Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 70 reacties

Het mediabedrijf Advance verstrekte 'zeer gevoelige gegevens' van internetters aan derden. Dat blijkt uit een onderzoek van het CBP. Informatie die gebruikers invulden op sites als je-echte-leeftijd.nl werd opgeslagen en doorverkocht.

AdvanceDe gebruikers werden hier niet over ingelicht, zo maakte het CBP bekend. Het College Bescherming Persoonsgegevens begon in februari een onderzoek naar het bedrijf, Advance uit Hilversum. De informatie die gebruikers invulden op websites van het bedrijf, zoals 'Je Echte Leeftijd' en 'Word ik Rijk', werd gebruikt om profielen van de gebruikers te maken en daarop in te spelen met reclameboodschappen die per e-mail werden verspreid. Ook werden de contactgegevens van de gebruikers samen met de bijbehorende kenmerken doorverkocht.

Uit het onderzoek van het CBP blijkt dat Advance ook zeer gevoelige gegevens heeft verzameld en verwerkt, bijvoorbeeld medische informatie. Gegevens over seksuele voorkeur en levensovertuiging werden eveneens opgeslagen. Advance heeft gebruikers daar niet goed over geïnformeerd, terwijl dat wettelijk verplicht is. In totaal heeft het bedrijf van circa 2,2 miljoen Nederlanders een profiel verzameld, voor een groot deel in opdracht van de commerciële tv-zenders SBS en RTL. Het bedrijf voegde de gegevens die het op verschillende platforms van gebruikers had verzameld samen, zodat er zeer gedetailleerde profielen ontstonden.

Nu de onderzoeksfase is afgesloten, moet worden besloten of Advance een dwangsom krijgt opgelegd. Duidelijk is in ieder geval, althans volgens het CBP, dat het bedrijf in totaal zeven artikelen van de Wet Bescherming Persoonsgegevens heeft overtreden. Advance is het hier niet mee eens: het bedrijf ontkent dat het de privacyregels heeft geschonden, maar laat op zijn website weten de conclusies van het onderzoek te zullen respecteren. Op dit moment is je-echte-leeftijd.nl tijdelijk offline; volgens een melding op de site worden er wijzigingen doorgevoerd zodanig dat gebruikers 'een keuze kunnen maken' voor 'de diensten' die de site kan bieden. Bij Advance was niemand voor commentaar beschikbaar.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (70)

Daarom vul ik (bijna) nergens mijn werkelijke naw gegevens in. Is immers vragen om problemen. Wel lomp om te zien dat het nu daadwerkelijk bewezen is, vermoeden altijd wel bij dat soort 'vreemde' pagina's (kunt je afvragen waarom zij die info nodig hebben - nu weet je het)
Het erge is dat het niet per se met je NAW gegevens moet. Ze kunnen bijvoorbeeld je leeftijd ook bij je IP opslaan. Wanneer je daarna naar een door hun banner-powered website gaat, krijg je gepersonaliseerde banners te zien.
Ah, de bedoeld zoals Google dat doet?
Google is duidelijk over welke gegevens bewaard worden en wat daarmee gebeurt. Dat is het verschil. Bij Google kun je kiezen. Dit bedrijf heeft willens en wetens klanten opgelicht door hun gegevens te gebruiken voor andere doelen dan waarvoor de gebruiker deze heeft ingegeven.

Ik vind dat dit bedrijf best een miljard boete mag krijgen. Per overtreding, dus per gedupeerde gebruiker. Geld is het enige dat ze begrijpen, dus zo leren ze het snel af en als de boetes zo astronomisch hoog zijn zullen andere bedrijven het niet meer durven.

Overigens denk ik niet dat de verzamelde gegevens heel erg waardevol zijn, het is immers door de gebruiker zelf ingevoerd en zoals uit veel bovenstaande reacties blijkt vullen velen flauwekul in. Ik doe het zelf ook vaak.
Mwah, Google is ook niet altijd duidelijk, zoals ik recent op diversen nieuwssites moet lezen dat google ook historie gebruikt als je uitgelogd bent.
Misschien dat anderen zoveel tijd hebben dat ze alles wat Google aan mogelijkheden bied kunnen doornemen, maar ik niet.

