Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 91 reacties

De grootste outdoor-lanparty ter wereld, CampZone, is van start gegaan. Tot en met 8 augustus komen circa 1750 gamers samen op een kampeerterrein in Oirschot. Het is de elfde keer dat de kampeervakantie-annex-lanparty wordt gehouden.

CampZone werd in 2001 voor het eerst gehouden en wist toen circa 400 gamers aan te trekken. Het aantal CampZone-gangers is dit jaar gegroeid tot circa 1750. Zij hebben in het Brabantse Oirschot toegang tot een 10Gbps-netwerk, dat ze elf dagen lang mogen misbruiken. Bovendien zijn er competities in casemodding en games als UT2004, StarCraft 2 en Guitar Hero.

De organisatie heeft Ziggo aangetrokken om een uplink naar het internet te verzorgen, al is onduidelijk in hoeveel bandbreedte de uplink voorziet. Om problemen bij een te groot aantal gelijktijdige leechers te voorkomen, is een proxy neergezet die dient als cache voor veelvoorkomend verkeer. De server is uitgerust met 96GB intern geheugen en acht ssd's van 180GB.

Het evenement beschikt over vier stroomgenerators, die samen 1200 kilowatt aan kracht leveren. Elke groep van vier of vijf bezoekers mag 3600W van het lichtnet trekken.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (91)

De Ziggo verbinding is 800 mbit/s up en down :P
Omdat ik hem op 800 mbit geconfigureerd heb :)
En ze krijgen volgende week potver mooi weer! Heel veel plezier jongens, we zien het Tweakers verslag zeer graag tegemoet :) (ik weet niet of t.net er weer is met rapportage/stand/prijzen/compo's etc.?).

P.S. UT2004 :o ? Ik mis de oude iCTF '99 tijden wel eens :) .

Groep vrienden van me zit er ook weer full, maar ik ben net niet gamer genoeg om hier op het werk zoveel vrije dagen voor in te regelen. Dan ga ik toch liever op "vakantie" naar een land met mooie natuur!

Ik vind 3600 nogal voor 5 man, 720W voor een enkele setup. Dan kun je echt een zeer fatsoenlijke bak, twee monitoren, externe hdd's, speakers en opladers aansluiten met alle zekerheid. Netjes geregeld, al is het enigzins prijzig.

[Reactie gewijzigd door Cassius op 29 juli 2011 10:49]

720W? Dat begint toch een beetje aan de krappe kant te worden. Een beetje PC heeft tegenwoordig al een 1000W voeding, dus als je een dikke SLI opstelling hebt en een high end quadcore dan zou ik toch niet al te snel een 2e scherm erbij zetten.

Speakers gebruik ik nooit op een lanparty, dat is irritant voor de rest en je hoort het toch beter met een headset.

Ik hoop dat ze inderdaad geluk met het weer hebben, met je electronica in het water zitten games is niet zo'n geslaagd idee. Dan word het sowieso lekker vochtig in de tent. (Wel gratis water koeling).
dat je een 1000W voeding hebt zegt niet dat je die gebruikt ;)

Mijn pc verbruikt maar 300/400 full load.. en dat is inclusief 2 schermen... 3 HDD's welliswaar geen sli... maar sli verbruikt echt niet ineens 300W extra :)
1000W, nee dat zeg ik ook niet maar er is een reden dat die voedingen er zijn.
Met een high end videokaart (GTX 480/580 SLI 590, 6970CF of 6970 bv) komt toch wel dicht bij de 700W, tel daar nog eens je monitor, enzo bij op en dan is die 720 toch wat krap.

En 300 Wat in SLI extra, waarom niet? Als je videokaart een TDP heeft van 300+ dan zal dat toch ook gebruikt worden als die op volle toeren draaid.
Ik denk dat je echt onderschat hoe stevig je bent beďnvloed door de kW marketing.

