Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 37 reacties
Bron: Reacto Critical

Ericsky verblijdt ons met het nieuws dat Reactor Critical de nVidia Detonator 5.08 drivers voor Win9x heeft gepost die S3TC support bieden onder OpenGL.

Check voor meer info ook deze en deze postings.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (37)

Ik heb een lijstje van ondersteunde extensies voor OpenGL (te lang voor hier) maar
GL_S3_s3tc
GL_EXT_paletted_texture
GL_EXT_shared_texture_palette
zitten er in :)
Oogsnoep hier: ftp://ftp.diamondmm.com/pub/underground/
Je hebt dmmQ3.exe en een Exclusive Map nodig ;)
Die extra UT textures staan op cd2
Klopt, UT maakt gebruik van de metal apl. en kan dus geen gebruik maken van de S3TC ondersteuning voor de gforce, hopelijk komt daar snel een of andere patch voor.

Maar HET spel om deze nieuwe drivers mee te testen is SoF, dit spel ondersteunt S3TC d.m.v. OpenGL en ondersteunt ook Hardwarematige T&L :)
Mja, het is natuurlijk IMHO niet zo intens slim om detonators te gaan installeren die van sites afkomen die niet van nvidia zijn, verder is het versienummer erg wazig. de huidige release candidates voor win2k zijn 3.78. Waarom ineens naar 5.08? Wellicht heeft die webmaster van Rectum Critical wat te veel lopen dromen ;)

anyway: de texturecompression is alleen in hardware ondersteunt door de geforce. de TNT familie heeft het NIET in hardware en dus zullen de huge textures met compressie niet echt veel snelheid geven.

Overigens zou ik wel wat meer info willen over GL_S3_S3TC. Zelfs S3 geeft hier geen info over, wel dom want hoe moet een developer nu die compressietechniek gebruiken?

Jankees: die andere 2 extensions waren al gesupport door nVidia voor de geforce (TNT heeft ook dat niet in in hardware).

* DF040F Otis
Draait prima op de tnt2

nu alleen nog iets draaien waarmee ik het merk!

Ga mijn SOF demo maar weer pakken!
Ik heb net de drivers geÔnstalleerd, maar ik merk duidelijk dat ze nog niet af zijn.
Daarna heb ik DMMQ3 en de S3 levels gedownload en gespeeld.
Het ziet er echt retegoed uit met die grote texturen!!!
Ik heb net lopen benchmarken met m'n tnt2 in quake 2 en bij massive one loopt hij telkens vast. Met de normale timedemo's haal ik een lagere fps. Ik weet niet hoe het met GeForce en TNT1 zit, maar voor TNT2 zijn ze half-gaar. Laten ze eerst maar eens gaar worden.

Otis wrote :
</div><div class=b4>Waarom ineens naar 5.08? Wellicht heeft die webmaster van Rectum Critical wat te veel lopen dromen </div><div class=b1>

Jij loopt de dromen lama :
www.tweakers.net/nieuws.dsp?ID=9354
</div><div class=b4>I did quick test with 1600*1200 (P2-400, AsusV6600 120/150, detonator 5.08)</div><div class=b1>

Dus degenen die nog wel moderator zijn kunnen jullie die reactie even van +1 afhalen?
Otis, van die palettized textures is waarschijnlijk al langer maar ik heb alleen de laatste ICD bekeken.
Anekdote: vorig jaar wilde ze de S3TC support voor SoF eruit knikkeren omdat S3 niet meewerkte ! Dankzij diverse Savage sites en slinkse connecties kwam het toch nog goed...
Overigens kan je zelf S3TC textures aanmaken met s3tcsetup.exe en een speciale S3TC Q3 level editor gebruiken (zie ftp link).
UT kan NIET de heavy textures gebruiken via OpenGL. Voorlopig blijft dit voorbehouden aan de Savages (Metal API dus).
Voodoo2 & S3TC: niet dus, maar die speciale Q3 leveltjes lopen er prima op ! (dankzij palletized textures waarschijnlijk EN WickedGL) . Geen eye-candy echter dankzij 256x256 texture limiet.....
Ga jij dan ook voortaan goed modereren, sinterklaas?
[UPDATE] Je bent geen moderator meer? weird...

Ik kijk echt niet alle postings na of er al een of andere detonator driver beschikbaar is. Ik vroeg het me gewoon af. Ik zag het vanochtend op voodooextreme en toen dacht ik ook al 'huh, 5.08?'. anyway het zijn waarschijnlijk pre-release developer drivers en die zijn alleen al door de debugcode niet interessant.

Verder heeft de TNT familie helemaal geen support voor palleted textures en zeker niet voor texture compression. Het proberen van de drivers op TNT* hardware is prijzenswaardig maar je kunt niet verwachten daar nu ineens texturecompression op te zien of palletted textures. Al wat je zult zien is dat de driver de paletted textures omzet naar normale RGBA8 bitmaps en dat ook doet met de compressed textures en ze DAN pas upload naar de kaart. Nou.. dat wil je niet, trust me.
Zijn de haperingen in Q3, in de hoogste details, hiermee over?
Daar ben ik erg benieuwd naar!

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True