Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 67 reacties
Submitter: ringlord_oc

De Spaanse wifi-aanbieder FON heeft een Kickstarter-campagne opgezet voor de Gramofon-'cloudjukebox' . Het kleine kastje ondersteunt bij release Spotify, en moet gemakkelijk op geluidssystemen en routers aangesloten kunnen worden. Bediening gaat via een app.

De Gramofon kan zowel draadloos als bedraad met een router verbonden worden en kan daarna bediend met een iOS of Android app. Aanvankelijk zal het kastje alleen Spotify en de webradiodienst WahWah ondersteunen, maar het Spaanse bedrijf zegt toe dat er in de toekomst ondersteuning ingebouwd zal worden voor diensten als Google Play Music, Soundcloud, Deezer en anderen. Mensen die de campagne ondersteunen, krijgen bovendien een maand gratis Spotify Premium, en toegang tot het wereldwijde FON-wifinetwerk.

De eerste versie van de Gramofon maakt gebruik van een Qualcomm Atheros AR9341 en moet in juli naar Kickstarter-deelnemers verstuurd worden. De jukebox ondersteunt 802.11b/g/n-wifi en kan bovendien fungeren als wifi-extender. Aansluiting op een audiosysteem gaat via een 3,5mm-jackaansluiting. Bij release zullen er Android- en iOS-apps beschikbaar zijn, en andere platformen moeten daarna volgen. Op het moment van schrijven, zijn de goedkoopste opties om aan een Gramofon te komen al uitverkocht. Vanaf toezeggingen van omgerekend 36 euro is het nog mogelijk om een exemplaar te bemachtigen.

GramofonGramofonGramofonGramofonGramofon

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (67)

Met PiMusicbox op de PI kun je met elke webinterface Spotify aansturen, je streamt niet vanaf je telefoon. Je kunt ook UPNP/DLNA/Airplay afspelen. Werkt perfect met een TA2020 T-Amp en USB-DAC.

Wel grappig, in 2010 heb ik al met Martin Varsavsky gesproken over een MPD implementatie op de Fonero 2.0N. Met die plugin kon je al muziek en radio streamen met je FON router. Hij wist toen niet eens dat het kon....
Speciaal voor geluid, en dan alleen een 3.5mm Stereo output?
Dat is toch prima voor het geluid wat je van Spotify krijgt?
dat hangt helemaal af van de kwaliteit van de DAC in het apparaatje. Hoe moeilijk is het om er een SPDIF of HDMI uitgang op te maken?
Als ik de website bekijk, kan ik nog niet opmaken hoe de verbinding tussen Spotify en je playlist gedaan wordt, maar het lijkt me dat ze Spotify Connect gebruiken. Spotify Connect wordt al door een aantal apparaten ondersteund, bijv. receivers, en ik moet zeggen dat dit echt een handige vinding is.
Dit kleine apparaatje kan dus een mooie toevoeging zijn aan een al bestaande geluidsset. Als de ondersteuning (zoals bijv. Google Play) in de toekomst nog beter wordt, zou het zelfs een mooi Chromecast-alternatief voor muziek kunnen worden.

Leuk weetje: Het prototype is op een Raspberry Pi gebouwd!
Leuk weetje: Het prototype is op een Raspberry Pi gebouwd!
Ik zou graag die libraries gebruiken dan, de Pi al in bezit ... nu de software nog ;)

Ik ben al 5 jaar Fonero, en heb diverse fonspots "in onderhoud"
Heerlijk systeem, Belgie en Frankrijk zijn redelijk goed voorzien, en gelukkig begint KPN nu ook eindelijk zijn routers aan te passen.