Reken voor mij eens even uit wat vol 100% "hersens door het dak" load kost aan vermogen op de volgende configuratie:

- 2500/2600K
- 8GB
- SSD + 2 HDD's (meer dan gemiddeld)
- Optical (maakt me niet uit wat je hier pakt)
- 4 Fans (meer dan gemiddeld)
- Een 6970 / GTX 580 (zo weinig gamers hebben CF/SLI in het echt, valve survey is een goede indicatie) - maar om te zeggen "ja hij moet wel quad-sli 590's ondersteunen" slaat de plank echt mis.
- Standaard mobo

Ik zal je alvast wat verklappen, dat haalt de 600Watt nog lang niet en met een 80% efficiente (laag) 700Watt voeding val je dan ruim binnen de speelbare marges :) .

Edit: heb het toch even uitgerekend aan de hand van 100% load op zowel GPU (GTX580) als CPU (2600K) - wat je al nooit zult halen btw ... --> 498Watt :D . En dan heb ik het over een systeem dat -alles- op high kan spelen wat er nu bestaat, alles. Moet je voorstellen als je een verstandige gamer bent en niet het neusje van de zalm koopt (zoals een 6870/560 i.c.m. een i5 2400). Daarbij koop je een fatsoenlijk merk voeding met 85+ eff. en je kan al af met een 520-550Watt voeding (realistisch gezien zeker omdat je geen 100/100 load situaties hebt).

"Een beetje PC heeft al een 1000W voeding" is echt een zin die compleet door marketing gedreven is en volkomen de plank mis slaat. Een beetje fatsoenlijke pc heeft een efficiënte 500-550Watt voeding :) .

[Reactie gewijzigd door Cassius op 29 juli 2011 13:56]

En volgens mij snap jij niet dat een 700W voeding niet zoveel verbruikt, maar juist levert ;)
Volgens mij heb ik het nergens over wat de voeding "verbruikt". Ik heb het over wat er op het doosje staat en wat deze effectief kan leveren aan de machine? Als wat op het doosje staat altijd de effectieve leverhoeveelheid is (en wat er uit de muur komt dus getal van doosje * 1,25 zou moeten bij een 80% efficiente voeding) heb ik dat inderdaad niet goed neergeschreven.

Either way doet dat niet af aan het punt dat ik maak imo :) .

[Reactie gewijzigd door Cassius op 29 juli 2011 13:20]

Volgens mij heb ik het nergens over wat de voeding "verbruikt". Ik heb het over wat er op het doosje staat en wat deze effectief kan leveren aan de machine?
Als je dat bedoelde is dat prima, maar dat is niet wat hier staat:
en met een 80% efficiente (laag) 700Watt voeding val je dan ruim binnen de speelbare marges
Een 700W voeding kan 700W leveren, ongeacht z'n efficientie. De efficientie van die voeding is dus in dit verhaal irrelevant, want het ging immers niet om het verbruik maar over wat voor voeding je moest hebben voor een bepaald systeem.

[Reactie gewijzigd door .oisyn op 31 juli 2011 17:11]

Dat, en je vergeet de 2 (of meer) schermen.
Dat, en je vergeet de 2 (of meer) schermen.
Die krijgen toch geen stroom van de voeding die in je PC-kast zit? Niet relevant voor welke voeding je nodig hebt dus.

Vroeger had je nog wel van die voedingen waar je ook 1 kabel op aan kon sluiten, in de praktijk dus vaak de kabel van je monitor, maar die zie ik eigenlijk nooit meer, laat staan voor 2 monitoren.
En volgens mij snap jij niet dat een 700W voeding niet zoveel verbruikt, maar juist levert ;)
Is "capaciteit" en "maximaal verbruik" in de praktijk niet nagenoeg hetzelfde?
Wat een voeding "levert" dat "verbruikt" hij dus ook *minimaal* (wat de voeding zelf verbruikt komt daar natuurlijk nog bij). En nee, die 700W of whatever gebruikt de voeding niet allemaal zelf, dat is wel de hoeveelheid die hij "gebruikt" als in "die hoeveelheid trekt hij uit het stopcontact."