Ben het wel met je eens dat (voor zover ik weet) je bij Google inderdaad kan kiezen.
Over de boete kan ik het dan ook alleen maar met je eens zijn, dit gedrag moet direct de kop in gedrukt worden.
@Google tracking probleem:
Lang leve de TrackMeNot plugin voor Firefox.
Ik denk dat hier een hoop mensen Jan Doedel heten en wonen op de Privacyplein 13 te Lutjebroek. Als je ze een postcode check hebben dan woon ik opeens op Haagse Bos 10, 2594 BD te Den Haag ;)

Overheden zijn niet altijd te vertrouwen wat betreft privacy gevoelige data, laat staan commerciele bedrijven.
Daarom vind ik de persoonlijke gevolgen van dit soort praktijken ook een hoog "eigen schuld, dikke bult" gehalte hebben.

Niet dat het daardoor minder kwalijk wordt dat overheden en bedrijven dit soort dingen doen. Maar het blijft gewoon dom dat mensen er in trappen.

Ik zie dit als een soort evolutieproces: Gratis bestaat niet en als je dan niet op je vingers kunt natellen waar het bestaansrecht/geld voor zo'n website vandaan komt dan loop je gewoon achterop in de ontwikkeling. Alles is een continue strijd tussen tal van partijen en spelers. Kun je het niet bijhouden, sterf je maar uit.
Ik let persoonlijk ook altijd erg op waar ik mijn naw achterlaat, maar sommige sites moet je wel, of zijn van dusdanige aard dat er genoeg vertrouwen gewekt wordt om ervan uit te gaan dat het goed zit.
als je dan niet op je vingers kunt natellen waar het bestaansrecht/geld voor zo'n website vandaan komt
Zoals het artikel aangeeft "in opdracht van de commerciële tv-zenders SBS en RTL", dan moet je als consument er toch wel vanuit kunnen gaan dat het bestaansrecht bewezen is of niet soms?
Het bestaansrecht van een website is vaak erg vaag wanneer je het echt probeert te rationaliseren.

Verder moet, vind ik, niet alleen naar de negatieve kanten gekeken worden. Bedrijven kunnen een beter aanbod doen wanneer ze de consumenten beter kennen.

In het meest ideaal te bedenken geval proberen bedrijven op basis van je persoonlijke gegevens jouw wensen en dromen waar te maken... tegen een commerciele prijs uiteraard. Is dat echt een regelrechte ramp? Een goed afgestemd aanbod?

Ik ben overigens wel tegen het verkopen / verstrekken van persoonlijke gegevens zonder uitdrukkelijke schriftelijke toestemming, zeker aan overheden omdat die macht en dwangmiddelen tot hun beschikking hebben.

Verder zou er een regel moeten zijn dat gegevens slechts eenmalig doorverkocht mogen worden. Want waar blijft je informatie anders? Het moet achteraf traceerbaar zijn hoe men aan de info komt.

[Reactie gewijzigd door E_E_F op 19 december 2009 09:40]

Daarom vind ik de persoonlijke gevolgen van dit soort praktijken ook een hoog "eigen schuld, dikke bult" gehalte hebben.
Ik rij een kruispunt op, met in het achterhoofd dat het altijd mogelijk is om aangereden te worden. Toch vertrouw ik erop dat de vekeerslichten óf goed functioneren, óf helemaal niet functioneren. Als ik dan tóch aangereden wordt, geef je dat dan ook een "eigen schuld dikke bult" gehalte?
[...]

Ik rij een kruispunt op, met in het achterhoofd dat het altijd mogelijk is om aangereden te worden. Toch vertrouw ik erop dat de vekeerslichten óf goed functioneren, óf helemaal niet functioneren. Als ik dan tóch aangereden wordt, geef jedat dan ook een "eigen schuld dikke bult" gehalte?
Het is dan, gekeken naar de situatie, misschien ook jouw schuld (!=verantwoording!). Je mag namelijk nooit alleen maar vertrouwen op het verkeerslicht.
De onschuldige schuldig laten lijken, en de schuldige laten zwemmen in onschuld. Je klikt een beetje als een advocaat, als je het zo brengt.

