Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 30 reacties

Keiji Inafune, de bedenker van Mega Man, zamelt geld in voor nieuw project. Via Kickstarter probeert hij 900.000 dollar in te zamelen voor de game Mighty No. 9. Inafune maakt er geen geheim van dat hij een game maakt die erg veel lijkt op de Mega Man-games.

In de video waarin Inafune uitleg geeft over zijn project, geeft Inafune aan dat hij een game wil maken die gebaseerd is op de projecten waarmee hij bij Capcom succesvol was. Hoewel hij Mega Man niet bij naam noemt, doelt hij daar waarschijnlijk wel op. Uit de schetsen die Inafune in de clip maakt, blijkt de invloed van Mega Man dan ook duidelijk. Inafune maakt echter duidelijk dat hij de naam Mega Man niet mag gebruiken en dus is de nieuwe game Mighty No. 9 gedoopt. Inafune vertrok in 2010 bij Capcom, na 23 jaar voor de Japanse uitgever gewerkt te hebben. De rechten op de naam liggen bij de uitgever. Kort na het vertrek van Inafune staakte Capcom de ontwikkeling van Mega Man Legends 3.

Inafune probeert nu geld op te halen om de ontwikkeling van Mighty No. 9 te bekostigen. Via Kickstarter probeert de Japanner 900.000 dollar te vergaren. Dat zou zijn nieuwe bedrijf Comcept de kans geven om de ontwikkeling van de game af te ronden. De speler heeft in Mighty No. 9 als robot Beck de hoofdrol in een side scrolling action game die, zo hoopt Inafune, terug doet denken aan de games uit het 8-bit en 16-bit tijdperk. De game wordt gemaakt voor Windows, met ondersteuning voor een controller. De studio hoopt de game ook op andere platformen uit te brengen, waaronder OS X en Linux. Mighty No. 9 zou in 2015 via Steam op de markt moeten komen.

Mighty No. 9

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (30)

Linkje naar de kickstarter: http://www.kickstarter.com/projects/mightyno9/mighty-no-9 ben super blij dat hij al bijna alles heeft opgehaald, heb zelf ook nog een beetje mee geholpen! Kijk er naar uit!
En ze zaten nu al (een dag later) op de $841.000 van de $900.000, die gaat er dus wel komen denk ik zo. Levertijd is echter 18 maanden...

Nu hoop ik dat 'Mighty No. 9' een groter success gaat worden dan Mega Man en onafhankelijk blijft van de grote uitgevers.
Ja ben ook zeker benieuwd waar hun eindigen, ze hebben in ieder geval wel aan gegeven wat ze met het geld doen wat ze overhouden. De bedragen zijn het totaal bedrag waar ze op eindigen, niet het bedrag wat ze over houden!
  • $1,200,000: gaan ze 2 bonus stages toe voegen of te wel de game uitbreiden, met 2 nieuwe chars!
  • $1,350,000: Mac en linux versies, momenteel ontwikkelen ze alleen voor windows.
  • $1,500,000: 2 nieuwe game modes, 1 plus modus waar het al moeilijker wordt en een turbo modus waardoor je het sneller kan spelen
  • $2,000,000: The making of, wat mij betreft niet heel interessant maar er komen 3 afleveringen van elk 30 minuten
  • $2,500,000: PS3 / Xbox 360 / WiiU versies, bij dit bedrag komt het dus naar console

[Reactie gewijzigd door XzeroD op 2 september 2013 14:39]

Een half miljoen om een "making of" te maken van 1,5 uur :o
Dat moet dan wel in Imax 3D en geregisseerd zijn door Spielberg.
Het staat een beetje verkeerd in mijn bericht, deze bedragen zijn niet wat ze er aan over houden maar totaal bedrag. Zal ook even mijn bericht aanpassen.

Die 600,000 dollar gaat dus naar de 2 bonus stages, de mac en linux versies, 2 nieuwe game modes EN de making off. Voor dat half miljoen krijg je dus niet alleen de making off.
Het verschil tussen de 1,5 en 2 miljoen is alleen 'the making of'. Dat kost dus inderdaad een half miljoen. Al die andere dingen die je noemt zitten inderdaad bij de 1,5 in. Dat is dus maar 600k en 'the making of' nog eens 500k daarbij.
Ah ik zie het inderdaad nu ook, had het verkeerd gelezen. Wel beetje raar dat een making off een half miljoen kost, lijkt me wel een beetje te veel al kan ik dat niet beoordelen aangezien ik niet in dat vak zit. Het blijkt dat er nog paar bedragen bij gekomen zijn maar niet wordt vermeld wat je er voor krijgt, het nieuwe bedrag er tussen is: 1,750,000 kortom kost nu NOG maar een kwart miljoen.

Hoop dat het dan wel een paar kickass afleveringen worden.