Dus ik snap niet helemaal wat nou je punt is, en wat jouw opmerking afdoet aan wat Cassius zegt. Als je het mij vraagt ben je een beetje aan het muggenziften; Cassius' punt dat een voeding van 700 of zelfs 1000 Watt zélfs voor een highend (gaming) PC echt belachelijke overkill is, is volledig terecht. Wat verkopers/fabrikanten ons willen doen geloven, is namelijk dat je alle maximale Wattages van alle individuele componenten bij elkaar op moet tellen, en daar nog een marge van 10 á 20% bij op moet tellen om uit te komen op de "maat" voeding die je nodig hebt. Nou, zo werkt het in de praktijk dus echt niet.

En ik kan dit verhaal in de praktijk bevestigen. Ik heb ook een redelijk stevige game-pc, en ik heb er een Corsair 520 Watt in hangen. En volgens mij is zelfs dat in de praktijk overbodig, want ik heb een Watt-meter zitten tussen de stekkerdoos waar ál mijn computerspul op aangesloten zit, en het stopcontact.
http://bit.ly/nDlxQX <- hier heb je er een in de webshop van Conrad; ik kan het iedereen aanraden!
En die geeft zélden boven de 350 Watt aan, en daar zitten dus ook nog eens de 2 monitoren + mijn speakers op aangesloten die géén stroom van mijn PC-voeding krijgen.

[Reactie gewijzigd door RagingR2 op 3 augustus 2011 16:46]

Ik heb geen zin om te rekenen, dus ik vind een Guru3D review goed genoeg.

-eVGA X58 Classified
-Core i7 965 @ 3750 MHz (25x150 @ 1.35v)
-GeForce GTX 580 (x2)
-Corsair Dominator 6144 MB (3x 2048 MB) DDR3 @ 1600 MHz CAS7 1T

Quad SLI vind ik inderdaad overbodig, maar een high end SLI setup zou toch niet zo raar mogen zijn voor mensen die naar CampZone gaan (het zijn immers enthousiasts). Ik zeg ook niet dat 80% van campzone met zon hongerige setup rondloopt maar er zullen er toch wel wat tussen zitten.

Een SSD + 2x HD vind ik ook niet erg raar gezien SSD's erg in trek zijn en niet geschikt voor massa opslag. (Ik ga in iedergeval voor RAID op mijn gewone HDD's dus dat is al +1).
1. Je pakt een CPU op een ouder procedé dan welke ik voordroeg.
2. Deze overclock je vervolgens ook nog eens, waarbij zowel snelheid als spanning worden verhoogd, wat beide meer vermogen vereist.
3. GTX580 in SLI is absoluut niet de doorsnee van welke gebruiker dan ook. Voor iedere gebruiker met een GTX580 SLI opstelling zijn er 20 met een 6850/6870/460/560 kaart (en dit is al high-end). Dit gaat dus niet op als argument voor je "1000W voor een beetje PC".
4. Als iets een slechte koop is qua waarde en spelplezier over tijd is het wel GTX580 SLI, maar vooruit, dat is het punt niet :z

"The methodology is simple: We have a device constantly monitoring the power draw from the PC. After we have run all our tests and benchmarks, we look at the recorded maximum peak; and that's the bulls-eye you need to observe as the power peak is extremely important." |:(

"With 2-way SLI we noticed our power consumption for the cards peaked to roughly 719 Watts, that's quite something really, above two 480 actually which is strange to see with a card that supposedly has a lower TDP. Yet we also really need to mention that one of the boards used (engineering sample) had an older BIOS and that the power consumption on that board might be a tad higher as a result of it." |:(

Kijk hier eens: http://store.steampowered.com/hwsurvey

"Ja maar dat is alleen Steam" ... dat is een prima representatieve doorsnede van wat een gemiddelde gamer thuis heeft staan. Naast 99% van deze systemen zit er soms dus iemand tussen met een 580 tussen (<1%) en heel soms (<0,01%) iemand met een 580 in SLI. Getal:

NVIDIA GeForce GTX 580 0.57%

Verhip, meer dan 67% heeft nog DX10 GPU's ;) . Ben je wel eens op campzone geweest, bijna iedereen heeft daar een redelijk doorsnee gamer pc (wat hoger ligt dan -de- doorsnee pc), maar er zijn weinig mensen met GTX580 kaarten, laat staan SLI.

