Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 162 reacties

Samsung gaat in januari op de CES zijn Galaxy Player introduceren. De speler is nagenoeg identiek aan de Galaxy S en komt beschikbaar met een witte achterkant en met 8GB, 16GB en 32GB opslaggeheugen.

De Galaxy Player zou als type-aanduiding YP-GB1 krijgen, waarbij YP voor Yepp staat: de lijn van mediaspelers van Samsung. De speler is nagenoeg identiek aan de Samsung Galaxy S, maar moet mobiele-telefoniemogelijkheden missen. Ook zou geen amoled-scherm aanwezig zijn maar een Super Clear LCD, dat Samsung eerder aan de Wave II toevoegde. De resolutie is nog wel 800x480 pixels. Verder beschikt de speler over een 3,2-megapixelcamera, terwijl de Galaxy S een 5MP-camera heeft.

De Galaxy Player beschikt verder over dezelfde 1GHz-processor als de S-smartphone en draait Android 2.2, waarover Samsung zijn TouchWiz-laag gelegd heeft. De verwisselbare accu heeft een capaciteit van 1200mAh. Ook is ondersteuning voor t-dmb-televisiesignaal, wifi, bluetooth 3.0 en gps aanwezig. De speler zou de Android Market en Samsung Apps kunnen benaderen.

Volgens de Koreaanse site MovePlayer komt de speler beschikbaar met 8GB, 16GB en 32GB opslaggeheugen, hetgeen uitgebreid kan worden middels microsd-kaart. Wanneer de spelers daadwerkelijk te koop zijn en wat ze gaan kosten is nog niet bekend.

Half augustus werd al bekend dat Samsung aan de Galaxy Player werkte. Toen stond het model nog bekend onder de naam YP-MB2.

Samsung Galaxy Player Samsung Galaxy Player Samsung Galaxy Player
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (162)

Nog een 64GB editie uitbrengen en je hebt een geduchte iPod Touch concurrent...
Ben benieuwd naar de prijzen, dat is natuurlijk zeer belangrijk ten opzichte van Apple.
Hoe zit het met de geluidskwaliteit? Is dat nu goed bij de Galaxy S?
Kan het concurreren met een iPod of beter een iAudio?
een mp3-speler van 30 euro in de Blokker kan concurreren met de geluidskwaliteit van de iPod, het zou me dus verbazen moest dit toestel dat niet kunnen
daar ben ik het deels met je mee eens.

Als je de standaardoordopjes van apple bekijkt dan is het inderdaad erg beroerd. Sluit je er een goed merk als sony op aan dan is het geluid uitstekend! En bij die van de blokker totaal niet.

(was misschien niet de blokker maar wel een goedkope mp3 speler van me zus waarmee ik het vergeleken heb)
mwah, ok, niet die van €20 uit een willekeurige OEM fabriek, maar ik moet zeggen dat echte geluidskwaliteit ver te zoeken is in mediaspeler land.

Persoonlijk vind ik Sony en Creative spelers over een goede headset toch wel beter klinken dan een ipod touch / phone. SNR is redelijk vergeleken met vele andere toestellen, veelal hoor je daar namelijk geheugen I/O, wifi / 3g ruis over de koptelefoon.
(m'n Hero had dit b.v. met GPS / 3G, m'n Desire op het moment dat die wifi N moet streamen)

Dat neemt nog niet weg dat de iphone gewoon erg "vlak" en levenloos klinkt naar mijn mening. Totaal geen belemmering voor dagelijks gebruik.

Nou meen ik alleen dat de Galaxy S en de iphone 4 dezelfde audiochip hebben. (zo'n standaard Samsung dingetje) Een generatie nieuwer dan wat ze in de 2e en 3e serie iphones hadden zitten.
Deze test onderschrijft dat:
http://www.gsmarena.com/s...iphone_4-review-500p6.php
Ik heb een iPhone 3G met een Sennheiser IE7 en dan hoor je toch wel dat een iPhone flink tekort komt. Ook de iPod shuffle en nano zijn niet geweldig. Hang ik de Sennheiser achter mijn receiver dan klinkt het veel sprankelender.
Ik hope dat je wel apple lossless draait anders is het geen vergelijk met een cd'tje
De iPhone 4 vind ik qua klank veel beter klinken dan de iPhone 3G.
een sansa clip ŗ 40 euro overtreft elke mp3 speler. de Cowon S9/J3 met een haar maar die heeft weer een fantastische equalizer en BBE terwijl de clip over een matige EQ beschikt (wel goede als je rockbox gebruikt)

een ipod moet je niet willen gebruiken met alles beter dan de meegeleverde oortjes.

[Reactie gewijzigd door superaki op 27 december 2010 19:00]

is dat niet een beetje voorbarig...
mn zus heebt er eentje, klinkt inderdaad zeer goed.

maar om nou te zeggen dat ie alle mp3 spelers overstijgd, nee.
hij heeft eens schermpje die zelfs voor muizen te klein is.
ik kies zelf liever voor een creative zen XFI, met cristalizer aan natuurlijk.

maar momenteel luister ik muziek op mn HTC.
en dat klinkt ook prima, helaas is de software niet 100% heb vaak andere titel dan word afgespeeld.

[Reactie gewijzigd door mrc4nl op 28 december 2010 01:04]

ik bedoelde kwa geluid.. daarin is met RIAA metingen zelfs geen betere gevonden, ook niet die hifiman 24/96 (die zo slecht in elkaar zit dat ie het frequentie en dynamische bereik van 16/44.1 benut)

mbt schermpje, ik kan prima met t schermpje omgaan (zeker met rockbox want dan heb je effectief meer schermfunctionaliteit), en ben geen muis :+

mbt crystalizer, klinkt ruk, echt waar. ik heb de 'goeie' versie daarvan op mijn x-fi geluidskaart, op kleine goedkope speakers kan het positief uitpakken maar als je kwaliteitsspeakers neemt (geen bose, h&k of creative, logitech etc.), maar bijvoorbeeld al bij de instap krk speakers merk je al dat het je geluid vercrackt, om nog maar te zwijgen van focal, k+h.

