Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 111 reacties

Telfort is donderdag van start gegaan met het aanbieden van een vdsl2-abonnement. De maximale downloadsnelheid van dit nieuwe abonnement is 40Mbps. Ook heeft de provider een 8Mbps-abonnement geïntroduceerd.

Telfort zegt dat klanten steeds meer behoefte hebben aan hogere snelheden en dat daarom is besloten om met een sneller vdsl-abonnement te komen. De provider heeft de technologie met 150 klanten getest alvorens het abonnement daadwerkelijk te introduceren.

"In deze pilot hebben we onder andere de werking van het modem, de snelheid en de stabiliteit van de verbinding, en de gesprekskwaliteit van vast bellen onderzocht", aldus Sander Gielen, marketingdirecteur bij Telfort. "Onze klanten zijn heel positief over deze vdsl2-techniek."

Het nieuwe 40Mbps-abonnement, genaamd Internet Max, kost de eerste twaalf maanden 27,50 euro per maand en kent een maximale uploadsnelheid van 3Mbps. Na het eerste jaar kost het abonnement 34,95 per maand. Telfort bood al een Internet Plus-abonnement van 20Mbps aan op basis van adsl-technologie. Dit abonnement kost het eerste jaar 17,50 euro en daarna 24,95 euro per maand.

Ook heeft Telfort een Internet Basis-abonnement geïntroduceerd op basis van adsl. Dit abonnement heeft een vaste prijs van 19,95 euro per maand. Zowel dit abonnement als Internet Plus heeft een maximale upload van 1Mbps. Telfort stelt dat alle maandbedragen inclusief de noodzakelijke huur van een KPN-lijn zijn. Alle abonnementen zijn op basis van een fair use policy.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (111)

Uit het artikel:

"Ook heeft Telfort een Internet Basis-abonnement geïntroduceerd op basis van adsl. Dit abonnement heeft een vaste prijs van 19,95 euro per maand".

Dat klopt niet. De vaste prijs is al meer dan 2 jaren (!!) 20,47 euro per maand

Telfort verdedigt dit door te stellen dat het een inflatiecorrectie betreft. Duidelijk een leugen als de prijs slechts een keer verhoogd wordt en vervolgens jarenlang gelijk blijft.
Dit heet naar goed fatsoen een verhoging van de Abonnementprijs......
Lust u nog peultjes?
Ik heb ook 20 mbit van Telfort en betaal al jaren € 19,95. Ik haal trouwens netjes 16-18 mbit op 1.8 km van de centrale.
Ik zit ook al een aantal jaartjes bij Telfort, niet perfect... maar toch echt goedkoper als via de kabel.
Nu haal ik met mijn 20Mbit abbo vaak 15-16Mbit, mijn inziens nog steeds snel genoeg voor het geld wat ik ervoor betaal.
Echter hoor ik ook verhalen van 8-10Mbit, dan zou ik toch overwegen om over te stappen.
Goede ontwikkeling is het wel, het zorgt immers voor meer concurrentie op de huidige markt.
Dat internet via de kabel het meest in de buurt komt qua beloftes van de ISP, is inmiddels wel bewezen denk ik zo.
Maar als ik op jaarbasis uitreken wat ik meer kwijt ben bij; in mijn geval bij Ziggo, vind ik dat toch nog best wat centen.

Even een rekensom:
Nu bij Telfort (oud abonnee): 21,45 + TV van Ziggo 16,95 = 38,40 euro p/m
Dit is 460,80 euro p/j (12 x 38,40)
Alles in 1 Basis van Ziggo: 12 x 42,- euro = 504,- euro p/j
43,20 euro duurder dus, en ook nog eens 10Mbit langzamer bij Ziggo.

Kies ik voor een duurder abonnement bij ziggo:
Alles in 1 Plus: 12 x 52 = 624,- euro p/j
163,20 euro duurder dus, maaaar dan wel 20Mbit sneller bij Ziggo.

Voor ieder wat wils, in mijn geval (gezinnetje = hoop kosten ;)) met een vrouw die het simpel weg niet nodig vind om sneller te downloaden is Telfort een prima oplossing.
Ben je opzoek naar snel internet en heb je er meer geld voor over... dan is Ziggo/UPC de absolute winnaar!
Met Alles in 1 Extra á 67,- euro p/m (dat is 804,- p/j... SLIK!) zal daarna niks anders snel genoeg meer zijn.


nog even zitten kijken...
Als je de volle mep zou betalen voor de 40Mbit bij Telfort kom je per jaar op: 622,80 euro p/j (34.95 + het 16,95 Ziggo abbo)
Alles in 1 Plus van Ziggo kost: 624,- euro p/j
Dat is maarliefst een verschil van 1,20 euro!! ;)
In dat geval zou ik wel overstappen, aangezien kabelaars toch de snelheid beter kunnen realiseren!

