×

Help Tweakers weer winnen!

Tweakers is dit jaar weer genomineerd voor beste nieuwssite, beste prijsvergelijker en beste community! Laten we ervoor zorgen dat heel Nederland weet dat Tweakers de beste website is. Stem op Tweakers en maak kans op mooie prijzen!

Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Advertorial

Soepel, vloeiend en direct gamen? Volgens onze users kan het met deze monitor

Door , 137 reacties

21-06-2017 • 16:32

137 Linkedin Google+

Op een donderdag niet zo lang geleden veranderde een van onze saaie vergaderkamers in een waar gamersparadijs. Dikke systemen en de allernieuwste AGON-gamemonitoren van AOC stonden te wachten op tien blije tweakers.

Zij mochten de hele middag Overwatch spelen op Tweakers HQ om deze nieuwe monitoren te ervaren. Na het welkom van communitymanager Frederik (zeef) was het woord aan Leo Boeijen van AOC, die een korte introductie gaf over de schermen. Daarna kon het testen echt beginnen.

Als je de hele dag gamet, wil je dat uiteraard op een goed beeldscherm doen, maar wat is tegenwoordig een goed beeldscherm? Een hoge resolutie en een groot scherm zijn natuurlijk fijn, maar er is meer! De AGON-gamemonitoren van AOC geven met hun Low Input Lag Mode, Shadow Control- en Flicker Free-technologie een nieuwe dimensie aan het gamen.

Door tijdens het evenement te rouleren kon iedereen een goede indruk krijgen van de verschillende aanwezige AGON-monitoren. De bevindingen van de testers kun je hier teruglezen.

De middag kon voor minstens een van de deelnemers helemaal niet meer stuk. Marttt won de Tweakers/AOC Quiz en mocht dus een AOC AGON AG241QX-monitor mee naar huis nemen. Maar niet getreurd voor de andere deelnemers, want niemand ging met lege handen naar huis; voor iedereen was er een leuke goodiebag.

Afsluitend hebben we nog lang gezellig nagepraat en geborreld op het dakterras van Tweakers. Al met al een geslaagde dag, die we zeker nog een keer gaan herhalen.

Reacties (137)

Wijzig sortering
Wat een zure reacties weer, ik was persoonlijk aanwezig bij dit event. Een kans om de monitoren zonder enige verplichting te bekijken, testen, etc. Gewoon leuk en een toffe middag gehad. Bedankt voor dit initiatief @Tweakers :)
De monitor lijkt erg beinvloed door de Benq XL2730, zelfde resolutie, maat, refreshrate en ook een "puck". Zijn er features die de twee sterk onderscheiden?


pricewatch: BenQ Zowie XL2730 Rood, Zwart
@MiesvanderLippe Ik ken, de BenQ helaas niet, en heb zelf vooral achter de curved versie plaatsgenomen tijdens dit event. En slechts een korte tijd achter de reguliere 27" ik vond vooral de ervaring van het bredere blikveld zeer fijn. Al zou ik het niet aanraden voor reguliere "kantoor" werkzaamheden. Voor het gamen was het perfect.
Jammer dat er zoveel commentaar is op het plaatsen van een Adv. terwijl dit (even snel gezocht) de eerste is sinds de aankondiging die hier is gemaakt door Tweakers: Klikken maar.
Als je geen zin hebt om naar Adv. te kijken dan hoeft dat ook niet. Dat is de hele opzet van dit stukje volgens mij? En als je het niet in je feed wilt hebben dan is er ook nog deze optie: Abbo van Tweakers. Een bedrijf als Tweakers moet ook gewoon inkomsten hebben...

Na even mijn zegje te hebben gedaan ... ik was zelf aanwezig bij het evenement. Mocht zelfs het beeldscherm mee naar huis nemen ( voila weet je ook hoe ik eruit zie! :) ). Het beeldscherm dat ik in ontvangst mocht nemen, heb ik lekker aan mijn PC gehangen en met alle settings zitten klooien tot het naar mijn idee erg goed was (er zijn aardig wat opties die je in kunt stellen). Helaas minder tijd gehad voor het gamen, dus over een paar weken kan ik hem vollop gaan gebruiken. Daarom ontbreekt van mijn kant nog een kleine review, maar deze komt er zeker nog aan!