Anders wil ik best zo'n kastje aanschaffen, zeker omdat het OOK een extra AP maakt in huis.
Google op woutervanwijk. Hij heeft een mooie frontend gemaakt op mopidy - werkt perfect!
Thnx
inderdaad een mooi ( en actief ) project

Binnenkort eens knutselen !
die pi libs zijn kut omdat je daar de free-accounts nog niet mee hebt, en te betalen voor deze dienst vind ik eigenlijk niet echt mijn ding, ik heb geen last van de reclame, en behandel het dan ook als een net wat beter dan radia concept..
die pi libs zijn kut omdat je daar de free-accounts nog niet mee hebt, en te betalen voor deze dienst vind ik eigenlijk niet echt mijn ding, ik heb geen last van de reclame, en behandel het dan ook als een net wat beter dan radia concept..
Ik heb 2 premiums, bij mijn kpn abonnementen.

Ik heb hetzelfde idee, er direct voor betalen zou ik ook niet doen, maar ongemerkt betaal ik er voor, dus zal ik het gewoon gebruiken.
( zal er niet echt een traan om laten, als het over is )

Nu in mijn huidige Hi abo is het zelfs buiten mijn databundel om, dan wordt onderweg streaming op de hoogste kwaliteit wel prettig ( BT -> autoradio )
Leuk weetje: Het prototype is op een Raspberry Pi gebouwd!
Jep, heb ooit zelf dit gemaakt op m'n raspberry pi, voordat ik 'm als mediacenter in dienst nam.
Alles erop en eraan met web interface om het te besturen... Had ik toen maar geweten dat dat een echt product zou kunnen geworden zijn :p
Het wordt eens tijd dat ze ook standaard een Windows Phone app gaan ondersteunen bij dit soort dingen. Het is zo zuur om steeds te moeten lezen dat zulke leuke dingen aan WP gebruikers aan de neus voorbij gaan... :/
Ze zouden er gewoon direct een webapplicatie van moeten maken. Dan zijn ze in 1 keer klaar voor alle devices die een beetje normaal met HTML kunnen omgaan. Hoeven ze ook geen onderhoud te plegen aan een diversiteit aan apps, maar aan slechts 1 webapp. Spaart ze nog geld ook!
Vanuit een webapplicatie is het niet mogelijk om de benodigde interne api's aan te spreken.

Bovendien hebben webapplicaties het grote nadeel dat je niet kunt ontwerpen op basis van de voor het betreffende systeem normale user interface. Een WP app ziet er totaal anders uit dan een Android app. Je krijgt een uniforme look op alle platformen, wat per definitie concessies oplevert over de gehele breedte.

Native apps zijn in dat opzicht nog steeds superieur.

[Reactie gewijzigd door Bosmonster op 16 april 2014 16:00]

Wat bedoel je met interne API's? Ik bedoel het is een remote control app, meer dan wat http-requests versturen doet het (waarschijnlijk) niet. En een API kun je doorgaans in elke taal schrijven, dat is het handige van API's.

Je hebt wel gelijk dat de interface niet bij het OS gaat passen(zijn ook wel oplossingen voor te bedenken), maar persoonlijk zie ik dat niet als een probleem. Ik heb liever dat de app er overal hetzelfde uitziet en ik niet eerst moet wennen aan het gebruikte OS.
Tech specs.
- Windows phone and desktop apps to come

https://www.kickstarter.c...ofon-modern-cloud-jukebox

Dus het komt er wel, alleen je moet iets meer geduld hebben.

[Reactie gewijzigd door hood op 16 april 2014 12:56]

Dat bedoelde ik dus met "standaard" ondersteund worden, het is altijd in de rij staan achter iOS en/of Android.
http://www.theguardian.co...es-iphone-android-windows

Aan die grafiek kan je duidelijk zien waarom jou gekozen mobile os niet zo snel aan de beurt is, en imho heel begrijpelijk.
Dat is een grafiek van de VS, dit product richt zich op Europa.
De verkopen ( en dat is groep die je ook wilt benaderen want daar zit de toekomst)

Microsoft's smartphone platform had achieved more than a 10% share in a number of markets - notably the UK (10.8%), France (12.9%) and Italy (16%), to give it a 10% share for the first time in the "EU 5" countries (UK, Germany, Italy, France and Spain).

