Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 108 reacties

LG brengt de 32GB-versie van de Nexus 5 volgende maand in Nederland uit. Dat heeft de fabrikant bevestigd aan Tweakers. De 16GB-versie is sinds begin november beschikbaar, maar de 32GB-variant was tot nu niet te koop.

Het opslaggeheugen is belangrijk voor veel gebruikers, omdat de Nexus 5 geen uitbreidbaar geheugen heeft en de gebruiker dus vastzit aan het opslaggeheugen dat de fabrikant inbouwt. LG is de fabrikant van de hardware van de Nexus 5, Google voorziet het toestel van software.

De Nexus 5 kwam in november uit. Het toestel heeft een full-hd-scherm met een diagonaal van 5" en draait op een Qualcomm Snapdragon 800-soc. De Nexus-telefoons draaien een stock-versie van Android en Google voorziet zijn Nexus-lijn achttien maanden lang van de nieuwste Android-versies. Google bracht afgelopen jaren een keer per jaar een Nexus uit. Het is voor het eerst dat er een Nexus-telefoon met 32GB opslag in Nederland te koop zal zijn.

LG zegt dat de 32GB-versie eind februari 'breed verkrijgbaar' zal zijn. De adviesprijs zal 459 euro worden, zestig euro meer dan de adviesprijs voor de 16GB-variant.

Nexus 5 (geen witruimte)

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (108)

Belachelijke strategie van LG Nederland. Geef de consument gewoon vooraf de keuze tussen 16GB en 32GB. Ze schofferen hiermee consumenten die eigenlijk de 32GB wouden, maar geen zin hadden in het gedoe om de 32GB versie uit het buitenland te halen met eventuele garantieperikelen als gevolg.
Die hebben vervolgens de 16GB gehaald omdat LG in eerste instantie aangaf dat de 32GB hier niet uitgebracht zou worden...

[Reactie gewijzigd door Laguna op 25 januari 2014 02:37]

Voor de duidelijkheid, LG heeft geen zeggenschap over waar de N5 wordt uitgebracht of in welke versie. Dat doet Google
Google gaat alleen over het aanbod in de Play Store. In landen waar Google geen hardware aanbiedt in de Play Store, daar bepaalt LG wat er wordt uitgebracht in dat land.

[Reactie gewijzigd door Laguna op 25 januari 2014 09:35]

Nee zelfs hier moet Google toestemming geven wat er wordt uitgebracht
Als ik deze voor 350 kan krijgen, ga ik het heeel erg serieus overwegen.
350 euro zal in Nederland niet gaan lukken. De 16GB versie kost al meer dan dat. Als je hem uit het buitenland gaat importeren zou het wel te doen moeten zijn. Ik heb mijn 32GB uit Australië en heb er omgerekend 335 euro voor betaald.
Via welke weg heb je dat geimporteerd? Of zat je daar toevallig zelf misschien?
Ik zat inderdaad zelf in Australië. Importeren zal de prijs wel wat hoger uitkomen, omdat ik nu alleen de telefoon heb betaald en verder geen btw en dat soort dingen. Gewoon stiekem meegenomen naar Nederland :+
Dan ga je nog wel even kunnen wachten, want de 16GB versie kost nu nog meer dan 350.
blijkbaar verschillen gebruikers nogal. Ik heb nog nooit opslag nodig gehad op mijn telefoon en mijn Nexus 4 met 16Gb kan al heel lang mee.

Voor de ene een issue, voor de ander niet. Heb overigens 135Gb cloud storage op Google Drive.
Ik heb altijd opslag nodig gehad. Er is geen reden om een sd slot achterwege te laten. Het kost voor de fabrikant misschien een euro extra en het scheelt een hoop voor de consument.
want alternatieven zijn een micro-usb microsdkaartlezer of cloudopslag. Een micro-usb kaartlezer kan ik me nog voorstellen, al is dat niet handig. En cloudopslag: daar betaal je vaak per periode voor, dus duur, niet snel en afhankelijk van verbinding/data-abonnement.
en het is ook niet zo dat je met een micro-sd slot geen cloudopslag meer mogelijk is.
dus het wordt bewust tegengehouden en in de meeste gevallen is dat niet gunstig voor de consument.
Het heeft vaak ook simpelweg ruimte nodig op het bord ;) Er zijn veel redenen het weg te laten. Ruimte, kosten, kostprijs, marketingtechnisch etc.

