Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 96 reacties
Submitter: SomerenV

De Franse uitgever Ubisoft heeft een nieuw deel in de Far Cry-serie aangekondigd. Het volgende deel, dat de titel Far Cry 4 draagt, moet op 20 november op de markt komen voor de pc, PlayStation 4, Xbox One, PlayStation 3 en de Xbox 360.

Far Cry 4Far Cry 4 speelt zich af in Kyrat, een levensgevaarlijk gebied in de Himalaya's, zo maakte Ubisoft donderdag bekend. De speler komt terecht in een gebied waar een zelfbenoemde, alleenheersende koning met de scepter zwaait. Om te overleven kan de speler gebruik maken van een groot aantal verschillende wapens, voertuigen en dieren.

Gamers die Far Cry 4 pre-orderen ontvangen gratis het dlc-pakket Hurk's Redemption, waarin drie volgens Ubisoft actievolle missies met het personage Hurk gespeeld kunnen worden. Hurk is voor gamers die de dlc van Far Cry 3 hebben gespeeld een oude bekende, want ook daarin kwam Hurk voor. Zijn wapen, het harpoengeweer 'The Impaler' zal ook in de Far Cry 4-dlc zitten.

Far Cry 4 wordt ontwikkeld door vijf verschillende Ubisoft-studio's. Ubisoft Montréal overziet de productie, maar ook bij Ubisoft Red Storm Entertainment, Ubisoft Toronto, Ubisoft Shanghai en Ubisoft Kiev wordt aan Far Cry 4 gewerkt. Behalve de titel, de releasedatum en de setting heeft Ubisoft nog weinig bekendgemaakt over het spel. Voor meer informatie verwijst de uitgever naar de E3-persconferentie, die op de agenda staat voor 9 juni, 23:55 uur Nederlandse tijd. Daar zal Far Cry 4 voor het eerst uitgebreid getoond worden.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (96)

is wel veel nieuwe games van Ubi in 1 jaar.
Ik had liever gezein 1 game per jaar of wat dan ook om elke deel van de game heel het jaar door goed te supporten .

Zo doet RS ook en daar zie je ook gewoon goede zaken gedaan worden.
Voor de rest natuurlijk Far Cry altijd goed....
Ubisoft is een uitgever, ze hebben tientallen verschillende ontwikkelaars die niks met elkaar te maken hebben dus qua kwaliteit maakt het niet uit hoeveel spellen ze per jaar uitbrengen. Ook staat er dat 5 verschillende stuios er aan gewerkt hebben, wat zou kunnen betekenen dat dit spel al in ontwikkeling was lang voor farcry 3 uit was.
Al zijn studio's, zou je het misschien wat minder persoonlijk op moeten vatten? ;)
volgens mij spreek je jezelf nu tegen, je wilt dat ze meer aandacht aan één game besteden zodat het een goede game wordt, maar zegt dan, oh het is far cry altijd goed,

blijkbaar is ubi dus toch in staat, om meer dan 1 goede game per jaar af te leveren,
Ik denk dat ie het erover heeft dat er een nieuwe Assassins Creed, een nieuwe Far Cry, The Crew, The Division (al is het vrij zeker dat die 2015 gaat worden maar nog niet officieel) en misschien nog wel een game in het najaar uitkomen.
Tja ubisoft heeft wel meer dan 1 studio onder hun hoede ;)
Ze maken goede games maar om nu om de zoveel maanden een game te pushen? Heb dan liever dat ze extra tijd ervoor nemen en dan 1 jaar ac met DLC etc en de game patchen voor optimale prestaties dan na 2 maanden al een nieuwe game..
denk dat er weinig mensen zijn die 6+ maanden met 1 sp game kunnen doen. ik ben er meestal na 1 maand wel klaar mee. en als er na 3 maanden ineens een dlc uitkomt ga ik het spel niet opnieuw instaleren en dlc kopen. omdat ik dan al andere games aan het spelen ben.
Wil je dit dan omdat de games dan beter worden of gewoon zodat je meer tijd heb om de oude spellen te spelen? Ubisoft heeft genoeg studios om al die spellen te maken en het is echt niet zo dat elk spel in 1 jaar ontwikkelt word, watch dogs werd bijvoorbeeld 5,5 jaar aan gesleuteld
Zijn wapen, het harpoengeweer 'The Impaler' zal ook in de Far Cry 4-dlc zitten.

