Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 45 reacties

De firma Haier heeft aan de vooravond van de IFA-beurs vijf nieuwe tablets aangekondigd die Android en Windows draaien. Meest opvallende model is de HaierPad 971, een Android-tablet die 7,6mm dik is en over een qxga-scherm beschikt.

De HaierPad 971, die op Android 4.4 draait, heeft een goudkleurige behuizing die volgens de fabrikant 7,6mm dun is. Het 9,75" ips-scherm biedt een resolutie van 2048x1536 pixels. Intern heeft Haier gekozen voor een niet nader genoemde quadcore-soc die op 1,8GHz loopt. Ook is aan de achterzijde een 8-megapixelcamera te vinden en een 2-megapixelcamera aan de voorzijde. De tablet beschikt verder over bluetooth 4.0 en dualband-wifi. De 7800mAh-accu biedt volgens de fabrikant een gebruiksduur van maximaal 8 uur. De tablet zal later dit jaar op de markt komen met een adviesprijs van 249 euro.

HaierPad 971

Haier komt ook met een op Windows draaiende HaierPad W81. De tablet is voorzien van een Intel quadcore-processor en een 8"-ips-scherm. De tablet draait op Windows 8.1 en biedt onder andere Office 365. Standaard is dualband-wifi, bluetooth 4.0 en een micro-hdmi-aansluiting aanwezig. Voor opslag is 32GB aanwezig. De tablet moet 199 euro gaan kosten en ook dit model zal later dit jaar op de markt komen.

Koelkastenfabrikant Haier heeft ook nog de HaierPad 781 en HaierPad G781 aangekondigd, twee budgettablets op basis van Android 4.2 met een dikte van 7mm en een 7,85"-touchscreen. De G-variant biedt bovendien 3g. De twee modellen kosten respectievelijk 129 en 179 euro. Ten slotte heeft Haier de HaierPad 782 en HaierPad G782 in de aanbieding. Deze 7"-tablets bieden een scherm met een resolutie van 2048x1536 pixels, draaien op Android 4.4 en beschikken over een niet nader gespecificeerde octacore-soc. Verder belooft de fabrikant een werktijd van zes uur, dankzij de 5200mAh-accu. Opnieuw biedt het g-model een 3g-verbindingsmogelijkheid. De tablets verschijnen met prijzen van respectievelijk 179 en 199 euro.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (45)

Een 8 inch tablet met Windows 8.1 voor 19,- vind ik een prima propositie, zeker als er standaard Office op is geinstalleerd.

[Reactie gewijzigd door klaaz op 2 september 2014 14:30]

Een 8 inch tablet met Windows 8.1 voor 19,- vind ik een prima propositie, zeker als er standaard Office op is geinstalleerd.
Ja dat lijkt me ook, is niet de goedkoopste win8.1 tablet maar is ook zeker geen slechte prijs. Je heb volledige win8.1 en office, je kan dus altijd ook nog pc software draaien als je daar behoefte aan heb. BT toetsenbordje en muis erbij en je ken hem best nog aardig gebruiken om wat tekst mee te verwerken, desnoods hang je heb dan even aan TV of monitor.
Office 365 is wat anders dan Office. Ik denk dat veel mensen de komende tijd hierin gaan trappen; 365 "vereist" een online presence en niet iedereen heeft zijn/haar tablet constant op de WiFi of 3G waardoor je in een aantal gevallen dus bepaalde bestanden niet kan raadplegen.
http://lmgtfy.com/?q=office+365+without+internet

1x in de maand internet nodig, meer niet. "er intrappen" en "in een aantal gevallen je bestanden niet kan raadplegen" is dus vrij overdreven.
Office 365 wordt voorgeinstalleerd. Dat betekent niet dat je ook automatisch een abonnement op de dienst erbij krijgt. Aangezien er niet bijstaat dat het een 1- of 2-jarig abonnement is ga ik er vanuit dat je dus nog wel de portomonnee moet trekken en je hier dus wel "in kan trappen".
Office 365 werkt prima zonder internetverbinding nadat deze geactiveerd is...
Koelkastenfabrikant Haier
Serieus? Doe eens wat research. Haier doet wel iets meer dan alleen koelkasten. Die tijd is al een hele poos achter ons. Het is zo'n beetje de Samsung van China.

