Ziggo introduceert nieuwe abonnementen en 'bundelkiezer'

Ziggo heeft dinsdag nieuwe alles-in-1-bundels geïntroduceerd. Ook biedt het bedrijf nu een 'bundelkiezer', waarmee klanten hun eigen bundel kunnen samenstellen. Opvallend is dat de hoogste internetsnelheid van 180Mbit/s niet in de alles-in-één-bundels wordt aangeboden.

ZiggoDe kabelaar biedt vanaf nu drie standaard-abonnementen, waarbij het goedkoopste GewoonGoed-abonnement van 45 euro een downloadsnelheid van 30Mbit/s heeft. Daarbij is telefonie inbegrepen, terwijl het AltijdOveral-abonnement van 50 euro geen telefonie heeft. Bij dat abonnement is de downloadsnelheid met 90Mbit/s echter een stuk hoger.

Het duurste abonnement van 65 euro per maand, met de naam SamenCompleet, biedt dezelfde snelheid, maar daarbij kunnen klanten onbeperkt naar vast en mobiel bellen binnen Nederland. Alle abonnementen hebben interactieve televisie; het is bij Ziggo niet mogelijk om internet zonder interactieve tv af te nemen. De uploadsnelheden zijn in alle gevallen een tiende van de downloadsnelheid.

Opvallend is dat de alles-in-één-bundel met de hoogste internetsnelheid van 180Mbit/s verdwenen is. "We hebben gekozen voor abonnementen die voor de grootste groep mensen geschikt zijn", aldus woordvoerder Erik van Doeselaar van Ziggo tegenover Tweakers.

Abonnees die toch de hogere snelheid willen halen, moeten een TV+Internet-bundel nemen of zelf een abonnement samenstellen met de nieuwe bundelkiezer. Daarbij kunnen klanten kiezen uit een downloadsnelheid van 30, 90 of 180 megabit per seconde. Digitale televisie is standaard inbegrepen; voor vijf euro per maand extra kan ook vaste telefonie worden afgenomen.

Bestaande abonnees houden hun bestaande pakket. Vorige week meldde Tweakers al dat Ziggo deze week met nieuwe bundels zou komen.

Door Joost Schellevis

Redacteur

14-10-2014 • 13:43

235 Linkedin

Submitter: M4rtyn

Reacties (235)

235
227
183
6
1
15
Wijzig sortering
Werd het maar eens mogelijk om via de kabel ALLEEN internet af te nemen. Ik wil geen TV standaard en allerlei andere prullaria. Volgens mij kan dit technisch prima als ze stomme analoge TV gewoon stoppen, maar ja dat zal wel weer niet.

Hopen dat ze hier gauw met glas aan de slag gaan.
Anoniem: 235591
@Vizzie14 oktober 2014 14:32
Dat komt er wel aan, en is min of meer ook gezegd tegen mij door een medewerkster van Ziggo. Die vroeg hoe ik dat wist en ik vroeg of dat klopte. Zij raadde mij dan ook aan om niet een AIO pakket te nemen met een jaar contract, maar een maandelijks aanpasbaar contract zodat ik binnenkort van internet+tv naar alleen internet kan.

Dat lijkt mij toch wel een bevestiging op wat Titan_Fox ook al meldde eerder deze week.
http://tweakers.net/nieuw...eaction=7244579#r_7244579

Tweakers zou hierover eens duidelijkheid kunnen scheppen door met Ziggo contact op te nemen en hier eens goed over door te vragen.
Naar wat ik begrepen heb van een zwager van mij (werkzaam bij Ziggo) wordt analoog zekers niet eruit gegooid op korte termijn, tenminste... niet voor losse diensten aangezien dit zo goed als onmogelijk is.

Het probleem is (en dat haal ik hier elders al aan) dat modems ongelofelijk instabiel dreigen te worden als men de frequenties voor analoge televisie(+DVB-C)/radio specifiek moet gaan filteren. Dit zou men dan moeten gaan realiseren door in de eindversterker (grijze kastje in de straat waarop je aangesloten bent) een filter te plaatsen. Stel je nu eens voor dat 30 adressen op dat ene kastje zitten, dan zou dat kastje te klein zijn voor al die filters. En dan nog zal de frequentie instabiel zijn omdat het onwijs moeilijk is om 100% goed te filteren.

Je zult dus met een filter in de eindversterker, interferentie op andere zaken creeëren. Misschien bel ik 'm straks nog eens op, maar kan mij niet voorstellen dat ze binnen 2-3 weken tijd van gedachte veranderen bij Ziggo. Bij UPC geldt trouwens precies het zelfde probleem.

[Reactie gewijzigd door DarkForce op 14 oktober 2014 15:03]

Ik heb zelf 3+ jaar bij ziggo rondgelopen intern en no way dat men internet / tv gaat scheiden. Het is gewoon een te mooie inkomstenbron die men kan behouden want immers de mensen die snel willen internetten betalen er uiteindelijk wel voor.

Zelfs toen ik daar nog werkte riepen mensen al jaren dat ze tv gescheiden wouden hebben , tijdens trainingen werd ons ook duidelijk gemaakt dat dat nimmer zou gebeuren.

Wat Titan_fox schreef is alleen maar correct mbt de nieuwe abbonementsvormen met televisie. Zonder televisie gaat ziggo gewoon niet leveren. Niet nu , niet volgend jaar.

Pas als er weer een nieuw management komt dan is er misschien een heel klein kansje..... maar dat is net zoveel kans als dat Teeven en Opstelten daadwerkelijk iets weten van wat er zich afspeeld in de it.
Anoniem: 235591
@Aionicus14 oktober 2014 19:29
Just the messenger, don't shoot me :+

Net mijn pakket veranderd naar een jaarcontract nadat mij stevig bevestigd is dat het dus niet zo is dat internet en tv gescheiden gaan worden. Had een aardige vrouw aan de lijn voor een wijziging in mijn aangevraagde abonnement en met haar heb ik een tijdje gesproken over mijn aangevraagde abonnement en de nieuwe bundels en de twijfel hier bij sommigen dat internet en tv gescheiden zouden worden.

Jammer dat het feest niet doorgaat, al was er wel naar mijn idee een kleine toezegging dat het wel ging gebeuren. Jammer, maar helaas.

En die +3 is lief, maar een +1 is ook goed :+
Anoniem: 112442
@Vizzie14 oktober 2014 14:32
Werd het maar eens mogelijk om via de kabel ALLEEN internet af te nemen. Ik wil geen TV standaard en allerlei andere prullaria. Volgens mij kan dit technisch prima als ze stomme analoge TV gewoon stoppen, maar ja dat zal wel weer niet.

Hopen dat ze hier gauw met glas aan de slag gaan.
Niet stoppen van analoge TV is niet keuze van Ziggo.
Ziggo overweegt eerder met analoge televisie te stoppen als er onduidelijkheid over een nieuw wettelijk kader van klantinvloed blijft ontstaan. De politiek denkt al enige tijd na over een nieuwe manier van klantinvloed.

De reden van de koppelverkoop lijkt me dat 99.9% van de klanten toch sowieso TV bij het internet afneemt.

Je kunt wel TV los afnemen. Omdat er zeker vraag naar is van mensen die geen of anders gebruik maken van internet.

Hoe zou jij dan TV kijken als je alleen internet hebt? Of kijk je geen TV?
Ik kijk inderdaad geen TV, en zo zijn er in mijn omgeving wel meer mensen. Dat anderen bepalen wat je wanneer kan kijken in bedroevende kwaliteit met elke paar minuten reclame is belachelijk. We leven in 2014. Daarnaast heb ik sowieso wel iets beters te doen dan naar al die onzin op TV kijken (zoals een discussie over TV die ik niet wil kijken voeren op een techsite ;) )
Ik kijk wel TV. Alleen alles wat ik graag wil zien, neem ik op. Om het terug te kijken op het moment dat ik daar zin in heb. Reden 2 is, dat wanneer ik wil kijken, ik lekker door kan spoelen door de reclames. Zo duurt een aflevering uit een serie ineens weer 45 minuten, terwijl je er een uur mee bezig bent als je hem "live"op tv kijkt

Van mij mag het analoge signaal helemaal weg, net als de manier van TV kijken. Bied gewoon alles on demand aan, zodat ik alles kan kijken wanneer ik daar zin in heb.

Maak daardoor het abonnement 15 euro goedkoper, en om reclamevrij tv te kijken een mogelijkheid hiervoor. Ik ben best bereid hiervoor een beetje te betalen

[Reactie gewijzigd door Ron79 op 14 oktober 2014 15:39]

[...]


Niet stoppen van analoge TV is niet keuze van Ziggo.
Ziggo overweegt eerder met analoge televisie te stoppen als er onduidelijkheid over een nieuw wettelijk kader van klantinvloed blijft ontstaan. De politiek denkt al enige tijd na over een nieuwe manier van klantinvloed.

De reden van de koppelverkoop lijkt me dat 99.9% van de klanten toch sowieso TV bij het internet afneemt.

Je kunt wel TV los afnemen. Omdat er zeker vraag naar is van mensen die geen of anders gebruik maken van internet.

Hoe zou jij dan TV kijken als je alleen internet hebt? Of kijk je geen TV?
Ik kijk wel TV (als in Ik download en kijk streams). Maar een decoder heb ik niet eens (heb deze aan mijn buurman gegeven) want ik heb er toch niets aan.
Ik weet het niet hoor , maar om elke 10-15 minuten naar een reclame blok te kijken en een half jaar te moeten wachten tot men eindelijk is iets gaat uitzenden waar ik al sinds de airdate in de US spoilers van heb langs zien komen op sites zoals facebook ?