[Reactie gewijzigd door dprod op 7 april 2011 14:28]

Nu haal ik met mijn 20Mbit abbo vaak 15-16Mbit, mijn inziens nog steeds snel genoeg voor het geld wat ik ervoor betaal.
Hetzelfde voor mij. Voor €20/maand (heb nog een 'oud' contract) is dat ideaal als student zijnde. Bij Ziggo kan ik wel meer megabits/s voor een euro krijgen, maar dan stijgen mijn maandlasten ook weer...
Weet iemand hoe ik het moet lezen?

Volgens postcodecheck kan ik het aanvragen en schatten ze het in op 31 a 40Mbit
Tele2 is hier ook beschikbaar, deze schat mij in op max. 50Mbit

Huidige Tweak provider heeft mij eind vorig jaar in een andere ip poule ondergebracht waardoor mijn WO lijn van 19Mbit naar 14 a 15Mbit gezakt is met als $^$% reden dat mijn lijn verslechterd is. Dat is voor mij ook laatste druppel en daarom wil ik nu Tweak verlaten.

Stel dat ik overstap?
1) heb ik dan 14 a 19Mbit of
2) richting opgegeven snelheden 30 a 50Mbit?

Als het klopt dat je ind meer last hebt van slechte kabels dan zou ik dus verwachten dat ik slechter uitkom.

En ind lengte doet er weinig aan, zit tussen 1 en 1.2Km van centrale af.
Ligt er aan hoe de aanvraag op de website word weer gegeven

Telfort heeft het zo gemaakt dat als je in aanmerking komt voor VDSL2
je dat terug vind in hun postcode check: http://internet.telfort.nl/shop/checkbeschikbaarheid.html

Helaas bij mij is dat niet zo, omdat ik op 2,5KM van de wijkcentrale zit:(

Daarbij klopt het ook wat Tele2 zegt, MAX 50mbit dus niet hoger
maar ze zeggen niet dat je 50mbit zult gaan halen.

De grens voor VDSL2 ligt rond de 1KM, dus met 1 tot 1.2 KM zal
het er van afhangen of je in aanmerking komt.

DLM: Heeft iets van 7 dagen nodig om op de juiste snelheid te komen,
na een maandje ofzo zal hij zelf weer controleren of de snelheid niet hoger zou kunnen.
Tele2 kan je geen sneller VDSL leveren dan Telfort. Zelfde techniek voor beide. Zoals je zelf al aangeeft is de afstand tot de centrale bepalend voor de macimaal haalbare snelheid. Tele2 geeft je een iets positiever beeld als lokkertje.

VDSL2 is gevoeliger voor slechte bekabeling, maar heeft aan de andere kant minder "overhead" op de verbinding. Dat betekent dat VDSL2 relatief meer snelheid uit de lijn haalt dan ADSL2+.
Als voorbeeld mijn Telfort verbinding: op 21 Mbits (intrainwaarde) ADSL2+ haal ik 2.0 MB/sec downloadsnelheid. Nu bij de pilot op 42 Mbits (intrainwaarde) VDSL2 haal ik 4.7 MB/sec.
Voor mij zou er ook geen snelheidswinst inzitten ik zit nu op 16 Mbits en dat blijft volgens de afstand hetzelfde met VDSL2, alleen dat vertellen ze je niet.
Op de website van telfort nog niets te zien. Vind ik raar, wel een persbericht oid maar niet de eigen website aanpassen/updaten.
Helaas nog niet bij mij beschikbaar. Maar volgens hun kan ik met het 20 mb pakket wel 12-16 mb halen. Laat ik dat nu hebben en niet hoger komen dan 8 mb.

8 of 12-16 dat is een verschil van 50-100%. Telfort moet toch echt beter haar werk gaan doen met dit soort zaken.
Maar volgens hun kan ik met het 20 mb pakket wel 12-16 mb halen.
Ze zeggen altijd: TOT. Het is namelijk afhankelijk van een aantal omgevingsfactoren waar telfort niet direct invloed op kan uitoefenen.

