte hoogglans afwerking past goed bij de rest van mijn hardware. Aan de voorkant van de kast zitten aan de linkerzijkant 2 usb poorten, een 1394 Firewire poort, 1 Mic en 1 audio-uit poort. Makkelijk bereikbaar en zo hoef je dus niet achter je pc te kruipen om eventjes een usb stick in te pluggen. En ja, de paar mensen die zeggen dat hij lijkt op een magnetron :9 :X

Installatiegemak

De kast is heel handig uit elkaar te halen door simpelweg wat thumbscrews te verwijderen. Zodra je ze aan de achterkant allemaal verwijdert heb kan je zo de moederbord tray verwijderen, waarnaar de topcover, Drivecage en de PSU cage allemaal uit de kast kunnen worden gehaald zodat je alles zeer gemakkelijk buiten de kast in kan bouwen waarnaar je het allemaal weer in elkaar zet en de laatste kabeltjes aansluit. dit is een groot voordeel tenopzichte van een Miditower.

Modbaarheid

Niets over te zeggen, heb er 2 Neonbalkjes in geplaatst en verder nog vrij weinig.

Kwaliteit van voeding

Zit geen voeding bij inbegrepen.

Voor de prijs van 55,- heb je een zeer robuust en mooi kastje. voelt niet goedkoop aan en is handig om mee naar lanparty's te nemen.

Update 11-03-08

Ik wou afstappen van de boxed cooler van intel en een 3rd party cooler aanschaffen. Nu lag mijn intresse bij de scythe mugen die ook in mijn game systeem zit. maar na even verwisselen bleek al snel dat hij te hoog was, Dit komt omdat de voeding Recht boven de CPU hangt. Je hebt dus maar 18 CM vanaf de cpu vrij om een cooler te plaatsten. Ik ben dus maar voor de Thermaltake BlueOrb gegaan. geeft een wat leuker effect en koelt 4 graden beter dan met de stock cooler. Ook heb ik wat AS5 ertussen gestopt en nu is mijn E4500 @ 2.8 ghz Load 40 graden.

Update 12-03-08

Na Eindelijk haastig wat (van slechte kwaliteit) foto's te hebben geschoten, ook maar even geupload voor de liefhebber of die 8800 kaart nu wel of niet gaat passen. ik kan je zeggen dat OOK de 8800GT past omdat ik hem zelf binnen heb gekregen.
Toevoeging: Ik heb Nog een 8800GT besteld om deze in mijn lanbox te stoppen, hij past en de temperaturen blijven redelijk overzichtelijk met de fan op 45 tot 60 procent onder load. 65 graden max (Jetway N8800GT 512) Ik Zal morgen even wat foto's schieten en deze Uploaden. Ik blijf de review updaten met nieuws etc.

Heb jij ook een Thermaltake Lanbox Lite?

is ie ook nog een beetje stil? (isolatie?) ik heb namelijk interesse in een LANBOX HT,
Nou ik kan er eigenlijk weinig op zeggen omdat ik de 8800GTS erin heb zitten die toch wel een redelijk niveau lawaai maakt. maar de fans uit de kast zelf zijn behoorlijk stil en hoor ik ook het minst. Dus met de juiste (passieve) kaart is het zeker wel een HT kastje.
Hoe bedoel je?

Whoops sorry! dank je

[Reactie gewijzigd door Sqorpius op 16 november 2007 21:43]

Goeie review, ik heb de kast ook een tijdje gehad, maar vond het toch irritant worden om steeds de hele toestand uit mekaar te moeten halen om een harde schijf of insteekkaart te wisselen.

1 opmerking: de bijgeleverde blauwe ledfan is 92mm en niet 120mm :)
Dank je, zag t net ook op de doos inderdaad. ik verander t even.
Dat van die videokaart / drivebay is toch wel lastig. Hoeveel ruimte heb je (in de lengte) voor een videokaart? Ik zit over deze kast na te denken, maar als er geen 8800GTX in past naast 2 HD's dan heb ik een probleem :P

//edit: IN een review van techpowerup zag ik dat de HDD cage begitn waar het mATX moederbord eindigt. EEN mATX bord is 9,6 inch en de beoogde 8800GT kaart is 9 inch. Zou allemaal net moeten kunnen dus....

