Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

'Opvolger' Mega Man komt in april 2015 uit

Door , 49 reacties, submitter: Fleximex

Mighty No.9, de 'spirituele opvolger' van Mega Man, zal naar verwachting in april 2015 op diverse consoles uitkomen. Keiji Inafune, die de originele Mega Man ontwierp, en zijn ontwikkelaars hebben hiervoor voldoende geld opgehaald via Kickstarter en PayPal.

Via Kickstarter is 3,8 miljoen dollar opgehaald. Als daar de PayPal-donaties bij worden opgeteld zou developer Keiji Inafune ruim 4 miljoen dollar hebben binnengekregen om een nieuwe sidescroller te ontwikkelen. De game zou gezien moeten worden als een opvolger van games waarin het spelkarakter Mega Man een rol speelt. Als werktitel is gekozen voor Mighty No.9.

De game moet uitkomen op de Xbox One, PlayStation 4, Wii U en pc. Daarbij zijn ook Linux- en OS X-versies aangekondigd, evenals versies voor de PS3 en Xbox 360. Daarnaast zou Mighty No.9 uit moeten komen op de PlayStation Vita- en 3DS-handhelds. De ontwikkelaars zouden streven naar een release in april 2015.

Door Dimitri Reijerman

Redacteur

02-10-2013 • 15:19

49 Linkedin Google+

Submitter: Fleximex

Reacties (49)

Wijzig sortering
Trouwens komt het spel wel zonder enige directe referentie naar Megaman, gezien dat trademark van Capcom is. Dus het is geen 'opvolger' van Megaman.

Verder is het vreemd dat niet in het artikel genoemd wordt dat er ook een Wii U versie komt.

[Reactie gewijzigd door sanderev66 op 2 oktober 2013 15:59]

Erg vreemd idd. Terwijl de X360 en PS3 versie tegelijkertijd met de Wii U versie zijn aangekondigd. Weet je het ene dus, dan weet je het andere ook. Geheel toevallig dat de Wii U niet genoemd wordt in het artikel??

Heb maar even een feedback topic aangemaakt.

[Reactie gewijzigd door Thorgrem op 2 oktober 2013 16:12]

Het is overduidelijk dat Tweakers steeds meer anti-Nintendo wordt. Zo is bv nog geen ťťn Wii U game gereviewed. Een zeer zorgelijke ontwikkeling IMHO.
Het ontbreken van een vermelding van de WiiU in dit artikel is hoogstwaarschijnlijk een foutje. Niet overal zit een voorbedacht plan achter.

Verder zijn de Wii / WiiU vandaag en gisteren nog in de nieuwsberichten voorbij gekomen, dus het is niet alsof de Nintendo-consoles worden doodgezwegen op T.net. Ook het aantal reviews van Nintendo-games op deze site vind ik niet opvallend lager dan die van andere systemen.

Het lijkt me dat je een probleem ziet, die er niet is.

[Reactie gewijzigd door geert1 op 2 oktober 2013 16:25]

Pikmin 3: geen review.
The Wonderful 101: geen review.
New Super Mario Bros U / New Super Luigi U: geen review*
Nintendoland: geen review*
Lego City Undercover: geen review
Game & Wario: geen review
Rayman Legends: geen review
Monster Hunter 3: geen review

Sorry hoor, maar de grootste Wii U releases tot nu toe hebben geen van allen een review gehad. Okť de twee genoemde launchtitels(*) is er ťťn magere videoreview.

Maar goed ik wacht op de The Legend of Zelda The Windwaker review op vrijdag, anders komt die zo op diezelfde lijst.
Dat is idd een ontwikkeling de laatste jaren.
De gemiddelde Tweaker heeft schijnbaar een broertje dood aan de kant die Nintendo opgaat met de Wii en Wii U en dat zie je terug in de redactieartikelen. Maar nog meer in de reacties die erop volgen.

Ik denk dat het inmiddels vergane N Gamer neutraler kon schrijven over Sony/Microsoft dan Tweakers over Nintendo.
Opvallend dat deze game voor bijna elk denkbaar platform wordt ontwikkeld maar niet voor de Wii-familie. Ondanks dat van deze console er grofweg 100 miljoen eenheden verkocht zijn, vind ik het dan opvallend dat er alleen naar de 3DS wordt "geport", een handheld waarvan er maar 31 miljoen verkocht zijn.
Hij komt ook voor de Wii U:
$2,200,000: PS3/X360/WIIU CONSOLE VERSIONS: REACHED!!!

