€ 139,-
Specificaties M.2 80mm • 3d v-nand (TLC) • PCI-e 3.0 x4 - Bekijk alle specificaties

Review door de redactie

Door Willem de Moor - Redacteur componenten 24 april 2018

Samsung 970 Evo en 970 Pro - Nieuwe nvme-drives in bijna alles beter

De 970 Evo is in de meeste gevallen weer een stukje rapper dan de 960 Evo, de eerste Evo-drive met nvme-interface van Samsung. De adviesprijs ligt bij introductie ongeveer op het niveau van de actuele prijzen van de 960 Evo. De 970 Evo-prijzen zullen waarschijnlijk nog wat zakken als de nieuwe versies de 960 Evo's langzaam verdrukken. De nieuwe Evo's leggen de lat wat hoger, met snelle slc-cache, die de drives voor de meeste toepassingen snel genoeg maakt, en een hogere endurance dan de voorganger. Lees verder »

Reviews door gebruikers

Scoreverdeling

Gemiddelde gebruikers score Score: 5
Foritain 24 april 2018 Product geleend

Samsung 970 EVO 1TB

Met de 970 EVO maakt Samsung hun populaire NVMe drives weer een stukje sneller dan vorige generatie en krikken ze de garantie op van 3 naar 5 jaar (met bijpassende extra TBW garantie). De NVMe EVO is daarmee dus gewoon weer wat aantrekkelijker dan een jaar terug, zonder kanttekeningen.

Pluspunten

• De 970 is op elk vlak weer een stapje vooruit van de 960.
  • Garantie nu ook 5 jaar ipv 3 (960)
  • Niet alleen een stuk sneller maar ook consistenter dan de alternatieve NVMe drives in de grafiek,
  • Aantrekkelijk om te zien kan ook geen kwaad
  • (Specifiek voor 1TB/2TB versie: prestaties blijven uitzonderlijk goed op peil, ook in zware workloads waar de 250GB duidelijk sneller inzakt)

Minpunten

• Hoewel de 1TB/2TB varianten consistenter zijn dan de 250GB en 500GB opties is de meerprijs 500->1TB wel significant. De stap van 250GB naar 500GB is echter klein, en de prestatie boost in meerdere benchmarks duidelijk. Als het even kan, ga voor 500GB of meer.
  • Meerprijs NVMe boven SATA terwijl de veel betere prestaties in basale taken niet significant anders hoeven te liggen (booten, games, etc). NVMe drives zijn vooral voor (semi-) zware workloads.

NLxDoDge 6 januari 2022 Product gekocht

Samsung 970 EVO 1TB

Gekocht om als Windows boot Drive te gebruiken en waar alle C:/ programma's op komen en ik kan je vertellen dat met Windows 11 mijn desktop sneller op het login scherm zit, dan dat mijn monitor aan kan gaan. De Samsung Magician software is wel prima om ook te gebruiken.

Pluspunten

• Snelheid zowel IOPS als MB/s
  • 600 TBW (Samsung Warranty)
  • Hogere sustaind write i.v.m. andere M.2's

Minpunten

• TLC
  • M.2 > Sata in prijsverhouding
  • Duur

beatlebattle 17 augustus 2021 Product gekocht

Samsung 970 EVO 1TB

Bloedsnel. Niks op aan te merken. Games die voorheen nog enigzins traag laadden op een reguliere ssd laden nu binnen seconden.

Pluspunten

• lekker compact zoals alle m2's
  • super snel
  • prijs relatief goed dan andere m2's

Minpunten

• Prijs is alsnog wel redelijk hoog.

pjottum 16 juli 2021 Product gekocht

Samsung 970 EVO 1TB

Ik heb een aantal van deze in gebruik: snel en betrouwbaar. Ik heb ook een voorganger, die doet het ook nog steeds uitstekend.

Pluspunten

• Snel
  • Betrouwbaar

Minpunten

• Aan de prijs.

SuX DeLuXe 26 mei 2021 Product gekocht

Samsung 970 EVO 1TB

Top Aankoop. Upgegrade van een Samsung SM951 (NVMe) 256GB, die zijn werk netjes gedaan heeft voor een jaar voor of 5. Toch tijd nu voor een kleine upgrade. Tot nu loopt hij geweldig. Nu alleen nog hopen dat hij ook veel duurzamer is. Daar kan ik nog niks over zeggen

Pluspunten

• Hoge capaciteit
  • Snelheid
  • Installatie relatief makkelijk

Minpunten

• Tot nu toe geen*

Bastiaan P 25 mei 2021 Product gekocht

Samsung 970 EVO 1TB

Het is een goede, en snelle SSD van een betrouwbaar merk als Samsung. Wat valt er nog meer te zeggen. Ook zit er nog eens 5 jaar garantie op als je het 1 TB model neemt.

