Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 171 reacties

Klanten van alle grote Nederlandse providers kunnen vanaf vrijdag de iPhone 4S voorbestellen. Vodafone en KPN publiceerden de prijzen vrijdag, T-Mobile had dat al een paar dagen geleden gedaan.

Bij Vodafone is de iPhone 4S 16GB bij abonnementen vanaf 65 euro per maand gratis. Dat blijkt uit de prijslijsten die Vodafone heeft gepubliceerd. De abonnementen van Vodafone zijn grotendeels in lijn met de details zoals Tweakers.net die in september publiceerde. De ceo van Vodafone Nederland noemde de uitgelekte tarieven eerder nog 'een misleidende grap'. De ingangsdatum klopte niet: die stond in het systeem op 15 december, in plaats van 28 oktober.

Vodafone introduceert twee abonnementsvormen: iPhone Messaging en iPhone Smart. Het eerstgenoemde abonnement is bedoeld voor mensen die niet intensief gebruik maken van 3g: gebruikers krijgen een lagere datalimiet en een internetsnelheid van 7,2Mbps down en 1,4Mbps up. Gebruikers van het duurdere iPhone Smart-abonnement krijgen een theoretisch maximum van 14,4Mbps down en 2,0Mbps up.

Bij beide iPhone-abonnementen is sms'en gratis. Dat maakt iMessage, de dienst om gratis te sms'en via internet tussen iOS-devices, voor veel iPhone-gebruikers bij Vodafone vrijwel nutteloos. Bij iPhone Smart is sms'en in het buitenland ook gratis met een maximum van zestig dagen per jaar.

De iPhone 4S kan sinds vrijdag worden voorbesteld bij zowel Vodafone als T-Mobile, die eerder deze week de prijzen al bekendmaakte. T-Mobile hanteert nu voor iPhone dezelfde abonnementen en voorwaarden als voor andere smartphones.

iPhone 4S bij Vodafone (2-jarig abo)4S 16GB
4S 32GB
4S 64GB
Messaging 100 - 250MB - 35,00 euro
 239
 339  439
Messaging 150 - 400MB - 40,00 euro  199
 299  399
Messaging 200- 500MB - 45,00 euro  149
 249  349
Messaging 300 - 800MB - 55,00 euro  49
 149  249
Messaging 500 - 900MB - 75,00 euro  0  99  199
iPhone 4S bij Vodafone (2-jarig abo)4S 16GB
4S 32GB
4S 64GB
iPhone Smart 100- 1GB - 42,50 euro
 169  269  369
iPhone Smart 150- 1,2GB - 48,50 euro  119  219  319
iPhone Smart 200- 1,4GB - 55 euro  19  119  219
iPhone Smart 275- 1,6GB - 65 euro  0  99  199
iPhone Smart 475- 1,8GB - 85 euro  0  49  149
iPhone Smart 775 - 2GB - 115 euro  0  39  139
iPhone Smart 1200- 2GB - 150 euro  0  29  129
Prepaid  649  749  849
iPhone 4S bij T-Mobile (2-jarig abo)4S 16GB
4S 32GB
4S 64GB
iSmart 150 - 500MB - 29,50 euro
 259,95  359,95  459,95
iSmart 200 - 1000MB - 34,50 euro
 229,95  329,95  429,95
iSmart 300 - 1000MB - 42,50 euro
 179,95  279,95  379,95
iSmart 500 - 1000MB - 59,95 euro
 119,95  219,95  319,95
iSmart 1000 - 1000MB - 99,95 euro
 29,95  129,95  229,95
iPhone 4S bij T-Mobile (1-jarig abo)4S 16GB
4S 32GB
4S 64GB
iSmart 150 - 500MB - 29,50 euro
 389,95  489,95  589,95
iSmart 200 - 1000MB - 34,50 euro
 369,95  469,95  569,95
iSmart 300 - 1000MB - 42,50 euro
 339,95  449,95  549,95
iSmart 500 - 1000MB - 59,95 euro
 309,95  409,95  509,95
iSmart 1000 - 1000MB - 99,95 euro
 239,95  339,95  439,95
Prepaid  639,95  749,95  859,95

Update, 14.30: Ook KPN maakte vrijdag de prijzen voor de iPhone 4S-abonnementen bekend, waarbij het op moment van schrijven alleen om de 16GB-versie gaat. Ze wijken enigszins af van de prijzen die eerder uitlekten. De prijzen voor de smartphone zijn bij de duurdere tweejarige abonnementen wat goedkoper dan aanvankelijk bericht. De abonnementen zijn gelijk met die voor andere smartphones.