This one deserves ALL CAPS AND THREE EXCLAMATION MARKS! Now we can bring this game to the audience that made the genre what it is in the first place: console gamers! Specifically, we’ll make digital versions for release on PlayStation 3, Xbox 360, and Wii U platforms. (You’ll be given the option to choose any of these instead of the PC version.)
Ik vind het wel wat apart dat de gewone Wii er niet tussen zit. Het zal vast niet te zwaar zijn, het spel ziet er simpel genoeg uit en moet bovendien op een 3DS kunnen draaien. Een Wii is toch net ietsje krachtiger. Wellicht is de Wii wel wat oud, maar datg eldt ook voor de Playstation 3 en Xbox 360.
ik vind het nog vreemder dat de WIIU niet in het artikel staat.. maar goed,zo als hier al word gezegd in zekere zin,het is rendabeler om op de wii u te lanceren dan de wii.
het probleem is dat de WII/WII-u ondanks de hoge aantal verkochte systemen een belabberd aantal verkochte games hebben . de lack of good games heeft de wii gekilled. bij de wii-u is het zelfde gaande. voor een zelda een nieuwe console kopen? no thanks . er komt gewoon nooit wat boeiends uit voor die twee consoles.

Ik voorzie dan ook dat nintendo misschien met de volgende consolewar niet meer meedoet en sega achterna gaat ivm dat ze het gewoon niet kunnen winnen van de andere spelers , en de niche markt droogt ook op. immers mensen die 1x een wii hebben gehad en hem laten wegstoffen zullen geen wii-u meer kopen , of een 3dshoeveelduizend .
het probleem is dat de WII/WII-u ondanks de hoge aantal verkochte systemen een belabberd aantal verkochte games hebben . de lack of good games heeft de wii gekilled. bij de wii-u is het zelfde gaande. voor een zelda een nieuwe console kopen? no thanks . er komt gewoon nooit wat boeiends uit voor die twee consoles.
Jammer dat je mening niet op feiten is gestoeld.
Qua gamesverkopen heeft de Wii de andere twee consoles van die generatie verslagen.
http://www.vgchartz.com/a...m_totals/Software/Global/

Qua tie-ratio loopt het vrijwel gelijk met de PS3.
http://www.vgchartz.com/a..._totals/Tie-Ratio/Global/
Ik voorzie dan ook dat nintendo misschien met de volgende consolewar niet meer meedoet en sega achterna gaat ivm dat ze het gewoon niet kunnen winnen van de andere spelers , en de niche markt droogt ook op. immers mensen die 1x een wii hebben gehad en hem laten wegstoffen zullen geen wii-u meer kopen , of een 3dshoeveelduizend .
Als je het kapitaal van Nintendo bekijkt dan weet je dat Nintendo nog minstens 2 consoles compleet kan laten floppen alvorens zoiets gebeurd. Als je de financiŽle resultaten van Sony bekijkt en van de Microsoft games divisie dan weet je dat beide niet in zo'n luxe positie verkeren.

Ik dacht dat Tweakers een site was waar men waarde hechte aan feiten en logica. Schijnbaar is dat al een hele tijd niet meer zo wand ik lees in de reactievelden bij verschillende artikelen de grootste indianenverhalen en sprookjes die rechtstreeks uit de grote teen gezogen worden.

[Reactie gewijzigd door Thorgrem op 3 oktober 2013 09:08]

Leuk dat je het zo " pro " neerzet.

