Asus RT-AC5300

Specificaties WiFi-ac • 4G • 4-poorts switch (max 1Gbps) - Bekijk alle specificaties

Review door de redactie

De redactie van Tweakers heeft nog geen review van de Asus RT-AC5300. Bekijk hieronder de review van onze collega's van Hardware Info.

Reviews door gebruikers

Scoreverdeling

Gemiddelde gebruikers score Score: 3
nielskool 26 mei 2017

Asus RT-AC5300

Goed wanneer hij het doet. Media bridge met een AC87U was goed. latencys onder 3ms(1-3ms). Na 1 dag deed de 2.4Ghz band het niet meer. Opstarten van de router duurt lang. Wellicht in de toekomst een betere router maar voor nu nog even niet.

Pluspunten

• Snelheid
  • Bereik
  • Latency

Minpunten

• Opstart tijd
  • Firmware buggy

Beheerbaarheid Score: 4
WLAN-bereik Score: 5

pleh 29 januari 2017

Asus RT-AC5300

Niet tevreden over deze aankoop. Firmware is buggy en daardoor loopt de router geregeld vast (wifi radios gaan dan uit). Router gekocht omdat andere reviews zeer positief waren over het bereik, maar dat blijkt dus niet juist te zijn (of het ligt uitsluitend aan mijn model).

Pluspunten

• ziet er stoer uit

Minpunten

• firmware buggy
  • bereik
  • prijs

Beheerbaarheid Score: 4
WLAN-bereik Score: 3

oepNewbie 8 september 2019 Product gekocht

Asus RT-AC5300

Verkeerde aankoop. Eerste (Asus) router met problemen. Wifi valt uit en na enkele dagen ook toegang tot router. Harde reset resulteerde in 1 dag internet. Daarna wifi weer uitgevallen. Heeft laatste firmware. Oude 68U maar weer teruggeplaatst wachtend op garantie.

Pluspunten

• Mooie specs
  • Aimesh

Minpunten

• Werkt niet
  • Lomp

rodebeer1976Newbie 30 juli 2019 Product gekocht

Asus RT-AC5300

Niks anders dan problemen met dit ding gehad, hij was erg onstabiel. Maar na de laatste paar updates is de stabiliteit iets vergroot. Vanavond weer een DHCP issue met een static IP adres wat vrij hardnekkig is. Mijn advies, koop iets anders.

Pluspunten

• Helemaal niks

Minpunten

• Firmware is extreem buggy

knokki 4 juli 2018 Product gekocht

Asus RT-AC5300

Ik heb 4 dure Asus-routers (2 x Aus RT-AC5300, 1 x GT-AC5300 en 1 x RT-AC88U) gekocht en heb de RT-AC88U en een RT-AC5300 terug moeten sturen omdat de 2.4-band niet zichtbaar wordt. Dit blijkt een bekend probleem van deze generatie routers als je de ervaringen op internet mag geloven.

Pluspunten

• Kan echt niks bedenken, sorry.

Minpunten

• werkt uit de doos al 'niet'.

Kecin 5 september 2017 Product gekocht

Asus RT-AC5300

Grote router die veel prestatie levert. Extreem goede wifi bereik op 2,4 en 5,2 ghz. Lan poorten en WAN poort(en) heeft snelle doorvoer (600mbit verbinding met gemak). Mogelijkheid tot USB dongles, regelmatig firmware updates, makkelijke interface, veel in te stellen. Kan ook gebruikt worden voor IPTV (providerafhankelijk)

Pluspunten

• Snel
  • Mooi design voor een router (smaak)
  • Goed en stabiel bereik op de wifi
  • Doorvoersnelheid is erg hoog
  • VPN onboard (extern account), ook sinds kort een gratis SSL certificaat via LetsEncrypt
  • Simpele en geavanceerde functies
  • Traffic analyzer
  • Mobiele app (maar deze gebruik ik niet ivm veiligheid)

Minpunten

• Zoek er maar een plek voor, erg groot namelijk
  • Interface niet responsive, maar wel een mobiele app
  • Veel mogelijkheden die voor de leek misschien niet te overzien zijn

thepeet 30 augustus 2017 Product gekocht

Asus RT-AC5300

Heb er nogmaals na 2 jaar een bijgekocht!. Direct voorzien van Asuswrt-Merlin firmware wat deze Router direct compleet maakt! Draadloze overdracht is super snel en stabiel! Nog steeds een afschuwelijk lelijk ding ,maar super stabiel! Ben enorm tevreden met deze Asus Router en Access Point! Kan niet meer zonder!

