Review door de redactie

Door Willem de Moor - Reviewer 5 december 2014

Samsung heeft voor zijn 850 Evo 3d-geheugen ingezet dat de prijs van de ssd's moet drukken. De ssd is voorzien van een nieuwe MGX-controller: die moet de prestaties van kleine drives opkrikken. De 500GB-versie vrij snel, maar de prijs mag nog wat zakken. Lees verder »

Prijs bij publicatie: € 230,-
Verkrijgbaar vanaf: € 163,95
Geteste uitvoering: Samsung 850 EVO 500GB

Lees de uitgebreide review en reacties

Reviews door gebruikers

Scoreverdeling

Gemiddelde gebruikers score Score: 5
Retaliator 12 september 2015

Samsung 850 EVO 500GB

Prima SSD voor een nette prijs. Hij is snel, je krijgt veel opslag voor je geld en je hebt alle voordelen van een SSD. Mooie softwaresuite van Samsung voor optimale prestaties en realtime informatie.

Pluspunten

• Goede prijs/kwaliteitsverhouding
  • Veel opslag voor je geld
  • Geen warmte of geluidsproductie
  • Samsung Magician is een fijne tool, geeft je veel informatie over je SSD en je kunt eenvoudig firmware updaten
  • Samsung Magician kan je systeem tunen voor optimaal SSD gebruik

Minpunten

• SATA blijft de bottleneck

Jean Paul 18 januari 2017

Samsung 850 EVO 500GB

Uitstekende prijs/kwaliteit. Duidelijk sneller dan m'n MX100 en komt geleverd met migratiesoftware welke uitstekend werkt, CloneZilla liet het afweten i.v.m. 512GB > 500GB. Samsung Magician 5 is wel minder, aantal features zijn eruitgehaald.

Pluspunten

• Prijs/kwaliteit
  • Snelheid
  • Migratiesoftware

Minpunten

• Nieuwe Magician software is uitgekleed

RensyBoyyy 17 januari 2017

Samsung 850 EVO 500GB

Mooie snelle ssd voor een mooi prijsje

Pluspunten

• snelle opstarttijd
  • genoeg opslag
  • fijne software(samsung magician)

Minpunten

• prijs (misschien)

Vatos 29 december 2016

Samsung 850 EVO 500GB

Goede SSD met een prima prijs/kwaliteit verhouding. Snelheid is vergeleken de andere merken erg goed. Enkel mis je wel een HDD naar SSD inbouwbracket ( maar dit ondersteunen de meeste behuizingen ondertussen wel )

Pluspunten

• Prijs/Kwaliteit
  • Zeer snel
  • Weinig warmte
  • Goede software

Minpunten

• Geen nadelen (half jaar in huis)

Destrux 14 december 2016

Samsung 850 EVO 500GB

Prima SSD. Zeer makkelijk om te installeren (in een Desktop PC) en doet daarna vooral zeer goed zijn werk. Enorme snelheidsverbetering voor mijn PC.

Pluspunten

• Makkelijk te installeren
  • Erg snel
  • Neemt weinig ruimte in beslag

Minpunten

• Zit toch nog snel vol

Uncle Mel 11 december 2016

Samsung 850 EVO 500GB

Snelle SSD met zo'n beetje de beste prijs/kwaliteit/betrouwbaarheid ratio op de markt

Pluspunten

• snelheid
  • prijs

Minpunten

• voelt wat goedkoop aan met plastic behuizing, maar boeiend?

VioolkistNewbie 11 november 2016

Samsung 850 EVO 500GB

Ik was al bekent met de SSD 250 Gb, dus het was makkelijk om deze SSD 500 Gb te migreren met de meegeleverde software. Het inbouwen ging makkelijk met behulp van het filmpje van Coolblue (de leverancier)

Pluspunten

• Stevige behuizing
  • Simpele migratie
  • Makkelijk te monteren

Minpunten

• Nog niet gevonden (4 dagen in huis)

Jonathan 28 oktober 2016

Samsung 850 EVO 500GB

Redelijk goedkope en prima SSD. Installeert makkelijk, performed naar verwachting en zal nog lang in mijn desktop blijven zitten voorspel ik. Bouwkwaliteit en snelheid is prima. Helaas alleen geen SSD naar HDD inbouwbracket.