Je maakt een keuze of mensen het vervelend vinden (een paar wel), of mensen die dat niet boeit (ook een paar).

Maar de keuze is overwogen en redenen zijn er. Ik kan me echter goed voorstellen dat jij je er niet in kunt vinden ;)
Naast kostentechnische redenen zie ik de ethische redenen. Maar goed, het is en blijft een keuze...
"Ethische redenen" en "het zou niet eens moeten mogen"...

Mijn hemel wat een gelul.

Koop je toch lekker een Samsung met SD kaart?

Blijft toch bijzonder hoe anno 2014 er nog steeds mensen mekkeren over het ontbreken van SD support op Nexus toestellen. Dat is al jaren algemeen bekend en verandert ook niet meer.

Keuze uit andere toestellen genoeg lijkt me toch?

http://www.androidcentral...s-devices-have-no-sd-card

[Reactie gewijzigd door k7of9 op 26 januari 2014 23:49]

Mijn hemel wat een gelul.
Mijn hemel wat een naïeve reactie...
Blijft toch bijzonder hoe anno 2014 er nog steeds mensen mekkeren over het ontbreken van SD support op Nexus toestellen.
Misschien is er gewoon vraag naar?
Meer dan tien jaar geleden heb ik de apple ipod uitgebannen als mijn keuze omdat ze niet de mogelijkheid boden tot plug&play. Daardoor kon ik het apparaat niet als usb-stick gebruiken. De reden dat Apple dit heeft gedaan en dit nog steeds doet is mijn tot op de dag van vandaag een raadsel. Wat ik wel weet is dat als ik die producten koop, ik ook geld moet uitgeven aan andere dingen omdat iemand een onbegrijpelijke keuze maakt.

Tien jaar later stinken wij als consumenten hier gewoon nog steeds in.Fabrikanten houden technische mogelijkheden (al dan niet bewust) tegen waardoor de consument meer uit zal moeten geven. Ik pik dat niet. Volgens mij is het de bedoeling dat we vooruitgaan, ook in technologisch opzicht.
Dat dat jaren algemeen bekend is zal me een worst wezen. Omdat iemand jarenlang een verkeerde keuze maakt, is het opeens goed? Is dat een argument?

Ik ben inderdaad blij dat we keuze hebben en die zal ik zeker ook aangrijpen. Ik hoop jij ook.
Misschien is er gewoon vraag naar?
Nogmaals...dan koop je toch een Samsung met SD kaart?
Fabrikanten houden technische mogelijkheden (al dan niet bewust) tegen waardoor de consument meer uit zal moeten geven.
Zolang er andere fabrikanten zijn die die technische mogelijkheden wel bieden heb jij de keuze om daarvoor te kiezen.
Typische reactie trouwens voor een toestel dat zich onderscheid in de markt doo o.a. de scherpe prijsstelling, maar goed.
Volgens mij is het de bedoeling dat we vooruitgaan, ook in technologisch opzicht.
Wat jij als vooruitgang ziet, zie ik als beperkend en achterhaald.
Dat dat jaren algemeen bekend is zal me een worst wezen. Omdat iemand jarenlang een verkeerde keuze maakt, is het opeens goed? Is dat een argument?
JIJ vindt het de verkeerde keuze. Jij gaat ervan uit dat jouw mening de absolute waarheid is. Nogal arrogant.

Wat wel de waarheid is: Google heeft ervoor gekozen om van SD kaartjes af te stappen. Jij kunt vinden wat je wilt van die keuze, maar er is geen sprake van goed of fout. Jij hebt de keuze om het of te accepteren of gewoon voor een ander merk te kiezen. Simpel toch?
Ik hoop jij ook.
Uiteraard, ik snap niet waarom je dat mij zou moeten hoeven vertellen.