[Reactie gewijzigd door _Thanatos_ op 21 december 2009 20:16]

Niet helemaal.

Als jij je gegevens bij je-echte-leeftijd invult mag je verwachten dat zij die informatie ook gebruiken. Echter Advance heeft de persoonlijke gegevens van al haar gegevens gebundeld en gebruikt die profielen database om mailings te versturen voor bedrijven en/of websites waar je nog nooit bent geweest.

Daarnaast hebben zij de informatie zelf ook doorverkocht. Vooral over dat laatste zal het CBP zijn gevallen, maar zelfs als er een dwangsom komt, is deze altijd te laag.

Kijk maar eens wat voor lage boetes de OPTA aan Pretium Telecom heeft opgelegd nadat misleiding was vastgesteld. We hebben het dan over boetes van 10 duizenden euros in plaats van miljoenen. Miljoenen die het CBP/OPTA dan niet meer van het rijk nodig heeft zodat de belastingdruk afneemt.
Daarom vind ik de persoonlijke gevolgen van dit soort praktijken ook een hoog "eigen schuld, dikke bult" gehalte hebben.
En ik vind jouw opmerking nergens opslaan. Hiermee rechtvaardig jij, illegale en dus strafbare praktijken!

[Reactie gewijzigd door Dutchphoto op 18 december 2009 17:34]

Daar ben ik het dan weer niet mee eens. Als jij weggaat zonder je huisdeur af te sluiten of je laat je laptop open en bloot in je auto liggen, dan weet je ook dat je niet handig bezig bent. Daarmee rechtvaardig ik geen illegale en strafbare praktijken: als iemand jouw huis leeghaalt of je laptop jat moet die nog steeds boeten.

Ditzelfde geldt voor het omgaan met je persoonlijke gegevens. Als je overal je e-mail adres laat slingeren, weet je dat je spam krijgt. Als je overal gedetailleerde info achterlaat, weet je dat je privacy geschonden kan worden. Dit is geen rechtvaardiging voor degenen die dat ook daadwerkelijk doen, maar je kan er (helaas) niet vanuit gaan dat iedereen te goeder trouw is en dus moet je voorzichtig zijn.
Ik denk dat hier een hoop mensen Jan Doedel heten en wonen op de Privacyplein 13 te Lutjebroek. Als je ze een postcode check hebben dan woon ik opeens op Haagse Bos 10, 2594 BD te Den Haag ;)
Lijkt handig maar dat is het niet als je iets toegestuurd moet krijgen. Ze behoren zich gewoon aan de wet te houden, en verder nix. Doen ze dat niet kost het geld.Vreemd is dat wij de duope zijn en een andere "vangt" geld daarvoor. Klopt ook niet helemaal :(
Lijkt handig maar dat is het niet als je iets toegestuurd moet krijgen.
De kans dat er een fout adres ingevuld is, die wordt dus groter op het moment dat er niets verstuurd moet worden. Maar zelfs dan nog zijn er voldoende mensen die achteloos hun adres achterlaten.

Op het moment dat je iets toegestuurd krijgt, dan is het geven van het juiste adres inderdaad belangrijk. Maar je moet wel beseffen dat alleen voor niets de zon op gaat, "voor wat hoort wat" is het devies van die bedrijven. Dat geeft ze nog niet het recht om de gegevens te verkopen, maar mogelijk wel om je te bestoken met spam of ongewenste reclamepost - afhankelijk van hun voorwaarden, waar je weer accoord mee moet gaan om je gadget e.d. te verkrijgen...
Overheden zijn niet altijd te vertrouwen wat betreft privacy gevoelige data, laat staan commerciele bedrijven.

Dus je hebt geen paspoort, rijbewijs, burger service nummer, betaald geen belasting, sociale lasten etc? Dat zou ik nooit doen als ik de overheid niet zou vertrouwen. Noem me gek, maar ik zou zelfs als een speer emigreren.

Ik vertrouw de overheid wel. Als die iets verkeerds doen hebben we voldoende controle, wetgeving en rechtsorde om het recht te zetten. Ik vertrouw sites als je-echte-leeftijd niet.
Kun je een fatsoenlijk leven hebben als je een landloper bent?