Q.E.D. 720Watt gemiddeld per persoon is lekker ruim, good job CampZone }:O !

[Reactie gewijzigd door Cassius op 29 juli 2011 13:23]

Steam is geen goede indicatie van de pc die je op campzone zal aantreffen. Werkelijk geen pc heeft daar een oudere D10 gpu. Die stats van steam zijn in dit verhaal compleet uit complex getrokken. Ik durf te wedden dat relatief veel mensen daar een CF 6950.

En ik snap niet dat je gaat klagen over een ouder procede cpu als je wel durft te beweren dat iedereen een gpu uit de vorige eeuw gebruikt. Deze D10 GPU zijn tevens niet zuinig mijn 260 verbruikte meer dan 250 watt. Daarnaast gebruiken de meeste gamers nog steeds het 1366 socket als platform.

[Reactie gewijzigd door Domus von Dutch op 29 juli 2011 21:02]

Dat een chipset tegenwoordig zo'n beetje evenveel als de CPU en dat een gamer graag gamed op een scherm verbruikt vergeten we ook maar even....
4 generatoren die samen 120kW leveren, jongens jongens, een 100 KVAtje zette ik al neer bij een groepje van 5 food&drink tentjes op festivals... Maar goed, misschien is een heftruck/kooiaap op een lanparty van 2000 man teveel..

[Reactie gewijzigd door Arne-Wynand op 29 juli 2011 19:07]

Volgens klopt het totale aantal kiloWatt ook helemaal niet en moet het meer rond de 1260 kiloWatt zitten in plaats van 120.

Want 1750/5=350 en 350*3,6=1260

En als ze wel 120kW leveren dan kan elk persoon maar ongeveer 360 Watt verbruiken wat eerlijk gezegt niet erg veel is.
Ik heb zelf een core i7 2600k - GFXHD6950 opstelling --> 650W, maar dat gebruikt ie nog niet in full load.
Maar ze hebben natuurlijk (naast stroom voor een scherm) ook andere voorzieningen nodig: koelkast voor de blikken bier (+ wat eten misschien), radio/tv en lampen natuurlijk!

[Reactie gewijzigd door ozothebozo op 29 juli 2011 11:18]

Op een lanparty zijn speakers niet zo'n goed idee, maar campzone is geen normale lanparty en als je daar ooit naar toe gaat zou ik wel speakers meenemen. Bedenk je dat je daar 1,5 week zit, die tijd gaat bijna niemand alleen maar zitten gamen. Muziek opzetten terwijl je voor je tent zit te barbeknoeien of een filmpje kunnen kijken met een paar man is toch wel lekker met een beetje goede speakers.
Het is iets anders als je naar het stilteveld gaat natuurlijk, maar dat heb ik zelf nooit echt gezellig gevonden, doodse boel :)
Het is iets anders als je naar het stilteveld gaat natuurlijk, maar dat heb ik zelf nooit echt gezellig gevonden, doodse boel :)
Ook op de stiltevelden mag je gewoon geluid maken hoor. Officieel zijn er namelijk geen stiltevelden; er zijn alleen speciale herrievelden waar je extra hard mag blazen. Wat jij "stilteveld" noemt zijn dus gewoon de normale niet-herrie-velden. Daar mag je best speakers aan hebben staan, of zelfs zo hard dat je het voor je tent kunt horen als je zit te BBQ-en. Als je het zo hard zet dat ze 2 of 3 tenten verder mee kunnen luisteren, heb je wel kans dat er een Field-Admin langs komt met het dringende verzoek hem zachter te zetten. Maar het is een kruising tussen een LAN-party en een jongerencamping, dus een beetje geluid/gezelligheid/muziek daar doet niemand moeilijk over, zolang het maar binnen de perken blijft.