Bundel Looptijd
min /
sms
Data
(MB)

Prijs
p.mnd

iPhone 4S
16GB
Bel-SMS-WebXL 150 1 jaar 150 250 € 35,00 € 459,95
Bel-SMS-WebXL 150 2 jaar 150 250 € 35,00 € 309,95
Bel-SMS-WebXL 200 1 jaar 200 500 € 40,00 € 419,95
Bel-SMS-WebXL 200 2 jaar 200 500 € 40,00 € 239,95
Bel-SMS-WebXL 275 1 jaar 275 750 € 45,00 € 389,95
Bel-SMS-WebXL 275 2 jaar 275 750 € 45,00 € 179,95
Bel-SMS-WebXL 350 1 jaar 350 1000 € 50,00 € 359,95
Bel-SMS-WebXL 350 2 jaar 350 1000 € 50,00 € 129,95
Bel-SMS-WebXL 450 1 jaar 450 1250 € 60,00 € 319,95
Bel-SMS-WebXL 450 2 jaar 450 1250 € 60,00 € 89,95
Bel-SMS-WebXL 650 1 jaar 650 1500 € 80,00 € 279,95
Bel-SMS-WebXL 650 2 jaar 650 1500 € 80,00 € 49,95
Bel-SMS-WebXL 1000 1 jaar 1000 1750 € 102,50 € 249,95
Bel-SMS-WebXL 1000 2 jaar 1000 1750 € 102,50 € 19,95
Bel-SMS-WebXL 1500 1 jaar 1500 2000 € 152,50 € 219,95
Bel-SMS-WebXL 1500 2 jaar 1500 2000 € 152,50 € 19,95
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (171)

1 2 3 ... 6
Bij beide iPhone-abonnementen is sms'en gratis. Dat maakt iMessage, de dienst om gratis te sms'en via internet tussen iOS-devices, voor veel iPhone-gebruikers bij Vodafone vrijwel nutteloos
Hoezo nutteloos? Met iMessage kun je ook foto's versturen en bovendien met alle andere iOS-devices communiceren. SMS-en kan alleen met phones.
Alleen met iOS 5, dus dan valt de originele iPhone en de 3G al af. En de mensen die niet updaten naar 5 ook.
Dat, en bovendien kun je je afvragen of de beschikbaarheid van iMessage 'geholpen' heeft bij de beslissing SMS gratis te maken. Iets dat nauwelijks meer waarde toevoegt (SMS in het iMessage / whatsapp tijdperk) gratis maken is niet zo onlogisch.

En tenslotte als je veel familie en vrienden in het buitenland hebt is iMessage ook wel prettig / voordelig. verre van nutteloos imho.

[Reactie gewijzigd door Zpottr op 21 oktober 2011 11:30]

Dat doen ze leuk bij vodafone, ze zitten met de prijzen een heel stuk onder T-Mobile! Dat zag ik eerlijk gezegd niet aankomen, maar het is wel goed nieuws!
Eehm, hoe bereken jij dat? Bij mij is Vodafone juist duurder.

Vodafone smart 200 - 1,4GB - 2 jaar:
Abonnement: 24 x 55 = 1320
iPhone 4GS 16GB: 19
Samen: 1339 euro

T-mobile iSmart 200 - 1GB - 2 jaar:
Abonnement 24 x 34,50 = 828
iPhone 3GS 16GB: 229,95
Smane: 1057,95 euro

Enige voordeel bij vodafone is meer data in een maand (400MB), maaar wel tegen de belachelijke prijs van 12,50 per maand meer.

Conclusie is dat je het beste de telefoon zelf kunt aanschaffen en een goedkoop sim-only abo moet nemen. Maandelijks op te zeggen en de telefoon is gewoon van jezelf.

[Reactie gewijzigd door mOrPhie op 21 oktober 2011 11:03]

Niet alle Sim-only zijn per maand op te zeggen hoor en zeker niet bij Vodafone. Dat is (maar dat weet ik niet zeker) alleen bij Ben maandelijks op te zeggen. De rest heeft volgens mij gewoon jaarcontracten. (dacht ik)
@mOrPhie; dat is een 3gs.. geen 4s

vodafone heeft dan internationaal wel veel meer voordeel, maar dat moet je ook maar net liggen

[Reactie gewijzigd door ArcticWolf op 21 oktober 2011 22:00]

Helaas is het overschrijden van je datalimiet dan wel weer heel prijzig bij Vodafone. Bij T-Mobile ga je wel in snelheid omlaag, maar je betaalt tenminste niet extra, tenminste, alleen vrijwillig.
Bij Vodafone is de snelheid over het algemeen gewoon laag, weet niet hoe dit op het moment bij T-mob is, maar op dit moment is in het in de meeste stadscentra zo dat gprs nog sneller is dan 3G..... Voor deze prijzen lijkt me dat niet in orde en vraag me dan ook af wanneer de OPTA of consumentenbond hier wat zinnigs over gaat zeggen.
Als een "aan huis" internetprovider niet beloofde snelheden haalt dan wordt daar ondertussen iets aan gedaan, hoe zit dat met mobiele providers?
Sorry, maar voor mij staat Vodafone gewoon bekend als juist heel snel via UMTS? Standaard haal ik toch 3mbit, kan ik moeilijk traag noemen? In Haarlem dan, ok, geen wereldstad, maar toch
Ik weet niet hoe jij rekent, maar als ik bijvoorbeeld mijn gebruik bereken +/- 300 bel minuten, niet te veel data (meeste is WIFI)

bij vodafoon IMessage 300: toestel is 120 euro goedkoper, echter je betaald 24x 12,50 (=300) euro meer. dat betekent dat vodafone als dankjewel voor de lagere snelheid mij 180euro extra berekent!

bij vodafoon ISmart 275: toestel 180 euro goedkoper, per maand betaal je 22.50 euro meer voor die 24x22.50=540, -180=) 360 euro meer krijg je een groter data limiet en 25 minuten minder per maand.

