Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 65 reacties

Ubisoft heeft bekendgemaakt dat racegame The Crew in de herfst van dit jaar uitkomt. Ook meldde ontwikkelaar Ivory Towers dat het spel op zowel de PlayStation 4 als de Xbox One een framerate van 30fps moet halen op een resolutie van 1080p.

Ubisoft maakte naast de releasedatum wereldkundig dat het spel wordt ontwikkeld voor de PlayStation 4, de Xbox One en de PC. Daarnaast onthulde ontwikkelaar Ivory Towers tegenover gamestm dat het zichzelf als doel heeft gesteld om het spel op beide next-gen consoles op een resolutie van 1080p te laten draaien met een framerate van 30fps.

In het persbericht kondigde Ubisoft ook aan dat het spel vanaf vandaag te pre-orderen is. Bij een pre-order kan gekozen worden uit drie verschillende auto's die bij de release gelijk beschikbaar zijn. Ook krijgt de speler onderdelen voor de auto en crew-credits bij de pre-order. Daarnaast is er nog een limited edition die exclusieve toegang geeft tot de Mini Cooper S uit 2010.

Vandaag gaat ook de Golden Plates-speurtocht voor The Crew van start. In materiaal dat van het spel wordt vrijgegeven, bijvoorbeeld screenshots, zitten bepaalde codes verstopt. Deze codes kunnen op een speciale website worden ingevoerd en geven in het spel toegang tot goodies en beloningen.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (65)

Een schaamteloze copy-paste vanaf het forum :

Helaas is er gisteren nogal wat slecht nieuws over The Crew naar buiten gekomen. Het spel leunt op P2P, oftewel host migration, en het spel zal microtransacties bevatten. Tevens moet je altijd online zijn, min of meer logisch voor een mmorpg, maar zelfs als je solo speelt zal je naar het hoofdmenu gaan als de verbinding wegvalt. Ze houden de versies grafisch ook allemaal gelijk, het draait maximaal op 30fps/1080p.

Ik keek erg uit naar dit spel maar nu ze microtransacties gaan introduceren voor een AAA-spel ben zeer serieus gaan twijfelen. Het wordt deels pay-to-win, je unlocked sneller als je ervoor betaalt maar het is volgens mij niet zo dat er onderdelen exclusief zijn voor betalende mensen (misschien limited edition bonussen) het duurt alleen langer. Daarnaast kan je fast-travelen tegen betaling: zo zou je geen 12 minuten hoeven te rijden van New York naar Miami.
Alle codes die op het moment zijn gereleased voor exclusieve items! (KOMEN MEER)

6M9E4A4U
9G7Q4K5G
2D2H5M7W
8C8T2F7L
7M2F4E7K
7F3A7C6F


Voer ze in: https://apps.facebook.com...rce=search&ref=ts&fref=ts

VEEL PLEZIER!
geen idee wat ik er mee kan.
maar super gedaan!:)
Je krijgt er exclusieve items mee ingame en bedankt!
Hartstikke mooi een racegame voor de next-gen, alleen jammer dat het dan niet op 60fps kan draaien als het op 1080p moet. Dit vind ikzelf een vereiste voor racegames. Dit is echt jammer voor de next-gen. Hoe is het mogelijk dat het niet lukt?
Dat je teleurgesteld bent hierin is begrijpelijk, en ik lees het keer op keer op deze site. Maar hou er wel rekening mee dat de nieuwe consoles niet veel meer zijn dan PC's van 400 euro, met enige optimalisatie doordat de code iets "dichter op het metaal" zit. Een PC van die prijs zou met 1080p + 60 fps + moderne game ook moeite hebben. Het blijft jammer, en een beetje teleurstellend in 2014, maar technisch en economisch gezien is het eigenlijk gewoon logisch.

De verwachtingen zijn door grote beloftes van de consolebouwers gewoon weer te ver opgeklopt, zoals bij elke generatie. Uitgevers en game-bouwers doen daar ook aan mee door iets te mooie filmpjes te tonen bij aankondigingen (een doorn in mijn oog). Gamers trappen er ook altijd weer in, en daarna volgt dus ook altijd de teleurstelling. Bij de vorige generatie (PS3 / X360) liep de techniek wel meer voorop dan nu, omdat de consolebouwers toen veel meer geld naar de hardware gooiden en er zelf bij in schoten. Dat hebben Sony en MS nu niet opnieuw gedaan; ze hebben het wat conservatiever gehouden om geen groot verlies te draaien op de hardware.