[Reactie gewijzigd door k7of9 op 29 januari 2014 16:07]

Je hebt echt helemaal gelijk, sinds mijn sdkaartlezer in mijn iPhone stuk is merk is pas hoe vervelend het is.... |:(
Daar zou ik nog niet van uitgaan... nexus 5 16gb kost nog 380... en de nexus 4 is nog 295. Dus dan zou de Nexus 4 er eerst uitmoeten, en de nexus 5 naar de prijs van de Nexus 4 nu gaan... om ruimte te maken voor de Nexus 5 32GB om te kunnen dalen naar 350 euro.
Nou 459 euro als startprijs voor zo'n telefoon met 32GB is ook niet mis, zeker omdat het ook gaat dalen.
Edit: is eigenlijk reactie op Gutanoth:

Ach, ik verkoop ze nu voor ¤469 (geïmporteerd uit Duitsland). Nette prijs lijkt me :)

De Nexus 4 is bij veel winkels belachelijk duur vergeleken met de prijzen van de Nexus 5, denk niet dat ze die nog veel kwijtraken voor die bedragen.
Maar de Nexus 5 zal pas net voordat de opvolger uitkomt goedkoper gaan worden, dus op z'n vroegst in Q4 2014.

Ik ben wel benieuwd of de Mediamarkt ze überhaupt met korting gaat verkopen (sowieso alleen het 16GB model, 32GB model hebben ze niet), want de lijst met uitzonderingen voor de BTW actie is langer dan het assortiment :')

[Reactie gewijzigd door FlowDesign op 25 januari 2014 11:50]

Ik reken op ongeveer 275 excl btw voor de n5 16 op de BTW-weg-ermee-dagen van de Mediamarkt volgende week.

Edit voor meer info over de BTW weg ermee dagen: [29-01 t/m 02-02] MediaMarkt BTW weg ermee actie

[Reactie gewijzigd door eL_Jay op 24 januari 2014 12:51]

Ik reken op ongeveer 275 excl btw voor de n5 16 op de BTW-weg-ermee-dagen van de Mediamarkt volgende week.
Hou er rekening dat met dergelijke acties de prijzen éérst verhoogd worden en dan de korting pas komt, waardoor je soms zelfs uiteindelijk dezelfde prijs betaald. Is al eens vaker onderzocht ook, is geloof ik ook al eens bij Radar of zo geweest. Kijk dus goed uit voor je een product uit een dergelijke (grote) actie haalt; het oogt interessant, maar hoeft dat dus niet te zijn!
Blijven dromen, voorlopig kost hij daar nog gewoon 400 euro, dus het zal meer richting de 330 euro gaan.
Als je dan zelf de BTW er nog af mag halen kom je op ongeveer ¤275,- uit. Het is namelijk niet dat je geen BTW moet betalen, maar ze geven gewoon korting waardoor het ongeveer gelijk zou moeten zijn.

Ik weet niet of de BTW vrije dagen nog komen. Ik ben het al een tijdje in de gaten aan het houden. De vorige keer was ik alleen een beetje teleurgesteld dat de prijzen die ze hanteren vaak hoger zijn dan normaal. Dan is de prijs met de aanbieding wel goedkoper, maar uiteindelijk niet heel veel. Een goede aanbieding op een product is vaak net wat interessanter.

Voor de mensen die reageren, maar niet goed opletten: 400 / 1.21 / 1.21 = ¤275 op enkele euro's/centen na.

[Reactie gewijzigd door Sietse1990 op 24 januari 2014 13:06]

Nee hoor, 400 euro - 21% btw is namelijk gewoon 330 euro. Veelgemaakte fout is dat mensen denken dat er 21% vanaf gaat, maar dat is natuurlijk niet zo. Je moet terug rekenen naar het bedrag wat het voor de btw verhoging was.

400 / 1.21 = ¤330,58

Eigenlijk is het dus maar 17,36 % korting en geen 21%. Voor een uitgebreidere uitleg even dit topic lezen.

[Reactie gewijzigd door Sleepkever op 24 januari 2014 12:58]

Hij zegt dus als je zelf de BTW er nog af kan halen, want de mediamarkt geeft korting (ze kunnen niet echt om de BTW heen - dat is verplicht).

