Scythe Mugen 5 PCGH Edition

Specificaties 120mm diameter met 14,5dB geluidsproductie - Bekijk alle specificaties

Review door de redactie

De redactie van Tweakers heeft nog geen review van de Scythe Mugen 5 PCGH Edition. Bekijk hieronder de review van onze collega's van Hardware.Info.

Reviews door gebruikers

Scoreverdeling

Gemiddelde gebruikers score Score: 5

Scythe Mugen 5 PCGH Edition

Pak een uitstekende Mugen 5, en plak er dan twee superstille ventilatoren op voor een paar euro extra, en hij koelt even uitstekend voor een paar dB minder. Niet een heel spannend verhaal, wel een heel sterke kandidaat, zeker voor de echte stilte freak.

Pluspunten

• Ruim voldoende koeling voor i5/i7 met enige OC ruimte
  • Onhoorbaar stil met 300 RPM minimum, maar ook op 100% met 800 RPM maximum uitzonderlijk stil.
  • Installatie beter dan welke Scythe tot dusver: Goede schroevendraaier meegeleverd, pasta in een tube ipv zakje, mounting concept eenvoudig.
  • Bouwkwaliteit en afwerking koelblok verbeterd; dikkere aluminium topcover, nickel-plating op de koperen delen, afwerking heatpipes chic.
  • Bouwkwaliteit ventilator beter dan Scythe's 'of old'
  • Geen overlap werkgeheugen (S115x) en PCIe slot vrij. S2011 geheugenhoogte ook praktisch prima.

Minpunten

• Een klasse boven de oude Mugens, maar komt als gevolg ook in een hogere prijsklasse terecht.
  • (Voor Intel socket S115x) Het plaatsen bij het koelblok bij de installatie vereist alsnog flink wat kracht; zorg voor een stevige ondergrond en bij voorkeur installeer koelblok voordat je moederbord in de case zet.
  • Meerprijs boven standaard Mugen 5 veelal niet 'nodig', anderzijds is het niet veel geld voor een extra ventilator.

Cybermonk 13 augustus 2017 Product gekocht

Scythe Mugen 5 PCGH Edition

Overtreft ruimschoots de verwachtingen. De achterste cpu fan zit echter heel dicht op de achterste case fan. Daarom heb ik hem andersom gemonteerd. Dit is echter alleen een optie indien je geheugen hebt zonder heatspreaders. Hierdoor komt de voorste cpu fan namelijk pal boven je werkgeheugen te zitten (zie foto).

• Heel stil, 14,5db op max 800rpm
  • Snel en makkelijk te installeren (AM3+)
  • Goed ontwerp, past ondanks formaat altijd
  • Meegeleverde fatsoenlijke magnetische schroevendraaier en tube koelpasta.

Minpunten

• Achterste cpu fan erg dicht op case fan, de vraag is of de 2e cpu fan dan nog wel zin heeft.

Geluidsproductie (min) Score: 5
Geluidsproductie (max) Score: 5
Koelvermogen Score: 4

guus397 20 juli 2017 Product gekocht

Scythe Mugen 5 PCGH Edition

ik had deze gekocht voor op mijn prime x370-pro moederbord jammer genoeg komt de braket tegen een capacitor en past hij niet. - door de hulp van mensen op tweakers ben ik er achter gekomen dat ik de stands-offs er nog tussen moest zetten! (past dus wel op het moederbord)

jaenster 6 december 2018 Product gekocht

Scythe Mugen 5 PCGH Edition

Apparaat is vrij zwaar, lomp en groot. Als je dit product koopt, kijk dan eventjes of die past. Ik heb zelf een redelijke kast en past allemaal prima. Maar so you know. Mocht je achterste fan tegen de fan van de kast komen, laat dat zitten, koelt enkel beter ;)

Pluspunten

• Onhoorbaar op lage rpm
  • Nauwlijks hoorbaar op hoge rpm
  • Koelt goed
  • am4 compatable
  • Fatsoenlijke Y cpu fan splitter
  • Hitte gaat direct uit de kast

Minpunten

• Niet de mooiste. Maar who cares

Benassi90 3 december 2018 Product gekocht

Scythe Mugen 5 PCGH Edition

Koelt mijn i7-7700K (zonder OC) meer dan prima. Wereld van verschil met de ~€30 koelers. Door de stillere fans is hij onhoorbaar stil.