[Reactie gewijzigd door skoozie op 21 oktober 2011 10:47]

Bij verlenging biedt T-Mobile echter 3 maanden gratis abonnement. Dat is met deze abonnementsprijzen toch een behoorlijk bedrag.
Zo dus een iPhone 4s voor 599 bij apple. Dan een een simmetje van Simyo (kan misschien nog voordeliger) van 250 min/sms per maand + 1 GB datalimiet (+- 16 euro p/m) Is genoeg voor mij

Dan kom ik uit op 983 euro over 2 jaar.

Vodafone vergelijkbaar...laat ik iPhone Smart 200 nemen: totaal over 2 jaar is 1283 euro.
Tmobile: iSmart 200 = 1057,95

Nou dat wordt voortaan los kopen....

edit: ik zie net dat de prijzen van simyo voor wat betreft het bellen alleen het eerste jaar geleden. Daarna is het 4 euro per maand duurder. Maar Simyo is per maand opzegbaar. Overstappen is dan nog een optie :)

[Reactie gewijzigd door alwinus op 21 oktober 2011 11:01]

Zeker niet als je regelmatig een actie van Ben/Simyo heb waarbij internet voor 4.99 wordt aangeboden. Ben je per maand incl 250 bellen/smsen+internet 12 euro kwijt (actie geldt overigens alleen voor 1 jaar).

Een tip: omdat je met Ben en Simyo altijd kan opzeggen kan je tussentijds
van hun acties gebruik maken.

[Reactie gewijzigd door alteclansing op 21 oktober 2011 11:06]

Daar zit ik ook naar te kijken. Maar wat me bij Simyo weerhoudt is dat er volgens mij geen fallback is wanneer je over de datalimiet gaat (anders dan: helemaal uitzetten). Bij andere providers kun je dan nog wat extra betalen om de limiet te resetten, MB's bij te kopen ofzo. Bij Simyo zie ik dat niet, of mis ik iets?

Aanvulling
Ik heb het nagevraagd bij de klantenservice en er is geen mogelijkheid om een extra bundel bij te kopen. Na gebruik van 1 GB betaal je dus altijd 5 cent per MB. Op zich nog steeds niet enorm slecht ten opzichte van sommige andere providers, maar wel 5x zo duur als de eerste GB, die kost immers een tientje.

[Reactie gewijzigd door mddd op 21 oktober 2011 16:52]

Moet je contact nemen met de klantenservice
Dat is trouwens een gewoon nummer en geen duur 0900.
Of je kan je vraag aan de helpdesk twitteren.
Erg jammer dat het verkeer zo gigantisch is toegenomen. Kon (kan, abbo verloopt feb.) ik eerst nog zonder zorgen lekker onbeperkt internetten voor zon 35 euro, zal dat nu maar 250MB zijn.

Begrijpelijk ten aanzien van de providers die hun inkomsten overhoop zien gaan, maar ik heb toch een beetje het idee dat ik benadeeld wordt. Het is niet dat ik eerst 100den smsjes stuurde waaraan de provider dik verdiende. Het gaat volgens mij bij de verhoudingen tussen Whatsapp / normaal internet verkeer / sms kosten - verkeerd. Wordt er nu geprobeerd de sms verliezen er via internet uit te halen? En met deze tarieven, wordt er volgens mij per saldo op de eindstreep meer verdient dan voorheen. 't lijkt mij dat mensen gemiddeld minder betaalden per maand - en er dan zo nu en dan overheen schieten en dan bij betalen. Nu betaalt iedereen de volle mep. Ik vraag me zeer af of dat nog in verhouding staat.

Laat deze ook nog maar eens achter: tooltje om je maandelijkse data te berekenen van de vodafone factuur http://tools.nopaste.nl/vodafone.php
Je bent niet verplicht een nieuw abonnement te nemen. Je kunt ook je oude abonnement door laten lopen en dan los ergens een toestel kopen. Kwestie van even vooraf doorrekenen wat goedkoper is.
Had ik inderdaad ook aan gedacht. Maar wat je ook kiest, je gaat er flink op achteruit. Het komt dan eigenlijk neer op FUP internetten & meer betalen, of minder betalen en minder internet.

Ik ga even uit van het goedkoopste iPhone 4S model van ¤ 599,-

Kosten voortzetten huidig abonnement:
Telefoon: ¤ 599,-
2 jaar abbo: 24x34,56 = 829,44
Totaal: ¤ 1428,44

Kosten nieuw abonnement met minder internet (250MB)
Telefoon: 239
2 jaar abbo: 24x35 = 840
Totaal: ¤ 1079,-

Kosten nieuw abonnement met internet dat ik zo ongeveer gebruik; 1GB
Telefoon: 169
2 jaar abbo (smart): 24x42,50 = 1020
Totaal: ¤ 1189,-

Wordt toch lastig kiezen. Met de eerste optie heb je 't mooie abonnement, maar duurste uit.
2e goedkoopste, maar beperkt.
3e wel voldoende internet (moet er dan toch wel op gaan letten), maar weer trager.

Maar ik denk ik dat ik dan maar even geen nieuwe telefoon koop en dus de maandelijkse 34.56 blijf betalen. De iPhone 3GS is ook nog prima.

Misschien maar even een tijdje wachten tot er een leuke deal voorbij komt, 2e hands telefoontje of een andere provider.

