Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 84 reacties

Medion heeft zijn eerste ultrabook aangekondigd. De Akoya S4611 met aluminium behuizing heeft een 14"-scherm en zal met Intel-cpu's en Nvidia GT 630M uitgerust worden. Medion komt ook met een kruisvormige nettop op basis van Brazos 2.0.

De Britse afdeling van Medion toont een video van zijn komende ultraportable die genomen is op de Gadget Show Live 2012 in Birmingham. De Akoya S4611 zal een behuizing van, in ieder geval deels, aluminium krijgen en het 14"-scherm biedt een resolutie van 1366x768. De fabrikant belooft configuraties met Intel Core-i3's, Core-i5's en Core-i7's, waarbij niet bekend wordt gemaakt of het Sandy Bridge- of komende Ivy Bridge-versies betreft. Medion spreekt van een beschikbaarheid 'later dit jaar', waarmee de aanwezigheid van Ivy Bridge, dat voor ultrabooks in juni komt, een mogelijkheid is.

Verder gaat de notebook een GeForce GT630M-gpu, tot aan 16GB geheugen en een hdd van maximaal 1TB bevatten. Hiermee is de laptop op deze punten een stuk uitgebreider dan de gemiddelde ultrabook, al is het de vraag wat dit met de dikte en het gewicht doet. De accuduur zou hoe dan ook 9 uur bedragen. De prijzen en precieze beschikbaarheid zijn nog niet bekendgemaakt.

Medion heeft ook een video gepubliceerd van een S10-nettop. Dit is een mini-pc in een opvallende behuizing die de vorm heeft van een kruis. De nettop is opgetrokken rond het Brazos 2.0-platform van AMD. De apu is de AMD E2-1800 met ingebouwde Radeon HD 7340-gpu. Verder komt het systeem met maximaal 4GB ddr3 en een harde schijf van 1 terabyte. De prijs is nog niet bekend maar het kleinood moet deze zomer in de verkoop gaan. 

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (84)

Ik kan zelfs met m'n laptop met 540m al aardig gamen. Je moet alleen niet alles op high willen spelen.
De GT630m is dan ook gewoon een GT540m. Rebranded, dat dan weer wel.
Dat geldt alleen voor de "oude" generatie GT630M's. De nieuwe GT630's zijn gewoon gebaseerd op het nieuwe Kepler platform.
En dan gewoon even WoW en AC brotherhood op max settings. Zo slecht is ie nou ook weer niet.

Wel een leuk kastje, die X vorm. Denk dat ik hem wel aanschaf, puur voor de heb. :B
Voor huis tuin en keukengebruik zal ie het prima doen.

[Reactie gewijzigd door Gerardus op 21 april 2012 15:50]

Hoe bedoel je economische crisis? :+
Het mooie aan medion is, altijd goedkope prijzen en advertenties voor zogenaamd goede dingen. In dit geval een 630m, maar de prijzen blijven zo laag door de slechte voeding, ram, hdd, en andere dingen waar je weinig van merkt maar die wel belangrijk zijn. Voedingen met hoge ripple, etc.

[Reactie gewijzigd door Frozen op 21 april 2012 15:34]

Zo werkt ongeveer iedere OEM, hier halen zij hun marges uit, niets bijzonders aan.. Maarja laten we de vooroordelen maar even bewaren tot Tweakers hem uitgebreid test :)
Als ze inderdaad met marges werken, zullen ze waarschijnlijk net zo stom zijn als de rest: 2 USB-poorten op een "ultra"-book uitbrengen. 2 poorten, daar is weinig ultra aan hoor...
Ik weet niet, maar heb jij onderweg meer nodig? Een USB stick en een Muis ontvanger is eigenlijk het enige wat ik zo kan bedenken. (En zelfs de muis is in de trein niet echt handig)
usb dongel, muis, mp3 speler, mobieltje, 3g stick, cardreader, aansteker, horloge etc.etc. praktisch alles wordt heden dag voorzien van usb aansluiting. met 2 aansluitingen kom je er niet
Voor zover bij mij bekend is staat een usb dongel voor een 3g stick, en je hebt usb hubjes met ingebouwde cardreader. En niemand zal al zijn gadgets in 1x aan een notebook hangen die bedoelt is om ultra portable te zijn. En er zijn weinig mensen die een telefoon en mp3 speler tegelijk meenemen, laat staan gebruiken. Dit gebeurd alleen op lange reizen. En dan wordt vooral voor de mp3 speler gekozen om de accu van de telefoon te sparen of om veel meer muziek bij te hebben, en in het vliegtuig hoort een telefoon uit te staan. En op veel plaatsen waar je de laptop gebruikt mag niet gerookt worden, aansteker is dus totaal overbodig.