Dan zou je de BTW over 330 euro dus terug moeten kunnen claimen als ZZP'er of ander bedrijf in welk geval het dus 400/1.21/1.21 = 273,21

Zo onduidelijk was Sietse1990 niet IMHO.
Je hebt gelijk, helemaal overheen gelezen dat je natuurlijk als bedrijf ook nog eens de belasting terug kan vragen.
Berekenen is inderdaad moeilijk, 400 / 1.21 / 1.21 is ongeveer ¤275.-

Lees a.u.b. nogmaals mijn reactie door voordat je dingen gaat zeggen die niet kloppen.
De BTW wordt er niet daadwerkelijk afgehaald. Het is gewoon korting die ze presenteren als "geen BTW". Ze zijn uiteraard verplicht om de BTW verhalen.
Je snapt het niet. De 'BTW weg ermee' actie heeft nog steeds BTW, alleen MediaMarkt geeft gewoon korting. MediaMarkt kan natuurlijk geen telefoons zonder BTW verkopen. Dus wordt het ¤ 275,-
Je kan BTW niet 2x aftrekken nee.
Maar de "BTW-vrije" actie van MM is niet meer dan 17,36% korting.
Er zit nog altijd gewoon BTW op de telefoon. Sietse heeft in dit geval gelijk.
Je verwijzing naar de topic zelf levert mij dit op:

6. Ik ben ondernemer, kan nog steeds btw terug vragen?
Jazeker, ondernemers kunnen in feite de "delen door 1,21" berekening twee keer maken. Een keer voor de Mediamarkt btw actie en een keer voor de btw die ze via de Belastingdienst terug kunnen vragen. Dat ziet er zo uit:
¤ 500 / 1,21 = ¤ 413,22 (Mediamarkt actieprijs)
¤ 413,22 / 1,21 = ¤ 341,50 (prijs na aftrek btw)
Hmmm, eens even kijken.

De titel van het topic is [29-01 t/m 02-02] MediaMarkt BTW weg ermee actie.

Tja, wanneer zou die actie nou toch zijn? 8)7
Kijk, dat lijkt me leuk!
Waar vind jij dat er volgende week een btw actie bij media markt is?
Hij zegt expres exclusief BTW, wanneer je koopt bij de MediaMarkt betaal je altijd BTW, ook al noemen ze het BTW vrije dagen of iets dergelijks. Je krijgt gewoon korting en kunt vervolgens nog BTW terug vragen. Dus het bedrag wat hij noemt klopt gewoon.
Waarom moeten wij in Nederland ¤60 meer betalen dan onze buren in het oosten...
Zeker als ik via de tracking van de verzending gezien heb dat m'n telefoon eerst in Nederland is geweest voordat deze in Duitsland bij een collega werd afgeleverd...
Grotendeels omdat het hier allemaal via commerciële retailers gaan in plaats van via de google play store. De retailers in Duitsland is hij vergelijkbaar in kosten als hier. Alleen bij de play store kost het 50 euro minder. Nadeel is dat als je in de Duitse playstore wilt bestellen je een Duitse creditcard en afleveradres nodig hebt. Dat hebben veel mensen hier helaas niet.
Je hebt geen Duitse creditcard nodig.
Ik heb via een Duitse VPN hoster een gmail account aangemaakt, daar een Duits adres aan gekoppeld en m'n eigen creditcard.
Nu hoef ik niet eens meer via een Duitse VPN in te loggen.
Omdat wij een geld verkwistende overheid hebben, zij beschikken over het magische proces dat belastinggeld omzet in lucht en/of ergernis van burgers.

Sorry voor de offtopic reactie, kon t niet laten :)

Ondanks de 32GB blijf ik het vervelend vinden dat je er geen kaartje in kunt stoppen, heerlijk makkelijk altijd bij telefoon wisselen, gewoon kaartje omsteken en al je spullen zijn beschikbaar. Ik weet dat het met allerlei backup tooltjes ook kan maar ik vind dat toch stiekum omslachtig.

[Reactie gewijzigd door mxcreep op 24 januari 2014 12:49]

Inderdaad off topic. En het toont een grote blinde vlek voor de vele voorzieningen die ons allen ten deel vallen.

Prijsverschillen zijn ook gewoon te danken aan de producenten, die in verschillende gebieden verschillende inkoopprijzen hanteren. En dus ook hogere marges opleveren.
Goede stap, alleen voor velen (waar onder ik zelf) te laat. Vind dat er nog steeds ruimte voor verbetering is mbt het beleid in 16gb wel en in eerste instantie geen 32gb (of wat voor varianten). Ik als koper, had namelijk direct de 32gb versie gekocht. Al was deze 50 euro duurder. Kijkende naar de concurrenten die er aan komen, moet de prijs nu scherp zijn. Anders kan ik het me goed voorstellen dat men nog even wacht. Ik denk aan een S5, HTC One opvolger. Of misschien juist andere Uhd scherm toestellen...
Een Nexus koper is gemiddeld toch wel bekend met de specs, dus enigzins kennis van zaken.