[Reactie gewijzigd door Arietje op 21 oktober 2011 12:48]

Andere optie is Vodafone bellen en zeggen dat je je huidige abonnement wilt VERLENGEN (dus niet omzetten in een nieuw abonnement). En dan vervolgens vragen wat de 4S kost voor jou. En dreigen met opzeggen. Heeft bij mij in het verleden gewerkt.
Geinig tooltje. Kende ik nog niet.

Wel raar dat dit totaal afwijkt van mn Vodafone online teller en 3G watchdog....
Het wijkt bij mij ook behoorlijk af, volgens dat tooltje (en dus de data op de factuur) heb ik in september bijna 800 MB gebruikt, 3G Watchdog komt niet verder dan 470 MB. Dat is toch een behoorlijk verschil. Wat overigens wel vreemd is, is dat er op de factuur achter sommige datahoeveelheden wel een T staat, die T geeft aan dat het binnen het tegoed valt, en bij sommige niet. Alle datahoeveelheden zonder T komen van high.vodafone.com af en alle datahoeveelheden met T komen van live.vodafone.offnet en live.vodafone.onnet

Wat die T verder betekend weet ik niet, ik betaal voor beide soorten data immers niks (nog een oud abo met onbeperkt data). Wat ik wel weet is dat er op die factuur vaak dubbele hoeveelheden staan, twee keer achter elkaar exact dezelfde datahoeveelheid. Dit soort grappen:

16.09.2011 18:27:33 live.vodafone.offnet 1.0 7 5 ,00 KB 0,000 T
16.09.2011 18:27:33 high.vodafone.com 1.0 7 5 ,00 KB 0,000

Nu gaat dit slechts om 1 MB, maar ik heb het ook al eens gezien bij datablokken van 100+ MB. Eigenlijk zou ik een keer een factuur moeten splitsen in die hoeveelheden met T en zonder en dan nog eens kijken of de hoeveelheden dichter in de buurt komen van 3G Watchdog.
snap niet waarom het totaal aan dataverkeer niet gewoon duidelijk op de factuur staat?? Is dat nou zo moeilijk voor ze.
Dan weten mensen gelijk wat voor abbo ze ongeveer moeten nemen. Sowieso wat service naar je klanten toe.
Volgens dat tootlje heb ik in september 2,5 GB gebruikt..oef.
Als je er achter bent hoe het precies zit, laat het me gerust weten.

Ik zal zelf ook eens de data bij gaan houden.
Welke Vodafone online teller is dat? En houd je ook rekening met dat de factuur voor bijvoorbeeld voor oktober de data heeft over september. Zo ja, wat zijn de verschillen precies?
Jongens een Vodafone handige tip! Wil je Vodafone netwerk hebben, maar word je niet warm van deze abonnementen? Ga naar www.sizz.nl en kies daar voor Sizz Lover. Abonnement met 300 minuten of 300 sms wat per minuut wordt afgerond. Daarnaast heb je wel 1GB internet per maand en betaal je 45 euro per maand! Voor een 16GB iPhone 4s betaal je dan 170 euro bij. Vergelijk ik dit met de nieuwe Vodafone abonnementen dan is bij Vodafone iPhone Messaging voor hetzelfde bedrag dezelfde iPhone 149 euro bijbetalen, maar heb je slechts 200 minuten en 500MB (wel met 2500 SMS). Je betaalt iets meer bij met Sizz, maar je hebt zulke betere voorwaarden bij het abonnement. Sizz gaat volledig over het Vodafone netwerk en een groot voordeel is: binnen en buiten de bundel is hetzelfde tarief. Dus 12 eurocent per minuut!

Link: http://www.sizz.nl/shop/iphone-abonnementen/ en http://www.sizz.nl/shop/toestellen/iphone-4s-16gb-white/.

Voor mij persoonlijk het beste abonnement dat er is met de voorwaarden erbij.
Is dit een beetje betrouwbaar? Vind die site er een beetje amateuristisch uit zien .. Gelet op gebrek aan hoofdletters en dergelijke.
Sizz is gewoon volledig van Vodafone en is in samenwerking met RTL. Wordt ook veel reclame van gemaakt op de televisie. Je kan Sizz ook gewoon in de winkel afsluiten, mocht je de site te amateuristisch uitzien. Sizz wordt volledig in Vodafone winkels verkocht en ook in BelCompany's dacht ik.
De prijzen lijken op het oog lager, maar de abbonementen bevatten een stuk minder minuten dan bij t-mobile!

100 minuten per maand voor 42,50? Bij t-mobile heb je voor 44,95 300 minuten/smsjes.

Je heb dan gratis sms en je datlimiet en snelheid ligt wat hoger, maar goedkoper zou ik het niet willen noemen. Het is maar net wat beter bij je wensen aansluit.
"Gebruikers van het duurdere iPhone Smart-abonnement krijgen een theoretisch maximum van 14,4Mbps down en 2,0Mbps up."

Trap hier niet in mensen die is de grootste flauwekul en totaal niet haalbaar!

Hou lekker je ouwe abonnement en upgrade niet.

