Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 73 reacties

Windows Phone 7 biedt bij zijn debuut ondersteuning voor smartphones met een schermresolutie van 800x480 pixels. Een latere versie ondersteunt ook schermen met 320x480 pixels, waar ook iPhone OS en Android mee overweg kunnen.

De eerste toestellen krijgen schermen met 800x480 pixels, zo heeft Microsoft bekendgemaakt. De 320x480-resolutie wordt pas later ondersteund, zegt Shawn Hargreaves, die bij Microsoft werkt aan de ontwikkeling van XNA. XNA zal worden gebruikt om games te ontwikkelen voor Windows Phone 7. De resolutie van 800x480 pixels wordt veel gebruikt op toestellen met Windows Mobile 6, zoals de HTC Touch Pro2 en de HD2, en de Sony Ericsson Xperia X1 en X2. De 320x480-resolutie wordt gebruikt op de iPhone en op Android-toestellen als de T-Mobile G1, de HTC Hero en de HTC Legend.

Ook maakt Hargreaves bekend dat er voorlopig geen ondersteuning komt voor 'programmable shaders': ontwikkelaars kunnen de gpu dus niet gebruiken om bijvoorbeeld zelfgemaakte grafische effecten toe te passen. In de Snapdragon-processor, die de eerste generatie Windows Phone 7-toestellen zal aandrijven, zit een AMD Z430-gpu. Microsoft wil programmable shaders in XNA Game Studio pas in een later stadium bruikbaar maken.

Windows Phone 7 Serie

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (73)

Android houdt dus een kleine voorsprong. Android ondersteunt namelijk naast WVGA (800x480) ook FWVGA (854x480), zowel in mdpi als hdpi. bron

Als voorbeeld kan de Motorola Droid/Milestone genoemd worden, die heeft een FWVGA resolutie. bron

FWVGA staat namelijk voor FULL Wide VGA. bron Jammer dat Windows 7 Phone Series dus geen FULL Wide VGA ondersteunt, maar alleen de Wide variant.

Dit is namelijk een beetje jammer omdat FWVGA true 16:9 is, waarmee het HD-video in originele vorm zonder enige cropping kan tonen. WP7S zullen dus geen echte 16:9 kunnen doen vanwege de keus voor WGVA en niet FWVA. WVGA is namelijk 15:9 aspect ratio.

Verder lijkt me WP7S een mooi platform te gaan worden, alleen jammer dat het een closed-source OS wordt i.t.t. Maemo/MeeGo en Android. Steeds meer fabrikanten omarmen open-source, jammer dat Microsoft niet met z'n tijd meegaat. Maar qua user-interaction belooft het verder nu eindelijk wel heel mooi te worden! Ik hou alle opties open, voor zover iPhone nu eindelijk ook snel een hogere resolutie (en snapdragons) gaat ondersteunen.

[Reactie gewijzigd door bobwarley op 12 maart 2010 20:07]

Met Flash Player 10.1 ondersteuning in aankomst kan je misschien beter je applicaties bouwen in Flash en afstappen van native platform compilatie.
Ja, daar zit de mensheid op te wachten, meer in flash en minder efficient gebruik maken van je beschikbare bronnen.
Mij heeft geen goed woord over voor Flash, en het feit dat Adobe er zo lang over doet om het te porten naar een ander platform dan windows (de performance onder Linux zuigt ook diep) toont wat mij betreft aan dat ze bij Adobe ook erg weinig snappen van de puinhoop die ze met Macromedia in handen hebben gekregen. Flash zuig
Hiermee zeg ik niets over andere initietieven met betrekking to virtuele machines/managed omgevingen/platformen op mobiele telefoons. Ik zie best wat in een mobiele versie van Java of .net, ik zie eenvoudigweg geen toekomst voor Flash.

