Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 79 reacties

Swiftkey lijkt van plan te zijn om zijn populaire toetsenbordapplicatie naar iOS te brengen. Dat doet het bedrijf naar verluidt via een notitie-app; Apple staat het vervangen van systeemsoftware niet toe, waardoor het bedrijf geen aparte toetsenbordapp voor iOS kan uitbrengen.

Alhoewel Swiftkey zelf de komst van de notitie-app nog niet heeft aangekondigd, heeft beroepslekker Evleaks via Twitter een foto vrijgegeven van hoe de app eruit komt te zien. De afbeelding toont software waarmee notities kan worden gemaakt met het toetsenbord dat door Swiftkey is ontwikkeld. Waarschijnlijk hoopt de ontwikkelaar op deze manier zijn software naar iOS te brengen; Apple staat het uitbrengen van toetsenbordapplicaties niet toe. Daardoor is het Swiftkey-toetsenbord waarschijnlijk alleen binnen de notitie-app te gebruiken.

Het is vooralsnog onduidelijk wanneer Swiftkey de app voor iOS wil uitbrengen. Doordat de maker nog geen mededelingen heeft gedaan is het ook niet duidelijk wat het precieze doel van de notitie-applicatie is. Wel heeft Swiftkey al eens een app voor dokters uitgebracht voor de iPad, waarbij het mogelijk is om aantekeningen te maken.

Swiftkey is vooralsnog alleen beschikbaar voor Android, waarbij het een van de meest populaire toetsenbordapplicaties is. Er is een gratis en een betaalde versie beschikbaar. Swiftkey adverteert vooral met zijn woordvoorspelling en de mogelijkheid om tekst in te voeren met veegbewegingen.

Swiftkey voor iOS

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (79)

Is er een gegronde reden van Apple om third party toetsenborden te weigeren?
Ik bedoel beetje afwisseling kan toch wel? (Swypen op iOS bijvoorbeeld :P )


Nevermind;
Toch wel leuk dat een bedrijf dit probeert. Swiftkey is razend populair bij Android

[Reactie gewijzigd door Mrjraider op 23 januari 2014 19:03]

De reden is een consistente ervaring. Apple doet er alles aan om de ervaring op hun apparaten te bewaken, dit heeft voordelen, maar ook nadelen. Verder zou hier een keylogger in verwerkt kunnen worden (in een third-party toetsenbord).

Zelf was ik ooit iPhone gebruiker, en ben ik overgestapt naar Android. Sinds dag 1 ook Swiftkey gebruiker, één van mijn betere aankopen.
Wat Thomas zegt. Ik heb een hekel aan Apple, maar hun keuze om geen andere toetsenborden toe te staan is logisch.

Een beperking in dit soort systeemapps zorgt voor een consistentere ervaring en je kunt mensen makkelijker helpen met problemen.

Bij Android moet je maar hopen dat je hulp krijgt bij problemen.

Dat gezegd hebbende, ik gebruik SwiftKey al jaren met plezier op Android. Ik zie de meerwaarde van deze App voor iOS niet echt.
Ik vind dat dus een arrogante reden. Samsung, HTC, LG en Sony kunnen dus exact hetzelfde zeggen van hun "OS" maar zij laten (android laat ) dit wel toe,
Jij kan het arrogant vinden, maar de mensen die er wel blij mee zijn vinden het gewoon prettig.

Daarnaast is arrogant een beetje gek om te gebruiken in een geval als dit;

ar·ro·gant (bijvoeglijk naamwoord, bijwoord)
1. met een te hoge dunk van zichzelf; verwaand

Het lijkt me sterk dat ze met een te hoge dunk van zichzelf of verwaand aan de slag zijn gegaan bij Apple. Dat staat gewoon lijnrecht tegenover R&D...

Apple heeft (en dat staat ook in bijv. de AppStore en Apple Developer regels) gewoon bepaalde elementen op het mobiele OS consistent op alle toestellen. Daar kan je wat van vinden, en er zijn voordelen en nadelen te noemen, maar uiteindelijk kan je zelf altijd beslissen of je wel of niet een Apple apparaat koopt.