Als we dit met zijn allen een jaar volhouden (zo moeilijk is dat niet) komen Vodafone en al die providers smeken aan onze voeten.
Mijn oude iPhone 150 abo voor 29.95 met echt onbeperkt internet klinkt met de dag beter en beter.
Zeker. Zelf heb ik na afloop van de twee jaar met T-mobile gebeld en de prijs omlaag laten zetten, ik betaal nu 20 ipv. 30 euro. Dat is dus helemaal een mooie deal :)

Je kunt natuurlijk proberen om dat ook te regelen, maar ik vermoed dat ze dat nu niet meer zullen doen, en je alleen nog aan zullen bieden om een contract "nieuwe stijl" te nemen.

Aan de andere kant, als je dreigt om anders naar een andere provider te gaan, misschien kun je dan toch wel wat van de prijs af krijgen, terwijl je toch dezelfde voorwaarden behoudt. Proberen kan nooit kwaad.
DAt heb ik dus ook, ik krijg de neiging om los de iPhone te kopen en mijn bestaande abonnement te blijven gebruiken. Snelheid is mischien niet geweldig (3,6Mb) maar de prijs is wel heel interesant.
Hoe werkt dat dan, mag T-Mobile na 2 jaar (einde abonnement) niet alsnog de voorwaarden/tarieven wijzigen? Ik kan me niet voorstellen dat je dat abonnement oneindig mag verlengen voor hetzelfde maandbedrag.
Je contract wordt automatisch per maand verlengt. Mijn contract is al een half jaar verlopen en nogsteeds betaal ik 29.95 met 3,5Mb en onbeperkt datalimiet.

als ik de iphone los koop zit er tenminste geen simlock op en kan ik dus thetering aanzetten zonder die extra kosten. Maakt bijna een verschil van 20 euro p/m alleen al op de abonnements kosten.
Teuterig optie wordt vanaf het netwerk gestuurd en heeft niets met simlock te maken, kijk dat nog maar even na.
Met een jailbreak wel weer simpel aan te zetten. Vroeger kon je het zelfs met een MobileConfig weer aanzetten maar weet niet of dat nu ook nog kan...

Ik heb een losse iPhone 4 met een telfort zakelijk simonly en kan gewoon tetheren
Een contract mag natuurlijk niet eenzijdig veranderd worden. Je contract is voor onbepaalde tijd. Het is een misverstand dat je abonnement na 2 jaar is afgelopen. Het loopt gewoon door zolang geen van beide partijen opzegt. Met dezelfde tarieven en dezelfde voorwaarden.

Pas als je zelf gaat "verlengen" DAN verander je juist je contract!

De telco's hebben gewoon een compleet eigen betekenis aan "verlengen" gegeven. Een contract"verlenging" is helemaal geen verlenging, daarmee bedoelen ze juist dat je een nieuw contract afsluit.
De provider kan echter wel de voorwaarden na die 2 jaar veranderen (bv. naar de voorwaarden die op dat moment gelden). Dan heb je 2 keuzes: opzeggen of akkoord gaan. Dus daar moet je ook wel redelijk rekening mee houden.
Na 2 jaar is je abonnement NIET afgelopen hoor, je hebt hem 2 jaar verplicht afgenomen en daarna loopt het gewoon door. Alleen kan je hierna per maand opzeggen.

DUS NIET EEN NIEUWE AFSLUITEN!! hiermee behoud je oude goedkopere abo, alleen niet "korting" op een nieuw toestel.

[Reactie gewijzigd door rikoos op 21 oktober 2011 12:45]

Maar dan blijf je toestelsubsidie betalen terwijl je oude toestel is 'afbetaald'. Het lijkt me sterk dat dat voordeliger gaat zijn.
Het klopt dat je met goed zoeken wel een contract kunt vinden dat minder kost dan die 30 euro. Maar bijna niets is tegenwoordig nog 'unlimited'. Dus als die factor belangrijk is, kan het toch wel de moeite waard zijn om het contract door te laten lopen.
Wat is exact het verschil tussen vodafone message en iphone?
Met het iPhone Messaging en iPhone Smart abonnement haal je het maximale uit je iPhone.

iPhone Messaging

De beste match voor je iPhone
Onbeperkt sms'en in Nederland
Mobiel internet met een downloadsnelheid tot 7,2 Mbps
Afrekenen per minuut
Tot 900 MB per maand

iPhone Smart abonnement

Tot 14,4 Mbps download snelheid helemaal klaar voor de iPhone 4S
Onbeperkt sms'en in Nederland
Sms'en in het buitenland maximaal 60 dagen per jaar tot 500 sms'jes per maand
Bellen en mobiel internet in buitenland vanuit je tegoed. Voor slechts ¤ 0,10 per gesprek + je normale bundeltarief bel je in alle 42 Passport-landen*
Je databundel is 60 dagen per jaar geldig in de 42 Passport-landen. Is je bundel verbruikt dan betaal je slechts ¤ 0,075 per MB**
Afrekenen per seconde
Tot 2000 MB per maand

* Maximaal 60 dagen per jaar bellen, mobiel internetten in het buitenland uit je bundel. Onbeperkt sms'en in Nederland én maximaal 60 dagen per jaar tot 500 sms'jes per maand in het buitenland
** Voor ¤ 2,50 per 100MB voordelig blijven internetten als je datategoed op is. Je betaalt alléén als je extra data verbruikt buiten je datategoed.
Dit staat op http://www.vodafone.nl/iphone/iphone_en_vodafone/
Het blijft een naaistreek,

Vroeger was SMS de cashcow en moest je daar dik voor betalen. Nu blijkt iedereen te whatsapp'en en kun je daar dik voor gaan betalen, terwijl het allebei totaal geen dataverkeer op het netwerk veroorzaakt.