Verder was dit evenement opgezet in samenwerking met AOC. We kregen een mooi praatje over de functies en ontwikkelingen m.b.t. de beeldschermen die er stonden, maar ook een kleine sneak-peek over wat AOC nog allemaal van plan is. Erg leuk om eens te horen! Daarna mochten we met zijn allen de beeldschermen eens goed gaan testen ( al ontbraken de goede kabels eerst .. :+ ). Het was een erg gezellige groep en we hebben aardig wat lol gehad in Overwatch. Leuk vond ik dat verschillende medewerkers ook even kwamen kijken hoe het er aan toe ging, zorgt toch voor wat meer sfeer! Na de quiz ook nog heerlijk even op het dakterras gezeten met het mooie weer en daarna weer op naar huis!

Het was een erg leuke dag, bedankt Tweakers! :)
Jammer dat er zoveel commentaar is op het plaatsen van een Adv. terwijl dit (even snel gezocht) de eerste is sinds de aankondiging die hier is gemaakt door Tweakers: Klikken maar.
Als je geen zin hebt om naar Adv. te kijken dan hoeft dat ook niet. Dat is de hele opzet van dit stukje volgens mij? En als je het niet in je feed wilt hebben dan is er ook nog deze optie: Abbo van Tweakers. Een bedrijf als Tweakers moet ook gewoon inkomsten hebben...
Ik vind dat je zeker een punt hebt als je zegt dat er veel gemiept wordt over het reclame-aspect van Tweakers. En het evenement lijkt me zeer fijn om mee te maken: win voor het bedrijf, win voor diegenen die kunnen testen... en dat spelenderwijs.
Echter, zeggen dat dit de eerste advertorial is sinds 29 maart :? 8)7 :X (nog los van de acties die ook vaak verkapte advertorials zijn)
https://tweakers.net/nieuws/zoeken/?itemTypes%5B%5D=20

Het abo-argument spelen voor diegenen die dat liever niet in hun .plan-feed hebben, vind ik wat gemakkelijk...
Mijn zoek request in Nieuws gaf aan dat het de eerste was, maar ik zie inderdaad dat er meerdere zijn geweest. Mijn statement was dus fout, niet dat het mijn standpunt over .Adv veranderd.

Maar dat is toch de enige optie als je het niet in je feed wilt zien? Zonder deze .Adv etc. zou er niet eens een feed zijn, toch?
Ik begrijp dat het je standpunt over .Adv niet verandert, dat was ook helemaal niet mijn bedoeling.
Volgens mij is het inderdaad de enige optie, maar ik bedoelde mijn reactie anders (dan ik ze getypt heb :+ ): ik bedoelde vooral dat het nemen van een abo wat "overkill" is om dat uit de feed te krijgen.
Zeggen dat er zonder .Adv etc. geen feed zou zijn, daar ben ik het niet mee eens. Ja, een redactie met een site als deze onderhouden vraagt serieuze investeringen en ja, daar staan dus commerciële activiteiten tegenover. Je redenering daarover vind ik dan weer kort door de bocht.

Maar laat dat nu eenmaal het leuke zijn aan de community hier op T.Net, dat we daarover allemaal leuk van mening kunnen verschillen (en ook niet "bang" zijn om onze meningen te verkondigen). ;)

Btw: nog veel plezier met de monitor... enjoy!
Ik snap dat het overkill is om voor dit geval een abonnement af te sluiten en persoonlijk denk ik daarom dat je het moet "incasseren" dat je af en toe een .Adv in je feed hebt staan. Anders is een abbo toch echt de enige optie voor iemand die zich er erg aan ergert.

