Review door de redactie

Achtergrond - Slimmer omgaan met energie: domotica helpt de consument besparen

Met behulp van diverse domotica-apparatuur, zoals slimme thermostaten en energiemeters, kan de consument zuiniger met energie omgaan. Tweakers bekijkt een aantal mogelijkheden.

141 7 mrt '15

Reviews door gebruikers

Scoreverdeling

Gemiddelde gebruikers score Score: 2
mustisen 11 maart 2015

Toon/Boxx v1

De thermostaat biedt inzicht in jouw verbruik waardoor je eventueel kunt besparen in elektriciteit en gas. Het apparaat zelf voelt echter verouderd aan.

Pluspunten

• Helder inzicht in verbruik (maar niet altijd)
  • Van afstand te gebruiken
  • Mooie vormgeving

Minpunten

• Minder functionaliteit zonder abonnement waardoor je in principe vast zit aan Eneco
  • Inzicht in verbruik klopt niet altijd...

hans.geurtsen 19 november 2017 Product gekocht

Toon/Boxx v1

In de basis best een aardig apparaat, maar je bent té afhankelijk van de service van Eneco die érg slecht is. Daarom voor mij onvoldoende.

Pluspunten

• Aantrekkelijk uiterlijk
  • Frequent updates
  • Werking in orde

Minpunten

• Traaaaaag
  • Te afhankelijk van apps die het vaak niet doen
  • Niet het inzicht wat Eneco beloofd

Nosbod 10 september 2017 Product gekocht

Toon/Boxx v1

An expensive thermostat/energy meter to buy. Works well but unless you continue the subscription to eneco €50 per year, it reverts to a mediocre thermostat. And you loose all your historical data Eneco recently increased their subscription by 25%

Pluspunten

• Quality of the device
  • Easy to use
  • Enables you to save energy

Minpunten

• Actually rent the software per month
  • Costs more than it saves
  • Tied to a subscription that is expensive

Kwaliteit Score: 4

KappeNou 9 maart 2015

Toon/Boxx v1

Net, handig en slim apparaat waar het bewust zijn van energie verbruik hoger wordt.

Pluspunten

• Waar ter wereld de verwarming te bedienen.
  • Real time verbruik van je huis uitlezen via telefoon app of via toon
  • Actuele kosten van verbruik. Nu kan je ook vroegtijdig je maandlasten bij eneco aanpassen wanneer je verbruik hoger of lager is.
  • Agenda voor de verwarming is makkelijk en inzichtelijk te maken.
  • Net en strak uiterlijk
  • Veel software updates, bug fixes, maar ook upgrades zoals stadsverwarming meting, Philips hue en smart stekkers

Minpunten

• abbonements kosten

nleddynll 12 oktober 2016

Toon/Boxx v1

Heb de toon nu heel leuk speelgoed

Pluspunten

• De software Instellen is vrij gemakkelijk
  • Ziet er goed uit bij mij thuis.
  • De hardware Makkelijk te installeren

Minpunten

• De app is waardeloos veel storingen
  • Ding is zo traag als wat met setting opslaan
  • Toestel had smaller/platter mogen zijn.

Kwaliteit Score: 4

alex_j.b.62 9 februari 2020 Product gekocht

Toon/Boxx v1

Hoe wel bij eerste gebruik na een aantal maanden de jaarrekening komt is het energie verbruik Synchronisatie tussen voor en na is er niet helemaal oke!!! en ondank dat heeft Eneco heeft daar een heel goed artikel van gemaakt en hoop dat de ontwikkeling met de tijd mee zal gaan.

Pluspunten

• ontwerp
  • funksonalietijd
  • bedienings gemak
  • verbinding met slimmen dingen zoals stekkers

Minpunten

• achter blijven van verdere product ontwikkeling :-)
  • 275 euro
  • enegie Synchronisatie is niet helemaal goed

basher90Newbie 6 februari 2020 Product gekocht

Toon/Boxx v1

Wijnhebben geen abbonement op toon, nu zelfs pop up reclame om alsnog een abbonement aan te schaffen. Schandelijk dat dit gebeurd na aanschaf van een dure thermostaat.

Pluspunten

• Veel opties

Minpunten

• Reclame
  • Kan zonder abbonement niet normaal functioneren

WouterroozenNewbie 21 augustus 2019 Product gekocht

Toon/Boxx v1

Product op zich is prima maar waardeloze service van Eneco die je helaas nodig heb. Bij deze was ik verhuist en moest weer 75 euro betalen om toon abboment over te zetten. Terwijl ik al 400 euro aanschaf kosten heb betaald voor 2 jaar

Pluspunten

• Fijn apparaat

Minpunten

• ENECO

Moon1975Newbie 23 juli 2019 Product gekocht

Toon/Boxx v1

Slechte service. Verschrikkelijk callcenter. Duur rookmleders geven vals alarm. Ik raad het af. Er zijn betere en goedkopere alternatieven.