Ik zie er wel wat in om producten die voor de massa te zijn zo consistent mogelijk te houden, dan kunnen mensen zichzelf ook niet in de vingers snijden met domme keuzes. En ja, mensen maken vaak domme keuzes als het op technologie aan komt, botnets en malware zijn niet voor niets winstgevend genoeg om complete georganiseerde misdaad clubjes te hebben... Dus, is het 'anders' om mensen tegen zichzelf te beschermen? Vast. Maar of het slecht of 'arrogant' is, ik denk het niet. Stel dat je zelf wil kiezen, dan koop je geen Apple. En als je gewoon een apparaat wil waar je mee om kan gaan en wat niet in zo veel manieren kan veranderen dat je het opnieuw moet leren, dan koop je het misschien wel. De meeste mensen zien het verschil in complexiteit tussen een telefoon en een afstandsbediening niet eens, die gaan ook geen andere 'toetsenborden' installeren.
Het is verwaandheid ja. Apple staat geen vervanging van iOS onderdelen toe. Men is zo verwaand om te denken dat hun software zo goed is dat "ze het gebruik van andere producten tegen moeten gaan om de consument te beschermen"

Daarin zit tevens de totale arrogantie opgesloten dat zij beter weten wat goed voor je is dan jij zelf. Ik had na 1 iPhone dan ook al zo een hekel aan hun beleid dat ik mijn leven lang geen product meer van ze aan zal schaffen.
Volgens mij heb je mijn post niet gelezen, en:

VERWAANDHEID
1) Arrogantie 2) Aanmatiging 3) Eigendunk 4) Eigenwijs 5) Eigenwaan 6) Hoogmoed 7) Hooghartigheid 8) Indiscretie 9) Infatuatie 10) Inbeelding 11) Kak 12) Laatdunkendheid 13) Morgue 14) Overmoed 15) Opgeblazenheid 16) Onwelgevoegelijkheid 17) Onkiesheid 18) Onbeschoftheid 19) Onbeschaamdheid 20) Pedanterie 21) Schaamteloosheid 22) Schijnwijsheid 23)

Heeft allemaal niks met consistentie of R&D te maken...

Apple denkt niet dat ze denken dat hun software zo goed is dat ze het gebruik van andere producten tegen moet gaan, dat zou op geen enkele manier goed voor ze zijn. Het is een bedrijf, ze willen geld verdienen, dus waarom zouden ze dat doen?

Een van de weinige redenen om dingen niet aanpasbaar te maken is om consistentie en stabiliteit te garanderen, en dat is ook precies wat ze zelf zeggen.

Jij vind het verwaandheid, net als mrjraider , maar de consument die er gewoon tevreden mee is (en dat zijn er simpelweg miljoenen), die vind het gewoon prettig dat het appraat en alle andere apparaten hetzelfde doen. Geen verschillen tussen versies en edities, gewoon oppakken en gebruiken. Elke dag.

Dat jij de markt daar niet voor bent zegt niet dat de rest van de wereld dat ook niet is.
Men is zo verwaand om te denken dat hun software zo goed is dat "ze het gebruik van andere producten tegen moeten gaan om de consument te beschermen"
En waar haal je die wijsheid vandaan? Hoewel ze bij Apple een hoge dunk van zichzelf hebben, en je ze best verwaand kunt noemen is dit niet de reden dat er geen andere keyboard apps toegelaten worden, die reden is hierboven al vermeld. Als Apple werkelijk zou doen zoals jij voorstelt, waarom zijn er dan wel map, navigatie, browse, calculator, wekker apps (en vele andere) te vinden in de App Store? Dat is allemaal functionaliteit die Apple zelf ook bied.
Maar geen van die applicaties kan standaardapplicaties vervangen, zodat een verwijzing naar een locatie nooit in Google Maps geopend kan worden, maar altijd alleen in Apple Maps. Dat geldt ook browser, navigatie, etc. Alleen heeft een rekenmachine-applicatie hier toevallig weinig last van, omdat die geen verwijzingen gebruikt: die moet je sowieso altijd al zelf opstarten als je hem nodig hebt. Maar een toetsenbord heeft daar juist extreem veel last van.
Dus? Nu zijn er een miljoen scheet applicaties en evernote clones te krijgen. Moet Apple voor de - door hun zo belangrijke geachte - consistentie dan niet zorgen dat er van iedere toepassing maar 1 app in de store te verkrijgen is?