Pluspunten

• Snelheid
  • Bouwkwaliteit
  • Prijs/kwaliteit

Minpunten

• Geen inbouwbracket

K.h.l.koolen 1 oktober 2016

Samsung 850 EVO 500GB

supersnel kasje. raad iedereen aan. misschien wat duurder dan de andere ssd's. maar je weet wel zeker dat je een goed en betrouwbaar product krijgt. een minpunt er staat 500gb maar het heeft maar 465gb beschikbaar

Pluspunten

• snel
  • betrouwbaar

Minpunten

• 465gb in plaats van 500gb toch nog 35gb misgelopen

Johannezzzz 19 september 2016

Prima SSD.

Pluspunten

• Kwaliteit
  • Snel

Minpunten

• Geen

Spanjard 31 augustus 2016

Samsung 850 EVO 500GB

ik ben geen Samsung fan, tv's telefoons, monitoren blijf ik van af. de ssd's van samsung kan ik echter wel aanbevelen en dat doe ik bij deze ook. SSD's zijn heerlijk snel en de reactietijd is ongekend wanneer je vanaf een normale hardeschijf komt.

Pluspunten

• sneller dan de overigen in Sata
  • goede kwaliteit
  • goede bijgeleverde software
  • mooi design
  • pluspunten voor Samsung

Minpunten

• samsung magician veroorzaakt storingen bij games
  • Samsung (merk)

Burnmatic 18 augustus 2016

Samsung 850 EVO 500GB

De 850 EVO kwam voor mij als een verbetering t.o.v. het 840 model. Dat uitte zich hoofdzakelijk in meer stabiliteit gerekend over langere tijd. Verder zo goed als even snel in mijn ervaring, geen wining waargenomen en steevast betrouwbaar in gebruik. Software nog steeds geen aanvulling, echter gewoon een topding!

Pluspunten

• Prijs/kwaliteit
  • Stabiliteit
  • Betrouwbaarheid
  • Snelheid

Minpunten

• Software niet van toegevoegde waarde

gamerboy 11 augustus 2016

Samsung 850 EVO 500GB

enorm goeie schijf met genoeg ruimte. voor mij was het een 2de schijf, maar ik heb hem wel getest als bootschijf. hij boot windows 10 voor mij in 8,2 seconden (dit is volledig met bureaublad laden. erg snel dus. top schijf en nog geen klachten over. zeker aan te raden!

Pluspunten

• goeie schijf
  • erg snel
  • prijs/kwaliteit verhouding

Minpunten

• geen gevonden

maikelhennipman 24 juli 2016

Samsung 850 EVO 500GB

Prima ssd, gebruik hem voor side programs in samenwerking met een 950 pro m.2. doet wat een ssd moet doen. Snelle opslag en geen bewegende delen zodat er weinig kapot kan gaan.

Pluspunten

• Goede kwaliteit
  • Gemiddelde snelheid zoals de meeste ssd's

Minpunten

• Geen

tmanfornowNewbie 15 juli 2016

Samsung 850 EVO 500GB

Prima SSD. Mijn macbook is 5x sneller geworden. Makkelijk in te bouwen. Oude hardeschijf vervangen en kon met een mac shortcut+internet kabel OSX van het internet downloaden. Hoefde geen partition te maken. Enige nadeel is mijn eigen laptop. CPU cores krijgen sneller alles binnen dus worden sneller warm (met gamen).

Pluspunten

• 5x sneller
  • makkelijk in te bouwen
  • garantie
  • Prima prijs voor 500gb
  • CD + software om te helpen

Minpunten

• Geen nadelen

axensir 11 juli 2016

Samsung 850 EVO 500GB

goede snelle ssd voor een mooi prijsje

Pluspunten

• 5 jaar "gelimiteerde" garantie

Minpunten

• geen

Rene19700107Newbie 8 juli 2016

Samsung 850 EVO 500GB

Heerlijke uitbreiding van mijn (ietwat) verouderde systeem

Pluspunten

• snelheid
  • GB / Euro

Minpunten

• nog niet kunnen vinden

mcmlevi 21 juni 2016

Samsung 850 EVO 500GB

wat moet je zeggen over ssd behalve dat hij werkt en snel is.