Nu zouden game-ontwikkelaars natuurlijk de framerate prioriteit kunnen geven, maar dan zouden we de games op 720p moeten spelen en daartoe zijn ze niet bereid. Graphics verkopen nu eenmaal goed, en de framerate voel je pas als je het spel thuis hebt. De visuals krijgen dus altijd voorrang vanwege marketingredenen. Dit zien we al veel langer (ook de vorige generatie kwam zelden boven de 30 fps uit).

Hoe dan ook vind ik de nieuwe consoles technisch gezien nog altijd indrukwekkend, in relatie tot de prijs. Er is veel plezier te beleven zodra het spelaanbod eenmaal wat groter is, en het ziet er alsnog allemaal goed uit. Killzone Shadow Fall en Infamous Second Son laten al heel aardige graphics zien en over enkele jaren zal het nog een tandje hoger zitten (door optimalisatie van de SDK's en de game-code).

Om ervan te genieten, moet je wel de zwaktes van de consoles accepteren en niet meer verwachten dan realistisch is. Veel PC-gamers doen dat liever niet en dat is prima natuurlijk. Zelf heb ik er nooit zo'n moeite mee gehad, hoewel een multiplayer race-game inderdaad wel gebaat zou zijn bij een hoge en stabiele framerate. Het is een kwestie van accepteren of bij PC / Steambox blijven helaas, want dikkere en duurdere consoles hoeven we van Sony en MS niet te verwachten.

[Reactie gewijzigd door geert1 op 9 april 2014 11:44]

Developers moeten gewoon niet zoveel willen renderen. Als ze wat minder grafische poespas hadden gebruikt hadden ze deze game ook best op 60FPS kunnen laten draaien, en voor racegames is dat wel gewenst (evenals een hoge resolutie).
Zit zeker wat in, maar zoals hierboven aangegeven wordt er vaak juist gekozen voor mooiere beelden omdat het spel daardoor beter verkoopt. Is een marketingkwestie, en één van de grootste nadelen van consoles: De ontwikkelaar kiest niet altijd de beste verhouding tussen visuals en performance en je kunt dat zelf niet bijstellen c.q. dikkere hardware aanschaffen. We hebben dit als console-gamers maar te slikken helaas, en we hebben het deels ook wel zelf veroorzaakt. Want veel gamers hebben zelf een grote focus op graphics en kiezen een game deels op basis van die graphics. Dan is het niet verwonderlijk dat ontwikkelaars en uitgevers dit ook als speerpunt zijn gaan gebruiken qua marketing (en hier iets in doorschieten). Vervelend, maar zeker verklaarbaar. In de meeste games is het resultaat gelukkig alsnog prima speelbaar, zij het op een wat lagere standaard dan PC-gamers gewend zijn.

[Reactie gewijzigd door geert1 op 9 april 2014 14:30]

Vergeet niet dat 30 fps op een console niet hetzelfde is als 30 fps op een pc. Het zijn de pieken en dalen in de framerate die merkbare vertragingen opleveren. Een film oogt immers ook vloeiend op 24fps. Bij een console kan er namelijk veel meer gedaan worden met frame pacing om zo de boel stabiel te houden. (Natuurlijk is het nog helemaal niet zeker of dit ook goed wordt gedaan bij deze game).

Een game kan in ieder geval dus veel vloeiender ogen door hem te limiteren op 30 fps dan dat je steeds tussen de 20 en 45 fps wisselt.

Op de PC krijgen we natuurlijk G-Sync waarbij de monitor slimmer wordt. De monitor gaat dan gewoon een beeld weergeven wanneer het wordt aangeleverd waardoor er niet langer duplicates optreden (of tearing), zie Nvidia G-Sync revolutie - Gamen zonder stottering en tearing

Grootste nadeel van 30 fps blijft natuurlijk dat één beeldje 16ms zichtbaar is terwijl bij 60fps dit halveert (8ms). De tijd tot wanneer wat jij op je controller doet zichtbaar is op het scherm neemt bij 60 fps dus af.

[Reactie gewijzigd door sdk1985 op 9 april 2014 14:40]

helemaal mee eens, een ultrabook is ook geen ultrabook als het niet aan vastgelegde specificaties voldoet.

Nou ligt next gen niet vast, maar volgens mij is iedereen het er over eens dat dit begint met 1080p en 60fps :Y)
Nou ik hoop niet dat de reden hiervan is dat ze de PS4 minder benutten vanwege de mindere kracht van de xbox one.
Dat deze game niet op 60fps draait wilt natuurlijk niet zeggen dat bijv de PS4 het niet aankan.