[Reactie gewijzigd door XzeroD op 2 september 2013 15:22]

Natuurlijk zal het hele bedrag daar niet gebruikt voor worden. Gewoon de standard extra geld kan project groter worden.
Hij is er nog 2 vergeten:
1.750.000 ???
2.200.000 ???
Deze goals vertellen ze nog niet.
Bij publicatie stonden deze er bij mij nog niet.
Ben benieuwd wat er nog mogelijk is voor deze bedragen, een interview, casting van eerste gameplay wie weet ? Verklaard ook een hoop in eens met de sprongen van de bedragen.
Misschien is het eenvoudig in Unity 3D, maar wie zegt dat hij in Unity 3D werkt?
[...] linux/ps3/xbox build is letterlijk 1 vinkje zetten in Unity-3d.
[...] linux/mac support te leveren? Dat is 10min. werk!!!!
Want zoals iedereen weet, software maken gaat alleen maar over het compilen van regels code.
"...na 23 voor de Japanse uitgever..." > "...na 23 jaar..."

Verder, dat is een hoop geld voor een 2d sidescroller met 8/16bit graphics..

overigens, geen link naar de kickstarter?

edit:
na zien van de campaign: ik heb de game toch wel een beetje onderschat. Ziet er goed uit!

[Reactie gewijzigd door Gamebuster op 2 september 2013 13:28]

Valt wel mee hoor, als je de KS pagina een beetje doorleest zie je dat ze een heel team hebben, dat kost geld, zeker gezien de namen die er zitten, die komen natuurlijk (ondanks de insteek) niet voor 'een appel en een ei' een spel bouwen.

Als je kijkt naar andere game kickstarters met commerciele bedrijven, zitten ze meestal ook rond dat bedrag, en komen ze binnen een paar maanden na afronding van de KS campagne om de hoek met een bericht als "owja we hebben x y en z mede dankzij jullie 'backs' overtuigd, en we hebben nu x miljoen budget en een langere roadmap"

Indie games zijn zeker haalbaar via kickstarter, ("gemaakt op een zolderkamertje") maar grotere games ("kantoor pand gehuurd, marketing mensen aangenomen, designers aangenomen, programmeurs aangenomen") hebben nou eenmaal meer budget nodig.
Zit wel een grote kloof tussen 'project zolderkamertje' en '9 ton nodig want ik neem specialisten voor elke dicipline aan'.
haha het bedrag is al binnen ! , dat in twee dagen is eigenlijk te lang , voor een game met deze uitstraling nu al en dan van de orginele megaman designer , oei oei gaat heerlijk worden !
altijd grote schik gehad met de Mega Man games, dus laat maar komen dit project :)
Gaaf concept! Zou misschien wel cool zijn als jullie er ook een link naar de Kickstarter bij zetten :) Maar dat is totaal off topic.

On topic:
Als er 1 game is waarmee ik ben opgegroeid op de Nes is het wel Megaman (4 of 5 ofzo?). Wat een geweldige uitdaging was het om te spelen. Iets wat erop lijkt kan ik echt alleen maar toejuichen
Ik ga geld storten vandaag wss. Ik speel megaman al erg lang en het is jammer dat Capcom het achter in de diepvriezer heeft gestopt voor, waarschijnlijk, goed. Het bedrag is overigens al zo goed als zeker gehaald en ze zullen met nog 29 dagen er extreem hard over heen gaan wat betekend dat het met de vraag wel goed zit.
Goal reached!
900.000 dollar binnen 2 dagen. Crowdfunding heeft wel een vlucht genomen zeg.

[Reactie gewijzigd door Scidd0w op 3 september 2013 10:17]

Dit project is wel een uitzondering, het heeft natuurlijk ook een grote aantrekkingskracht en een brede doelgroep. Ik volg veel projecten voor boardgames en daar heb je echt projecten met een handvol backers die zelfs een target van 3000 dollar niet halen. Het gaat dan vaak om nicheprojecten, hoewel het zelfs bij interessante projecten soms tot op de laatste dag aankomt.
Dit zijn typische console games, als dit alleen voor de PC uitkomt is het erg zonde. Ik had dus liever gezien dat ze de console support meer prioriteit zouden geven dan een of andere making of. Mijn mening. Zelfs een paar extra game modes zijn minder belangrijk dan een dikke Wii U fuck you naar Capcom voor het bevriezen van Mega Man. Serieus.

Aan de andere kant is het nog meer reden om een dik bedrag te pledgen :P

[Reactie gewijzigd door Sfynx op 2 september 2013 23:04]

Nooit van controller op pc gehoord werkt perfect met zulke spellen.
ach wie weet komt het ook wel naar de consoles als het een succes is. het indi plan van beide grote console boeren laat het in ieder geval wel toe.
Kippenvel. Als ik echt teveel geld had, had ik het direct gedoneerd. Naar mijn mening beste game series ooit gemaakt(oké.....met Zelda natuurlijk). Maar vrijwel alle megaman series fantastisch, Megaman origineel serie , Megaman X serie (bij laatste versies iets teveel 3D maar vooruit) Megaman battle networks serie, (helaas nog niet volledig uitgespeeld) maar ook echt sick bedacht ongeacht het grote verschil op gebied van gameplay met de andere series en ja...Megaman Zero serie schoonheid opzich! Megaman ZX & starforce nooit gespeeld. Heeft me niet direct geneigd om te gaan spelen. Iemand anders ervaring mee en die zegt je mist echt iets!? ;-p

In iedergeval, ik kan niet wachten!

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True