[Reactie gewijzigd door RagingR2 op 3 augustus 2011 17:00]

Die 720W heb je echt niet nodig voor je pc.. Wel voor de koelkast, frituurpan, tostiijzer, koffiepruttelaar, waterkoker, ventilatoren, verlichting, beamer en stereo.
Iemand die het begrijpt! Je zou anders je pc uit moeten zetten om een tosti te maken....
Iemand die het begrijpt! Je zou anders je pc uit moeten zetten om een tosti te maken....
Dan nog heb je niet zoveel nodig. Ik heb een Watt-meter in mijn stopcontact gestoken, en daar zit de stekkerdoos in waar mijn PC+speakers+2 monitoren in zitten. Die haalt zélden boven de 350 Watt. Dus laten we eens zeggen dat je met 5 man zoiets gebruikt, dat is dus met zijn 5-en nominaal een gebruik van ongeveer 1750 Watt. Je kunt wel met maximale Wattages van je setup gaan zitten rekenen, maar dan zit je jezelf echt onnodig rijk arm te rekenen. Nou, laten we voor de marge van die 1750 Watt eens 2000 maken, dan heb je op je groep nog altijd 1600 Watt over; dat is volgens mij meer dan genoeg voor een friteuse.

En als je ook nog een koelkast aan wil sluiten; nou die kan best wel even 15 minuten uit om friet te bakken hoor... als je deur zoveel mogelijk dicht houdt blijft dat echt wel even 10 minuten koel zonder dat er stroom op staat.
1000 watt?? Ik denk dat de gemiddelde pc qua voeding niet boven de 400 watt komt en qua gebruik zeker niet. Natuurlijk zitten er een paar hard-core gamers tussen die een wat zwaardere pc/voeding zullen hebben, maar schat in dat het gros van de gebruikers echt niet meer dan 400 watt zal hebben, dan is 5x 400 = 2000 watt meer dan voldoende (nog niet eens eraf geteld dat een pc tijdens het gamen echt niet 24 uur per dag de volle 100% van de processor & videokaart vraagt en dus ook niet van de voeding.)
1kw psu's zijn geen ongewone dingen, wat speakers en monitoren erbij + wat ventilatoren maatje vliegtuigmotor om alles koel te houden :D
Tip: koop / leen eens een Watt-meter en hang die tussen je stekkerblok en het stopcontact, en kom daarna terug om te kijken of jouw statement nog steeds klopt.
Er zijn inderdaad genoeg mensen die een 700 of zelfs 1000Watt in hun PC hebben hangen, maar dat is 3 van de 4 keer echt overkill die in de praktijk niet gehaald wordt.

Ik heb ook een redelijke gaming PC, en mijn Watt-meter geeft zelden boven de 350Watt aan. En dat is dus ook nog eens inclusief 2 monitoren + speakers, die hun stroom niet via de PSU van mijn PC-kast krijgen.

[Reactie gewijzigd door RagingR2 op 3 augustus 2011 17:00]

Ik vind 3600 nogal voor 5 man, 720W voor een enkele setup. Dan kun je echt een zeer fatsoenlijke bak, twee monitoren, externe hdd's, speakers en opladers aansluiten met alle zekerheid. Netjes geregeld, al is het enigzins prijzig.
Komt de stroom voor verlichting e.d. ook nog eens bij hé... ;)
Ik vind 3600 nogal voor 5 man
Dat is een max.
Is dus niet een optelsoms van systemen maar voor alles wat je wilt doen.
Kun je dus ook even je koffiezetapparaat en je frituur aanzetten die samen 2.500 watt gebruiken of zoiets.
UT2K4 speelt naar mijn mening veel beter en is ook veel leuker dan UT3. Helaas maar waar.
Ik vergeleek het dan ook met de klassieke UT. Ik was nog de clanleader van de GoT UT3 clan, maar langzaam was daar inderdaad de consensus dat dit niet zo lekker speelde als we hadden verwacht.
Niet om iemand aan te vallen, maar kan iemand mij uitleggen waarom dit leuker is dan bijvoorbeeld op vakantie gaan naar een camping?

Want mij lijkt het dan ook helemaal niks, misschien was het leuker als het in een land als spanje ofzo was geweest ivm het weer.
Ik heb zelf niks met computers (ik lees tweakers omdat ik graag nieuwe dingen wil lezen) maar om nou de hele dag achter de computer te hangen op een camping lijkt mij nou echt totaal niks.