En dan heb jij het over de x-fi versie op je mp3 speler waar geeneens een x-fi chip inzit maar gewoon een emulatie, beetje gepruts met eq, freq.gebonden delay.

nee sansa clip is de beste benadering van een goeie geluidskaart.

[Reactie gewijzigd door superaki op 28 december 2010 14:01]

iPod's gaan niet over chipjes en bitrates en dat soort dingen, iPod gaat om de gebruiks ervaring. Dat is een persoonlijke voorkeur, als je wel alle techy dingetjes belangrijk vind dan moet je zoals al eerder gezegd is ook niet v oor MP3 gaan.
"iPod's gaan niet over chipjes en bitrates en dat soort dingen, iPod gaat om de gebruiks ervaring."

Met een Apple meet je jezelf een bepaalde lifestyle aan zodat andere mensen een bepaald beeld van je hebben. Naast bedieningsgemak is dat een ander reden waarom veel mensen producten van Apple kopen.
ipod gaat over iTunes..
Alleen al omdat je itunes of een ander programma nodig hebt voor een ipod , maakt het voor mij inferieur tov vele andere mediaplayers.
Vele mensen vinden dit juist handig , wat ik ook snap. Ik vind het verschrikkelijk vervelend, net zoals je geen folders kan zien/browsen.
oftewel ipod is voor de persoon zonder enige vorm van technische aanleg die met niks behalve de simpelste UI's overweg kan.

Klopt aardig, je krijgt matige hardware in een mooie verpakking met een simpele UI met weinig customizing mogelijkheden in een gesloten OS waarbij je de muziekspeler van de fabrikant moet installeren alvorens je iets op je ipod kan zetten.
@ superaki dit is blijkbaar geschreven door iemand die totaal geen ervaring heeft met Apple. Enkel een idioot zal een apparaat gebruiken dat als een puzzel werkt om de dingen te doen die je wil doen.

Matige harware? Wil je dat aub eens onderbouwen want leg een Apple product na 1 jaar gebruik naast een willekeurig product van de concurrent dat 3 jaar is gebruikt en je zal duidelijk merken dat Apple gewoonweg superieure hardware aflevert.

Een gesloten OS? Noem mij dan eens een mediaspeler met een open OS? Als jij met Open bedoeld dat je zelfs om up te daten naar de nieuwste versie toestemming van de hardware leverancier nodig hebt dan ga ik er vanuit dat het net Android is dat gemaakt is voor de persoon die jij beschrijft.
Cowon s9 heeft een flash ui. ik kan alles aanpassen wat ik wil en iedereen kan zonder toestemming van het bedrijf een app maken ervoor. ook elk spelletje van spele.nl waarvan het gemiddelde niveau hoger ligt dan een apple app (ibeer.. grootste fail ooit) en kom niet met qualitycontrol, dat is BS want malware wordt gelijk door de community verbannen.

Matige hardware slaat op de niet meer dan gemiddelde beeldkwaliteit van het scherm, terwijl cowon al amoled had, kakte apple achteraan met zn lcd.. daarna lcd-ips.. kom op zeg, het was zelfs ff in de plannen geweest om de iphone4 amoled te geven, 2 jaar na uitgave van de cowon s9 met amoled. en nog falen ze. en dan hebben ze het over een retina display, volgens grootspreker jobs een display zo scherp dat je ogen de afzonderlijke pixels niet kunnen onderscheiden.. volgens mij heeft die een nieuw brilletje nodig :') als het een amoled scherm was van 1920x1200 op zo'n klein oppervlak had ik m gelijk gegeven.. nu is het een lachertje om een beeldscherm alleen maar om zn 960x540 resolutie 'retina display' te noemen.

En toen waren we er nog niet, de opamps van het audio circuit zijn ronduit bagger, hetzelfde geldt voor de d/a convertor.. dsp gaat nog wel maar is fout getuned..

met andere woorden apple producten zijn gemaakt voor de meegeleverde oortjes en vooral niks beters, en voor de complete leek.

Wat wel mooi is is dat ze die leek dan heel technisch te kunnen laten voelen 'ja ik heb een iphone4 met geweldig retina display, woohoo ik heb m gejailbreaked (dat hoeft bij andere systemen niet eens.. door apple opgelegde barricade voor de user), ik heb ff alles gecheckt in de appstore etc. :')
Wat is er matig aan de hardware van een iPod :S ?
En sony noem jij een goed, kwalitatief, merk? Onderbouw dat eens..
Dit hoeft hij niet te onderbouwen, Sony maakt uitstekende apparatuur, zowel TV, Video and Audio. We kijken natuurlijk niet naar de 'my first sony' series maar wel naar de (Semi)professional apparatuur.

Voorbeelden te over!
maar de meeste mensen weten dit niet, omdat zij meestal de budget apparatuur kopen, en voor een goede koptelefoon kan je niet gierig zijn denk ik toch :)
Toch zou ik eerder naar een Sennheiser kijken dan een Sony...
* kijken als in de winkel... daarna natuurlijk ook luisteren :)

[Reactie gewijzigd door ajmwegman op 27 december 2010 20:49]

Voor oordopjes zou ik voor sony gaan. Voor een koptelefoon uiteraard sennheiser. De oordopjes die sony maakt zijn echt uitstekend. Ik vind ze eerlijk gezegd beter dan sennheiser. Over koptelefoons valt gewoon niet te discussieren, dat moet gewoon een sennheiser zijn.
Bij de budget bakken van de hema liggen oordopjes van 1,49 per stuk. Komt een portie goed/hard geluid uit. Goed genoeg om je geluid set mee te testen. Maar doe er wel super voorzichtig mee want ze willen nog wel eens spontaan uit elkaar vallen.
Hard geluid is geen goed geluid. Tenzij je van hardcore\gabber\hard-trance... luistert dan doet alles er niet meer aan toe.
Ik heb een mp3 speler van 20 euro en dat ding heeft een prima geluidskwaliteit, zelfs al produceert een ipod touch beter geluid, dat is mij die extra 200-300 euro niet waard.