Nee dank je.
Anoniem: 403762
@Vizzie14 oktober 2014 14:57
Bij kabel kan dit niet zo gemakkelijk. De analoge tv signalen gedragen zich als water in een waterleidingnet. Als je er aan het begin druk op zet dan heeft elk aftappunt ook druk. Ip verkeer en telefonie zijn extra technieken die centraal kunnen worden in en uitgeschakeld. Digitale TV zou je via smartcards op de aftappunten(ontvangers) kunnen blokkeren of ontsluiten maar door de mix van analoog en digitaal op dit moment is dat nu niet zo handig. Daarom doen ze dat alleen voor de digitale kanalen waar extra voor moet worden betaald. Elk voordeel heb zijn nadeel..
Hoe sluiten ze mij dan af als ik helemaal geen diensten van Ziggo afneem? Volgens mij kan ik dan geen analoge tv kijken.
Anoniem: 415197
@Vizzie14 oktober 2014 14:19
Ja, en werd het dan maar mogelijk om gewoon per gebruikte MB te betalen.
Ik ben het zat om te betalen voor iets dat ik niet gebruik.
Bovendien wordt de markt alleen maar ondoorzichtig door al die rare "bundels".
Dit kan zelfs technisch prima met analoge tv.
Hier in België zet Telenet gewoon een filter op je kabel als je enkel internet afneemt.
Werd het maar eens mogelijk om via de kabel ALLEEN internet af te nemen. Ik wil geen TV standaard en allerlei andere prullaria. Volgens mij kan dit technisch prima als ze stomme analoge TV gewoon stoppen, maar ja dat zal wel weer niet.
Alles kan, alleen zal je prijs niet drastisch omlaag gaan.

Daarnaast weten kabel providers dat mensen die alleen internet zouden afnemen, meer zouden gaan klagen omdat met het plaatsen van een filter (om analoge doorgifte te filteren) ook meer storing zal veroorzaken op omringende frequenties. Pas als analoog volledig verdwenen is zul je de mogelijkheid krijgen om te kiezen voor alleen internet. Echter krijg je dan weer het zelfde verhaal als je nu al ziet bij gas en electriciteit.... transportkosten voor internet en de normale kosten voor je internetverbinding.
Exact! ik heb al vaker daar over geklaagd bij ze maar ze wille hun troep maar blijven sturen.
Ik wil gewoon 180mb internet en thats all. ..maar nee ik moet ook die rotzooi hebben
Zou ook liever alleen internet en netflix willen, jammer dat je dan nog naar adsl moet
Ach, gewoon alles eruit, en zoals ik al gedaan heb, alleen internet met de standaard SD tv erbij.
Het was gewoon een questie van rekenen, ik had 120 tv zenders, keek er maar 20, ik had 120Mbit, zelden dat ik de max gebruikte, uit monitoring bleek dat 50mbit zat was.
bellen.. ik belde minder dan 2.5 uur per maand, waardoor de telefoon eruit kon. eerst maar eens de belminuten van de mobiel opmaken.
Resultaat, van 80.50 terug naar 46.50 !
Prima besparing, en tot op heden, die paar tv zenders die mis ik niet. toch alleen maar reclame.
Ik kijk wel via uitzending gemist als het nodig is.

Het wordt tijd dat er een tv provider komt waar je zelf ze zenders kan kiezen. dat zou nog eens fijn zijn.
best logisch dat je voor internet betaald lijkt me, aangezien je via de apparaten op internet ook kan inloggen om tv te kijken? althans dat is zo bij UPC lijkt me ongeveer hetzelfde systeem bij ziggo?

inloggen op de website en dan kun je live tv kijken op je pc.

[Reactie gewijzigd door erwinwernars op 14 oktober 2014 16:27]

Anoniem: 463321
@Vizzie14 oktober 2014 17:21
Ik vind het artikel ook wel vaag op dit vlak. Er staat "Opvallend is dat de alles-in-één-bundel met de hoogste internetsnelheid van 180Mbit/s verdwenen is. " [....]
Abonnees die toch de hogere snelheid willen halen, moeten een TV+Internet-bundel nemen of zelf een abonnement samenstellen met de nieuwe bundelkiezer. [...]. Digitale televisie is standaard inbegrepen; voor vijf euro per maand extra kan ook vaste telefonie worden afgenomen."

Dit doet het overkomen alsof je bij de andere snelheden wel zonder TV zou kunnen. Maar wat je ook kiest, alles is een TV+Internetbundel; de TV zit er altijd bij. Helaas.
Stomme analoge TV is bij wet verplicht in NL. Anders zou de snelheid ook nog wel een eind omhoog kunnen want stomme analoge TV kost veel bandbreedte.

http://www.totaaltv.nl/ni...pakket-30-tv-kanalen.html

[Reactie gewijzigd door kakanox op 14 oktober 2014 19:11]

Tja, het is een kabelaar. Wat ze doen is televisie over de kabel aanbieden. De internetabonnementen over de kabel zijn extra.

Ik ben het overigens wel met je eens hoor: ik zou prima kunnen leven met alleen een internetconnectie en zonder televisie.
Op de glasvezel is alleen internet mogelijk bij sommige providers, alleen betaal je dan wel meteen de hoofdprijs! Het verschil voor een tripple abbo t.o.v. een internet only was slechts 5 euro. Kan je zeggen je hebt meer keuze, en 5 euro is 5 euro, maar het internet only abbo wordt bewust duur gemaakt om je over te halen naar een tripple abbo. Hebben ze extra inkomsten van televisie en interactieve tv. Eigenlijk best slim....
Ik betaal 32,50 per maand voor een 50/50 verbinding bij Vodafone. Dat is zonder TV (ik heb geen TV) en zonder telefoon (ik heb onbeperkt mobiel bellen). Prima zo.
Even een reaktie op iedereen hierboven.
Ik geef toch aan dat het mogelijk is, alleen betaal je voor 2 extra diensten (telfoon/tv) in verhouding weinig meer t.o.v. alleen een internet verbinding.
Valt best mee hoor. Ik heb voor een prima prijs (€36,-) een 'basis' internetabonnement (60/60Mbit) met daarbij voor €10,- een tv abonnement met zowel analoge als digitale TV, bovendien zónder idoot traag kastje of CI+ kaart :Y)

Daarnaast kan je voor €7,50 extra er telefonie bij krijgen, of voor €55,- een Alles-in-1, maar dan mét IPTV ontvanger en een jaar gratis bellen. Uitstekende en genoeg keuze dus! Ik snap dat niet iedereen die keuze heeft, maar het kán dus gewoon wel. En ik heb (gelukkig) mijn voorkeur kenbaar kunnen maken met mijn portemonnee door gebruik te maken van de keuze.

[Reactie gewijzigd door Thedr op 14 oktober 2014 14:23]

En welke provider biedt dat?
Dat is OnsBrabantNet, glasvezel dus met TV streams van Glashart (tegenwoordig helaas ook van Reggefiber geloof ik).
Maar er zijn (enkele) providers meer die iets redelijk vergelijkbaars aanbieden.

[Reactie gewijzigd door Thedr op 14 oktober 2014 14:24]

En nu ook nog 6 programma's tegenlijk opnemen in de cloud.
Valt mee, 100/100 voor 42 Euro bij Telfort (na aftrek Lijbrand korting) . En dan heb ik er nog een Ziggo basis tv abonnement naast.

[Reactie gewijzigd door oef! op 14 oktober 2014 14:23]

Mwa, inmiddels is het meer het aanbieden van verschillende diensten over de kabel (tv, internet, telefonie, video on demand etc.) dan alleen tv. Ik wil graag alleen die diensten afnemen die ik wil hebben. Zolang dat niet kan kunnen ze de boom in.
Zelfs wanneer het wel zou kunnen, geloof maar niet dat je dan de prijs van het TV stuk er af kunt halen. Dat moet gezien worden als een base fee, om de infra uberhaupt mogelijk te maken.
O ?
in vlaanderen kan dat blijkbaar wel en raar maar met enkel internet over de kabel moet je ook geen kabel abonnement betalen.
eens je TV er bij neemt mag je 13€pm extra kabel abonnement betalen.
Precies!

Dat heb ik ook en daarvoor kwam er een Telenet-meneer langs die buiten het huis een filter op de kabelaansluiting installeerde waardoor het TV-signaal geblokkeerd werd.
Klinkt als hele goede oplossing. Echter ik vermoed dat Ziggo graag ook TV aan bijvoorbeeld mij slijt. Dus, wat levert het hen op? Als ze dit in Nederland zouden doen, aan de ene kant extra klanten zoals ik, aan de andere kant verlies van huidige klanten (voor het TV-deel) die wel voor het TV signaal betalen maar het nooit gebruiken. Ik neem aan dat ze dat bij Ziggo keurig berekend hebben, waar ze het meest mee verdienen. En dat begrijp ik wel, het is een commercieel bedrijf, maar ik ben blijkbaar niet de enige bezoeker van deze site die baalt van het gedwongen TV-signaal moeten afnemen, en dus maar ben teruggegaan naar ADSL
Zelfs wanneer het wel zou kunnen, geloof maar niet dat je dan de prijs van het TV stuk er af kunt halen. Dat moet gezien worden als een base fee, om de infra uberhaupt mogelijk te maken.
Dit is een onzinargument. Als dit echt zo was, dan kan ook gewoon 'aansluitkosten' of 'infrastructuurkosten' gerekend worden per gebruikte aansluiting. Verminder dit bedrag op het basispakket TV/radio en je hebt een eerlijke situatie.

