Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 35 reacties

Zotac heeft een stevig overgeklokte GTX 560 Ti ge´ntroduceerd. De gpu van de zogenoemde GTX 560 Ti AMP Edition werd overgeklokt van 822 naar 950MHz, terwijl ook het geheugen een boost kreeg. Zotac plaatste verder zijn eigen koeler.

De GTX 560 Ti is nu al enige tijd beschikbaar en we zagen al tal van overgeklokte modellen voorbijkomen, waarvan de snelste op 1000MHz is geklokt. Zotac moest het tot nu doen met een GTX 560 Ti die op 850MHz was geklokt, maar met de AMP Edition komt daar verandering in. De gpu werd ruim vijftien procent overgeklokt. Het gddr5-geheugen moet het met een overklok van tien procent doen en tikt dan ook op 4400 in plaats van 4000MHz.

Zotac koos ervoor om zijn eigen koeler te plaatsen, die weinig lijkt te verschillen van de standaardkoeler op de GTX 560 Ti. Wel is de cover, die de videokaart bedekt, voorzien van enkele ventilatiegaten. Aan de achterkant vinden we de gebruikelijke twee dvi-poorten en een mini-hdmi-poort. Zotac levert verder nog het spel Assassin's Creed: Brotherhood mee. De videokaart is binnenkort te koop voor een prijs van rond de 250 euro.

Zotac GTX 560 Ti AMP

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (35)

Prachtig dat ze met deze clocks nog een Dual Slot cooler kunnen plaatsen en niet overstappen op een Triple Slot oplossing! ben benieuwd naar de prijs/geluidsproductie/benchmarks ;) misschien wel iets voor een upgrade in SLi config als het betaalbaar is :)
Ik denk dat de kaart rond de prijs van €220~€240 komt te zitten. Op het moment is de pre-order prijs €264.

Qua benchmarks zal die wel gelijk lopen met de AMD 6970 (in sommige gevallen onder presteren, en sommige gevallen boven). Voor een indicatie van de specs zou je kunnen kijken op: http://tweakers.net/bench...&TestcomboIDs%5B2169%5D=1

[Reactie gewijzigd door Goldenflame op 9 februari 2011 09:33]

De videokaart is binnenkort te koop voor een prijs van rond de 250 euro.

Pre-orders zijn vaak net iets boven de adviesprijs.
Ja, maar ik denk niet dat ze de kaart voor die prijs kwijt zullen raken, aangezien de gigabyte SOC kaart goedkoper is, met betere specs. 243 Euro op het moment. En dus de kaart zal komen in een prijsrange tussen de 220~240 Euro.

[Reactie gewijzigd door Goldenflame op 9 februari 2011 10:48]

Dat de Gigabyte SOC beter presteert zal vast en zeker zijn... echter wil dat niet perse iets zeggen over de verkoopprijs. Zotac is over het algemeen wel aan de prijs... mede door de de gebruik van bijvoorbeeld andere componenten etc. (en het design natuurlijk :P)
Echt een vet kaartje.
Maar de gigabyte ti soc blijft momenteel nog de snelste gtx 560
http://www.guru3d.com/art...e-gtx-560-ti-soc-review/1

In veel gevallen presteerd deze aan de 6970 en zelfs soms over de gtx570 heen.
Echter zou ik alleen alvoor de looks dit kaartje willen en zel nog wat verder oc-en als dat
nodig is voor een bepaalde game.
die kaart is super ja, alleen het nadeel is dat die bijna evenveel zuipt als een 5970!!! FERMI lust wel een slokje stroom! :)

dus je hebt voor heel weinig geld een 570 evenknie.. maar wel een zuipert qua stroom..
Dat is indd waar, het lust indd wel een slokje brandstof :9
Hopelijk komt daar verandering in als de gpu's op 28nm worden gebakken eind dit jaar.
Wie zegt dat de 560ti veel energie gebruiken? De gigabyte soc doet het met 195w wat nog steeds lager ligt dan de 6970 dat terwijl hij toch sneller is.

http://www.guru3d.com/art...e-gtx-560-ti-soc-review/7

Verder heb ik zelf de Gigabyte soc, mooi kaartje kan niet wachten totdat ik hem in sli ga draaien! Heb hem nu op 1040 bij 4,9Ghz geclocked zonder extra volt!
Haalt toch een goede 5000 graphic score in 3dmark 11

Dus echt een aanrader!
Dat de kaart in 3dmark 2011 goed scoord zegt natuurlijk helemaal niets :) ik scoor 500 punten minder dan jou bij 4Ghz i5 Quad core en een veel snellere GTX480 op 800mhz.