En als je toch al zoveel meeneemt overal waar je naar toe gaat dan kan daar ook nog wel een usb hubje bij. Het is een beetje zeuren om niets, mijn netbook heeft 3 usb aansluitingen maar meer als 2 heb ik er eigenlijk nooit in gebruik. Hoog uit dat er soms een usbstick bij komt maar even bestanden kopieren zonder muis moet ook lukken toch?
Klopt! Echter koop ik slechts 1 laptop. En als ik toevallig ook ermee wil kunnen gamen, dan is het al snel een ultra portable. Er zijn natuurlijk mensen die zo gek zijn dat ze 4 laptop's kopen. een voor onderweg, een voor thuis, een voor op het werk en een voor in het zwembad. Echter heb je daar totaal niets aan. Daarom wanneer je slechts 1 laptop hebt, is het handig om idd meer usb-poorten te hebben. Gewoon omdat je de laptop ook thuis en op andere plaatsen gebruikt.

Het zou domweg ignorant zijn om klakkeloos aan te nemen dat men de laptop ALLEEN maar onderweg zou gebruiken.

Tenslotte: hoe duur is het nou om een extra USB3.0 chip in een ultrabook in te bouwen? Dit is d extra USB-poort waar zeker wel een markt voor is! Denk dat er kwa aanschafkosten slechts 15,-- bovenop komt, maar de waarde voor de gebruikers is daarmee wel ineens 10x hoger!

[Reactie gewijzigd door InjecTioN op 22 april 2012 12:05]

"Klopt! Echter koop ik slechts 1 laptop. En als ik toevallig ook ermee wil kunnen gamen, dan is het al snel een ultra portable."
Blijkbaar val jij buiten de category 'ultra portable', als je wil gamen en meer USb poorten wil zul je toch echt moeten gaan vor een reguliere laptop (scheele ook nog eens een hoop geld ;)
Je schiet hierbij nu wel erg door hoor. Zoals FireDrunk zegt. Onderweg heb je echt niet meer nodig dan USB Stick en Muisontvanger.

Zelfs al laat je die muisontvanger weg dan kan je gelijk je mobieltje er aan hangen (wat vaak ook een MP3 speler is)
Horloge heb je om je pols en dat loopt op een batterij. mp3speler en mobiel is tegenwoordig min of meer 1 apparaat, een cardreader zit ingebouwd en die aansteker is meer een gadget dan dat je het echt nodig bent. 2 aansluitingen is voldoende.
En dat heb je onderweg (lees: in de trein ofzo) allemaal tegelijk aangesloten?
Dat doe je allemaal onderweg? Thuis en op het wek kan je op 1 van de poorten een usb hub hangen en kan je alles mooi opladen. Onderweg zal zoals hierboven genoemd niet snel meer dan 2 poorten nodig hebben.
Ja! meer poorten.. daar worden ze lekker compact van :? Doe er ook gelijk nog even een LPT poort bij, of DVI..

Dan neem je toch gewoon even zo'n inprik hubje mee..
Ik weet niet wat voor apparatuur jij allemaal bij je hebt?

En wat meer ontopic:
Ik hoop dat tweakers binnenkort eens een fijne line-up van ultrabooks vergelijkt. Ik ben wel benieuwd naar de verschillen tussen dit soort "goedkope" netbooks en de grotere merken.

