Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 11 reacties

De Nederlandse studentenontwikkelstudio Vogelsap, bestaande uit acht derdejaars studenten van de HKU, heeft zijn eerste gameplayteaser van The Flock uitgegeven. Ook is bekend geworden dat de game naar Steam komt.

In de trailer wordt pre-alfa-gameplay weergegeven van de first-person-multiplayer-game. Eerder kwamen de ontwikkelaars al met screenshots van The Flock. In de tussentijd heeft de titel de prijs gewonnen voor Beste Nederlandse Studentengame 2013 en een plaats ingenomen op de lijst van beste pc-games van 2014 van PC Gamer.

In The Flock begint elke speler als een groot en sterk monster met de naam Flock. Het is de bedoeling dat iedere speler zo snel mogelijk de lichtbol weet te bemachtigen. Zodra er een speler in het bezit is van de lichtbol, moeten de andere spelers hem opjagen en de bol af proberen te pakken.

De drager van de bol kan andere Flocks alleen aanvallen wanneer die bewegen. Als een Flock stilstaat, zal hij versteend raken en is hij onkwetsbaar. De drager kan niet wachten totdat de Flock weer beweegt, omdat andere Flocks van andere richtingen kunnen komen om de drager aan te vallen. Volgens de makers zorgt dat voor een 'enorm spannend moment'.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (11)

Het principe doet me een beetje denken aan de wheeping angels van doctor who.

Zeker een vet spelconcept!
dat zal vast en zeker hun bedoeling geweest zijn
Hmm vind de Angels nog net een enger concept, omdat je ze moet blijven zien, anders ben je eraan... (grote fan van DW :$)
Moet ik dit spel nou zien als een soort van tikkertje wat je vroeger op school speelde?

Ben zeer benieuwd hoe deze game zich gaat uitpakken en met hoeveel mensen je in een game zit? Als je van die *enorm spannende momenten* wilt ontwikkelen waar de maker het over heeft zal je toch al gauw met een mannetje of 40 in een game moeten zitten i.vm. stilstaan en de tegenstander niet kunnen zien?
Dit spel is ook echt erg interessant om naar te kijken. Zat zelf als toeschouwer helemaal mee te leven en voelen met degene die aan het spelen was! Erg zenuwslopend IMO.
Deze game niet verwarren met de bijna gelijknamige game Flock!. Dat is namelijk totaal iets anders. :P Staat overigens ook op Steam.

[Reactie gewijzigd door Zeror op 17 april 2014 21:51]

Of een ander hku project genaamd Flock, staat niet op steam en is ook totaal iets anders :P
Is al een oudje
http://dvtg.hku.nl/site/flock.htm
http://m.youtube.com/watch?v=be-rfQs58i4

[Reactie gewijzigd door Crazy Harry op 17 april 2014 22:19]

Leuk design.
Bij ons komen de designers alleen maar altijd met bagger ideeen :(
Welke engine is hiervoor gebruikt?
Super vet concept, maar ik vind de graphics behoorlijk tegenvallen. (Ik zie dat het pre-alpha is), maar dit stukken beter.

[Reactie gewijzigd door JohnGalt op 18 april 2014 14:35]

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True