Specificaties 5GHz WiFi-ac + 4G-router • 4x 1Gbps switch - Bekijk alle specificaties

Asus RT-AC5300 Review

nielskool 26 mei 2017, 328 views

Asus RT-AC5300

Goed wanneer hij het doet. Media bridge met een AC87U was goed. latencys onder 3ms(1-3ms). Na 1 dag deed de 2.4Ghz band het niet meer. Opstarten van de router duurt lang. Wellicht in de toekomst een betere router maar voor nu nog even niet.

Pluspunten

• Snelheid
  • Bereik
  • Latency

Minpunten

• Opstart tijd
  • Firmware buggy

Beheerbaarheid Score: 4
WLAN-bereik Score: 5
Goed wanneer hij het doet.

Gekocht en gelijk de nieuwste firmware opgezet(3.0.0.4.380.7627), helaas stopte de volgende dag de 2.4GHz band met werken.
Na reset en firmware downgrade bleef de 2.4GHz band uit(led ging ook niet aan).

2.4GHz band dacht dat hij de 5GHz band was, probeerde daardoor kanaal 48 te gebruiken. Software fout.

Wanneer de router gewoon werkt is bereik en snelheid zoals aangegeven. Media bridge met een AC87U was ook prima. latencys onder 3ms(1-3ms).

Opstarten van de router vind ik zelf erg lang duren.

Mail naar Asus:
Asus geeft aan dit gepatched te hebben in een vorige firmware versie, helaas dus bij mij niet geval. Ze vroegen wel ook om de log files maar de router was alweer geretourneerd.

Altijd fan geweest van de Asus interface, nu nog steeds.

wellicht in de toekomst een betere router maar voor nu nog even niet.

Heb jij ook een Asus RT-AC5300?

Ik heb 2 exemplaren gehad maar allebei zijn ze retour gegaan.... niets dan ellende met dit ding. Met de 2e had ik ook het 2.4ghz dat 5ghz dacht te zijn probleem... ik kon in het menu alleen maar 5ghz kanalen kiezen voor de 2.4ghz band. En de echte 5ghz stond wel aan maar was nergens te zien.

En ja, dat was met de meest recente firmware op dat moment. En da's nog geen twee weken terug. Ik heb zelfs nog de Merlin firmware geprobeerd maar ook daar precies dezelfde problemen.

Echt, op papier een prima ding, in de praktijk is het een ellendig ding. Ik heb dus uiteindelijk ook maar de koop ontbonden want in dit model had ik nog maar 0% vertrouwen...

[Reactie gewijzigd door Wildfire op 27 mei 2017 10:10]