Mijn redenering is inderdaad kort, maar in the end gaat het er toch omdat Tweakers blijft bestaan. Dat is ook de reden dat ik dan ook mijn Ad-blocker etc. uit zet op Tweakers en ik ook de .Adv en .Acties bekijk in mijn feed. Puur om dat ik het ze gun om te blijven bestaan. :)

Discussie leer je altijd weer dingen van en dat is het mooie!

Dankjewel, gaat zeker lukken! :)
Helemaal mee eens, Marttt! Was er zelf bij en de brutaalste om in de, netjes weggestopte, dozen wel de juiste kabels te hebben gevonden. Als je dan de monitor op zeer hoge resoluties en Herzen kan zetten vind ik dat persoonlijk erg top. Lag overigens niet aan de installateurs, hoorde ik achteraf maar omdat, behoudens de DVI, alle andere kabels problemen leken te geven. Hebben we trouwens niets van gemerkt tijdens het gamen. Één PC schoot, dankzij de warmte(!) in de stress maar ging best snel weer verder.
Overigens was voor ons Tweakers daar aanwezig de commercie ver weg doordat we prima zijn ontvangen en een mooi inzicht hebben gekregen van het reilen en zeilen inside Tweakers. Er is toch niets leuker dan een middagje lekker mogen knallen, prettige ontvangst en lekkere hapjes en drank?
GAAF!
Ik heb een beetje een dubbel gevoel bij advertorials. Van de ene kant snap ik de insteek, maar van de andere kant ga ik dan al snel twijfelen aan de betrouwbaarheid van de informatie. Dat alles nét wat rooskleuriger gebracht wordt om de sponsor te vriend te houden. Net als "Low Input Lag Mode" dat een nieuwe dimensie zou geven aan gamen. Oké... waarom dan? Waarom is dat niet gewoon een loze marketingterm?
Admin-edit:Een willekeurige advertorial is niet de plek om het beleid van Tweakers te bespreken. Gebruik daarvoor Geachte Redactie, of, meer algemeen, Lieve Adjes.

[Reactie gewijzigd door Dirk op 23 juni 2017 08:16]

Ik ben zelf momenteel in bezit van de AOC AGON AG241QX 24" (toevallig ook laatst gewonnen) en kan je zeggen dat de Low Input Lag Mode weinig spannends voorstelt. De technologie werkt volgens AOC en Tomshardware door de interne framebuffer van de monitor uit te schakelen, de inputlag wordt marginaal lager dan het normaal uit de doos zou zijn en is dus echt alleen bestemd voor een klein handjevol mensen die in de top van de professionele gamingindustrie zitten en die verschillen kunnen waarnemen, maar zelfs dan ben ik sceptisch. Met het uitschakelen van de framebuffer wordt tevens de beeldkwaliteit ietsjes minder. De modus stelt weinig soeps voor en heb deze modus praktisch altijd uit staan. Ik zou het persoonlijk afraden om in de prijsklasse van deze monitor te gaan voor een TN-paneel.
Ik zou ook gewoon nooit alleen afgaan op de info in een advertorial ivm met al die marketing termen, zoals u zelf al aangeeft. Maar in combinatie met een goede user review, zoals die van "Foritain" of onafhankelijke review zou het mij best wel eens over de streep kunnen trekken als ik een monitor nodig heb.
Bij dit bericht wordt goed duidelijk gemaakt dat het gaat om een advertorial en de reviews zijn gepubliceerd met het bijschrift testpanel. Verder zijn de reviews uitgebreid en inhoudelijk genoeg om een eerlijk beeld te geven. Door deze vermeldingen is het naar mijn idee prima mogelijk om te oordelen over de betrouwbaarheid van de informatie.
Ja, mits je gedegen onderzoek doet.

Ik klik dan bijvoorbeeld op de gewonnen prijs en kom bij een lullige 24 inch 1440p TN monitor terecht voor 'een whoppin' 369 euro.

TN.

369 euro.