Iedereen uiteraard zijn eigen beleving, maar kan iemand mij uitleggen wat er zo speciaal is aan campzone vergeleken met een camping ergens anders, waar de sfeer misschien net zo gezellig is.

Wat is het verschil tussen een camping (LAN) indoor (LAN) en gewoon naar de camping.
Want iedereen heeft heel snel internet thuis tegenwoordig, dus waarom nog een LAN om te gamen/praten tegen elkaar?

Voor downloaden kan ik het wel begrijpen, intern LAN is uiteraard vele maten sneller .
Want niet iedereen heeft een 100/100 connectie thuis liggen.
Maar om te gamen, enz?
Waarom niet gewoon een "Tweakers.net" "Kampeer-dag" zonder computers?.

Iets wat me wel leuk zou lijken is iets wat ze in de US doen, met de nieuwste gadgets en dingen die uit moeten komen of gaan komen en mensen kunnen testen.

[Reactie gewijzigd door doenietzodom op 29 juli 2011 12:39]

kun jij mij uitleggen wat er wel leuk is aan op vakantie gaan om vervolgens de hele dag op een camping te zitten met andere Nederlanders? 8)7 Dat is namelijk iets wat ik nooit heb kunnen snappen. Wat er leuk is aan om met honderden mensen tegelijk een game op LAN te spelen lijkt mij vrij voor de hand liggend. Je komt die mensen dan eens in het echt tegen ipv dat je alleen online tegen hen speelt.

[Reactie gewijzigd door tehsojiro op 29 juli 2011 12:58]

kun jij mij uitleggen wat er wel leuk is aan op vakantie gaan om vervolgens de hele dag op een camping te zitten met andere Nederlanders? 8)7 Dat is namelijk iets wat ik nooit heb kunnen snappen. Wat er leuk is aan om met honderden mensen tegelijk een game op LAN te spelen lijkt mij vrij voor de hand liggend. Je komt die mensen dan eens in het echt tegen ipv dat je alleen online tegen hen speelt.
Daarom ga ik ook naar gebieden waar bijna geen Nederlanders komen.

Nou nee, voor jou misschien maar voor mij niet.. en daarom heb ik juist interesse er in wat mensen nou aanspreekt :)
Je hebt voetbalkampen, je hebt leuke school excursies, je hebt dance feesten en zo heb je ook LAN party's. Iets doen waar je veel plezier in hebt is vaak leuker om met meerdere mensen te doen. Dan zeg je, waarom dan niet thuis met een headset?
Tjah, een concert kun je ook bekijken vanaf een dvd thuis.

Mij zelf trekt het echt niet. Maar een hele week niks anders doen dan gamen, series kijken en smoken thuis vanaf de bank, dat vind ik soms ook wel fijn.
Ik kan je vertellen dat het gewoon heel gezellig is, het is zeker niet zo duur als een echte 'grote' vakantie, maar wel leuk. Ik had vorige week een 3 dagen (korte) lan-party, wij hebben ongeveer 30 uur gegamed.
Maar voornamelijk hebben wij lopen films kijken, BBQ'en, Munchken noem het maar op! Het is gewoon chill om met een paar gasten (en de occasional chick) voor een paar dagen er lekker tussen uit te gaan en een gezellige tijd te hebben. :)
Ik snap wat je bedoeld, maar (qoute:) Campzone kun je niet uitleggen, maar moet je meemaken.

Het is leuk omdat je met vrienden op vakantie te gaan, op campzone heb je als extra dat je hobby combineerd, het downloaden kan iedereen ook thuis. Op campzone is het gewoon gezellig. Je komt bekenden tegen van andere lanpartys en van het "online" gedeelte. Je hebt gewoon meer de tijd voor elkaar. En het is leuk, na bv een potje schieten, lekker met de gasten die je hebt digitaal heb afgeslacht een biertje te doen en lekker natepraten.