[Reactie gewijzigd door Felyrion op 21 april 2012 18:42]

waarom kan de vaio Z het dan wel, terwijl die toch wel nog veel lichter, veeeeeeel sneller (full voltage cpu), langere accu duur heeft en veel compacter is?

het is gewoon besparing... ipv goede engineering
Omdat met zo'n Vaio Z - voor een leuke setup met dat scherm 2,5 rooitje lichter bent? :P
Een jaar terug, ja. Maar tegenwoordig is de Z zo goedkoop dat het een heuse concurrent voor de MBA is geworden.
De Z goedkoop? Je bent er nog steeds zeker 1900 euries aan kwijt hoor..
Eerst kijken, dan pas praten: Ongeveer 1300 euro bij sony.nl... En daarbij krijg je dan ook nog inhoudelijk ruim het meeste performance en details voor je geld in verhouding met zo een beetje elke andere ultrabook...

En dan heb je tenminste ook nog een supergoed beeldscherm in plaats van deze HD+ troep die medion jammer genoeg weer eens moet gaan gebruiken.
Dan koop je er toch geen? Dat gezeur altijd hier, het gaat altijd over hetzelfde. Ultrabooks hebben te weinig USB poorten en monitoren zijn allemaal 16:9. We weten het wel hoor, jij vind ultrabooks niks, dan koop je toch lekker zo'n dikke, zware laptop? Iedereen blij.
Totaal mee eens, en snap niet waarom je hier weg ge-mod wordt.
Euhm bij Medion is het RAM gewoon standaard RAM van o.a. Samsung, verder niks bijzonders aan, maar slecht ook niet.
Qua HDD hebben er in de mijne alleen maar Seagates gezeten. geen enkele is stuk gegaan.
Voedingen zijn niet altijd goed, dat is waar. Maar Fortron die ze ook hebben gehad als leverancier was prima. En als de voeding toch stukgaat krijg je gewoon gratis een nieuwe (Soms zelfs een ander merk met meer vermogen)..

Het moederbord is vaak een model van MSI, net als het design van de graphics card. De koeling is zover ik gezien heb gewoon generic OEM spul wat idd niet altijd even goed is en soms even schoon moet worden gemaakt.
De optische drives zijn van verschillende merken, Aopen, Pioneer, Sony, Samsung ik heb ze allemaal voorbij zien komen.

Ik vraag me echt af waar dat gemauw van bepaalde mensen vandaan komt over slechte kwaliteit. Vaak hebben ze zelf niet eens een Medion gehad maar spreken ze uit ervaring van opa of oma die een computer compleet verkeerd behandelt oid.

Ja, de koeling is niet altijd even goed (vnml in de Prescott-tijd) maar daarvoor en daarna zijn er eigenlijk weinig problemen. De voeding is soms niet zo best, maar verder is er weinig op aan te merken als je gewoon bang for buck wil. Een Medion houdt het ook gewoon prima 5jaar vol.
Daarnaast heb je gewoon 3 jaar aan huis garantie en dat bij een budgetmerk.

[Reactie gewijzigd door GAIAjohan op 21 april 2012 17:08]

@GAIAJohn, ik weet niet waarom je het zo opneemt voor Medion en mensen die kritiek (volgens jou: "gemauw") uiten wegzet als "Vaak hebben ze zelf niet eens een Medion gehad". Ik heb nieuws voor je: zelfs de duurste PC's van Medion, zelfs die in samenwerking met nota bene Tweakers.NET zijn bedacht (maar waarvan de uitvoering volledig aan Medion is gelaten) zijn ondingen.

Deze PC's zijn weggegeven in een prijsvraag, ik had de Game PC gewonnen:
https://tweakers.net/pric...me-pc%29.html#tab:reviews
Een andere Tweaker de Monster PC:
https://tweakers.net/pric...er-pc%29.html#tab:reviews

Allebei waren we er niet over te spreken, en ook in de officiele T.Net review kreeg o.a. de bouwkwaliteit lage scores.
Ik raad je aan om de reviews van Tweakers, en de uitgebreide reviews van DitisKees (https://tweakers.net/prod...7-d-%28monster-pc%29.html) en ondergetekende (https://tweakers.net/prod...5703-d-%28game-pc%29.html) aandachtig te lezen.