Standaard oordopjes zijn meestal van mindere kwaliteit, de dopjes die bij mijn sandisk sansa zaten klinken heel redelijk, maar dat ding heb ik geplet bij het snowboarden, dan heb je liever een cheap-ass spelertje op zak :P
als ik een mp3 speler van de blokker aansluit op de oordopjes van mijn iPod is de kwaliteit idd net zo goed ja, hang ik he echter aan mijn Harman Kardon en zet ik hem op -30 DB dan wint die iPod Touch met gemak. je kan zeggen wat je wil maar als je er zelf geen hebt moet je niet gaan lopen bashen. ik heb er een en met degelijke oordoppen en/of een dock klinkt het echt geweldig.
maar als je voor kwaliteit gaat , dan speel je toch geen mp3 af maar ga je voor lossless.
Een iPod kan ook lossless afspelen, dus dat zal het niet zijn.
Ja zo heb ik eens een ipod gesloopt door een 24bit track op te zetten en geprobeerd af te spelen. Vond dat ipodje niet leuk. Er is nog een verschil met kunnen afspelen en afspelen zoals het hoort te zijn.
Ik ben het wel volledig met je eens. Of laat ik het anders zeggen. Voor normaal gebruik (ik fiets dagelijks een uur lang met Creative oortjes in, €27,95) hoor je het verschil niet tussen een Blokker MP3, Samsung telefoon of iPod Touch. En dat is wat je er uiteindelijk mee doet, toch?

Met die Samsung oortjes die je op het plaatje ziet hoor je sowieso geen verschil. Die zijn namelijk bagger.

[Reactie gewijzigd door Richh op 27 december 2010 17:10]

Dat vind ik nou ook zo mooi. Ipod geeft best goed geluid, maar ik zie (en hoor!!) altijd mensen in de trein met die klote oordopjes die er bij geleverd worden. Die zijn niet alleen super irritant voor de omgeving maar t geluid is ook echt waardeloos (heb die van mij meteen weggeflikkerd).
Zonder goede oordopjes maakt t geen zak uit hoe goed je speler is. Ik snap ook niet dat ze een verder super-product met zulke kut oordopjes meeleveren. (anders konden applefans ook ECHT roepen dat t geluid kwalitatief beter is :))
Onzin. Dat kun je absoluut niet onderbouwen.
Nou ja ik hoor lees niet anders op internet (dat het niet zo veel voorstelt kwa geluidskwaliteit), en het tegendeel kan je wel onderbouwen?

@erikdenv: in theorie kan het hetzelfde klinken aangezien ze dezelfde chip gebruiken voor audio (ten minste het zelfde als in de iPhone 4)

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 27 december 2010 16:04]

De tijd dat iPod ver achter lag op concurrerende Cowon/Creative spelers is al lang voorbij, maar dit is blijven hangen als argument voor mensen die geen iPod kopen en iets nodig hebben om hun keuze te verantwoorden.
Die keuze maakt iedereen voor zichzelf, ik ken weinig mensen die hun keuze voor een apple product kunnen verantwoorden, er zijn zoveel alternatieven die voor (veel) minder geld hetzelfde of vaak genoeg meer te bieden hebben.

Geldt trouwens ook voor deze galaxy s mediaspeler, maar het is een geduchte concurrent voor de ipod touch, zeker als je ziet hoe goed de galaxy s telefoon verkoopt.
In het geval van een iPod touch lijkt me de keuze nogal makkelijk te verantwoorden: omdat je er ook iOS applicaties op kan draaien. Vind mij maar een product voor (veel) minder geld dat hetzelfde kan, als ik dat een leuke of belangrijke feature vind.

Voor andere Apple producten ga ik maar niet eens reageren, je moet wel heel erg last van tunnelvisie hebben als je niet kan bedenken wat de positieve eigenschappen van Apple telefoons/computers/laptops zijn waarom mensen ze kopen. Jammer genoeg een blinde vlek van zoveel tweakers hier.
Sorry hoor, maar heb nu de nieuwe iPod Nano ivm verliezen van m'n iAudio 9 en kon in dat land geen iAudio krijgen.

Kan er heel kort over zijn, de iPod mag de tenen van iAudio nog niet likken. Echt, ik denk inderdaad dat een speler van 30 euro kan concurreren met de iPod.

Ik heb ook een Galaxy S. Ook hiervan is de geluidskwaliteit zeer bedroevend. Nog minder dan de iPod. Dus ik hoop wel voor Samsung dat ze de hardware / software hiervoor verbeteren, want dat kan niet bij een Mediaspeler.

Alles geluisterd met een Shure SE535. Dus niet met de bijgeleverde weggooi koptelefoons.
Dat mogen dan wel (achterlijk) dure dopjes zijn maar dat wil niet zeggen dat ze graag goed klinken. In tegendeel, het zijn moeilijke, vlakke en levenloze krengen die met maar een heel klein deel van de muziek goed klinken en een flinke aanpassing van de EQ om de boel een beetje op te leuken. Dan is er wel iets leukers (en minder kieskeurigs) te krijgen voor minder hoor dus dat zegt imo weinig.
Ik heb echter wel degelijk een iPod touch, dus uw statement gaat in mijn geval niet op. Verder heb ik ook vergeleken met verschillende andere toestellen die in mijn bezit zijn/waren (of in het bezit van gezinsleden)
zelfs als de geluidskwaliteit gelijkwaardig aan cowon/creative was biedt ipod minder waar voor je geld.

