Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 44 reacties

Microsoft heeft aangekondigd dat het voor ontwikkelaars nu mogelijk is om de Kinect for Windows v2 alvast te bestellen voor 199 euro. De sensor zal vanaf juli geleverd gaan worden. Dan moet ook een sdk beschikbaar komen.

Microsoft kondigde de Kinect for Windows v2-sensor in april tijdens Build 2014 door Microsoft. Ten opzichte van de vorige Kinect-versie biedt de v2-sensor betere spraak- en bewegingsherkenning en ook is er ondersteuning voor video met 1920x1080 pixels op 30fps.

Microsoft meldt dat de Kinect for Windows v2 in Nederland en België 199 euro gaat kosten en dat deze in de pre-order-fase beperkt op voorraad zullen zijn. Vanaf juli worden de eerste zendingen verstuurd en dat is ook van toepassing op deelnemers aan het Developer Preview-programma. Wanneer de sensor voor het grote publiek algemeen beschikbaar komt, is nog niet duidelijk.

Ontwikkelaars die een pre-order plaatsen krijgen vanaf juli toegang tot een publieke bèta van de Kinect for Windows sdk 2.0 voor de Windows-versie van de Kinect. Microsoft hoopt dat ontwikkelaars met de Kinect for Windows v2 en de sdk innovatieve apps voor de Windows gaan ontwikkelen waarbij de sensor wordt ingezet voor spraakbediening en aansturing via gebaren.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (44)

Iedereen die commentaar heeft over de prijs weet dus duidelijk niet wat je er mee kan als ontwikkelaar..
Zou dan ook zeggen behoud jezelf van commentaar en de -1 :)
Veel leuke dingen gedaan met de 1e Kinect. de upgrade zal zeker welkom zijn hier.
De hardware die je er voor krijgt met de SDK is een koopje..
Als je kijkt naar het "pro" segment kun je stukken meer je porto open breken...

Daarnaast is de Kinect en modbaarheid erg makkelijk, althans de V1. ben beniewd naar de V2.
Zal ik zeker weer ontleden en ontdoen van de behuizing.

Daarnaast zijn er dergelijk wel verschillen tussen de xbox Kinect en de pc versie.
voorbeeld van de xbox 360 vs pc Kinect, ik verwacht dezelfde verschillen of meer.:

1.Near mode

Enables the camera to see objects as close as 40 centimeters in front of the device without losing accuracy or precision, with graceful degradation out to 3 meters.

2.Seated or “10 joint”-mode
Skeletal tracking which provides the capability to track the head, neck and arms of either a seated or standing user.

3.USB cable
Ensures reliability across a broad range of computers and improves coexistence with other USB peripherals.

4.Extended camera settings
Provides extra settings such as brightness, exposure, etc. so you can tune it even more.

5.Kinect Fusion
Maps the environnement to 3D on the fly or lets you use object replacement.
More info here or here.

6.Handgrip
Hand detection enables you to implement gestures like pinch-to-zoom, grab, etc. to improve your apps and build whole new kind of applications.

Meer info over Kinect en ontwikkelingen:
http://www.kinectingforwindows.com/

[Reactie gewijzigd door Xenn0X op 6 juni 2014 13:39]

Heel leuk en aardig voor ''als ontwikkelaar'' uit eindelijk moet het bij de consument komen.
En iemand zal echt niet snel 200,- neerleggen voor een KINECT V2.0 ;)

Want meeste weten niet eens wat een kinect is, tenzij ze gaan vragen aan de balie van wat is dat en heb ik dat wel nodig? Alleen gamers zullen dit gouw genoeg weten en een paar bedrijven.