Het zijn gewoon maffiapraktijken en het ergste is dat je er als consument totaal niks tegen kunt doen. Bij daadwerkelijke hardware producten zie je dat de webshops uit de grond schieten als paddestoelen om alles net boven de inkoopprijs aan te bieden, maar bij telefonie/internet e.d. is dat gewoon onmogelijk vanwege de absurdheid van hoe het systeem in elkaar zit.

Waarom niet gewoon 1 landelijk netwerk, betaald door de overheid, dekking is overal goed en iedereen die een 'telefoonmaatschappij' wil starten moet geld afdragen aan de overheid om v/h netwerk gebruik te maken. DAN krijg je pas concurrentie, ipv deze kartelbusiness..
Je kan er als consument natuurlijk wél iets tegen doen. Dat noemt "stemmen met uw voeten". Je kan gewoon uw manier van bellen aanpassen.
Voor schoolgaande jeugd of studenten is dat misschien wat lastiger, maar voor werkende mensen is dat heel simpel. Tijdens de werkuren zit je op kantoor en als je occasioneel moet bellen, gebruik je de telefoonlijn daar. Na de werkuren kan je thuis, met een vaste lijn bellen. Daar zijn flat-fee tariefformules nog gemeengoed en daar kan je echt wel uw voordeel mee halen.

Ik weet natuurlijk ook wel dat mobiel bellen leuker en praktischer is, maar als je echt vindt dat het te duur is of dat ze u bedriegen, zijn er echt wel alternatieven.
In België zijn de prijzen ook echt wel hoog, ik heb maandelijks een lage factuur omdat ik mijn gesprekken afstem op de prijsformule: 's avonds en in het weekend bel ik met mijn vaste lijn gratis naar andere GSM's en vaste lijnen. Niet super-dringende gespreken plan ik in die periode natuurlijk.
Uit de laatste kwartaal cijfers waarin deze nieuwe abbo's nog niet zijn meegenomen is al te zien dat ze meer winst boeken dan ooit te voren. En daar zijn de investeringen en research kosten al uit uitgesloten.

De kosten van de geleverde service stonden al totaal niet in verhouding tot de prijs die de consument er voor moest betalen. En daar is Dit kwartaal nog een flinke schep bovenop gedaan.
Gratis? Niemand heeft het over gratis. Maar ik ben het wel eens met de reactie hierboven. Er is gewoon geen sprake van serieuze concurrentie op de Nederlandse mobiele markt. Ik denk ook dat het veel effectiever zou zijn om een enkel landelijk dekkend netwerk te onderhouden met uitsluitend virtuele providers, dan dat je drie (en straks weer vijf) netwerken naast elkaar hebt die met elkaar moeten concurreren voor het gebruik van frequenties. Door het gebruik van een enkel netwerk kan je de frequenties inzetten waar ze het best tot hun recht komen qua bereik en qua gebruik.

We hebben toch ook geen 20 aparte electriciteitsnetwerken? Toch kan je je aanbieder kiezen.
Bij Vodaphone haal je absoluut niet het meeste uit je iPhone. Zo wordt visual voicemail nog steeds niet ondersteund.
Datalimiet en snelheid.

Bij de message is het 14Mb snelheid met 1Gb datalimiet en bij de iPhone is het 7,5Mb snelheid en begint het datalimit bij 500

Heb ik zelf nog een vraag, bij KPN heb je dan thetering erbij? Bij T-Mobile en Vodafone kost het extra.

Want ik wil eigenlijk ook thetering hebben, dat wordt met 14Mb interesant.

[Reactie gewijzigd door ronaldmathies op 21 oktober 2011 10:35]

Met het 14mbit abonnement mag je ook gratis tetheren. Je mag je data / minuten / sms'jes ook in het buitenland gebruiken zonder extra kosten.
Je mag je data / minuten / sms'jes ook in het buitenland gebruiken zonder extra kosten.
Ik weet niet exact waar je deze info vandaan haalt, maar buitenland gaat nog altijd voor het buitenland tarief. Bij KPN wordt dit omgerekend waardoor (binnen Europa) `minuut als 3 of 5 geteld wordt (afhankelijk van abonnement). Bij Vodafone ligt dit ook aan je Blox en wordt het nog steeds buiten je bundel gegooid (tenzij je zakelijk hebt). Tot slot T-mobile is standaard tegen een buiten-de-bundel tarief, ongeacht wat je bundel is.

Internetten zit bij geen van de providers in de bundel wanneer in het buitenland. Alleen bij KPN en Vodafone kun je (tegen abnormaal hoge bedragen) buitenland internetbundels aanzetten.