STEL de ipod touch had dezelfde geluidskwaliteit als die van de cowon, dan had cowon nog steeds beter glas, lichter + origineler design, betere microfoon, veel meer customizing mogelijkheden, veel beter scherm, meer openheid en flash, geen benodigde software en radio (misschien heeft de huidige generatie dat wel maar die van toen iig niet)
waarschijnlijk ook bluetooth en line in opnamemogelijkheid.

[Reactie gewijzigd door superaki op 27 december 2010 19:06]

Jij andersom wel dan?

Ik heb dezelfde ervaringen als MClaeys in ieder geval..

Altijd frapant dat de Apple-fans geloven dat Apple technologieŽn in hun apparaten stopt die het beste van het beste zijn, terwijl dit maar al te vaak niet het geval is.

Kijk bijvoorbeeld naar de Apple-special van ComputerTotaal van pas. "De nieuwste technologische snufjes" was de 3 tip waarom je echt voor Apple-producten moest gaan. Geen idee hoeveel ze daar voor betaald kregen, maar niks is minder waar..
Haha, dus iemand roept iets willekeurigs, en daar mag je niets van zeggen omdat je anders een negatieve moet gaan bewijzen?

Maak het even. Wie statements maakt mag met bronnen komen.

Niemand heeft het over het beste van het beste hier, trouwens. Waar haal je dat vandaan?

[Reactie gewijzigd door Zpottr op 27 december 2010 16:13]

Wie statements maakt mag met bronnen komen.
Bron?
@Zer0: well played.
Geluidskwaliteit normale Galaxy S versus iphone 4 hierboven toegevoegd.

Natuurlijk wel een fractie beter dan een willekeurige <€30,- mediaspeler, maar goed, persoonlijke voorkeur kwa geluidsbeeld speelt natuurlijk ook altijd nog mee. Ik houd meer van Sony dan van Samsung (lees: dat wat apple gebruikt voor hun audio).
nieuwste technologische snufjes ging niet alleen om de hardware makker. ik heb em hier ook liggen en het ging ook om de software. met name de macbook air en de iMac kwamen er erg goed uit. en als je het hele blad had gelezen was je ook de negatieve stukjes tegengekomen, want met name de prijs stond ze een beetje tegen. behalve die van de iMac 27" want die is gewoon goedkoop.

maar dat is een beetje offtopic. wat het punt is. je zegt dat je ervaring hebt, dan is miijn vraag waarmee? ik heb ze namelijk ook en die zijn toch wel erg goed hoor. zelf denk ik dat de meerderheid van de tweakers heer meer eisen stelt aan geluid dan de gemiddelde gebruiker van het prduct. het geluid is immers grotendeels afhankelijk van de doppies waarmee je luisterd en die zijn in de meeste gevallen nogal slecht. vooral de factorydingen. ze zien er leuk uit en een ab met mic is erg handig, maar meer ook niet.

ik ben een echte apple fan, maar ik geloof zeker NIET dat Apple technologieŽn in hun apparaten stopt die het beste van het beste zijn, Omdat dit maar al te vaak niet het geval is. wat wel zo is, is dat de combinatie van hardware en software veel soepeler is dan dezelfde configuratie met bijvoorbeeld android of van mij part windows. dit komt voornamelijk omdat de software is geschreven voor een beperkte selectie apparaten wat bij windows en android in veel mindere mate het geval is. conclusie: de apple hardware is idd niet altijd iets nieuws onder de zon, maar door de speciaal gemaakte/getunede firm-/software loopt het beter en stabieler dan bij de concurent en daar worden vaak een paar consessies in gemaakt. (bv een HD5770 i.p.v. de veel snellere HD 5970). MAAR de gemiddelde gebruiker zal hier geen last van hebben.geluidskwaliteit is daarom relatief en voor ieder individu weer anders. voor mij is het meer dan toereikend aangezien ik voornamelijk hard-rock metal en hardstyle luister (ja ik weet het totaal verschillend blablabla)

enne een 320 kbps mp3tje op een blokker ding tegenover een 92kbps mp3 op een iPod is natuurlijk Apples met peren vergelijken hea?? ;-)
Lekker offtopic maar dat verhaal over een speciale soft+hardware combinatie is kolder. Apple producten werken grotendeels op dezelfde hardware (intel, nvidia) als de concurrentie. Vaak lopen ze in de hardware keuze wat achter. Dat ze bij Apple soms meer uit dezelfde hardware is omdat het stock iets beter getweaked is door het relatief lage aantal gebruikerstypes en modellen. Neem eens de moeite om iets meer dan stock te halen uit je windows bak of android telefoon en je bereikt meer dan hetzelfde. Je hebt namelijk voor hetzelfde geld minimaal een generatie extra aan hardware tot je beschikking.
Leuk verhaal hoor maar volgens mij snap jij niet helemaal wat met een totaaloplossing van hardware en software bedoeld wordt. Het maakt geen moer uit wie de CPU en de GPU in de computer heeft gemaakt en wat die allemaal wel en niet zou kunnen draaien, of op wat voor manieren je de software allemaal kunt tweaken zodat het beter zou kunnen werken. Het gaat erom dat je een product koopt dat out-of-the-box direct bruikbaar is, bruikbaar blijft, een consistente en doordachte user interface biedt, en dat je zonder kennis van zaken of eindeloos tweaken voor alles kunt gebruiken wat je nodig hebt. De consumentenbond beoordeelt niet op hoeveel manieren je je computer of telefoon kunt tweaken, maar hoe fijn het werkt zoals het verkocht wordt. Voor de eindgebruiker zal het ook een worst wezen waarom hun nieuwe computer nu eigenlijk zo prettig werkt en hoeveel hardware configuraties de fabrikant moet ondersteunen om het zo goed te laten werken, dat is echt zo'n vergezocht argument om toch maar iets te kunnen afdoen aan het voordeel van de manier waarop Apple zijn producten ontwerpt en verkoopt.