Veel mensen die naar campzone gaan, gaan ook nog "normaal" op vakantie.
Ik denk dat ik het wel snel wat je probeert te zeggen.
Maar dan zou je eigenlijk zeggen dat iedereen (of veel) op campzone elkaar kennen, iemand die dus niemand kent en compleet nieuw is valt er al gelijk buiten en zou zich mateloos vervelen of het in ieder geval minder gezellig hebben dan veel andere die wel veel mensen kennen.

Als ik goed begrijp wat je zegt uiteraard, ik zou het best wel eens "mee willen maken" maar ik val dus in die laatste groep.
Ik heb niks met games, download eigenlijk alleen series die ik volg.. campings heb ik helaas ook niks mee want ik wil graag mn eigen ruimte, eigen douche enz enz.

Maar ik snap het van jouw oogpunt goed

[Reactie gewijzigd door doenietzodom op 29 juli 2011 13:28]

[qoute]Maar dan zou je eigenlijk zeggen dat iedereen (of veel) op campzone elkaar kennen, iemand die dus niemand kent en compleet nieuw is valt er al gelijk buiten en zou zich mateloos vervelen of het in ieder geval minder gezellig hebben dan veel andere die wel veel mensen kennen. [/qoute]

Nee niet echt, tuurlijk ligt het aan de persoon of hij makkelijk met andere kan praten ( dus niet te gesloten is). Wij hebben dit jaar nieuwe buren en nieuwe FA's (field admins)
Wij zijn een groep die onze buren en fa's graag (pesten) bezoeken, beetje babbelen, biertje en koffie...

Ergens ver in mijn geheugen, was er ooit een belg, die in zijn eentje in een klein tentje zat en ook niemand kenden. Verder deed hij ook geen moeite om maar iets anders te doen dan achter zijn pc vandaag te komen, tja dan houd het een keer op.
je krijgt een b16 automaatje, die kan je gewoon op 20A gebruiken (z'n ding kan best wat overbelasting aan). het lijkt weinig. alleen wanneer je ga koffie zetten en friekandellen bakken dan komt het niet goed.

uit 16A/3600W valt wel meer te halen, de afschakeltijd van z'n zekeringautomaat is best hoog bij een niet al te grote overbelasting.
Vooral de gezelligheid
Ikheb tijdens de gehele Wan Null denk ik nog geen 20 uur echt achter de pc gezeten wat toen voor mij minder als gemiddeld was. Maar je ziet wel veel "bekende" mensen weer eens in het echt en je hebt een gezamenlijke hobby.
Vooral de gezelligheid
Ikheb tijdens de gehele Wan Null denk ik nog geen 20 uur echt achter de pc gezeten wat toen voor mij minder als gemiddeld was. Maar je ziet wel veel "bekende" mensen weer eens in het echt en je hebt een gezamenlijke hobby.
Gezamelijke hobby kan ik me nog wel voorstellen inderdaad, maar campzone is een hele week lang toch?
Jammer dat Campzone de enige grote lan is, die over is gebleven. Netgamez, Regroup.. allemaal rip (Drome is er nog, maar erg gereduceerd).

Mensen willen niet meer lannen sinds online game goed mogelijk is? :o
vergeet ne2000 niet :) ... daar heb ik ook een aantal jaartjes rond gelopen... daar hadden ze (op 2 jaar in Nuenen na) best mooie terreinen.. in het bos, vlakbij het water en iets met een meertje.

niet dat ik er uberhaupt nog heen zou gaan... heb het wel gezien met de lan-campings ;)


was/is eth0 ook niet outdoor?
was/is eth0 ook niet outdoor?
Jup, en dat werd in 2009 nog Hacking at Random, en was met 2500 man door heel Europa nog net een tandje groter dan Campzone. ;)
WAN had je ook nog in het noorden. "We Are Networking" 2 jaartjes en toen was de animo weg bij de organisatoren. Wel jammer, want het wat toch best gezellig.
Campzone, The Party en The Reality, rest is inderdaad foetsie :'(
De jaren 2005 en 2006 geweest. En heb meer gebarbecued en dergelijke dan echt achter de PC gezeten. :+
Jup bierdrinken ofzo, of door de walkie talkie hee buurman roepen xD of gewoon een beetje buurten haha :)

Maar de sfeer is altijd goed ^_^ daar gaat het om :)