Emigreren? Naar een andere "mensen boerderij" zeker?

Ik vind je ronduit naïef. Mild uitgedrukt.
Ik denk dat hier een hoop mensen Jan Doedel heten en wonen op de Privacyplein 13 te Lutjebroek. Als je ze een postcode check hebben dan woon ik opeens op Haagse Bos 10, 2594 BD te Den Haag ;)
En dan woon je echt op "Haagse Bos 10, 2594 BD te Den Haag", ben je opeens impotent, krijgt viagra aanbiedingen, en belt SBS je of je mee wilt doen in een programma over Jehova's Getuigen..... :D
Ik denk niet dat de bewoonster van dat adres zich om zulke dingen zorgen hoeft te maken.
ja, maar misschien heb je een jongere 'hippe' zus of een computeronbekende moeder die die gegevens wel even voor je invult zodat jij ook kans maakt op die mooie prijzen? 8)7
Ok, aangezien SBS en RTL dus de opdrachtgevers zijn, kunnen zij niet als medeplichtigen worden vervolgd en bijvoorbeeld verplicht opgeheven bij wijze van straf? Of komen ze er met een 'foei!' vanaf?

En ik neem aan dat men ook ervoor moet zorgen dat alle verzamelde gegevens vernietigd worden, ook die aan de andere bedrijven zijn doorgespeeld. Hoe kunnen we ervan verzekerd zijn dat dit ook werkelijk is gebeurd, en er niet nog ergens een kopie rondslingert?
Uit het onderzoek van het CBP blijkt dat Advance ook zeer gevoelige gegevens heeft verzameld en verwerkt, bijvoorbeeld medische informatie. Gegevens over seksuele voorkeur en levensovertuiging werden eveneens opgeslagen
En hoe kwam men hieraan? Had dit bedrijf dan toegang tot medische dossiers van ziekenhuizen of iets dergelijks? Want ik ga ervanuit dat mensen niet zomaar medische gegevens op dit soort sites gaan zitten aangeven, vrijwillig iig.

Dit lijkt me nog een reden om tegen het EPD te zijn, want zoals maar weer eens aangetoond zijn dit soort gegevens dus kennelijk niet zo goed beveiligd, als commerciele bedrijven daar zomaar over kunnen beschikken!

[Reactie gewijzigd door wildhagen op 18 december 2009 16:22]

op diverse websites kun je vanalles uitrekenen als je dit soort gegevens invult. De kans op AIDS wordt bijvoorbeeld berekend door oa in te vullen: hoevaak sex, hetero, homo, bi, altijd condoom, anaal etc.
Als je dit opslaat heb je al een geheel profiel van de persoons sexleven.
de kans op AIDS of de kans op HIV....
Allebei is goed hoor, er is een kans op HIV. HIV kan dan veranderen in AIDS, maar er is ook een kans dat het niet doet.
Think again. Zoals Sibylle al meldt heb je honderden sites die dit soort gegevens opvragen, ook bijvoorbeeld om bijvoorbeeld je hartleeftijd te laten berekenen. Als je invult of je rookt, of je stress hebt op je werk, hoe vaak je patat eet en vervolgens ook nog even je privé-mailadres om "de resultaten te laten mailen" zou ik als zorgverzekeraar goud geld over hebben voor die gegevens.
Ok, aangezien SBS en RTL dus de opdrachtgevers zijn, kunnen zij niet als medeplichtigen worden vervolgd en bijvoorbeeld verplicht opgeheven bij wijze van straf?
SBS en RTL hebben Advance toch niet gedwongen die info op illegale wijze te verzamelen. (dat blijkt ten minste nergens uit)

Wat ik wel interesaant vind is of het CBP zover zal gaan om SBS en RTL te vragen deze informatie weer te vernietigen. Dat vind ik namelijk wel een noodzaak.
Natuurlijk zouden de personen zelf voor een rechter dat kunnen afdwingen maar dat is practisch geen haalbare kaart en dus moet het CBP hier voor de burgers opkomen.
Zo en nu aanklachen en een paar miljoentjes eisen! Zodat zij en hopelijk ook alle privacy schenders het eens afleren, of iig een beetje bang maakt en hun achter de oortjes laat krabbelen.
Volgens mij moet je ook de mensen die zelf dit soort onzin op internet zetten aanpakken. Als je 'je echte leeftijd' wilt weten, loop je naar een dokter oid, die krijgen daarvoor betaald.
Op zich ben je aardig naïef als je denkt dat er niks met die gegevens gedaan word. Echter is het grootste punt dat de gegevens doorverkocht werden aan derden zonder dat daar toestemming voor gegeven is.