Het is voor kabelaars gewoon gunstiger om een extra 17-18 euro in het handje te ontvangen van iedereen die alleen geïnteresseerd is in een snelle internetverbinding. Het is toegestane koppelverkoop, met als excuus dat internetgebruikers op de kabel ook televisie kunnen kijken. Natuurlijk is dit technisch op te lossen: schop analoog van de kabel en codeer het gehele televisie-aanbod.

[Reactie gewijzigd door The Zep Man op 14 oktober 2014 14:09]

Je hebt 'm door...

Internet is een "commodity" geworden: net zo gewoon als water uit de kraan, en goedbeschouwd niet veel duurder. Bij commodities is concurreren op prijs uitgesloten. De prijs is al zo laag dat de marges onder druk staan. Je kan dus alleen concureren met service (XS4ALL) of met extra diensten - wat Ziggo dus doet.

Zorg dat je je klanten binnenhaalt met snel internet en stapel daar dan allemaal diensten bovenop. Bellen, onbeperkt bellen, virus scanners, tv-on-demand, mobiel bellen, appjes, etc. Dan trek je langzaam de klant zo ver naar binnen dat vertrekken eigenlijk heel lastig wordt (ander nummer, even geen internet, geen televisie, ander mail adres) dat ze jaren aan je vast zitten.
Oh - en voor die gestapelde diensten kan je dan wel weer de hoofdprijs vragen, want zeg nou zelf: 9 euro per maand voor onbeperkt bellen binnen Nederland - da's toch niet van deze tijd?
Ik snap je punt, maar die analoge televisie is simpelweg je datadrager.
Zonder dat signaal krijg je helemaal niets binnen.
Ze hoeven helemaal geen analoge TV over de kabel te zenden, dat is een keuze. Omdat ze dat wel doen krijgt iedereen met een kabelaansluiting automatisch ook analoge TV. Als ze dat niet doen kunnen de rest van de diensten nog perfect blijven werken (beter zelfs omdat er geen bandbreedte verspild wordt aan analoge TV). Het is niet zo dat de rest niet kan zonder analoge TV.
Fout, over de kabel geen signalen in verschillende frequenties. Het internet zit op andere frequenties als de analoge TV (anders krijg je storing). De analoge TV signalen kunnen simpelweg gefilterd worden met een frequentie filter.

Omdat Ziggo niet wil investeren in het netwerk is het zogenaamd "onmogelijk".
Wil jij ansjovis op je pizza? Nee? Pech, krijg je toch. En je betaalt er ook gewoon lekker voor.

[Reactie gewijzigd door t1mmy op 14 oktober 2014 13:51]

Jammer van de -1, want dit is namelijk precies wat hier gebeurd. Ik begrijp ook niet waarom de internetproviders er zo makkelijk mee wegkomen.
Ik dacht dat koppelverkoop verboden was...
Alles-in-1 paketten zijn natuurlijk prima, maar als je 1 onderdeel niet kan bestellen zonder een ander verplicht onderdeel, heet het volgens mij gewoon koppelverkoop.
Anoniem: 621414
@onok14 oktober 2014 14:33
Dit is geen koppelverkoop, maar momenteel een "restrictie" van het gebruikte netwerk.

Je kan momenteel geen internet (via de ziggo kabel) nemen zonder een (analoog) TV abonnement, dat komt omdat Ziggo in den beginne geen internetprovider is, maar een TV provider, die internet als "extra" dienst aanbiedt.

Je moet dus basis TV afnemen om de coax kabel in jouw huis geactiveerd te krijgen, en "daar bovenop" kan je internet afnemen.


Zo gauw Ziggo analoge TV volledig laat vallen, en alleen maar digitale diensten gaat leveren, dan kan je wel alleen internet afnemen zonder TV.
Ik ben het niet met je eens dat hier geen sprake is van koppelverkoop.

Van koppelverkoop is, in mededingingingsrechtelijke zin, sprake wanneer het (i) bindende product en het gekoppelde product twee afzonderlijke producten zijn (ii) de betrokken onderneming een machtspositie heeft op de markt voor het bindende product (iii) deze onderneming consumenten niet de keuze om biedt het bindende product te verkrijgen zonder het gekoppelde product (iv) de betrokken praktijk sluit de mededinging uit.

Ik denk dat we het met elkaar eens zijn dat (i) analogie televisie en internet niet dezelfde producten zijn (ii) dat Ziggo (straks) een machtspositie heeft op de internetmarkt (iv) dat we als consument geen keuze hebben om internet af te nemen zonder analogie televisie erbij te nemen en (iv) dat de concurrentie daardoor wordt beperkt. Ik kan er bijvoorbeeld niet voor kiezen om internet bij Ziggo af te nemen, en digitale televisie bij KPN. Onder deze omstandigheden is naar mijn mening sprake van (verboden) koppelverkoop.

KPN heeft eerder (zonder succes) een klacht ingediend bij ACM over vermeendelijk misbruikelijke (koppelverkoop) gedragingen van de kabelbedrijven. In die klacht is ACM niet ingegaan op de praktijk van bundeling internet en analoge televisie, maar slechts de bundeling digitale en analoge televisie. Aangezien digitale en analoge televisie tot dezelfde productmarkt werden gerekend kon de klacht niet slagen, zie:

https://www.acm.nl/nl/pub...990/KPN---kabelbedrijven/

Ik ben wel benieuwd hoe een nieuwe klacht (tegen het gefuseerde Ziggo) over specifiek de koppeling internet en analogie televisie zal uitpakken, volgens mij heeft het wel een goede kans van slagen.

[Reactie gewijzigd door Gush op 14 oktober 2014 14:56]

Ik denk dat we het met elkaar eens zijn dat
Je bent manager zeker?
(i) analogie televisie en internet niet dezelfde producten zijn
Eens. Je vergeet alleen het belangrijkste. 1 kabel, 1 signaal. Ze zijn niet te scheiden. Niet zo lang er analoog bij loopt in ieder geval. Bij digitaal zijn ze ook niet te scheiden overigens, maar daar heb je een pasje nodig om het te kunnen decoderen. Vind je dat ook koppelverkoop? Ik zit helemaal niet op die irdeto encryptie, CI+ CAMs, pasjes, patenten en daarmee duurdere apparatuur te wachten namelijk. Zeker voor mijn media center stukken handiger als ze het digitale signaal zonder encryptie op de lijn gooien.
(ii) dat Ziggo (straks) een machtspositie heeft op de internetmarkt
Het staat je vrij om internet af te nemen bij een ander. Als er geen glasvezel ligt kun je het laten leggen. Kosten meestal tussen de 1500-8000 euro. Maar nee dus. Er is altijd nog tethering via 4G overigens.
(iv) dat de concurrentie daardoor wordt beperkt. Ik kan er bijvoorbeeld niet voor kiezen om internet bij Ziggo af te nemen, en digitale televisie bij KPN.
Waar haal je dat vandaan dan? Je kan prima televisie bij KPN afnemen (wat binnenkomt via de lucht (digitenne), koper (telefoondraad - niet coax, meestal in de vorm van VDSL(2)) of glas (waar het beschikbaar is)) en daarnaast TV afnemen bij Ziggo (al is het omdat het bij je internet daar zit).

edit:
Oh en voor je beleving, je kunt wel televisie afnemen zonder internet (ze kunnen het internet wel afschermen namelijk - alleen de analoge tv niet).

[Reactie gewijzigd door freaky op 14 oktober 2014 18:31]

Hoe zit dit dan precies?
Waarom is analoge TV nodig om een verbinding te realiseren? Waarom als er alleen digitaal is, zou digitale TV niet nodig zijn om de verbinding te realiseren ?
Analoog signaal word (net als digitaal) standaard over de kabel gestuurd, ieder aangesloten huishouden ontvangt dat als de kabel zelf is aangesloten. Digitaal kan met smartcards nog worden beheerd wie wat kan decoderen. Maar analoog en digitaal ferquenties worden sowiso doorgestuurd (beetje te vergelijken met een hub voor netwerken, waarbij IP verkeer frequenties (dus telefoon interactieve TV en internet) via een soort van switch in de straat allen bij juiste modem terecht komt.

Technisch kan er (vast wel) een analoog en of digitaal frequentie filter geplaatst worden maar dit wordt niet toegepast.

Mijn vergelijking zal wel niet helemaal kloppen maar gaat meer om het idee
Ik had laatst een Ziggo-pakket besteld, geannuleerd, weer opnieuw besteld, kortom enorm geharrewar, en had op een bepaald moment al wél internet maar kon alleen NPO1 kijken. Die zender geven ze altijd door, ook al heb je geen abonnement. Verder waren er geen zenders beschikbaar, ook niet analoog.

Volgens mij is Ziggo dus prima in staat om alleen internetsignaal door te laten en is het al lang niet meer zo (voor zover het ooit echt zo geweest is) dat tv-signaal nodig is om een lijn te activeren.

Echt jammer, tv is in mijn ogen echt voorbij, maar omdat de twee kabelaars een monopolie hebben houden ze het hele failliete systeem, inclusief publieke omroep, nog steeds in stand.

Wat tv nu nog is voor de kabelaars, is wat sms jarenlang voor de telco's was: een melkkoe, en waar blijft Kroes of EC?
lijkt me sterk, maar het kan.

Ziggo zelf baalt ook wel van het analoge signaal, ze gebruiken de frequenties liever voor andere zaken als meer HD zenders of sneller internet. Helaas zijn ze verplicht om +/-30 analoge zenders aan te bieden.

