'Sony Ericsson Xperia X12 heeft zelfde cpu als HTC Desire Z'

De vermoedelijke opvolger van de Sony Ericsson Xperia X10, de Anzu of X12, draait op een Qualcomm MSM7230, blijkt uit een preview. Daarmee heeft het toptoestel van Sony Ericsson voor het begin van 2011 dezelfde cpu als de HTC Desire Z.

Net als bij de Desire Z is de processor geklokt op 800MHz, blijkt uit de preview van de Russische telecomsite Mobile-Review. Het toestel heeft volgens de preview een 4,3"-lcd, dat in tegenstelling tot het scherm van de Xperia X10 wel multitouch ondersteunt. Het scherm heeft een resolutie van 480x854 pixels, iets hoger dan veel andere Android-toestellen, maar hetzelfde als de Xperia X10.

De X12 zal tevens beschikken over een hdmi-uitgang om films via een kabeltje in hd op een tv af te kunnen spelen. De camera heeft een maximale resolutie van acht megapixels en kan in tegenstelling tot een eerder gerucht geen video in 1080p-resolutie opnemen, maar in 720p. Het toestel zou worden uitgebracht met Android 2.2 en later van een update worden voorzien.

Ten opzichte van de X10 zijn ook de icoontjes veranderd. Waar Sony Ericsson op de X10-serie nog eigen iconen gebruikte voor Menu, Thuis en Zoeken, zijn die nu veranderd in de iconen die Google ook gebruikt. Sony Ericsson heeft de X12 niet aangekondigd en heeft ook niet bevestigd dat het toestel inderdaad bestaat. Het is onduidelijk wanneer dat zou moeten gebeuren.

Sony Ericsson bracht dit jaar enkele Android-toestellen uit in Nederland: de X10, X10 Mini, X10 Mini Pro en X8. Alle toestellen kregen ongeveer hetzelfde design mee, met gebogen achterkanten en drie dunne metalen knoppen aan de voorkant. De toestellen kregen, op de X8 na, onlangs een update naar Android 2.1.

Sony Ericsson Xperia X12 Anzu, preview Mobile-Review Sony Ericsson Xperia X12 Anzu, preview Mobile-Review Sony Ericsson Xperia X12 Anzu, preview Mobile-Review Sony Ericsson Xperia X12 Anzu, preview Mobile-Review Sony Ericsson Xperia X12 Anzu, preview Mobile-Review

Door Arnoud Wokke

Redacteur

17-11-2010 • 10:41

49 Linkedin

Lees meer

Opnieuw Xperia-smartphone uitgelekt Nieuws van 29 december 2010

Reacties (49)

49
49
24
1
0
1
Wijzig sortering
Wat ik apart vind is dat Sony de producent is van Super-lcd schermen (die in andere mobieltjes te vinden zijn) en dat Sony de eerste OLED tv op zijn naam heeft staan, maar wat voor schermen zijn te vinden in Sony's smartphones? Inderdaad, de conventionele lcd

[Reactie gewijzigd door M.E.Amrani op 17 november 2010 22:11]

En wat is nu effectief de meerwaarde van het stoer klinkende weinig onderbouwde 'super'lcd? Oled ook, heel leuk die zwartwaardes, maar volgend mij gaat een samsung Gs niet langer mee dan mijn x10 met zijn 'outdated' lcd scherm.
Ook over de beeldkwaliteit heb ik weinig klagen en als het goedkoper is dan de concurerden displays, why not?
multitouch zou al in iedere smartphone met touchscreen moeten zitten;..

verder lijkt me dit een leuk toestel.
maar ik veronderstel dat de hdmi-out een microhdmi uitgang zal zijn.. en het nadeel is dat die kabeltjes wel nog voor veel geld gaan... (als je een deftig kabeltje wilt)

kan die cpu dan eigenlijk wel multithreading aan?