Pluspunten

• Stabiliteit
  • Snelheid
  • Goed bereik
  • Duurzaamheid
  • Telefoon App

Minpunten

• Afschuwelijk lelijk ding!
  • Kan hem helaas niet aan de wand monteren

eggiebirdie 8 juli 2017 Product gekocht

Asus RT-AC5300

Theoretisch fantastisch apparaat maar onmogelijk ding in de praktijk. Opstart duurt letterlijk 5min. Zelfde Asus fw maar loopt om de haverklap vast. De 'extra' features zoals 3band en smart connect werken in praktijk niet. Enorm groot en lelijk ding. Alles wat een asus router goed maakt maar dan slecht uitgevoerd.

Pluspunten

• Theoretisch geweldig

Minpunten

• Fw loopt vast
  • Enorm en lelijk
  • Alles waar je extra voor betaal tov 120 euro router werkt niet
  • Duur

RemyB 4 januari 2017

Asus RT-AC5300

Super! Groot bereik, heb aan het eind van de straat bereik. Werkt snel, de software kan wat sloom zijn. Veel instellingen in de interface, er zitten wat timezone bugs in etc. Draadloos haal ik de 300mbps waarvoor wij betalen. UPnP werkt niet altijd. Kan ook aan mijn UPC-horizon modem komen!

Pluspunten

• Snel
  • Robuust
  • Goede interface
  • Superbereik
  • Kan met meerdere mensen tegelijk hard-core gamen (draadloos) zonder problemen
  • Toekomstbestendig
  • Makkelijke installatie

Minpunten

• Timezone bugs & enkele andere bugs
  • Duur
  • UPnP werkt niet altijd
  • Door parental control wordt internet vaak vertraagd. Probeer het gebruik te voorkomen!

CMA.TomannNewbie 29 oktober 2016

Asus RT-AC5300

Dit ruige design komt overeen met de kwaliteiten van deze router. Het bereik is een stuk groter dan onze vorige router en wat ons vooral interesseerde, het signaal is vele malen stabieler. Tegenwoordig valt ook de installatie van routers heel erg mee en dat is bij deze router geen uitzondering.

Pluspunten

• Goed bereik
  • Stabiel signaal
  • Eenvoudige installate
  • Overzichtbaar user interface
  • Je krijgt waar je voor betaalt

Minpunten

• UPnP werkt prima, maar niet perfect (kan aan mij liggen)

killer2 21 februari 2016

Asus RT-AC5300

Ik kom van de AC3200, deze AC5300 is robuust gebouwd, zeer stevig, afneembare antennes en zorgt voor een enorme wifi wolk. Gebruik veel wifi apparaten en dan komt deze router ook goed tot zijn recht!

Pluspunten

• Enorme wifi wolk
  • Stabiel
  • VPN Server
  • Open VPN Server
  • Zeer snel
  • Toekomst vast
  • Afneembare antennes
  • Stabiel / Link aggregation

Minpunten

• Vrij groot
  • Niet goedkoop

Mgear 5 januari 2016

Asus RT-AC5300

Een flink uitgevallen router met maar liefst 8 antennes! Het product voelt desondanks zeer solide aan. De asus wrt weginterface maakt het eenvoudig om de router te configureren. Snel (na een reboot of instellingen snel weer online) en een zeer groot bereik, hoge snelheid ondanks veel interfererende netwerken!

Pluspunten

• Solide en robuust
  • LAG (link aggregation)
  • Snel (wifi, lan en verwerkingssnelheid)
  • Groot bereik
  • Bij veel interferentie toch een hoge doorvoersnelheid (wifi)
  • Professionele mogelijkheden

Minpunten

• Neemt meer ruimte in beslag dan gemiddeld
  • Prijzig

Resultaten per pagina: 25 | 50 | 100

Heb jij ook een Asus RT-AC5300?