Misschien is het veranderd bij nieuwe aansluitingen, (of is het bij een van de oude bedrijven zo geweest voordat het Ziggo ging heten maar +/- 5 jaar terug was het vanuit Ziggo niet mogelijk om geen analoog te ontvangen bij het überhaupt aansluiten van de kabel. (en NPO1 wordt ongecodeerd verstuurd, ongeacht je digitale tv afneemt)
Anoniem: 114278
@gastje1315 oktober 2014 04:04
Wel ik denk ook dat dat onzin is, Het TV signaal is hier wel eens uren uitgevallen en internet en telefonie werkten gewoon goed.

Bij alle producten bij UPC (en waarschijnlijk ook Ziggo wat binnenkort UPC wordt) die je LOS kan afnemen staat dit:
Om dit product te bestellen heeft u UPC Digitale Kabel TV & Radio (max. € 18,70 per maand) nodig.

Ik vind dit ook gewoon koppelverkoop.

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 114278 op 15 oktober 2014 04:05]

Dat is logisch. Het analoge tv signaal en het internet worden regionaal onafhankelijk ingekoppeld. Het tv signaal wordt op zijn beurt weer aangeleverd aan het regionale kopstation vanuit een centraal ontvangststation. Als deze aanvoer wegvalt blijft het internet nog gewoon aanwezig.

Die signalen kun je dus niet op huisniveau (ont)koppelen!

[Reactie gewijzigd door gastje13 op 15 oktober 2014 16:49]

Het zou wel moeten kunnen hoor: gewoon alleen de cisco router leveren met de wcd en klaar. Interactieve tv loopt bij ziggo nog steeds buiten internet om via een normale antenneaansluiting. Die kun je weglaten.
Anoniem: 382732
@poktor14 oktober 2014 14:59
Nee, dat werkt niet. De analoge signalen staan op iedere kabel die ze aansluiten. De enige optie om alleen internet aan te bieden is als ze stoppen met analoge tv distributie. Maar dan breekt de pleuris uit onder alle fossielen die nog steeds analoge TV (bij voorkeur op een 40 inch LCD scherm, echt, ik heb ze gezien die dat doen) kijken.
Ik kijk/keek Digitenne op een 40". Waarom? Omdat ik te weinig tv kijk en omdat de kosten voor een Ziggo abbo in mijn ogen te hoog zijn.

Als m'n nieuwe tv arriveert gaat hier gewoon de Digitenne CAM module weer in.

[Reactie gewijzigd door panomi op 14 oktober 2014 18:27]

Digitenne is digitaal ;)
Maar kwalitatief niet beter dan de analoge kabel....
Maar kwalitatief niet beter dan de analoge kabel....
Nee, maar het ging om een analoog signaal op zo'n TV O-)

Goed, ik snap ook wel dat het om de beeldkwaliteit ging, maar waar GJvdZ op doelde was natuurlijk niet iemand die bewust zoiets kiest omdat hij de TV slechts sporadisch gebruikt om TV te kijken.
Ik kijk analoge op 50 inch! Ben ik nou ook een fossiel?
Nee, maar hoe bevalt dat nou? Bewegende legoblokjes kijken die een beeld moeten vormen?
Heej! We gaan niet zwartepieten hier!
Hij zei: "analoge op 50 inch" jij hebt het over legoblokjes waarbij je dus verwijst naar digitale tv. Analoge tv heeft gewoon ruis en is minder scherp op hi-res schermen. "Legoblokjes" zal je alleen bij hele slechte (aka rommel vanaf de eerste dag) hardware tegenkomen als je een analoog signaal bekijkt.

Hier een mooi artikel, met wat uitleg over digitale en analoge tv, voor de liefhebbers.
http://www.digitalekabeltelevisie.nl/wat/beeld.shtml
Het is in elk geval behoorlijk zonde van je mooie 50" scherm :P
ach gewoon niet te dichtbij zitten joh :)
Jouw stelling klopt niet helemaal.

Als er geen analoge TV meer wordt aangeboden door ziggo en jij alleen internet gaat afnemen moet ziggo nog steeds deze coax kabel activeren en onderhouden. Of er nou een analoog tv signaal doorheen gaat of niet.

m.a.w., Je betaald dit stukje voor de aansluiting.
Mocht je ooit een abo zonder tv kunnen afnemen blijft deze rekening hetzelfde.
Noem het marketing.
Je ziet dan, net als bij gas en stroomnet beheerders, een
apart 'lease' stukje voor de infra in deze zelfde rekening.
Anoniem: 463321
@lv014 oktober 2014 17:25
Ik betaal ook voor digitale zenders. Ik heb al het basispakket maar dat hoeft voor mij ook niet. Dus ook die zenders mogen van mij op zwart. Kunnen ze via de smartcard regelen, net zoals ze dat voor de extra zenders doen. Praktisch dus mogelijk en. Aangezien ik geen digitale zenders meer afneem kan de rekening ook een stuk lager.
Juist, het niet kunnen activeren van een smartcard zou hier dan het onderscheid in maken, maar of dat ook ooit gebeurd…
tis gewoon bullshit, ik betaal graag 29.95 per maand voor 180 lijn plus 4.95 kabel kosten ofzo..prima deal toch!
Dat zou kloppen als ziggo enkel analoge TV zou verkopen samen met Internet, echter krijg je 25 analoge en 60 digitale zender bij TV standaard. Zelfs losse analoge TV is niet meer te krijgen via Ziggo. Je bent ten alle tijden verplicht Digitale TV erbij te nemen. Dus het verplichte TV abonnement bij je internet bij Ziggo zou sowieso al voor 30% van de prijs kunnen (als je enkel zenders telt).

Daarnaast is het wel mogelijk het analoge en digitale signaal te scheiden, er kunnen filters geplaatst worden die een bepaalde frequentie blokkeren. Iets wat in belgië zeer normaal is\was.
Die smoes is oud. Je houdt uit je betoog dat kabelaars er 0,0% moeite voor doen om een internet aanbod te doen zonder TV. Na al die jaren dat ze internet aanbieden (en da's in ieder geval voor UPC al minstens 15) zou je wel wat beweging mogen verwachten hierin. Die is er niet dus is er imho wel degelijk sprake van koppelverkoop. Moet je eens opletten wat er gaat gebeuren als er een miljoenenboete tegenaan wordt gegooid...
Reken er maar niet op. Momenteel betaal je niet voor Analoge TV, maar een maandelijkste bijdrage voor de kabel, waar analoge TV "gratis" bijgeleverd wordt. Als analoog komt te vervallen, zal dat bedrag naar grote waarschijnlijk niet verdwijnen.
Anoniem: 621414
@thunder816 oktober 2014 10:01
Reken er maar niet op. Momenteel betaal je niet voor Analoge TV, maar een maandelijkste bijdrage voor de kabel, waar analoge TV "gratis" bijgeleverd wordt. Als analoog komt te vervallen, zal dat bedrag naar grote waarschijnlijk niet verdwijnen.
Dat klopt, mijn reactie is daarin wat simpel van opzet.
Echter betaal je dat vastrecht voor zowel de "lijnhuur" als voor de analoge TV, die 2 zijn momenteel nog onlosmakelijk met elkaar verbonden.
Wanneer Ziggo stopt met doorgifte van analoge zenders kan dat "vastrecht" bedrag in theorie een stuk omlaag, naar bijvoorbeeld 5 of 10 euro.

Of dit ook daadwerkelijk zo zal gebeuren, dat betwijfel ik.
Het is realistisch gezien waarschijnlijker dat de term "analoge TV" gewoon verdwijnt gelijktijdig met het analoge signaal, en dat die 18 euro gewoon "vastrecht", "lijnhuur", of iets gelijkwaardigs gaat heten, en dat de prijs niet verandert.

Een ander scenario (bij stoppen van analoge doorgifte) kan zijn dat ze de vastrechtkosten ook laten vallen, en gewoon wederom nieuwe pakketten aanbieden (vaak Alles in 1) waar die kosten al in verrekend zitten (zonder deze specifiek te noemen), iets wat vele concurrenten op bijvoorbeeld de glas en xDSL markt al doen, vrijwel iedere xDSL provider bijvoorbeeld, betaalt vastrecht kosten aan KPN omdat zij de infra beheren, idemdito met glas, die providers betalen ook infra-kosten aan de netwerkbeheerder (meestal ReggeFiber) dit wordt echter niet apart vermeld op jouw rekening.)
Om het verdwijnen van analoog te laten plaatsvinden, hebben ze die benaming al aangepast een paar jaar geleden. Nu noemen ze dat vastrecht een bijdrage die nodig is om de kwaliteit te kunnen waarborgen op de kabel en in de toekomst te kunnen uitbreiden. Het is semantiek, maar ik ben ervan overtuigd dat bij het verdwijnen van analoge TV die bijdrage niet gaat zakken. Bij de huidige alles-in-1 bundels zit die bijdrage er trouwens al in verwerkt inderdaad.
Anoniem: 621414
@thunder816 oktober 2014 10:50
Oh ik wist niet dat het al aangepast was, ik ben ook al een tijdje geen klant meer bij de Ziggo, ik zit al een tijdje bij de KPN op glas, puur omdat ik veel upload verkeer heb, en Ziggo geen 100 Mbit up kan (/wil) leveren, maar dat is een heel andere discussie die ik hier niet wil voeren.

In dat geval deel ik jouw overtuiging.
Wel of geen analoge TV, de prijs zal er niet anders door worden.