[Reactie gewijzigd door Bennie98 op 17 november 2010 10:50]

multitouch zou al in iedere smartphone met touchscreen moeten zitten;..
Ik heb (middels een mod) multitouch aan de praat gekregen op mijn spica. Een enkele keer is het handig, maar meestal heb ik mijn telefoon in een hand en bedien ik hem met alleen mijn duim. Dubbeltappen is dan plezieriger om in te zoomen, voor uitzoomen is de uitzoomknop minder ver weg dan mijn andere hand.
Multitouch is een handige feature, maar overschat het vooral niet.
zeker bij ipads is dit echt leuk voor te doen...
Daar zeg je twee sterke punten van multitouch:
  • Het is handig voor een pad die je met twee handen bedient
  • Het is leuk om voor te doen
Als je telefoon echter een doorsnede heeft van minder dan 7", en je gebruikt hem niet als demonstratiemodel maar als eigen telefoon, dan valt het gebruik vies tegen. Er is dus een bovengrens aan extra geld dat een telefoon mag kosten om multitouch aan de praat te krijgen.
Als op een dag alle software en hardware het ondersteund is het prima, maar ik vermoed dat SE naar de extra kosten heeft gekeken en besloten heeft dat dat het niet waard is.

offtopic:
@Bennie98
Ik raad alleen maar natuurlijk, maar er zal een reden zijn dat mutlitouch er niet altijd op zit. Aan de andere kant heb ik ook mijn twijfels over de bedrijfsvoering van telefoonmakers. Als je kijkt wat er mogelijk is met mods en dubieuse software dan valt het hard tegen wat er mogelijk is met standaard firmwares en software. Zoals gebruikelijk is in de hardware industrie wordt er ook bij telefoons software geleverd waar niemand op zit te wachten. Denk aan drivers voor externe harde schijven, plaatjes weergevers bij monitoren etc. Bij mijn Spica kreeg ik een softwarepakket om door de SD-kaart te bladeren en de agenda te syncen. Niet alleen kan dat zonder die software ook, de meegeleverde versie herkent de Spica niet eens. Ook nieuwere versies zijn draken van programma's, die groot en log zijn, een uur nodig hebben om zichzelf up te daten en dan meestal falen, waarna je het hele proces opnieuw mag starten. Ook het updaten van de telefoon is hiermee een praktisch onmogelijke taak, terwijl het met "Odin", een stuk software dat waarschijnlijk in service centers thuis hoort, letterlijk in 2 minuten klaar kan zijn. Voor het multithreading gedeelte is gewoon een stuk uit de firmware van de Galaxy S gehaald en geimplementeerd in de firmware van de Galaxy Spica. Als hobbyisten dat kunnen kan Samsung het, maar blijkbaar heeft dat geen prioriteit.
Daar staat tegenover dat de Spica al bijna legacy was toen de S uitkwam, bij een toekomstige release, zoals de SE X12, liggen commerciele prioriteiten natuurlijk anders


edit:
Programma's die je niet nodg hebt en een ontwikkelaar geld kosten om te maken is natuurlijk een ander verhaal dan software die je niet nodig hebt maar een ontwikkelaar meelevert omdat 'ie hier geld voor krijgt. Als ik een paar euro korting op een PC krijg omdat er een 30-dagen trial van Norton Antivirus op zit: prima, Windows er vanaf halen is toch een van de eerste dingen die ik doe. Als ik een paar euro extra voor mijn telefoon betaal omdat er een crappy manager voor geschreven moest worden: liever niet, ik gebruik toch Linux.

[Reactie gewijzigd door 84hannes op 17 november 2010 12:15]

Een voordeel van multitouch is ook een betere respons met het toetsenbord, om maar iets te noemen. Pinch-to-zoom is niet de enige multitouch gesture overigens, two-finger-scroll om bijvoorbeeld frames te scrollen is ook erg handig op iOS. Ditzelfde geldt uiteraard op Android.

Pinch-to-zoom zelf vind ik wel fijn. Het geeft je precieze controle over de grootte van iets wat je groter of kleiner wilt maken. Ik geef toe dat de gesture op mijn iPad een stuk logischer is dan op mijn iPhone, maar een 4" scherm met hoge resolutie moet ook iets kunnen met een fijnere controle over de grootte van objecten.

Samsung is overigens inderdaad erg slecht met hun software-ontwikkeling, en de reden dat ik eenieder een HTC aan ga raden in plaats van een Samsung, ondanks dat de Galaxy S in veel opzichten een heerlijke telefoon is. HTC levert betere tools mee, hun skin is beter uitgedacht en uitgewerkt, en zaken zoals desktop-software is ook veel netter gedaan.
ik overschat het niet hoor :) ik vind het gewoon een zeer leuke feature... zeker bij ipads is dit echt leuk voor te doen...

edit: ok mss wel.. dan wachten we er wel op :p en spijtig dat zoiets veel geld moet kosten...