Pluspunten

• Snel
  • Capaciteit
  • Garantie

Minpunten

• PCI-e 3.0 (maar dit geldt voor weinig)

Remzi1993 26 april 2021 Product gekocht

Samsung 970 EVO 1TB

Ik heb de Samsung 970 EVO 1TB gekocht tijdens een aanbieding. Aanbieding was rond de 100 euro.

Pluspunten

• Goede prijs/kwaliteit verhouding
  • Snel
  • Betrouwbaar

Minpunten

• Geen

xorpd 21 februari 2021 Product gekocht

Samsung 970 EVO 1TB

De snelste TLC drive die er is.

Pluspunten

• Snel
  • Betrouwbaar
  • Goede software erbij
  • Goedkoop voor 1 TB
  • Groot genoeg als single drive

Minpunten

• MLC is 50% duurder
  • Relatief duur vergeleken met anderen

Akelake 25 januari 2021 Product gekocht

Samsung 970 EVO 1TB

Prima SSD, een van de snellere PCI-e gen 3 ssd's voor een redelijke prijs. Gemiddeld persoon zou geen verschil merken met een PCI-e gen 4 ssd (of met een langzamere PCI-e gen 3).

Pluspunten

• snel
  • betaalbaar

Minpunten

• geen

OrozarBE 17 januari 2021 Product gekocht

Samsung 970 EVO 1TB

Ik gebruik twee van deze drives (500gb en 1TB). Eentje voor OS en de andere voor videobewerking. Voor mijn noden ideaal en beduidend sneller dan mijn vorige opstelling. Tegenover de 960 serie over de hele lijn verbeterd en met nu 5 jaar garantie. Samsung Magician software is nog steeds top.

Pluspunten

• Hoge kwaliteit
  • Snelheid
  • Samsung Magician

Minpunten

• Geen

therazo 16 december 2020 Product gekocht

Samsung 970 EVO 1TB

Heerlijke SSD; voor een zeer schappelijke prijs weten te bemachtigen op BlackFriday. Specs spreken voor zich, maar het is zeker een super snelle SSD met weinig (tot geen) minpunten voor iemand die niet het beste van het beste wil maar wel iets heel snels!

Pluspunten

• Zupah snel
  • Goedkoop weten te kopen
  • Goeie TBW
  • Klein en zuinig (M2 > Sata als je maar één snelle drive hebt)

Minpunten

• Normaliter wel duur

crion 8 december 2020 Product gekocht

Samsung 970 EVO 1TB

hij is snel en is scherp geprijsd na de recente daling in prijs. De 970 met 7 keer de lees snelheid is nu maar +- 20 euro duurder als een sata ssd van Samsung. iedereen die met meer bezig is als word is een m2 ssd nu een must buy.

Pluspunten

• prijs per GB
  • uitermaten snel
  • geen kabels
  • makkelijke instalatie
  • neemt geen ruimte op

Minpunten

• iets duurder als een sata ssd

derikkert 26 november 2020 Product gekocht

Samsung 970 EVO 1TB

Perfecte SSD aankoop bij een goede deal (black friday, sale, etc). Betrouwbaarder dan QLC drives, heeft super snel SLC-cache en is makkelijker te installeren dan een sata ssd/hdd.

Pluspunten

• Snel SLC-cache
  • Schoon ontwerp, geen onnodige koelblokken of RGB erop.
  • Meerdere keren sneller dan sata
  • Makkelijker te installeren dan een sata ssds/hdds
  • Geen kabels nodig

Minpunten

• Past niet op de meeste moederborden van 6+ jaar
  • Kleine prijsbump over een sata ssd
  • Nieuwere plus versie is sneller

Hardostan 24 november 2020 Product gekocht

Samsung 970 EVO 1TB

2 jaar heeft de kaart het goed gedaan voor iets waar ze 5 jaar garantie op geven. Achteraf is het veel geld betaald voor iets wat snel in waarde daalt.

Pluspunten

• Snel

Minpunten

• Onbedtrouwbaar
  • Duur
  • kwetsbaar

b0b1991 29 september 2020 Product gekocht

Samsung 970 EVO 1TB

Deze SSD als toevoeging gekocht naast mijn Evo 970 500GB puur voor games en wat een prestaties. Hij blijft ook mooi koel en is onwijs snel! Je merkt er niks aan of je van deze SSD gamet of van de SSD met Windows erop.

