Scythe Mugen 5 PCGH Edition

Specificaties 120mm diameter met 14,5dB geluidsproductie - Bekijk alle specificaties

Review door de redactie

De redactie van Tweakers heeft nog geen review van de Scythe Mugen 5 PCGH Edition. Bekijk hieronder de review van onze collega's van Hardware Info.

Reviews door gebruikers

Scoreverdeling

Gemiddelde gebruikers score Score: 5

Scythe Mugen 5 PCGH Edition

Pak een uitstekende Mugen 5, en plak er dan twee superstille ventilatoren op voor een paar euro extra, en hij koelt even uitstekend voor een paar dB minder. Niet een heel spannend verhaal, wel een heel sterke kandidaat, zeker voor de echte stilte freak.

Pluspunten

• Ruim voldoende koeling voor i5/i7 met enige OC ruimte
  • Onhoorbaar stil met 300 RPM minimum, maar ook op 100% met 800 RPM maximum uitzonderlijk stil.
  • Installatie beter dan welke Scythe tot dusver: Goede schroevendraaier meegeleverd, pasta in een tube ipv zakje, mounting concept eenvoudig.
  • Bouwkwaliteit en afwerking koelblok verbeterd; dikkere aluminium topcover, nickel-plating op de koperen delen, afwerking heatpipes chic.
  • Bouwkwaliteit ventilator beter dan Scythe's 'of old'
  • Geen overlap werkgeheugen (S115x) en PCIe slot vrij. S2011 geheugenhoogte ook praktisch prima.

Minpunten

• Een klasse boven de oude Mugens, maar komt als gevolg ook in een hogere prijsklasse terecht.
  • (Voor Intel socket S115x) Het plaatsen bij het koelblok bij de installatie vereist alsnog flink wat kracht; zorg voor een stevige ondergrond en bij voorkeur installeer koelblok voordat je moederbord in de case zet.
  • Meerprijs boven standaard Mugen 5 veelal niet 'nodig', anderzijds is het niet veel geld voor een extra ventilator.

Cyberaapje 13 augustus 2017 Product gekocht

Scythe Mugen 5 PCGH Edition

Overtreft ruimschoots de verwachtingen. De achterste cpu fan zit echter heel dicht op de achterste case fan. Daarom heb ik hem andersom gemonteerd. Dit is echter alleen een optie indien je geheugen hebt zonder heatspreaders. Hierdoor komt de voorste cpu fan namelijk pal boven je werkgeheugen te zitten (zie foto).

• Heel stil, 14,5db op max 800rpm
  • Snel en makkelijk te installeren (AM3+)
  • Goed ontwerp, past ondanks formaat altijd
  • Meegeleverde fatsoenlijke magnetische schroevendraaier en tube koelpasta.

Minpunten

• Achterste cpu fan erg dicht op case fan, de vraag is of de 2e cpu fan dan nog wel zin heeft.

Koelvermogen Score: 4
Geluidsproductie (max) Score: 5
Geluidsproductie (min) Score: 5

Jelle Mees 20 juni 2020 Product gekocht

Lekker stil!

Pluspunten

• Muisstil
  • Iets koeler dan de stockcooler
  • Lichte prestatiewinst

Minpunten

• Groter dan de stockcooler van AMD
  • Niet geschikt voor overclocken

Koelvermogen Score: 3
Geluidsproductie (max) Score: 5
Geluidsproductie (min) Score: 5

noda32 17 augustus 2019 Product gekocht

Scythe Mugen 5 PCGH Edition

Heftig ding! Tot nu toe altijd stock koelers gehad maar dit is toch wel wat anders. Koelt m’n Ryzen 3600 prima!