[Reactie gewijzigd door A87 op 9 februari 2011 16:13]

Dit snap ik niet helemaal dat zegt dus alles, mijn 560 is sneller dan jou 480 en dat is ook best logish als je benchmarks leest. Waarom denk je dat ik geen 480 heb gekocht. Verder heb ik het over graphicscore mijn P score zit op 5200.

Of jij leest alleen je P score en niet je graphic score, als die ook 5000 is dan zou dat wel kloppen. Maarja een 560 is nagenoeg even snel vooral aangezien het hier een 1040 bij 4,9 kaart betreft die SOC van gigabyte is nice

Edit: Alleen in metro 2033 weet de 480GTX de 560 te overtreffen bij de rest moet hij het doen met 5-6 fps minder. Is niet veel maar blijft toch zuur als je een 480 hebt!

Bij de immense resolutie van 2560 x zoveel zal het mischien wel uitmaken maarja die draaien we vaak niet

[Reactie gewijzigd door Jasper 99 op 9 februari 2011 17:23]

De GTX 560 Ti kaartjes zijn sowieso heerlijke overklokkers.
Toch wanneer ik nu nog een GTX 560 Ti zou aanschaffen zou ik kijken naar of Gigabyte of MSI want deze hebben een op papier betere en stillere koeling volgens de kenners @ got.

Ik zelf heb de Gigabyte 560 Ti OC (900/1800/4000) aangeschaft en deze heeft dus volgens de kenners een erg stille en goede koeling en dit kan ik wel beamen. Boven 80% fanspeed begin je de kaart pas te horen boven de rest van m'n koeling. En laat deze kaart nou bijna nooit die 80% snelheid halen.
Tijdens het gamen wordt deze max 65~70 graden en draait dan op ▒60% fanspeed, zelfs wanneer ik het voltage van de gpu heb opgehoogd om op 975/1950/4800 te kunnen draaien.
Zou je de moeite willen nemen om een mooie review te schrijven over de Gigabyte 560 OC? Ben wel benieuwd naar je ervaringen, ik ben zeer ge´nteresseerd in de 560 OC
En de TOP van Asus dan? Die heeft dubbele fans.
Deze kaart past heel erg mooi in een Antec Lanboy Geel. }>
nieuws: Antec introduceert de LanBoy Air officieel
Ik vind de prijs/verhouding van deze mid range kaartend vaak slecht geweest.
Voor een tamelijk klein bedrag extra heb je een high end uit de vorige serie met vaak veel meer geheugen, shaders en bandbreedte.

Reden dat ik nooit een mid range heb aangeschaft
Ik snap de grote populairiteit dan ook nooit :). Nu heb je voor een aanzienlijk laag bedrag een 470 of 480 in huis, zelfde geldt voor snelle ATI kaarten.
Wat moet je in godesnaam met een 460/560?

[Reactie gewijzigd door A87 op 9 februari 2011 14:30]

Iets sneller als een stock HD6870, maar verder wel leuk kaartje. De grens van 1GHz wordt binnenkort een standaard.
sorry hoor maar jij hebt reviews niet zo goed gelezen.. maar de meeste 560's die goed zijn over geclocked zijn even snel of sneller dan een 6950. en deze hoort daarbij.. en de 560 van gigabyte verslaat zelfs de 6970 en soms de 570...