[Reactie gewijzigd door 84hannes op 12 maart 2010 22:53]

Goh, de zoveelste flash-basher. Even de voordelen:
- Flash is vele malen beter dan HTML4
- Flash is vele malen beter dan het nog te verschijnen (hoi IE!) HTML5
- Flash is multiplatform
- Actionscript 3 is een serieuze programmeertaal
Dat de performance zuigt onder Linux is voor een groot deel aan de programmeur te danken. Zo kan ik ook met het argument komen dat javascript zuigt, omdat het focking traag is in IE.
Ik ben met je eens dat Flash beter kan op andere platforms, maar heel eerlijk gezeg als as-programmeur kan mij de Flash-ervaring op Linux mij niet veel schelen, puur omdat er geen markt voor is, dus who cares? Die ene Tweaker die Ubuntu draait? Waarom zou Adobe de partij zijn die hier het voortouw in zou moeten nemen?

Oh en Steve Jobs zou ik niet te veel op zijn woorden geloven: 1. hij heeft er baat bij dat Flash niet op de iPhone komt, gezien het multiplatform is. 2. De programmeertaal voor de iPhone is complexer dan As2, en qua complexiteit gelijk aan As3 maar minder uitgebreid qua functies. wat het maken van simpele Apps niet erg toegankelijk maakt. Mooi dat hij een droom heeft over Html 5, ik denk dat elke webdev dat wel heeft, maar dat gaat gewoon niet zo snel gebeuren zolang IE css2 nog niet eens goed ondersteund, ga er maar uit van nog 5 jaar tijd voordat we echt op Html5 zitten.
Ik ben het met je eens dat Flash zeker een plaats heeft in de huidge markt en in de toekomst.

Je wordt er vaak niet vrolijk van als je een complexe javascript app moet maken met framework XYZ, en dan komt de klant nog eens met 'Kun je ook niet effect foo bar maken uit framework YZX? Dan zit je weer met de frameworks te klooien die niet compatible zijn!

Dat flash niet zo snel draait als bij windows moeten de Linux gebruikers ook even bij hunzelf te raden gaan. Het is niet eenvoudig om voor Linux to optimaliseren en compatible code te schrijven zonder hercompilate voor elke distro!

op OSX heb ik zelf geen last van dat het blijkbaar trager is, maar ik heb geen recentelijk referentie kader hiervoor. Ikzelf heb menig applicatie geschreven (geen 3D stuff) en dat was snel genoeg voor mij en mijn klant (+25000 records op het scherm en snel kunnen scrollen, javascript.. eat yorur heart out!.

Dat de iPhone geen flash heeft, heeft voornamelijk te maken met het security model dat iPhone OS hanteerd en dat betekend 'geen geinterpeteerde code'. Adobe is ovirgens wel bezig een native compiler te maken dus as3->iPhone OS native, dat kan dus nog wel even leuk worden!

Ries
Ik hoop niet dat je objective C (iPhone/OSX) met een script taaltje als AS3 gaat vergelijken?

Flash is vele malen beter als html4 en 5? Omdat? Leuk als je een hip schilletje over je site heen wil leggen maar voor de rest vertragende eye candy, want dynamische site schrijven in Flash blijft een drama en zeer beperkt.
de performance zuigt niet alleen onder linux, ook onder windows.
Flash player gebruikt echt enorm veel resources en dat zie je vooral in een shared server wereld. Run maar eens een website die flink gebruik maakt van flash door 1 gebruiker op een terminal server en kijk wat er gebeurd met de CPU (ff verondersteld dat je geen flash offload doet naar de client, want dat kunnen thinclients meestal niet).
Ook in VDI omgeving zie je dat flash toch serieuse performance problemen veroorzaakt.

Dus je argumenten voor flash zijn wel ok, maar het performance probleem wat in Flash zit is toch wel een super groot probleem.
HTML5 != IE only compatible.