Laat dat even op je inwerken.
TN panelen worden just gemarket naar de e-sport mensen aangezien TN panelen simpelweg sneller zijn dan de (superieure) IPS panelen.

dat het niet voor photoshop geschikt is zal de fanatieke overwatch of CS:GO speler een worst zijn.
Het blijft te duur. TN is de meest goedkope LCD techniek die hier met gigantische marges over de toonbank gaat. Het is dus ook niet gek dat elke fabrikant erop inhaakt. Maar zoveel E-Sporters zijn er totaal niet. Een beetje competitief gamen hoeft echt niet op TN, die 3ms verschil zijn een placebo tenzij je in de absolute top speelt.

Ik snap dat het goede business is, maar goede panelen zijn het niet en ze zijn altijd véél te duur. Zelfs voor 200 euro is het al een goed betaald paneel.

Ik was er nog niet in gedoken, maar Foritain is het met me eens zo te zien :)

[Reactie gewijzigd door Vayra op 21 juni 2017 18:34]

ik ben het zeker er mee eens dat het veel te duur is echter is het net als apple dat je voor de naam betaalt met asus's ROG lijn.

als je puur specs wilt moet je toch uitwijken naar de professionele series van dell bijvoorbeeld.
Zoveel esporters zijn er misschien niet maar zoveel fans zijn er wel. En die scene is razend hard aan het groeien. Heb je wel eens een twitch stream van een Professional gezien en hoeveel kids alleen al vragen op wat voor resolutie en wat voor videosettings de Pro die streamt speelt? Zo gaat dat ook met de gear die ze gebruiken. Iedereen wil hetzelfde of missschien zelfs beter dan wat de pro's gebruiken.
Exact, en daarom zijn 'wij' er om een tegengeluid te laten horen en kenbaar te maken of dit wel een goede prijs/kwaliteit verhouding is.

Dat is namelijk de reden dat je test, en reviewt. Ik vind dit soort advertorials dan ook schade doen aan de geloofwaardigheid van Tweakers.
Aangezien er duidelijk advertorial bij staat zie ik er geen probleem mee. Misschien is het rooskleurig, maar op deze manier kom ik er wel achter wat er op de markt is. Laat dat nou precies het doel van marketing zijn.

Tegenwoordig willen wij absoluut geen reclame meer zien en hierdoor valt ook het voordeel van reclame weg: weten wat er op de markt is.

Deze advertorials vind ik een van de beste vormen van reclame. Ik vertrouw Tweakers om een redelijk neutraal beeld te geven en als ik echt geïnteresseerd ben in een stukje techniek dan ga ik verder rondlezen bij de buren of de daadwerkelijke review op Tweakers zelf.
Het is dan wel duidelijk een advertorial, maar het zijn wel Tweaker's hun woorden (of in ieder geval, zo ziet het eruit).

Over je laatste alinea, dat je vertrouwd dat Tweakers een redelijk neutraal beeld geeft: Daar ga je dus de mist in. Het is door Tweakers geschreven, ja, maar is alles behalve neutraal (dat is ook wel duidelijk als je het verhaal leest, veel ste veel marketing kreten).

En dat is het punt dan ook, niks mis mee dat ze promoties en advertenties doen (geld moet ergens vandaan komen tenslotte), maar dit lijkt meer op dat Tweakers z'n "goede naam" uit-hoert ten behoeve van reclame.
Gek genoeg is de woede over het 'uit-hoeren'* redelijk selectief.

*=Wat is 'uit-hoeren' eigenlijk? :?
Eens. De nieuwsfeed wordt vervuild door advitorials wat de site minder prettig maken in gebruik en mij ook een minder veilig gevoel geven bij de content. Oke, het is duidelijk aangegeven, maar laat advertenties er liever naast werken.

