Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 292 reacties

Vodafone is nog altijd op zoek naar de oorzaak van de landelijke storing van woensdagmiddag. Inmiddels komt het belverkeer weer op gang. Klanten krijgen achterstallige sms'jes langzaamaan binnen, zegt de provider tegen Tweakers.net.

Doordat de oorzaak niet is gevonden, kan niet uitgesloten worden dat de storing nog een keer zal optreden, zegt woordvoerder Joost Galema. Vodafone kampte vanaf woensdagmiddag één uur met een storing, waardoor een groot deel van de klanten niet kon bellen of sms'en. Ook dataverkeer werkte niet altijd.

De storing trad op doordat een van de vier signalling gateways van Vodafone uitviel. Al het mobiele verkeer loopt via een van deze poorten. "We hebben gelijk onze monteurs naar de gateway gestuurd. Ze konden de oorzaak niet vinden, maar hebben de gateway wel weer aangezet."

In theorie zou maar een op de vier klanten getroffen zijn door de storing, maar dat kan in praktijk veel meer zijn geweest, zegt Galema. "We kunnen het niet precies zeggen hoe dat is gelopen. Het is wel spijtig voor alle getroffen klanten dat dit is gebeurd." Galema kan niet garanderen wanneer alles weer normaal functioneert, maar hoopt dat woensdagnacht alles wordt gerepareerd. "We gaan de hele nacht door om te zorgen dat in elk geval morgen iedereen weer kan bellen, sms'en en internetten zoals normaal."

Ondanks dat veel consumenten en zakelijke klanten de halve werkdag onbereikbaar waren, komt Vodafone niet met een compensatieregeling. "Als mensen een klacht willen indienen, dan mag dat. Wij behandelen elke klacht individueel en zoeken naar een oplossing, maar we gaan geen algemene compensatie aanbieden", aldus Galema.

Vodafone-klanten kregen afgelopen jaar al meerdere malen te maken met landelijke storingen. Daarbij ging het telkens om dataverkeer. Dit is de eerste keer dat ook spraak- en sms-diensten verstoord werden door een technisch probleem.

Update donderdag 10:04: Vodafone meldt dat de storing nog altijd niet is opgelost. "De gateway doet het weer, maar er kan nog filevorming zijn op het netwerk, waardoor mensen niet kunnen bellen", aldus Galema. Een paar keer proberen moet in die gevallen soelaas bieden. Diverse tweakers melden nog altijd problemen in het topic op GoT. De oorzaak van het uitvallen van de gateway is nog niet gevonden.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (292)

1 2 3 ... 16
je kunt geen compensatie eisen in dit geval.
je bent tenslotte niet verplicht om bij vodafone te zitten.
het is vervelend.
maar zie het zo, het is wel ff lekker rustig tijdens de drukke dagen...
je kunt geen compensatie eisen in dit geval.
je bent tenslotte niet verplicht om bij vodafone te zitten.
Natuurlijk kun je dat wel. Jij betaalt hen in ruil voor een dienst. Als ze die dienst niet kunnen leveren hoef je er ook niet voor te betalen. Natuurlijk, dit soort dingen worden goed afgedekt in het contract dat je met ze hebt afgesloten, dus bij een bepaalde kleine hoeveelheid downtime heb je gewoon pech. Maar daarvoor zijn er ook zakelijke contracten, waarvoor betere garanties gelden (maar tevens duurder zijn). En reken maar dat Vodafone voor hen in de buidel moet tasten.

[Reactie gewijzigd door .oisyn op 19 november 2009 11:53]

Tuurlijk kun je compensatie eisen.

Als ik eieren bestel bij boer Janssen en hij levert me rotte eieren, dan komt hij toch ook niet weg met "ach, je had ook bij boer Harmsen kunnen bestellen".

Je hebt een contract bij Vodafone waar je afspreekt dat zij een dienst leveren en jij hun weer geld geeft. Als zij hun deel niet nakomen, mag je daar heus wat van zeggen, zeker als het jou bijvoorbeeld geld heeft gekost (zakelijke klanten).
Dat deel komen ze echter wel na aangezien 3-4 uur op 720 uur een groot verschil is. In normale maanden (uitgaande van 30 dagen) kun je minstens die 720 uren bellen en gebeld worden.