Het zal juist op vele browser's werken en belangrijker nog op iedere browser zal het er exact hetzelfde uitzien.
Alweer met je Flash. Ik vind persoonlijk je punten nergens op slaan.
- Flash is iets totaal anders dan HTML, en ze zijn absoluut niet te vergelijken. Bovendien is "beter" relatief: hoe beter? In ieder geval niet in doorzoekbaarheid (zoekmachines), toegankelijkheid en linkbaarheid.... Flash voor een complete webpagina gebruiken is imho gewoon idioot

- Zie boven: totaal andere doelen. Bovendien kan je met het HTML5 ding Canvas eigenlijk alles wat je met Flash kan (in principe)....

- Juist, maar ik kan je er donder op zeggen dat je dat niet volhoud als je complete apps daarin gaat maken: je wil namelijk graag toegang hebben tot hardware-specifieke features (bluetooth om maar iets te noemen)

- Mhaw, tis eigenlijk niets anders dan Javascript, en om dat nou een serieuze programmeertaal te noemen...

Ook je programmeertaal slaat nergens op: Objective C en Actionscript dienen gewoon voor totaal andere doelen: Obj C is gemaakt voor complete programma's en is qua complexiteit vergelijkbaar met C, C++, Java, C# en dat soort spul. Actionscript is bedoeld om Flash (elementen) te besturen en is qua complexiteit te vergelijken met Javascript en enkele simpelere scripttalen.

IE ondersteund CSS2 inmiddels trouwens nagenoeg perfect (IE8 slaagt voor de ACID2 test, daar moet je echt goed CSS2 voor ondersteunen!)


Mijn conclusie is gewoon: Flash is zeker nuttig en heeft een puntje voor op veel alternatieven, maar je moet het niet buiten zijn doel trekken: het weergeven van animaties/videos/simpele "programmaatjes", primair op webpagina's. Het is gewoon totaal ongeschikt om een compleet besturingsysteem omheen te bouwen. (en anders nodig ik Adobe van harte uit dat te doen)
Ik ben het op allerlei manieren met je oneens over flash, maar zonder nu een heel verhaal te gaan typen waarom kan ik wel met een heel eenvoudige observatie duidelijk maken waarom:

Als ik kijk wat er allemaal in Flash wordt gemaakt op het web of waar dan ook dan vind ik alles wat met Flash gemaakt wordt bijna zonder uitzondering vreselijk. Vreselijk om te zien, om te gebruiken, vreselijk kwa performance, alles eigenlijk. Elke 'Flash developer' verzint weer iets anders achterlijks om zijn site 'mooier' of 'makkelijker' te maken maar het komt er uiteindelijk steevast op neer dat ik me groen en geel zit te ergeren dat een site niet gewoon 'normaal' kan doen zoals alle andere sites. Flash heeft m.i. maar 1 nuttig doel en dat is voor artiestieke doeleinden, vanuit usability of interface consistency bekeken is het echt een ramp, vooral door eigenwijze web developers die denken dat ze per se hip of flitsend moeten doen of het wiel opnieuw moeten uitvinden.

Buiten die simpele constatering kan ik nog wel een paar nadelen aan flash verzinnen maar die zijn allemaal al wel bekend over het hele internet, dus daar ga ik verder dus maar niet over uitwijden.
klopt niet vriend.
Ik heb 1000*600 android hardware in mijn handen gehad.
Dus android ondersteund nog meer resoluties dan (vreemd genoeg) in je originele bron genoemd staan :)
Is dat native intern zo gerenderd, of geupscaled?
Met Android (2.1) zijn nog wel enkele serieuze issues, zou fijn zijn als die toch wel opgelost worden!

Bijvoorbeeld zoals triviaals als animated GIF wordt niet ondersteund door Android (leuk voor buienradar e.d.):
'Android does not support animated GIF files. It only shows the first frame' ( Bron )

Zo zijn er nog wel meer tekortkomingen

AwR
waarom kan dit eigenlijk niet gewoon scalen. Moesten ze nu een schermverhouding opgeven...
Waarschijnlijk willen ze een zo groot mogelijke compatibiliteit tussen applicaties.

En de interface is natuurlijk ook ontworpen voor deze verhouding.