Wat ik (misschien) wel zie gebeuren is wederom een verhoging van het abonnementsgeld voor digitale TV, want zodra analoge TV het veld ruimt, is er meer bandbreedte beschikbaar voor nog meer TV zenders, die uiteraard betaald moeten worden.
Een andere optie is, nog meer bandbreedte voor internet, dus nog hogere snelheden, maar ook dat zal wel een prijsverhoging met zich meebrengen.
Nee, want dan zou je met een TV van 15 jaar oud zonder wat voor extra kastje dan ook helemaal niets meer kunnen ontvangen. Want die techniek bestond toen nog niet. Zelfs stokoude TV's van meer dan 40 jaar oud (b.v. bij verzamelaars doen het nog). Ik heb geen idee hoe je tot deze uitspraak komt, maar het klopt echt niet wat je zegt.
dit gaat toch echt gebeuren.
Er zijn al providers die het analoge signaal eraf hebben gehaald.
Onzin. Waar je op doelt zijn van oorsprong internetproviders die nu tevens digitale tv aanbieden. Ze hebben echter nooit analoge tv aangeboden
Misschien vat ik je "onzin" verkeerd op. Maar bij CAIWAY is het analoge signaal vervangen DVB-T op de kabel. En er is bijna geen "fossiel" geweest die begon te klagen. Iedereen kreeg van CAIWAY een gratis DVB-T onvanger van een euro of 30. Dan heb ik over het gebied Uithoorn en Aalsmeer.
http://www.upc.nl/over-up...en-standaard-digitale-tv/

"De digitale zenders zijn via de tv-kabel van UPC, die direct op de televisie is aangesloten, zonder mediabox of CI+kaart, op iedere tv in huis te bekijken. " (DVB-C)

Ik begrijp niet waarom ik -1 krijg maar ok.
Dat kan kloppen. Maar dat geldt alleen voor de modernste tv-toestellen. Bij een wat ouder toestel zal je toch echt wel die mediabox of CI+kaart, nodig hebben.. Niet dat ik zeg dit een bezwaar zou zijn, maar dat het zonder meer kan is niet waar.
Die "-1" komt niet van mij.

Ik begrijp wel hoe deze "-1" er kwam, terecht of niet. Je beweerde dat UPC allang het analoge signaal digitaal had gemaakt en dat is dus absoluut niet waar. Zie mijn eerdere antwoord daarop.

[Reactie gewijzigd door Techneut op 15 oktober 2014 17:10]

Ik reageerde op "Zo gauw Ziggo analoge TV volledig laat vallen, en alleen maar digitale diensten gaat leveren, dan kan je wel alleen internet afnemen zonder TV."...

Maar ze kunnen het gewoonweg nog niet helemaal laten vallen voor legacy redenen. Wat ze wel doen is beide signalen tegelijk aanbieden - dat is de enige optie om alles te laten werken. En dat doen ze allang ;)

Maar bedankt voor je informatie, ik begrijp dat ik te kort door de bocht was met mijn antwoord. En je hebt wel gelijk, want het geld inderdaad alleen voor TV's met minimaal een DVB-C ontvanger en bijna alle TV's die nu worden verkocht hebben dat, maar er zijn nog veel mensen met oude TV's.

Maar als je TV het wel aankan, dan heb je dus geen analoog signaal en is het dus vervangen. Maar je MOET nog steeds TV signaal afnemen, terwijl je alleen internet wilt.

Ik kan alleen maar hopen dat de OPTA hier wel een mooi speeltje ziet zodra de overname rond is. Want ze zien kabelaars nu als een alternatief, terwijl alleen internet daar niet mogelijk is - en ik vind het dus geen alternatief
En je hebt wel gelijk, want het geld inderdaad alleen voor TV's met minimaal een DVB-C ontvanger en bijna alle TV's die nu worden verkocht hebben dat, maar er zijn nog veel mensen met oude TV's.
Inderdaad, wij hebben er eentje van 16 jaar oud die niet kapot wil. En hij heeft zo'n goed beeld (100 Hz) , dat is niet alleen ons oordeel maar van iedereen die het ziet, dat we er niet over peinzen om hem voortijdig af te danken.
Anoniem: 382732
@Thystan14 oktober 2014 14:57
Nee hoor.
Precies dat, wij hebben thuis ziggo met 180mb/s, niks te klagen hoor want wij bellen wel (onbeperkt bundel voor thuis telefoon) en natuurlijk gebruiken wij vaak internet.

En de TV? Die staat zelden aan, alleen als er echt NIKS te doen is of gewoon voor het journaal.
Onbeperkt bellen / SMS zit zelfs al in de goedkope SIM-only abonnementen vanaf € 20 (YouFone en T-Mobile). Persoonlijk zie ik het nut niet van een vaste aansluiting, tenzij je een alarmsysteem hebt. Wellicht dat het voor anderen voordeliger kan zijn om jou op je vaste nummer te bellen, maar zie niet in waarom ik daarvoor een extra abonnement moet nemen dat ook weer een x-bedrag per maand kost.
Misschien moeten we Ali B naar wat providers laten bellen? Bij T-mobile werkte het :+
Anoniem: 382732
@Ereaser14 oktober 2014 14:59
Maar Ali B weet niets van techniek, dus hij kan blaten wat hij wil, maar ook hij kan dit niet oplossen.
Neem aan dat je de reclame van T-mobile niet gezien hebt? ;)
Anoniem: 147126
@Ereaser14 oktober 2014 21:42
Nee, want ik heb geen TV. Dat was nou net het hele punt. De reden daarvoor is trouwens ook om dingen als reclame en 'Ali B' te ontlopen.
Misschien moet Ali er maar eens op hinten dat wat T-mobile aanbied niet verrot is na een maand half geconsumeerd te hebben, en best langer houdbaar kan zijn.
Wil je een pizza zonder bodem? Jammer maar dat kunnen we helaas niet leveren.
Pizza zonder bodem is als internet en tv zonder kabel. Die vergelijking gaat niet helemaal op.
Wel als je je bedenkt dat het analoge signaal onderdeel uitmaakt van je carrier. Het is niet mogelijk om een digitaal signaal te leveren zonder het analoge deel.
En dan heb je nog steeds een kabel nodig toch?
Anoniem: 382732
@t1mmy14 oktober 2014 15:00
Kabel + analoge TV zijn nog steeds de basis in kabeltelevisieland. Je kunt dat niet van elkaar scheiden.
Internet & Digitale tv zijn wel te scheiden maar ik ben toch verplicht dat af te nemen.
Als het technisch niet mogelijk is (wat ik betwijfel) zouden ze evengoed abonnementen kunnen aanbieden zonder digitale TV en deze abonnementen € 17,75 voordeliger maken dan de huidige combi-abonnementen. Alle digitale zenders gaan dan achter codering. Dit is grotendeels een administratieve handeling.

Mensen zonder digitale TV krijgen dan nog wel het analoge signaal door, maar daar is sowieso bijna niet naar te kijken. Bovendien wil Ziggo het analoge signaal op duur uitschakelen, dus wat ze nu doen is het enkel uitstel van iets wat ze toch al van plan zijn.
Verplicht TV-Standaard bij een internetabonnement is meer alsof Ziggo de smerige ansjovis fijngemalen door je heerlijke aardbeienmilkshake draait.

Ik snap niet waarom ze niet alle digitale TV zenders gecodeerd mee sturen en ze de prijs voor het analoge signaal cadeau doen aan die paar zielen (waaronder ik) die sowieso geen decoder en smartcard in huis hebben.

Kan inderdaad enkel hopen dat ze vaart maken met glasvezel, zodat er weer wat te kiezen valt.
Wat ze bij die reclame niet meenemen is dat je pizza meestal dan duurder is (als je naar de hoeveelheid toppings kijkt). Dus ik vind dat de vergelijking van T-mobile niet opgaat.

On-topic: Er is wel degelijk sprake van koppelverkoop, want ik MOET digitale TV afnemen. Analoog gebruik ik sowieso al jaren niet meer, en het digitale kastje staat er omdat ik het MOET afnemen. Maar gebruiken kan ik het nooit, want hij staat zo vaak en lang uit dat er altijd updates zijn en/of de smartkaart niet functioneert en ik 30 min op aanmelding moet wachten. Maar je betaalt wel degelijk voor digitale TV.
Inderdaad. Ik heb nu inmiddels 1.5 maand een abonnement bij Ziggo, en het internet is zeker prima te noemen (maar kwam ook van 6.5Mb/s naar het abonnement van 90, dus was hoe dan ook grote verbetering), maar de TV-ontvanger zit nog ingepakt in de doos :')
Digitale TV is helaas noodzakelijk kwaad om hun -tegenwoordig- ontzettend goede internetdienst af te nemen.

Die TV ontvangers brengen trouwens redelijk wat op op Marktplaats.
Volgens mij zitten er genoeg limieten aan:
  • Max aka theoretische Uploadsnelheid
  • Max aka theoretische Downloadsnelheid
  • Prime-time Uploadsnelheid
  • Prime-time Downloadsnelheid/li]
  • Dal Uploadsnelheid
  • Dal Downloadsnelheid
Waar geen limiet op zit is:
  • Totale download hoeveelheid p.m.
  • Totale upload hoeveelheid p.m.
Vermoedelijk zit er ook nog een limiet op het aantal apparaten dat je er gelijktijdig op kan aansluiten.
Vermoedelijk geld dit: theoretisch > Dal > Prime-time (alleen bij glasvezel = = = gezien)

[Reactie gewijzigd door eL_Jay op 14 oktober 2014 13:56]

Volgens mij zitten er genoeg limieten aan:

Max aka theoretische Uploadsnelheid <- Ja
Max aka theoretische Downloadsnelheid <- Ja
Prime-time Uploadsnelheid<- Nee
Prime-time Downloadsnelheid/li] <- Nee
Dal Uploadsnelheid <- Nee
Dal Downloadsnelheid <- Nee

Waar geen limiet op zit is:

Totale download hoeveelheid p.m.
Totale upload hoeveelheid p.m.