Komt nog bij dat heel erg veel mensen de UI van de iPhone of van OS X gewoon veel prettiger vinden werken dan die van andere telefoons of Windows, het is niet voor niks dat zelfs heel erg veel tweakers graag OS X op hun niet-Apple hardware zouden willen draaien.
Ik kan dit onderbouwen met eigen ervaring, en ik gebruik dan nog niet eens de rommel-oortjes die ze erbij steken maar een AKG headphone. Ik ga niet beweren dat deze de beste zijn, maar ze zijn een pak degelijker dan wat er bij zit. Getest met Creative Zen X-FI, X-FI2, Ipod Touch 2G, Iphone 4, iPod Nano, iPod nano 5G, Mp3-spelerkes van medion uit de Aldi en enkele spelerkes uit den blokker. En ik ben lang niet de enige met die mening.

Ook grappig hoe een bericht off-topic is of irrelevant als het Apple niet heilig verklaart, durf toch eens onder ogen zien dat niet alles van Apple de heilige graal is!!

[Reactie gewijzigd door MClaeys op 27 december 2010 16:43]

die hoor je wel, die hoor je Apple overal ophemelen. Ik beweer trouwens nergens dat de kwaliteit niet toereikend is, enkel dat het beter kan voor een product in die prijsklasse... En er is een verschil tussen feiten verdraaien en een eigen mening verklaren, nergens in mijn commentaar staat "Het is een feit dat..." of "Het is bewezen dat...". Uit eigen ondervindingen klopt het dus wel degelijk, dat iemand anders een andere mening heeft is goed (de wereld zou saai zijn moest iedereen dezelfde mening hebben), maar dat maakt het nog niet irrelevante mening. Het is trouwens niet dat ik het met onvoldoende mp3's vergeleken heb he?
Bon, tis maar een onnozel cijfertje, kwou het gewoon effe melden dat ik het grappig vond

[Reactie gewijzigd door MClaeys op 27 december 2010 17:23]

een mp3-speler van 30 euro in de Blokker kan concurreren met de geluidskwaliteit van de iPod, het zou me dus verbazen moest dit toestel dat niet kunnen
Heb je daar ook onderbouwing voor ? Ik ben best benieuwd naar wat objectieve info daarover.
Hoe zit het met de geluidskwaliteit? Is dat nu goed bij de Galaxy S?
Kan het concurreren met een iPod of beter een iAudio?
Ik vind de geluidskwaliteit van mijn Galaxy S icm. met Sennheizer CX300-II echt slecht.
Klinkt erg vlak, weinig tot geen dynamiek, futloos met weinig detail.
Met de bijgeleverde dopjes is het helemaal een drama ;(

[Reactie gewijzigd door Madshark op 27 december 2010 16:53]

Heb daar dus helemaal geen last van.
Bij mij klinkt het geluid perfect.
Misschien nog wel beter dan op mijn iPhone.
Grapjassen, er zit hetzelfde in... Enkel het metaal dat Apple / Samsung hebben gebruikt verschild.

Tuurlijk zal je niet precies hetzelfde horen, maar de hardware is vrijwel identiek. Als je de iPhone 4 beter vind klinken dan de 3, dan is deze Samsung mediaplayer dus beter kwa geluidskwaliteit dan de huidige ipod touch.
Misschien heb je nep rommel gekocht, het heet namelijk Sennheiser, niet heizer. Overigens vind ik die Sennheiser troep overrated en heeft dat naar mijn mening nog nooit goed geklonken. Zeker die CX300 serie is om te janken zo blikkerig.
De dopjes zijn zowieso geen namaak, ze zijn destijds geleverd bij een Dell XPS laptop, lijkt me stug dat Dell fake's verkoopt. Merkje staat er overigens niet volledig op (alleen logo), het was een typo van mij.
En het is enigzins subjectief, maar troep/overrated of niet, ze zijn beter dan de gemiddelde wegwerp dopjes en ze klinken verder prima op mijn PSP, iRiver en Sandisk MP3 speler. MP3's met de standaard player in de GalaxyS klinken echt futloos, zonder detail en erg vlak. En wat de ene slecht vind, kan de ander goed vinden natuurlijk. Ik vergelijk het alleen met mijn overige portable devices, dan is het verschil voor mij erg duidelijk te horen.

[Reactie gewijzigd door Madshark op 27 december 2010 18:17]

ik snap niet watvoor probleem jullie allemaal hebben...

ik heb €8,- oordopjes van philips
en luister op m'n Samsung S8000 Jet (pokketelefoon) via m'n computer (aangesloten op de logitech Z-4) en op de computers van mijn school (van die dingen met achterhaalde hardware en windows xp d'r nog op)

en overal klinkt het geluid in mijn oren gewoon goed, nog nergens last gehad van slechte kwaliteit ( ik luister mp3's met rates van 126 kbps tot 320 kbps en kijk films, geen flauw idee wat die voor bitrate hebben )
Toch raar, mijn Galaxy S klinkt goed. Met eigen oordopjes dan.
Als de geluidskwaliteit van dit apparaat 3x zo goed is als die van een SGS, dan nog is het onverstaanbaar. Helaas heeft Samsung een prachtig toestelletje gebouwd, maar de kwaliteit van luidspreken en microfoon is werkelijk beroerd. Hopelijk hebben ze dit probleem ondervangen bij een volgende generatie en aanverwante apparaten.
Onverstaanbaar nog wel XD Oke samung is zo bijdehand om een EQ in te stellen die niet geweldig klinkt... Maar het klinkt wel OK hoor, en met bepaalde apps die buiten de api om gaan en dus zelf de hardware aanspreken klinkt het gewoon subliem, dus de hardware kan het zeker!