[Reactie gewijzigd door cpt.skydiver op 12 maart 2010 19:52]

tja, maar scalen is nou juist wat compatibiliteit kan verbeteren. Ik ben zelf programmeur, en moet zeggen dat ik zelf niet zo veel moeite heb met verschillende schermresoluties, ik heb eerder een probleem met verschillende schermgroottes, omdat je op 7" een stuk meer kan weergeven (daarmee bedoel ik dan de werkruimte voor het menselijk oog) dan op 4", ongeacht de resolutie.
Daarmee wil ik nog even verwijzen naar de kracht van Flash: vector-based software, zo moeilijk is het niet en het werk qua ui het beste. Voor UI designers hadden pixels allang een oud begrip moeten zijn. Want waar het mank loopt is dat de ene mobiel 800x480 op 3 inch propt terwijl het andere toestel 480x320 is op 3,2 inch.

[Reactie gewijzigd door poepkop op 13 maart 2010 02:29]

Over het algemeen betekend bij mobiele telefoons toch wel dat een hogere resolutie ook een groter scherm betekend. Je argument gaat dus niet helemaal op. Bovendien is WM6.5 starks bedoeld voor budgettelefoons, high-end telefoons zullen dus veelal 800x480 hebben, behalve hele kleine.
Laat Silverlight, waar de UI van deze phones nu ook op gebaseerd is, ook vector-based zijn :)
Wat is de trick van Iphone?

Vooral dat ze maar 1 schermresolutie hebben en daarmee een grote groep weten te bereiken, qua games enz. Dit willen de ontwikkelaars juist.

Als een ontwikkelaar alleen maar met 1 of 2 resoluties rekening hoeft te houden gaat zo'n spel ontwikkelen vele malen makkelijk dan voor 6 verschillende resoluties te moeten ontwikkelen. En het is goedkoper neem ik aan.
Ja, en vervolgens draait dat OS ook op de iPad. In principe gewoon dezelfde situatie als Windows 7 dus.

Ik ben het echter wel eens met anderen. Beter zou je gewoon ťťn schermverhouding ondersteunen. Applicaties tekenen op een virtueel grid, en het OS rendert naar de beschikbare resolutie. Stuk flexibeler ;)
Het bestaat al jaren, het heet Flash. En Adobe heeft er geen patent op, ik snap idd niet waarom dit nog niet bestaat voor mobiele telefoons. Simpele vector-based apps, zou voor het web trouwens ook geen vervelende ontwikkeling zijn, als webdev wordt je gek van de netbooks en 32" schermen die je moet ondersteunen.
Alweer met je Flash... Je kunt ook schalen zonder vectoren, er zijn ook andere vector-based dingen (windows vista/7 icoontjes bijvoorbeeld, SVG), daar hoef je echt geen Flash voor te gebruiken...

Zodra je gaat verplichten dat alles in vectoren wordt gemaakt, dan heb je pas een probleem. Met (simpele) control-elementen gaat dat nog wel, maar er zijn gewoon een boel dingen (foto's bijvoorbeeld) die je niet goed als vector kunt weergeven (of Łberhaubt zou willen) en eigenlijk ook helemaal niet wilt schalen.
De UI is gebaseerd op Silverlight dus dat gaat goed komen ;)
Ja maar over een paar jaar is die resolutie niets meer dan moeten ook zij schalen lees stilstand is achteruitgang in de techniek.
tuurlijk, maar ze zeggen toch ook niet dat dit voor altijd zo zal zijn.

Op het moment zijn er niet veel telefoon met een hogere resolutie en ongeveer dezelfde verhoudingen.
Als ze een hogere resolutie hadden genomen dan moesten de telefoons ook weer duurder worden aangezien de technologie (schermen) veel duurder hiervoor zijn.

Het is een goed begin en ze zullen zeker nog wel een hogere standaard aannemen later als schermen met een hogere resolutie steeds meer gebruikt gaan worden.

