Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 35 reacties

MSI heeft de CX70 en CR70 uitgebracht. De laptops komen uit in de betaalbare Classic-serie van MSI. Ze krijgen Ivy Bridge-chips en de CX70 krijgt daarnaast de GeForce GT640M-gpu, die gebaseerd is op Nvidia's Kepler-architectuur.

Volgens MSI zijn de systemen vooral geschikt voor multimediadoeleinden. Beide notebooks hebben echter een 17,3"-scherm, met een resolutie van 1366x768 pixels, wat erg weinig is voor een multimedianotebook. MSI voorziet de systemen van Intel Ivy Bridge-processors en maximaal 750GB opslaggeheugen. De CX70 krijgt Nvidia's GT640M-gpu, die daarbij over 2GB videogeheugen gaat beschikken. De CR70 moet het met de geïntegreerde gpu van de Ivy Bridge-processor doen.

Verder hebben de systemen een dvd-drive en een zescellige accu. Op het gebied van poorten zijn hdmi 1.4, d-sub, twee usb 3.0-poorten, twee usb 2.0-poorten, een ethernetpoort en een 5-in-1-kaartlezer aanwezig. Daarnaast ondersteunen de laptops bluetooth 4.0. Het gewicht van de notebooks is 2,8 kilo. Niet bekend is wanneer MSI de notebooks in Nederland uitbrengt, maar dat zal in ieder geval niet voor het eind van de maand zijn, als Intel zijn Ivy Bridge-processors uitbrengt.

Update, 17.10: MSI Nederland laat weten dat de CX70 in de Benelux in juni uitkomt en dan een beeldhschermresolutie van 1600x900 zal krijgen.

MSI CX70 MSI CX70 MSI CX70 MSI CX70
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (35)

Een resolutie van 1366x768 pixels voor een 17' Inch scherm is toch echt not-done..
Voor een 10 of 11 Inch schermpje is die resolutie prima, maar bij grotere schermen mag je toch een betere resolutie verwachten.

Overigens is 2GB voor die GT640M ook wel overkill. 1GB is op die lage resolutie al meer als zat. Ik had liever een snellere gpu gezien met minder geheugen.
de GT640 is een (voor laptopbegrippen) al erg snelle gpu hoor...
De GT640M komt overeen met de gt540, de 635 komt overeen met de GT555 en de 640 is de echte eerste nieuwe generatie GPU en komt netjes tussen de GT555 en de GTX560 te zitten...
er zijn al een aantal benchmarks en het lijkt een zeer goede gpu te zijn...
http://www.notebookcheck....orce-GT-640M.71579.0.html

[Reactie gewijzigd door TIGER79 op 13 april 2012 14:22]

De 2GB geheugen op die videokaart is echt onzinnig bij die resolutie.

Een 17 inch scherm met een dergelijk lage resolutie betekent naar mijn mening dat hij dus ook helemaal niet geschikt is voor multimedia doeleinden.
De pixels zijn dan dusdanig groot dat je ze gewoon gaat zien.
Je kunt er toch ook een extern scherm aanhangen om BV te gamen?
dan kan ik net zo goed een desktop nemen
Ik hoop dat ze dit keer de koeling een stuk beter voor elkaar hebben dan bij het vorige model...
[MSI GE620DX-296NL] Heb ik last van throttling?
De resolutie is veel te laag, zeker icm het grote formaat scherm en de extra beeldkaart. welke ook weer met te veel geheugen is uitgerust, een vreemde bezuiniging dus. ook de 6 cells accu vind ik een gemiste kans. het budget model: geen interesse, schermresolutie is me net een tikkeltje te laag... zelfs voor budget.
Allemaal leuk een aardig, die kritiek op de resolutie, maar het artikel meldt toch duidelijk dat het hier om een budgetklasse van MSI gaat? Wil je een hogere resolutie, betaal je wat meer en heb je dat. MSI is gewoon wat duurder dan gemiddeld en daar betaal je wat meer voor redelijke specs. Vind je het niet waard, koop je wat anders.

Ik moet zeggen dat ik niet zo bekend ben met verschillende MSI notebooks, maar die ik heb kunnen ervaren waren allen vrij stevig en robuust gebouwd. En daar zaten ook goedkopere modellen tussen. Wanneer ik dan kijk naar de goedkopere modellen van Asus en Samsung en Toshiba (de enige andere twee merken die bekend staan als degelijk en daarbij ook twee jaar garantie geven (alhoewel, Toshiba niet altijd meer) zijn die toch minder stevig of minder goed afgewerkt kwa body.

