Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 35 reacties

Uitgever Namco heeft bekendgemaakt dat Test Drive Unlimited 2 eind volgende week voorzien moet worden van een patch. Door deze patch moeten diverse problemen, die sinds de introductie van het spel bestaan, worden opgelost.

Na de patch moeten onder meer Clubs en co-op-races gaan werken. Spelers die nu deze functies proberen te gebruiken, zien een melding dat de servers van het spel offline zijn. Daarnaast moet de patch een aantal bugs verhelpen, zoals de bug waardoor saved games corrupt worden. Ook wil ontwikkelaar Eden Games de stabiliteit van het samen met vrienden racen en het joinen van vrienden in de spelwereld verbeteren.

De patch moet volgens Eden Games maandag of dinsdag gereed zijn om naar Microsoft gestuurd te worden. De goedkeuring van de patch moet daarna nog circa anderhalve week in beslag nemen, getuige de tweet van Namco Bandais Lee Kirton, die vrijdag op Twitter aangaf dat de patch nog twee weken op zich zou laten wachten.

De Xbox 360-versie van massively multiplayer online racegame Test Drive Unlimited 2 wordt al sinds de introductie van het spel geplaagd door problemen, waardoor een deel van de onlinefuncties nog helemaal niet werkt. Een probleem waarbij spelers het spel niet inkwamen als zij online wilden spelen, werd door de ontwikkelaar snel verholpen, maar de overige bugs maken het spel nog steeds deels onspeelbaar.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (35)

Het is aardig overduidelijk dat de meeste posters het spel niet hebben, er daardoor zijn de meeste comments ook aardig useless.

Grote problemen zijn veroorzaakt toen een aantal mensen al van het begin wisten het spel te glitchen waardoor clubs al meteen offline moesten worden gehaald, dit had dus ook effect op het hele "My TDUlive" systeem en kun je dus ook geen multiplayer races doen op invitation basis.

En door dat probleem moest ook de DLC in de Europese stores weggehaald worden waardoor er casino connection issues ontstonden, er is wel een work-around maar het blijft toch jammer dat het uiteindelijk zo moet gaan door een paar mensen die het spel niet op een normale manier kunnen spelen en het meteen moest verzieken voor de rest.

Er was ook bij sommige mensen een gebuggde auto te koop bij de 2de hands dealer, deze had unlimited stats en degene die slim dachten te zijn hem te kopen en niet eerst even de forums te lezen kwamen er op de harde manier achter dat deze auto je savegame dus corrupt kan maken.

Iedere grote online game die uitkomt heeft problemen, Black ops heeft het na maanden nog niet voor elkaar om alles goed werkend te hebben als voorbeeld zijnde.
Maar om nou in het nieuwsartikel te zeggen:
"maar de overige bugs maken het spel nog steeds deels onspeelbaar"
Dat kan ik dan weer niet begrijpen, zolang je niet de gebugde Lancia koopt kun je gewoon alles single player doen, online races in the community center en met elkaar rijden als je maar een meeting point afspreekt.
inderdaad, ik, en vele vele mensen spelen het spel met veel plezier en bugs zitten in alle games tegenwoordig en zullen ongetwijfels zsm opgepakt worden, no worries, happy gaming!
Toch blijf ik het raar vinden, dit soort ' bugs' .

Je zou zeggen dat een gesloten platform als de Xbox 360 uitermate goed te testen is, als je dan ziet dat dergelijke 'grote' functionaliteit niet werkt, dat is toch raar?
Tegenwoordig, met de online consoles, is er een andere methode. Men rusht om het spel naar de winkel te krijgen en als er vervolgens problemen optreden worden die gepatcht. Scheelt groot bedrag een testkosten en eerder naar de winkel = eerdere verkopen.
Deze gang van zaken is totale onzin. Wat dat betreft is het cartridgetijdperk stukken beter. Had een veel betere kwaliteitscontrole. Als ik kijk naar games zoals Turbo Toons voor de Snes dan was dat veel beter geregeld. Geen grote bugs en ook nog een gebrek aan laadtijden.