Vermoedelijk zit er ook nog een limiet op het aantal apparaten dat je er gelijktijdig op kan aansluiten. <- Nee
Vermoedelijk geld dit: theoretisch > Dal > Prime-time (alleen bij glasvezel = = = gezien) <- Nee

Er zitten maar twee limieten aan: max upload en max download. Deze gelden dag en nacht, prime-time en dal. Zowel theoretisch als practisch. Ziggo levert gewoon altijd die max snelheden (zelfs +10%)
offtopic:
Max. theoretische down-/upload hoeveelheid = max. theorotische down-/upload snelheid x tijd.
Ziggo is bij ons niet beschikbaar :/ Ik heb nu (duurdere) UPC.. Maar aangezien die Ziggo heeft overgenomen is er dan een mogelijkheid dat het wel beschikbaar komt?

En is het de moeite om over te stappen?
Dat duurdere valt ook wel mee.

http://www.upc.nl/pakketten/abonnementen-alles-in-1/
50MB + 70SD zenders + 15HD zenders + recorder in bruikleen (gratis service e.d.) € 45
120 + 70SD zenders + 15HD zenders + recorder in bruikleen (gratis service e.d.) €56
200 + 110SD zenders + 15HD zenders + recorder in bruikleen (gratis service e.d.) €71
* alle pakketten hebben "voordelig" bellen

https://www.ziggo.nl/bundels/vergelijken
30mb + 60SD Zenders + 20HD zenders + kastje gratis, defect is zelf nieuw regelen/ recorder zelf kopen á €49 per maand; €44,95
90mb + 60SD Zenders + 20HD zenders + recorder gratis, defect is zelf nieuw regelen €49,95
90mb + 60SD Zenders + 20HD zenders + onbeperkt bellen +recorder gratis, defect is zelf nieuw regelen €64,90

Dat zijn verschillen van;
Pakket 1 UPC is €0,05 duurder, maar UPC is 20MB sneller, en meer SD zenders en Telefonie
Pakket 2 UPC is €6,05 duurder, maar UPC is 30MB sneller, en meer SD zenders en Telefonie
Pakket 3 UPC blijft duurder, en "maar" 20mb sneller, Ziggo heeft hier de overhand met onbeperkt bellen..., scheelt €6,10

Mijn keuze zou echt UPC zijn, ik baal dat ik in een Ziggo regio woon.
Want, vergelijkend met ADSL is Kabel gewoon duurder, omdat TV erbij zit, wat ik niet gebruik.

Maar als ik UPC kon kiezen, met 50MB, die stijgt boven mijn Max. 30MB VDSL2 lijn uit, dan is het die 2 tientjes wel meer waard...
(Ik haal trouwens maar 21MB op mijn Telfort VDSL lijn, á €20 per maand, dus €45 voor 50MB is in verhouding voor mij goedkoper...)

Maar, UPC en Ziggo, het blijft Appels met Peren vergelijken, want de pakketten hebben immers inhoudelijk verschillen...

Waarik op hoopte, was Internet Only abonnementen, (of een glasvezelaansluiting...)
We blijven hoop houden;
Bekijk reactie van Tuintje in topic: [Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 8
Titan_Fox in 'nieuws: Ziggo komt volgende week met nieuwe alles-in-1-bundels'
originele bron;
Titan_Fox in 'nieuws: Ziggo komt volgende week met nieuwe alles-in-1-bundels'

[Reactie gewijzigd door paulvdwal op 14 oktober 2014 14:46]

thnx voor je uitgebreide reactie! _/-\o_

(Maar ik wil blijven recorden.. en dat kan bij UPC alleen bij duurdere pakketten, bij Ziggo zo te zien niet, enkel een losse recorder erbij nemen)
Met recorden bedoel je opnemen pauzeren e.d.?

Dat kan bij UPC inderdaad alleen bij de duurdere 2 met Horizon box...
Geen idee of ze op aanvraag nog "oude" recorders uitleveren sinds de Horizon update.

Ziggo kan je opnemen, mits je de box erbij koopt.
€49 bij het goedkoopste abonnement, gratis bij alle hogere.
Plus daar kan je ook je eigen recorder gebruiken, mits gecertificeerd voor Ziggo.


Beide heeft voor en na-delen.
Nou het zit zo: Ik wil mn HD extra pakket en telefonie eruit.. Dit kon niet, zonder een nieuw abbo te nemen..
Maar ik mag wel mn oude recorder en layout houden (wil geen Horizon) aleen op miraculeuze wijze moet ik dan naar 120 mbit internet..
(Netto 7 euro goedkoper uit.. :( )

"Ja mijnheer anders kunt u niet opnemen.."
"Hoezo ik neem nu toch ook op, met 50 mbit.. Ik wil recorden maar met 50 mbit internet. Ik hoef geen 120mbit EN daarbij met 1080i uitzendingen heb je die bandbreedte toch niet nodig.."
"mijnheer zo zijn de regels en u wilt het onmogelijke"
"Kennen jullie die reclame van anjovis?"
"Ja mijnheer die kennen we en we zijn niet gediend van dit soort grapjes"
"Het is geen grapje"
"Als u uw beslissing heeft gemaakt kunt u weer contact opnemen met ons, goedendag"
klik

Dusja, ik wil eigenlijk weg bij die hufters :(
en ik baal weer dat ik in een UPC regio woon, ik zil ook net als bij ziggo, de CI kaart in mijn mediacenter stoppen en de hd kanalen bekijken.

Ik zeg alleen let op met de pakketten, het lijkt elke keer weer leuk maar ondertussen vliegen de euros je zak uit, elke keer een paar euroties..
ga rekenen wat je nodig hebt, je kan zo 20-30-40 euro per maand ! sparen op tv internet en telefoon (+mobiel ).. serieus, makkelijk.

en nog een tip. bij elke hapering op je tv, internet wat dan ook, helpdesk bellen, melding maken, en vragen wanneer ze een deugelijk product gaan leveren, na 4-6 telefoontjes zeiken over korting gezien ze een "ondeugelijk" product leveren.. Dit geld zeker voor alle "trotse" Horizon bezitters.
Geeft UPC/Ziggo geen gehoor, melding maken bij COAX.NL ( kost niets ;-) ) maar bij goede hulp van coax, donder ik meestal wel wat.
nog geen gehoor, klacht in dienen bij de tweede kamer ( google op "vraag de kamer")

en dit geld natuurlijk voor ELKE product wat je af neemt, ongeacht de provider/leverancier.

en geen geintje, ik spaar al jaren 10-15 euro per maand bij upc... de "blijft bij UPC korting"
moeten ze maar goed spul neerzetten.

En dit allemaal door de "crisses" bedankt ! ik spaar per maand sinds de crisses zeker 100-200 euro :+ van mij mag die nog wel effe duren hoor..
Als je Ziggo krijgt valt UPC weg. Via de kabel heb je (helaas) maar 1 aanbieder.
Als je overstapt moet je naar glasvezel of ADSL/VDSL kijken.
Ik heb nu een TV & Internet Z2 abonnement. Ik ga vanavond even bellen; want met het soortgelijke abonnement in de nieuwe bundelvorm kan ik een half jaar lang 30 euro korting krijgen :)

(edit: Zul je zien dat dat natuurlijk niet mag. Nou, doe mijn dan maar de duurste bundel; met de kortingsactie. Alsnog goedkoper uit :o)

[Reactie gewijzigd door Carn82 op 14 oktober 2014 14:08]

geld alleen voor nieuwe klanten. als je vanavond gaat bellen gaan ze je vertellen dat als je nu een verlenging neemt dat je een terugkerende klant bent, waarvoor andere voorwaardes gelden.

voor terugkerende klanten geld deze kortingsacties sws niet, maakt niet uit welk abbonement.
En dan zeg je dat je dat verschikkelijk unfair vindt, dat je het niet vindt kunnen dat trouwe klanten zo slecht behandeld worden en je daarom wilt opzeggen, dan kan het allemaal natuurlijk wel.
Precies.

Sterker nog; ik had laatst 2 Ziggo-mannetjes voor de deur die mij een abonnement wilden verkopen (ware het niet dat ik al jaren Ziggo klant ben; foutje in de administratie gok ik); die mij adviseerden om "altijd gewoon even bellen, want er is vaak wat mogelijk". Dus dat ga ik doen ook :o
Gewoon bellen, ze roepen vaak dat het alleen geldt voor nieuwe klanten, maar dat is natuurlijk onzin; als ze dat niet willen doen raken ze misschien een klant kwijt voor iig het komende jaar, mits je (zegt dat je) bereid bent om over te stappen...
Ik vind het dan overigens niet meer dan normaal dat je dan wel weer een jaar contractverplichting hebt --> dat geldt namelijk voor nieuwe klanten ook!
Klopt. Dit is eigenlijk heel simpel.

Ziggo verdiend het 1e jaar maar weinig aan een klant. Je komt binnen met een enorme actie, gratis decoder (of korting) gratis moneut, geen aansluitkosten etc.