[Reactie gewijzigd door Bennie98 op 17 november 2010 11:14]

idd hebk ook al ervaring mee... als je nu een nieuwe laptop koopt.. dan krijg je er vandeneerste keer een softwarepakket bij van een tiental gig waar niemand zit op te wachten en waar je dan ook geen gebruik van zal maken.
laat staan de zovele tryout programma's zoals een tijdelijke office of virusscanner..

vroeger gaven ze je een volledige versie en nu mag je na een maand je pc leegmaken van alle nutteloze zooi die er rechtsonder komt pinken dat je moet kopen kopen kopen....
Tuurlijk kan de CPU multithreading aan, elke CPU kan dat, echter is het gewoon single core dus gaat ze achter elkaar uitvoeren ipv simultaan ;)

Enne waarom moet het meteen een deftig kabeltje zijn, ik koop zo goed als al me kabels voor 4 a 5 dollar uit China en dat is gewoon goede kwaliteit (je hebt ze vaak nog een stuk goedkoper). Tja als je perse een dure kabel wilt, tja dan wordt het duur ja :P
HDMI kabels zijn het ultieme uitmelk product van winkeliers. Ze kosten namelijk echt niet zoveel als ze je doen geloven.

En jammer genoeg voor onze verkopers, zit er geen verschil in de uiteindelijke beeldkwaliteit. Het is gewoon digitaal signaal, het heeft even zo geen nut om hoge kwaliteit coaxiaal, optische of DVI kabels aan te schaffen.

Ik zou daarom graag gewoon een kabeltje of een convertor van de fabrikant ontvangen. Zo niet, dan bestel ik er liever één uit China waar ze 100% marge pakken dan naar de shop om de hoek, waar ze 1700% marge pakken.
mja ok je hebt ook goedkopere varianten.. maar toen ik mijn kabeltje micro-hdmi naar normale hmdi ging halen (in mediamarkt kwetet) dan heeft mij dat een 35 euro achteruit gezet.... de enige reden waarom ik dit gedaan heb is omdat het de enige winkel was die dit aanbood en ik had het kabeltje per direct nodig... toen ik daarna naar een klein computerwinkeltje ging en vroeg of ze deraan konden geraken hebben ze het opgezocht bij de leverancier dit heeft 5 dagen geduurd en dan moesten ze het nog bestellen en dat duurde dan weer een week... dus dat zou mij in totaal een 12 dagen gekost hebben.. wel voor een euro of vijf... maarja ik had het direct nodig ....

als ze het kabeltje erbij geven is dit probleem dan ook wel dadelijk opgelost ^^

en de cpu multithreading ... dan bedoel ik verschillende dingen tegelijk.. niet achter elkaar... ik kan er namelijk niet tegen (zoals bij de ipad) dat je eerst iets moet afsluiten om dan iets anders te kunnen bekijken....

dus als het dit niet kan heb ik er niet direct nood aan....
ik wacht wel op de volgende generatie smartphones en pads...
Ah multitasken bedoel je ;) Ja dat kan Android prima, er zit geloof ik 512MB ram in de meeste smartphones, zelf kan ik ~20 apps openen voordat er apps afgesloten worden (om ruimte te maken voor de nieuwe)! Enkel de browser als je daar grote sites mee bezoekt kan die alleen al 100MB gebruiken ;)

Enne ja als ik kabels direct nodig heb (maar dat geld voor alles wat ik koop) ben ik vrijwel altijd duurder uit dan dat ik uit zoek waar het goedkoop is en ik het gedult kan hebben daar een paar dagen op te wachten... Als er nood aan de man is tja natuurlijk vervelend maar dan ben je inderdaad in zekere zin verplicht het maar ergens te kopen.

Maar het komt er dus op neer dat een kabel echt niet duur HOEFT te zijn ;)
idd ^^ dat merkte ik dan ook dagen nadat ik het gekocht had :p
en de cpu multithreading ... dan bedoel ik verschillende dingen tegelijk.. niet achter elkaar... ik kan er namelijk niet tegen (zoals bij de ipad) dat je eerst iets moet afsluiten om dan iets anders te kunnen bekijken....
Multitasking: het uitvoeren van verschillende taken of programma's tegelijkertijd
Multihreading: het draaien van meerdere processen, bijvoorbeeld maar niet uitsluitend van verschillende programma's, tegelijkertijd.
Multithreading is een absolute must. Zonder kan een OS niets doen terwijl er een programma draait, dus ook niet e-mail checken etc. (misschien met interrupts). De Android (=Linux) kernel draait verschillende processen op de achtergrond. Ook multitasking is onmogelijk zonder multithreading.