Zucht. We krijgen dus weer een half spel voor vol geld bij release. DLC al bij aanvang van de launch beschikbaar hebben of hebben uitgedacht blijf ik zo ontzettend dubieus vinden. :(
Ubisoft heeft in totaal 29 studios in 19 verschillende landen. Hiervan is Ubisoft Montreal, met 2100 medewerkers, de grootse. Ik zou dus niet weten waarom een dergelijke uitgever (vergeet niet dat Ubisoft zelf feitelijk de uitgever is) niet meer dan 1 goede game zou kunnen afleveren. De Ubisoft Group, waaronder de daadwerkelijke game studio's opereren, levert de games af.

Ben zelf eigenlijk altijd verbaasd van de kwaliteit van de Ubisoft games (vergeleken met andere studio's). Over de gelijkenissen tussen sommige games kun je natuurlijk discusseren, maar de games die ik de afgelopen jaren gespeeld heb van Ubisoft (en dat waren er redelijk wat) heb ik eigenlijk weinig problemen mee ondervonden.

Naar Far Cry 4 kijk ik in ieder geval uit en ook naar een vervolg op de Assassin's Creed serie :)
Ik hoop dat ze ook weer goed aandacht besteden aan het gevoel van het verhaal. Ik kreeg namelijk daadwerkelijk een bloedhekel aan die Vaas omdat ie zo goed was neergezet.
Alleen die Vaas was goed uitgewerkt, de hoofdpersoon zelf vond ik zo'n typische American Hero arrogant boy worden van ik weet wel hoe het moet. Nadat ik Vaas versloeg was het spel voor de rest niet heel veel meer aan voor mij, de andere drug dealer baas, waarvan ik de naam zelfs al kwijt ben vond ik een stuk minder uitgewerkt.

En dat het iets minder casual wordt, ik was zelf wat lang bezig om de coke plantage uit te roeien met de flamethrower omdat op hard ik eerst alle mensen moest doden, hierdoor was de muziek al afgelopen voordat ik überhaupt iets in de fik had gezet, waardoor het "wow" moment een beetje een anti climax werd (omdat ik het juist zo leuk vond dat het moeilijk is en dat je het tactisch moet aanpakken, terwijl de verhaallijn hier dus niet klopte met het tactische aspect).

Desalniettemin een zeer vermakelijk spel, alleen hoop ik dat het vervolg minder op AC gaat lijken, zoals de "watch towers" zelfde manier van upgrades en gameplay "feeling". Niet dat het niet goed is maar wat nieuws zo alleen zo leuk zijn.
Ik ben het wel met je eens dat Jason een beetje op een stereotype actieheld lijkt, maar ik vond het juist zo mooi dat het spel je een monster maakt en dat aan het eind in je gezicht gooit.
Het verhaal van Far cry 3 is geschreven door Jeffrey Yohalem (heeft ook ac gedaan) en is gemaakt om geanalyseerd te worden, helaas word er geen aandacht aan geschonken door de meeste mensen terwijl ik ubisoft juist enorm prijs door far cry 3 zo meer te maken dan een verdienmodel zoals we gewend zijn in de gameindustrie.
Ik heb nog een tijdje zitten zoeken naar de betekenis van het verhaaltje van 'the giant and the warrior' (jason word enkele keren vergeleken met de krijger) maar kon niks vinden, verder heb ik ook aandacht geschonken aan Buck en Hoyt Volker (de gast waar je de naam van vergeten bent) maar ook hier kon ik nergens op komen. Waarchijnlijk zijn mijn skills om literatuur te analyseren niet goed genoeg om in de buurt te komen en wat we op school doen aan literatuur helpt ook niet echt.