En die gebruikers die het prettig vinden dat het toetsenbord op al hun Apple apparaten hetzelfde werkt ... die hoeven niet een ander keyboard te installeren. Het blijft raar; Apple die bepaald wat het beste voor jou is >op een apparaat dat jij gekocht hebt< Het is van de zotte dat je met je eigendom niet kan en mag doen wat je wil.

En wat betreft jouw voorbeeld bij 1 daarvan gaat het al helemaal mis, apple eist namelijk dat alle browsers webkit gebruiken als engine. Je kan dus hoogstens een eigen UI eromheen leggen, maar de enigine mag niet afwijken. Geen UI consistentie bij het onderdeel dat naast bellen het belangrijkste van de telefoon is. Daar halen ze hun eigen argument tegen alternatieve keyboards wel mee onderuit ...

[Reactie gewijzigd door Omega Supreme op 24 januari 2014 13:45]

Als je het "gewoon prettig" vind, ben je gewoon dom.
En dat beslis jij?
Als jij de Apple software prima vind, moet je die vooral blijven gebruiken
Ik gebruik soms Apple software ja, en dat blijf ik ook zeker doen.
maar denken dat het hebben van een alternatief een nadeel is, dan ben je gewoon dom Apple aan het nablaten
Dus als je iets wil dat niet kan veranderen, dan ben je dom? Volgens mij ben je pas echt dom als je andere mensen gaat vertellen wat ze wel of niet prettig moeten vinden.
Als Apple Swiftkey toestaat, verandert er voor jou he-le-maal niets.
Nee, maar voor mensen die een Apple apparaat hebben met Apple on-screen keyboard wel. Stel dat je iOS met het iOS keyboard gewend bent, en je krijgt even een ander iOS apparaat waar je even wat mee moet doen, maar daar zit dan geen iOS keyboard op, dan moet je dus eerst gaan uitzoeken hoe iets basale als een input method werkt. En wat als je een apparaat deelt, moet je dan maar hopen dat niemand een ander keyboard installeert? En wat als Apps een bepaald keyboard willen forceren, of een 'handige jongen' (een familielid of bekende die het altijd beter denkt te weten) even je telefoon voor je op zet, en denkt dat het 'leuk' is om een ander keyboard soort te installeren? Of als je gewoon weinig weet, en random onzin van een AppStore installeert, en je keyboard opeens raar doet, en je niet weet waarom en dus kostbare support-tijd gaat verbruiken... er zijn zat real-world scenario's waarbij mensen iets gedaan hebben, dat vooral zullen ontkennen, en het probleem zo veel mogelijk bij de fabrikant of iemand anders zullen proberen te leggen, en uiteindelijk hun werk niet kunnen doen, om dat ze hun apparaat als speelgoed behandeld hebben.