Ik heb zelf een 16Mbit/s abo van xs4all, en ik haal maar liefst 20 Mbit/s in m'n tests. Meer dan advertised dus!

[Reactie gewijzigd door arjankoole op 7 april 2011 14:32]

Telfort gaat echter wel degelijk over tot actie als je onder de 10mbit haalt met het 20mbit netwerk.

Ik heb deze lijn op drie locaties gehad, eerste ervaring was op 700m van de centrale met 18.9mbit, vorige woning had ik 17.0mbit met deze lijn, bij familie hebben ze "pech" en haalde ze eerst 14.4mbit. Inmiddels hebben ze daar wat capaciteit uitgebreid en word er 15.0 gehaald.

Voor de prijs niet zo veel te klagen. Hoewel de prijsverhogingen wel onaardig zijn. Het product moet mee groeien met de ontwikkelingen en langzaam iets meer voor het geld bieden, niet andersom.
Idd er staat TOT.

Bij telfort staat er snelheid 12 TOT 16 MB en ik heb maar 8 MB

Waar het mij om gaat is de dit gewoon een pure gok is. Ik ben al klant bij telfort en telfort zou bijv ook kunnen zien op welke snelheid mijn modem verbinding maakt. Deze gegevens kunnen ze dan weer in hun database opslaan. als de overbuur dan iets van telfort wil ben ik a referentie met gemiddeld 8 mb en kunnen ze dus een betere inschatting geven van de werkelijk geleverde snelheid.

Verder leuk dat je meer haalt maar je zit dicht bij de central ik verder weg en dan krijg je dus dit soort verschillen. Op de website staat leuk 12 tot 16 mb en je krijgt als nieuwe klant dan 8 mb. Heb je net zo goed het telfort 8 mb abbo kunnen nemen.
Dat "tot" is slechts een slap excuus om onder een te lage snelheid uit te kunnen komen.

"Ja, meneer, er staat toch tot 20Mb"

Maarja, in het perspectief van een klant leveren zij wel de boel, maar leveren ze bij jou niet wat de buurman misschien wél krijgt. Dat is oneerlijk, gezien je wel evenveel betaalt. En je kunt praten en redeneren als brugman, aan het einde van de dag heeft je buurman nog steeds 20Mb en jij maar 16Mb.

En dat alle DSL-providers met zulke praktijken te werk gaan, maakt dat het nog niet goed.

[Reactie gewijzigd door _Thanatos_ op 8 april 2011 01:12]

Een van de redenen waarom ik terug gegaan ben naar Ziggo.
Wij hadden thuis eerst ook telfort ( 2 jaar terug alweer) We hadden een 4mbit abbo, maar we haalden met moeite 800kbit (met speedtest maar 80kb/s down :0) (als we uberhaubt internet en telefoon hadden. dit was hooguit alles bij elkaar 2,5 uur per week, geen geintje. de rest van de tijd zaten we zonder.) Nu we (na heel veel moeite) op hebben gezegd, en zijn overgestapt naar XS4ALL, hebben we een 8MBIT abbo, en krijgen we 6,1MBIT binnen, en is de verbinding WEL stabiel :D. Niet de snelheid die ik gehoopt had, maar stukken beter dan telfort. Ik snap niet dat Telfort nog mag bestaan, ze hebben al zo veel mensen bedot... Dit is dan wel off-topic, maar ik wilde het toch ff kwijt.

[Reactie gewijzigd door _-SaVaGe-_ op 7 april 2011 15:14]

controleer of je modem adsl2 of adsl2+ roept...
als ie alleen adsl2 roept zit je in de centrale op een verkeerde kaart.

daarnaast kan het verschil natuurlijk ook voortkomen uit je bekabeling in huis. ISRA punt aangesloten of zit er eerst nog een kabel van isra naar het modem (veel mensen doen dat laatste omdat het handiger is de telefoon in de huiskamer te hebben ipv meterkast). Ook splitters VOOR het modem zijn niet handig.
Is dit net zoals adsl dat je weer afhankelijk bent van de centrale enzo? Anders is dit wel een mooie prijs en kunnen ze denk ik vrij aardig met de kabelboertjes concurreren.
Alleen onderin de markt dan. Als ik op de site van upc.nl kijk is 25mbit het langzaamste abonnement en zijn de andere 2 mogelijkheden resp. 60 en 120 mbit. Nogal een stukje sneller en voor 35 euro/maand heb je 60 mbit ipv. 40 en een upload van 6 ipv een magere 1 mbit.