Eigenlijk is het onderscheid tussen multitasking en multithreading zuiver softwarematig. Android ondersteunt alletwee.
ook just..

ben weer goe bezig...:/ kbedoelde dus multitasking..
sorry 'bout that
Altijd maar dat nagepraat over kabels zonder er ook maar enig verstand van te hebben.

Blijkbaar is je situatie zo simpel dat je met prutskabels weg hebt kunnen komen, maar als je maar een klein beetje veeleisend begint te worden merk je wel degelijk het verschil tussen kabels, vooral geleidings eigenschappen over langere afstanden en afscherming voor invloeden van buitenaf zijn van groot belang.

Het gaat er niet om hoe duur een kabel is, niet om het merk of de marketing eromheen, niet om de gierigheid van de verkoper, maar om de kwaliteit van de kabel. Een goedkope kabel kan geweldig van kwaliteit zijn als er bezuinigd word op merk marketing en gierigheid. Een supergoedkope kabel waarbij word bezuinigd op de kwaliteit van de kabel geeft gewoon een minder resultaat, en in sommige situaties merk je dat.

Het ergste is nog wel de kabel waarbij er wel op de kwaliteit bespaard word maar waar de gierigheid of het merk/de marketing de prijs toch omhoog drijven.

[Reactie gewijzigd door TWeaKLeGeND op 17 november 2010 11:40]

Met digitale kabels is het extreem simpel: als je ze erin plugt en het werkt, dan is het goed genoeg, punt. Als de kabel zo ontzettend lang is en er zoveel electromagnetische storing wordt opgepakt dat de kwaliteit van de kabel er toe doet, dan werkt je kabel simpelweg niet en krijg je domweg (al dan niet af en toe) geen beeld. Alles of niets dus en totaal niet gerelateerd aan beeld kwaliteit.

Normaliter leggen mensen geen HDMI kabels van tientallen meters door hun huis maar houdt het bij 3 tot 5 meter wel op. Voor dat soort afstanden is zelfs de aller, allergoedkoopste kabel al goed genoeg. Ik gebruik zelf ook uitsluitend el-cheapo prutskabel die tussen trossen van andere kabels (voeding/beeld/audio) liggen en ik heb werkelijk waar nog nooit ook maar het minste probleem gehad met HDMI beeld. Enige nadeel van de goedkopere kabels is dat de connectors vaak stukgaan bij vaak in/uit pluggen.
en van het laatste heb ik het dan weer zitten...
kabeltje gekocht van HAMA

en als ik het inplug moet ik het scheef steken want anders is er een slechte connectie en hebk groene en rode pixels door heel het beeld;... pretty annoying
Bij de Action heb je er een voor rond de 2 euro in de schappen liggen. Het kan dus ook goedkoop in Nederland
micro hmdi naar gewone hdmi?

wil ik wel zien? :D
en ja... ik woon in België, hier staan we in vergelijking met andere landen op vlak van technologie en ict ver achter.. hier heb je het dus maar vanaf 5 euro ... en dan nog met bestelling.... btw action? ik denk niet dat dit hier bestaat :/
meh soms haat ik België echt..
Was laatst bij de Formido (Bouwmarkt). Die had ze ook hangen...net zo duur als HDMI-HDMI, rond de 15 euro dacht ik.
Formido ken ik ook niet ^^

en die kabeltjes zullen hier gewoon niet echt ingeburgerd zijn..
het was dan ook voor mijn optimo pico projector dat ik dat nodig had... is niet direct een goedgekend toestel.. ook andere toepassingen met die kabels blijven hier nog uit.. buiten een aantal uitzonderingen...
HDMI-HDMI kabel (versie 1.4) van 1.8 meter kost daar 2,89 euro. De mini uitvoering heb ik er nog niet gezien.
wat je bijvoorbeeld ziet bij de N8 is dat ze een kabeltje voor de HDMI meeleveren ;) dus ga er vanuit dat ze dat bij dit toestel ook doen...
in principe hoeft een cpu niets te kunenn om multithreading te ondersteunen. Het is voornamelijk het operating system wat dat moet faciliteren. In dit geval is dat Android, en Android is erg goed in multithreading. Overigens is IOS dat ook, maar een voordeel van Android is ook dat het goed is in meerere processes tegelijk draaien.