Kortom, het ligt allemaal wat genuanceerder en het blijft jammer ( en dus gezien de verkopen zelfs wat dom) om WP links te laten liggen.
Ik interpreteer dit artikel anders. Afgezien van een, geef toe, verwaarloosbare marketshare in de 5 grootste landen is er ook nog de installed base. Als deze afgezet wordt tegenover de marketshare, (ie the relative ratio of Android/iPhone/BlackBerrys/Windows Phone in peoples' hands), blijft er spijtig genoeg weinig over van het WP platform.

Tenslotte:
The conclusion? As before - don't put your belief in market share numbers. When Nokia had a 63% market share of smartphones (back in the third quarter of 2007), the entire smartphone market comprised just 17m handsets for the quarter. These days, you'd get that many Android handsets sold in a week

Concluderend: zakelijk gezien kun je prima verdedigen dat je in de eerste instantie niet voor het WP platform ontwikkelt, van dom is dus geen sprake.

[Reactie gewijzigd door oef! op 16 april 2014 15:21]

Ontwikkelen doe je voor groeimarkten. Daar zit je toekomst. Installed base is uiteraard belangrijk dat is je dagelijkse omzet. Iemand die een snel groeiende speler negeert is niet slim bezig ( ofwel dom)
De grafiek blijft trouwens net zo Amerikaans als daarvoor ;)
Kortom, het ligt allemaal wat genuanceerder en het blijft jammer ( en dus gezien de verkopen zelfs wat dom) om WP links te laten liggen.
Het ligt ook heel wat genuanceerder dan dit.
Voordat je als startup je resources gaat inzetten, moet je onderzoeken of het wel de moeite waard is:
  • Is het onderzoek betrouwbaar + wat is het werkelijke aandeel als het niet zo is
  • Is de vraag naar je product verhoudingsgewijs hoger of lager bij Windows Phone gebruikers dan bij andere systemen (zo kopen bv iPhone gebruikers verhoudingsgewijs veel meer luxeproducten dan Android gebruikers)
  • Is de europese markt groot genoeg om te compenseren voor lage ondersteuning van WP in de rest van de wereld?
  • met welke platformen hebben je ontwikkelaars ervaring
Betrouwbaarheid
De bron van het door jou gequote onderzoek, Kantar, meldt in hun publicatie dat 'across Europe' er 10% marktaandeel is, maar refereren later naar de EU5. Wat aangeeft dat ze hun metingen zeer waarschijnlijk op de EU5 baseren en niet op heel Europa. Lijkt er op dat het gekleurd is om meer publiciteit te behalen (of dat Microsoft het onderzoek betaald heeft,) of dat ze niet genoeg gegevens hebben.

Werkelijk aandeel
Als dit zo is, dan kun je stellen dat Windows Phone (in september 2013) een aandeel van onder de 10% had in onder andere hun thuisland Spanje (drie landen binnen de EU5 scoren boven de 10%, de andere twee dus onder om gemiddeld precies op 10% uit te komen).

Marktaandeel Europa
De EU is lang niet de grootste markt van smartphones, stelt ook het onderzoeksbureau "progress in the world’s two largest smartphone markets remains stubbornly slow with share stuck at 4.7% in the US and 2.7% in China."

Ervaring ontwikkelaars
Er zijn ongeveer zes keer meer apps voor Android en iOS dan voor Windows Phone (zo'n 1.200.000 vs 200.000). Grofweg kun je stellen dat er zes keer meer ontwikkelaars ervaring hebben met Android en iOS dan Windows Phone.