En voor de slimmeriken die het willen controleren:

Alstublieft:
T-mobile: http://www.t-mobile.nl/za...land/bellen-in-buitenland
Vodafone: http://help.vodafone.nl/c...=346&cat_lvl1=37&cat_lvl2=
KN: http://www.kpn.com/prive/mobiel/tarieven/buitenland.htm

[Reactie gewijzigd door kramerty88 op 21 oktober 2011 12:34]

Hier staat toch echt dat het 60 dagen gratis is: http://www.vodafone.nl/iphone/iphone_en_vodafone/
Bellen en mobiel internet in buitenland vanuit je tegoed. Voor slechts ¤ 0,10 per gesprek + je normale bundeltarief bel je in alle 42 Passport-landen*
Je databundel is 60 dagen per jaar geldig in de 42 Passport-landen. Is je bundel verbruikt dan betaal je slechts ¤ 0,075 per MB**
Ik moet zeggen, tot nu toe het beste aanbod wat ik heb gezien voor iPhone 4S
Als je de voorwaarden had gelezen had je geweten dat je 60 dagen in het buitenland mag bellen, smssen en internetten binnen je bundel. In het tariefoverzicht (Messaging & Smart) staan deze prijzen verder toegelicht.

Zo kan je bij het Smart abonnement zonder extra kosten 60 dagen internetten en smssen binnen je bundel in passportlanden, voor telefonie betaal je ¤0,10 per gesprek, de kosten voor het gesprek zijn binnen je bundel. Als je de 60 dagen gebruikt hebt gaat het gewone Passporttarief in werking.

Daarnaast is het gebruik van je mobiel als modem bij het smartabonnement toegestaan en staat in de voorwaarden niet vermeld dat bij deze abonnementen een iPhone verplicht is (iaw je mag ook een andere telefoon gebruiken met een iPhone abonnement).

*edit* (misschien meer een disclaimer)
Al het bovenstaande geld alleen in combinatie met een Vodafone iPhone abonnement, dit is NIET van toepassing op de normale abonnementen.

[Reactie gewijzigd door Dexs op 21 oktober 2011 14:12]

Die snelheid haal je zelden. Heb t mobile extra snelheid en ik merk er niets van, vooral in utrecht niet. Kom er niet eens door. Een tweet verzenden kost een minuut.
Zoals het er staat, datalimiet bij iphone abo is een stuk meer
De limiet bij Smart bedoel je.
De vraag is alleen of je het smart kan noemen als je 150!! euro /maand betaald. Dat is 3600 euro telefoonkosten voor 2 jaar en je krijgt niet eens de "beste" iPhone gratis.

Ik doe het niet graag, maar ik betaal 600 euro incl sgs voor 2 jaar.

De prijzen zijn echt van de zotte, en dit zal echt niet alleen aan de iPhone liggen.
Ik vraag mij ook af waarom de abo kosten van iPhone zo hoog moeten zijn.... Zijn mensen die deze abonnementen echt aanschaffen beetje gek? Wat is het voordeel aan dat je zoveel betaald voor een telefoon + abo...

Mensen die dit aanschaffen doet me echt denken aan BKR type mensjes...

Maar goed. Uiteindelijk is het natuurlijk niet mijn keuze. Ieder zijn ding :) Volgens mij kan je nog beter de iPhone los kopen + een abo er los bij??? Majha dan heb je geen verkapte lening natuurlijk.

Heb ook gewoon gespaard voor mijn SGS2..

[Reactie gewijzigd door Texamicz op 21 oktober 2011 12:06]

als we even uitgaan van de iSmart 275 abbo dan betaal je 65 euro per maand en krijg je het goedkoopste toestel gratiesch. dan heb je echter wel 1,6 GB aan internet tegoed. zeker met SIRI op je iPhone kan je waarschijnlijk nog best wel een eind in die richting gaan qua verbruik per maand.

dat is dus 1560 euro in 2 jaar. en dan heb je als het goed is ook onbeperkt SMS.

een los toestel kost je al minimaal 649 euro. haal daar nog eens een sim only bij met 275 minuten, 1,6GB internet tegoed en onbeperkt SMS. dan kom je echt wel een heel eind in die richting. je hebt dan 37,96 per maand voor beltegoed nodig om quit te spelen.

als ik bij simyo een simonly abbo samenstel dan ben ik het eerste jaar 25,89 per maand kwijt. dan heb ik 250 min/sms + 1000SMS + 1000MB internet. daarmee kom je een heel eind, maar nog niet in de buurt van die 1,6GB met onbeperkt SMS. na een jaar verhoogt de prijs naar 30 euro.

Bij Ben is het exact hetzelfde verhaal.

Bij Telfort heb ik een leuker abbonement: 300min + 1000 SMS + 1,5GB snel internet het eerste jaar betaal ik dan 33,85 en het tweede 37,85 (dan moet je wel nu bestellen want anders geld dat eerste jaar aanbod niet meer). dat komt dus a meer in de buurt maar kost evenveel.

bij Simpel is het helemaal schandalig en betaal je 27,50 voor 300min, 1000SMS en slechts 500 MB internet (meer kan je niet krijgen en als je eroverheen gaat kost het je een fortuin)

bij vodafone is het helemaal schandalig want daar betaal je 2,50 per 100 mb (dus 40 euro voor 1,6 GB)
Bij Youfone kost 250 min + onbeperkt internet (niet zo snel) het eerste jaar maar EUR11,50/mnd met optioneel 1000sms bunde (EU10/mnd) = EUREUR23,50/mnd en voor het 2e jaar betaal je per maand maar EUR3,- meer

Bij gsmtopdeal krig je voor EUR 23,95/mnd over de hele looptijd een groot bundel (325min +100sms) en onbeperkt internet en nog een gratis/bijna gratis een redelijk goede smartphone. Extra sms bundel van 1000sms kost EUR10,-/per maand

Ligt het aan mij of ben je gewoon een idioot als je een iphone 4s abo sluit bij een provider. Ok dan moet je wel 600 euris in 1x ophoesten ipv 200 of 300. Als je "gratis" wil en liever iets van EUR150/mnd wil betalen dan ben je na 4-5 maanden net zover en mag je de komende anderhalf jaar de restant duur afbetalen.