Pluspunten

• Inzicht in gebruik

Minpunten

• Afhankelijk
  • Producter eromheen duur en slechte service
  • Slechte app

vdbijlhNewbie 28 juni 2019 Product geleend

Toon/Boxx v1

TOON melding update mislukt.. bel de helpdesk . Advies een grote update gaande .. na 24 uur de app re-starten .. 48 uur gewacht . .. geen resultaat NU advies: - Herstarten zal niet helpen - TOON abonnement opzeggen. - Nieuwe thermostaat installeren. - 150 Euro een monteur laten komen.

Pluspunten

• Was redelijk - maar veel storingen

Minpunten

• Nieuwe App werkt niet
  • Oplossing TOON helpdesk volkomen nutteloos
  • Helpdesk medewerker wordt arrogant als er druk uitgeoefend wordt
  • Eind van het gesprek - zoek het zelf maar uit

AVer Info 17 december 2018 Product gekocht

Toon/Boxx v1

Weinig support en klant ontvriendelij

Pluspunten

• ziet er mooi uit

Minpunten

• klantenservice
  • kosten
  • niet accuraat met tempratuur meting

Ad ValkNewbie 1 februari 2018 Product gekregen

Toon/Boxx v1

Sinds 1 jaar heb ik Toon gebruik. Ik betaalde €3,50 per maand. Per 1 okt.’17 werd dat bedrag verhoogd tot €4,50; een verhoging van bijna 30%, terwijl de app vaak verstoringen vertoont. Per Jan ‘18 is er door Eneco Services ineens €5,54 afgeschreven. Ik heb onmiddellijk mijn abonnement opgezegd.

Pluspunten

• Gratis

Minpunten

• Vaak storing

Bertust BNewbie 12 oktober 2017

Toon/Boxx v1

Met alleen Toon, ben je nog niet klaar. slimme functies worden pas actief bij een maandelijks tarief van €4,50 . Wanneer je besluit hiervan af te zien, is het alleen nog maar een ordinaire thermostaat. Ook de opbrengst van de zonnepanelen is niet meer zichtbaar.

Pluspunten

• leuk voor aan de muur
  • diverse tijdszones te programmeren

Minpunten

• misleidende reclame
  • kost maandelijks geld voor alledaagse functies

glennbyeNewbie 11 januari 2017

Toon/Boxx v1

Toon springt regelmatig spontaan op de stand Weg ( 17 gr. ). Eneco zegt steeds dat ze kunnen zien dat dat handmatig gebeurt. Is niet zo. Ook na vervanging van de display een maand geleden ( medio dec 2016 ) is dat gebeurd. Wie heeft dat ook?

Pluspunten

• veel features
  • makkelijk te bedienen

Minpunten

• zie bovenstaand punt
  • loopt meestal een halve graad door boven de ingestelde temp.

The LawNewbie 22 februari 2016

Toon/Boxx v1

Dag ik ben storingsMonteur en ik begrijp niet dat ik nergens iets lees over de problemen met Toon, mijn tip" niets is zuiniger dan de thermostaat van de fabrikant". Te veel storingen aan je ketel. Gewoon niet doen, maar ja wie wil er geen schermpje aan de muur........ toch?

Pluspunten

• Geeft licht in de duisternis.

Minpunten

• Ketels gaan rare dingen doen.

jaspermolenNewbie 14 september 2015

Toon/Boxx v1

Mooi product wel duur in aanschaf helaas heb ik een (klein) defect. Vervolgens met Eneco gebeld en los onderdelen kopen is niet mogelijk dus moet een nieuwe Toon kopen. Toch jammer Eneco dit ga ik uiteraard niet doen en hang mijn oude thermostaat maar weer op.

Pluspunten

• Je verbruik is goed inzichtelijk

Minpunten

• Slechte service

p0st 7 maart 2015

Toon/Boxx v1

Toon geeft inzicht in het actuele energieverbruik, waarmee je in een oogopslag kunt zien hoeveel energie je verbruikt. Daarnaast zijn er uitgebreide vergelijkingsmogelijkheden en grafieken over verbruik op te zoeken, dus ideaal om te kijken hoeveel je waaraan besteedt!

Pluspunten

• Mooi scherm met prima resolutie
  • Uitgebreide vergelijkingsmogelijkheden
  • Snel inzicht in actueel verbruik via Home Dashboard

Minpunten

• Abbonnementskosten voelen als onnodig
  • Interface soms wat laggy

Resultaten per pagina: 25 | 50 | 100

Heb jij ook een Toon/Boxx v1?