[Reactie gewijzigd door Kenzi op 2 september 2014 15:05]

Samsung is ook een koelkastenfabrikant :+

Dit moet kunnen, dit brengt een beetje leven in de brouwerij op Tweakers:
"Scheepsbouwer Samsung komt met nieuw telefoontoestel"
"Naaimachinefabrikant Nokia komt met Navigatie app"
"Japanse spaarbank Sony brengt hun nieuwe Playstation console uit"
"Linux developer Microsoft lanceert eigen OS Windows Phone"

[Reactie gewijzigd door Dreamvoid op 2 september 2014 18:23]

Moet zeggen dat ik nog nooit van Haier gehoord had. Maar maken toch interessante producten. Veel tablet voor weinig geld, zo lijkt het. Brengen zij wel al hun producten uit op de Europese markt?
Voornamelijk China (en omringende landen). Vrijwel elke Chinees heeft wel een Haier product in huis (LED tv's, stofzuigers, koelkasten, mobiele telefoons etc). De Westerse markt heeft (nog) geen prio voor ze maar gaat wel komen.

Zelfde met bijv TCL (vooral LED tv's), OPPO (Oneplus One), KONKA, HiSense

TCL bijv is op 2 na (Samsung & LG) grootste TV fabrikant ter wereld, groter dan Sony, Philips etc. Toch hebben weinig tweakers denk ik gehoord van TCL. (overigens maakt TCL ook tv's voor Samsung dus in feite zijn ze nog groter)
is geen dure tablet wat je leest met specs. het is wel weer een chinees bedrijf dat laat zien dat je met hoge specs een lage prijs kan aanbieden. er zit zelfs al windows 8.1 en Office erop!

[Reactie gewijzigd door silverchaoz op 2 september 2014 14:32]

Nou het kan ook best EU merk zijn hoor die scherp geprijsde tablet kan maken, we moeten eens af van dat wij niks goedkoopst kunnen maken in EU, we kunnen best alweer concurreren met China mist we met iets minder marge genoegen nemen en niet binnen paar jaar miljonair willen zijn. Voordeel is dat wij in al EU zitten en dus voorbeeld hebben op China, China open niet voor niks bedrijven in bepaalde Europese landen, auto's zijn alweer goedkoper om in de Europese te maken als ze voor de EU markt bedoeld zijn om maar voorbeeldje te noemen.

"De Franse fabrikant heeft ook een Cesium 80-tablet gemaakt, maar daarover is haast niets bekend: zo zijn er geen afbeeldingen of details. Het scherm is 8" en heeft een resolutie van 1280x800 pixels. De tablet draait de volledige versie van Windows 8.1 en hij moet rond oktober voor 149 euro in de winkels liggen."

nieuws: Archos komt met goedkoopste Windows 8.1-tablet en Windows Phone tot nu toe

Edit/
En snap dat niet made in France is, al zijn daar dacht ik wel plannen voor of die zijn er geweest.

[Reactie gewijzigd door mad_max234 op 2 september 2014 15:13]

multicore / octacore processor,
QXGA (Quad Extended Graphics Array),
verhoogde grafische resolutie,
dual-band WiFi,
krachtige batterij (tot 7800mAh)
en een hoge resolutie camera.

Niet veel geld voor al dat moois...
Maar... geen GPS ??
HaierPad 781 en HaierPad G781 zijn budgettablets, niet budgetlaptops zoals aangegeven in het artikel. (specs)
200 euro? Really? Super gaaf, is een stuk goedkoper dan de 320 euro van de t100. Het zijn super tablets, alleen al omdat je alle x86 games en professionele software kan draaien ipv dumbed down android/ios versies. En het heeft een prima interface ipv een uitvergroot iphone interface van de ipads.
Daarnaast zegt Microsoft op dezelfde pagina dat het voortaan schermdiagonalen toestaat van 6,01" tot 7", waarbij de resolutie is vastgezet op 1280x768 pixels. Met die beide wijzigingen is het dus mogelijk voor fabrikanten om conventionele 7"-tablets met Windows Phone te maken. Tot nu toe zijn alleen smartphones uitgerust met Windows Phone.
nieuws: Fabrikanten mogen van Microsoft tablets maken met Windows Phone

Dus in theorie was het mogelijk geweest, alleen zijn formaat en resolutie te groot in dit geval.
Nee ook in theorie was het niet mogelijk geweest. 8 inch blijft 1 inch teveel.
Had je het bron-artikel aangeklikt, dan vond je: Na de lancering van de 10” W1048 tablet, de eerste Windows tablet van Haier, op het Mobile World Congress in 2014, presenteert Haier dit jaar op IFA een nieuwe versie, de HaierPad W81. Deze tablet is uitgerust met een Intel quadcore processor en Windows 8.1 OS.
Ik zie het ja, ik dacht dat dat de link specifiek naar de HaierPad 971 verwees dus vandaar dat ik verzaakte deze aan te klikken.
deze draait niet op windows phone zoals het woord al zegt is windows phone alleen bedoelt voor smartphones (voor nu nog tenminste)
"De tablet draait op Windows 8.1" waar zie jij phone staan?
Dit is gisteren aangepast...
Ik denk gewoon windows 8.1
Dat draait ook op een windows phone.