*het is alleen wel klotegevoel als je net als ikzelf vorig jaar een lekke tent had :( en je je pc bij anderen moest onderbrengen om het droog te houden :(*

[Reactie gewijzigd door 3DDude op 29 juli 2011 11:50]

Laaste keer dat ik er ben geweest was 5 jaar geleden. Sinds ze verhuis zijn naar oirschot ben ik er niet meer geweest. Vroeger lag het naast Walibi flevo en kon je ook een dagje naar het pretpark. Alleen ff naar de winkels gaan was wel moeilijk in biddinghuisen. Dichts bijzijnde dorp lag op 5km afstand. Jammer dat me broertje er niet meer heen wil anders was ik zeker weer een keertje daar na toe gegaan. 5x5m tent huren en lekker de heledag gamen, zuipen en smoken. :) . Iemand zin om volgend jaar te gaan? :D

[Reactie gewijzigd door NLRay op 29 juli 2011 10:42]

Zelfde verhaal hier. Ben er twee keer geweest en wil daar best nog eens anderhalve week gaan zitten. Helaas heb ik geen mensen die het zien zitten om in een tentje te bivakkeren. Mss voor volgend jaar een tentje vullen met lonely gamers :) ?
www.campzone.nl is down, hebben ze een regenbuitje gehad? :P
Denk eerder dat de toeloop vanaf Tweakers en andere nieuwssites de server een beetje teveel wordt... Krijg ook regelmatig een Database Connectie Error....

Dan heb je zo'n gigantische proxyserver gemaakt maar de gewone site wordt dan 'vergeten' 8)7
Om problemen bij een te groot aantal gelijktijdige leechers te voorkomen, is een proxy neergezet die dient als cache voor veelvoorkomend verkeer. De server is uitgerust met 96GB intern geheugen en acht ssd's van 180GB.
Damn! en een downlink van 10Gbit

Jammer dat ISP die service niet aanbieden per wijkcentrale
Damn! en een downlink van 10Gbit
Ik denk dat je niet goed leest. Die 10Gbit is gewoon het LAN netwerk. Een 10Gbit down- en uplink is wel érg prijzig.

[Reactie gewijzigd door CH40S op 29 juli 2011 12:56]

Doet me toch telkens weer aan WAN Null denken :P
http://www.wan.nl/nl/index.htm
Gameparty is ook min of meer met dat concept 'aan de haal gegaan' of heeft het iig een vervolg gegeven, ik geloof dat de organisatie van WAN het voor gezien hield na editie Null.

Wan Null was echt fantastisch, mooie omgeving met bos, een meertje en een zwembad. Ook de sfeer was prima, echt een groepsgevoel, en het idee van zo'n grote outdoor lan was ook (voor mij) nieuw dus dan is alles 2 keer zo gaaf.

Ben daarna ook naar de eerste 7 edities van Campzone geweest, dat was ook geweldig, zeker het 1e jaar toen het nog niet zo druk was. Die stripact was uiterst vermakelijk, iig voor de toeschouwers :)
Omgeving was ook leuk met SixFlags en het strand, maar vond de laatste edities wel erg massaal met meer oog voor gamen/leechen en minder voor het sociale aspect.

Iedereen veel plezier gewenst op Campzone 11, met hopelijk goed weer en leuke compo's
Groeten vanuit campzone :)

Netwerk is nog wat brak (traag) en intra net (.lan) faalt nog hard, maar het is weer fijn om hier te zijn.
Internet is zeker weer snel en idd het is weer 800 mbit/s up en down.

Even voor de mensen die bang zijn voor het weer. ik ga al 10 jaar full event en er is pas 1 pc gesneuveld :D (10cm water :D ), door een uber storm.
Even voor de mensen die bang zijn voor het weer. ik ga al 10 jaar full event en er is pas 1 pc gesneuveld :D (10cm water :D ), door een uber storm.
Dat was dan ook niet op Campzone, maar op Swampzone (Oirschot 2007). :+
ik had toen nog een pentium 3 die is overleden, dus nee was niet swampzone, was nog naast sixflags