Daarnaast heb je iets als gebruikers ervaring, een complete set aan op elkaar afgestemde onderdelen die samen een ding zijn. Bijvoorbeeld kleurenschema's, positie's van elementen, invoer methodes enz. Als je dan een van die dingen los van de rest gaat aanpassen kan je er van uit gaan dat de gebruikers ervaring zoals die gemarket en verkocht werd niet meer geldt, en dat mensen wel een reden vinden om te zeggen dat het aan het apparaat ligt. Dan beter een apparaat waarbij dat niet kan, waarbij je dat van tevoren weet, waarbij je ook weet wat je dus kan verwachten en je daar dus op kan voorbereiden.
Jij kan gewoon je Apple toetsenbord blijven gebruiken, er verandert niet aan jouw geweldige Apple-ervaring.
Ik gebruik geen Apple device met een Apple on-screen keyboard. Waar heb je het over?
En dat beslis jij?
Ja, dat beslis ik, want dat is mijn mening.
Dus als je iets wil dat niet kan veranderen, dan ben je dom? Volgens mij ben je pas echt dom als je andere mensen gaat vertellen wat ze wel of niet prettig moeten vinden.
Het slaat nergens op om een mogelijkheid hebben "niet prettig" te vinden. Of ga je ook klagen bij de Praxis dat ze verf in 1000 verschillende kleuren verkopen terwijl je er maar eentje nodig hebt? Dat jij je huis wit wil verven moet je zelf weten, maar het kan geen nadeel zijn dat er daadwerkelijk keuze is.
Nee, maar voor mensen die een Apple apparaat hebben met Apple on-screen keyboard wel.
[...]
en uiteindelijk hun werk niet kunnen doen, om dat ze hun apparaat als speelgoed behandeld hebben.
Sorry hoor, maar wat een nonsens. Dus omdat iemand anders op hun eigen iDevice een ander toetsenbord installeert is dat voor jou een nadeel als je hun device wilt lenen? Of als iemand die geen idee heeft waar hij mee bezig is, zijn apparaat niet meer kan gebruiken omdat hij willekeurig apps aan het installeren is, is dat een nadeel? Volgens die redenering moet Apple ook de screen-lock beveiliging maar verwijderen, want stel dat jij iemands iDevice wil lenen en je weet zijn code niet, of stel dat iemand random een code instelt en daarna zijn iDevice niet meer kan gebruiken...
Ik gebruik geen Apple device met een Apple on-screen keyboard. Waar heb je het over?
Waar maak je je dan in Jobsnaam druk om?
Ja, dat beslis ik, want dat is mijn mening.
Nee, daar zit je dus fout. Jij kan niet voor andere mensen of voor een complete markt beslissen of iets wel of niet een goed idee is, en je kan ook niet beslissen of mensen daar door wel of niet dom zijn. Zeggen dat mensen die iets vinden per definitie dom zijn is niet oke.

Sure, je kan beslissen dat je een mening hebt, en dat is leuk, want iedereen heeft een mening. Maar als je die dan als de enige echte waarheid komt serveren, dan is dat nogal arrogant. Je kan er moeilijk van uit gaan dat mensen die jouw mening niet delen automatisch dom zijn.
Het slaat nergens op om een mogelijkheid hebben "niet prettig" te vinden. Of ga je ook klagen bij de Praxis dat ze verf in 1000 verschillende kleuren verkopen terwijl je er maar eentje nodig hebt? Dat jij je huis wit wil verven moet je zelf weten, maar het kan geen nadeel zijn dat er daadwerkelijk keuze is.
Nou, dat is een vrij kromme vergelijking. Het is eerder een vergelijking als je zou zeggen dat ik bij de Praxis ga klagen als ik een pen koop die alleen maar chinees kan schrijven en niet weet hoe ik er wat aan moet doen om in mijn eigen taal te schrijven, en niet weet hoe ik terug kan gaan naar mijn oude pen en dan maar terug moet naar de Praxis om te vragen of ze me m'n oude pen kunnen helpen zoeken. Ik wil helemaal geen keuze in welke pen ik gebruik, ik wil er gewoon een die 'het doet'. (om even de woorden van de doorsnee 'gebruiker' te gebruiken die zelfs autocorrect en internationale karakters al moeilijk vind)
Waar maak je je dan in Jobsnaam druk om?
Om mensen zoals jij die hun mening verkondigen als zijnde een feit, die mensen dom/idioot/arrogant noemen om dat ze hun visie niet delen, en niet in zien dat je altijd keuze hebt, en dat je binnen je keuze soms ook keuze hebt, maar dat je dat van tevoren weet, en als je het er niet mee eens bent, je je eerste keuze van tevoren kan bijstellen.

Dus, stel dat je zegt: "ik koop geen iPhone, want ik kan geen ander on-screen toetsenbord installeren", dan maakt dat niemand wat uit. Maar als je zegt: "iedereen met een iPhone is een idioot, want ze kunnen geen custom keyboards installeren en ikke lekker wel", dan ben je dus bezig met de keuze van andere mensen te beoordelen en jouw visie op te dringen.

Een beetje als een jehova-getuige. Of elk ander type dat aan de deur komt om te vertellen dat je met ze mee moet doen of anders in de hel komt.