[edit]
IOS ondersteunt nanaf de eerste versie multithreading. Zonder multithreading kan je geen interactieve programma's maken. Zo zou je dan bijvoorbeeld het probleem hebben dat in een media player de stop knop niet werkt als er iets afgespeeld wordt (het stop event gebeurt terwijl er iets afgespeeld wordt, oftewel 2 dingen tegelijk). Multitasken is een ander verhaal, op ios dan.

[Reactie gewijzigd door borft op 17 november 2010 13:06]

ok dan.. en ik dacht dat iOS er nog niet toe gekomen was? of pas in de volgende versies van ipad iphone...
iOS heeft sinds 4.0 (wat nog niet uit is voor de iPad, maar er zeer binnekort aan zit te komen) de mogelijkheid tot relatief gelimiteerde multitasking: Als je Skype-achtige zaken gebruikt, een app gebruikt die muziek afspeelt zoals Spotify, een bestand uploadt of een andere zaak af maakt, navigatie gebruikt, of simpele locatie-checking gebruikt via 3G cell towers, dan gaat iOS echt multitasken.

Daarnaast heeft iOS 'fast app switching', wat inhoudt dat een app bevroren wordt en bij opnieuw openen de app verder gaat waar 'ie was. Dit voelt in totaal aan als een zeer complete set multitasking features die fijn werken, maar nog steeds niet zo versatile zijn als de Android-methode van daadwerkelijke full-on multitasking.

Goed. Dit is volledig off-topic.
hee... een frontside cam...

en de toetsen op de voorkant voor 'menu' en 'back' zijn omgedraaid in vergelijking met de X10.

Verder vind ik persoonlijk de camera op de X10 (of is het de schuld van de lens?) echt belabberde foto's maken. Daar mogen ze wat mij betreft eerst wat aan doen voordat ze HD filmen mogelijk maken. Er staat dan wel dat ze geen 1080 ondersteunen, maar dat zou zowiezo al totaal geen zin hebben als ze hun eisen aan kwaliteit niet drastisch omhoog gooien.

[Reactie gewijzigd door tes_shavon op 17 november 2010 10:48]

Viel me ook op! Het is echt ongelooflijk hoeveel variatie er zit in de toetsvolgorde. Google Nexus One, HTC's, Samsung, Motorola, SE... ze gebruiken allemaal variaties en wisselen tussen verschillende toestellen :)
klopt, bij mij zit de home knop links op mijn desire z, best wennen want bij mijn vorige mobiel zat hij in het midden. En ik snap nog steeds niet waarom mensen zo'n hoge eisen aan hun camera in hun telefoon stellen.
Misschien, heel misschien omdat mensen graag spontaan leuke foto's van leuke momenten willen maken en dat ze toevallig altijd hun telefoon bij zich hebben...

Ik heb in ieder geval wel altijd mn telefoon bij me en niet altijd een camera... en nee, dat wil ik ook niet, omdat ik al een camera op mn telefoon heb en goh wat zou dat dus handig zijn als die goed is.
Met de X10 Mini Pro vind ik de foto's voor een phonecam heel goed.
ik vind het totaal niet van deze tijd om te roepen welke megahertzen er in je telefoon zitten. Ok de leveranciers doen het wel maar in mijn optiek moet een telefoon met het o.s daarop gewoon gladjes werken. werkt dat niet zit er niet de juiste hardware in. of dat nu 800mhz of dual core of wat dan ook is.
Mee eens.

Een smartphone is -voor mij- wat de naam ook aangeeft: een 'slim' toestel wat me helpt om de dagelijkse dingen af te handelen. Vooreerst als telefoon en bij uitbreiding andere vormen van communicatie als mail etc. Daarnaast is het leuk om er dan ook maar in één keer een mp3 speler, gps en agenda in te proppen. Als die dingen vlot werken, maak het aantal megahertz eigenlijk niet zo uit. Kijk naar een blackberry... werkt ook vlot, en toch geen monster cpu.
Uiteraard zal een identiek toestel beter werken met een krachtigere cpu. Maar als het punt bereikt wordt waarop extra mhz slechts fracties van seconden schelen in zoiets als schermovergangen, of google maps, of... whatever, is het dan nog echt nodig om daarop te focussen? Er kan misschien beter geld worden besteed aan gebruiksvriendelijkheid, service, ....
Anoniem: 196662
@rammes17 november 2010 12:49
Alleen doet dat OS niets voor jou. Het zijn programma's die je werk doen en dan wil je de hardware weten of het voldoende is.
Dat hoor ik nou elke keer van mensen die geen keus hebben of er geen verstand van hebben...