Succes! En volgende keer niet zo snel de gerechtvaardigde kritiek op Medion bagatelliseren. Blijf open staan voor afwijkende meningen. Zoals de mijne: Het (Medion) is een absoluut C-merk, van een bedrijf dat geen verstand heeft van bouwkwaliteit, goede componentkeuze, en degelijke afwerking.
Dat komt omdat jij er als tweaker anders tegen aankijkt dan een gemiddelde gebruiker. Ikzelf vond de 'tweaker'-pc's van Medion eerlijk gezegd bullshit, aangezien merken zich mijns inziens voornamelijk moeten richten op de onderkant en het midden van de markt, of op professioneel nveau zaken aanbieden zoals bv Toshiba en Hp hebben voor bedrijven met contracten e.d... Een game-pc is toch iets individueels imo, en je kiest dan bewust wat je wil.

De pc's die Tweakers meestal reviewt zijn losse zelfbouw-pc onderdelen of laptops. Zelfbouw is imo niet te vergelijken met welke standaard-pc dan ook. Ok daarom vind ik de speciale wteaker-pc van Medion pure onzin. Game-pc's worden door de meeste gamers gewoon zelf inelkaar gezet met hun eigen onderdelen en ze kiezen zo wat zij het beste vinden. Een merk als Medion zit vast aan bepaalde leveranciers en kan daardoor niet altijd voor 100% het beste gaan, dat is nu eenmaal zo. hetzelfde geldt voor andere pc-merken.

Bij laptops vind ik toch vaak dat tweakers nogal aan de bovenkant van de markt zit te kijken. Sony, Apple. De gemiddelde Piet of Klaas kijkt daar niet naar. Die kijkt naar bang for buck, en zo zal dat ook gaan bij Ultrabooks.
Vergeleken andere 'standaard'-oplossingen heb ik geen grote problemen gehad met Medion vergeleken bv HP, Dell of Acer. Alleen in de tijd van de Prescott hadden ze echt hitteproblemen, maar dat hadden meer pc's.

Overigens zie ik ook dat jij aanmerkingen maakt op Samsung F1 harde schijven. Toevallig heb ik die al bijna 4 jaar probleemloos in de pc zitten, gewoon verschillende ervaringen.


Ik geef bovendien aan dat de harde schijven, moederbord, processor e.d. niks bijzonders zijn ten opzichte van wat de andere fabrikanten binnenkrijgen en dat spul over eht algemeen probleemloos is (Uit mijn ervaringen). Voedingen betwijfel ik zelfs, volgens mij gebruiken ze gewoon het goedkoopste wat mogelijk is.

Behuizingen zijn niet altijd even goed van laptops, maar zou de gemiddelde koper daar over zeuren, die de keuze heeft tussen een Acer, deze of een ander merk? Laptopbehuizingen zijn vaker erg matig. Zo heb ik in het verleden een scheurende Fujitsu gehad. Dit ding van Medion zit toch niet in de regionen van Apple of business lijnen van HP en Toshiba.

Bovendien hebben we op het werk al 5 jaar lang twee Medions 24/7 aanstaan in een warme ruimte, ze blijven prima werken. Zolang je niks geks doet met Medion, Acer of wat dan ook blijven ze gewoon prima. Dat de binnenkant een tweaker niet zint, of de materialen niet je-van-het zijn op alle vlakken boeit de gemiddelde consument niet..

Ik geef verder mijn mening, die gebaseerd is op 10+ basis-pc's en laptops van Medion die ik gewoon vergelijk met wat andere bedrijven aanbieden voor hetzelfde of wat meer/minder. En dan komt Medion er helemaal niet slecht uit.

Dit is ook een reden waarom die reviews voor de game-modellen me geen zak boeien, en die boeien de gemiddelde consument evenmin. Als ik iets high-end nodig heb bouw ik het zelf wel, ook omdat ikzelf de specificaties en afwerking wil bepalen, terwijl de gemiddelde consument zoiets niet nodig heeft.