Ze gaan echt niet aan de balie zeggen. Omdat jullie de ''ontwikkelaars'' er veel geld aan uit moeten geven zeggen jullie qua SDK en overige kosten moet het 200,-

in deze tijden is het gewoon heel moeilijk om zo'n gimmick ding te verkopen...
" Ontwikkelaars die een pre-order plaatsen krijgen vanaf juli toegang tot een publieke bta van de Kinect for Windows sdk 2.0"
Public beta is gratis maar als die uit de bta is is die dan nog gratis?
" Note: The Kinect for Windows v2 sensor does not ship with any software. It is intended for use with the Kinect for Windows SDK 2.0 (licensed separately)..."
Weet iemand iets meer:
  • over het prijskaartje van de SDK?
  • licentiekosten verschuldigd aan MS wanneer je er een product mee verkoopt?
De SDK kan je gewoon hier downloaden:
http://www.microsoft.com/...windowsdev/Downloads.aspx

Al is dat wel nog maar versie 1.8
Het lijkt erop dat de SDK dus gratis te gebruiken is.
Ligt het aan mij of is het gewoon duur? Ze gaan de kinect weg halen bij de Xbox One en er gaat 100 euro van de prijs af. Deze gaat dan gewoon 200 euro kosten.
Naast wat de medetweakers hierboven zeggen, wordt er in het artikel ook dit gezegd:

Wanneer de sensor voor het grote publiek algemeen beschikbaar komt, is nog niet duidelijk.

Wat dus ook kan betekenen dat een kinect voor de consument uiteindelijk niet per s 200 euro hoeft te kosten.

Een SDK + module van 200 euro is goedkoop. Dat zal elke ontwikkelaar zeggen. Een oculus rift development kit 2 kost ook 350 dollar. Wat ik ook nog steeds goedkoop vind.
De SDK is al gebouwd ivm de One, en daar kost de Kinect 100 euro, wat rechtvaardigd een prijs van 200% het is niet zomaar 10% of 20%, maar 100 .. Verhouding ligt dan best vreemd.
De SDK voor windows moest vast wel geport worden, uitgebreid voor meerdere input, bredere compatibility i.v.m. verschillende pc's, uitbundig getest worden, support voor windows variant zelf, het onderhoud daarvan en nog meer wat ik misschien vergeten ben.

'een SDK die al gemaakt is die gratis is' is onzin.. Daar zit een verdien model achter en ze hebben de markt uitgebreid, dan gaan ze niet zomaar het 'nu wel gratis maken, of een mindere marge overheen halen'.

Spullen kosten geld en als je rond gaat kijken naar licensing fees van andere development kits is dit echt geen geld.

Ook is dit een limited pre-order versie, dus 'early access e.d.' wat ook weer zijn voordelen heeft.

al met al een goedkope SDK + hardware!

[Reactie gewijzigd door Roysten op 6 juni 2014 20:08]

EUR 200,- voor een super geavanceerde sensorbalk met SDK en ondersteuning. Een koopje wat mij betreft. Kijk maar eens wat voor coole dingen ze ermee doen tegenwoordig, zie: http://www.popsci.com/category/tags/kinect-hacks

Kinect op je PC gaat veel verder dan simpele spelletjes spelen
Ben ik helemaal met je eens, als je kijkt naar de producten van de concurentie is 200 een scherpe prijs. Vind het wel altijd spijtig dat iets van $200 in Europa gewoon 200 kost.
Het vervelende is dus, dat hetzelfde apparaat voor de Xbox One 'slechts' 100 euro kost .. Qua hardware kan het nooit zoveel verschillen.
En dat was voor sommige mensen ook al te veel, dus wat is wel een realistische prijs?
Vind 100 euro juist wel mee vallen. Maar het gaat me meer om het feit dat ze praktisch hetzelfde apparaat uitbrengen met 'nieuwe' (unlocked) features voor de originele prijs x 2.
Klopt, USD 200 = EUR 200, maar dat komt door omdat wij in Nederland alles plat slaan met belastingen. Ons BTW tarief is 21% (tegen 0 tot 8% sales tax in de US) en de invoerrechten zijn hier 12%.