[Reactie gewijzigd door InZane op 7 april 2011 12:47]

Het is niet hellemaal waar wat je zegt.

UPC: 60mbit/6mbit
prijs 35 + 17 = 52 euro

Telfort: 40mbit/3mbit
prijs eerst 27.5 daarna 35 euro
Die 17 euro betaal je voor je kabelaansluiting ja. Misschien beetje foute aanname van mij dat bijna iedereen kabel heeft. Je hebt natuurlijk ook mensen met schotel, crappy digitenne of helemaal niks.
Precies, ik ken steeds meer mensen die gewoon geen tv meer hebben, maar een monitor ;). En in dat geval zijn de kabelboeren nog steeds een stuk duurder dan de DSL aanbieders.

[Reactie gewijzigd door Rick2910 op 7 april 2011 13:12]

Ik denk dat de meeste huishoudens toch wel een vorm van televisie (in de zin van 'het onvangen van zenders) hebben. Dat kan via kabel, schotel, digitenne en DSL.

Kabelinternet kan misschien niet zonder kabeltelevisie, maar die 17 euro kan je ook niet zomaar bij de prijs van UPC optellen en elke vorm van televisie weglaten bij het Telfort abonnement.
Kabelinternet kan misschien niet zonder kabeltelevisie, maar die 17 euro kan je ook niet zomaar bij de prijs van UPC optellen en elke vorm van televisie weglaten bij het Telfort abonnement.
Natuurlijk kan dat wel. Dat kabelinternet niet leverbaar is zonder TV is niet het probleem van Telfort.
Als je al TV (maar geen kabel) hebt, niet van plan bent over te stappen maar wel op zoek bent naar een internet abo...

[Reactie gewijzigd door Olaf van der Spek op 7 april 2011 13:44]

tuurlijk wel, ook ik heb alleen een computer in de woonkamer aangesloten. ik ga geen 17 euro per maand betalen voor commerciële troep. ik kijk alles via internet wat ik graag zien wil. dus die 17 euro moet er zeker bijop, en als hè graag kabeltv wilt hebben dan mag je hem bij telfort er ook bijop tellen.
Zo crappy vond ik Digitenne anders niet. Heb lang met plezier voor niks naar NED1,2,3 en de regionale zender gekeken. Voor de rest heb ik het internet. TV is bijna niks anders dan mind-numbing junk waarbij je zonder véél beter af bent dan met. Het terroristenprobleem is in 1 klap opgelost. Je leven wordt een stuk zorgelozer zonder die vervuilende input.
Dit is ook DSL, en gaat dus ook over je telefoonlijn. Je bent dus nog steeds afhankelijk van de afstand tot de centrale. VDSL is daarnaast ook gevoeliger voor slechte kabels dan ADSL was, dus afstand zegt niet alles.
Telfort is dan erg hypocriet want een tijd terug hadden ze het 20 mbit abonnement in prijs verhoogd en een 4 mbit abonnement toegevoegd omdat klanten juist NIET zaten te wachten op snelheid.....
Wat een ongeloofelijk korzichtige reactie. Het 4MBit abo van telfort bestaat al een behoorlijke tijd, volgens jouw redenatie kan de markt in die tijd niet veranderd zijn en kan er geen nieuwe markt ontstaan zijn. Of wil je gewoon ffe Telfort bashen?
Ach, dat toevoegen van dat 4mbit abo deden ze natuurlijk alleen maar om de prijsverhoging van het 20MB abo te kunnen verhogen. Het is maar 2 jaar geleden dat ze het 20MB abo verhoogden van € 20,- naar € 25 per maand. Ik kon er wel mee leven. Ik gebruik dat 20MB abo al vanaf ongeveer dag 1, ook overdag zakelijk, en het is retestabiel.

Voor een tientje meer in de maand heb je nu dus 40MB, da's best okee.
ik heb tot voor kort ook Telfort 20Mbit gehad, maar ik heb nooit €24,95 betaald hoor. Toen de prijs omhoog ging, gingen bestaande klanten twee kwartjes meer betalen en kwam ik dus uit op €20,45.
Kabelboeren verhogen de snelheid van de huidige abo's maar kpn/telfort knalt er gewoon een extra abo bij. In mijn geval haal ik 50% van de snelheid. Dus ik zou
moeten upgraden om mijn huidige theoretische snelheid te halen.
Sterke actie van kpn/telfort.