[Reactie gewijzigd door johnkeates op 24 januari 2014 13:03]

Nee, daar zit je dus fout. [...] Je kan er moeilijk van uit gaan dat mensen die jouw mening niet delen automatisch dom zijn.
Het is mijn mening dat die mensen dom zijn. Daar kan je van vinden wat je wilt, maar het is mijn mening.

Daarnaast, ik zeg niet dat mensen die een iPhone kopen dom zijn, ik zeg wel dat betogen dat keuze slecht is dom is.

Overigens is jouw belangrijkste betoog waarom keuze slecht is, ook omdat mensen te dom zijn om een keuze te maken. Want het enige argument wat je hebt is dat mensen een verkeerde keuze maken en daarna niet meer weten hoe hun apparaat werkt.
Nou, dat is een vrij kromme vergelijking. Het is eerder een vergelijking als je zou zeggen dat ik bij de Praxis ga klagen als ik een pen koop die alleen maar chinees kan schrijven en niet weet hoe ik er wat aan moet doen om in mijn eigen taal te schrijven, en niet weet hoe ik terug kan gaan naar mijn oude pen en dan maar terug moet naar de Praxis om te vragen of ze me m'n oude pen kunnen helpen zoeken.
Dat is dus precies wat ik niet bedoel. Ik wil geen pen die alleen maar Chinees schrijft, ik wil een pen waarmee je kan schrijven wat je maar wil. Dat jij alleen maar Chinees (of wat dan ook) wil kunnen schrijven moet jij weten, maar de pen zou geen beperkingen op moeten leggen als iemand anders er iets anders mee doet.
Een beetje als een jehova-getuige. Of elk ander type dat aan de deur komt om te vertellen dat je met ze mee moet doen of anders in de hel komt.
Dus: jij vind het normaal dat Apple tegengaat dat er keuzes gemaakt kunnen worden en als ik het daar niet mee eens ben dan ben ik mijn mening aan het opleggen aan mensen...? Hele logische beredenering.
Niet zozeer een consistente ervaring, dat is maar zijdelings. De voornaamste reden is dat toetsenborden van derde partijen een gigantisch beveiligingsrisico zijn.
Ik heb het geprobeerd. Tekst predictie werkt idd goed maar je kunt maar uit drie woorden kiezen, andere apps laten veel meer woorden als keuze toe. En als je meer talen gebruikt haalt ie de talen door elkaar. En je kunt geen cijferrij aanzetten boven de toetsen dus je moet bijv. de 'q' lang indrukken om een '1' te krijgen. Ook de speciale tekens zitten op willekeurige plaatsen.
Dat laatste doet het iOS toetsenbord nog niet eens je moet shift indrukken voor de cijfers. Raar dat Apple hardnekkig weigert dergelijke toetsenbord apps te accepteren.
Dat (en diverse andere redenen ivm de dichtgetimmerdheid van iOS was voor mij de reden om de iPad weg te doen en het veel flexibelere Android te gebruiken op tabletten.
Ik vraag me af hoeveel mensen dit nou gaan gebruiken, als je het toetsenbord alleen in de notitie-app kunt gaan gebruiken. Helemaal niet handig als je bedenkt dat misschien de helft van de tijd het toetsenbord wordt gebruikt voor chatten/sms'en.
Er staat andere app developers niets in de weg om een licentie op SwiftKey's software te nemen en het het in hun eigen software mee te compileren. De notitie app is wellicht slechts bedoeld als showcase.
Dus Whatsapp zou dat ook kunnen? Maakt die niet gebruik van t iOS toetsenbord?
Plus dat ieder toetsenbord weer anders werkt (met name de locaties van special chars).

Nee ik zie de meerwaarde ook niet echt
Hoe werkt dat dan met Emoji, dat heb ik wel beschikbaar in al mijn apps zonder dat ik een jailbreak heb? Kan Swiftkey niet een soortgelijk truukje uithalen?
Naar ik begrijp is emoji niet een echt losse toetsenbord-applicatie, maar ziet iOS het meer als een taal met zijn eigen characters en volgorde van de toetsen die je bij je eigen toetsenbord kan instellen. Dat is althans wat ik aan de hand van dit artikel begrijp: http://www.iphoneclub.nl/...den-wisselen-iphone-ipad/
Het lijkt verwarrend te zijn genaamd. Je lijkt nog steeds dezelfde toetsenbord-applicatie te gebruiken, met dezelfde code die de woordvoorspelling en autocorrect uitvoert. Je woordvoorspelling en autocorrect hebben alleen een nieuwe taal geleerd die enkel uit emoticons bestaat. Dat is tenminste wat ik eruit begrijp. Ik heb geen iOS device om mijn hypothese op te testen.