Mensen die op een dergelijke site zijn gegevens invullen, moeten inderdaad niet vreemd opkijken als je van dat bedrijf voortaan elke week reclame krijgen voor groene condooms met aardbeien smaak ( Mits ze toestemming gegeven hebben om de gegevens te gebruiken voor het doen van aanbiedingen ).
Zo en nu aanklachen en een paar miljoentjes eisen! Zodat zij en hopelijk ook alle privacy schenders het eens afleren, of iig een beetje bang maakt en hun achter de oortjes laat krabbelen.

Grote woorden. Ik wacht op je website waarin je mensen oproept om zich aan te sluiten bij je actie om ze aan te klagen. Maar zoek eerst een uit hoe onze wet over dit soort dingen denkt voor je wat voor je uit loopt te blaten... Bijvoorbeeld dat je schade moet aantonen.

Advance zat fout, maar je reactie is simpel weg te simpel en te naief.
nouja, de schade lijkt me al aangetoond. mijn vertrouwen is diep gekwetst immers; ik las 'wij zullen uw gegevens vertrouwelijk bla bla' en toch is het doorverkocht.. is dat al niet schade genoeg? of iig strafbaar genoeg: mij een beetje lopen misleiden.. (mislijden?)

iig, ik hoop ook maar dat ze eens een fikse boete krijgen. anders houden dit soort zaken toch nooit op.
Ik verbaas me nergens meer over. Je begint een eigen bedrijfje en laat alleen bij leveranciers en een aantal instanties je e-mail adres achter en let altijd op dat je alles af vinkt en nog zie ik bijna dagelijks in mijn mailbox informatie waarvan ik denk: "hoe komen ze eraan". Bekent probleem voor ondernemers. Zal me niets verbazen als er ook wat 'nette instanties' dit soort streken uithalen, want hoe kom je er ooit achter wie het was. Natuurlijk snel en eenvoudig geld verdienen, dat trekt zelfs de 'nette' mensen in deze wereld.

Daarom moeten we al dat digitaliseren van onze gegevens kritisch blijven volgen.
Nee van dat KvK dat weet ik en inderdaad krijg ik vrijwel geen spam meer nu. Maar dat betekent alleen dat je nu niet meer precies weet wie er allemaal wat van jou weet. Want de informatie hebben ze nog steeds.

@Badtotthebone: is een goede optie, maar ja kunnen ze makkelijk beweren dat ze die via een anoniem kanaal hebben gehad. Ik dacht ook dat Malwarebytes' binnen was met al hun zelfgemaakte false-positives en het eigenlijk Chinese IOBit is goed te grazen konden nemen. Maar als je gaat beweren dat je via anonieme kanalen dingen binnen krijgt en je random generators gebruikt....

Overigens gebruik ik zelf voor 'funny sites' altijd de tempomail add-on van Firefox. Weet zeker dat dit de snelste manier is. 1 muisklik (slechts 1!) en je bent volledig zeker van geen spam.

[Reactie gewijzigd door Malarky op 18 december 2009 16:58]

Als je een eigen domein hebt kan je bijvoorbeeld voor elke website aanmelding / registratie een aparte email adres voor aanmaken bijvoorbeeld

aanmelding_je-echte-leeftijd@mydomein.nl

Als je dan email binnen krijg die niets met je-echte-leeftijd.nl te maken hebben weet je zo ongeveer hoe ze aan je gegevens zijn gekomen. Het is meer werk maar soms moet je dit soort dingen doen. Het is natuurlijk niet voor iedereen weggelegd op deze manier maar het is mogelijk.
Of gewoon Gmail :)
Stel je adres is jan@gmail.com, dan doe je dit:

jan+je-echt-leeftijd@gmail.com


jan+Of-alles-wat-je-kunt-bedenken-om-hier-neer-te-zetten@gmail.com
Ja maar je gaat als ondernemer geen gmail gebruiken.. staat zo goedkoop.
En ditzelfde trukje moet je ook gebruiken bij post (de oude TNT-post).