[Reactie gewijzigd door TopCat op 21 februari 2011 10:52]

En daar sla je de spijker op de kop. In die tijd moest een spel gewoon goed zijn ten tijde van het uitbrengen, aangezien ze niet achteraf konden patchen. Nu kunnen ze wel achteraf patchen en dus is de noodzaak van grondig testen van te voren verdwenen. Mocht er een bug zijn, ach dat patchen we dan later wel weer.
Daarnaast is het ook nog eens knap vervelend voor de mensen die hun console niet aan het Internet hebben hangen. (die zijn er ook nog)
Inderdaad, toen ik mijn X360 niet aan het internet had hangen heb ik Assassin's Creed gekocht, en die kon je gewoon niet uitspelen.
Dat zegt meer over de producent van deze game en minder over het Xbox platform.

Als zij niet genoeg investering in testing & quality assurance of wegens budgettaire redenen halsoverkop releasen, dan krijg je zoiets.
D manier tegen piracy; een spel op de markt brengen die na een week al een grote patch nodig heeft is een doorn in het oog voor mensen met een Xbox die niet online kan of mag.

Die spelers zitten dan met de gebakken peren ;)
Dat zal zeer snel tegen je gaan werken. Mensen die wl het spel kopen worden vanaf dag 1 met een berg problemen op gezadeld, en al snel verspreid zich het nieuws over de slechte kwaliteit van jou spel. Reviewers zitten doorgaans ook niet op buggy releases(check de IGN review) te wachten en de verkopen zullen ver achterblijven.

Bovendien is TDU een mmo, en zoals je leest werkte een berg van de online functies niet eens fatsoenlijk.

Deze patch lijkt mij ook too little too late. De 5.5 en videoreview op IGN zullen veel mensen afschrikken (met rede).
D manier tegen goede verkoopcijfers als in je spel de drie belangrijkste verkoopaspecten niet werken:

- Spelprogressie bewaren zodat je je verzameling en resultaten niet kwijt raakt (savegames)
- Onbezorgd online kunnen racen
- Het sociale aspect (de clubs)

TDU is dus per definitie al afhankelijk van het internet dus deze redenering gaat ook niet op. Het past perfect in de Atari traditie van brakke games op de markt brengen. Destijds hoopte ik al dat ze failliet zouden gaan zodat de goede licenties bij competente uitgevers ondergebracht zouden kunnen worden, helaas, Atari leeft nog.
game updates kun je ook downloaden en via usb naar je xbox overzetten, daar heb je geen internet voor nodig op je xbox
Niet exact dezelfde bugs, maar wel veel bugs komen overeen met o.a. de PC versie en de PS3. Wel balen dat het zo lang moet duren, wij willen al dagen een club maken en dat is toch 1 van de grote functionaliteiten van deze game en waarvoor je hem koopt!
Jullie weten misschien niet veel over deze game,

maar het is groot en voordat alles is getest ben je misschien jaren verder.
in september is hij al verschoven naar 2011 om een een zo goed mogelijk kwaliteit te garanderen.

en welke game heeft nou geen problemen en klagers, kijk naar CoD black ops Alleen maar problemen op de PS3 :)
Tja, er zijn genoeg 'grote' games, sommige nog wel groter, die wel goed getest kunnen worden. Er zit een bizar verschil tussen wat kleine start-issues en compleet onspeelbare release (zoals de co-op), dit hadden ze met een simpele beta test al kunnen testen.

Net zoals recent KZ3, DCU en zelfs MAG nog gewoon met beta's kwamen om voor release het spel al 'in het eggie' te testen.
Zeggen dat het geen probleem is dat de game bugs heeft, want elke game heeft toch bugs, is echt geen goede redenering.

Hetzelfde als zeggen dat het geen probleem is dat een olieplatform lekt, want alle platforms lekken.

Ik vind het gewoon een slechte zaak dat uitgever, first adopters het volle pond laten betalen voor een game die voor het grootste deel niet werkt. Een aantal key features waarmee wordt geadverteerd als onderscheidend (koop daarom onze game), doen het gewoon niet. Dat is gewoon een foutief of kapot product verkopen. Dit soort bugs zijn ook zo prominent aanwezig, dat de uitgever er gewoon van geten moet hebben.

Kijk als je gewoon toegeeft dat je en halft product verkoopt en er ook de helft voor vraagt, dan heb ik er geen probleem mee, dan weet de consument waar deze aan toe is. Nu wordt de consument iets voorgespiegeld en wordt meteen na aanschaf teleurgesteld.