Edit: Telfort hoeft qua snelheden niks te garanderen. Bij mij is het nog niet beschikbaar en ik woon vlakbij Den Haag.

[Reactie gewijzigd door alteclansing op 7 april 2011 13:18]

Kabelboeren verhogen de snelheid van de huidige abo's maar kpn/telfort knalt er gewoon een extra abo bij. In mijn geval haal ik 50% van de snelheid. Dus ik zou
moeten upgraden om mijn huidige theoretische snelheid te halen.
Sterke actie van kpn/telfort
Als je maar 50% van de snelheid haalt waarvoor je betaald moet je dat aanmelden bij jouw ISP. AFAIK moeten zij minimaal 80% van de beloofde snelheid leveren.

Overigens ben ik zéér benieuwd hoe lang dit gaat werken. Telfort gaat over het KPN netwerk (is geloof ik ook onderdeel van KPN). Ik heb zelf een KPN InternetPlusBellen ljintje liggen en deze heeft héél veel problemen (en ik ben niet de enige). KPN zou er al maanden mee bezig zijn, maar ik zie nog geen verandering.
Ik zit via Online internet+telefonie. heb geen enkel probleem met telefonie of internet. Snelheid van 8/1mbit ligt in de praktijk op ongeveer 850KB/s en 120KB/s. Netjes dus op van 6,8mbit en 0,96mbit. Absoluut niet ontevreden, behalve dat DSL2+ naar 20mbit nog niet eens beschikbaar is. Al zegt telfort vanaf vandaag dat de geschatte snelheid ineens op 15-20mbit ligt voor dat 20mbit abo (ipv 6-8mbit voorheen)..
Mss eens wat info aanvragen.

[Reactie gewijzigd door GAIAjohan op 7 april 2011 13:07]

AFAIK moeten zij minimaal 80% van de beloofde snelheid leveren.
Daarom adverteren ADSL aanbieders niet met 'beloofde snelheden'.-
Ik ben benieuw dat als hier veel vraag naar komt, hoe lang ze de 40Mbps kunnen volhouden.. ik gok zo dat na een pilot met maar 150 man je dat niet heel ideaal kan inschatten..

Voor de rest redelijke prijzen lijkt me voor die snelheden als ze echt gehaald worden
Als Ziggo zonder problemen 120mbit levert in grote delen van Nederland dan denk ik dat 40mbit ook wel gaat lukken. Op een bepaalde manier heeft Telfort het zelfs makkelijker omdat ze minder gedeelde infrastructuur hebben (jij hebt je eigen telefoonkabel naar de wijkkkast, de tv-kabel moet je met al je buren delen).
Ja want kabelinternet is natuurlijk berust op precies dezelfde technieken als internet via een telefoonkabel.. |:(
Enige verschil is de laatste meters naar de meterkast. Tot aan de wijk gaat bij zowel kabel als dsl gewoon over glas. In het verleden was het inderdaad zo dat bij kabel de verbinding naar de wijk ook via coax ging en je daardoor beperkt kon worden als de hele buurt tegelijk ging internetten. Dit is echter al een aantal jaar geleden opgelost doordat dit vervangen is door glasvezel kabel.
dat is deels waar, gezien het in bepaalde gebieden zo loopt,
in veel gebieden nog niet, is het nog geen glas tot de wijk kasten ;)
DSL en kabel zijn niet vergelijkbaar
DSL en kabel zijn wel vergelijkbaar. Het zijn beide technieken waarmee eenzelfde doel bereikt wordt: het aanleggen van een internetverbinding tussen een centraal punt (wijkverdeelpunt of centrale) en de consument. Beide technieken hebben voor- en nadelen. Die voor- en nadelen kan je prima tegen elkaar afzetten. Daarmee zijn deze technieken prima vergelijkbaar en daarom concurreren ze ook met elkaar. Dat de techniek anders functioneert is daarbij niet relevant :z
Dat de techniek anders functioneert is daarbij niet relevant
CAPSLOCK2000 zegt dat omdat 120 mbit/s bij kabel geen probleem is, 40 mbit/s bij DSL ook geen probleem mag zijn. Ik zeg dat je dat niet zo kunt vergelijken...
Ik weet ook wel dat er technische verschillen zijn tussen kabel en DSL, dat doet er hier echter niet toe. Ik reageer op Neverlight, die zich afvraagt of Telfort wel echt 40mbit kan leveren aan meer dan 150 klanten. Als Telfort 150 40/mbit verbindingen kan leveren dan kunnen ze dat ook 10.000 keer doen. Het gaat alleen om het stukje van de wijkkast naar de meterkast, vanaf de wijkkast gaat het toch allemaal over glas.