Stel je heet Dhr. J. Jansen.
Dan is het Dhr. J. van je echteleeftijd.nl Jansen

en voila: je post is herleidbaar.
Let maar eens op hoevaak bedrijven naar je mailen met jouw naam + 'stage.,....' of 'carrierebeurs....'. Mailpepper is er ook eentje die je vaak zult tegenkomen (die laatste dan digitaal).
Je hebt toch niet toevallig bij de inschrijving bij de kamer van koophandel je e-mailadres achtergelaten?

Spam aan ondernemers is trouwens sinds oktober ook verboden. Sindsdien ontvang ik (ook ondernemer) weinig meer.
Dit gedrag zal alleen maar erger worden denk ik zomaar.

Laatste tijd zijn er zoveel dingen aan het veranderen en freedom op het internet word steeds minder..
Laatste tijd zijn er zoveel dingen aan het veranderen en freedom op het internet word steeds minder..
Wat heeft datamining nu te maken met 'freedom' (je schrijft het als 'vrijheid', btw) op internet te maken? Je wordt nergens belemmerd om je volledige medische geschiedenis op het internet te zetten.
Aanpakken die gasten. Een boete is wel het minste; ik vind eigenlijk dat ze gesommeerd moeten worden hun database met gegevens te vernietigen! Ik heb totaal geen respect voor bedrijven die hun business-model baseren op handel in profielen, en het lijkt er veel op dat Advance zo'n clubje is.
Sterker nog, als het aan mij ligt verdwijnen de eigenaren van Advance achter de tralies hiervoor en word het bedrijf per direct opgeheven.
Ach...what else is new? Heel wat jaartjes geleden een computer gekocht bij Dixon (Commodore 64 tijdperk) en betaald met Euro-Cheques van mijn moeder (op haar meisjesnaam). En prompt kregen we post van dingen die met computers te maken hadden op die naam. Sinds die tijd vertrouw ik geen enkel bedrijf meer met mijn gegevens. Dat gaat zover dat ik mij niet eens wil inschrijven voor het bel of mail me niet register. In de eerste plaats vind ik het de wereld op zijn kop dat ik moet vragen me niet te benaderen. En ten tweede vertrouw ik het gewoon niet.
Ik snap dit nooit he... Ik vind het juist handig dat ik die mailtjes krijg. Ik vind het een super uitvinding, die gepersonaliseerde reclame. Stel je voor dat ik reclame zou krijgen over verschillende waspoeders, ik zou om te verrekken zijn. Maar nu krijg ik reclame over computer dingen: net waar ik in geinteresseerd ben :)
je zal ze de kost moeten geven, die naïeve types die overal ter goeder trouw alles invullen..
gelukkig weet de gemiddelde tweaker wel dat het internet zo lek is als een mandje ;)
De gemiddelde tweaker gaat dus niet internetbankieren volgens die logica.
Verschil is dat o.a. het platform "je echte leeftijd" ook een tv programma erbij had. Dan wordt het allemaal al wat geloofwaardiger.

Had er al eerder wat over gelezen, maar nu is er dus meer duidelijkheid. Jammer dit.
Tja, opvallend hoor. Doet Advance ook van die 'Check je IQ' dingen die je nog wel eens prominent ziet op heel veel websites? Je wist wel van te voren dat die zaken om 'datamining' gingen en dat is sowieso een slecht geval mbt datamining.

Vraag mij af wat nou 'erger' moet zijn met betrekking tot het privacyvraagstuk; Google of Advance. Bij Advance heeft een groot deel van de (naive) gebruikers toch moedwillig zijn eigen gegevens ingevuld op een website... Google doet dit onbewust

[Reactie gewijzigd door Jantjeuh op 18 december 2009 16:22]

En worden de gegevens dan ook nog verwijderd of niet?

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True