Do not worry ^^
Ik denk persoonlijk dat resoluties zelf het probleem niet zo zijn, mogelijk dat scalen daarop perfect zou kunnen (en daarom de resolutie lager op een later stadium wordt toegepast middels die techniek)... maar het probleem waar ik op Windows mobile vooral tegen aanliep waren aspect ratios.... zoals je zegt een app op 640x480 of 320x240 is een kwestie van scalen... maar de resoluties die windows mobile ondersteund waren oa:

640◊480,
176х220,
240x240
480x480
800x480

en ga zo maar door, zo zie je dus liggende schermen, staande schermen, vierkante schermen.

Mijn apps hadden nooit zo veel moeite als het maar een zelfde aspect ratio had, daarna ging de app de mist in omdat ik dus maar de helft aan knoppen kwijt kon.... :( en zoals hierboven genoemd kan een flash player b.v. dit ook al tijden, maar die behoud de aspect ratio natuurlijk wel, zou je dat niet doen tijdens het scalen dan vervormd de boel :P

[Reactie gewijzigd door ultimasnake op 13 maart 2010 09:32]

Weet iemand of de HD2 tot nu toe nog voldoet aan al deze eisen?
Alleen de knoppen niet, de HD2 heeft geen search knop en een aparte home en windows knop, wat in wp7s dezelfde functie heeft.
wel een aparte home en windows toets hoor. Alleen de search knop niet.
Maar ik hoop wel dat er een upgrade naar Windows 7 komt, daar heb ik hem stiekem voor gekocht :X
ik heb hier op tweakers gelezen dat Adobe de flashplugin aan het ontwikkelen is voor de HD2, wat volgens dat bericht ook gelijk inhoud dat de HD2 een update krijgt naar WP7
Same here!

Ach als het niet officieel is, dan toch zeker via XDA :)
Inderdaad. Bovendien gingen de meese mensen er sort-off van uit dat die upgrade zou komen. Bovendien vind ik het gewoon een kutreden: "Mag niet want je hebt niet het goede knopje". Kom op nou zeg...
Gewoon het back knopje als search knop (hell, je zou de HD2 er geschikt voor kunnen maken me een f***** stickertje) en gaan met die banaan.

Maar ik denk inderdaad dat het niet heel lang gaat duren voor de ROM cookers van XDA hun werk weer gaan doen.
Ja, zover bekend krijgt de HD2 gewoon een upgrade naar WP7S.

Wat googlen zal dit waarschijnlijk bevestigen.
Beetje beter je research doen voordat je zulke uitspraken doet graag.

Er zijn inderdaad berichten dat WP7S op de HD2 zal uitkomen maar er zijn ook tegenstrijdige berichten, en niet van de minste, zoals van Microsoft zelf ;) Die zeggen dat WP7S niet zal uitkomen op de HD2.
De HD2 voldoet anders welaan de eisen en er zijn meer berichten die t bevestigen dan die t ontkennen hoor dus hij heeft wel degelijk gelijk.

Overigens zit ik er niet op te wachten na wat ik gehoord heb (als ik de geruchten mag geloven).
http://www.neowin.net/new...hd2-other-upgrade-details
We've received many questions about the upgradability of HTC HD2 and we currently do not have plans to update the HTC HD2 to Windows Phone 7 Series... For Windows Phone 7 Series we are enforcing a strict set of hardware requirements to ensure a consistently great experience for end-users and developers... we cannot confirm that Windows Mobile 6.5 phones that satisfy those requirements will be upgradeable
Bewijs genoeg? Microsoft zegt zelf dat de HD2 niet geupgrade kan worden naar WP7.
ze ontkennen in die tekst niet dat het mogelijk kan zijn..
enige wat ze zeggen is dat ze niet bevestigen dat ze niet upgradebaar zijn...

m.a.w. je weet niks...
Je kan het beter vertalen met: "We kunnen niet aangeven of WM6.5 telefoons die aan de WM7 eisen voldoen geupgrade kunnen worden."

