Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 19 reacties

Het Franse Darkworks, de studio die het concept bedacht voor I Am Alive, kondigt Black Death aan. Dat wordt een horrorshooter die zich afspeelt aan de Amerikaanse oostkust en waarin een donkere wolk bewoners tot zombies transformeert.

Het Franse Darkworks heeft het spel het motto 'The fog plays with you, play with the fog' meegegeven, wat duidelijk moet maken dat een vreemde, donkere wolk de voornaamste tegenstander is in het nieuwe Black Death. Het moet een horrorshooter worden die verschijnt voor de pc, Xbox 360 en PlayStation 3, zo kondigt de ontwikkelaar aan. Het spel speelt zich af in een stad waar bewoners veranderen in zombies. De speler kan kiezen om die te doden of te proberen de geïnfecteerde bewoners te genezen. Spelers kunnen experimenteren met chemicaliën en daarmee medicijnen en wapens maken, die beide op de zombies kunnen worden getest. Wanneer Black Death verschijnt en welke uitgever het op de markt gaat brengen, is niet bekend.

Darkworks werkte in het verleden samen met het eveneens Franse Ubisoft. Voor Ubisoft bedacht Darkworks het concept van de survivalgame I Am Alive. De productie van de game, die al in 2008 werd aangekondigd, is inmiddels overgeheveld naar een studio van Ubisoft in Shanghai. De uitgever heeft echter al geruime tijd niets meer van het spel laten zien. Ubisoft heeft echter eerder dit jaar nog geruchten tegengesproken dat I Am Alive geschrapt is.

Straat uit Black Death

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (19)

Op 14 juni 2011 heeft een Ubisoft forummedewerker nog bevestigd dat de game niet is gecancelled. Wel zou de game niet meer in de winkel komen, maar alleen als download beschikbaar komen op Xbox Live, Steam en PSN. (bron)

Ik kan persoonlijk niet wachten op deze game. Ik smul van post-apocalyptischachtige games. :)
Ben benieuwd hoe het creëren/experimenteren van medicijnen in zijn werk gaat. Het klinkt ontzettend cool, maar ik zet mijn vraagtekens bij de uitvoering.
Volgens mij ligt de focus bij deze game meer op vechten dan op genezen ;)

"Be Creative: Create your own chemical weapons and test them on your enemies
Spectacular: Have fun discovering a unique bestiary, experiment with multiple weapons & devices.
Fight: Fast action, it’s difficult to kill, you must finish on contact"
De helft zul je niet nodig hebben. Dat is bij veel games zo, en dat merk ik vooral bij Assassin's Creed II: er zijn 3498672 verschillende moves, maar je hebt er maar een paar echt nodig om te overleven (rennen en hakken, vooral :P).

Dat zal hier niet anders zijn: je hebt het één keer nodig op het moment dat het spel je probeert aan te leren hoe je die medicijnen moet maken, en daarna hoeft het niet meer zo per se.

[Reactie gewijzigd door _Thanatos_ op 24 juni 2011 12:54]

Voor jou een vraag, voor hun een weet.
Nice, I Am Legend voor de gamers :D

Ik hou wel van dit soort spellen, als ze nu echt goed de scare er in kunnen houden, en de game echt om "survival" kunnen laten draaien i.p.v. schiet alles af wat je ziet L4d style dan gaat dat wel goed komen.

[Reactie gewijzigd door Blue_Entharion op 24 juni 2011 11:10]

I Am Legend (en natuurlijk de copypaste I Am Omega) is nou niet echt scary te noemen. Dus daarmee vergelijken en dan vervolgens hopen dat ze de scare erin houden, betekent dat het meer is dan IAL in gamevorm, of jij vind die film daadwerkelijk eng :)
The Walking Dead serie komt qua omschrijving ook in de buurt :)
Nice, I Am Legend voor de gamers :D

Ik hou wel van dit soort spellen, als ze nu echt goed de scare er in kunnen houden, en de game echt om "survival" kunnen laten draaien i.p.v. schiet alles af wat je ziet L4d style dan gaat dat wel goed komen.
Offtopic maar:

Heb jij ooit L4D gespeeld ? Als jij bij multiplayer de tactiek schiet alles wat je ziet gebruikt word jij gegarandeerd gekikt, deze tactiek werkt totaal niet bij L4D, Valve heeft juist daartegen de special infected gemaakt.
Daarbij maken de chaotische stukje met teveel zombie het spel wel geniaal, terwijl er een boomer over je heen 'spugt' en een smoker je nog even meesleurt....