Kortom, beleidsmatig teleurstellend. Net als de mini varianten in het verleden. Nu pas komen er 'waardige' mini varianten.

Verder, gewoon fijn dat het leverbaar wordt ;)
Grote voordeel van de nexus is de stock android. geen gezeik met updaten.
Al voel ik me wel bekocht met mijn nexus van vorig jaar. paar maanden erna nieuwe (na ja boeie) en blijk ik de 4.4 niet te krijgen :(
Welke Nexus? De 4 heeft het toch echt wel?
De nexus 4 van Samsung?
Nope die blijft op 4.3 hangen. Ik keek er ook van op
Nee, de Nexus 4 is van LG, en ik heb toch echt 4.4.

De Samsung Galaxy Nexus is de nexus daarvoor, wellicht verwar je die. De Samsung is van november 2011, dus niet zozeer van vorig jaar, al heb je hem dan wellicht gekocht.

De nexus 4 is van november 2012, en die is idd dik een jaar oud.

[Reactie gewijzigd door RielN op 26 januari 2014 16:19]

Hmm..toch maar wachten op de 32GB versie of volgende week de 16GB kopen voor ¤330 tijdens de BTW actie dagen van de Media Market?

Lastig hoor..
Tussen 32GB-versie voor de volle prijs en de 16GB-versie met de MM-korting zit 120 euro. Dat vind ik toch wel een heel leuk bedrag om uit te sparen. En puur voor app-gebruik heb je aan die 16GB ruim voldoende.
Mooi toestel, ik snap alleen niet waarom er niet gewoon een microSD slot in zit. Blijft voor mij de hoofdreden om het toestel niet te kopen.
Omdat Google wil dat je hun cloud diensten gaat gebruiken.
Omdat Google wil dat je hun cloud diensten gaat gebruiken.
Gelukkig hoef je niet alleen Google cloud diensten te gebruiken (om het bij de NSA te krijgen). ;)

[Reactie gewijzigd door CH40S op 24 januari 2014 23:03]

kom op zeg.. als de NSA jou gegevens wil krijgen ze dat toch wel. Of ze nou op de cloud staan of niet.
kom op zeg.. als de NSA jou gegevens wil krijgen ze dat toch wel. Of ze nou op de cloud staan of niet.
Je snapt hopelijk wel dat ik dat deel als grapje bedoelde? :?

Anyway: speciaal voor hen die het niet begrijpen of waarderen een nuance aangebracht.

[Reactie gewijzigd door CH40S op 24 januari 2014 23:04]

NSA is een andere verhaal.

Ik heb liever 32GB intern met een micro-sd slot. Dan 32GB intern met 100GB cloud.
Voor mij ook, maar er zitten ook voordelen in de vorm van snelheid en veiligheid in:
http://www.androidcentral...s-devices-have-no-sd-card
Bedankt voor de link. Ik zat zelf ook in die hoek te denken. Overigens vind ik het artikel niet heel verhelderend. Volgens de schrijver is het kern argument 'one big block of storage that users can use for anything'. Met andere woorden, opslag zonder bestand type restricties. Dat is natuurlijk leuk en aardig maar ik zie niet in waarom er dan ineens geen noodzaak meer is voor een SD slot. Een SD slot is gewoon praktisch, makkelijk en goedkoop. The consumer is always right :(
Tjah ik moet wel zeggen dat het relax is dat je niet hoeft na te denken waar nu weer wat stond. het staat allemaal op dezelfde plek. Ik kan niet zeggen dat ik ruimte-gebrek heb.
Ik had gekeken naar de nexus5, maar idd 16GB en niet uit te breiden was een no-go

Persoonlijk wil ik een vewisselbare accu, en minimaal 32GB ( of iig uitbreidbaar met microsd )
Vooralsnog blijf ik dan bij Samsung en misschien Sony hangen, omdat de rest één of meer van deze zaken ontberen