Dat klinkt meer als een "de HD2 kan het wel runnen, maar zolang HTC geen licentie koopt mag er geen WM7 op een HD2 worden gezet."
HD2 zou hem krijgen, maar dat gaat niet door.
@ cPT.cAPSLOCK: volgensmij heeft HTC idd wat roddels de wereld in gebracht zodat de HTC HD2 wat meer verkocht werd. Maar ik betwijfel of er via de officiele weg een update komt, alhoewel ik het wel hoop.
Dat is niet waar, het zou eerst wel zo zijn, en volgens mij was dat al geruchtelijk, maar daarna kwam de uitspraak dat de HD2 de update niet "kon krijgen" omdat hij niet de juiste knoppen had. Volgens mij moeten die dingen ook exact 3 knoppen op de voorkant hebben, en mogen er niet eens een Call en End Call-toets op zitten... Het lijkt me geen probleem dat die Search-knop mist, maar goed je weet wat voor gezeik ze van dit soort dingen kunnen maken in die wereld.
O vast wel, maar volgens mij was al zeker dat de HD2 geen ondersteuning zal krijgen voor Windows Mobile 7
oh ik was er huist van overtuigd dat tot nu toe de HD2 de enige smartphone was die wel 7 aankon en zelfs al een upgrade voor gepland is.
Ik dacht dat dus ook, maar dat het alleen een aantal keer per ongeluk bevestigd was en dat dit dus geruchten waren...
Ik denk het voorlopig nog van NIET. Ik kan het onderbouwen: HTC profileert zich namelijk exclusief met z'n SENSE interface. En laat Microsoft (jaja, net als Apple) wijzigingen in de UI verbieden bij de release van W7PS.
Bij de eerste release mogen fabrikanten de software van de toestellen nog niet aanpassen, maar later verandert dat wellicht.
bron

Ik denk niet dat HTC z'n SENSE zo maar overboord gaat knikkeren, terwijl juist dat hun experience is waarmee zij zich onderscheiden en profileren. Pas later gaat WP7S aanpassingen toestaan in de UI. Dus zelfs als het komt, gaat het voor de HD2 nog heeeel lang duren.

En (2) ik denk dat HTC mensen liever een nieuw toestel wil laten kopen. Dan gratis te laten gaan upgraden. Ook qua hardware-buttons was er geloof ik nog inconsistentie tussen de HD2 en de eisen van Microsoft.

Desalniettemin: er is natuurlijk hoop! HTC heeft een grote hacker community (XDA). Dus illegaal zal er mogelijk wel al snel een ROM geport worden. Alleen blijf je dan zitten met driver-issues (W7PS is namelijk compleet anders dan WM6.x), dus mogelijk werken bepaalde onderdelen van je HD2-toestel dan niet, of niet ideaal, onder een gehackte WP7 rom.

[Reactie gewijzigd door bobwarley op 12 maart 2010 20:47]

Zie: http://www.htc-hd2.com/ni...7-draaiend-op-de-htc-hd2/

De HD2 krijgt volgens de berichten nog steeds windows 7 erop.

Edit: toch niet volgens een later bericht op dezelfde site: http://www.htc-hd2.com/ni...t-windows-phone-7-op-hd2/

[Reactie gewijzigd door kfaessen op 12 maart 2010 19:51]

Wanneer wordt een GUI nou eens resolutie onafhankelijk gemaakt, dan kan je toch veel meer bereiken lijkt mij.
Silverlight is vrij resolutie onafhankelijk, dus dat is voor het ontwikkelen wel weer een pre.
Mits je geen canvas zonder viewbox gebruikt dan.
Een resolutie-onafhankelijke GUI bestaat volgens mij niet. De afmetingen van je beeldscherm zijn meestal onbekend zijn en staan los van je resolutie waardoor je vensters dus nog steeds afwijkende maten hebben op verschillende schermen. Als dat is wat je bedoelt tenminste.
Verdiep je anders eerst in programmeren.
Misschien een lateraal gaan denken? Je zou het kunnen zoeken in een vector-based gui. Laat het zoomen van de gui dan aan de gebruiker over.
Niet alle content of layout schaalt even makkelijk, en door alles verplicht schaalbaar te maken introduceer je ook weer allerlei andere problemen, zoals onleesbare content op te kleine schermen, minimale control sizes en weet ik niet wat.