Neem aan dat er ook wel een EQ in komt van goede klasse, want het is wel een mediaspeler en de SGS is een telefoon!

Toch knap dat je niks lelijks mag zeggen over de iPhone want dan wordt je weggemod (zie bovenstaande discussie), zeg je wat lelijks over wat anders mag het wel 8)7
Een aantal vrienden hebben een SGS. Bellen doen we inmiddels via skype OF in de auto, want ze zijn volledig onbereikbaar sinds ze de SGS hebben. Ze horen mij niet en ik hoor hen niet. De microfoon is erg slecht, de speaker is zo mogelijk nog slechter. Het is gewoon onverstaanbaar. Het is toch erg verwonderlijk dat je met je headset moet bellen omdat je anders niet te verstaan bent?
Hier geen problemen mee met de SGS. Wellicht firmware eens upgraden? ;)
Hier werkt het prima :) Geluid is subliem.
Ik denk dat het eerder aan je vrienden ligt of aan de locatie waar ze zich bevinden. Mijn SGS werkt super.
Geen idee wat je bedoelt. Er komt topgeluid uit m'n SGS.
Was ook erg tevreden over de standaard in-ear oordopjes die ze erbij leveren, hoewel ik zelf m'n eigen jvc in-ear's heb.

Volgens mij verwar je speaker-geluid met oordopjes-geluid. Dit zijn dus twee verschillende dingen. (Trouwens ben ik ook erg te spreken over speaker geluid)
Ik ben sowieso geen fan van in-ear oordopjes, maar die van mijn SGS vind ik echt te slecht voor woorden. Het geluid klinkt ontzettend blikkerig en ze doen het (die van mij althans) niet fatsoenlijk in een ander apparaat.
Toevallig gebruiken ze Samsung chips voor de geluid. En de geluidskwaliteit is niet echt slecht te noemen van iPods (ja, ik gebruik high end oordopjes)
Als het gelijk loopt met de Galaxy S zal dat wel goed zitten;

http://www.gsmarena.com/s...galaxy_s-review-478p6.php
32 GB sd kaartje? is goedkoper dan de 64 gb upgrade van de iPod touch
Nog een 64GB editie uitbrengen en je hebt een geduchte iPod Touch concurrent
Ik neem aan dat Samsung zo slim is geweest het SD-kaartslot te laten zitten? Daar kun je dan toch in stoppen wat je wil?
Toen de iphone uit kwam was het een ipod touch waar je mee kon bellen, maar zitten mensen wel te wachten op een galaxy s waar je [i][niet/i] mee kan bellen?

Ben sowieso benieuwd hoeveel doorsnee consumenten nu nog een losse mp3 speler kopen aangezien de meeste telefoons een degelijke mp3 speler intern hebben.
Ten eerste: de iPhone was er vůůr de iPod touch.

Ten tweede: iPod touch is razend populair, dus waarom zou dit niet werken?

Ten derde: Voor een kleine ontwikkelaar is het een groot voordeel dat je iOS apps kunt testen zonder je aan AT&T en bijbehorende maandelijkse kosten te verbinden. Alleen al vanuit dat oogpunt zijn dit soort ontwikkelingen goed voor het platform.

[Reactie gewijzigd door Zpottr op 27 december 2010 16:00]

Ten eerste: Ik heb het opgezocht en je hebt gelijk :) Mischien is de ipod touch eerder in NL (of in mijn directe omgeving) want ik kan me herinneren dat ik de iphone beschouwde als een ipod touch met telefoonfunctionaliteit in plaats van andersom.

Ten tweede: Dat is inderdaad zo maar ik vraag me dus af of het met de gigantische successen van iphone en android telefoons nog lang zo blijft.

Ten derde: De ipod touch gebruiken als devkit is natuurlijk handig (deden we op m'n vorige werk ook) maar niet het bestaansrecht van een apparaat. Daarnaast hebben developers nu wel een iphone nodig om de spyware achtige functionaliteiten goed te testen ;)
Ten eerste: Ik heb het opgezocht en je hebt gelijk :) Mischien is de ipod touch eerder in NL (of in mijn directe omgeving) want ik kan me herinneren dat ik de iphone beschouwde als een ipod touch met telefoonfunctionaliteit in plaats van andersom.
Vrijwel overal buiten de VS, volgens mij.
Ten derde: De ipod touch gebruiken als devkit is natuurlijk handig (deden we op m'n vorige werk ook) maar niet het bestaansrecht van een apparaat.
Dat ligt er aan hoe belangrijk je als fabrikant de ontwikkeling van het plattform vindt. Google legt flink toe op die Chrome netboekjes die ze hebben uitgedeeld, maar het past wel in hun lange-termijn plan. Je hebt waarschijnlijk wel gelijk dat zo'n overweging niet voor Samsung geldt.
Daarnaast hebben developers nu wel een iphone nodig om de spyware achtige functionaliteiten goed te testen ;)
Locatiebepaling via GPS, bedoel je?
Het was een sneer naar de tendens van smartphones om persoonlijke gegevens door te sturen (al dan niet via "gratis" apps), maar dat kan uiteraard even goed via wifi :)

Dat is overigens de reden dat ik iphone en android telefoons aan het vermijden ben, maar dat is een ander verhaal.
Ik denk genoeg anders was Apple allang gestopt met iPod producten.
en had samsung niet met dit apparaat gekomen.
ze zijn weer lekker in de copy-mode.