Als het Telfort lukt om het stukje tussen wijkkast en meterkast snel te krijgen, dan geloof ik ook wel dat het ze lukt voor de rest van het netwerk, Ziggo doet het ook.
Ja Ziggo heeft wel een heleboel wijkkasten. Die staan vaak per straat of per flatblok. Bij dsl zijn het één-op-één verbinding met de wijcentrale die vaak km's verderop staat. Die vergelijking die jij trekt in je laatste alinea tussen Ziggo en Telfort slaat compleet nergens op.
Ziggo is op cai basis dat is wel heel anders dan adsl(vdsl) net als appels en peren
de telefoon kabel is veel langer meestal, is veel dunner als kabel EN is niet afgeschermde.
het is niet voor niks dat kabel vele hogere snelheden kan halen als ADSL en dat de afstand tot de wijkcentrale geen effect heeft op je behaalde snelheid zoals bij ADSL.

de beschikbare bandbreedte op een coax kabel is echt vele malen hoger als die op een telefoon kabel, ondanks dat je die moet delen. (en je hebt gewoon je eigen frequenties op die kabel dus je hebt van dat delen nooit last als klant.)
Hou op... koperkabel is zeer achterhaald i.v.m. de lage dichtheid van wijkcentrales die daar voor nodig is. Ziggo heeft dat véél beter voor elkaar. In Limburg kun je de steden waar meer dan 8Mbit gehaald word over koper op 1 hand tellen...
Dat klopt niet, de aansluiting van in de woning gaat direct naar een verdeelpunt en vanaf daar kan het een verzamelkast gaan die weer verbonden is via Glas.
Maar ook vanaf een verdeelpunt (kast) kan men glasvezel hebben dat naar het datacentre gaat.
Anders kan Ziggo nooit iemand apart afsluiten als deze niet de rekening betaald.
En kan men ook niet een verbinding leveren van ongeveer 120Mbps

Dus werkt bijna op dezelfde manier, met het verschil dat Ziggo COAX gebruikt en Telfort twee dunne koperen lijntjes.
Iemand al een link waar je kunt kijken of het bij jou in de buurt beschikbaar is / komt?

Herstel: http://internet.telfort.n...es.html#open-tab-tarieven

[Reactie gewijzigd door Darker op 7 april 2011 12:44]

Controleer beschikbaarheid.

Helaas is dit pakket bij mij (Oudwijk, Utrecht) nog niet beschikbaar. Een beschikbaarheidskaartje zou wel handig zijn, of een planning van de uitrol.
Deze beschikbaarheidscheck is ook niet perfect. Ik heb gechecked wat voor snelheden je kunt halen in onze oude flat. Resultaat: is 6-8MB. Erg knap aangezien die hele flat tegen de grond gewerkt is ;)
Als er op die plek nieuwe woningen worden gebouwd blijft die snelheid van 6-8MB op die plek natuurlijk wel gewoon bestaan. Klopt dus wel :)
23 tot 31 Mb/s. heb nu al 20mbit van telfort schiet dus niet veel op
Ja en de grap is dat die 20 dus ook geen 20 is maar waarschijnlijk 10-14, dus je verdubbeld wel zo ongeveer :+
Ik heb mijn postcodegegevens (3755) ingevoerd, maar op dit moment is vdsl nog niet leverbaar. Mijn 20 Mbit Telfort abonnement gaat trouwens ook niet verder dan 8 Mbit vanwege afstand tot de centrale en het feit dat ik nog steeds een isdn lijn heb.

Wanneer is vdsl op iedere postcode leverbaar?
't Wordt dacht ik sowieso niet over isdn lijnen geleverd, en als afstand nu zo'n beperkende factor zal vdsl weining toevoegen.

Ben ook deelnemer aan de pilot en er erg tevreden over, lekker stabiel, 33/4 snelheid, minder overhead dan mij adsl en 't modem is een stuk krachtiger en uitgebreider.
Zodra er vanaf ieder postcode binnen 400-800 meter een KVD staat waar vanuit de HVD een glasbuis heengaat... ;)

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True