Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 19 reacties

Epic organiseert voor de tweede keer zijn Make Something Unreal Live-wedstrijd. Met de competitie voor studenten hoopt de spelontwikkelaar nieuw talent aan te trekken voor de gamesindustrie. De winnaar krijgt een Unreal Engine 4-licentie.

Make Something Unreal Live-logoEpic Games heeft de tweede editie van de Make Something Unreal Live-wedstrijd opengesteld voor Europese studenten. De gamestudio werkt hiervoor samen met de Britse organisaties Wellcome Trust, Staffordshire University en UKIE. Het thema voor de wedstrijd is 'De wetten van Mendel: genetica en genomica'.

Uit de spelregels blijkt dat Epic pitches voor games met dit thema accepteert tot 2 november. Uit deze inzendingen wordt een shortlist van twaalf studententeams opgesteld, die hun pc-games uitwerken met de gratis Unreal Development Kit van Epic. Uiteindelijk zullen vier finalisten tijdens de Gadget Show Live 2013, die van 2 tot en met 7 april wordt gehouden in Birmingham, tegen elkaar strijden om de eerste plek. Het winnende team krijgt een licentie op Unreal Engine 4.

De eerste editie is vorig jaar gewonnen door het team dat zichzelf Commando Kiwi noemt. De overwinning leverde het team een licentie voor Unreal Engine 3 voor iOS op. De deelnemers moesten toen een game maken op basis van het Fighting Fantasy-rollenspel.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (19)

n 2004 Epic games held the "Make Something Unreal" contest, which rewarded the creators of the best submitted modifications with prizes in cash, computer hardware, and, ultimately, a license for commercial use of Unreal Engine 2 and 3.[5] Red Orchestra, a total conversion modification based on the Eastern Front of World War II and focused on realism-oriented gameplay, was the winner of the contest and is currently available as a retail title on Steam.[6]
Alien Swarm was the winner of Phase 4 of the Make Something Unreal Contest for best non-FPS modification. In 2010, the game was released as a standalone game for free, based on the Source engine instead of the Unreal engine.

Bron: http://en.wikipedia.org/wiki/Unreal_Tournament_2004
uhhmm make something unreal was er toch al voor ut2004 of ben ik in de war?
De eerste editie is vorig jaar gewonnen door het team dat zichzelf Commando Kiwi noemt.

blijkbaar niet :+
Voor UT2k4 was inderdaad een MSU contest. Maar aangezien deze de toevoeging 'Live' heeft, zal het wel in een iets andere vorm gegoten worden. Daarbij kregen de teams voor 2k4 destijds geld, en worden er nu licenties op de Engine vrij gegeven. Het ging toen ook in verschillende fases.

Van Wikipedia: "In 2004 Epic games held the "Make Something Unreal" contest, which rewarded the creators of the best submitted modifications with prizes in cash, computer hardware, and, ultimately, a license for commercial use of Unreal Engine 2 and 3.[5] Red Orchestra, a total conversion modification based on the Eastern Front of World War II and focused on realism-oriented gameplay, was the winner of the contest and is currently available as a retail title on Steam."

[Reactie gewijzigd door Odysseus1985 op 4 oktober 2012 16:27]

Uhhhm, een competitie kan zich herhalen...
De winnaar krijgt een Unreal Engine 4-licentie.

Dat zal vast een mooie prijs zijn, maar wat betekend dat precies? Wat kost dat normaal bijvoorbeeld?
Dat zal vast een mooie prijs zijn, maar wat betekend dat precies? Wat kost dat normaal bijvoorbeeld?
Het bekend dat je de volledige UE4 tot je beschikking krijgt voor de productie van 1 titel (en 1 platform). Je hebt dus source access tot UE4, en de volledige support toegang.

Er is geen vaste prijs voor UE4, dat verschilt per contract. Voor de een is het 300k, voor de andere is het 1M.
Waar staat dat je source toegang krijgt? Als je bijvoorbeeld een Windows licentie koopt krijg je toch ook geen source toegang?
Geweldig stimulans middel!
Dan hoop ik wel dat de nummer 2 en 3, tenminste de complete Epic games krijgen :P
Geweldige engine, alleen een beetje jammer dat die camera steeds op die man focussed als hij iets gaat doen -.-

Verder Kudos@Epic voor het initiatief!
Misschien een beetje offtopic, maar wat ziet die engine er ziekelijk mooi uit. :o
Geweldige vooruitgang in de belichting inderdaad. Misschien wel het belangrijkste onderdeel om games realistischer aan te laten voelen en meer sfeer mee te geven!
Vergeet niet dat dit uitgaat van de perfecte situaties, modellen tot bijna perfectie opgebouwd, en natuurlijk vleugje 'best ogend voor de camera'. Al snel moet je enorm gaan inleveren op de eyecandy anders kan je het niet normaal draaiend maken.
Dat valt behoorlijk mee hoor. Ik heb de wireframes gezien (sorry, weet niet meer waar) en die modellen intersecten overal. Net als UE3 content overigens. Polygons maken tegenwoordig niet meer zoveel uit... het is gewoon niet meer nodig om super zuinig te doen en alle backfaces weg te snijden voor optimalisatie.

En "best ogend voor de camera" is ook onzin. Zoek de developer walkthrough eens op, dan zie je iemand gewoon rondlopen en dingen uitproberen. Het ziet er van alle kanten prima uit.
(oeps, dat is het filmpje dat hier al staat)

Wat dit zo zwaar maakt is de global illumination engine. Dat is iets dat tot nu toe weggelegd was voor pre-rendered filmpjes. Dit zal dus ook alleen maar draaien op een GTX680 of hoger. Wanneer ze hier uiteindelijk een echt spel mee maken zul je wel een GTX780 (of zoiets) aangeraden krijgen.

Ter vergelijking:
Unreal Engine 3 was eerst gepresenteerd op 6800Ultra, maar op lage resoluties. De eerste UT3 demo's werden met hogere resoluties gepresenteerd op een 7800GTX. Toen het spel uit kwam, was een 8800gt aan te raden om het echt goed te spelen.

[Reactie gewijzigd door simen op 5 oktober 2012 18:18]

Zo een 3d game maken is moeilijker dan je zou denken. Dat ik heb ik hardhandig ervaren.
Mooi alternatief om nog onontdekt gametalent te ontdekken
Als ik dit zo zie.... stel je voor dat we zelf in een programma zitten... ^_-
Het ziet er weer best Unreal uit.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True