[Reactie gewijzigd door tellavist op 2 september 2014 14:28]

Nee, dat is Windows phone 8.1, een heel ander OS :)
Het klinkt of ze een Rockchip RK3288 gebruiken, maar kan daar de Mobile Windows op draaien?

Verders lijkt me dit een leuke Tablet als het de Rockchip RK3288 heeft is aardig snel (zit qua snelheid tussen de Snapdragon 600 en 800 in), en je hebt de keuze of je Android wil draaien of Windows.

[Reactie gewijzigd door AmigaWolf op 2 september 2014 18:55]

zou ook de amlogic s802 kunnen zijn, welke ongeveer net zo prima is.
ook de nvidia tegra 4 is een optie.
is het 1 van die 3 dan is het wel een erg strakke prijs
De Amlogic s802 is niet gemaakt voor Tablets en alleen voor Android TV Boxen, maar ja het zou wel de Amlogic M802 kunnen zijn, alleen ik hoop het niet want die is niet zo snel, de Rockchip RK3288 is bijna 2x zo snel.

En de nvidia tegra 4 zou kunnen, maar die word lang niet zo vaak gebruikt als de Rockchip of Amlogic.
Had het niet eens zo in de gaten dat de arm a17 chips toch wel iets sneller zijn. 2x zo snel is overdreven, maar 40/50% met een lager energie verbruik is ook wel prima.
Daarom zij ik ook bijna 2x zo snel.
rk3288 schijnt zelfs maar de arm a12 cores te hebben, niet dat die niet beter zijn als de a9, maar toch wel iets minder snel als de a17.
opzich dus iets slomer qua cpu als bv qualcomm 800 of hoger.

ga denk ik voor een rk3288 tv box vandaar mijn interesse :)
vind het zonde altijd de pc aan te hebben voor een serie of uitzending gemist oid (heb geen smart tv).
Windows Phone/RT draait op ARMv7, afaik. Welke fabrikant de chip maakt, maakt dan niets uit zolang ie een ARMv7 core heeft (of meerdere). Net als bij x64/x86 CPU's dus.

[Reactie gewijzigd door _Thanatos_ op 2 september 2014 22:02]

-1?
Hoezo. Het is gewoon waar. Ik kan het ook niet helpen.
Ik heb zelf de Onda V975W die ongeveer identiek is aan deze HaierPad 971 maar dan met Windows 8.1 er op (er bestaat ook een V975i met Android).
Ik heb het scherm eens vergeleken met dat van de Ipad Air (zelfde formfactor) en ik kan je zeggen dat ze identiek zijn. Zelfde resolutie, kijkhoeken, kleurenproductie, helderheid en contrast. Het zijn dus helemaal geen afgekeurde schermen, maar gewoon identiek dezelfde. Misschien kan je niet begrijpen dat andere fabrikanten voor een veel lagere prijs ongeveer dezelfde hardware als Apple kunnen leveren?
Ik heb hem trouwens voor 190 euro incl. verzending (maar geen douanekosten) kunnen kopen. Niet slecht voor een Windows 8.1 tablet. Het gebrek aan after sales service en garantie neem je er wel bij natuurlijk.
O ja. Je kunt die |:( schermen niet gebruiken voor Android 8)7
Heb je hier ook een bron voor? Dat Haier displays gebruikt van Samsung?
Really....? :-/

On topic: toch mooie toestellen voor een aardige prijs.
Kan nooit kwaad voor de consument
Wat maakt het uit waar ze op lijken? Je kan tegenwoordig geen smartphone/tablet meer uitbrengen zonder dat die op een ander model lijkt, zoveel design opties zijn er namelijk niet of je moet het echt ver gaan zoeken. Beetje jammer dat die discussie bij elke nieuwe smartphone/tablet weer moet terugkomen.

Ik vind het design best wel mooi en de specs voor die prijs mogen er ook wezen. Weet iemand of deze tablets ook naar BelgiŽ/Nederland komen?