Pluspunten

• Stil
  • Koelprestaties
  • Asymmetrisch ontwerp (valt niet over RAM module)

Minpunten

• 2e fan zit case fan in de weg

Idree 5 september 2018 Product gekocht

Scythe Mugen 5 PCGH Edition

Gebruik 'm om mijn i5 6500 te BCLK overclocken. Dat lees je goed, een non-k CPU OC via BCLK is mogelijk op skylake :) Met dit ding kreeg ik 'm zonder problemen op 4.4Ghz! Superblij mee!

Pluspunten

• Koel
  • Stil
  • past op AMD voor als ik Ryzen wil

Minpunten

• past net in mijn mATX

Shakesbeer_NL 2 september 2018 Product gekocht

Scythe Mugen 5 PCGH Edition

Gekocht voor gebruik met i7-7700k. Erg stil in gebruik en weet de processor ook onder load (zonder overclock) koel te houden met temps onder de 70 graden.,

Pluspunten

• Heel erg stil.
  • Heel erg koel.

Minpunten

• Groot, heel erg groot. Check voor aankoop of het wel past!

AveApps 19 augustus 2018 Product gekocht

Scythe Mugen 5 PCGH Edition

Gekocht als vervanging voor een stock intel-cooler op een i5 8500 in een Fractal Define S case. Intel stock unit werkte prima, maar maakte toch teveel geluid. De scythe mugen 5 is nagenoeg onhoorbaar. CPU temps idle rond 25C, bij load rond 40.

Pluspunten

• installatie duidelijk en robuust, niet zo'n gepuzzel als bij sommige andere koelers
  • onhoorbaar stil, ook onder load
  • ondanks grootte, zit niet in de weg van RAM slots naast CPU
  • bijgeleverde schroevendraaier

Minpunten

• extra fan niet gebruikt, ivm grootte koelblok dat naast een case-fan kwam; de normale mugen 5 met 1 fan is ook prima

_Apache_ 9 maart 2018 Product gekocht

Scythe Mugen 5 PCGH Edition

Voorheen ervaring met de Scythe Mugen 2 op een - inmiddels oude - LGA775 build. Dan is deze scythe 5 vele generaties beter. Enkele punten die snel opvielen - veel eenvoudige in montage (geen plastic fixeer clips meer, maar gewoon sterke schroeven)

Pluspunten

• meegeleverde sterke backplate
  • gereedschap meegeleverd
  • betere smallere beugels om de fans vast te houden
  • super stille fans, praktisch onhoorbaar
  • verloopkabels meegeleverd voor als je en enkele pwm aansluiting hebt
  • degelijke koelpasta meegeleverd

Minpunten

• geen eigenlijk..

Marcus73 5 maart 2018 Product gekocht

Scythe Mugen 5 PCGH Edition

Al jaren gebruik ik Mugen voor luchtkoeling. Koeling vs geluid is gewoon top. En ja hij is groot, maar ik heb ook een zeer ruime case. Ten opzichte van Mugen 3 en 4 is het installeren verder versimpeld dus top. De prijs is het echt waard voor wat je krijgt

Pluspunten

• koeling
  • geluid (stil)
  • installatiegemak

Minpunten

• geen

giggely 10 februari 2018 Product gekocht

Scythe Mugen 5 PCGH Edition

Ik had een waterkoeler en werd gek van het elke keer bijvullen, dus heb besloten over te stappen naar luchtkoeling. Mijn gedachtegang was, dan maar niet overklokken, maar dit was niet waar, deze koeler koelt vele malen beter dan mijn oude waterkoeler(Raijintek Triton Core). 5820k@4.5ghz/1.3v komt niet boven de 75graden.

Pluspunten

• Zeer complete pakket, zat zelfs een schroevendraaier bij
  • Makkelijk installeren
  • Koelt beter dan oude waterkoeler
  • Erg stil

Minpunten

• Ventilatoren hebben weinig airflow(en zijn daarom dus ook zo stil), heb ze dus meteen vervangen door een setje andere ventilatoren die ik had liggen, heb niet getest hoeveel dit scheelt in temperaturen.

xDiglett 11 januari 2018 Product gekocht

Scythe Mugen 5 PCGH Edition

Super product voor een redelijke prijs. Makkelijke installatie met een bijgeleverde schroevendraaier & koelpasta. Doet wat die moet doen, KOELEN.