Pluspunten

• simpel zwart
  • grote capacateit
  • snel

Minpunten

• er zijn goedkopere andere opties

zuudje 17 juni 2016

Samsung 850 EVO 500GB

Ik heb deze SSD in 2014 gekocht en voornamelijk gebruikt om virtuele machines te kunnen draaien in VMWare. In combinatie met de Samsung Magician tool is mijn laptop nog steeds lekker vlug. 8 GB geheugen en Intel i5 3230M.

Pluspunten

• Snelheid
  • Betrouwbaarheid

Minpunten

• prijs

noda32 1 juni 2016

Samsung 850 EVO 500GB

SNELLLLLL! Maar nu kom ik ook vanaf een oude krakende HDD, dus dan is het verschil nogal groot. Migratie van oude HDD naar SSD zeer gemakkelijk met Samsung Migratie tool (te vinden op website)

Pluspunten

• SNELLL
  • W10-pro-64bit opstarten binnen 7 seconden

Minpunten

• Geen tot nu toe

echtwaarisdatzo 12 mei 2016

Samsung 850 EVO 500GB

Mijn overstap van mechanisch naar SSD heb ik meteen goed aangepakt met de 850 EVO. Veruit de beste upgrade OOIT. Ik heb dus niet vergelijkingsmateriaal, maar nog geen enkele hapering of vertraging gezien. Beter worden de prestaties van een SSD in deze prijsklasse niet.

Pluspunten

• Bouwkwaliteit is top
  • Hoge snelheid
  • Stabiel

Minpunten

• Euh.. hij is ietsjes duurder dan de concurrentie?

oscar82 28 april 2016

Samsung 850 EVO 500GB

Zeer fijne SSD. Stevig omhulsel en toch super licht. Na goede ervaring met een Samsung 830 SSD van 120 GB heb ik wegens ruimtegebrek geupgrade naar een SSD van 500 GB. Hierbij viel wederom de keuze op Samsung. Enige "nadeel"is dat ie niet veel sneller is dan mijn oude SSD.

Pluspunten

• Stevig omhulsel
  • licht
  • solide connectors
  • Bijgeleverde software (CDROM) om primaire HDD of boot-partitie te clonen

Minpunten

• Niet veel sneller dan Samsung 830 SSD
  • SATA bottleneck?

-yep-Newbie 27 april 2016

Samsung 850 EVO 500GB

Gebruikt in een Mac mini uit 2011. Het is nu weer racen. OS was echt te traag met de oude HDD. Nu is alles weer snel. Omzetten was zo gepiept. Werkt als een zonnetje.

Pluspunten

• Lekker licht
  • Prijs/kwaliteit

Minpunten

• n.v.t.

rfnreynders 9 april 2016

Samsung 850 EVO 500GB

SSD gekocht om systeem sneller te maken. Eerst geheugen uitgebreid, scheelde niet veel. Met SSD is mijn systeem ineens heeeeeeelllll veeeeeeelllllll sneller.

Pluspunten

• Robuust en netjes afgewerkt
  • licht. Verbruikt weinig
  • Supersnel - beste getest volgens experts

Minpunten

• ?
  • ?
  • ?

Apart 21 maart 2016

Samsung 850 EVO 500GB

Mijn 840 EVO SSD van 250GB raakte nogal snel vol, voornamelijk door de grootte van bepaalde games die ik frequent speel. Daardoor wou ik gaan upgraden naar een grotere capaciteit, en kwam ik uit bij de 850 EVO van 500GB. Mijn ervaring met de 840 was namelijk ook goed.

Pluspunten

• Snelheid
  • Uiterlijk

Minpunten

• N.v.t.

Resultaten per pagina: 25 | 50 | 100

Heb jij ook een Samsung 850 EVO 500GB?

Nintendo Switch Google Pixel Sony PlayStation VR Samsung Galaxy S8 Apple iPhone 7 Dishonored 2 Google Android 7.x Watch_Dogs 2