anyway, Gamasutra heeft een leuk artikel geschreven over het onderwerp maar ik denk dat het filmpje hieronder een betere analyse is.
http://www.gamasutra.com/..._wider_games_industry.php
https://www.youtube.com/watch?v=zZaFs-kDwK4

typo

[Reactie gewijzigd door failsnail op 16 mei 2014 19:32]

YES!! meer actie & avonturen op tropische eila--- oh kak.. nahja, in ieder geval in jungles :) voor mij eigenlijk nog de enige shooters die echt leuk zijn... Far Cry 3 is hier helemaal grijs gespeeld :)

[Reactie gewijzigd door cappie op 15 mei 2014 18:49]

Hmm Far Cry 3 heb ik leuk gevonden totdat het recept echt begon op te vallen. Beesten doden, schieten, in torens kruipen, repeat.

Daarna het zelfde gehad met Assassins Creed IV: beesten doden, sneaken, in torens kruipen, repeat. Dus ik vrees dat de "nieuwe" Far Cry ook weer nieuwe textures op een klassieke blauwdruk worden ala: beesten doden, mediteren (oid), in torens kruipen, repeat.

De tijd dat Ubisoft uit mijn lijstje van favoriete uitgevers gestoten is, is sinds ze Splinter Cell dommer gemaakt hebben* . Sindsdien braken ze enkel commerciële eenheidsworst uit imo.

*Minder sneaken, meer "actie" sinds double agent
Ik begrijp je punt niet helemaal...

CoD/Battlefield/... Tegenstander zoeken, schieten, in tank stappen, schieten, repeat.....
Dat is (zo ongeveer) de gameplay van elke FPS
Ik begrijp zijn punt heel goed. De missies buiten de main story om waren toch allemaal vrij repetitief. Klim in de toren om een stuk map te zien -> verover basis -> doe 1/2 kill missies, een race en dood een zeldzaam dier -> repeat.

het crafting systeem vind ik zelf ook ondermaats in FC3
ik niet. want wat is het verschil met CoD? ga basis in shiet iedereen dood baas ontsnapt en gaat naar een volgende basis waar jij heen gaat. zie weinig verschil met fc serie dan. maar dat zelfde kan je over iedere game zeggen...
Daarom speel ik ook geen CoD.
Maar kijkend naar ubisoft zie je hetzelfde terug in de AC serie. Ook daar klim je in een toren om een stuk van de map te zien en krijg je steeds dezelfde side missies alleen in een ander deel van de stad.
Waar het mij om gaat is dat ze best een beetje meer moeite mogen doen om er een ander verhaal omheen te hangen, want zou je van tevoren niet weten wie de ontwikkelaar van FC en AC is dan zou je uit je eigen zeggen dat de structuur heel erg op elkaar lijkt en dat komt op mij over als lui.

Kijk bijvoorbeeld naar Mass effect. Daar doe je ook vrij vaak hetzelfde, maar weten ze het wel dusdanig met een ander sausje te overgieten dat het niet zo opvalt naar mijn mening.
klopt ze hadden wel wat meer moeite mogen doen.
Ik zie niet dat hetzelfde is met BF4 en CoD. Bij BF4 speelt elk potje anders, level is hetzelfde maar omdat je tegen personen speelt is elke map anders. Die gaan voor die vlaggen, andere voor die. Die heeft dat voertuig. Die is super goed in een heli.

Bij Farcry 3 is het veelal hetzelfde. Tegenstanders zijn CPU, die reageren (bijna) altijd hetzelfde. Gaat naar een kamp, schiet 1 persoon dood, rest loopt een rondje op zoek naar jou. Terwijl bij BF4 dat echt heel anders is: 1 rent weg naar andere vlag, andere gaat op zoek, etc.

Dieren villen was ook zoiets: ik heb x huid nodig, rijd naar x, slacht y dieren klaar. Je rijd doelbewust naar een locatie (Waar anders niks te doen is) en je gaat op zoek naar dieren. Ik heb liever dat ik een missie heb waar ik een item kan vinden of verdienen. Je haalt een missie & je wordt beloond.