Pluspunten

• Makkelijk te installeren
  • Hangt zeer stevig
  • 29°C idle, 70°C bij 100% load
  • Bijgeleverde schroevendraaier en koelpasta
  • Komt met splitter om de twee cpu fans samen te voegen

Minpunten

• Design is niet speciaal, tweede fan voor sommige cases misschien onnodig
  • Geen

sdk1985 19 november 2017 Product gekocht

Scythe Mugen 5 PCGH Edition

Geweldige CPU koeler. Deze versie is op maximale RPM zo stil dat je hem zelfs op 10cm afstand niet hoort. Montage is tevens erg eenvoudig. Als je het een keer hebt gedaan dan installeer je hem in twee minuten.

Pluspunten

• Ongelofelijk stil
  • Montage eenvoudig
  • Backplate voor stevigheid

Minpunten

• Maximaal 800 rpm

Luke Benner 26 oktober 2017 Product gekocht

Scythe Mugen 5 PCGH Edition

Heb deze koeler net gekocht en hij is stil en koelt heel goed. In PUBG komt de cpu niet boven de 40 graden. Ik gebruik artic silver 5 koelpasta

Pluspunten

• Schroevendraaier
  • Makkelijk in elkaar te zetten
  • STIL
  • Koelt Goed

Minpunten

• Niks

mcerasmus 23 september 2017 Product gekocht

Scythe Mugen 5 PCGH Edition

Heerlijk ding, ik heb mijn i5-6600K naar 4,5 ghz kunnen overclocken en komt niet boven de 40 graden. (gebruikt i.c.m. Artic Silver 5 en NZXT S340 met alle fan slots equipped)

Pluspunten

• Huh staat hij aan?<3
  • Huh 30 graden onder load? <3
  • Lekker blok in je case
  • Super fijne schroevendraaier meegeleverd!
  • Veel ruimte voor je RAM

Minpunten

• Toch weer 2 kilo
  • Fans zijn nou niet echt het meest unieke design
  • 2e fan is inderdaad een beetje onnodig als je al een fan op die plek hebt (zit nog geen centimeter tussen)
  • Past niet in elke kast, let daar op!

Maypole 11 september 2017 Product gekocht

Scythe Mugen 5 PCGH Edition

Als je niet voor RGB swag en dikke looks gaat maar voor prestaties en stilte, dan is dit de gedoodverfde keuze voor koeling van je CPU. Extreem stil en koelt zeer goed. Prijs/kwaliteit is dik in orde wat mij betreft. Installatie is een eitje.

Pluspunten

• Geen RGB
  • Koelt een overgeklokte Ryzen 7 1700 uitstekend
  • Niet hoorbaar, zelfs op turbo niet. (in een FD Define S)
  • Compleet met gereedschap geleverd
  • Past op zo ongeveer alle gangbare sockets

Minpunten

• Geen RGB
  • Zeker niet het mooiste onderdeel wat in je kast zal zitten.
  • Zwaar, dus niet handig als je veel LANs bezoekt met je kast.

Kampfimann 23 juli 2017 Product gekocht

Scythe Mugen 5 PCGH Edition

Mooi robuste koeler, erg stil, makkelijk te installeren maar het grootste pluspunt: de magnetische schroevendraaier die je er bij krijgt

Pluspunten

• Installatiegemak
  • Koel
  • Stil
  • Schroevendraaier
  • Ik heb 'm al genoemd, maar toch echt de schroevendraaier

Minpunten

• 2e fan bij sommige cases niet nodig

mstx 27 mei 2017

Scythe Mugen 5 PCGH Edition

Uitstekende koeler voor mijn Ryzen 7. De CPU blijft 10/25 graden koeler dan met de Wraith Spire. Montage was heel makkelijk.

Pluspunten

• AM4 bracket
  • Stil
  • Koelt heel goed
  • 2x 120mm PWM ventilatoren + splitter
  • Eenvoudig te monteren

Minpunten

• Geen
  • 2e ventilator is eigenlijk overbodig als je al een ventilator aan de achterkant vd kast hebt

Resultaten per pagina: 25 | 50 | 100

Heb jij ook een Scythe Mugen 5 PCGH Edition?

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5