Het blijft een gegeven dat als je ergens in een stoffig hoekje kijkt je toch de wii / wii-u tegenkomt. je zegt de wii heeft qua gameverkopen iedereen "overtroffen" , dat lijkt me erg frapant , ondanks dat je een leuk linkje van vgchartz neerzet kan ik uit persoonlijke ervaring stellen dat voor elke wii game wij verkochten wij 5-10 ps2/3/xbox/xbox360 games verkochten. zelfs pc gaming deed het beter dan de wii.

nieuwe titels etc? op de wii waren ze er gewoon bijna niet. Je kan met " overzichtjes" aankomen maar als die overzichtjes niet overeen komen met de "praktijk" dan is het gewoon een half commercieel betaald rapportje. Bij ons is de wii binnen 1 jaar van 3-4 meter aan artikelen naar een meter gegaan. dat zegt ook weer iets.

je geeft aan dat het kapitaal van nintendo zo goed is , nou geloof mij maar dat die jongens lekker aan het " zweten " zijn want zo goed gaat het echt niet met die wii. misschien dat ze nog 1 console maken maar als je kijkt naar concurrentie / opties etc dan valt de wii-u eigenlijk al af. het is gewoon niet een boeiend apparaat.

Ik dacht dat tweakers wat meer had dan alleen maar google'rs die kwakkeloos linkjes overnemen en misschien ook uit rieele situatie's het zouden bekijken , helaas ben jij zoon type wat puur naar cijfertjes/linkjes kijkt ipv naar actuele omstandigheden.
Leuk dat je het zo " pro " neerzet.

Het blijft een gegeven dat als je ergens in een stoffig hoekje kijkt je toch de wii / wii-u tegenkomt. je zegt de wii heeft qua gameverkopen iedereen "overtroffen" , dat lijkt me erg frapant , ondanks dat je een leuk linkje van vgchartz neerzet kan ik uit persoonlijke ervaring stellen dat voor elke wii game wij verkochten wij 5-10 ps2/3/xbox/xbox360 games verkochten. zelfs pc gaming deed het beter dan de wii.
Het mag jou frappant lijken, het zijn gewoon de droge feiten. Persoonlijke ervaringen doen er niet toe bij feiten. Zelfs niet als je zelf in een gamestore oid werkt. En als je vrij regelmatig had gekeken naar lijstjes van gamesverkopen dan had je gezien dat Wii titels vrij regelmatig in de top 10 aanwezig waren. Zelfs afgelopen week staan er in Nederland nog 3 titels in de top 10.

http://games.fok.nl/nieuw...t-koppositie-opnieuw.html
nieuwe titels etc? op de wii waren ze er gewoon bijna niet. Je kan met " overzichtjes" aankomen maar als die overzichtjes niet overeen komen met de "praktijk" dan is het gewoon een half commercieel betaald rapportje. Bij ons is de wii binnen 1 jaar van 3-4 meter aan artikelen naar een meter gegaan. dat zegt ook weer iets.
Dat zegt zeker wat. Namelijk dat de Wii zijn tijd heeft gehad. In dat jaar is er ook een meter of 2 meter bijgekomen voor de Wii U. Misschien is een cursus ondernemerschap wat voor je, dan weet je hoe het werkt.
je geeft aan dat het kapitaal van nintendo zo goed is , nou geloof mij maar dat die jongens lekker aan het " zweten " zijn want zo goed gaat het echt niet met die wii. misschien dat ze nog 1 console maken maar als je kijkt naar concurrentie / opties etc dan valt de wii-u eigenlijk al af. het is gewoon niet een boeiend apparaat.
Jij (en velen met jou) vinden het niet zo'n boeiend apparaat. Voor het financiŽle plaatje kan je overigens gewoon het financiŽle jaarrapport van Nintendo erop nalezen.
Ik dacht dat tweakers wat meer had dan alleen maar google'rs die kwakkeloos linkjes overnemen en misschien ook uit rieele situatie's het zouden bekijken , helaas ben jij zoon type wat puur naar cijfertjes/linkjes kijkt ipv naar actuele omstandigheden.
Jammer dat de feiten niet stroken met je persoonlijke voorkeuren. Ik mag hopen dat je in de winkel waarin je werkt wat meer gedegen te werk gaat en mensen wel goed kan voorlichten.

[Reactie gewijzigd door Thorgrem op 6 oktober 2013 18:28]

Dat is nog geen reden om de wii u niet in het artikel te plaatsen.

maar men kijkt niet verder dan hen neus lang is.het is waar dat de line up tot nu niks was,maar eind dit jaar/begin volgend jaar staan er een hoop goeie titels voor de wii-u.

ook is EA een van de boos doeners omdat ze geen origin op de wii-u mogen hebben gooien ze alle plannen maar weg.