Pluspunten

• Snel
  • Koel
  • Zwart valt mooi weg op het MB

Minpunten

• Geen

Jeromez 25 september 2020 Product gekocht

Samsung 970 EVO 1TB

Mooie integratie op Mobo ism M2 connectie. Plug and play, heel eenvoudig te installeren. Tot op heden zeer stabiel en snel

Pluspunten

• M2 integratie Mobo
  • klein
  • stabiel

Minpunten

• Nog geen gevonden

Macley 3 september 2020 Product gekocht

Samsung 970 EVO 1TB

Zeer goede nvme ssd, je merkt de snelheid t.a.v. een samsung ssd. 1TB maakt het voor een simple gamer (en ook met gebruik van vm's) heel goed te doen!

Pluspunten

• Snel
  • Goede kwaliteit
  • Betrouwbaar

Minpunten

• beetje prijzig

NielsG 25 juni 2020 Product gekocht

Samsung 970 EVO 1TB

Snelle SSD met snelheden die je eigenlijk niet nodig hebt tenzij je echt zwaar werk ermee gaat doen zoals rendering of videobewerking. Zal eerder kijken nog naar de 970 EVO PLUS, is net wat sneller en goedkoper.

Pluspunten

• Snel
  • Helemaal zwart PCB
  • Goedkoop
  • Samsung Magician Software is nice

Minpunten

• Beetje duur voor wat je krijgt, de PLUS variant is sneller en goedkoper, zou die aanraden

John Massey001 10 juni 2020 Product gekocht

Samsung 970 EVO 1TB

Misschien de verkeerde plek maar toch. Ik heb de Samsung 970 EVO nvme m.2 gekocht. Ik ben op zoek naar een behuizing die SATA aansluiting heeft. Form.Factor M.2 2280 Wie kan mij helpen zon interface te vinden.

Pluspunten

• Mooi chippie
  • lekker veel gb's
  • Mooi klein

Minpunten

• slechte handleiding

SemTecS 3 juni 2020 Product gekocht

Samsung 970 EVO 1TB

Gekocht als vervanging voor Samsung EVO 960 250GB bootdisk ivm ruimtegebrek. Supersnel over de hele linie (CPU Userbenchmark). Clonen met Samsung tooltje ging supereenvoudig (wel 2 M.2 slots nodig).

Pluspunten

• Supersnel
  • Clonetool Samsung

Minpunten

• Geen

samokke 2 april 2020 Product gekocht

Samsung 970 EVO 1TB

Super snelle SSD! 1TB meer dan genoeg, wellicht een overkill als je gamet, maar ik ben er blij mee. Let wel op dat je moederbord een NVMe M.2 aansluiting heeft, anders krijg je hem niet aangesloten..

Pluspunten

• Super snel
  • klein

Minpunten

• prijs per GB

sanderdeveen 28 maart 2020 Product gekocht

Samsung 970 EVO 1TB

Klein dingetje met 1tb super vet! Volgens mij betaal je net iets meer voor dit model maar hij wordt zo vaak aangeraden

Pluspunten

• Klein
  • Clean
  • 1tb

Minpunten

• Geen het is gewoon een prima ding

Marc_015 6 maart 2020 Product gekocht

Samsung 970 EVO 1TB

Recentelijk aangeschaft, precies wat je ervan verwacht. Snel en consistent. Heerlijk om een tweede SSD te hebben wanneer je dual boot draait. De meerprijs voor de nieuwere versie is niet significant misschien is het met oog op de vijf jaar garantie misschien beter om de nieuwere te kopen.

Pluspunten

• Snel
  • Consistent
  • 5 jaar garantie

Minpunten

• Nieuwere versie beschikbaar
  • Prijs per GB

Dieter S 24 februari 2020 Product gekocht

Samsung 970 EVO 1TB

Ik gebruik deze maanden als main drive voor Windows10. Vrijwel de hele Windows en gaming ervaring is een plezier met deze SSD. Browsers en vensters staan vrijwel onmiddelijk open. Bij online games ben ik bij de 1e die klaar is met laden. Alleen blijft dit soort SSDs duur.

Pluspunten

• Betrouwbaar
  • Snel
  • Zorgenloos gemak

Minpunten

• Prijs per volume

DreadZeppelin 11 februari 2020 Product gekocht

Samsung 970 EVO 1TB

Goeie SSD, gebruik hem nu een tijd en een minpunt is dat je jezelf qua opslagruimte rijk gaat rekenen. Dus ik kom alsnog SSD ruimte 'tekort'. Bij het installeren leek het alsof hij niet goed vast zat maar dat hoort zo blijkbaar. Daarnaast kan dat ook aan mijn mobo liggen.

Pluspunten

• Erg snel

Minpunten

• Installeren is wat moeilijk

Resultaten per pagina: 25 | 50 | 100

Heb jij ook een Samsung 970 EVO 1TB?

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite