Samsung 970 EVO 1TB

Specificaties M.2 80mm • 3d v-nand (TLC) • PCI-e 3.0 x4 - Bekijk alle specificaties

Review door de redactie

Door Willem de Moor - Redacteur componenten 24 april 2018

Samsung 970 Evo en 970 Pro - Nieuwe nvme-drives in bijna alles beter

De 970 Evo is in de meeste gevallen weer een stukje rapper dan de 960 Evo, de eerste Evo-drive met nvme-interface van Samsung. De adviesprijs ligt bij introductie ongeveer op het niveau van de actuele prijzen van de 960 Evo. De 970 Evo-prijzen zullen waarschijnlijk nog wat zakken als de nieuwe versies de 960 Evo's langzaam verdrukken. De nieuwe Evo's leggen de lat wat hoger, met snelle slc-cache, die de drives voor de meeste toepassingen snel genoeg maakt, en een hogere endurance dan de voorganger. Lees verder »

Reviews door gebruikers

Scoreverdeling

Gemiddelde gebruikers score Score: 5
Foritain 24 april 2018 Product geleend

Samsung 970 EVO 1TB

Met de 970 EVO maakt Samsung hun populaire NVMe drives weer een stukje sneller dan vorige generatie en krikken ze de garantie op van 3 naar 5 jaar (met bijpassende extra TBW garantie). De NVMe EVO is daarmee dus gewoon weer wat aantrekkelijker dan een jaar terug, zonder kanttekeningen.

Pluspunten

• De 970 is op elk vlak weer een stapje vooruit van de 960.
  • Garantie nu ook 5 jaar ipv 3 (960)
  • Niet alleen een stuk sneller maar ook consistenter dan de alternatieve NVMe drives in de grafiek,
  • Aantrekkelijk om te zien kan ook geen kwaad
  • (Specifiek voor 1TB/2TB versie: prestaties blijven uitzonderlijk goed op peil, ook in zware workloads waar de 250GB duidelijk sneller inzakt)

Minpunten

• Hoewel de 1TB/2TB varianten consistenter zijn dan de 250GB en 500GB opties is de meerprijs 500->1TB wel significant. De stap van 250GB naar 500GB is echter klein, en de prestatie boost in meerdere benchmarks duidelijk. Als het even kan, ga voor 500GB of meer.
  • Meerprijs NVMe boven SATA terwijl de veel betere prestaties in basale taken niet significant anders hoeven te liggen (booten, games, etc). NVMe drives zijn vooral voor (semi-) zware workloads.

Macley 3 september 2020 Product gekocht

Samsung 970 EVO 1TB

Zeer goede nvme ssd, je merkt de snelheid t.a.v. een samsung ssd. 1TB maakt het voor een simple gamer (en ook met gebruik van vm's) heel goed te doen!

Pluspunten

• Snel
  • Goede kwaliteit
  • Betrouwbaar

Minpunten

• beetje prijzig

NielsG 25 juni 2020 Product gekocht

Samsung 970 EVO 1TB

Snelle SSD met snelheden die je eigenlijk niet nodig hebt tenzij je echt zwaar werk ermee gaat doen zoals rendering of videobewerking. Zal eerder kijken nog naar de 970 EVO PLUS, is net wat sneller en goedkoper.

Pluspunten

• Snel
  • Helemaal zwart PCB
  • Goedkoop
  • Samsung Magician Software is nice

Minpunten

• Beetje duur voor wat je krijgt, de PLUS variant is sneller en goedkoper, zou die aanraden

John Massey001 10 juni 2020 Product gekocht

Samsung 970 EVO 1TB

Misschien de verkeerde plek maar toch. Ik heb de Samsung 970 EVO nvme m.2 gekocht. Ik ben op zoek naar een behuizing die SATA aansluiting heeft. Form.Factor M.2 2280 Wie kan mij helpen zon interface te vinden.

Pluspunten

• Mooi chippie
  • lekker veel gb's
  • Mooi klein

Minpunten

• slechte handleiding

SemTecS 3 juni 2020 Product gekocht

Samsung 970 EVO 1TB

Gekocht als vervanging voor Samsung EVO 960 250GB bootdisk ivm ruimtegebrek. Supersnel over de hele linie (CPU Userbenchmark). Clonen met Samsung tooltje ging supereenvoudig (wel 2 M.2 slots nodig).

Pluspunten

• Supersnel
  • Clonetool Samsung

Minpunten

• Geen

samokke 2 april 2020 Product gekocht

Samsung 970 EVO 1TB

Super snelle SSD! 1TB meer dan genoeg, wellicht een overkill als je gamet, maar ik ben er blij mee. Let wel op dat je moederbord een NVMe M.2 aansluiting heeft, anders krijg je hem niet aangesloten..

Pluspunten

• Super snel
  • klein

Minpunten

• prijs per GB

sanderdeveen 28 maart 2020 Product gekocht

Samsung 970 EVO 1TB

Klein dingetje met 1tb super vet! Volgens mij betaal je net iets meer voor dit model maar hij wordt zo vaak aangeraden

Pluspunten

• Klein
  • Clean
  • 1tb

Minpunten

• Geen het is gewoon een prima ding

Marc_015 6 maart 2020 Product gekocht

Samsung 970 EVO 1TB

Recentelijk aangeschaft, precies wat je ervan verwacht. Snel en consistent. Heerlijk om een tweede SSD te hebben wanneer je dual boot draait. De meerprijs voor de nieuwere versie is niet significant misschien is het met oog op de vijf jaar garantie misschien beter om de nieuwere te kopen.

Pluspunten

• Snel
  • Consistent
  • 5 jaar garantie

Minpunten

• Nieuwere versie beschikbaar
  • Prijs per GB

Dieter S 24 februari 2020 Product gekocht

Samsung 970 EVO 1TB

Ik gebruik deze maanden als main drive voor Windows10. Vrijwel de hele Windows en gaming ervaring is een plezier met deze SSD. Browsers en vensters staan vrijwel onmiddelijk open. Bij online games ben ik bij de 1e die klaar is met laden. Alleen blijft dit soort SSDs duur.

Pluspunten

• Betrouwbaar
  • Snel
  • Zorgenloos gemak

Minpunten

• Prijs per volume

DreadZeppelin 11 februari 2020 Product gekocht

Samsung 970 EVO 1TB

Goeie SSD, gebruik hem nu een tijd en een minpunt is dat je jezelf qua opslagruimte rijk gaat rekenen. Dus ik kom alsnog SSD ruimte 'tekort'. Bij het installeren leek het alsof hij niet goed vast zat maar dat hoort zo blijkbaar. Daarnaast kan dat ook aan mijn mobo liggen.

Pluspunten

• Erg snel

Minpunten

• Installeren is wat moeilijk

JesseStolk 2 februari 2020 Product gekocht

Samsung 970 EVO 1TB

Super goede en snelle SSD. Perfect als opslag voor je games of files die snel geladen moeten worden.

Pluspunten

• Prijs/Kwaliteit
  • Snelheid
  • Makkelijk te installeren

Minpunten

• Werkt alleen op moederbord met M.2 Slot

Nixoa12 23 december 2019 Product gekocht

Samsung 970 EVO 1TB

Prima SSD voor een goeie prijs. Prestaties in de praktijk niet heel veel beter dan een 'gewone' SATA SSD, desalniettemin ideaal vanwege het compacte formaat. :) Let wel op bij het installeren dat sommige moederborden enkele sata poorten kan blokkeren als je een m.2 slot gebruikt ;)

Pluspunten

• Snelle SSD
  • Compact

Minpunten

• Geen minpunt

IsmailTR 17 december 2019 Product gekocht

Samsung 970 EVO 1TB

Snelle ssd die doet wat die moet doen.

Pluspunten

• Snel

Minpunten

• Geen

markievk 12 december 2019 Product gekocht

Samsung 970 EVO 1TB

Snelle en korte samenvatting van deze ssd: De Usain Bolt van de SSD's op het moment. Zoals andere revieuws aangeven blaast het de concurrentie van het veld. Let wel: voor volledige snelheidswinst let op M.2 met pci support, voor het beste resultaat! check je moederbord of laptop voor meer info

Pluspunten

• Supersnel
  • Mooi in uiterlijk
  • 1TB voor een concurrerende prijs
  • Laptop voelt vloeiend tijdens werken,

Minpunten

• Let wel dat je M.2 port PCI ondersteund, voor volledige snelheid

GekkoMe 18 oktober 2019 Product gekocht

Samsung 970 EVO 1TB

Mijn 2,5 jaar oude laptop start aanzienlijk sneller op, ook het laten van programma's gaat stukken sneller. De prijs is goed, duurder dan een normale SSD maar daar krijg je meer snelheid voor terug.

Pluspunten

• Snel NVMe met M key
  • Compact
  • Open structuur zorgt voor betere koeling

Minpunten

• M key niet altijd compatible
  • Samsung kloon software error

Nebulasky2 31 juli 2019 Product gekocht

Samsung 970 EVO 1TB

Ter vervanging van mijn 250 gb ssd Met name de kloon software van samsung werkte zeer goed, en binnen een kleine 25 minuten was het hele systeem weer ready to rumble.. Wel beetje gebaald van de plotse prijsdaling van 229 naar 159 :(

Pluspunten

• Super snel
  • Kloon software is top
  • Neemt weinig ruimte in

Minpunten

• Best prijzig

h3ndr1k 24 april 2019 Product gekocht

Samsung 970 EVO 1TB

Niks dan lof over deze SSD. Lekker snel en voor mij is 1TB zelfs wat veel. De levensduur kan ik nog niet zo veel over zeggen maar ik gebruik hem best intensief dus kom hier op terug als hij ooit nog kapot gaat.

Pluspunten

• snel
  • prijs/kwaliteit

Minpunten

• geen maar ik moet er eentje noemen van Tweakers

Tasminos 29 januari 2019 Product gekocht

Samsung 970 EVO 1TB

Mijn eerste pc opstelling met NVMe storage. Wat een snelheid. Meer dan tevreden. De prijs voor 1tb is naar mijn mening ook toegankelijk.

Pluspunten

• Snelheid

Minpunten

• geen

SpeedingWilly 9 juni 2018 Product gekocht

Samsung 970 EVO 1TB

Deze NVME M2 SSD ziet er mooi uit, is bloedsnel en geeft je computer een aardige snelheidsboost. Deze laatste versie is weer iets sneller dan de voorganger en kost hetzelfde.

Pluspunten

• Snelheid
  • Snelheid
  • En nog eebs snelheid

Resultaten per pagina: 25 | 50 | 100

Heb jij ook een Samsung 970 EVO 1TB?