Volgens geruchten is drive club uitgesteld omdat ze het op 1080p / 60 fps willen draaien, het kan dus wel.
Je weet natuurlijk ook niet wat daar achter de schermen gebeurd, en/of bijv MS ze de opdracht gegeven hebben het op de PS4 ook op 30fps te laten draaien (lekker uit verband getrokken, het hoeft dus niet vanwege MS te zijn, maar het is een voorbeeld)
Ja Forza 5 draait ook op 1080p/60fps het is dus ook mogelijk...
dat zit er dik in. als je kijkt naar wat rockstar met gta5 uit de 360 heeft weten te peuren. ik vond het echt knap.
over een jaar of wat zullen de consolegames toch ook weer veel beter er uit zien dan nu.

pre-next gen dus eigenlijk :)
Wat een onzin. Ubisoft gaat geen PS4 versie 'begrenzen' omdat de X1 het niet aankan, daar is geen geldig argument voor te verzinnen. Immers, zelfs CoD Ghosts (waar MS miljoenen voor neerlegt voor eerdere dlc en reclamekoppeling) draaide beter op de PS4 dan de X1.

Sommige PS4 gamers moeten eens stoppen met dat elitaire idee. Face it: The Crew kan niet op PS4 1080p/60 draaien volgens Ubi. Driveclub heeft daar niks mee te maken. Het is altijd een afweging tussen detail, resolutie en framerate. Ubi wil liever meer detail ipv framerate. Met het vereiste detail op de gekozen framerate kan de PS4 gewoon geen 60fps halen.

De PS4 is krachtiger dan de X1 en dat zie je ongetwijfeld terug in de textures, lightning en details. Maar niet in een dubbele framerate.
30fps en 1080p is dat een beetje te doen voor racegames ik heb hier geen idee van.
Forza Horizon was prima speelbaar op 30 fps. Als je daarentegen Forza 4 in de 360 drukt dan denk je wel weer even van wow, 60 fps is merkbaar vloeiender!
Forza Horizon op 30 fps? Je hebt gelijk inderdaad. Maar het voelt aan als 60 fps :p
Tuurlijk maar absoluut niet fijn als je op de PC 60fps gewend bent.
Nou, eigenlijk is dat gewoon redelijk k*t! Ik heb NFS Rivals voor PC, de game is echt gaaf, maar omdat het op 30 fps draait, heb ik de game nu alweer 2 maanden niet meer aangeraakt! Qua computerspecs kan ik NFS Rivals prima draaien, maar de fps verneukt het gewoon voor mij... :'(
En dan zeggen ze zelfs nog dat het DOEL is om 30 fps te halen, dus ze garanderen niet eens dat het gaat lukken. Ik vind dit voor een racegame toch echt te laag. Helemaal op next-gen verwacht je toch meer!
In een racegame is 30 fps best te doen. Dat wel als het niet lager komt. Alleen als je stuurt zie je het wat schokken. Als je frame ten opzichte van het vorige frame heel anders is heb je meer fps nodig. Maar bij racegames is dat heel klein.
Ik snap dat ze mischien nog niet alles uit de consoles kunnen halen maar dan heb ik toch liever 720p met 60fps dan 1080p met 30fps, het gaat immers om de experience die de game mee geeft.

Helemaal met spellen die fast-paced zijn zoals Race games en Shooters, alles waarbij er vrij snel gereageerd moet worden is 60fps fijn om naar te kijken.
In dit geval vind ik dan wel dat ik mag verwachten dat er geen framedrops zijn.
Tja, na 1080p als toverwoord te gebruiken in alle reclame naar de consument toe wilt de consument op zijn 1080p TV samen met zijn 1080p console de game dan ook op 1080p spelen. Of er veel verschil op zit (afhankelijk van hoe groot de tv is/afstand tot tv) maakt niet meer uit, consument ziet het toverwoord 1080p en heel het verhaal erachter doet er niet meer toe.

Overigens gaat het niet enkel over performance maar ook om de kosten te drukken. Immers is de framerate niet enkel beperkt maar staat deze vast op 30fps. Dit maakt het programmeren een stuk eenvoudiger omdat je nu weet dat iedere seconde er 30 frames zijn en dus dat je main loop (stuk code dat bij iedere tick of frame word uitgevoerd) 30 keer gaat lopen per seconde. Normaal weet je niet hoeveel frames er zullen zijn en dan moet je aparte timers gaan bijhouden. Simpel voorbeeld: in de mainloop zeg je beweeg een stap naar links. Als de framerate fixt is ga je 30 stappen per seconde naar links zetten. Is de framerate niet fixt en loopt hij op 50fps dan ga je plots 50 stappen zetten. Gevolg bij een vrije framerate moet je een aparte timer bijhouden zodat het aantal stappen op 30 blijft onafhankelijk van welke framerate je ook hebt.