Crysis 3 was speelbaar op de wii-u,stond klaar om gepublished te worden.maar nee....

het is niet nintendo zijn schuld,maar de mentaliteit van grote publishers en veel holbewoners die de wii-u niet cool genoeg vinden en het geen next gen console vinden omdat het grafisch niet vergelijken is met de ps4.

ik heb zelf geen wii-u maar ik zie er zeker naar uit dat het nog een succes kan worden.
De Wii is (volgens mij sinds deze week) uit productie. Lijkt me geen goed idee om daar geld in te steken.
Het lijkt mij ook niet meer financieel aantrekkelijk om nog games voor de Wii te ontwikkelen. Dit komt pas in 2015 uit. Ik vraag me dus af of er Łberhaupt nog wel een X360/PS3 versie komt.
correct me if i'm wrong; maar de sega dreamcast is ook al meer dan 10jr niet meer in productie? 2 mnd geleden nog 2 titels voor uitgekomen!!
ps2 is ook ruim ruim na productie nog voorzien van nieuwe titels.
Ja? Kun je daar een linkje van geven, want dat is best interessant. Welke winkel er nu dat gaat verkopen is mij ander ook een raadsel.
Waarom is het niet aantrekkelijk? Er zijn er 100 miljoen verkocht. Het feit dat hij niet meer geproduceerd of straks ook niet meer verkocht wordt betekend niet dat deze in ene verdwijnen. Wat dat betreft zal de Wii waarschijnlijk nog altijd een grotere installbase hebben in 2015 als de Xbox One en PS4 tesamen.
Van de Wii is deze week bekend gemaakt dat hij uit productie gaat ;) Maar ja anno 2015 is de Wii voltooid verleden tijd.
Alleen qua productie, kijk even naar het aanbod PS2 games. ;)
welkome toevoeging :)
3DS behoort tot de DS familie en daar zijn veel meer van verkocht dan van de Wii.

Ook is de Wii verouderd en de WiiU moet zich nog bewijzen.
Ja de 3DS is meer verkocht dan de Wii ( 154.77 Million vs 100.22 Millions of units):
http://www.vgchartz.com/a...m_totals/Hardware/Global/


Er is echter veel meer 'software' verkocht voor de Wii ( 800.40 vs 893.03 Millions of units):
http://www.vgchartz.com/a...m_totals/Software/Global/

Dat laatste lijkt mij net wat belangrijker als je games ontwikkelt.

De WiiU heeft zich in mijn ogen al bewezen. Games die in mijn ogen beter zijn op de WiiU dan op andere console of PC zijn in mijn ogen bijvoorbeeld Mass Effect 3 en Rayman Legends.
Die laatste heb ik laatst nog gekocht. Ik heb een PS3 en vind de kwaliteit niet onder doen op de WiiU. De WiiU is meer gebasseerd op kids met games als Pikman, Mario, Rayman e,d, Op het moment dat de PS4 en XBox one uitkomen trekt de aankoop van de WiiU ook wel weer aan. Volgens mij wacht Nintendo nog heel even af met grote klassiekers zodat het op de aandacht van de PS4 en Xbox one kan meeliften. Op de WiiU speel je lekker met je kids, familie e.d. Op de PS4 en Xbox one ga je spelen met vrienden na een avondje stappen :) .
Je bedoeld de DS. De 3DS is 'slechts' zo'n 30 miljoen keer verkocht.
Ondanks zijn naam, behoord de 3DS niet tot de DS familie. De DS familie is de DS, DSLite, DSi, DSi XL, de 3DS familie is de 3DS, 3DS Lite en 2DS.
Er zijn 2 generaties van de DS familie.

1. DS(Lite), DSi(XL)
2. 3DS(XL), 2DS

Zo waren er ook 3 generaties GameBoys

1. GB / GB Pocket / GB Light (Japan)
2. GBC
3. GBA, GBA SP, GB Micro

[Reactie gewijzigd door sanderev66 op 2 oktober 2013 15:54]

Bij de aankondiging van de 3DS melde Nintendo letterlijk dat de Nitendo 3DS de Nintendo DS-familie moet gaan opvolgen en dat de namen, niks met elkaar te maken hadden. DS stond initieel voor "Developer's System" (wat oorspronkelijk alleen bedoeld was als codenaam) terwijl 3DS voor "3D System" stond, puur toeval dat ze beide eindigen op DS. Waarschijnlijk dus alleen marketing technisch gekozen, net als de Wii U. Daarbij werd de Nintendo 3DS gepresenteerd als een opvolger en niet een verbetering om de DS, terwijl dit wel het geval was met de GameBoy en al diens updates. Nintendo DS en Nintendo 3DS zijn dus wel degelijk 2 aparte families.

