Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 7 reacties
Bron: nV News

nV News heeft een artikeltje geschreven over de texture compression (S3TC) die mogelijk is met de 5.08 of 5.13 detonator drivers en over de compressie techniek in het algemeen:

A major feature of the Detonator 5.x series of drivers is software support for texture compression (S3TC). An application using S3TC, such as Quake 3 Arena, can significantly decrease the amount of texture data being sent across the graphics sub-system which results in increased performance. By encoding texture data and using a lookup table, texture compression can represent a texture map with fewer bytes of data.

s3tc texture compression

However, there are some minor drawbacks with texture compression and image quality in particular. There are instances when the compression scheme doesn't translate optimally as can be seen with the following screenshots from the sky in Quake 3. With texture compression enabled, the effects of color banding are apparent as the transition between colors isn't as smooth as the screenshot with compression disabled (enlarge the thumbnails to get a good look):

Deze techniek is heel fijn voor de mensen de met alle eye candy de tier 4 levels van Quake III Arena spelen, omdat de hoeveelheid textures in deze levels boven de 32 mb komt als S3TC niet wordt gebruikt.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (7)

De eerste voorbeeldafbeelding geeft inderdaad grote verschillen weer... en toch, het is wel heel mooi dat zoiets steeds meer standaard gebruikt (kan gaan) word(en)...

'K vindt het alleen wel jammer dat het niet op de TNT2 werkt... want die heb ik nog eentje :( Geen geld voor GeForce he ;)
RainManX:

Heb nog wel een Savage3D-kaartje liggen, die ondersteunt ook S3TC (Was de eerste kaart die dat ondersteunde, trouwens. Nooit wat van gezien, helaas. :()
die 5.08 drivers waren erg ruk hoor... beeld zag er gewoon niet uit... dus ik sla de 5.13 ook maar over... hehehe ik w8 wel tot dat ze het aplha stadium verlaten hebben.
Waar kan ik die 5.08/.13 neerhalen?
(JA ik loop achter jah)
bij www.reactorcritical.com en dan bij sectie downloads

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True