Of het je boeit bij een goedkope laptop is een tweede.
Ziet er leuk uit, maar denk toch dat veel mensen um niet zouden willen hebben.
Kwa resolutie 1366x768 en het kleine touchpad.
Voor de rest ziet deze er prima uit :-)
Ze mikken op de nietswetende klant die niet eens weten dat er zoiets bestaat als "resolutie"

Veel mensen gaan er vanuit dat ze een "leuke laptop" kopen en komen er misschien pas na een jaar erachter dat ze toch veel moeten scrollen bij websites.
dat is ws diezelfde klant die niet veel wil betalen voor een 17" notebook...
1366x768 op een 13,3" is al niet om over naar huis te schrijven.
Dezelfde resolutie op een 17,3" scherm is volgens mij gewoon ronduit slecht.
Ik denk dat dit een 1-aprilgrap is, maar dat tweakers het te laat gepubliceerd heeft. Dit lijkt me de enige redelijke verklaring.
Wel leuk als je van tellen houdt. Je kan nu vanuit je luie stoel op een metertje of 2 afstand pixels tellen!
Mee eens maar op een 13,3" is het beeld i.i.g. wel scherp, echter op een 17,3" zal dat wel weer niet het geval zijn. Zoals gezegd, ronduit slecht.
en als ik de MSI site bekijk kom ik ook tot een andere conclusie:
Full array of HD features: MSI's CX70 and CR70 laptops are equipped with a full HD 16:9 wide anti-glare screen that offers bright colors without those pesky black strips at the top and bottom of the screen when you watch films.
Full HD is niet wat in dit artikel genoemd wordt. ( ze bedoelen dus 720P) wa top een 17 inch scherm best aardig is.

http://www.msi.com/news-media/news/1404.html

[Reactie gewijzigd door SED op 13 april 2012 14:22]

en als ik de MSI site bekijk kom ik ook tot een andere conclusie:

[...]


Full HD is niet wat in dit artikel genoemd wordt. ( ze bedoelen dus 720P) wa top een 17 inch scherm best aardig is.

http://www.msi.com/news-media/news/1404.html
Inderdaad, MSI spreekt over full HD wat gewoon 1920x1080 hoort te zijn.
Overigens is 720p maar 1280x720 pixels wat nog lager is dan in het Tweakers artikel wordt genoemd.

[edit] Een lage resolutie helpt wel met native gamen overigens.

[Reactie gewijzigd door Amdk6II op 13 april 2012 16:24]

Mee eens. Heeft de mijne ook (cheapo 300 euro notebook)
Maargoed.
Waarom zijn er geen laptops met een redelijke 512Mb/1Gb mobiele videokaart, 13 a 14 inch scherm en maximaal 2KG?
sony vaio sa/sb 13" misschien iets? Kun je nog configureren met een ati hd6630..
Of anders moet je wachten op de iets prijstechnische Vaio 14 p die binnenkort uitkomt... Die is dan wel 2,3 kg"... Maar zal waarschijnlijk in de prijsklasse rond de vaio ca vallen: rond de 700 euro...


on topic:
HD+ op 17" ???
GT540 bullshit rebrand (aka 640m) met 2gd vram geheugen <--- waar je geen fuck aan hebt?

jeetje... dieptepunt in miskoop zojuist gevonden...

[Reactie gewijzigd door Vinand op 13 april 2012 12:39]

je hebt het mis hoor : de GT630 is een rebrandend GT540, de GT635 is een rebranded GT555 en de GT640 is de eerste nieuwe generatie (Kepler) GPU, en zit tussen de GT555 en de GTX560...
Dus hele hele nette prestaties hoor !

http://www.notebookcheck....orce-GT-640M.71579.0.html

[Reactie gewijzigd door TIGER79 op 13 april 2012 14:22]

Die resolutie is heel spijtig, ik vind dat al te laag op 13", laat staan op 17". Daar mag je toch echt wel minstens 1920*1080 verwachten (of liever nog 1920*1200, maar ik denk dat je dat tegenwoordig wel kunt vergeten).

Verder vind ik 't best mooie notebooks, lekker strak design. Ik denk dat het nog wel wat kan worden, als ze uiteindelijk ook modellen met een deugdelijke resolutie gaan uitleveren.
Tja die resolutie is inderdaad niet om over naar huis te schrijven maar realiseer je ook dat dit de Classic aka Budget lijn is. Dure full hd panels gaan ze hier niet in stoppen omdat dit de prijs gewoon 100 tot 150euro verhoogd. Deze laptops worden geprijsd rond de 500euro en anders gaan ze mee naar het middensegment.
nog maar een keer Full HD: http://www.msi.com/news-media/news/1404.html
daarmee bedoelen ze dus 720P

[Reactie gewijzigd door SED op 13 april 2012 14:21]

Als multimedialaptop zou ik een full HD resolutie toch wel wenselijk vinden, zeker bij een scherm van 17 inch.
Verder wel mooi dat je in ieder geval 2 Gb videogeheugen hebt. Ik vraag me ook af wanneer ze beginnen met het inbouwen van kleine ssd'tjes om Windows sneller op te laten starten.
Wat een raar bericht.. 720GB ipv 750? 1366x768 ipv 1600x900?
-_-??

http://www.msi.com/news-media/news/1404.html

kijk dan @ specs! }:O

Ik zou deze dus echt niet kopen.... 17 inch met die resolutie? :s wtf...

[Reactie gewijzigd door ArcticWolf op 13 april 2012 13:09]

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True