Door , , 26 reacties

Lekker even een potje online raggen. Lui op de bank, met een headset op je hoofd, een beetje kansloos rondjes rijden over een eiland terwijl je online tegen al net zulke luie gasten zit te ouwehoeren. Wie de charme daarvan kan inzien, heeft nu al een game om enorm naar uit te kijken. The Crew is de ideale game voor gamers die het leuk vinden om online een stukje te toeren met vrienden, zonder daar verder enig doel bij te hebben. Maar ook als je wél houdt van races en missies, kun je prima terecht bij The Crew.

Gameplaybeelden in een trailer van The Crew

The Crew is de racegame die tijdens de E3 officieel door Ubisoft werd aangekondigd, maar eigenlijk een paar weken daarvoor al was uitgelekt. De game wordt gemaakt door Reflections en Ivory Tower. Die eerste studio maakte onder meer Driver: San Francisco, terwijl Ivory Tower in het verleden meewerkte aan onder meer Test Drive: Unlimited. Vooral de invloeden van die laatste titel zijn duidelijk aanwezig in The Crew. Het punt dat eenieder waarschijnlijk het snelst opvalt is dat 'heel' de Verenigde Staten in het spel zijn verwerkt.

Dat is natuurlijk relatief. Uiteraard is niet heel de VS nagemaakt, maar toch hebben de ontwikkelaars flink hun best gedaan. De game zal in totaal veertien grote steden bevatten, met bovendien nog de nodige kilometers aan weg tussen die steden in. Het is dus mogelijk om een digitale roadtrip te maken van de west- naar de oostkust en terug, wat je dan waarschijnlijk de nodige uren zoet zal houden. Of je dat leuk vindt om te doen is natuurlijk een andere vraag, maar wij weten nu al dat we de nodige avonden zullen investeren in dergelijke toertochtjes.

Laat er echter geen misverstand over bestaan: The Crew gaat niet over een lange toertocht, dat is alleen iets dat je zou kunnen doen. Het spel daagt de speler uit om zijn naam te gaan vestigen in de wereld van de illegale races, en dat kun je door heel Amerika heen doen, in allerlei verschillende wedstrijden in allerlei verschillende omgevingen. Daarbij is het dan ook nog mogelijk om samen te werken met een aantal vrienden waarmee je een team kunt vormen, en daarmee is The Crew eigenlijk al in een notendop besproken.

Populaire gebruikersreviews