Conclusie
Trek hier zelf een conclusie uit, en als je dat doet, houd er dan ook rekening mee dat startups veelal zeer beperkte middelen hebben.
Lijkt er op dat het gekleurd is om meer publiciteit te behalen (of dat Microsoft het onderzoek betaald heeft,)
Zucht.. ja dat zal het zijn..
Ik draag geen bron aan maar interpreteer de aangedragen bron. Het is ronduit zwak om dan met een dergelijk argument aan te komen da tdoet afbreuk aan de rest van je verhaal.
Ik schrijf nergens dat jij die bron aandraagt, SED. Ik schrijf dat je quote uit een artikel waarvan de bron de gegevens groter laat lijken dan in werkelijkheid het geval is. Niet alleen dat, maar je citeert ook niet uit de bron waar ik naar refereer, maar uit het artikel die Kantar's gegevens als bron gebruikte. Nergens stel ik dat jij die 'bron' aandraagt. Stugger nog ik draag zelf de bron aan door Kantar bij naam te noemen. Vervolgens interpreteer ik de gegevens van de bron om te concluderen dat ze de gegevens aandikken en noem ik een aantal redenen die top of mind te binnen springen waarom dat in hun belang zou zijn.

Dat je meer aandacht krijgt door een titel te gebruiken als "Windows Phone nears double digit share across Europe" dan door een titel te gebruiken als 'Windows Phone claims double digit share in three european countries' had toch niet verheldert hoeven worden.

Dat Kantar mogelijk door Microsoft betaald wordt voor dergelijk onderzoek is ook niet zo gek om voor te stellen. Ze maken deel uit van WPP, een samenwerkingsorganisatie van vele reclamebureaus, lobby organisaties, etc. etc.
En om even hun eigen website te citeren
Many clients are Fortune 500 companies, such as AT&T, Microsoft, Ford, HSBC, Allianz, and P&G, but they work with start-ups and challenger brands too."
Kortom, voordat je andermans argumenten afdoet als 'ronduit zwak' kun je beter even checken of er niet een keiharde logica achter zit.

Edit: Typo

[Reactie gewijzigd door Ubartu op 17 april 2014 16:09]

Jouw logica is heel wat anders dan een bewijs voor je stellingen.
Als je geen bewijs hebt voor je wat rare interpretatie en beschuldigingen uitspreekt zonder enig bewijs dan blijft dat erg zwak.
Marktaandeel is nu eenmaal iets anders dan installed base en daar helpt geen vreemd einterpretatie aan. Beide insteken kloppen en beide hebben hun waarde. Doe die niet af met een vreemd vermoeden.
Marktaandeel is nu eenmaal iets anders dan installed base en daar helpt geen vreemd einterpretatie aan. Beide insteken kloppen en beide hebben hun waarde. Doe die niet af met een vreemd vermoeden.
SED, op geen enkel moment ga ik in op de discussie over installed base en marktaandeel. Waar lees je dat terug?
Jouw logica is heel wat anders dan een bewijs voor je stellingen.
Mijn stellingen zijn:
  • Dat je sceptisch moet zijn voordat je je beperkte middelen inzet op basis van een (internet)publicatie, en de gegevens van de publicatie moet valideren
  • Het lijkt er op dat Kantar de publicatie heeft gekleurd. 'Bewijs' is dat ze over 'across Europe' praten, terwijl de onderzoeksresultaten over vijf landen gaan.
  • Misschien heeft Kantar het artikel gekleurd om meer publiciteit te krijgen. De logica hierachter is dat je meer publiciteit krijgt als je claims vergroot en een controversieel item aanhaalt. Wil je bewijs hiervoor: doe een marketingopleiding of google grondig naar tips om pakkende titels te schrijven.
  • Misschien* heeft Microsoft voor het 'onderzoek' van Kantar betaald, want Microsoft' is klant/opdrachtgever van de publicerende organisatie. Bewijs is dat Kantar zegt dat Microsoft hun klant is.
  • Misschien had Kantar niet genoeg gegevens om over alle landen van Europa te kunnen stellen
Wat ik jammer vind, is dat je nergens de moeite neemt om ook maar één stelling met argumenten te lijf te gaan, en in plaats van in te gaan op de essentie van het verhaal, alleen maar woorden als raar, zwak en vreemd hanteert op mogelijke verklaringen voor één aspect van het verhaal. En dat terwijl die verklaringen niet eens essentieel zijn voor m'n echte stelling, namelijk dat je meer onderzoek moet verrichten voordat je je beperkte middelen inzet.
Als je stellinge lardeerd met kreten zoals ""misschien"" en daar geen enkele bewijslast voor weet te produceren dan blijf ik inderdaad daar reeds op hangen. Als het fundament van het huis reeds slecht is heeft het weinig zin te gaan verbouwen.