Zo lijkt het wel op een schiet alles tacktiek, maar als je niet voor je teamgenoten zorgen en sommige stukjes je goed opstelt en de omgeving gebruikt kan je inderdaad verwachten dat je het niet red :).
Doet me een beetje denken aan de film "I Am Legend"

Als ze de sfeer van de film net zo goed in de game na kunnen bootsen hebben ze een topper in huis!
Klinkt als een goed spel, maar heel eerlijk ben ik nog wel meer benieuwd naar I Am Alive dan naar dit, hoewel dit me nu ook wel benieuwd maakt. Omdat het concept toch best nog wel interessant is :)
I am legend is de meest geromantiseerde film ever. Ik heb het boek gelezen en het echte verhaal is down right een deprimerend verhaal. On topic: ik hoop dat het niet uitdraait dat je als speler uiteindelijk alleen gaat kiezen tussen lood of een injectie voor de zombies. Graag echte diepgang waar ook werkelijk verschil gemaakt wordt door je keuze. Ik zie het al voor me, knal genezen en de NPC loopt op zijn dooie akkertje weg.
het concept is nice.. ik denk toch wel dat ik hem wel wil... !
ik ben benieuwd of je ook een duitse herder als companion pet krijgt. Maar even on topic, het is inderdaad een leuk idee. Het ziet er naar uit dat de developers steeds meer in zien dat de spelers hun eigen lot wil bepalen in het speel. kill or ... aid i guess lolz
Ziet er intressant uit. Gebruikt deze ook de Lead Engine uit I Am Alive?
Vanuit de gedachte dat doden heel wat eenvoudiger is dan genezen is te verwachten dat de speler heel wat zombies gedood zal hebben voordat hij de "Magic Potion" vindt. In het zoeken naar dat geneesmiddel treedt natuurlijk ook nog de nodige collateral damage op "ach jammer, weer dood, we zijn er nog niet heeeeelemaal".

Naar mijn idee hangt het er sterk van af of de kansen die het plot biedt goed worden uitgenut of de game boven soortgenoten uitstijgt. Het plot bevat kansen om het spel boven het niveau van de gemiddelde shooter te laten uitkomen. Hieronder enkele vragen om dat te illustreren:

Is de gaswolk here to stay, of is het alleen de beginvoorwaarde om een post apocalyptische game te kunnen starten. Een voortdurende dreiging van een veranderlijke gaswolk die te pas en te onpas de boel in de war kan sturen kan een extra element van spanning zijn.

Zijn er tussen de statussen "zombie" en "genezen" nog interessante tussenvormen? Zombie humeur gecombineerd met normale intelligentie bijvoorbeeld (zombies hebben zonder uitzondering een uitermate slecht humeur). Dit zou extra risico's/complicaties aan het experimenteren met geneesmiddelen kunnen opleveren (en dus verdieping van het verhaal en van de speldynamiek).

Zijn genezen zombies nog een factor van belang? Maken die in het spel een verschil? Kunnen ze de speler ondersteunen of assisteren? Laten we de lat op dit vlak niet te hoog leggen, het zal geen simulatie worden. Ik denk alleen dat het als extra belonend kan worden ervaren door de speler als genezen zombies in de game invloed hebben op de omgeving. Maar ja, aan alle scripting komt een eind, en simulatie is heel ambitieus.

Misschien kan een van jullie nog wel andere dingen bedenken die het spel het predicaat shooter+ of rpg+ kunnen geven. Om eerlijk te zijn, met de term survival game van het I am Alive origineel kan ik weinig. Simulation Supported RPG, SSRPG?

De trailer van I am alive ademt inderdaad sterk het I am legend sfeertje uit. Voor wat in die game is te verwachten is echter niet veel af te leiden.
edit:
De overlap tussen Black Death en I am alive is trouwens wel erg groot (I am Alive 2.0?). Ubisoft liegt niet wanneer ze zeggen dat I am Alive wordt doorontwikkeld. De game krijgt dan alleen een ander labeltje. I am legend is blijkbaar te lang geleden. Voor mij kan Black Dead alleen maar een titel zijn die te maken heeft met middeleeuwse builenpest...... over de gametitel zou ik dus nog wat langer nadenken.....

[Reactie gewijzigd door teacup op 25 juni 2011 12:30]

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True