Apple loopt alleen wat langer mee met de ipods, om daar een stuk van de markt af te happen moet je wel iets komen die dat kan laten gebeuren, 3 pepernoten die dit gaan kopen.
Als ik een Android-telefoon zou hebben met wat betaalde apps / spellen dan zou dit wel een leuk ding zijn voor mijn kinderen (zolang ik ze jong vind voor een smartphone). Kun je mooi apps delen - als dat tenminste net zo werkt als bij Apple(?).
Dat werkt perfect inderdaad, die apps zijn net als bij Apple aan je account gehangen, iig bij 2 telefoons :)

Echter vereist Google voor hun eigen Apps dat je apparaat kan bellen en wat andere eisen (zoals resolutie), als er geen market in zit zullen de apps NIET via Google lopen en zal je dus niet eens in hoeven/kunnen te loggen :) De vraag is dus maakt Google een uitzondering voor Samsung (alweer want de Tab voldoet ook niet helemaal aan de eisen) omdat je met dit device niet kan bellen (via GSM)!

edit: ik zie wel Google Apps op de plaatjes dus denk dat dat je daar gewoon met je Google account kan inloggen en je apps vervolgens (automatisch) binnen kan hengelen via de market :)

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 27 december 2010 16:50]

ja dat werkt zo.
Nou ik heb dus nog wel een extra mp3 speler omdat ik nooit mijn telefoon gebruik als mp3 speler om het feit voor batterij duur, dan zou mn telefoon nog sneller leeg zijn.
Zal van het prijsveschil afhangen. Ik heb nu een ipod touch om 1 reden. Omdat de iphone belachelijk duur is. Mij maak je niet wijs dat een gps antenne + telefonie functionaliteit 300 euro kost.
De Iphone 4 bevat 178 dollar aan onderdelen. Dus een paar euro vermoed ik. Maar hier zit geen ontwikkeling, marketing etc bij. De ipod gebruikt trouwens een lager kwaliteit scherm.

[Reactie gewijzigd door m3gA op 27 december 2010 16:31]

En geen kosten voor gebruikte patenten op GSM/3G/WIFI functionaliteit, maar ach dat betaalt Apple toch niet. :P

nieuws: Nokia klaagt Apple aan in Nederland
Maar hier zit geen ontwikkeling, marketing etc bij.
Als een iPod touch al onder de 200 euro is zal daar die kosten ook van betaald moeten worden + de hardware, dus dat verklaard in de verste verte die 300 euro niet hoor ;)
Extra + verschillende hardware en licenties die daarop betaald moeten worden... niet dat het daadwerkelijk een meerprijs van 300 EUR oplevert maar het is inderdaad wel duurder.
Ik denk dat je daar een hele goede vraag stelt.

Maar ik zie het niet als een uitgekleden Galaxy, maar een soort van handheld. Waar de iPod Touch enkel iOS apps kan afspelen, hebben we hier een Android app console.
Het is volledig afhankelijk van de prijs en promotie die Samsung eraan hangt, maar ik denk dat als ze het goed aanpakken, dit een groot succes gaat worden.
Als je met de Galaxy Player dezelfde Music Player-app als de Samsung Galaxy S tot je beschikking hebt (gezien het plaatje wel), dan mogen ze hem van mij houden. Cover Art wordt elke keer dat je de app start zichtbaar ingeladen (en ook als door een lijstje albums scrollt), het wisselen tussen tracks gaat te traag (en ook hier zie je de cover art ingeladen worden) en tracks worden ook niet genummerd weergeven. Het valt me nog mee dat de tracks wel in de goede volgorde weergegeven worden...

Ik heb hier een antieke iPod Touch die in elk opzicht trager is dan een Galaxy S (of dit zou moeten zijn), maar de iPod-functionaliteit hiervan staat echt als een huis. Buiten het wegslopen van wat chipjes heeft Samsung dus mijns inziens nog wel wat te doen.
Het is gewoon android dus je hebt de keuze uit genoeg mediaspelers die misschien wel aan je eisen voldoen?
Ik heb geen enkele Android-mediaplayer (bTunes, Winamp, Music PlayerPro en vriendjes) gevonden die zo snappy is als een stand-alone MP3-speler (of iPod Touch/iPhone). Ze zijn allemaal traag en hebben vrijwel allemaal interfaces waar wel eens een designer naar zou mogen kijken (Winamp ziet er wel degelijk uit, bTunes is een dieptepunt qua halfslachtig kopieergedrag). Daarnaast ga je mijn punt helemaal voorbij... Als je een Galaxy Player koopt wil je daar out of the box een snappy, goed werkende mediaplayer bij hebben. Een Cowon koop je ook niet (alleen) omdat ie er zo mooi uitziet. ;)
Dus je vergelijkt een telefoon die muziek luisteren als een extra heeft met een apparaat dat alleen muziek kan afspelen. Erg goede vergelijking.

Mensen die zeuren over de 0.1 seconde dat het langer duurt om de volgende mp3 te luisteren neem ik echt niet serieus.

Muziek luisteren is op mijn SGS meer dan prima. Ik vind de mp3 speler juist erg goed werken. Het is niet extreem uitgebreid, maar het doet zijn werk.
Luister jij nooit live-concerten ofzo? Bij Live in Hyde Park van de RHCP bijvoorbeeld lopen veel solo's over in het volgende nummer. Die 0.1 seconde stilte kan dan zeer irriterend bevonden worden ;)

OT: ik ben benieuwd naar de geluidskwaliteit. Waar dat bij de Cowon's nog hoog in het vaandel staat naast alle andere snufjes, wordt het bij andere fabrikanten toch wel eens een beetje vergeten. Terwijl de hardware van bijvoorbeeld een Sansa Clip nou niet zo geweldig veel ruimte inneemt, en er dus vaak best in had gekund...
0.1s is nog een understatement helaas. Gapless playback zoals je die bij veel mediaplayers (Cowon, Apple etc.) terugziet kun je wel vergeten. Qua geluidskwaliteit springt de Samsung Galaxy S, en waarschijnlijk de Galaxy Player, er ook niet uit. Bij een deftige koptelefoon zul je de ingebouwde versterker aardig los moeten laten gaan.
Dit is exact hetzelf apparaat, maar dan met een slechter/ander scherm, een witte achterkant en wat minder chipjes. De media player die (volgens jou) als bijzaak bij de Galaxy S zit is waar de Galaxy Player het van moet hebben. Verder is het natuurlijk prima dat jij sneller tevreden bent, maar dat kun je ook anders laten blijken.
Het is of wat minder betalen en gaan voor een iPod clone zoals deze Samsung en het plastic uiterlijk, de gebreken en ergernissen neem je dan maar voor lief, of je betaalt iets meer voor kwaliteit, en die komt gewoon met een goede snappy media player.
Samsung doet gewoon Apple na. De android interface is daar vanaf het begin af aan op gebaseerd. Nu gaan ze ook nog Apple nadoen door van de telefoon een muziekspelerversie te maken netzo als de ipod Touch dat is.