Deze kosten worden wel degelijk gemaakt en dus betaald door ziggo. (die dat natuurlijk wel doorberekend in de prijs)
Pas in het 2e jaar begint een klant geld op te leveren. Natuurlijk gaat dit sneller bij het afnemen van extra diensten.
Pasgeleden ben ik nog wel gebeld met de aanbieding om Alles-in-1 Extra een half jaar te krijgen voor de prijs van Alles-in-1 Plus (mijn huidige abo) en daarna de nieuwe prijs. Wellicht lukt het met een telefoontje om gebruik te maken van deze actie.
Dat was voorheen anders. Daar kon je wel meedoen aan de acties voor alles-in-een als je de afgelopen maanden geen alles-in-een abo had. Ik ben zo ook van TV & Z2 overgestapt naar alles-in-een plus, waardoor ik uiteindelijk goedkoper uit was voor een jaar.
Dat is mij ook niet helemaal duidelijk. Als je hier kijkt: https://www.ziggo.nl/bundels/gewoongoed (en dan net onder de extra zenders) staat er:

Geldt deze bundel ook voor mij als bestaande klant?
Heeft u nu nog geen Alles-in-1 van Ziggo, maar wel andere Ziggo producten dan is deze aanbieding ook voor u van toepassing.


Kijk je echter bij het bundel overzicht, dan staat er:
Zijn deze nieuwe bundels ook voor mij van toepassing?
Als u nu al een abonnement van Ziggo heeft, dan verandert uw abonnement niet. Overweegt u een andere bundel dan wat u nu afneemt? Of wilt u weten of u nog het contract heeft dat het beste bij uw situatie past? Bel ons dan voor een gratis AbonnementCheck. Eén telefoontje en u weet meteen of u nog goed zit.


Oftewel, het is nogal vaag ;)
Ik heb nu Z1+TV, als ik zou overstappen naar GewoonGoed (zelfde specificaties, ook 30/3) dan levert mij dat 30 euro op aan korting, ten opzichte van niks doen en gewoon nog een jaar hetzelfde abonnement afnemen.Of als ik overstap naar de AltijdOveral bundel met 6mnd korting heb ik 90/9 voor dezelfde prijs als wanneer ik m'n huidige abbo voor weer een jaar zou verlengen.

Maar of het nou daadwerkelijk kan/mag is mij niet duidelijk.. Ik ga ook maar eens bellen denk ik binnenkort.

[Reactie gewijzigd door ThinkPad op 14 oktober 2014 15:49]

Precies, ik heb ook geen 'Alles-in-1' maar een Internet+TV Z2 abonnement. Dus wie niet waagt wie niet wint lijkt me.
een samsung tablet is dan interessanter. die is meer waard dan 180 euro dus gewoon in de box verkopen en je krijgt meer.
Voor bestaande klanten geldt het volgende:
Zijn deze nieuwe bundels ook voor mij van toepassing?
Als u nu al een abonnement van Ziggo heeft, dan verandert uw abonnement niet. Overweegt u een andere bundel dan wat u nu afneemt? Of wilt u weten of u nog het contract heeft dat het beste bij uw situatie past? Bel ons dan voor een gratis AbonnementCheck. Eén telefoontje en u weet meteen of u nog goed zit.
https://www.ziggo.nl/bundels
Even doorscrollen naar sectie Ik ben al Ziggo klant...

Mag ik verder zeggen dat het niet veel duidelijker wordt? Pakket namen zijn niet helder, kan niet zeggen dat op basis van naam kan zeggen dat ik meer of minder heb, en bij het tonen van de pakketten wordt het duurste, uitgebreidste pakket in het midden getoond? Zal wel een reden achter zitten, maar helder vergelijken is anders.

Voorbeeld: AltijdOveral en SamenCompleet 49.95 vs 64.90 (.90 vs 95 trouwens...) zit dus net geen 15 euro verschil in, maar bij Samencompleet heb je als enigste meer dat je gratis onbeperkt kunt bellen. Ja voor 15 euro gratis extra (ja, ik weet dit is een bestaande optie, maar toch vreemd geformuleerd)

[Reactie gewijzigd door DerOllie op 14 oktober 2014 13:59]

Het zijn inderdaad verschrikkelijke namen. Ik heb zelf ook Ziggo mobiel. Komen ze met pakketen als "heel veel", "heel heel veel". Nietszeggende kleuternamen vind ik het.
Nou ja en nee, daar zie ik nog een overtreffende trap in, "heel" < "heel heel"

AltijdOveral vs SamenCompleet vs GewoonGoed, het had allemaal het topabonnement kunnen zijn...
Vreemde is inderdaad dat je AltijdOveral aan kunt vullen met bellen (€ 5) en VolopBellen (€ 9,95) en in eens zijn de 2 pakketten (AltijdOveral en SamenCompleet) weer hetzelfde.

Voor mijn gevoel laat men nu blijken dat men nu echt bundels samen kan stellen, terwijl dat feitelijk al kon alleen hadden we nog niet zo'n mooie bundelkiezer.

Enige dat je nu overduidelijk kunt kiezen is een jaarcontract tbv een nieuwe goodie.

Daarnaast, als je nu de bundelkiezer uitvouwt bij "Kies uw voordeel", dan staat er bij de €30 per maand actie: De eerste 6 maanden kost Alles-in-1 Plus u slechts € 30 per maand in plaats van € 54,95. Ze zijn er dus zelf ook nog niet helemaal eenduidig mee :).

[Reactie gewijzigd door fredkroket op 14 oktober 2014 14:15]

Geloof me, voor bestaande klanten halen ze hun neus op!
Ben nu ongeveer 10 jaar klant van ze, en wil ik een extra decodertje voor boven mag je gewoon de volle mep betalen.

Dan doen we maar moeilijk: huidige contract opzeggen, en een nieuwe aanvragen onder mijn naam.
En dan wel een gratis decoder krijgen.
Ik zie via de nieuwe bundels een behoorlijke prijsverhoging t.o.v. de oude AIE-extra? Een kleine €79,- voor 180Mbit, Extra TV + telefonie? Dat is toch tamelijk fors te noemen. Ik betaal nu €65,- voor hetzelfde pakket.

Buurman info m.b.t. de vorige prijzen; http://nl.hardware.info/n...sten-per-1-april-verhogen

[Reactie gewijzigd door hardware-lover op 14 oktober 2014 14:00]

Die prijs betaal ik nu ook voor dat abonnement, dus geen prijsverhoging.

Ik zou er enkel telefonie van af willen halen, voor 5 euro per maand. Thuis belt toch niemand met het vaste toestel.
Wat betaal jij nu per maand voor wat? Ik betaal €64,95 voor 180Mbit, TV extra en vaste telefonie.
Dat kan haast niet kloppen. Ik betaal 68,90 euro voor Alles in 1 Plus, met TV extra en vaste telefonie.
Dat klopt ook niet, die €64,95 is de prijs van alles in een extra. Hier zit dus niet tv extra bij in.
Dat zal het verschil verklaren.
klopt dit betaal ik ook,

64,95 voor 180, TV extra en vaste telefonie lijkt me dus niet mogelijk.
of ik wordt al jaren opgelicht door ziggo :P?
Wat betaal jij nu per maand voor wat? Ik betaal €64,95 voor 180Mbit, TV extra en vaste telefonie.
Die prijs klopt en is inderdaad onveranderd. Dat is nu nog steeds 65 euro. Neem je onbeperkt bellen dan zit je 10 euro hoger.
Hoe kan die prijs kloppen? Meerdere mensen hierboven (ik ook) stellen dat Alles-in-1 plus met TV extra en bellen al zoveel kost. Ik denk dat je TV extra vergeet.
Ik betaal 78,90 euro voor AiE Extra (180mbit, TV, Telefonie) plus TV Extra. Dat is dezelfde prijs als in dit model met de bundelkiezer.
Daar zit ook onbeperkt bellen naar vast en mobiel bij in.

Maar het blijft inderdaad veel geld, wil je er ook nog extra zenders bij, dan komt er nog eens €13,95 bij
Nee hoor, voor €5,- per maand heb je vaste telefonie maar geen gratis bellen, dat kost €9.95 per maand en dan zou het totaalbedrag op €59.95 + €13,95 + €9.95 = €83.85 komen. Ik kijk er toch niet naast?
Waar haal je die €5 vandaan? Ik zie alleen maar Telefonie Z1 voor €9,95. Ik wil straks naar TV+telefonie omdat ik een glasvezellijn krijg in m'n nieuwe huis, maar ik zie nergens dat ik voor €5 een vaste telefoonabonnement erbij kan krijgen.

.edit: oh wacht, volgens mij kijk jij gewoon naar het verschil tussen een 3-in-1 bundel en een 2-in-1 bundel zonder telefoon. Maar dat impliceert nog niet dat je overal voor €5 een telefoonlijn bij kunt krijgen.

[Reactie gewijzigd door .oisyn op 14 oktober 2014 14:22]

Je hebt gelijk, nog duurder dus :P

€83,85 even voor de duidelijkheid, dat is 185 gulden! 8)7

Moest je mee aan komen zetten in die tijd. Het is steeds met zulke kleine aanpassingen , beetje bij beetje duurder geworden.

[Reactie gewijzigd door Flashbot op 14 oktober 2014 14:20]

Je hebt gelijk, nog duurder dus :P

€83,85 even voor de duidelijkheid, dat is 185 gulden! 8)7

Moest je mee aan komen zetten in die tijd. Het is steeds met zulke kleine aanpassingen , beetje bij beetje duurder geworden.
Ja, een liter diesel kostte toen geen 3 gulden, inmiddels wel € 1,38.
Laten we het inflatie noemen.
Ben jij met je salaris ook zoveel mee gestegen? Ik niet.

Daarnaast weet iedereen dat met de overstap van gulden naar euro alles ineens 2x zo duur werd.
God zeg, anders leef je even 15 jaar geleden 8)7. Hou op met die stemmingmakerij, de inflatiecijfers spreken je tegen. Ja, de gulden is te hoog ingeschat, maar "alles 2x zo duur" slaat he-le-maal nergens op. Kom maar met concrete voorbeelden ipv onderbuikgevoelens.

