Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 52 reacties

Er is een video online gezet waarop de nog onaangekondigde Lumia 630 van Nokia werkend is te zien. De smartphone draait op het eveneens onaangekondigde Windows Phone 8.1 Daarnaast dook er een video die de nieuwe mogelijkheden voor achtergronden op het homescreen toont.

De bewuste video's werden ontdekt op YouTube door Windows Phone Central. Op één van de video's is de Lumia 630 van Nokia werkend te zien. Van het apparaat kwam eerder een render naar buiten, en naar verwachting heeft Nokia een 4,5"-scherm ingebouwd met resolutie van 854x480 pixels. In de behuizing zou een Snapdragon 400-soc van Qualcomm draaien. De video toont onder meer de Windows Phone 8.1-software die Microsoft binnenkort aan zal kondigen.

Tevens toonde de persoon die de video's heeft opgenomen hoe gebruikers in Windows Phone 8.1 zelf hun achtergrond kunnen instellen op het homescreen. Van deze feature kwamen eerder details naar buiten, maar was nog niet eerder zichtbaar gemaakt. Het moet onder andere mogelijk worden om tiles van een bepaalde app een zelfgekozen achtergrond te geven, of juist transparant te maken.

Naar verwachting kondigt Microsoft zijn nieuwe Windows Phone 8.1 aan tijdens het Build-congres dat op 2 april van start gaat. Tegelijkertijd houdt Nokia een Lumia-evenement. Het ligt voor de hand dat dan de Lumia 630, als een van de eerste apparaten met Windows Phone 8.1, ten tonele verschijnt.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (52)

Ik vind persoonlijk dat het startscherm met achtergrond er erg gelikt uit ziet, al zou ik zelf wel een iets minder drukke achtergrond gebruiken. Anyway, mijn toestel word nu nog persoonlijk, ik kijk uit naar deze update volgende week!
Wees niet te optimistisch, de geruchten waren eerst dat de Developer Preview zou worden gereleased op 2 april. Dus dat betekent dat developers ermee kunnen testen, maar hij voor consumenten nog niet beschikbaar is. Ergens eind mei zou de update voor consumenten uitgerold gaan worden, maar ook dan ben je weer afhankelijk van hoe snel je telefoonprovider & toestelmerk hiermee aan de bak gaat.

En om het nog minder positief te maken, gaan nu ook verhalen dat zelfs de Developer Preview nog niet klaar is en het alleen om feature presentatie zal gaan. Kortom, voorlopig nog even geduld voor je toestel helaas ;)
Developer Previews kan iedereen gewoon gratis installeren hoor.

Je kan je account gratis een 'developer status' geven door in te inloggen op deze pagina om je account te koppelen aan appstudio.
Daarna deze app downloaden en installeren.
Even inloggen in de app en je telefoon updaten, en je hebt WP8.1 op je telefoon staan. (Zodra de update vrijgekomen is uiteraard)

[Reactie gewijzigd door Devin19 op 29 maart 2014 10:54]

De Developer Preview is helemaal niet alleen voor decelopers, maar ook consumenten kunnen deze zonder problemen installeren, kwestie van de App downloaden en gaan. Het is namelijk precies dezelfde update die de providers uitrollen minus eventuele providerspecifieke aanpassingen. Deze preview is in de week van 9 april beschikbaar, ze lopen n week achter op schema.
ook consumenten kunnen deze zonder problemen installeren, kwestie van de App downloaden en gaan.
Zoals ik hierboven heb aangegeven, is het net geen kwestie van app downloaden en gaan.
Als je alleen de app download krijg je de melding dat je geen developer account hebt. Hierom zul je je account aan appstudio moeten koppelen om dit gratis te activeren. Of je kunt een van de betaalde mogelijkheden gebruiken.