USD 200,00 = 147,00 EUR + 12% = EUR 164,00 + 21% = EUR 199,00
De kinect voor pc is wezenlijk een ander product. Deze werkt met veel kortere afstanden. Daar zitten ontwikkelings kosten in die ze er weer uit moeten zien te krijgen. Daarbij zal de afzet markt net als de vorige kinect voor pc erg klein zijn.
Dus je zegt dat deze voor kortere afstanden is, dus in feite heb je eigelijk minder voor 2X de prijs die je betaald voor de Xbox One Kinekt .. Die 100 euro extra zie ik geen reden voor, er is geen nieuwe sdk ofzo gebouwd omdat de One ook gewoon draait op een uitgeklede versie van Windows 8 ..
Duur? Ze moeten ook drivers voor Windows, de sdk en marketing hiervoor maken. En idd nog winst. In de xbone zit de winst niet in de kinect maar in de xbone zelf (of maakt MS hiermee verlies? Weet ik eigenlijk niet). Bij de forwindows versie komen alle bovengenoemde kosten erbij + een winstmarge.

Mijn mening? Ik ben blij dat MS dit ding ook maakt voor Windows. Ik zie er veel potentie in (iron man UI spul :P) en als je hem te duur vind koop je hem toch niet? ;)
Sinds wanneer is 200 euro duur? Je krijgt redelijke state-of-art techniek voor een habbekrats. Een beetje ontwikkelaar in Nederland kost de helft per uur. Staat dus in geen enkele verhouding tot ontwikkelingskosten en is bijzonder goedkoop.
Duur of niet, ze hebben iig iets dat de concurrenten niet hebben.
Er wordt dan ook betaald voor de meegeleverde software en dev kit
Dus? Het kost nog steeds geld om de SDK te ontwikkelen.
Als je enigszins met een beetje verstand na denkt is dat geen 100% pure winst. Er zijn meer kosten gemoeid dan alleen die van de onderdelen ontwikkeling van het apparaat + alles wat er verder bij komt aan marketing enzovoorts maar ja niet iedereen heeft het verstand op de juiste plek zitten.
Heel veel mensen reageren op een product is te duur en zien productie kosten van 180 euro aan onderdelen voor een smartphone terwijl hij voor 600 wordt verkocht maar goed dat daar 420 euro verschil in zit betekent dat niet dat er ook zoveel winst wordt gemaakt haal de btw eraf haal de kosten van ontwikkeling er af en alle andere bedrijfsmatigekosten en je ziet dat sommige producten al niet meer winstgevend zijn.

Dom roepen kan iedereen, logisch nadenken is voor vele een moeilijke opgave.
wat voor extra kosten denk je dan aan?
Als ik kijk naar het filmpje dan zie ik nog steeds wat het eerst kon het registreren van jou bewegingen met eventueel stemherkenning? Welke extra kosten komen hier dan bij het door ontwikkelen bedoel je dat hoeft echt niet 100,- extra te kosten tegen over de huidige kinect. Want sensoren bouwen op een grote schaal en verbeterde producten gaan op de lopende band voor een paar cent .

Met een smartphone kan je alsnog meer dan met een kinect en is het voor iedereen meteen gebruiksklaar. En een kinect zoals je ziet gaat meer over gamen.
Het zijn bedrijven die misschien hier goed van kunnen benutten voor de rest echt een dure gimmic ding.

Software zoals SDK zijn laatste tijd gratis of komen in abonnements vorm steeds vaker voor. Het geld wat ze verdienen is wanneer ze met een product aankomen op de ''Kinect V2.0'' en het een beetje verkoopt al denk ik niet zoveel...
Ik vind dat je erg hoog van de toren blaast terwijl je zelf ook geen flauw benul hebt van de marges op dit ding.

Dit is gewoon een doorontwikkeling van de Kinect zoals ie er al was, en het is juist te verwachten dat een groot bedrijf als Microsoft de R&D hiervoor kan uitsmeren over verschillende jaren, plus dat ze het kunnen gebruiken voor een brede range aan producten. Daarom komt er nu deze V2; het product wordt breder ingezet.

Dat is geen extra R&D kostenpost, dat is het benutten van de eerdere R&D en de afzetmarkt vergroten.

Zolang jij zelf niet met bronnen kunt komen dat 100 euro winst echt een onzin stelling is, komt je bericht toch wat vervelend over. We zien namelijk wl grote marges op andere producten zeker als ze nieuw zijn. Pas voor de grap eens de opmerking van eagle00789 toe op een willekeurige high end GPU en je ziet hoe 'dom' jouw reactie is. Early adopters betalen altijd de hoofdprijs, ook dat is een bekend gegeven. Verder is het ook zo dat in de Westerse wereld producten per definitie een te hoge prijs hebben, simpelweg omdat ze in een economie gemaakt zijn waar alle prijzen onderhevig zijn aan speculatie en de belangen van aandeelhouders.