En wat DrPoncho waarschijnlijk bedoelde is dat het een stuk makkelijker is om te zeggen dat alles dan maar schaalbaar gemaakt moet worden, dan om het daadwerkelijk ook te doen. Je kunt niet zomaar automatisch alles schaalbaar maken zonder daar veel moeite voor te moeten doen. Er is geen silver bullet om alle content op alle schermgroottes en resoluties automatisch goed te laten zien zonder dat het risico allemaal usability problemen te introduceren.
waarom zou je op een dergelijke telefoon met Windows Phone 7 terug willen naar kleiner , dan kies je toch bewust voor een Android of iPhone OS telefoon lijkt mij?
Waarom mag je op lagere resolutie geen windows nemen dan? Android kan toch ook met hogere resoluties over weg, is toch ook geen rede om die niet op de lagere resolutie te kopen ;)
even iets anders, ik weet nog niet of ik wel zo dringend naar WP7 wil!

mijn huidige HD2 met WM 6.5.3 en de HTC Sence bevallen mij zo goed dat ik hoop dat hij vele jaren blijft werken! natuurlijk in de toekomst kom je er niet onderuit alles gaat kapot,

Maar wat ik eigenlijk wil zeggen is dat de WP7 bediening en schermen me eigenlijk helemaal niet zo goed bevallen. Zijn er meer mensen die er zo over denken? :)
Maar wat ik eigenlijk wil zeggen is dat de WP7 bediening en schermen me eigenlijk helemaal niet zo goed bevallen. Zijn er meer mensen die er zo over denken? :)
Ja absoluut, echter beviel WM 6.5.x mij ook niet dus ik heb een iPhone. Wel zo fijn dat je niet met custom rom's e.d. hoeft te klooien of een nieuwe phone moet aanschaffen bij elke software update.
mja, custom roms...dat is wel het slechtste idee van Microsoft ooit geweest, dat ze je dwingen om allerlei custom roms te installeren van xda developers :'(
juist een goed idee van microsoft.

XDA bestaat niet omdat microsoft hun os zo slecht maken voor telefoons. Custom roms ontstaan omdat de leveranciers van telefoons een slechte taak doen in het leveren van updates, meegeleverde software, etc.
Ik denk dat mcetweaker sarcastisch was :P

Maar het is inderdaad heel jammer dat ik met mijn Windows Mobile toestel de keuze krijg welke software ik wil draaien, ipv dat MS dat voor mij doet zoals Apple bij hun iPhone :Y)
even iets anders, ik weet nog niet of ik wel zo dringend naar WP7 wil!
Oh, goed dat je het zegt zodat MS nu kan ophouden te ontwikkelen. Hadden ze bijna het hele WP7-OS voor niets uitgebracht!
Goed zo, althans als ze hier mee bedoelen dat ik ook wat lo-res kan draaien op de Touch Pro 2 ipv. de vermelding te krijgen dat de resolutie niet wordt ondersteund.
Lol, dit heb ik 10-3 al gesubmit, meteen nadat Shawn via twitter zijn nieuwe blogpost bekend maakte, ik heb zelfs dezelfde url gebruikt, maar misschien omdat ik tweakers.net 2 dagen met XNA nieuws bestormde is dit even blijven hangen (het originele bericht va Shawn gaat over de verschillende caps modussen van XNA, en daar staat tussendoor in welke specs de Windows Phone telefoons gaan hebben). Achja het is iig op de fp nu :).
Voor diegene die het HTC HD2 doosje nog bewaard hebben bekijk hierbij het Windows logo even. Het heeft wel heel veel weg van het Windows phone 7 series. Of zou het toeval zijn :P

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True