Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 17 reacties

Namco Bandai heeft vrijdag onthuld dat Dark Souls vanaf 7 oktober in de Europese winkelrekken ligt. De game is de spirituele opvolger van het in 2009 verschenen Demon's Souls en komt uit voor de PlayStation 3 en Xbox 360.

Dit bevestigde de uitgever naar aanleiding van een E3-trailer waarin 4 oktober als releasedatum werd gegeven. Die datum slaat echter op andere werelddelen, zoals Noord-Amerika. Dark Souls wordt ontwikkeld door het Japanse From Software, met hulp van de ontwikkelstudio van Namco Bandai. In tegenstelling tot zijn spirituele voorganger verschijnt de game niet exclusief voor de PlayStation 3. Dark Souls draagt bovendien een andere naam dan zijn voorganger, omdat Sony de rechten bezit op de naam Demon's Souls en het nieuwe Souls-deel ook op de Xbox 360 verschijnt. Voordat de naam Dark Souls onthuld werd, had het spel de werktitel Project Dark.

De game richt zich, net als Demon's Souls, op het verkennen van kerkers en het verslaan van krachtige vijanden. Volgens From Software zullen spelers dit keer uit nog meer wapens en magische spreuken kunnen kiezen. De moeilijkheidsgraad wordt echter verder opgeschroefd, terwijl velen het origineel al als uitdagend ervoeren. Het spel biedt opnieuw de mogelijkheid om het overlijden van andere spelers te zien en om berichten voor anderen achter te laten. Dark Souls bevat ook player-versus-player-gevechten en co-op-mogelijkheden.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (17)

Sorry maar dit spel gaat echt niet! om de super funky geweldige graphics. Wel om de gruwelijke moeilijkheidsgraad en de overwinning als je een gedeelte uitspeelt.
idd, het is moeilijk, maar eenmaal je deftig kan ontwijken is demon souls een stuk eenvoudiger :)
Die tekst, -Prepare to Die- is helemaal toppie voor deze game

Graphics zien er weer heel erg goed uit.
Textures alleen, 8 bit kleuren, hoge resolutie op je beeldscherm en een hoge framerate maken geen graphics.
Hoog polygoon count modellen, 20K drawcalls, 16 bit kleurwaarden, advanced shaders, goede physics, SFX etc, dat alles bij elkaar en nog meer zorgen voor goede graphics.
En dat en nog veel meer wordt helemaal geleverd.
De gameplay is SuperB, deze game is een release date aanschaf helemaal waard.

Vond deel 1 al prachtig, ik had de Asian version geimporteerd kon niet wachten.
En als je nagaat dat die helemaal vanaf Bluray streamde, niks geen data opgeslagen op de HDD, alles in real time gestreamed, gecruncht, gerenderd al de action is in real time en nergens gaat de game haperen of stotteren, game draait perfect.
De studio die deze game maakt is van absoluut topniveau.
Hoop dat ze dat wederom laten zien, kan eigenlijk niet wachten.
Ben het met je eens betreft goede graphics, ookal was de helft van de trailer CGI. Ik merk vooral dat developers steeds meer aan post effects werken net als bij film/motiongraphics. Ben alleen geen voorstander van screen motionblur vind het chaotisch en onrealistisch.
Ben wel alsnog erg benieuwd kheb sinds kort een ps3 tis wel het proberen waard denk ik!
okee dat ziet er wel vet uit qua gameplay, maar de graphix vind ik nog maar niks. zal waarschijnlijk komen doordat het nog maar een vroegtijdige release is waarbij de de kwaliteit van de GFX niet zo veel uitmaakte. zolang het er op video maar leuk uit zag. hoop dat het in het echt toch iets beter eruit ziet.
Graphics zeiker. Als de gameplay top is, dan boeien de graphics mij weinig. :P
Hoezo vind je de graphics niets? Ziet er toch gewoon prima uit? En het is ook geen pc-game.
Dat noemen ze console games.

Ter onderbouwing; Een desktop systeem is tegenwoordig grafisch een stuk beter bedeeld dan de consoles.
Pssst..geheimpje..Op de PC zijn ook niet alle games grafisch van het niveau Crisis 2 ...niet verder vertellen hoor!

[Reactie gewijzigd door Hubman op 4 juni 2011 20:11]

Daarnaast zijn de graphics gewoon prima te doen. Deel 1 was best mooi voor een ps3 game en deze ziet er in ieder geval al een stuk beter uit. De gameplay is de king, het gevoel van overwinning na de moeilijkste stukken game uit gamehistory + de 1000x doodgaan. Onverslaanbaar :).
Ik vond de moeilijkheidsgraad eigenlijk wel meevallen. Je moest gewoon voor de verandering eens nadenken over wat je deed. Dat de game je afstraft als je dat niet doet (terugspawnen aan het begin het level) vind ik niet echt bijdragen aan de moeilijkheidsgraad.
De moeilijkheidsgraad van Demon's souls viel ook nog wel mee. Denk maar eens aan games als Super Ghouls 'n Ghosts op de SNES of Battletoads op de NES. Dat waren pas moeilijke games. Demon's Souls was moeilijk, maar kwam absoluut niet in de buurt van de moeilijkheidsgraad van die games. Demon's Souls kan ik nu zonder upgraden vrij makkelijk uitspelen en die 2 games lukken me nog steeds niet :+

Gelukkig wordt Dark Souls een stuk moeilijker. Ik zit echt met smacht te wachten op deze game, aangezien ik Demon's Souls nog steeds erg vaak speel. Hopelijk werkt het invade/summon systeem hetzelfde, want dan ga ik mezelf weer maanden vermaken met deze game.
gameplay > graphics

en al helemaal op de consoles....
Zelf houd ik wel van een uitdaging, het vorige deel vond ik super moeilijk en heb me echt kapot gefrustreerd en de nodige verwensingen geuit richting de game, echter de voldoening die je uit de voorganger en ook uit dit spel gaat halen als je een stuk haalt is zo velen malen groter dan bij de gemiddelde game.
Uiteindelijk kan ik hem echt iedereen aanraden, dit word weer een toppertje daar ben ik zeker van.
En over de graphics tja, gameplay beats graphics any time.

[Reactie gewijzigd door pino85 op 3 juni 2011 20:06]

Als er al mensen zijn dat consolegames te casual zijn, zouden ze deze game, of de spirituele voorganger genaamd Demon's Souls, moeten spelen,.

Souls was diepgaand, moeilijk (understatement), en meeslepend zonder dat het handje van de speler werd vastgehouden. Sterker nog, de game gaat ervan uit dat je door vallen, veel vallen en opstaan leert om de game te spelen.

De ontwikkelaar heeft al beloofd dat Dark Souls nog minder medelijden met de speler zal hebben. We kunnen onze borst nat maken.

@supersnathan94, persoonlijk vind ik deze game er subliem uitzien. Zelfs iets beter dan die van Demon's Souls en die was, ondanks grafische minpunten prachtig. De stijl doet veel voor deze games.

[Reactie gewijzigd door PjotrStroganov op 3 juni 2011 15:15]

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True