Je stelling dat een startup keuzes moet maken is terecht. Dat is echter geen reden om verkeerde keuzes te maken. Daar hoef je het overigens niet mee eens te zijn. Ik zou kiezen voor de toekomst en dan is een groeimarkt het beste model m.i
Essentie:
Uiteraard ben ik het met je eens dat je geen verkeerde keuzes moet maken, precies daarom geef ik aan dat je niet alleen uit moet gaan van een publicatie waarvan je de validiteit niet kunt checken. Maar dat je naar meer nuances moet kijken.

Wat is dus je motivatie (of 'bewijslast' als je dat woord zo graag gebruikt) om voor deze groeimarkt, die Windows Phone volgens veel media in europa is, te kiezen? Kun je staven dat er op moment van release genoeg Windows Phone gebruikers zijn die dit product van FON zouden aanschaffen om het een prioriteit te maken?

Bijzakelijk geneuzel:
Als je stellinge lardeerd met kreten zoals ""misschien"" en daar geen enkele bewijslast voor weet te produceren dan blijf ik inderdaad daar reeds op hangen.
Waarom er misschien staat, is omdat ik in m'n eerste post niet één reden aan geef waar ik zeker van ben, maar 'of, of en of'. Er kunnen nog wel honderd redenen zijn waarom ze het artikel kleuren. Dit vond ik de meest voor de hand liggende en dat beargumenteer ik later dus ook. De 'bewijslast' staat er toch echt achter, schiet hier gerust op.
een fantasie onderbouwen met stroman argumentatie maakt hem er niet beter op
daarom geef ik aan dat je niet alleen uit moet gaan van een publicatie waarvan je de validiteit niet kunt checken.
En wat jij poogt te doen is zonder enige feitleijke onderbouwing die getallen onderuit te halen door je eigen bedenksels. Ik ga geen fantasie weerleggen, dat zou dan moeten met net zoveel fantasie.
Niet sterk dus.
Wat mij betreft EOF nu..
Wat mij betreft EOF nu..
Fine by me, het heeft geen zin om een discussie aan te gaan met iemand die keer op keer niets anders doet dan het onderwerp uit de weg te gaan en onderbouwing af te vallen...behoorlijk triest, maar kennelijk is het niet anders
Dat is een grafiek van de VS, dit product richt zich op Europa.
VS, Canada en Europa volgens de Kickstarter Pagina
(Staat onderaan bij 'What countries can Gramofon be shipped to?".)
Ik reageer ook vooral op je 2de zin. "Het is zo zuur om steeds te moeten lezen dat zulke leuke dingen aan WP gebruikers aan de neus voorbij gaan... :/"
Dat had ik je van te voren al kunnen vertellen. Er zijn twee belangrijke besturingssystemen en dat zijn iOS en Android. Als er nog tijd en geld over is wordt er een WP app gemaakt.
Op dit moment heeft windows mobile nog zo'n klein deel van de markt, dat dat er vooral bij nieuwe projecten als dit gewoon niet uit kan. Android en iOS samen hebben al zo'n 90% van de markt, microsoft en blackberry hangen daar maar een beetje onder.
wanneer er voldoende draagvlak/markt is, zal WP meer ondersteuning gaan krijgen.