Helaas doet bijna elke uitgever dit tegenwoordig en is de games dan maar niet kopen, bijna geen optie meer als je nog wilt kunnen gamen. Het wordt misschien tijd dat na de muziek industrie, game uitgevers hun delivery model en ontwikkel model gaan aanpassen. First adopters korting geven met daarbij de kanttekening dat ze beta testers zijn, maar wel korting krijgen op de game als deze "af" is.
waarom schaffen ze testing gewoon niet af ? beta game releasen for free te downloaden krijgen ze heel wat data waar je zelfs de 1 op de 1000 gevallen boven water komen.
daarna met die wisdom game updaten en releasen met alle maps texture's etc , dan kan er zich nog enkel iets voordoen met die maps (glitches) en is makkelijk te patch tov hele engine overhoop te halen.
Je mist hier waarschijnlijk het feit dat deze game wel degelijk als BETA released was. Een select groepje mensen mochten deze game op de PC uittesten. Dit gedurende 3-4 maanden? Er kwamen veel bugs en glitches naar boven, maar er werden ook veel over het hoofd gezien. Ik was zelf een van deze BETA-testers en heb dan ook een aantal bugs op hun forum report. De BETA versie werd echter alleen op de PC released en niet op PS3 of Xbox.
eeh.. ik weet niet hoor..

maar als ''offline gebruiker van het spel''

heb ik al 2 patchjes mogen ontvangen! :)

eerst was het spel bugged als de ****

dit gebeurd meer, ook het spel black ops heb ik al 6 patchjes mogen ontvangen!

het lijkt erop dat de spel makers het spel bugged uitgeven ''kostenbesparing op mensen die de bugges eruit halen''

dan gaan de gamers het gebruiken.. melden de bugges en zij fixen het met patches

[Reactie gewijzigd door ExoRRSmits op 21 februari 2011 11:24]

Als fan van dit spel vind ik het belachelijk dat ze na ruim een half jaar uitstel zo'n gamen leveren. Alle tijd om te testen en te testen maar dan krijg je dit soort resultaat?

Laat het spel dan door een betere studio maken en niet door Eden Games. Zelfs de Nederlandse vlag staat ondersteboven bij de profielen. :(
volgens mij is dit gewoon de nieuwe manier van controleren of je het spel niet gedownload hebt.
Heb je het gedownload dan heb je een buggy/incompleet spel heb je het gekocht dan worden die problemen binnen een week met een patch gefixed.
Ik krijg in ieder geval het idee dat het wel aan het werken is.
Maar inmiddels zijn we al 3 weken verder en is er nog bijna niks verandert ;)
Eindelijk een patch is wat ik denk op het moment... ( en heb de game al zo goed als rond gespeeld op wat fototjes na die ik nog moet maken )

Maar het blijft een feit dat je vaak ziet dat games gewoon verweg nog niet af zijn voor de release... :?
En persoonlijk denk ik dat dit ook te maken heeft met het feit dat er veel goede race games op papier aan zitten te komen. En dus als ze later zouden zijn ze kans maken dat mensen toch echt iets anders zouden kopen.

Nu blijft natuurlijk de vraag of mensen dat niet als nog doen, ivm al de bugs en het vertrouwen denk dat het je uiteindelijk wel wat verlies op gaat leveren.
Tegen dat tijd dat de patch uit is gekomen, ben ik mijn interesse in het spel al lang en breed verloren.

De issues in de beginstage van het spel was "begrijpelijk" en lastig, maar maakte mij niet teleurgesteld.
Dat het echter na 2 weken nog niet is opgelost en blijkbaar nog 2 weken gaat duren maakt mij minder blij. Wat mij betreft mogen ze een hele goeie tegemoetkoming bedenken willen ze mijn interesse weer terugwinnen.
100% mee eens, jij plaatst precies wat ik wilde zeggen :)

Spel al bijna uitgespeeld en nog geen een keer online kunnen spelen, hoe belachelijk :) Er is naar mijn mening een shitload aan inkomsten binnen gekomen bij Atari/Eden aan pre-orders, alsof je daarmee niet de problemen kon oplossen die zich voor doen (Crappy Servers en zeer slechte tests.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True