Het is echter niet helemaal verkeerd want je krijgt zo wel weer meer concurrentie dus moet Apple vanzelf een keer de prijzen omlaag schroeven.
Het is echter niet helemaal verkeerd want je krijgt zo wel weer meer concurrentie dus moet Apple vanzelf een keer de prijzen omlaag schroeven.
Ik denk niet dat ze dat zullen doen en wel om de simpele reden dat Apple zich graag richt op kopers van luxe-producten die vaak ook duurdere audio -en videoapparatuur bezitten die d.m.v. een gestandaardiseerde dock of via wireless met de juiste app op een iDevice aangesloten/bediend kunnen worden.

Bij de iPod clones zoals deze Samsung mediaspeler is het nog maar afwachten of er een dock en een app voor komt, echter is dit minder van belang aangezien kopers van dit soort devices toch geen dure randapparatuur hebben staan.
Ik ga eerder voor innovatie, daar heb je uiteindelijk als consument veel meer aan.
Even een zijlijntje,

is het niet zo dat de Snapdragon 1Ghz CPU ook een 3g-module bevat? Want als dat zo is lijkt het me niet al te moeilijk om deze mediaspeler ook als telefoon te gebruiken ;)
Er zit geen snapdragon in maar een hummingbird :)

En je hebt het eigenlijk over een SoC want een CPU bevat helemaal geen modems ;)

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 28 december 2010 08:47]

Maar is de besparing voor de fabrikant dan echt zo groot? Wat kost de telefoonfunctionaliteit op zich? Ik heb het nut er persoonlijk nooit van ingezien.
Ten eerste worden winkelprijzen niet vastgesteld op basis van kostprijs maar op basis van winstmaximalisatie. Kostprijs is daar maar een klein onderdeeltje, veel belangrijker is de waarde voor de klant.

Maar goed, ook aan de kostenkant zijn er duidelijke argumenten:
Wat chips, SIM-slot en antennes, zwaardere eisen aan duurzaamheid en betrouwbaarheid, een steviger batterij, extra microfoons, licenties voor protocollen en codecs, meer user scenario's en tegelijk werkende processen die goed getest moeten worden, ingewikkeldere compliance... die dingen tellen op, zeker bij een BoM tussen de 100 en 200 USD.

[Reactie gewijzigd door Zpottr op 27 december 2010 16:01]

ja maar ze hadden de telefoon al dus die testen enzovoort tellen nu niet meer mee.
Nieuw model = nieuwe vrijgave, in ieder geval voor de authoriteiten. Bovendien, lagere eisen aan duurzaamheid en betrouwbaarheid betekent dus dat je goedkopere spullen kunt gebruiken, maar daarvan zul je wel even zeker moeten weten dat de meeste de garantieperiode overleven. Feit blijft dat er aan een MP3-speler minder te testen en vrijgeven valt dan aan een telefoon.

(als ze verstandig zijn wordt er nog het e.e.a. aangepast in software (tuning van energieverbruik netwerkcomponenten e.d.) in verband met het niet meer altijd on-line zijn van het ding, en dat betekent weer dat er intern ook een hoop getest moet worden om te zien of alles wel netjes blijft werken. Maar goed, het zou zomaar eens kunnen dat Samsung daar niet vreselijk veel energie in gaat steken.

Dit soort dingen zijn uiteindelijk niet goedkoop).

[Reactie gewijzigd door Zpottr op 27 december 2010 16:09]

Voor de fabrikant vermoedelijk niet. Een handjevol componenten en een antenne.
Voor de koper wellicht wel. Als je al een goedkoop telefoontje hebt met een voor jouw aantrekkelijk abonnement/prepaid of wat dan ook. Maar je bent wel op zoek naar een mediaspeler dan is dit misschien wel een oplossing.
Dat prijsverschil vraag ik mezelf ook altijd af! Ik zie dit van Samsung precies als de iPod en iPhone van Apple! De iPhone is ook meer dan € 400,- duurde. Dan de iPod, terwijl ze gewoon hetzelfde zijn, hooguit €50,- meer hardware bij de iPhone... Het kan, weet niet waarom.
Wat zeker handig is is dattie ook nog eens is uit te breiden met een microsd. Dan kan je er dus nog 32 gb extra in stouwen als je wilt. Zeer geduchte concurent voor de iPod touch 64gB die ik nu heb.

[Reactie gewijzigd door supersnathan94 op 27 december 2010 16:01]

Oh kijk, de (bijna) perfecte iPod namaak. Hiermee schoppen ze iedereen die iPod producten namaakt uit de markt en kan Samsung rusting door concurreren met Apple met designs die bijna met elkaar overeenkomen.
Viel me al op toen ze met de SGS kwamen dat het wel erg leek op een 3GS en toen die Galaxy Player 50 uitkwam was de eerste gedachte: 'Lijkt verdorie het portfolio van Apple wel'

Jammer dat Samsung de build-quality niet altijd even hoog heeft staan. Veel plastic e.d. al is de iPod touch niet heel veel beter met die kras aantrekkende achterkant.