Met alles wat Tweakers doet om meer geld binnen te halen vraag ik me af of Tweakers het financieel moeilijk heeft, of dat ze gewoon meer geld willen omdat dat moet van de nieuwe eigenaren...
Dat is geen moeilijke vraag. Alle journalistiek heeft het moeilijk. Sommige hebben kwaliteitsproblemen en andere hebben financiële problemen, en een enkeling heeft beiden. T.net is niet de meest rendabele site op het internet.
Er staat een megafoon bij i.p.v. een gekleurd puntje, als je het niet lezen wilt. Klik je er toch niet op.
Ik vraag me af of deze monitor ook op gereviewed mag worden door Tweakers. Als deze monitor niet zo best uit de test komt ben je gelijk een adverteerder kwijt. Dus hoe neutraal is Tweakers in deze?
Dan zou geen enkele review site/bedrijf meer betrouwbaar zijn. De consument heeft te weinig ervaring dan wel vergelijkingssite materiaal tot zijn beschikking. En de pro's kunnen hun sponsor/adverteerder kwijt zijn.
Toch is dat meermaals voorgekomen, en zal zeker ook blijven gebeuren.

https://en.wikipedia.org/wiki/Jeff_Gerstmann is denk ik het meeste bekende voorbeeld.

Dikke reclame maken voor de game Kane&Lynch op Gamespot, tot de preview beschikbaar komt, de schrijver is eerlijk en objectief en geeft het een redelijk laag cijfer. Vervolgens wordt hij ontslagen, want het was niet zo best voor business relations ...

En hiervan hoor je dan, omdat het een redelijke bekende man is die ontslagen werd vanwege iets lulligs. Maar hoe vaak gebeurd het dat je er helemaal niks van hoort?

Ik zou elke review/site die zijn inkomsten uit reclame haalt met een hele flinke korrel zout nemen (Tweakers dus ook).
Tweakers Express 2014. Main sponsor: Philips. Met de Philips Android TV. Dikke campagne op de trein én op de site van Tweakers. Homepage takeover, banners, the works. Cijfer van de redacteur televisie? Niet heel goed. De naam van die redacteur? Sim Kranenburg. Tot op de dag van vandaag werkzaam bij Tweakers.

Feit is en blijft dat onze redactie onafhankelijk is van de commerciële kant. En andersom. Het komt soms voor dat de commerciële kant een campagne moet opzetten van een toestel dat nog geheim is. Die NDA geldt dan óók naar onze eigen redactie toe.
Wat een gezwats... "Low Input Lag Mode" ?

Bijna elke beetje fatsoenlijke gamer monitor heeft een Input to signal processing latency very onder de 1ms... Marketing tricks ftw!
Het is ook een advertorial...
Maar er zijn wel heel veel monitoren op de markt die niet onder die noemer vallen. Het is dus wel degelijk een onderscheidend kenmerk, dus dan wordt dat genoemd.

Dat het hier om een advertorial gaat, betekent niet per definitie dat het ook om een slecht product gaat (sterker nog, TPV is wereldwijd een van de grootste OEM's, ze zullen ook wel toeleverancier zijn voor de helft van de andere merken gamemonitoren, iiyama om maar een bekende te noemen. Fatsoenlijke televisies maken kunnen ze niet maar over de monitoren zelden tot nooit klachten gehad).

[Reactie gewijzigd door mae-t.net op 22 juni 2017 02:05]

Betreft ook een advertorial :)
Ik zie graag wat meer review-achtige informatie waarom het dan zo lekker gaat met deze monitor...
Link naar gebruikers reviews staan in het artikel gelinkt.
ik kwam via de onderste link pricewatch: AOC AGON AG241QX Rood, Zwart hier terecht, en daar staat neit veel...met de eerdere link kom je inderdaad hier productreview: AOC AG271QX Zwart, Rood review door Foritain net een ander modelnummer?
Dat is de 27 inch versie, ik neem aan dat die verder niet echt afwijkt, dus die review van Foritain kan je wel gebruiken ;)
Waar denk je dat 24 of 27 voor staat in het type nummer? als je goed kijkt bij de specs is de schermgroote anders.
Ik heb sinds kort de Dell s2417dg waarvan ik vermoed dat er hetzelfde panel in zit (zoveel 24 inch qhd monitors zijn er niet). Ik ben erg onder de indruk moet ik zeggen. Tn is veel maar dan ook veel minder een probleem dan ik dacht, kleuren zien er prachtig uit en de kleinere kijkhoeken merk ik nauwelijks iets van.