Aangezien SwiftKey zijn kracht juist in de kwaliteit van de woordvoorspelling en autocorrect zit, en deze niet vervangen lijken te kunnen worden, heeft SwiftKey hier helemaal niets aan.

Edit: dingen wat duidelijker opgeschreven.

[Reactie gewijzigd door Amanoo op 23 januari 2014 20:23]

Dat zijn letterypes waar jij het over hebt. Geen autocorrectie.
Edit: toetsenbord moet ik zeggen. Het is een internationaal (Japans) toetsenbord.

[Reactie gewijzigd door MrPan op 23 januari 2014 20:25]

Swiftkey heeft momenteel een bèta uit met Emoji, dus dit zal in één van de volgende updates beschikbaar komen.
Apple maakt graag dingen zelf zodat ze 100% zeker weten dat alles naar behoren werkt en er bijvoorbeeld geen keyloggers in zitten.
Dat ze willen garanderen dat niemand een keylogger gebruikt zou inderdaad wel eens een reden kunnen zijn dat ze geen third party toetsenborden toestaan, maar ik kan het niet met je eens zijn dat ze ook garanderen dat alles naar behoren werkt. Ik heb heel wat onscreen toetsenborden geprobeerd, en eigenlijk vind ik dat SwiftKey de enige is die echt goed is. Apple zijn autocorrect is zo beroerd dat hij nog bijna accurater is als je hem uitzet. Ik moet zeggen dat een goed toetsenbord/woordvoorspelling/autocorrect ook niet makkelijk kan zijn, gezien er bijna geen goede alternatieven bestaan naast SwiftKey.
Dat van keyloggers zou ik een goeie vinden, mits Apple niet betrokken was geweest bij grote schandalen van NSA. evenals Google met android. Echter vind ik dit argument zowieso een beetje kant nog wal slaan, aangezien apple altijd elke app reviewt voordat ie de app store in mag. Dan zou je prima een controle kunnen uitvoeren op zo'n app wat voor connnecties die opent. Dus om nou te zeggen dat ze het doen zodat er bijvoorbeeld geen keylogger inzit vind ik als ik kijk naar apple's toelatingssysteem van de app store niet echt geldig..
Ik weet er het mijne niet van, maar ik zou dan inbouwen dat de keylogger pas na twee maanden geactiveerd wordt. Zonder specialisten die de broncode uitpluizen is het gedrag onder de motorkap slechts beperkt mogelijk.
Het is technisch heel goed mogelijk (en dit is ook experimenteel bewezen) om een app zo te schrijven dat hij ongewenst gedrag niet vertoond als hij gedraaid wordt bij Apple thuis maar wel bij klanten. Daar valt ook niet zoveel tegen te doen.

Als je ermee gepakt wordt ben je uiteraard je developer license kwijt, maar daar hebben de klanten niet zoveel aan als hun thuisbankieren gegevens zijn gekeyloggerd.
Yep. Typisch Apple ook he, alles in eigen hand houden. Soms met goede reden weliswaar. Maar toch...
Als ze op het toetsenbord in de swype app een dedicated snelle optie maken voor kopiëren, dan kun je in deze app typen en het resultaat snel in een andere app plakken.

[Reactie gewijzigd door mrtnvnl op 23 januari 2014 19:06]

Dat past wel bij het idee van apple ja om alles simpel te houden 8)7 copy pasten etc...