[Reactie gewijzigd door Vayra op 6 juni 2014 13:49]

Even offtopic, maar ben ik de enige die de ironie inziet dat de Kinect eerder beschikbaar is in Nederland dan de Xbox One zelf? :+
Ik vind het wel heel makkelijk om te zeggen "betere sensor", dat is het MINSTE wat ik verwacht. Details graag!
Volgens Microsoft zullen meerdere Kinect-apps tegelijkertijd kunnen draaien. De nieuwe Kinect heeft ten opzichte van de vorige versie betere spraak- en bewegings-herkenning en ook is er ondersteuning voor video met 1920x1080 pixels op 30fps. Het platform zal onder andere voor Skype gebruikt kunnen worden. Nog niet bekend is wat de prijs gaat worden. De vorige versie had een adviesprijs van 249 dollar.
Uit het gelinkte Tweakers artikel.
Je verwacht van een tech-site als Tweakers dat het niet schroomt om details te noemen. Daarvoor moet je niet door hoeven klikken.
hele andere techniek als de eerste Kinect en ook veel accurater en werkt ook veel beter in omgevingen met minder licht. Werkt niet meer op basis van een image processing op basis van IR beed, maar op basis van time of flight.
Xbox One consoles ship with an updated version of Kinect; the new Kinect uses a wide-angle time-of-flight camera, and processes 2 gigabits of data per second to read its environment. The new Kinect has greater accuracy with three times the fidelity over its predecessor and can track without visible light by using an active IR sensor. It has a 60% wider field of vision that can detect a user up to 3 feet from the sensor, compared to six feet for the original Kinect, and can track up to 6 skeletons at once. It can also detect a player's heart rate, facial expression, the position and orientation of 25 individual joints (including thumbs), the weight put on each limb, speed of player movements, and track gestures performed with a standard controller.
Best goedkoop als je het mij vraagt. Wat je ermee kan doen gaat verder dan alleen maar spelletjes. Dat de Xbox zonder kinect 100 euro minder kost, wilt niet zeggen dat de kinect opzich 100 euro kost..

[Reactie gewijzigd door SmokingCrop op 6 juni 2014 13:34]

maar het komt er wel op neer, wel heel toevallig opeens kinectloos is 400,-
Ze hebben dat gewoon op 400 euro geplaatst om rechtstreeks met sony te kunnen concurreren op eenzelfde prijs. Hoeveel winst/verlies ze hierdoor maken, weet je niet.

Uiteindeljik zijn het in eerste plaats niet de consoles waar ze geld op maken, maar de content er rond.

[Reactie gewijzigd door SmokingCrop op 6 juni 2014 14:24]

Ik weet het (natuurlijk) niet zeker maar de prijs zou kunnen komen omdat Apple de fabrikant van de in de Kinect gebruikte techniek heeft overgenomen en nu bij een nieuw contract de prijzen voor ms flink ophoogd.
Wel is het zo dat de pc versie een stuk uitgebreider is (vooral op software gebied) dan de Xbox versie.
Kan ook pure winst en greediness van ms zijn natuurlijk
Kan je dus met kinect animaties maken voor je models op je pc?
Dan is het wel interesant en 200 euro niet teveel.
Volgens mij zou kinect in combinatie met oculus rift hele vette combinaties kunnen opleveren.... In theorie kan je dan de positie van je armen tracken en deze in de game terug laten komen (eerst calibreren op centrale positie naast je lichaam bijvoorbeeld, daarna kinect het werk laten doen)

Hoop dat er mensen met dit soort experimenten gaan komen. Lijkt me erg vet.
offtopic: Moest meteen hier aan denken https://www.youtube.com/watch?v=mWZLa4AnN5k

ontopic: ik ben benieuwd wanneer windows by default wat gestures gaat ondersteunen.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True