Ik ben voor gsync gegaan omdat ik momenteel een Nvidia kaart heb en het door de miners een slecht moment is om een videokaart te kopen (vooral AMD). Ik moet echter zeggen het is erg fijn. Ik heb nog niet vergeleken met geen sync maar wel hoge framerate, maar mijn tolerantie voor lage framerates is in ieder geval aardig in elkaar gezakt (arme Xbox :P).

Het formaat is wat kleiner dan ik eigenlijk van plan was, maar in plaats van een grotere duurdere monitor te kopen heb ik een monitor arm gekocht waarmee ik het scherm dichterbij kan trekken wanneer ik dat wil, zelfde effect :)
Dat kan natuurlijk niet, want dit is gewoon een reclame dit semi-stiekem in de nieuwslijst is gestopt. Stel dat ze feiten moeten vermelden, dan zou de PR-waarde vrijwel direct stuk gaan.
Nou, eerlijk is eerlijk, er staat gewoon .Adv voor de titel in de tracker en Advertorial in rood boven.

[Reactie gewijzigd door ATS op 21 juni 2017 16:56]

titel begint toch gewoon met "soepel" hoor.
in url, op de pagina, in de rss feed en in volgend/vorig artikel.
En dat is precies waarom het er niet hoort te staan.
De financiën worden er niet beter op met jouw adblocker :)
Touché...
Edit: maar kunnen betalende tweakers advitorials dan uit zetten?

[Reactie gewijzigd door myskylinedrive op 21 juni 2017 17:08]

Ja, dat kan:
Het .Adv-artikel valt onder de lijst van zaken die je met een abonnement uit kunt zetten.
Dit staat bij de abbo's. "Controle over reclame". Dus ik neem aan van wel..
Wat een miepers hier in de reacties... Wil je geen .Adv zien? Klik dan hier.

Heb zelf sinds een paar maanden een 27inch 144hz monitor van AOC en ben er zeer tevreden over. De 24inch variant zal inderdaad ook wel goed zijn.

Edit; Typo

[Reactie gewijzigd door Elidos op 21 juni 2017 16:58]

Correct! Ik ben de gelukkige eigenaar van 2 24" modellen en moet zeggen dat ik nog nooit zo fijn gegamed heb. Wat een beleving! (icm AMD 290 Freesync).
Ze waren een tikkie duur, maar als ik kijk hoe lang ik gemiddeld doe met mijn monitoren (een jaar of 6) dan is het eigenlijk zo slecht nog niet!
Ik snap al het gezeur niet echt om deze advertentie. Het wordt duidelijk aangegeven en Tweakers moet toch op de één of andere manier geld verdienen vanwege de (vele?) mensen zoals mij die met een adblocker websites bezoeken. (ja sorry Tweakers, kleine advertenties op een website vindt ik geen probleem, maar verplicht een reclamefilmpje moeten kijken voordat ik één van jullie filmpjes kan kijken doe- en wil ik niet)
Goed idee, dit soort advertenties, zolang de overige artikelen volledig onafhankelijk blijven. Ik zie dit heel veel liever dan de privacy-schendende en (soms) malware-verspreidende advertenties die nu helaas nog de norm zijn.

Ik hoop dat Tweakers (en andere websites) geheel overstappen op dit soort advertenties, zodat ook mensen zonder adblocker ze veilig en met ongeschonden privacy kunnen bezoeken.
Goed idee zo. Staat duidelijk aangegeven dat het reclame is.
Advertorials in je RSS-feed. Even uitzetten dan maar..

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*