Ik heb geen megaopslag nodig, maar wil wel mijn 1st backup op mijn toestel bewaren, en niet op een server al dan niet in de cloud.
Titanium maakt een backup op de nexus7 waar de backupfolder alleen al zo'n 5GB is, wat alleen nog maar de gebruikers files / data is.
Dan ben je met 16GB ( 6 tot 8 GB vrij ) snel uitgespeeld.
Je hebt wel meer dan 8 GB vrij hoor. Ik heb nu nog 11,5GB vrij met de nodige applicaties erop
precies genoeg ruimte voor 1 HD film.
Ik had gekeken naar de nexus5, maar idd 16GB en niet uit te breiden was een no-go

Persoonlijk wil ik een vewisselbare accu, en minimaal 32GB ( of iig uitbreidbaar met microsd )
Vooralsnog blijf ik dan bij Samsung en misschien Sony hangen, omdat de rest één of meer van deze zaken ontberen
Ik snap het wel maar verwisselbare accu's en SD-kaartlezers hebben ook zo hun prijs. Ik vond de verwisselbare accu van m'n S3 een hele fijne feature, maar wat ik minder prettig vond is dat het er voor zorgde dat de body van het toestel een stuk kwetsbaarder werd. De bezel is echt flinterdun en bij de minste geringste val riskeer je schade. Dan voelt zo'n uit een stuk opgebouwde N5 toch wel veel robuuster en prettiger in de hand liggend.

Alhoewel het misschien niet zo makkelijk gaat als bij de S3 is de accu van de N5 trouwens wel verwisselbaar. Je moet er wat sleutelwerk voor verrichten maar het is vrij simpel. Zie o.a. http://www.youtube.com/wa...er_embedded&v=-wq0choeCdU
Het probleem is juist dat bij evenementen waar je wat foto's wil maken, of filmen de accu snel leeg loopt.
Of navigerend door weet ik waar, ik ben elke gelegenheid toch weer blij dat ik 2 a 3 accu's meegenomen heb, en ze kan vervangen.

Iedere zijn gebrek ;)
Ik hoop dat de 16GB versie nu lekker dik afgesprijst gaat worden. 32GB is zeker lekker, maar voor mij persoonlijk niet noodzakelijk. Als je de N5 voor rond de 350 kunt kopen heb je écht top hardware voor een schijntje.

En voor de mensen die op de opvolger van HTC One en Galaxy S5 wachten; die gaan beide dik over de 500,- heen. Voor mij is het dat niet waard, of HTC/Samsung moet met écht vette revolutionaire zut komen.

De Nexus lijn is gewoon prijstechnisch een ontzettend goede deal.
Eigenlijk te gek voor woorden, in duitsland is via google play de 16GB versie 349 en de 32GB versie 399, maar helaas kunnen wij die niet bestellen via google duitsland (ook al hebben we in de EU wel vrije handel)..
Qua hardware is het een erg mooi toestel, van het uiterlijk ben ik minder gecharmeerd. De look en feel haalt het niet bij een toestel als de HTC One of Desire 601 wat mij betreft. Gebrek aan een MicroSD slot is voor mij dan een absolute dealbreaker.
Dat had ik ook over het gebrek van een MicroSD slot, maar ik heb nu de 32gb versie gekocht (vannuit het VK, mijn broer woont daar), en ook een van deze:

http://www.meenova.com/st/p/m3r.html

$15 incl verzending, probleem opgelost :)
M.b.t. het uiterlijk: het is duidelijk een heel praktisch en "no nonsense" toestel. Dat is de benadering achter het toestel en wat dat betreft is het ook niet te vergelijken met de toestellen die je noemt. Persoonlijk vind ik de rubberachtige case van de N5 juist veel prettiger dan al die glas en metalen toestellen. Hij ligt veel fijner in de hand en voelt veel lekkerder aan. Da's mijn mening dan.

[Reactie gewijzigd door beantherio op 24 januari 2014 18:54]

Maar het ontbreken van een SD slot...dat weet je van tevoren bij een Nexus he lijkt me....
Absoluut, hij staat daarom ook niet op mn verlanglijstje :P

Overigens is dat micro-usb stickje dat Camberwell hierboven voorstelt wel een leuke optie, maar is in mijn optiek niet een volwaardig alternatief voor een intern microsd kaartje. Wel handig als je regelmatig je telefoon vol schiet met videos en fotos...