Pluspunten

• Brrrr, koud!
  • Stil

Minpunten

• Geen

guus397 20 juli 2017 Product gekocht

Scythe Mugen 5 PCGH Edition

ik had deze gekocht voor op mijn prime x370-pro moederbord jammer genoeg komt de braket tegen een capacitor en past hij niet. - door de hulp van mensen op tweakers ben ik er achter gekomen dat ik de stands-offs er nog tussen moest zetten! (past dus wel op het moederbord)

Tmk84 10 juli 2020 Product gekocht

Scythe Mugen 5 PCGH Edition

IK overclock niet of nauwelijks, en ben vooral geïnteresseerd in stilte en een solide oplossing die op een beschaafd budget toch een upgrade biedt over een stock-cooler. Deze voldoet daar wonderwel aan. mijn Ryzen 5 3600 komt nooit boven de 65C, en dat alles in relatieve rust.

Pluspunten

• goede koeling
  • stil
  • eenvoudig te monteren
  • geen push-pins

Minpunten

• looks zijn een beetje meh...

MennoAltenburg 30 juni 2020 Product gekocht

Scythe Mugen 5 PCGH Edition

Een tijd de stock cooler van AMD gebruikt op de Ryzen 7 3700x. Op een gegeven was ik wel klaar met hrt geluid en de thermals waren ook niet helemaal optimaal. De Scythe Mugen 5 PCGH kwam naar voren als een koeler met goede prestaties voor een redelijke prijs.

Pluspunten

• Houd de Ryzen 7 3700x met gamen met gemak rond de 50 graden in mijn setup.
  • 2 fans
  • Thermal paste wordt met de koeler geleverd
  • De schroevendraaier die Scythe met dit model meeleverd is super handig voor de computer hobbyist
  • Het monteren van de koeler kost je 5 tot 10 minuten

Minpunten

• Grote
  • Grote geheugen DIMMs kan een issue worden, al zit er wel een ruime cut-out in de koeler
  • Ik heb de fan eigenlijk de vekeerde kant op gemount. Dit heb ik gedaan omdat de fan van de koeler anders erg dicht op de exhaust fan van de kast zit.

jmaas 25 april 2020 Product gekocht

Scythe Mugen 5 PCGH Edition

Stop met zoeken als je een koeler voor je computer wil hebben Dit is wat je zoekt. Toegeven het is een hoop staal en heel fraai is het ook niet maar koelen doet ie als de beste.

Pluspunten

• koelen
  • stil
  • goede prjs/kwaliteit

Minpunten

• kast moet groot genoeg zijn
  • geen italiaans design
  • 2 fan voegt weinig toe

Takkeding 20 december 2019 Product gekocht

Scythe Mugen 5 PCGH Edition

Koelt uitstekend, monteren valt alleen een beetje tegen. Het duurde even voordat ik doorhad hoe de fanclips gebruikt moesten worden aangezien ik bang was ze krom te trekken.

Pluspunten

• Stil
  • Voert warmte goed af
  • Benodigd gereedschap wordt meegeleverd

Minpunten

• Montage van de fans niet duidelijk in handleiding

Jamievanm 30 november 2019 Product gekocht

Scythe Mugen 5 PCGH Edition

Ryzen 2600. Stock cooler 70 graden Be Quiet Slim Rock 59 graden Mugen 5 PCGH 49.5 graden en vooral veel stiller.

Pluspunten

• Stil
  • Monteerbaar
  • Compleet met schroevendraaier en pasta

Meowzen 18 oktober 2019 Product gekocht

Scythe Mugen 5 PCGH Edition

Geluid/koeling prestaties beter dan van mijn oude Scythe Mugen 2 rev b en Mugen 3. Geweldige stille fans die beter voelen(zijn?) dan alle fans die ik ooit heb gehad.

Pluspunten

• Stil
  • 2 Geweldige massieve Scythe fans
  • Installatie eenvoudig
  • Extra fan zeker het geld waard
  • Koel prestaties nog steeds goed
  • Hangt niet meer over mijn geheugen

Minpunten

• Socket 1200 compatibiliteit onzeker
  • De nieuwe fan clips buigen de koelvinnen aan de rand iets. Zelfs op de promofoto te zien.

Phyxion 2 september 2019 Product gekocht

Scythe Mugen 5 PCGH Edition

Stil, maar heeft het moeilijk tijdens de erg warme dagen op volle belasting.

