Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 19 reacties
Submitter: Zeror

Het spel Mighty No. 9 van Kejji Inafune komt 21 juni 2016 uit in Noord-Amerika en AziŽ. Op 24 juni kan ook de rest van de wereld genieten van de lang uitgestelde sidescroller. De versies voor de PlayStation Vita en Nintendo 3DS volgen later.

Keiji Inafune haalde in 2013 ruim vier miljoen dollar op voor de game via PayPal en Kickstarter om de sidescroller te ontwikkelen. Het spel werd toen de 'spirituele opvolger' van Mega Man genoemd en kreeg als werktitel Mighty No. 9 mee en zou oorspronkelijk in april 2015 uitkomen.

In januari dit jaar maakte de uitgever bekend dat de toen al voor de derde keer uitgestelde release van de game in februari niet gehaald zou worden door bugs in de multiplayerversies van de game. Keiji Inafune wijdde de problemen aan het matchmakingsysteem, vooral door het grote aantal platforms dat de game ondersteunt. Ook werd de gebruikte engine niet meer onderhouden, waardoor het aanpassen van de netwerkcode lastiger was.

De game zit nu in zijn laatste testfase, schrijft de ontwikkelaar op de nieuwssectie van de Mighty No. 9 site, waarmee de game nu als 'gold' is aangeduid. Het spel komt uit via Steam op Windows, OS X, Linux en SteamOS. Daarnaast is de game verkrijgbaar voor PlayStation 4, Xbox One en Wii U. Hoe het zit met de PS3 en Xbox 360-versies is niet bekend.

Afhankelijk van het platform, kost Mighty No. 9 tussen de 19,99 en 30,99 euro.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (19)

Eindelijk een vervolg op de bekende Mega Man. Gelukkig het ik Retropie en speel dan ook graag Mega Man.

Maar man, vet moeilijk is dat zeg! We zijn erg verwend met de spellen van vandaag. De moeilijkheidsgraad was velen malen groter. Hopelijk weten ze het met dit spel dat gevoel te evenaren.
Maar man, vet moeilijk is dat zeg! We zijn erg verwend met de spellen van vandaag. De moeilijkheidsgraad was velen malen groter. Hopelijk weten ze het met dit spel dat gevoel te evenaren.
De oude Mega Man titles waren alleen moeilijk in de zin dat het tijd kostte om patronen te leren. Daarna kon je je met gemak met een verloren schampschot of 2 door een compleet level heen trekken en de robot-master boss neerhalen. Wat dat betreft was de flow van die games enorm goed gedesigned.

Gaandeweg is de serie echter steeds slechter geworden, in de zin dat patroonherkenning steeds meer ruimte moest maken voor kunstmatig opgekrikte moeilijkheidsgraad door willekeurige elementen toe te voegen die de patroonherkenning ondermijnen. Of door 'onmogelijke' situaties te creeŽren waar het niet mogelijk is om een schot of invliegende vijand te ontwijken, etc

Ik mag wat dat betreft hopen dat Mighty No. 9 weer ouderwets goed game en flow design heeft.

[Reactie gewijzigd door R4gnax op 2 mei 2016 20:53]

Mega Man was vroeger ook al bizar moeilijk, dat zegt op zich helemaal niks over de gemiddelde moeilijkheidsgraad van games. Je had moeilijke en makkelijke games, net als nu. Dat merk je ook als je ze nu in een emu speelt, zo had ik een aantal jaar geleden Gremlins 2 nog eens gespeeld maar speelde hem in een keer uit terwijl ik er vroeger toch best moeite mee had wat ik me herinner.
Leuk dat je die opmerking over Gremlins maakt. Ik heb laatste dit spel voor de NES gekocht en hij was vroeger inderdaad moeilijker dan nu. Dus ik kan het zeker beamen. :)
Persoonlijk denk ik dat alleen de eerste Mega Man echt moeilijk was, met Mega Man 2 vonden ze de ideale balans tussen frustratie en lekker moeilijk.

Daarbij vind ik dat er naast een aantal minder goede uitgaves er erg veel goede games zijn uitgekomen. Mega Man Legends op de PSX was een prima uitstap voor de franchise en Battle networks op de GBA was ook een erg fijne reeks.