Kijk hier hier op werk naar gebruikers percentage over de wifi, heeft windows phone een aandeel van <2%

snap dan best dat je voor zoń kleine markt niet iets speciaals gaat ontwikkelen.
Stel je voor dat zo iets gewoon een web interface zou hebben. Dan werkt het gewoon meteen, zonder apps, zonder lastige oplossingen die platform specifiek en vooral tijdelijk zijn, en werkt het nu voor iedereen, maar over 10 jaar nog steeds.
Dus je koopt een platform waarvan je weet dat er bijna geen apps voor gemaakt worden en gaat dan zeuren dat er bijna geen apps voor gemaakt worden?

Het is prima om te pionieren als early adopter, maar dan moet je de nadelen daar ook bij accepteren.
Best handig, maar ik ben niet echt een voorstander van apparaten die op 1 enkele toepassing geënt zijn. Als spotify zou stoppen zit je met een nutteloos apparaat in huis. De prijs is wel alleszins redelijk! Maar als ik moest kiezen zou ik toch voor iets als een Sonos gaan, die veel meer mogelijkheden heeft dan alleen spotify. Al is mag zoiets ook wel wat goedkoper.

@hood: Ah, dat is goed om te lezen :).

[Reactie gewijzigd door Sjekster op 16 april 2014 13:19]

Music services we plan to add.

https://www.kickstarter.c...ofon-modern-cloud-jukebox

[Reactie gewijzigd door hood op 16 april 2014 12:58]

Het is inderdaad vrij onzinnig om 1 apparaat 1 service te laten draaien. Kun je beter zoals hierboven al wordt gezegd zelf aan de slag met een Pi of andere server om allerlei diensten te laten draaien. Of als je een Pi hebt als mediacenter kun je die vast ook inzetten voor Spotify.
Hopelijk krijgt dit kastje ook ondersteuning voor Spotify Connect of AirPlay. Dat vind ik dan toch wat fijner werken (meer geïntegreerd) dan een losse app.
Do I need to download an app to be able to play music on the Gramofon?
No. Gramofon works with the music apps you love most. It is hassle free. That
said, you can download the Gramofon app, currently available for Android and
iOS7, to easily connect Gramofon to your existing WiFi and get 6 months of free radio
from our partner WahWah.
Dat staat op de Kickstarter site. Volgens mij werkt het dus gewoon met Spotify Connect.

Bij de comments van de Kickstarter wordt het ook bevestigd:
Creator Fon about 1 hour ago
Ben Yafai: it will use Spotify Connect, so you are right! Thanks for pledging! Bring more friends to make this happen :-)

[Reactie gewijzigd door Robkazoe op 16 april 2014 13:09]

Dat hoeft niet. Als je een Sonos-speaker hebt en je wil Spotify luisteren moet je ook toch de Sonos-app gebruiken: https://www.youtube.com/watch?v=GTyWKvwrHs0
Daarom hoop ik dus dat ze Spotify Connect gaan ondersteunen. Anders krijg je weer zo'n vervelende app erbij.

[Reactie gewijzigd door Luuk58 op 16 april 2014 13:03]

Kickstarter is een mooie manier om als startup of privepersoon toch een mooi project te kunnen beginnen, maar wordt het op deze manier door 'Fon' niet gewoon gebruikt om het risico op de consument af te schuiven (edit: of zelf in ieder geval geen risico te lopen)? Waarom investeren ze er zelf niet in?