Ik vind het maar raar dat apple geen, met eigen, concurrerende apps toelaat. Je wilt als fabrikant toch een zo goed mogelijk product (met bijbehorend ecosysteem) neerzetten voor de consument? De consument interesseert het geen drol of die app dan van swiftkey of van apple is, als hij maar de voor hem meest prettige app tot zijn beschikking heeft.
Ik vind het maar raar dat apple geen, met eigen, concurrerende apps toelaat. Je wilt als fabrikant toch een zo goed mogelijk product (met bijbehorend ecosysteem) neerzetten voor de consument?
Als je Apple kent (van voor de iPhone), dan weet je dat Apple een zo goed mogelijk product neer wil zetten zoals zij dat zien. En daar moet de consument dan maar genoegen mee nemen.
Ik vind het maar raar dat apple geen, met eigen, concurrerende apps toelaat.
Het is zelfs nog erger, Apple laat niet eens apps toe waarin (voornamelijk) informatie wordt gegeven over concurrenten van hun, zoals Android en Windows (Phone).

Zie 'Apple blokkeert nieuws-app om artikelen over Android en Windows'
Ik weet niet of het beleid inmiddels gewijzigd is, maar een tijdje geleden werden apps geweigerd wanneer in de omschrijving stond dat er ook een Android versie was.
Dat is inderdaad nog steeds zo.

Het verhaal over die nieuwsapp daarentegen is nog steeds onbevestigd en dus waarschijnlijk onzin.
Ik vind het maar raar dat apple geen, met eigen, concurrerende apps toelaat.
Al zovaak gezegd als reactie onder die nieuwsbericht, het slaat werkelijk nergens op wat je zegt. Bij mij staat er gewoon Google Maps en Navigon op mijn iPhone. Dat zijn toch redelijk concurrerende apps voor Apple Maps. Gmail staat er ook op, dus dat is een vervanger voor de iOS mail-app. Genoeg agenda apps te krijgen, genoeg notitie apps te krijgen. Weer-apps? Ja hoor, die zijn er ook, en Yahoo heeft er zelfs eentje die juist door Apple is gepromoot.

Het enige dat Apple wil is een consistente ervaring te bieden aan de gebruiker. En dat lukt ze toch behoorlijk aardig. Dingen als dat iedere app een ander toetsenbord heeft werkt gewoon niet goed, en doet afbreuk aan de telefoon en de gebruikerservaring in zijn geheel.
Sorry hoor, maar je laatste argument raakt kant nog wal. In Android heeft ook niet iedere app een ander toetsenbord. Stel dat je Swiftkey installeert dan wordt dat je standaard toetsenbord dat in principe in iedere app gebruikt wordt.
Beste 2 euro die ik ooit aan een app heb besteed! Ben benieuwd of ze ooit toegang krijgen tot iOS apparaten.
Ik hoop van wel want de toetsenbord input is nu gewoon de achilleshiel van iOS. Een App als deze zou een enorme verbetering zijn.
Ik heb Swiftkey gekocht voor Android, en heb er nog geen seconde spijt van gehad. Nu kan ik eindelijk een beetje typen op m'n smartphone.
Helaas betwijfel ik toch behoorlijk het nut van dit op iOS. Persoonlijk gebruik ik SwiftKey vooral bij WhatsApp e.d. Maargoed, als je gigantisch veel notities maakt, kan het wel behoorlijk handig zijn.
ik denk dat de kracht van deze app op android juist is dat het bij alle apps gebruikt wordt. het is zeg maar een shell-integratie. om het nu bij iOS alleen bij 'bepaalde' apps te gebruiken?... voor mensen die een Android-based telefoon hebben en dit nog niet gebruiken zou ik zeggen: ga het vooral proberen! beste 2 euro ooit besteedt idd!
Swiftkey (paid version) gratis via amazon store gehad en nooit geen ander meer gebruikt :)
Bij mij precies hetzelfde verhaal. Had het al eens gebruikt op m'n Samsung Galaxy Gio en vond het erg fijn werken, maar vanwege de trage processor in het toestel had hij het met Swiftkey toch vrij zwaar. Sinds ik een HTC One X heb en laatst die actie van de Amazon store voorbij zag komen, is dit ook mijn standaard toetsenbord want man, wat een heerlijke autocorrectie en tekstvoorspelling beschikt Swiftkey over! _/-\o_
Swiftkey zou eigenlijk standaard al in Android moeten zitten, beste toetsenbord ooit. Ben best bereid om ¤2 euro meer voor een telefoon te betalen als Swiftkey er al standaard in zit.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True