Pas de laatste vijf jaar is de franchise echt down hill gegaan en wordt er vooral geteerd op oude successen. Ik ben blij dat Keji Inafuna dankzij de backers via Kickstarter de kans heeft gekregen om Mighty No. 9 te maken, ik heb er in ieder geval erg veel zin in!
Persoonlijk denk ik dat alleen de eerste Mega Man echt moeilijk was, met Mega Man 2 vonden ze de ideale balans tussen frustratie en lekker moeilijk.
Vergeet Mega Man op de Gameboy niet. Die was nog veel veel lastiger dan Mega Man 1. Dat euvel hadden gameboy spellen wel vaker last van

[Reactie gewijzigd door anargeek op 3 mei 2016 10:19]

Om eerlijk te zijn heb ik die nog nooit geprobeerd, misschien eens kijken of ik die op marktplaats kan opsnorren.
Het is jammer dat de game er niet uit ziet als op de afbeelding in het artikel. Dat zou naar mijn mening vele male hogere ogen gooien dan de graphics van de uiteindelijke game.
inderdaad, toen ik een backer werd hoopte ik wel dat dit de graphics zouden worden ipv het 3d wat het nu is.
Ivm de support op de engine en de netcide verbaasd het me nuet dat de game een nieuwe engine heeft gekregen. Hopelijk hebben ze de graphics dus ook opgepoetst!
Ik zit hier zo op te wachten. Ben liefhebber van de oude Mega Man games. De pittige uitdagingen van de game zijn fantastisch. Je wilt steeds verder hoe moeilijk het ook is. Dat gevoel heb ik weinig meer bij de games van tegenwoordig en mis ik wel. Ik hoop dan ook dat Mighty No. 9 deze uitdaging weer kan bieden net zoals de oude Mega Man games.
Moet je maar is ' Kid Kameleon' spelen. Oorspronkelijk uitgebracht op de sega. Weet nog dat ik dat spel maar 1 keer per dag speelde, omdat ik voor een sessie meer dan 8 uur achter elkaar bezig was en dan had ik echt een heleboel short cuts genomen. Beetje in de trend van ghost and goblins dat je maar een paar levens had en deze was net zo irritant moeilijk.
Ahhh megaman .... altijd mee vermaakt. Goede gameplay. Fijne balans. Op zich wel goed door te komen maar zeker niet te makkelijk. De megaman x, xII en xIII waten toch een stuk uitdagender. Ik hoop ook dat de mighty no.9 ook in die richting gaat als de x serie.

Offtopic: shadow warriors/ninja gaiden dat was pas een moeilijke game. Deze heb ik pas op latere leeftijd echt uit kunnen spelen met veel moeite. Dus als je een echt uitdaging wilt zou ik die aanraden
Shadow warriors aka Ninja gaiden vandaag de dag was behoorlijk heftig maar ik vond spellen als Act raiser, Gods, Rtype, Contra, Hagane ook niet makkelijk ;)

Vandaag de dag heb je nog genoeg uitdagende spellen maar VroegŠh was het toch anders.. wij hadden per jaar ongeveer 2 a 3 spellen per jaar en dat was meer dan genoeg :)
Nieuw spel op nostalgie gebouwd hoe kan dat nu fout gaan en hoop ook op een beetje frustratie voor het plezier van "uiteindelijk halen" en het komt beschikbaar op elk platform!

Het kan dus wel ook al heeft het even geduurd... ben toch benieuwd of er DLC komt in de vorm van Amiibo }>

[Reactie gewijzigd door JehannesWeggen op 2 mei 2016 23:35]

Dat kan ik maar moeilijke rijmen hŤ: indie game devs releasen hun games vaak op meerder platformen, als op meer platforms tegelijk; dit i.t.t. van studios van AAA games. Er zal vast wel iemand weer met een halfbakken excuus/verontschuldiging komen, maar de suggesties lijken steeds meer richting de kant op te wijzen dat het neer komt op een kwestie van wil.
Vind het wel jammer dat de concept art hier gelinkt wordt terwijl het spel hier grotendeels niet op lijkt.

Groot verschil. Leek het spel maar op de concept art, dan had ik het er echt wel voor over.

[Reactie gewijzigd door Robe90 op 3 mei 2016 11:02]

Als ik een slechte grap mag jatten: Mighty 9 Times Delayed.
tsja, nu weet de consument hoe het is om uitgever te zijn als de develper om meer geld en meer tijd vraagt, niet altijd zo overduidelijk iemands schuld.

ik hoop eerlijk dat deze game gewoon de tijd krijgt die het nodig heeft, en dat mensen leren dat crowdfunding geen garanties biedt, noch gamedevelopment (of welke andere soort van development) dat doet.

er is altijd risico, en er zijn altijd problemen, en de game lijkt potentie te hebben en we moeten gewoon met zijn allen hopen dat deze gerealiseerd wordt.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True