Bijkomstig wilt dit ook zeggen dat als een dergelijke game naar PC komt daar ook de framerate op 30 zal blijven. Immers als ze hem vrij zetten moeten ze ofwel heel de code gaan aanpassen ofwel kloppen de animaties langs geen kanten meer. (bij 60 frames zouden animaties dubbel zo snel afgespeeld worden)

Overigens zegt het gebruik van een fixed framerate veel over het verhaal achter de ontwikkeling : namelijk investeerders die maximaal winst willen tegen een zo laag mogelijke kost. Op zich willen ze dat allemaal maar als je met dergelijke dingen afkomt mag je verwachten dat ze ook besparen op kwaliteit, bugs niet belangrijk zijn, mening van spelers er niet toe doet zolang ze maar kopen en meer ongein.
Mag wel een beetje wat verwachten, het is niet een Dead to Rights: Retribution situatie hoop ik... dat ding is echt puur een cash-in 'n' go. ;( ( niet gekocht trouwens :P )
Daarnaast onthulde ontwikkelaar Ivory Towers tegenover gamestm dat het zichzelf als doel heeft gesteld om het spel op beide next-gen consoles op een resolutie van 1080p te laten draaien met een framerate van 30fps.
Hier zal 80% van de posts in dit topic over gaan :D
Gamespot heeft ook een nieuwe video als preview op YT gezet: https://www.youtube.com/watch?v=jLJTwhi1B20

Eerlijk is eerlijk, het ziet er wel goed uit!
Mensen die zeggen dat de console-graphics nog een boel omhoog zullen gaan door optimalisaties hebben deels gelijk. Deze lading games heeft niet erg veel tijd gehad om te ontwikkelen voor de ps4 en daardoor zullen de games waarschijnlijk nog mooier worden op de console (10% ongeveer). Bij de xbox 360 en de ps3 was het verschil zo groot omdat de architectuur (Powerpc en cell processor) nog niet erg bekend was bij game-makers. Daardoor was het verschil tussen de eerste games op de xbox360/ps3 en de laatste games op de xbox360/ps3 zo groot. Bij de xboxone/ps4 zal dit verschil een stuk kleiner zijn. Dit omdat beide console's een bekende architectuur gebruikt (X86). Dit zorgt er tevens voor dat er minder slechte ports voor de PC komen omdat de pc ook X86 gebruikt.
Nu ga ik me ook even bemoeien met het PC vs console gebeuren. Ik vind de prijs prestatie van de console's helemaal niet zo goed. Voor een vergelijkbaar bedrag als de xbox one heb je een betere pc.
Bekijk collectie
Dan heb je een pc die erg snel is in normaal gebruik, meer opslag heeft en beter zal presteren in games dan een xbox one/ps4. Mensen die denken dat de xboxone/ps4 een heel snelle processor heeft hebben het trouwens fout. Er zit een processor van AMD in welke oorspronkelijk was ontwikkeld voor tablets. (bron). Voor 400 heb je ook al een redelijk fatsoenlijke pc ookal zal deze net niet goed genoeg zijn voor games (maar wel vergelijkbaar met een ps4). Een game-pc hoeft helemaal niet zo duur te zijn.

wenslijstje is (helaas) mislukt

[Reactie gewijzigd door Centelte op 9 april 2014 13:50]

Bij de meeste consoles gaat de kwaliteit tegen het einde dik omhoog. Vergelijk de eerste PS2 games eens met bijvoorbeeld Black, een van de laatste PS2 games. Dan zie je toch zeker wel een enorm verschil.

Ditto bij de xbox 360. Perfect Dark Zero ziet er gewoon lelijk uit, maar als je dan kijkt naar games als Grand Theft Auto V...
Xbox 360 heeft toch geen X86 architectuur maar een PowerPC architectuur? En de ps2 heeft toch ook enkel de RISC processor (hiervan weet ik het niet zeker). En de verbeteringen die er komen, zullen waarschijnlijk ook bij de pc komen omdat die ook X86 is.

[Reactie gewijzigd door Centelte op 10 april 2014 10:59]

Risc is type processor geen architectuur
Je hebt gelijk. Kan nergens vinden welke architectuur de ps2 had. Het is ookdigenlijk voor mijn tijd die ps2.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True