[Reactie gewijzigd door jbr op 17 november 2007 09:20]

Ja je hebt nog een klein beetje speling tussen je Moederbord en Cage, aangezien die powercable van je 8800gt boven de cage uitkomt zou het net moeten passen.
Ik heb er laatst wel n moeten bouwen met 2 hdd's en een 8800GTX. Je kunt de HDD Cage ongeveer 5 6 cm van de videokaart verplaatsen. Je klemt hem dan onder de laatste 2 opstaande profieletjes en boort op de plek waar de schroef normaal komt een gaatje in het chassis. Ff een tappertje erdoor en dat gaat perfect.

Het ging hier trouwens om een Lanbox VF1000, maar volgens mij is de opzet gelijk.

[Reactie gewijzigd door TheModeR op 17 november 2007 10:00]

Serieus? ik heb bij mijn kast nog geen mogenlijkheid gezien om die HDD cage een beetje naar links ( waarschijnlijk) te verplaatsen, bij mij heeft hij maar twee inhaak dingetjes. maar goed ik heb een 8800 gts en zal eerder upgraden naar een 8800 GTS 512 dan een GTX.
eerder upgraden naar een 8800 GTS 512 dan een GTX.
640Mb bedoel je ;)

En ja het is een leuk kastje, zat ook overwegen om deze misschien te halen, maar heb toch maar bij een echte miditower gehouden. :)
Nee ik bedoel echt 512, De nieuwe GTS die gaat uitkomen, variant van de 8800GT

Linkie: http://www.fudzilla.com/i...sk=view&id=4013&Itemid=34

[Reactie gewijzigd door Sqorpius op 17 november 2007 15:09]

Heb je misschien een foto'tje?
Ben ik erg benieuwt naar!
Waar wil je een foto van, ik heb de kast ook en kan wel ff foto's maken als je wilt...
Ik heb er geen foto's van, de lanbox was namelijk voor een klant van mij.

Normaal gesproken komt het zo te zitten:

)-----------------

hdd cage @

)-----------------

De haakjes zijn hierbij de inhaakhaakjes, en de hdd cage schuift hier dus op. Het apenstaartje staat voor het schroefje. Als je de hdd cage 180 graden draait dan komt het zo:

-------------- )

@ hdd cage

---------------)

De aansluitingen van de hdd's komen hierbij helemaal aan de linkerkant te zitten. Dit kan allemaal net met het aansluiten van de s-ata data en power kabels.

Ik hoop dat het en beetje te volgen is ;)

[Reactie gewijzigd door TheModeR op 17 november 2007 15:08]

Ik snap je, ik zal eens kijken of dit veel scheelt met ruimte, Alvast bedankt :)
Nou, dit is een review over een kast.. en daar zou ik graag een fototje van hebben, als alles erin zit.. :)
Sorry ik lees je post nu pas, Ik ga fotos uploaden zodra mijn camera weer terug is!

[Reactie gewijzigd door Sqorpius op 18 november 2007 22:10]

Zou je misschien een plaatje in je review willen plakken van het totaal. Ik ga dit kastje misschien ook halen en dan komt er een 8800gt in, ik vraag me dus een beetje af of het wel past enzo. :)
Heb even een tweetal foto's toegevoegd zodat je een kleine indruk krijgt, had niet veel tijd dus zal binnekort even wat betere foto's uploaden! hoop dat je hier genoeg aan hebt.
Nette review al zou het mijn keuze kast niet zijn ;) .
Dank je, ja zoals ik al vermelde. het is echt een "You hate it or You like it" Kast. Heb hiernaast nog een Antec900 staan die wat algemener is natuurlijk, maar ik moet zeggen dat ik met deze kast toch net wat meer bekijks heb op lanpartys dan met mn standaart 226bw+g15+g5+antec900.