Pluspunten

• Erg stil
  • Makkelijk monteren

Minpunten

• Niet de goedkoopste
  • Koeling net aan voldoende

SpAsMic 31 augustus 2019 Product gekocht

Scythe Mugen 5 PCGH Edition

Van een stock spire naar deze koeler overgestapt en erg tevreden! Nog nooit zo'n stil en koel systeen gehad!

Pluspunten

• Stil
  • Koel
  • Topklasse inhoud en looks

Minpunten

• Handleiding (niet gebruikt, maar bagger)

Dirkvnh 14 augustus 2019 Product gekocht

Scythe Mugen 5 PCGH Edition

Enorm solide koelblok met metalen backplate en overal trillingsdempend materiaal aanwezig. Fluisterstil tweetal ventilatoren met sleeved kabels en adapter. Aangeschaft vanwege de populariteit en goede testresultaten op Hardware.info. Deze Scythe komt al mijn goede verwachtingen na!

Pluspunten

• Stille werking
  • Groot koelvermogen
  • Eenvoudige montage

Minpunten

• (niets te klagen)

Reptillian77 12 augustus 2019 Product gekocht

Scythe Mugen 5 PCGH Edition

Systeem wordt niet warmer dan 28 graden(Intel Core i7-9700K). Als je in mijn inventaris kijkt van 2019 dan weet je wat voor samenstelling ik heb. Niet verwacht dat deze luchtkoeler beter presteert dan een waterkoeler. De Antec Six behuizing zal ook wel een rol spelen met de grote fan boven.

Pluspunten

• Zeer stil op volle toeren.
  • Kwaliteit
  • Koeling is uitermate uitstekend
  • Prijs in vergelijking met een waterkoeler. Deze luchtkoeler presteert beter.
  • Schroevendraaier bijgeleverd. Lekker lang dus ook makkelijk om je moederbord te monteren.
  • Eenvoud van montage

Minpunten

• Geen

jaenster 6 december 2018 Product gekocht

Scythe Mugen 5 PCGH Edition

Apparaat is vrij zwaar, lomp en groot. Als je dit product koopt, kijk dan eventjes of die past. Ik heb zelf een redelijke kast en past allemaal prima. Maar so you know. Mocht je achterste fan tegen de fan van de kast komen, laat dat zitten, koelt enkel beter ;)

Pluspunten

• Onhoorbaar op lage rpm
  • Nauwlijks hoorbaar op hoge rpm
  • Koelt goed
  • am4 compatable
  • Fatsoenlijke Y cpu fan splitter
  • Hitte gaat direct uit de kast

Minpunten

• Niet de mooiste. Maar who cares

Benassi90 3 december 2018 Product gekocht

Scythe Mugen 5 PCGH Edition

Koelt mijn i7-7700K (zonder OC) meer dan prima. Wereld van verschil met de ~€30 koelers. Door de stillere fans is hij onhoorbaar stil.

Pluspunten

• Stil
  • Koelprestaties
  • Asymmetrisch ontwerp (valt niet over RAM module)

Minpunten

• 2e fan zit case fan in de weg

Idree 5 september 2018 Product gekocht

Scythe Mugen 5 PCGH Edition

Gebruik 'm om mijn i5 6500 te BCLK overclocken. Dat lees je goed, een non-k CPU OC via BCLK is mogelijk op skylake :) Met dit ding kreeg ik 'm zonder problemen op 4.4Ghz! Superblij mee!

Pluspunten

• Koel
  • Stil
  • past op AMD voor als ik Ryzen wil

Minpunten

• past net in mijn mATX

Shakesbeer_NL 2 september 2018 Product gekocht

Scythe Mugen 5 PCGH Edition

Gekocht voor gebruik met i7-7700k. Erg stil in gebruik en weet de processor ook onder load (zonder overclock) koel te houden met temps onder de 70 graden.,

Pluspunten

• Heel erg stil.
  • Heel erg koel.

Minpunten

• Groot, heel erg groot. Check voor aankoop of het wel past!