[Reactie gewijzigd door GAIAjohan op 21 april 2012 17:52]

dat is met alle laaggeprijsde OEM merken. Daarom kan je ook beter even wat extra geld inleggen en voor een wat beter merk gaan
ik heb ook een Medion staan hier, vond het een fijne laptop, na 2 jaar en 11 maanden is mn DVD branden gratis vervangen (was kapot). Nooit echt problemen met de voeding gehad maar na 2,5 jaar bleek mn CPU gewoon te traag voor mn veeleisenden DJ software.
heb toevallig gister een backerd bell pc gefixed hier en ook daar zat bagger hardware in de koeling van de cpu was zelfs zo slecht dat de cpu gebakken was.

mensen die een merk pc kopen zijn gew2oon dom er zit namelijk zoveel slechte hardware in dat je gewoon bijna zeker weet dat er wat aan gaat mankeren.
bouw gewoon lekker zelf een pc of laat het doen voor 50 euro dan ben je waarscijnlijk niet eens duurder uit maar heb je wel betere hardware.
Bouw jij maar even je eigen laptop.
Ik heb nooit medion gehad. Wel heeft me neefje altijd medion spul. Een tijd terug had ik een pc samengesteld om te game, alle hardware keurig op elkaar afgestemd en als doel:game.. Nu was ik rond de 1000 kwijt en me neefke 600.. Haalt hij effe hogere bench scores met zijn medion......

Maar goed jij noemt me.neefje dom, ik voelde mezelf dom op dat moment dat ik niet een medion gekocht had, zat zrlfs een kwaliteit tv kaart en etc in..

De laptops van medion vallen me tot heden tegen maar dan puur door de bouw kwaliteit.. Ik heb wel interesses in zo'n ultrabook van medion.
Vroeger waren de medions om genummerde msi machines... mijn medion 10" mininotebook draait al 4 jaar met een msi firmware zelfs...
Er zijn zat merken die wel fatsoenlijke hardware leveren.

Packerd bell/Acer is dan ook wel het slechtste merk wat er te vinden is.
Klopt inderdaad. Die twee zijn echt heel slecht en raad ook iedereen aan deze twee merken te vermijden.

Had zelf een Dell pc, ook niet helemaal perfect maar lang niet zo slecht als die twee merken bij elkaar.
Acer laptops is niks mis mee. Zelf al eens een Acer gehad dan? Of is het meer nablaten van anderen? Ik heb zelf een Acer Aspire 5103WLMI. Ding is nu 5 jaar oud, bijna 6 en er mankeert nog niks aan. Tweede laptop van Acer overigens. Hiervoor een Travelmate 800 Lci gehad, maar daar is het scherm kapot van gegaan en de accu is kaduuk.
Packerd Bell is inderdaad een ramp, 11 jaar geleden (ofzo) een P3 van hun gekocht, ALLES zat in de kast vastgelijmd, nieuwe videokaart/CPU/koeling/powersupply/ram upgrade/extra\nieuwe HDD? vergeet het maar, vast gelijmd.

Sinds dien nooit meer iets van Packerd Bell gekocht, niet eens een USB stick, tuig.
Tja, en toch ken ik mensen die een medion hebben en er zeer tevreden mee zijn en nog nooit problemen ermee hebben gehad, dat kan ik helaas niet zeggen van een gemiddelde DELL bv, waarvan we bv al een paar DOA hebben gehad, en bijna elke wel ooit het geheugen kapot is gegaan, de HDD of de voeding vervangen is (vanwege piepend lawaai)..
Maar zo denk ik dat bij elke grote leverancier wel gemiddeld redelijk wat apparaten niet in orde zijn..
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Medion is tegenwoordig helemaal niet meer zo goedkoop, in ieder geval niet bij ieder soort hardware die ze verkopen.

Ze zijn een beetje van het B-merk af aan het geraken terwijl ze wel al A-merk prijzen vragen. Een beetje zoals LG dat doet met haar televisies. Niet pers slechte apparaten, maar eigenlijk nt ietsjes te duur voor de degelijkheid die je er voor terug krijgt.
1333x768?