[Reactie gewijzigd door Devin19 op 29 maart 2014 11:21]

Met "delayed" wordt volgens datzelfde gerucht trouwens een week bedoelt. Anyway, of dat gerucht ook klopt is weer een andere vraag, bovenstaande filmpjes zouden al bevestigen dat Windows Phone 8.1 klaar is. Het gerucht zegt ook dat het uitstel van de update zou komen omdat het CXE team nog werk had aan Windows Phone 8.1... Maar het CXE team is doorgaans verantwoordelijk voor patches en GDRs, niet voor grote releases.
Snapdragon 400, dus als ik het goed onthouden heb heeft deze geen 4G mogelijkheden?
Dat zou voor mij een dealbreaker zijn.
De huidige Lumia 625 heeft wel 4G. Dus ik neem aan de opvolger ook?
De Lumia 630 is de opvolger van de Lumia 620, niet van de Lumia 625.
De Lumia 625 is een phablet variant op de 620.

Net zoals de 925 ook geen echte opvolger van de 920 was. Meer een variatie met amoled scherm, geen ingebouwde Qi Wireless en maar de helft van het geheugen.

[Reactie gewijzigd door Devin19 op 29 maart 2014 11:25]

Toch zit het wel in dezelfde serie, dus het zou nog kunnen ;)
Verder heeft de 925 wel Qi maar die zit via een externe cover.

[Reactie gewijzigd door Martinspire op 29 maart 2014 11:24]

Ik denk dat je daarvoor al bij de Lumia 730 of 830 zal moeten zijn.
Nee hoor de 625 heeft 4G
Dat is wel mogelijk in de chip, maar of Nokia het heeft geimplementeerd...?
http://www.qualcomm.com/snapdragon/processors/400
Er zijn wel degelijk snapdragon 400 processors met 4G/LTE
http://www.qualcomm.com/snapdragon/processors/400

Maar dit is wel een goedkoper toestel van vermoedelijk rond de 200 euro. Het blijft dus even afwachten
De 630 krijgt geen 4G. Daarvoor komt de 635 uit die er visueel hetzelfde uit zou zien. Er komt nog wel een 630 uit met Dual Sim mogelijkheden.

Dat zijn althans de geruchten van de verschillende sites zoals nokiapoweruser.

[Reactie gewijzigd door FragileM64 op 29 maart 2014 11:24]

Misschien een hele domme vraag, maar ik ben sinds afgelopen week compleet nieuw in het smartphone gebeuren.

Ik heb een Lumia 620 aangeschaft namelijk en bij het lezen van dit bericht vraag ik me af of Nokia (of Windows?) die 8.1 versie van Windows Phone dan ook naar mijn toestel gaat updaten zodra die beschikbaar is?

Iemand die daar iets zinnigs over kan zeggen wellicht?

Bedankt alvast :)
Het voordeel van Windows Phone is dat fabrikanten er geen eigen versie van maken, dus ja, je krijgt de update, net als alle andere updates. Inclusief de Nokia-specifieke updates die nog extra zaken toevoegen.
Logischerwijze wordt hij eerst naar de High-end serie gepushed en pas later naar de Mid- en Low-end zoals de Lumia 620.
Maar als je de update echt graag wilt, kan je altijd de developer-preview downloaden (zoals Devin19 hierboven reeds beschreef).
Je krijgt de update sowieso. Een Windows Phone heeft geloof ik 3 jaar support van ms. Het kan zijn dat de update vertraagd wordt door Nokia(vanwege extra functies) of vanwege je provider(specifieke apps e.d.). Je kunt je echter altijd aanmelden voor het developerprogramma, waarmee je de 8.1 update direct kunt krijgen(WoutervOorschot: GDR3 developer preview)
Ik vind het wel weer een mooi toestel lijken, maar wat we dan weer tegenvalt is dat ik geen drie kolommen zie. Er waren namelijk geruchten dat met WP8.1 alle devices (dus ook zonder 1080p scherm) een 3 kolommenscherm zouden krijgen. Met deze video lijkt het alsof er met WP8.1 niet heel veel verandert op dat gebied.
Toch is die functionaliteit wel aanwezig, al is het onbekend aan welke voorwaarden je toestel moet voldoen, momenteel gaat het gerucht rond dat een 4,5 inch scherm vereist is omdat de 630 zo'n scherm heeft en is gezien met 3 kolommen live tiles.
uit dit filmpje blijkt nu dus juist dat op de 630 geen 3 kolommen te zien zijn. het lijkt mij eigenlijk vrij sterk dat ze dat als een consumenteninstelling hebben zitten. Volgens mij krijg je gewoon vanuit de firmware 'verplicht' 3 kolommen op een 1080p device?
In Windows Phone 8 Update 3 wel. Voor Windows Phone 8.1 zijn er echter wel al screenshots uitgelekt die tonen dat deze instelling er wel degelijk is. Daarbij is dat ook een instelling in Windows, zo vreemd is dat dus niet. Daarbij zie ik niet in hoe dit filmpje bewijst dat de 630 geen 3 kolommen krijgt, dat ze het niet tonen betekent niet dat het er niet is, staat gewoon tussen instellingen.