Zelfde in World of Warcraft werdt het ook irritant -> grinden

TL;DR; zolang je tegen een persoon speelt en niet tegen een NPC is het voor bij totaal anders.
ja maar dat is met elke game. waarom denk je dat warhammer online ong 250.00 spelers jaren lang 15 euro per maand kon rekenen en vrijwel geen content uitbrengen. terwijl mensen na 3 maanden siege of orgrimmar al klagen dat het teland duurt. multiplayer is totaal anders dan singelplayer
Alleen weet je bij een menselijke tegenstander nooit 100% wat er gaat gebeuren. Bij Far Cry doet de AI meestal hetzelfde en werken dezelfde trucs eigenlijk altijd. Natuurlijk kun je daar zelf omheen werken, maar vaak kies je toch voor de makkelijkste manier als het kan.
Klopt!

AI is altijd hetzelfde. Ik scheurde naar een kamp, op afstand spot ik de enemies en schiet ze neer met silencer. En op naar het volgende kamp. Dit kan je dus echt niet doen in een online game.
Ik had hetzelfde. Toen ik de map volledig had geunlocked heb ik de torens en de camps gedaan en toen was voor mij de lol er wel vanaf. Storyline was wel heel aardig, lekker twisted allemaal, maar ik had toch meer verwacht. Want de missies die je tijdens de story doet vielen mij tegen, alleen de narrative was er leuk aan.

Vanaf dat moment, eigenlijk toen de noodzaak voor exploration ophield, was FC3 op alle manieren gelijk aan FC2: repetitief en eigenlijk gewoon saai. Er is niets te doen eigenlijk, behalve rondrennen en de side missions (die allemaal hetzelfde zijn) afmaken... om er vervolgens vrij weinig voor terug te krijgen. Ik vond ook de elementen met verzamelen en looten slecht uitgewerkt, niet interessant.

Ik hoop dan ook van harte dat ze FC4 wat meer een theme park weten te maken met meer variatie. Dat kan door meer sandbox elementen toe te voegen en meer met physics te doen bijvoorbeeld, of door wat meer naar GTA te kijken wat betreft side missions.

[Reactie gewijzigd door Vayra op 16 mei 2014 09:27]

Het speelt zich wel af rond de Himalayas. Maar dat vind ik juist mooi, meer verticale gameplay en een far cry die zich waagt aan sneeuwachtige gebieden.

Kijk er naar uit
Uhh, de Himalaya's zijn niet echt tropisch gebied...
Ik ben in de Himalaya's geweest en onder de 4 km is het in de zomer bloedje heet. Onder de 2km is ook genoeg sub-tropisch bos te vinden bijvoorbeeld in Chitwan park. Geen echte jungle maar het lijkt er aardig op!
Het zou erg gaaf zijn als ze dan het verhaal door verschillende seizoenen heen laten lopen. Dan heb je hetzelfde gebied in een aantal versies, met ieder unieke mogelijkheden (over ijs lopen en lawines veroorzaken in de winter, duiken en fikkie stoken in de zomer) _/-\o_
Ergens lijkt het me zelfs nog mooier dat hier een nieuwe dimensie zal worden gegeven aan 'vertical gameplay'. Hoe hoger je komt, hoe anders de vegetatie en omstandigheden. Al denk ik dat dan de wereld wel heel groot moet worden...
Dat ziet er toch wel far cry-achtig uit inderdaad. Zelfs de uitkijktorentjes zouden zo in het spel terecht kunnen komen.
volgens mij heb je als je laag genoeg komt (onder de 1500mtr) en beshut bent, wel degelijk stukken bos dat je van het tropische soort zou kunnen noemen,
ja hier nog 1 die dat beter vindt als steden
Ooit begonnen met Far Cry, die sfeer was echt te gek.
Far Cry 2 overgeslagen, maar met Far Cry 3 weer helemaal verslaafd.

