Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 13 reacties
Bron: Thresh's FiringSquad

Bij Thresh's FiringSquad is een interview te vinden met Peter Wicher, Director of Product Marketing mannetje bij 3dfx. Uiteraard weer veel gezwam over de Voodoo4 / 5, de VSA-100 chip en T-Buffers. Hieronder vast een voorproefje:

FiringSquad: How has the atmosphere been at 3dfx with the impending arrival of the Voodoo4 and Voodoo5? Is the release still on schedule for volume in March?

We are all ready to turn the corner and get VSA-100 based products out the door. Our recent troubles are well documented, but they will be behind us when we have a new product to ship. We are still working for an early Q2 release. We are getting closer by the day, so every day it gets a little bit better.

FiringSquad: When will we see a need for on-board geometry processing? Are CPUs increasing in speed fast enough where on-board geometry becomes irrelevant?

3dfx believes that the most immediate problem that needs to be solved in 3d acceleration is with fill rate limitations. Geometry processing is an important technology whose time is approaching. I do not think that the real solution to the issues surrounding geometry processing as been introduced yet. People have jumped on the T & L bandwagon, but recent articles have shown the weaknesses of today's solutions, especially with the more powerful processors. There is more to geometry processing than just transform & lighting and they are independent technologies and should not be viewed as the same problem. We will be addressing it with future problems with what we feel is the correct solution.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (13)

Wat een gezever. Volgens mij worden alle nieuwe kaarten erg tof. 3dfx of nvidia of bb.
Ongetwijveld zal de ene kaart weer dit hebben en de andere dat maar om nu al te speculeren dat die het gaat worden en die niet is erg vaag.
Ik gebruik nu een tnt2u zodat je 32 bit hebt. Het is maar net wat je belangrijker vind.
Als 3dfx een goede kaart met een op dat moment goede prijs/kwaliteit verhouding op de markt zet is dat alleen maar goed voor de consument.

* DF040F blouweKip
Valcon:is het echt zo dat de voodoo 3 een hogere fillrate heeft dan de geforce?

Ik wacht het allemaal wel af...tegen de tijd dat die nieuwe 3dfx dingen hier in nederland aankomen zal die nieuwe nvidia kaart ook al wel verkrijgbaar zijn en zullen er vast wel meer T&L applicaties zijn
Voodoo5 heeft een hogere fillrate dan de GeForce. Een Voodoo3-3500 heeft een fillrate van 366MTex/s / 183MPix/s, een GeForce trekt 480MPix/s / 480MTex/s.

Als de NV15 idd 'gratis' multi-texturing doet (zoals iXBT dat zei in hun preview), dan staat de NV15 weer gelijk aan de V5-6000 in multi-textured spellen.
Was weer te verwachten dat ze T&L wat gaan zitten afkraken. Maar enerzijds heeft-ie gelijk: de fill-rates zijn belangrijk, en op dat gebied heeft 3dfx nog steeds een voorsprong op nVidia.
Waarom is Geometry Processing nu in n keer zo hard? de meeste videokaarten (en game consoles zoals de PSX) hebben al jaren (en dan ook echt 6-7 jaar) een Geometry processor.
Hoe wil je anders 260.000 (slecht) gefillde polys uit zo'n 33 mhz machine pompen?
Neliz... je leest niet !!!
Er staat ook dat je die T&L in je 3d kaart NIET moet aanzetten wanneer je een SNELLE CPU hebt !!!
En dan hebben we het dus niet over een 33 mhz cputje !!!

Dus die opmerking van je klopt dus niet helemaal...
Tja...er zal weer heel wat afgeflamed gaan worden..maar ik heb een Voodoo3 3000 die alles echt perfect draait..Q3:A..Rally 2000...HalfLife..laatst een Athlon 550 in elkaar gezet voor iemand met een Viper 770 erin (geen ultra) en dat ding was gewoon vies trager..helemaal met 32-bit color aan.

Arfman.
Kijk het is allemaal best leuk wat 3dfx aan het doen is maar 1 ding blijft.
Nvidia geeft gewoon meer speelplezier.
elk spel (op uitz. na) word geoptimaliseert voor tnt/GEforce kaarten. Ik heb zelf vroeger vlak voor de release van de v550 een voodoo 2 gehad met 12 mb dat rockte zwaar!
Maar tijden veranderen en dit is de tijd van nvidia
natuurlijk is het allemaal wat vaag rond de bug van athlon en het gedoe van wel of geen t&l
Maar op dit moment mag ik iedereen toch aanraden een heel voordelige tnt2 te kopen of te kiezen voor een kick ass geforce...
zit je met het idee om een dure voodoo 5 te kopen... wacht dan op het antwoord van nvidia want dat word zeker een kaard dat je binnen 1 minuut de voodoo 5 bent vergeten of dat je je hele leven spijt hebt van je pas aangekochte voodoo 5 (1200,-+).
Maarja als je het waar vind om dat uit te geven aan een video kaart en dan ook nog eens uren te surfen naar patches voor games om je v5 goed aan te sturen :Be their guest

DuDe
Team Ferion, Als je het even goed leest zie je dat hij het over de playstation heeft :) en daar zit nog steeds een 33 Mhz processortjuh in hoor :)
Mijn voodoo banshee doet het ook nog steeds goed op m'n P3/550 :P blijkbaar is er geen ene T&L acceleratie nodig, want ik kan de T&L in quake 3 gewoon maximaal zetten en dan draait het nog steeds vloeiend op 1024x768.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True