Voor zij die Chinees begrijpen: http://www.imgdumper.nl/u...78897983_1115801595_n.png
Waarschijnlijk beslist de fabrikant van de hardware dat aan de hand van de grootte van het scherm en een minimaal aantal pixels resolutie.
Ik denk dat 720p wel een minimum zal zijn en verwacht het ook niet bij telefoon onder met een scherm onder de 5,2 inch
Is dit nou de langverwachte dualsim Lumia?
Nee, dat zou de Lumia 635 zijn.
Nee dit lijkt niet te kloppen. Er komt een Nokia 630 uit en een 630Dual Sim, De Nokia 635 is de 4g variant en daarvoor is nog geen dual sim voor bekend. Althans dit zeggen alle geruchten.
Bron

[Reactie gewijzigd door FragileM64 op 29 maart 2014 11:29]

Hier dezelfde video's, maar dan niet zo uitgerekt:
http://www.wpcentral.com/...son-video-nokia-lumia-630
http://www.wpcentral.com/...startscreen-parallax-view

[Reactie gewijzigd door enomiss op 29 maart 2014 12:50]

of direct youtube
https://www.youtube.com/watch?v=j9njETlMggw
https://www.youtube.com/watch?v=mekag2itW28

overigens erg trieste ontwikkeling van tweakers : videootjes van youtube jatten en een advertentie ervoor plakken...
Ik vind de 630 een mooi toestel maar ik vind het jammer dat er nu zo'n enorme ongebruikte ruimte onder de onscreen-knoppen zit, alsof ze niet wisten of er nou wel of niet knoppen moesten komen, dat maakt het toestel best heel erg lomp.
Zul je zien dat dit probleem bij de duurdere telefoons opgelost is, onder het mom van "innovative sleek design". Ik heb het idee dat ze de 630 opzettelijk kreupel hebben gemaakt (wat kosten die drie knopjes nou), om hun duurdere toestellen te pushen.
Dat de verplichting van die knoppen weg is gevallen is leuk voor telefoonfabrikanten die niet weten of ze Android of WP willen installen (of een dual-boot constructie gebruiken), maar dat zal bij Nokia geen rol gespeeld hebben. Daar hadden ze beter de gebruikersvriendelijke hardwareknoppen kunnen behouden.

Ik vond het toestel trouwens wat vierkant overkomen (vergeleken met mijn L520), maar ik bedenk me nu dat dat best zou kunnen komen door die on-screenknoppen. wat blijkbaar komt doordat het filmpje horizontaal is uitgerekt :9

[Reactie gewijzigd door lennartje op 29 maart 2014 13:07]

Parallax effect was een positieve verassing :)
Mooi effect van dat raamwerk in WP8.1