Hopelijk kunnen ze het met Far Cry 4 vasthouden!
FarCry 1 was goed voor zijn tijd (2005). FarCry 2 was grafisch goed maar zo saai en vervelend dat het moeite kost om het uit te spelen. Het heeft veel spelers weggejaagd. FarCry 3 nog niet geïnstalleerd hier vanwege Uplay.
FC2 moet je leren spelen (bij voorkeur op infamous ;) ).

Je moet vooral niet als een Rambo overal doorheen rossen maar je moet een beetje sneaky en tactisch doen. Bovendien kan je een hoop van die outposts omzeilen door er gewoon ruim omheen te rijden.

Ik vond het afleggen van grotere afstanden juist wel wat hebben maar het had inderdaad wat afwisselender gekund.
sneaky, tactische en dan als een lafaard er met een ruime boog om heen? :?
Je moet het meer aanpakken zoals je het in de echte wereld ook zou doen.

Ik neem tenminste niet aan dat je, al schreeuwend en met een AK-47 zwaaiend, dwars door een open veld heen op je vijanden af zou rennen. Dan ben je misschien geen lafaard maar wel ontzettend stom. ;)

Mocht je wel geneigd zijn om dat te doen dan hoef je, in ieder geval, niet bij mijn peloton te solliciteren ;)

Dus zorg dat je sniper rifle koopt. Ga in de bosjes of achter een steen zitten en verken eerst even de omgeving (sneaky en tactisch). Kijk gelijk of de vijand je in de flanken kan besluipen en of je je slimmer kan positioneren (tactisch). Knal er vervolgens eerst een paar af van een afstandje (sneaky maar zeker ook tactisch) en sloop eventuele overlevenden met een ander wapen.

Speel het spel eens op infamous en je zal wel moeten. Met je assault truck een outpost inrijden en een killing spree scoren is er dan niet meer bij namelijk.

Voordat je de kans hebt om "killing spree" te zeggen lig je al buiten je assault truck namelijk.

Mocht een outpost op de terugweg gerespawned zijn dan kan je er vaak gewoon sneaky omheen rijden zonder dat je er last van hebt. Op de heenweg dan dus op zich ook maar dat is aan jezelf.
nooit hitman, thief of commando's gespeeld? timing is alles.

trouwens niet vergeten dat dit een spel is, in het échte leven zal je me dat ook niet zien doen, tenzij op een paintball-course
Bij FarCry 2 zijn er 30 missies die allemaal op elkaar lijken. Als je een controlepost opruimt staat ie er de volgende keer weer. Je wapens slijten sneller dan een Roy Donders huispak. daarbij schieten je tegenstanders behoorlijk raak als jij ze nog niet ziet. en ik vergeet ff die vervelende malaria.

Als ze nu gewoon minder missies hadden gedaan maar meer afwisseling per misse dan was het al beter geweest.
Bij FarCry 2 zijn er 30 missies die allemaal op elkaar lijken.
Zeker waar maar bij welk spel is dat niet zo dan?

Bij FC3? Pak dit pakketje, schiet die overhoop, pak dat pakketje en schiet die overhoop. Cinematics waren een aanvulling en je kan knutselen met ingrediënten maar in essentie zijn alle spellen wel tamelijk eentonig wat dat aangaat.
Als je een controlepost opruimt staat ie er de volgende keer weer.
Dat was redelijk irritant in een aantal gevallen ja. Maar je kon er toch vaak gewoon omheen rijden. Als ze die respawns pas na een paar dagen hadden gedaan was het een stuk leuker geweest en ook wat realistischer.
Het concept van vriendelijke outposts in FC3 vond ik overigens ook niet zo geweldig. Zonder enige actie het hele eiland over rijden werd ook tamelijk saai.

Wellicht is een combinatie een goed idee. Een aantal grote outposts die je kan bevrijden en die vriendelijk blijven en een aantal outposts die na een paar dagen (ofzo) weer bemand worden door vijanden.
Je wapens slijten sneller dan een Roy Donders huispak.
:P

Ik vind die slijtage juist wel wat hebben. Je komt best vaak in de buurt van een weapon shop en het is dan een kleine moeite om bij het pakken van ammo gelijk even een setje nieuwe wapens te pakken. De keren dat het niet zo is word je ook een beetje gedwongen om je reis te plannen. Eerst even langs de weapon shop dus hoe kan ik dan het beste rijden?

