Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 30 reacties
Submitter: MAX3400

Microsoft brengt Kinect v2 voor Windows volgende week uit. Dat blijkt uit een pagina op de site van Microsoft Store. De Kinect gaat 199 euro kosten en een pre-order is al mogelijk, al moeten gebruikers er wel een licentie voor de sdk bij hebben.

De releasedatum staat op de Nederlandse site van de Microsoft Store. De release van de aparte Kinect-hardware voor Windows is gericht op ontwikkelaars. Die kunnen met de hardware apps maken die werken met de bewegingsbesturing van Microsoft. Dan moeten ze er wel een licentie op de sdk bij hebben; onbekend is of en hoeveel geld dat gaat kosten.

Dat Kinect v2 volgende week uitkomt, is geen verrassing. Eerder liet Microsoft weten dat het Kinect v2 deze maand zou uitbrengen.  Microsoft hoopt dat ontwikkelaars met de Kinect for Windows v2 en de sdk innovatieve apps voor de Windows gaan ontwikkelen waarbij de sensor wordt ingezet voor spraakbediening en aansturing via gebaren. Wanneer en of een release van Kinect voor Windows voor het grote publiek volgt, is onbekend.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (30)

Je zou denken dat Tweakers nu wel ongeveer weten hoe succesvol de vorige generatie was. Deze versie gaat weer als zoete broodjes over de toonbank.

Het verschil met de vorige Kinect is dat V2 ook gebruikt kan worden voor aansturing van een Windows 8 pc. Met de verregaande miniaturisering van de pc kun je ongeveer wel bedenken dat het niet perse achter een Desktop hoeft te zijn, maar dat deze ook in je woonkamer gebruikt kan worden.

[Reactie gewijzigd door Relief2009 op 7 juli 2014 11:56]

Inderdaad ideaal om mijn windows8 mediacenters mee te bedienen.
Ik neem aan dat je sarcastisch bent als het gaat over 'als zoete broodjes over de toonbank', want de vorige windowsversie ging verre VAN 'als zoete broodjes over de toonbank'..
Ik heb ooit voor een vak eens voor de Kinect wat geschreven op windows. Je kan met een Xbox kinect prima een windows programma programmeren, als is de sdk dan een stuk beperkter dan de officiŽle windows kinect, maar in een weekje heb je een leuk spelletje ŗ la Whack-a-Mole in C#.

Wat SuperDre hieronder zegt klopt volgens mij wel. De specifieke Windows release van de Kinect was echt niet heel populair, omdat hij gewoon belachelijk veel kostte. Ik heb me er niet in verdiept, maar blijf het grote prijsverschil opmerkelijk vinden.
Het prijsverschil is nochtans te verklaren, bij de Xbox versie verdienen ze ook aan de games en de apps, bij de Windows versie moeten ze met de verkoop zelf uit de kosten komen. Een beetje het "goedkope stofzuiger, dure stofzuigerzakken"-principe. (of dure stofzuiger, maar dan zonder zakken natuurlijk).
al moeten gebruikers er wel een licentie voor de sdk bij hebben, betekend dat ik de sdk bij moet kopen?
als dat zo is dan is het wel een duur grap vs xbone die maar 100 euro kost...
Nee, die kun je gewoon gratis downloaden. En dan ligt het eraan hoe en waar je iets wilt publiceren. Gewoon een programma/game die je ergens kunt downloaden? Dan niks. Wil je in de Windows App store publiceren ben je met een developer license van $19 klaar. (weet alleen niet of de Kinect in Apps ondersteund wordt..?) XBOX development weet ik niet zo..
Dat was zo voor Kinect V1 ( <= sdk 1.8)
Voor Kinect V2 heb je sdk 2.0 nodig. Licentiegewijs, heeft MS hier nog niets over openbaar gemaakt, dacht ik.
Verschil is dan wel dat je er een Xbox One bij koopt en daarbij ook de nodige games en mogelijk services.

Van mij hadden ze het ook wel mogen verlagen naar bijv 150, maar goed, het is wel begrijpelijk dat deze meer kost omdat ze er anders gewoon geen winst opmaken*.

*Ik weet niet precies hoeveel de sensor kost, ik weet dat de Xbox One voor kostprijs werd verkocht, maar of die in verhouding goedkoper of duurder was weet ik niet.
ik lees altijd 'X Bone' als iemand xbone typt :s
Huh?

Wat is de verschil met de huidige kinect die je bij Xboxone krijgt? Dit lijkt niet een praktische stap van Microsoft.

Correct me if i'm wrong.
Hardware technisch weinig denk ik, maar gelimiteerd door de 'USB aansluiting' (XBO versie heeft vage connector).
De xbone gebruikt ook usb, maar heeft de connector in een niet-compatible formaat gegoten.
Oftewel een kwestie van de snoer doorknippen en er een USB connector tussen zetten... peace of cake zou ik zo zeggen :)
Lang leve de verloop stukjes
Nou, als het device USB3 is dan lijkt me USB niet de limiterende factor te zijn..
De pc-versie heeft een adapter, de Xbox One versie heeft eigenlijk een USB-stekker met stroomvoorziening in 1. Je wil geen 20 stekkers achter je tv. Met wat nameten zou het dus best mogelijk moeten zijn om een Kinect van Xbox One op pc te laten werken. Ik ben benieuwd welke projecten met deze naar buiten zullen komen, met Kinect 1 kwamen er best leuke projecten uit van ontwikkelaars.
Het zou bijvoorbeeld kunnen helpen in Skype om iemand die gebarentaal gebruikt te kunnen vertalen voor mensen die dit niet begrijpen (en omgekeerd), daar ze toch al met een real time translator bezig zijn.