Laat maar zitten Medion , wat een afknapper !
Ik wou net zeggen. Bij het lezen van die zin hield ik op.. Tevens geen ips. HOE LANG nog?!!
Right now: http://www.anandtech.com/...-laptop-for-under-a-grand
Maar dat scherm is ook niet zo goed trouwens, hij zit ook in de envy, en ik heb verschillende mensen horen zeggen dat het XPS 15 TN scherm beter is. IPS is niet alles, zeker niet als er wordt getracht een zo goedkoop mogelijk IPS paneel te fabriceren. Het is nog altijd you get what you pay for, of het nu TN of IPS is.
Dat is een 1920x1200 IPS scherm in een <1000 15" (vaio) laptop en Anand noemt het beter dan 99% van alle laptops die je nu kan kopen (TN). Supergoed dus. Natuurlijk moet je het niet vergelijken met een 30 inch desktop IPS of een 2000 zakenlaptop met IPS.
Wat is er volgens jou niet zo goed aan?
Ben ik dan de enige die het opvalt dat deze Ultrabook superdun zou moeten zijn maar op zijn minst net zo dik oogt als iedere andere standaard notebook :?

N.B. Deze is beslist niet zo dun als de luchtige Mac of andere Ultrabooks die ik gezien heb.
vind ik ook eigenlijk, ik denk dat hij 14-15mm dik is. (zonder scherm, dus opengeklapt)
VGA slot +3 4 mm erbij erboven en eronder... Hij is overal evendik zo te zien, of toch bijna.
Toegeklapt gok ik op 2,1cm
Wel zie je in het filmpje zo te zien een USB 3.0 poort.

Een 630M gaat dit niet vrij veel warmte opleveren tevens? stoch een vrij aardige GPU en dit in een ultrabook (wel alluminium, wat beter is voor de afkoeling ervan).
Ik zie de hele tijd bij een bericht over grafische kaarten dat een spel de nieuwste spellen niet zou kunnen spelen, maar niete is minder waar: aangezien de ontwikkelaars, in mijn ogen, de specs voor de spellen niet significant ophogen, zolang er geen nieuwe generatie consoles is uitgekomen. Kunnen de meeste midrange graka's de nieuwste spellen echt wel aan. De eerste jaren na het introduceren van een console heb je natuurlijk wel de top of the line specs en graka's nodig, maar ik denk dat in de huidige situatie met de huidige verouderde consoles de boel wel een beetje is rechtgetrokken. Immers consoles zijn gewoon geoptimaliseerde pc's en pc's moeten deze optimalisatie van een console gewoon rechttrekken door in staat te zijn om meer performance te leveren. Ik weet dat tweakers dit over het algemeen niet graag horen, maar vergelijk dit met een iOS device en een Android device of een Mac en een PC.

Bronnen heb ik niet, maar empirische waarnemingen wel.

**Misschien is het voor een ander weggelegd om op zoek te gaan voor bewijzen die deze "theorie" ondersteunen.
Naar mijn idee is het Ultrabook standaard er om de kwaliteit hoog te houden.
En kenmerkend was volgensmij ook nog een aluminium behuizing.

Ik ben bang dat Medion gewoon een goedkope 14" met lange accuduur levert.
Top dat ze een ultrabook op 14 inch doen. heb je in ieder geval een fatsoenlijk toetsenbord en een beetje normale schermruimte. het enige echt jammere aan deze laptop is toch wel de resolutie. als die hoger was geweest dat was het echt een top ding (aangezien ie waarschijnlijk niet te duur gaat worden, want medion)
Wat jammer van de schermresolutie, deze is toch echt niet meer van deze tijd, laat staan dat dit het woord 'ultraportable' verdient :'( Zelf heb ik een FullHD scherm op 15.4" en ik zou nooit meer terug willen naar minder.
Ik verwacht hier een zeer uitgebreide review van op tweakers. Ik zou met name een goede test van de accu willen zien, want 9 uur klinkt wel erg verleidelijk zelfs al gaat het hier om een max en word er niet bij verteld bij wat voor gebruik dat geld.
Mijn medion laptop was een prima ding voor 700 euro 5 jaar lang fulltime gebruikt en doet het nog steeds. Hij kon opzich de meeste spellen wel spelen, maar niet op max. Had een mat scherm, deze lijkt helaas glossy. Alleen werd hij altijd vrij warm (sloot zichzelf in de zomer wel eens af vanwege oververhitting), omdat er maar n klein warmte uitlaat klepje zat aan de onderkant, die totaal geblokkeerd is als je hem op een tafel zet. Deze lijkt dat wat beter op te lossen door de opening aan de zijkant.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True