Het valt natuurlijk wel op, wanneer de consument 24/7 probleemloos kan bellen en gebeld kan worden hoor je hen niet.... als er ook maar 1 minuut storing is zie je overal de dreigementen van opzeggingen, klachten en bakken met tranen voorbij komen alsof de wereld vergaat.

Dat zakelijke klanten gedupeerd raken moet en mag niet kunnen en hiervoor heeft Vodafone veelal wel een regeling. Maar qua consumenten abonnementen voor die 3-4 uur wat misschien een waarde van € 0,15ct per uur betreft zal de moeite ook veelal niet wezen.
Wat een onzinargument.

Er is een leveringscontract afgesloten tussen de gebruiker en Vodafone, waarin de leverancier vast en zeker heeft vastgelegd wat er verwacht kan worden in geval van een onderbreking in levering van het afgesloten product / de dienst.

Zou wel makkelijk zijn... als ieder bedrijf kan antwoorden "Wij hebben u niet verplicht X bij ons af te nemen, u krijgt noppes"

[Reactie gewijzigd door fridgeman op 18 november 2009 21:49]

Als ik jou eens vertel dat VF waaschijnlijk wel een schade vergoeding krijgt van haar Service Partner of een boete zal opleggen.
Wat een gezeur zeg!

Ja je betaald, maar (mobiele) telefonie (en internet helemaal) zijn in feite nog altijd luxe artikelen voor consumenten die het kunnen en willen betalen, zeker niet cruciaal om te overleven.

En dan zijn we opeens enorm gefrustreerd als het een middagje uitvalt... kom op zeg!
Vroegah was de snelste manier van communiceren de postkoets of een bode te paard. Dat kon dagen duren!

Ok, ik snap dat wij Tweakers gek zijn van techniek, gadgets en allerlei vormen van communicatie via hightech oplossingen, maar af en toe een middagje terugvallen naar 40 jaar terug is niet zo slecht. Dan kun je tenminste de realiteit een beetje terugvinden in alle hightech heisa van deze tijd.

[Reactie gewijzigd door renevanh op 18 november 2009 21:44]

Wat een gezeur zeg!

Ja je betaald, maar (mobiele) telefonie (en internet helemaal) zijn in feite nog altijd luxe artikelen voor consumenten die het kunnen en willen betalen, zeker niet cruciaal om te overleven.
Ik ben geen consument, ik ben zakelijke klant. Het hele bedrijf (5000 man) kon vandaag niet bellen. Het is niet leuk en niet handig als collega's of klanten, bijvoorbeeld in spoedgevallen, mij niet kunnen bereiken. Gezien je leeftijd heb jij daar geen last van, maar in de grote mensenwereld is het verrekte onhandig.
tis al eerder gezegt, - neem een dualsim telfoontje en zorg dat je berijkbaar ben als je belangrijk bent. - kom op zeg.. zelfs ik ben op 2 lijnen berijkbaar, en ik kost mijn baas maar +/- 4 tientjes per uur dat ik 0% productief ben.

er lopen hier op tnet vast en zeker mensen bij die het bedrijf een 5voud meer kosten. en nu om het hardste schreeuwen... gek is dat - een server is altijd redundant en wij 'tweakers' weten allemaal exact wat een SPOF is ... toch???
tis al eerder gezegt, - neem een dualsim telfoontje en zorg dat je berijkbaar ben als je belangrijk bent. - kom op zeg.. zelfs ik ben op 2 lijnen berijkbaar, en ik kost mijn baas maar +/- 4 tientjes per uur dat ik 0% productief ben.
Berijkbaar? OMG. En jij kost 4 tientjes per uur, ik kost het 6 voudige per uur. Dat wil niet zeggen dat het allemaal verloren tijd is, maar verdomde lastig is het wel.
er lopen hier op tnet vast en zeker mensen bij die het bedrijf een 5voud meer kosten. en nu om het hardste schreeuwen... gek is dat - een server is altijd redundant en wij 'tweakers' weten allemaal exact wat een SPOF is ... toch???
Ik zie de relatie niet helemaal, sorry.
voor zulke prijzige jongens als jou zou een bedrijf zeker wel een redundante verbinding kunnen regelen. Zorg gewoon dat je een dual-sim met andere provider hebt. Of regel een satelliet telefoon. Kost wat maar ben dan ben je wel altijd bereikbaar.