[Reactie gewijzigd door davasch op 16 april 2014 13:31]

Kickstarter kan ook worden gebruikt voor gratis reclame en kijken of de markt interesse heeft in je product.
Moet je voor dit apparaat KPN als ISP hebben? Die hebben nu monopoly van FON in Nederland.

http://tweakers.net/nieuw...en-voor-fon-hotspots.html
Het heeft een UTP ingang dus ik verwacht dat het zowiso over je netwerkkabel werkt. En waarschijnlijk/hopelijk werkt het met alle Wifi's, want ook in Belgie zou je dan Belgacom als ISP moeten hebben aangezien de andere grote speler, Telenet, z'n eigen homespot systeem heeft.
Dat monopoly van KPN op FON erger me ik ook nogal aan inderdaad.
Ach, het is eigenlijk alleen een probleem als je nog geen account hebt.
Anders kan je in het buitenland een fon-router aanschaffen, en registreren met een mailadres.

Verder vind ik de deal met KPN wel prettig, omdat het landelijk ingevoerd gaat worden, ipv lokaal ( ziggo / upc )
In Belgie heb ik gen roaming kosten omdat er een deal met Belgacom is, waar je ook gebruik van kan maken.
En wat als je nog geen account hebt ?
KPN bellen :+

of op de site kijken naar een fon-pass

https://corp.fon.com/nl/how-it-works
Jammer dat Kickstarter verplicht om een credit kaart te gebruiken.. Had er wel ééntje willen hebben.
Offtopic: wat is toch de afkeer tegen creditcards hier in Nederland? :? Er zijn naast een gewone kaart van je bank zoveel mogelijkheden om CC te bemachtigen. Prepaid is ook geen probleem. Internationaal ondersteund, dus je kan er overal mee aan de slag. Ik snap best dat veel sites / winkels alleen CC en soortgelijke systemen ondersteunen. iDeal is een prima systeem, maar wel heel lokaal. Als ze dan voor elk land ondersteuning zouden moeten inbouwen voor soortgelijke systemen....

We vinden het altijd fijn als er wereldwijde standaarden gebruikt worden, maar ik heb het idee dat CC's daar een uitzondering op zijn. /Rant over :)
Ik heb zo'n prepaid kaart van Skrill, je kunt er geld naar uploaden via iDeal en vervolgens overal online (en in de winkel) mee betalen.

[Reactie gewijzigd door donny007 op 16 april 2014 21:04]

Wat zou de reden zijn voor 2 utp poorten? Ik kan zo niet iets bedenken.
Gewoon netwerk doorgeven, staat ook expliciet Internet bij de ene en computer bij de andere poort.
Apart, kennelijk is daar dan behoefte aan in de doelgroep waarop ze mikken, verklaart ook wel alleen de weinige aansluitmogelijkheden voor audio. Ik val denk ik niet onder de doelgroep. Ik vraag me nog wel af waarom ze hier geen bluetooth apparaatje van gemaakt hebben, dan heb je met je tablet toch veel meer mogelijkheden door hem dan als bluetooth speakertje in te stellen. Maar dan zal er voor deze prijs geen winst gemaakt worden.

Nou, kennelijk is er vraag naar. Ik zie alleen niet zoveel voordelen voor de gemiddelde tweaker die graag muziek luisterd, voor iets meer geld zijn er oplossingen die veel meer bieden.
Een beetje audio setup geeft beter geluid dan een plastic BT speakertje lijkt me en een hotspot/speakercombinatie vind ik ook niet zo praktisch.

Het punt is meer dat er helemaal niet zoveel noodzaak is voor deze oplossing. Veel receivers ondersteunen tegenwoordig Airplay en DLNA. Daarmee kun je gewoon spotify streamen met je smartphone of tablet. Recente receivers ondersteunen Spotify zelfs direct. Alleen bij oudere receivers heeft dit nut.
Klopt, al is een 7 inch tablet met de cd cover erop bij het afspelen wel erg fijn. Vooral nu alles digitaal is (althans bij ons in huis) heb je zo toch nog wat genot van de vaak mooie cd covers.

Maar waarschijnlijk komen er op termijn wel versterkers waarin deze optie zit (of ze zijn er al en ik heb het gemist).

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True