[Reactie gewijzigd door llee op 22 oktober 2011 11:56]

Je kan het je misschien niet voorstellen maar er zijn (zakelijke) gebruikers die daadwerkelijk 1200 minuten per maand bellen.

Mijn zwager bijvoorbeeld belde een tijdje terug zo'n 1000 minuten per maand met zijn KPN 'flexi'bel abonnement. Rekening? Maandelijks zo'n 300 euro. Overgegaan op T-Mobile Flex 100 en zit nu steevast tussen de 100-120 euro per maand inclusief 'gratis' iPhone. Het blijft veel geld, maar het is toch voordelig :)
Dan neem je een zakelijk abonnement, en ik ken ook mensen die meer dan 1000 minuten bellen, zelfs de prijs is dan geen issue. Waar het omgaat is dat je dan ALSNOG geen gratis iphone krijgt. ronduit belachelijk.
Wat daarnaast een zeer vreemde zaak is dat je bij het kopen van een iPhone 4s via elke provider duurder uit bent dan dat je hem bij de apple store zelf koopt.
¤599,- vs ~¤640,=

Volgens mij proberen de providers een slag te slaan uit het feit dat apple pas zo laat hun prijzen hebben geintroduceerd.
Inderdaad opmerkelijk. Gisteren waren de Apple-prijzen voor losse iPhones nog niet bekend en dacht ik dat 640-860 euro gewoon de NL prijzen zouden worden voor de 4S. 10 euro duurder dan in FR en DE dus.

Gelukkig blijft het hier binnen de perken :)
Binnen de perken?

Ik vind het anders belachelijk duur x) maarja dat is dan ook wel algemeen bekend bij apple. Maar toch
Ik bedoelde dat ook meer in de trant van "hij is niet duurder dan een 4" dan dat het "voordelig" is :)
Of de providers willen geld verdienen aan het verkopen van producten; zo raar is dat niet!
Dat wordt uit de tabellen al duidelijk...

Andere verhouding data / minuten...
Volgens de vodafone website is dan het sms-en naar nationale nummers onbeperkt.
Gericht op het meer smsen, minder web gebruik.
bron
*edit : zie dat alle abbo's onbeperkt smsen zijn

[Reactie gewijzigd door Ayera op 21 oktober 2011 10:37]

En dat terwijl de trend toch echt is om meer over te gaan op diensten zoals Whatsapp enzo..
Die trend proberen ze nu juist te keren, door SMS-en weer gratis te maken. Dat was SMS-en in de begintijd ook trouwens. Nouja, gratis, het zit natuurlijk gewoon in de vaste kosten van het abbonnement dat m.i. echt bizar duur is. Zodra SMS weer groot genoeg is en alternatieven het moeilijk krijgen, zal je zien dat de prijzen voor SMS weer gaan stijgen.

Ik heb overigens zat belminuten/sms-jes in mijn bundel, en ik merk dat ik ook steeds meer whatsapp gebruik. Het is gewoon prettig dat je ook eenvoudig een kort voice berichtje of een fototje kan sturen.
Kijk hier voor alle prijzen van Vodafone en de verschillen :)
http://www.vodafone.nl/iphone/bestel_iphone4s/


Als ik die prijzen zo zie dan weet ik ook meteen weer waarom ik afgelopen zomer bij Vodafone een HTC Sensation met 200 min/sms en 1GB heb besteld. Scheelt echt bakken met geld in de aanschaf van het toestel en per maand :Y

[Reactie gewijzigd door FlowDesign op 21 oktober 2011 11:39]

Vodafone introduceert twee abonnementsvormen: iPhone Messaging en iPhone Smart. Het eerstgenoemde abonnement is bedoeld voor mensen die niet intensief gebruik maken van 3g: gebruikers krijgen een lagere datalimiet en een internetsnelheid van 7,2Mbps down en 1,4Mbps up. Gebruikers van het duurdere iPhone Smart-abonnement krijgen een theoretisch maximum van 14,4Mbps down en 2,0Mbps up.
Net nog nagevraagd bij de klantenservice van vodafone.
Je mag na 6 maanden bij de messaging abo's en iphone abo's een stapje terug. Scheelt weer iets
dat mag ik heb het ook nagevraagd, maar hou er rekening mee dat evt Kortingen promos vervallen, waardoor je in een aantal gevallen evenveel of meer betaald voor een mindere bundel

ik heb bijv iphone 450 met een promokorting van 13,75 pm voor 41,25
als ik naar iphone 275 ga betaal ik 39,50

maw het is een paar euro goedkoper maar je offert wel 175 min per maand op voor het luttele verschil

6 minuutjes buiten de bundel bellen bij een iphone 275 en je bent duurder uit dan een iphone 450 abo

[Reactie gewijzigd door danda op 21 oktober 2011 13:23]

1 2 3 ... 6