AveApps 19 augustus 2018 Product gekocht

Scythe Mugen 5 PCGH Edition

Gekocht als vervanging voor een stock intel-cooler op een i5 8500 in een Fractal Define S case. Intel stock unit werkte prima, maar maakte toch teveel geluid. De scythe mugen 5 is nagenoeg onhoorbaar. CPU temps idle rond 25C, bij load rond 40.

Pluspunten

• installatie duidelijk en robuust, niet zo'n gepuzzel als bij sommige andere koelers
  • onhoorbaar stil, ook onder load
  • ondanks grootte, zit niet in de weg van RAM slots naast CPU
  • bijgeleverde schroevendraaier

Minpunten

• extra fan niet gebruikt, ivm grootte koelblok dat naast een case-fan kwam; de normale mugen 5 met 1 fan is ook prima

_Apache_ 9 maart 2018 Product gekocht

Scythe Mugen 5 PCGH Edition

Voorheen ervaring met de Scythe Mugen 2 op een - inmiddels oude - LGA775 build. Dan is deze scythe 5 vele generaties beter. Enkele punten die snel opvielen - veel eenvoudige in montage (geen plastic fixeer clips meer, maar gewoon sterke schroeven)

Pluspunten

• meegeleverde sterke backplate
  • gereedschap meegeleverd
  • betere smallere beugels om de fans vast te houden
  • super stille fans, praktisch onhoorbaar
  • verloopkabels meegeleverd voor als je en enkele pwm aansluiting hebt
  • degelijke koelpasta meegeleverd

Minpunten

• geen eigenlijk..

Marcus73 5 maart 2018 Product gekocht

Scythe Mugen 5 PCGH Edition

Al jaren gebruik ik Mugen voor luchtkoeling. Koeling vs geluid is gewoon top. En ja hij is groot, maar ik heb ook een zeer ruime case. Ten opzichte van Mugen 3 en 4 is het installeren verder versimpeld dus top. De prijs is het echt waard voor wat je krijgt

Pluspunten

• koeling
  • geluid (stil)
  • installatiegemak

Minpunten

• geen

giggely 10 februari 2018 Product gekocht

Scythe Mugen 5 PCGH Edition

Ik had een waterkoeler en werd gek van het elke keer bijvullen, dus heb besloten over te stappen naar luchtkoeling. Mijn gedachtegang was, dan maar niet overklokken, maar dit was niet waar, deze koeler koelt vele malen beter dan mijn oude waterkoeler(Raijintek Triton Core). 5820k@4.5ghz/1.3v komt niet boven de 75graden.

Pluspunten

• Zeer complete pakket, zat zelfs een schroevendraaier bij
  • Makkelijk installeren
  • Koelt beter dan oude waterkoeler
  • Erg stil

Minpunten

• Ventilatoren hebben weinig airflow(en zijn daarom dus ook zo stil), heb ze dus meteen vervangen door een setje andere ventilatoren die ik had liggen, heb niet getest hoeveel dit scheelt in temperaturen.

xDiglett 11 januari 2018 Product gekocht

Scythe Mugen 5 PCGH Edition

Super product voor een redelijke prijs. Makkelijke installatie met een bijgeleverde schroevendraaier & koelpasta. Doet wat die moet doen, KOELEN.

Pluspunten

• Makkelijk te installeren
  • Hangt zeer stevig
  • 29°C idle, 70°C bij 100% load
  • Bijgeleverde schroevendraaier en koelpasta
  • Komt met splitter om de twee cpu fans samen te voegen

Minpunten

• Design is niet speciaal, tweede fan voor sommige cases misschien onnodig
  • Geen

sdk1985 19 november 2017 Product gekocht

Scythe Mugen 5 PCGH Edition

Geweldige CPU koeler. Deze versie is op maximale RPM zo stil dat je hem zelfs op 10cm afstand niet hoort. Montage is tevens erg eenvoudig. Als je het een keer hebt gedaan dan installeer je hem in twee minuten.

Pluspunten

• Ongelofelijk stil
  • Montage eenvoudig
  • Backplate voor stevigheid

Minpunten

• Maximaal 800 rpm

Resultaten per pagina: 25 | 50 | 100

Heb jij ook een Scythe Mugen 5 PCGH Edition?