Weet dat de nieuwe ook hartslag en dergelijke kan meten (geen idee hoe nauwkeurig natuurlijk), en veel meer herkent.

[Reactie gewijzigd door MClaeys op 7 juli 2014 22:13]

De pc-versie heeft een adapter, de Xbox One versie heeft eigenlijk een USB-stekker met stroomvoorziening in 1. Je wil geen 20 stekkers achter je tv.
Tja, bij de PC wil ik dat ook niet.. LOL..
Dat wil niemand, maar doordat het hele Xbox-ecosysteem van Microsoft is kunnen ze op de Xbox eenvoudig een aansluiting steken die dat oplost. Bij een laptop zou je al snel meerdere USB 3 poorten nodig zijn en dat willen mensen al eens opgeven voor een draagbare schijf maar voor een camera die waarschijnlijk op een vaste plaats blijft staan niet echt (komt daar bij het niet compatibel zou zijn met veel systemen.
Ik kan me vergissen, maar volgens mij heeft de windows variant van kinect een andere lens waardoor deze beter op korte afstanden te gebruiken is.
Dat was in iedergeval wel zo bij de oude windows kinect, maar ik betwijfel het of dat voor de nieuwe variant ook zo is...
Puur omdat je het vraagt; het is "het verschil" en niet "de verschil."

Het grootste verschil bij de vorige Kinect for Windows versie was het aanbrengen van minimale hardware verbeteringen maar belangrijker; de zogenoemde Near Mode zat alleen in Kinect for Windows.
Wat is hier het praktisch nut van? Voor een normale gebruiker bedoel ik dan.
Hebben Xbox One titles die ook op de PC uitkomen ondersteuning voor de Kinetic V2? Of geldt dat alleen voor Games for Windows? Op de pagina van de Microsoft store zie ik niets over compatibility. Heel veel vragen voordat ik ook maar een overweging zou maken...
Microsoft hoopt dat ontwikkelaars met de Kinect for Windows v2 en de sdk innovatieve apps voor de Windows gaan ontwikkelen waarbij de sensor wordt ingezet voor spraakbediening en aansturing via gebaren. Wanneer en of een release van Kinect voor Windows voor het grote publiek volgt, is onbekend.
Je hoeft ook nog geen overweging te maken aangezien je hoogstwaarschijnlijk geen ontwikkelaar bent...
Heel veel vragen voordat ik ook maar een overweging zou maken...
Dan ben je niet de doelgroep. Als je dit leest en je bent wel de doelgroep zie je dit product juist als antwoord op veel vragen, in plaats van dat het vragen oproept.
Hoe kan ik aan mijn server vertellen dat hij koffie moet gaan zetten? --> Kinect spraak
Hoe moet mijn server weten dat ik 's ochtends op ben gestaan of dat de toeter aan mag? --> Kinect beeld
Hoe weet mijn server welke interface hij moet laden voor een bepaalde gebruiker? --> Kinect beeld/spraak

Mogelijkheden zijn eindeloos! Ik kan in ieder geval niet wachten :P
Kan iemand mij uitleggen waarom de Kinect eigenlijk zo groot is? Wat zit er allemaal in dat het zo groot moet?

Waarom zit er helemaal links een sensor, en niet in het midden? Of is die zwarte voorkant doorzichtig plastic met nog meer sensors erachter die je niet ziet?

En hoe kan er iets van Kinect ooit in een smartphone als de MClaren met 3d gestures gaan passen als dit zo groot is? Misschien omdat die alleen de vingers kan tracken?

[Reactie gewijzigd door enomiss op 7 juli 2014 12:07]

Mischien wel intressant voor je: Xbox One Kinect Teardown :)
Voor mensen die hem gepreordered hebben, microsoft organiseert een programming jump start op mva: http://www.microsoftvirtu...ct-for-windows-jump-start.
In het ziekenhuis waar ik werk heb ik een appliance zien passeren, gebaseerd op kinect, die meet hoe efficient jouw handenwas procedure is. Verder wordt het in de heatlhcare ook nog gebruikt door personen in steriele zones, om interactie met een touchscreen of toetsenbord te vermijden.
Meer info over healthcare kinect: http://mobihealthnews.com...t-will-change-healthcare/
Denk bijvoorbeeld aan: Musea en beurspresentaties die kunnen profiteren van de hogere resolutie en betere herkenning van de kinectV2.

Daarnaast is volgens mij onder hobbyisten (en bedrijven die bovenstaande ontwikkelen) de kinect een groter succes dan bij de consumenten.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True