[Reactie gewijzigd door 215005 op 9 februari 2011 10:15]

je kan die twee kaarten echt niet met elkaar vergelijken als het om core clock gaat. De architectuur verschild enorm.
Zou het kunnen om deze kaart in SLI met een GTX570 te draaien of kun je dan beter 2 x 570 nemen?
Nee dat kan niet, aangezien je met SLI 2 dezelfde kaarten nodig hebt. Bij ATi (crossfire) hoeven de kaarten niet per-se hetzelfde te zijn, dan draaien ze gewoon op de snelheid van de langzaamste kaart... dit is (voor zover ik weet) helaas niet mogelijk bij Nvidia... Als dat kon had ik al lang mijn oude 8800GT samen met mijn GTX460 laten draaien :P

[Reactie gewijzigd door _-SaVaGe-_ op 9 februari 2011 12:45]

Er zijn echter wel oplossingen hiervoor, bijv een moederbord met een Lucid Hydra chip aan boord (Crosshair IV Extreme), hiermee kunnen er verschillende graka's worden gecombineerd, zowel ATI als nVidia, echter levert men hier wel een beetje performance in (circa 15 tot 25 %). :)

In theorie is het dus mogelijk om een 8800GT en een GTX460 samen te laten werken, of je veel wint is maar de vraag..
Ja dat snap ik. Ik bedoel ook dan je ze samen laat werken in SLI... in mijn crossfire moederbord kan ik ook alle 2 die kaarten inzetten, en dan bijvoorbeeld de 8800GT alleen voor de physx gebruiken... BTW op mijn moederbord kan ik ook een ATi en een Nvidia kaart tegelijk gebruiken, dit heb ik ook al geprobeerd (HD4550 & GTX460, was gewoon om te proberen) btw mijn mobo is een Asus M4A785TD-V EVO
Zo lang Gigabyte een 1 GHz kaart heeft met stille cooling en een goede prijs, zijn alle lager geclockte kaarten niet erg interresant imo.
Geen Fipo,

Wow, dit is de mooiste kaart die ik ooit heb gezien mbt het design! Zotac geel/mat zwart.
(doe meteen een Lamborgini in deze kleur stelling erbij :D)

weet je, laat maar hangen.... ik durf van af nu gewoon geen Fipo meer te maken... maakt niet uit of het wel of niet zo bedoeld is je krijgt bijna standaard -1.

Design is voor mij een belangrijk aspect bij dit soort kaartjes en wordt nog specifiek in de tekst genoemd en dus eigenlijk gewoon ontopic.

misschien dat bepaalde mensen de regelgeving van het modereren nog een keer moeten lezen.

Edit: Disign Design

[Reactie gewijzigd door johnkessels87 op 9 februari 2011 10:04]

Het is voor de een wel belangrijk voor de ander puur de prestaties.
Ik vind het verder een mooie kaart op beide gebieden, een stevige overclock die vast nog wel een tikkie hoger wil en een goede koeler die er ook nog eens leuk uitziet met een keer weer wat andere kleurstelling.

offtopic:
niet om het een of ander maar disign>design is wel beetje jammer, laat je echter niet hierdoor beinvloeden voor je post, nergens voor nodig dat een paar lui je daarvoor downmodden.
Gelukkig is dat persoonlijk en zagen niet alle kaarten er zo uit, ik vind hem namelijk super lelijk :P. Doe mij maar de HAWK of de Gigabyte modellen.

[Reactie gewijzigd door MeltedForest op 9 februari 2011 10:07]

Hoe kan hij nog als offtopic gemod zijn. Het design is toch zeker relevant aan het product. Ik vindt het er ook strak uitzien het ontwerp van Zotac. En is zeker geen standaard ontwerp.
Tja. Redelijk boeiend hoe zo'n kaart eruit ziet imho.
Als 'ie het maar doet.
We zitten hier op tweakers.net, de meeste mensen zou het niet eens boeien dat deze kaart uit is, zolang er maar genoeg betaalbare in de winkel liggen.
Het is een mooie kaart maar je ziet er toch geen bal van als hij in je Computer zit, want dan zit die mooie kant naar beneden en dan zie je niks, daarom maakt het mij geen bal uit.
Als tweaker kun je vast wel iets verzinnen dat je de kaart goed kan zien... toch?
Ow, zoals je PC op zijn kop zetten, ruim 9 van de 10x zie je niks van de mooie kant van je grafisch kaart, dan moed je een speciale kast koppen.
Bijvoorbeeld het moederbord up-side-down installeren, beetje knutselen is altijd leuk.