Uiteraard is het belangrijk dat het smooth verloopt, maar ik wil ook gewoon waar voor me geld dus als ik een betere/snellere/duurdere CPU in me telefoon kan hebben voor een vergelijkbare prijs dan verkies ik die toch echt :)

Daarbij noem je nu half tweakers 'niet van deze tijd', beetje kansloos natuurlijk aangezien we op TWEAKERS.NET zitten zijn dit juist dingen die de meeste van ons juist WEL boeien ;)

edit: blijkbaar niet, naja dan de tip aan de readactie: maar er dan hardwarenoobs.net van ofso :) Dacht dat we hier op tweakers zaten :)

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 17 november 2010 13:29]

Hmm multitouch is natuurlijk een mooie verwelkoming,
maar er had wel een dualcore Orion in mogen zitten als vlaggenschip imho.
HDMI out enzo zijn leuke (nieuwe) features en de CPU is wel erg chill, maar toch.
Hmm misschien is deze processor gekozen omdat hij chiller is.
Hmm betekent hetzelfde processornummer ook dat deze op dezelfde technologie geproduceert wordt?
Hmm of zou het kunnen dat deze processor kleiner en zuiniger is dan die in de Desire Z?
Rare keuzes worden er gemaakt bij de ontwikkeling van de X12 bij SE. Een toestel wat met 2.2 uitgerust moet gaan worden bij de release, wordt bij het prototype getest met 2.1. Lijkt mij toch een zorgwekkende keuze met in achtneming van de uitrol van de updates van Android op hun huidige toestellen.
Misschien komt ie toch in 1 keer met 2.3 en dan is de tijd die in 2.2 gestoken is verloren tijd, kunnen ze beter een X10 port maken wat in uren veel sneller gedaan ;)

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 17 november 2010 16:32]

Nou als dit het nieuwe vlaggenschip moet worden van Sony dan valt hij enorm tegen. Sterke nieuwe dual core, Android 2.3, dingen als dat verwacht je. Niet een processor die al in een toestel van tegen die tijd een half jaar geleden zat. Ik zie niet in waarom iemand dit toestel dan zal kopen als ook bijvoorbeeld het nieuwe vlaggenschip van Samsung tegen die tijd uitkomt.
Updates zijn ook niet zaligmakend, mensen die SE kiezen, kiezen voor kwaliteit (x1 daargelaten, maar die is door htc in elkaar getimmerd.
Ik durf te zeggen dat mijn x10 robuuster is dan 99% van alle androids.
Dat terzijde is het jammer dat SE soms verkeerde prioriteiten heeft, zoals timescapen en mediascape ipv nuttige features toe te voegen of inderdaad een betere update cyclus.
Op dit moment is het afwachten of 2.2 ooit zal verschijnen, gebeurd dit niet, dan twijfel ik of dit mijn laatste SE wordt.

Oja, wat is dat met die processorrace tegenwoordig, ik kan elke app soepel draaien met laadtijden van max 3 seconden (angry birds)?
Wat voor apps komen er dan aan die meer cores en hogere snelheden vereisen?
Het enige nuttige kan zijn dat het stroomverbruik naar beneden gaat, maar verder pure marketing bull.

[Reactie gewijzigd door paazei op 18 november 2010 00:52]

Toch loopt sony Ericsson (weer) een beetje achter. Zelfde processor als de desire z :O
Koop dan die :+
Wat een onzin, zoiezo zoekt de desire z een hele andere doelgroep op, gezien het toetsenbord.
Daarnaast wil niet iedereen een htc die niet altijd uitblinken in bouwkwaliteit (desirehd).
Mensen die over een paar maanden aan een nieuw toestel kopen hebben keuze zat en kiezen zoiezo niet alleen voor een cpu. Het scherm bijvoorbeeld, bij de desire z, niet opperbest enz. Enz.

Naja weeg eigenlijk niet waarom ik hierol reageer, misschien omdat je met je ondoordachte reply toch als positief wordt gezien, maar het slaat nergends op. Appels met peren vergelijken...
Zo nieuw is hdmi out ook weer niet, de al wat oudere Motorola XT720 heeft dat ook.
Scherm met perfecte 16/9 verhouding :-)
Dit heeft mijn X10 dus ook al:P Maar is heel erg fijn als je films bekijkt:-)

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

    Relevantere advertenties

    Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

    Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

    Ingesloten content van derden

    Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

    janee