En ja, dingen worden duurder. Als we uitgaan van een gemiddelde jaarlijkse 2% inflatie in de afgelopen 15 jaar, dan kom je uit op een totaal van ~35%.

Voor de rest klopt ook je prijsgevoel van internet 15 jaar geleden niet. Laten we even de ADSL prijzen van xs4all erbij pakken op 3 april 2000
Een Basic ADSL abonnement kost 99 gulden all-in per maand en is bij uitstek geschikt voor klanten die hun internetkosten willen beheersen. Klanten die hogere eisen stellen aan de snelheid van hun ADSL-verbinding, kiezen voor Fast ADSL. Voor 175 gulden all-in per maand levert XS4ALL een vaste verbinding met ruim 1 megabit 'downstream' en 256 kilobit 'upstream'.
175 gulden voor 1 mbit downstream, het duurste abonnement. Tel daar 35% inflatie bovenop en dan zit je op 236,25 gulden, omgerekend €107,20. En dat is dan alleen voor internet, je (verplichte) telefoonabonnement en TV-abonnement moet je daar nog bijtellen.

Serieus, je realiteitszin is echt enorm ver te zoeken.

[Reactie gewijzigd door .oisyn op 15 oktober 2014 11:32]

Natuurlijk stoppen ze niet met analoge TV.
Hoeveel mensen kijken er wel niet analoog? Die allemaal verplichten om een decoder te kopen?
Wie kijkt er überhaupt nog TV? Geef die mensen gewoon een decoder en dan kan je ze nog meer digitale tv diensten in de maag splitsen en dan kan ik gewoon internet hebben zonder TV waar ik nooit naar kijk.
Tsja. Je betaald niet voor de TV maar voor de doorgifte van het signaal.
blijft hetzelfde: wil niet betalen voor iets waar ik geen gebruik van maak.
en nee ik wil ook de TV signalen niet doorgeven aan anderen, dat zou een service zijn die ik zou leveren, dan moeten ze mij daarvoor betalen.
Misschien niet als je deze snachts afhaalt. Maar als ik gewoon overdag naar de mediamarkt of welke andere winkel ga, betaal ik voor mijn TV :P
Tja....de mensen die al internet hebben via Ziggo, die hebben ook digitale TV en een gratis decoder kun je zo krijgen. Even je abonnement voor een jaar verlengen en er is te praten over een gratis HD Recoder....been there done that (en velen met mij).
Dan hebben ze hun strategie aangepast. Wij waren lid sinds @home nooit een HD decoder ontvangen toen ons abonnement verandert naar alles in een extra. Vroegen ze nog steeds 90 euro. Toen ik aangaf "trouwe" klant te zijn. Wilden ze drie maanden HBO erbij doen.maar de ontvanger was offlimits. Toen eigenlijk een beetje gepikeerd gevraagd voor op te zeggen een toen kon het wel. Werkt vreemd zo maar mijn mening
Ja, je moet ook eigenlijk de ''ik wil opzeggen' kaart spelen....dan geven ze je graag die HD recoder :)
het gaat er om dat als je internet je verplicht analoge tv er bij moet nemen. dus de vraag iets anders stellen. die allemaal verplichten om tv er bij te nemen?
ja doet ziggo/upc niet moeilijk om.
Weer misleiding in de nieuwe abbonementen:
gratis Ziggo TV App: overal in huis live TV kijken op elke tablet en smartphone
ELKE tablet en smartphone? echt niet.
Anoniem: 463321
@XallaX14 oktober 2014 18:33
Waarom niet? Welke tablet of phone wordt niet ondersteund dan?
Telefoon: OnePlus One, werkt niet met stock android 4.4 ongeroot en niet met Cyanogen.
(Windows phone werkt niet, wordt niet ondersteunt, is geen app voor. )
Tablets van o.a. Xiron, werken niet, op stock Android firmware.
daar is de webApp voor
En die webapp werkt dus niet op alle telefoons en tablets.
Tenzij er weer een 'grijs' alternatief in omloop is maar die heb ik nog niet gevonden.

[Reactie gewijzigd door XallaX op 15 oktober 2014 18:08]

Ik vermoed dat je TV erbij "krijgt" omdat het TV signaal standaard op iedere kabel zit en dit mogelijk lastig (misschien wel onmogelijk op dit moment) uit te schakelen is. Ziggo zal dan mogelijk bang zijn dat teveel mensen hun TV op gaan zeggen maar wel lekker zwart door blijven kijken.
het is zeker mogenlijk, het signaal komt het huis binnen, wordt daar eerst gesplitst in data;(tel/int) en tv. bij het loskoppelen van de splitter en het aansluiten van het modem rechtstreeks op de eerste aansluiting (AOP). gebruik je dus alleen de data.
de data komt het huis binnen over het volledige ferquentiespectrum (X. Mhz - Z. Mhz) het modem pakt een gedeelte (X-Y) en de tv's een ander gebied (Y-Z). dit gebeurd doordat modem en decoder/tv's allebij een andere tuner hebben.

2 gescheiden producten over 1 kabel.
Ja, dat snap ik.

Maar wat als ik mijn TV abonnement opzeg, dan kan ik nog steeds TV kijken (analoog in ieder geval en digitaal als ik een smart card van familie/vrienden neem). Denk dat Ziggo bang is dat teveel mensen dit zullen gaan doen.
Het analoge TV signaal is prima uit te schakelen; als je je abonnement stopt bij Ziggo heb je na een aantal weken geen signaal meer. Maar ik denk dat het niet apart uit te schakelen is en dus alleen internet/data doorlaten zal geen mogelijkheid zijn. Een enkele aansluiting compleet afschakelen dus wel :)
Dat komt omdat er dan een mannetje naar de wijkkast komt om jouw coax los te draaien. Vroegah toch een half jaar gratis TV gekeken als je die brieven of je aub misschien toch een abbo bij ze wil nemen gewoon te negeren totdat ze de kabel losdraaien.
Ik weet niet waar de ophef over gaat maar alles is gewoon hetzelfde gebleven, zelfs de prijzen alleen heet het iets anders. Je krijgt niks extra t.o.v. wat er al was.
Ik geef je helemaal gelijk. Er is totaal geen verschil behalve de naamgeving van de bundels.Eigenlijk best jammer. Was veel interesanter geweest als je zelf je eigen TV zender pakket mocht samenstellen. Voordeel voro ziggo zou dan zijn dat ze dan beter inzage kregen in welke zenders totaal niet populair zijn en evt uit het assortiment genomen kunnen worden.
Alleen die gratis Ziggo Bap app ofzo toch?
waarmee je met het samencompleet abo via je smartphone/tablet via wifi naar mobiel en vaste nummers kan bellen
Heb als bestaande klant van ziggo zojuist een speedtest gedaan en deze geeft nog steeds 180 mbit aan. Misschien dat dit in de komende dagen gaat veranderen?
Neen, voor bestaande klanten blijft de 180mbit bestaan! Je betaald er immers elke maand ook gewoon voor! Wil je als nieuwe klant 180mbit, dan zul je er naar moeten vragen. Ze maken het dus wel wat lastiger. Ze hebben liever 2 klanten van 90 dan 1 van 180mbit.............
Waarom zou dat gaan veranderen? Als je een 180 mbit abonnement hebt dan krijg je 180 mbit. Tenzij ze weer eens de snelheden gaan verhogen maar daar is vooralsnog geen sprake van.
Wat zitten er toch veel te mopperen omdat ze een tv abbo erbij moeten nemen, bijna iedereen heeft toch een TV?
Je heb dan liever het enigste andere alternatief: Digitenne of zenders via internet kijken, ook een dik succes :+

Ik ben ook nog dik tevreden dat het anologe signaal er nog steeds is, ik heb 3 kinderen met een eigen tv, zelf op slaapkamer nog een en een in de woonkamer, als ik voor elke tv een digitale ontvangen of CI module + smartcard moet kopen ben ik ca. 500-600 euro kwijt en dan ook nog maar afwachten of dat allemaal gaat werken met splitters en dergelijke
Wat zitten er toch veel te mopperen omdat ze een tv abbo erbij moeten nemen, bijna iedereen heeft toch een TV?
Ik heb inderdaad een TV maar er is wel meer dat op het scherm getoond kan worden dan de bagger van de 10 nederlandse zenders. De rest is ook crap maar die krijg ik niet door mijn strot geduwd.
Wat zitten er toch veel te mopperen omdat ze een tv abbo erbij moeten nemen, bijna iedereen heeft toch een TV?
Je heb dan liever het enigste andere alternatief: Digitenne of zenders via internet kijken, ook een dik succes
Hier geen internet boven de 16mb wat stabiel is icm tv door slecht koper waar men niets aan wil doen.

Ik hoef geen TV van Ziggo want de beeldkwaliteit van een (Canal digitaal) schotel is vele malen beter dan de 8-9mbit 'zogenaamde' hd streams van Ziggo. Op de schotel hebben de kanalen minimaal 12mbit en er zijn kanalen waarvan de stream tot 40mbit oploopt. Daarnaast is de audio via de schotel zoals het meegezonden wordt door de aanbieders. Bij Ziggo krijg je wat Ziggo er van maakt, o.a. verneukte 5.1 geen hbtv en niet werkende taalkeuzes op de zenders waar dit wel standaard op zit.

Daarnaast is het onzin dat de TV frequentie niet gefilterd kan worden van het internet.
Dit kan technisch wel maar dan moet er een filter buiten in de wijk/straatkast geplaatst worden.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

    Relevantere advertenties

    Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

    Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

    Ingesloten content van derden

    Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

    janee