De enkele keer dat je wapen dan weigert (en uiteraard in the heat of the moment) is uiteraard irritant maar het geeft wel wat extra spanning. :p
daarbij schieten je tegenstanders behoorlijk raak als jij ze nog niet ziet.
Iets minder Rambo-stijl en jij ziet hen eerder dan zij jou. ;)
en ik vergeet ff die vervelende malaria.
Dat is zeker irritant alhoewel het wel een aanvulling had kunnen zijn als het iets minder prominent aanwezig was geweest. En dan voornamelijk in de zin van langer kunnen rennen en zonder die irritante blur.
De meeste "medicine side missions" waren ruim binnen de tijd wel te combineren met een andere missie.
Als ze nu gewoon minder missies hadden gedaan maar meer afwisseling per misse dan was het al beter geweest.
Mee eens behalve het "minder missies"-gedeelte. Meer missies betekent (in principe) een langere speeltijd dus sowieso welkom. :)
Je bedoelt Far Drive 2? :+ Maar, los daarvan was het best goed. En het eerste deel was geweldig _/-\o_ Echt erg leuk om daar van tevoren helemaal te plannen hoe je een basis ging aanvallen, en dan iedereen met je Diemaco met een schot door het hoofd neer te leggen.
Vond Far Cry 3 eigenlijk niet echt een bijzondere shooter. Desalniettemin ben ik blij dat er nog steeds dit soort nieuwe games voor de PS3 (en XBOX 360) worden uitgegeven.
Lijkt me voorlopig een logische zet voor de ontwikkelaars, want de PS4 en XBOX ONE zijn in sommige landen nog slecht verkrijgbaar !

Ik zit al een tijdje aan een PS4 te denken maar heb er nog niet 1 in de winkel gezien....wachttijden van 3+ weken etc ! Dit lijkt me wel een heerlijke game voor op de PS4 :) Ik heb FC3 niet zo heel veel gespeeld maar wel super veel plezier gehad van FC1 en FC2 !

[Reactie gewijzigd door ongewoongewoon op 15 mei 2014 19:19]

3/4 weken wachten tot ie in de winkel ligt of 3/4 weken wachten tot ie bij jou bezorgd is? Zie het verschil niet...

Maat van mij had hem bij Amazon besteld, kreeg hem vrij snel geleverd en geen problemen o.i.d.
Misschien ook nog iets om te overwegen...
Ik vond FarCry 3 een lekkere shooter in een prachtige wereld. De challenges waren leuk vond ik. Het hield je wat langer in de game.

Als het verhaal nu ook eens super gaat worden dan kan FarCry4 wel eens echt een sterke game worden. Jason is een emotieloze klootzak geworden na het doden van twee soldaten. Ondanks de zeer sterke gezichtsanimaties voelde ik de pijn, angst en "liefde" in de groep niet. Bijv. bij de bevrijding van het broertje waren we allemaal super cool en slachten we even 100 soldaten af.

Zulke dingen moeten anders worden aangepakt. Anders blijft het een leuke shooter die het vooral moet hebben van de gamewereld.
Een spel van Ubisoft. Ik benieuwd hoe die zal worden.

Ik verwacht op de E3 een trailer waarbij er zogenaamd optimaal gebruik wordt gemaakt van de specs van de Next-Gen consoles. Maanden (of jaren) later wordt er bekend gemaakt dat een downgrade niet te vermijden is. De spel wordt uitgebracht met 720p/30fps op de Xbox One en 900p(of 792p)/30fps op de Playstation 4. Er komt een NTCS en een PAL versie. De pal versie wordt gecensureerd om landen als Australië en Duitsland tevreden te stellen. (Ook kan de EU alleen maar een digital-version-only krijgen omdat dat een trend begint te worden. Google maar eens naar recent uitgekomen spellen voor de ps3 en de 3ds.) En de PC? De PC krijgt een port van de console versie waardoor het grafisch beroerd uit ziet geen support.