[Reactie gewijzigd door Loller1 op 2 oktober 2013 16:44]

Dat zeiden ze omdat ze nog even een paar jaar de DS wilden verkopen ;)
Ik heb mijn reactie wat aangepast met andere punten, gelieve nog eens te lezen. Maar echt: Nintendo DS en 3DS zijn 2 aparte families.
Dat verklaart de naam 2DS dan weer, alleen verklaart het niet waarom de 3/2DS ook DS games speelt.

Plus dacht ik altijd dat DS voor DualScreen stond. :p

[Reactie gewijzigd door sanderev66 op 2 oktober 2013 16:48]

Backwards compatiblity heeft er niks mee te maken, de PSP is toch ook niet van dezelfde familie als de PSOne, nog is de PSVita dat van de PSP, etc.
Veel succes met het proppen van een PSOne disk in je PSP, maar in een 3DS kan ik gewoon DS games steken.
PSOne games zijn gewoon speelbaar op een PSP, PSVita en PS3.
Ja? Ik kan dus gewoon een PSOne CD-ROM in de PSP, PSVita of PS3 duwen? Zou je misschien daarvan een filmpje willen uploaden op Youtube, ik denk dat je dan gelijk een hit in handen hebt.
"Backwards compatiblity" betekend niet dat hetzelfde medium moet worden gebruikt om de software te draaien. Je zou ook gewoon eens even logisch kunnen nadenken en zeggen: digitale download.
"Backwards compatiblity" betekend juist datgene wat jij ontkend. Of wou je met droge ogen beweren dat je Android telefoon "Backwards compatiblity" is met de NES, SNES, MS, MD enz enz enz. Nee dat doet niemand (met jou als uitzondering). Je moet gewoon eens logisch nadenken. En als je dat doet dan weet je dat je complete collectie aan PSP spelletjes op UMD niet speelbaar is als je de PSP vervangt door de PSVita.

[Reactie gewijzigd door Thorgrem op 3 oktober 2013 09:03]

Je kan de discs wel in je PS3 proppen en spelen.

PSP, PSVita natuurlijk niet, maar je hebt wel de PSOne classics in de store. Zitten wel leuke dingen tussen die ik toendertijd niet gespeeld had op mijn PS1.


Edit : en ik had echt wel op Reageer geklikt onder Thorgrem zijn reactie van 2 oktober 2013 19:14

[Reactie gewijzigd door MarcSmets op 3 oktober 2013 14:51]

Yes!

Ik volgde dit project al enige tijd. Geweldig dat er nog een dergelijk grote fanbase is. Capcom heeft het helaas verbruid in mijn ogen. Door in te zetten grotendeels op Nintendo hebben ze hun markt nodeloos verkleint.
Blijkt dat er inderdaad nog genoeg fans een Megaman spel willen, want ja eigenlijk is dit gewoon een MegaMan kloon gemaakt door de "bedenker" van Megaman.
Maar leuk dat deze dus nu ook naar bijna elk bedenkbaar platform komt.
Ik heb de oude voor de SNES nog ergens liggen, was een geniaal spel
megaman veel gespeeld! deze gaat op mn verlanglijstje
Mooi spel. Alleen jammer dat niet niet naar smart phones komt. Ziet er goed speelbaar uit voor telefoons in eerste oogopslag.
Erg mooi,

de eerste en laatste dagen gingen erg hard met de inzameling.
Ik kan niet wachten tot ik het spel te spelen krijg.
Vorig jaar de NES nog eens aangezet en Mega Man 2 weer eens uitgespeeld. Leuke serie. Lijkt me moeilijk te evenaren qua beleving, maar ik laat me graag verrassen.

Deel 2 vond ik het leukst, deel 1 te moeilijk. En de rest werd per deel een klein beetje minder leuk.