Klopt dit een beetje?
Ik denk dat van de meeste triple-A devs Ubisoft juist een van de betere is wat betreft PC-ports en support. Ze schreeuw(d)en dan wel moord en brand wat betreft piracy maar ze leveren wel meestal solide versies af die goed speelbaar zijn. Het enige waar ik écht een pesthekel aan heb is dat verplichte Uplay, maar verder heb ik niks tegen Ubisoft. Van hun ports kunnen EA en Activision bijvoorbeeld nog wat leren.
Far Cry 3 is één van de mooiste spellen van nu, maar heeft wel veel last van microstuttering. Ik heb zelf de settings op een aantal punten gewoon een stuk lager staan, heb is nog steeds een prachtig spel maar nu wel solide 75FPS (max van de monitor), dus het is wel te verhelpen.
Verder heb je Assasin's Creed wat op een vaste 16:9 verhouding draait en maximaal 60FPS. Geen grote issues voor de gemiddelde gamer maar dat was gewoon niet nodig geweest... Andere games weet ik het niet van.
Maar over het algemeen zijn Ubisoft games wel redelijk goede ports, ja.
Met uitzondering van AC:IV dan. Die pc versie was zo vreselijk slecht dat was moeilijk te bevatten. Er was geen support, geen erkenning van de problemen mbt Black screen issues, en updates kwamen er maar zelden. Op het forum klaagde men alom, mijzelf inclusief, maar een oplossing vanuit Ubisoft ho maar.

Allemaal leuk en aardig, maar ik preorder nooit meer een Ubisoft game. Ik houd de eerste maanden het forum wel in de gaten en dan besluit ik wel of ik het spel ga kopen.
Dat er nu ook al DLC aangekondigd wordt voor een nieuwe game vind ik dan wel verbazend. Stel de release dan gewoon uit en maak iedereen blij.
Zij hebben als filosofie: koop nu de game voor de hoofdprijs en krijg een extraatje.

En jij zegt: laat iedereen lekker wachten en maak het extraatje standaard.

Ik denk dat ik niet hoef uit te leggen waarom Ubisoft het niet met je eens is? ;)

Het is echter wel ontzettend stom. Voor mij juist een reden om hem niet te pre-orderen. Ik wacht wel tot hij een tientje is en neem er dan een DLC-pakket bij.
Zolang dit soort titels voor de Playstation 3 worden uitgebracht zie ik niet in waarom ik een PS4 zou moeten aanschaffen. Goed, op grafisch gebied is het wel een stukje beter, maar in mijn beleving niet van dusdanige aard dat ik wederom bijna ¤ 400 uit moet geven voor een next-gen console.

Ik ga 'em in ieder geval spelen. Ondanks dat de gameplay in veel Ubisoft-titels repetitief is heb ik er nog steeds lol aan. Nu ben ik ook geen gamer die uren lang tot vervelens toe gaat zitten gamen. Even een half uurtje tot een uur en ik kan er weer dagen tegenaan.
Er zijn ook nog maar weinig exclusives voor de PS4, dus als je gewoon een PC hebt zou ik nog rustig even aankijken (tenzij je een enorme vriendengroep hebt die PS4 wil spelen uiteraard), PC kan bijna alle games draaien en heeft prima controller support. Bovendien worden sommige nieuwe games nog uitgebracht voor alleen de oude consoles en PC (de nieuwe Borderlands bijvoorbeeld) dus tijd om je PS3 weg te doen is het nog lang niet.
Zelf speel ik alleen maar PC... en bevalt ook prima.
Na Far Cry 3 misschien al 10 keer doorgespeeld te hebben ben ik hier heel benieuwd naar.
Ben benieuwd of Ubisoft 20 november haalt. Die E3 wordt toch wel heel interessant dit jaar met zoveel mooie aankomende tittels!
Gaaf! Far Cry 3 was een feest om te spelen, Blooddragon die daarna kwam was ook erg geestig en zeker het spelen waard. Ik kan niet wachten op E3

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True