Gek alleen dat de 3 overige signalling gateways van Vodafone de boel niet goed overnamen. Je zou verwachten dat men wel heeft getest als 1 van de gateways uitvalt of onderhoud nodig heeft dat het netwerk daar geen of nauwelijks hinder van ondervind.
Compleet mee eens

Techniek is leuk, maar er kan altijd wat fout gaan, maar dat is niet zo erg als het lijkt.
Aan de ene kant heb je gelijk, aan de andere kant is dit vooral voor bedrijven zwaar vervelend. Maar zo heeft iedereen zijn principes.
Het is niet alleen het telefoonverkeer. Het openbaar vervoer ondervindt ook hevige problemen, zo werkt tussen Utrecht / Nieuwegein / IJsselstein de gehele tramdienst niet omdat ze afhankelijk zijn van Vodafone. Dan spreek je toch over duizenden mensen die getroffen zijn met hun woon-werk verkeer. Vervangend vervoer hoef je ook geen rekening mee te houden.
Mijn 6300'tje werkt ook nog steeds niet met vodafone prepaid.

En de vodafone website werkt ook niet, bij mij altans.
Nog meer mensen hier last van?
Toen ik om half 3 keek had ik geen verbinding, had rond 4 uur weer verbinding in Amsterdam, op weg naar huis ben ik die verbinding niet meer kwijtgeraakt.

Volgens mij krijgen mensen geleidelijk weer verbinding? Zouden ze nu toch wel klaar mee moeten zijn
Ik heb ook wel verbinding, maar kan niet bellen of smsen...
Kreeg pas ergens in de nacht weer verbinding met het netwerk op 1 van mn foons.. Gebruik momenteel ook een 3310 en die is nauwelijks uit de lucht geweest :D
mijn prepaid werkt weer. maar is wel vreemd, als ik mijn vriendin bel, doet die een poging en stopt die vanzelf. bel ik mijn t-mobile nummer gaat het wel goed. mijn vriendin krijgt een bericht dat ze mij op vodafone niet kan bereiken, omdat ik 'onbereikbaar' zou zijn, maar als ze mijn t-mobile nummer belt, komt ze er gewoon niet door. hoezo je klanten voorliegen? doen alsof je kan bellen, en zeggen dat de andere kant gewoon niet bereikbaar is, terwijl jijzelf het probleem bent :S.
Als ze geen strakke aanbieding destijds hadden was ik a lang vertrokken bij Vodafone. Ik herinner nog het debacle in 2006. Toen kon je je beltegoed niet checken voor maanden en toen kregen mensen ook een rekening wat nooit kon kloppen en had Vodafone ook een winststijging etc. Misschien je getroffen klanten compenseren? Nee die laten ze gewoon kei hard vallen.

Paar maandjes geleden ook weer een landelijke storing en nu weer. Ik begrijp dat het moeilijk is om voor een zo groot organisatie alles altijd perfect te laten lopen, maar kom op gedonder naar gedonder en er nog steeds niks van leren? Ik denk nu echt dat voor sommige de maat vol is en volgende keer hoe verleidelijk het is om toch geen Vodafone te nemen.

Bij die groep hoor ik nu ook bij, mensen kunnen zeggen stel je niet zo aan. Maar ik neem niet genoegen dat dit bij elke provider te kan gebeuren. Ben het nu echt beu met Vodafone.

"Een gefrustreerde Vodafone klant"
Sorry hoor, maar vind je dit niet een beetje overtrokken? Ik denk dat Vodafone gewoon erg veel pech heeft om wat voor reden dan ook, buiten de storingen om ben ik dik tevreden over de verbinding, bereikbaarheid en de service van Vodafone.

Die ene signalling gateway die eruit viel was/is een hardware probleem, dat soort dingen gebeuren gewoon weleens.
Mee eens, heb ook nooit problemen gehad met Vodafone. Mijn vragen werden via de mail altijd netjes binnen het aangegeven tijdslimiet beantwoord, bereik en verbinding is altijd goed geweest..

Maar ik gebruik dan ook geen internet op mn mobiel, wel heel veel smsen en een beetje bellen. Vrijwel nooit problemen gehad, behalve dat gratis smsjes via de website soms niet aankomen, maar dat neem ik voor lief. Gebeurt tenslotte wel vaker met dat internet smsen, niet alleen via hun site.

In tegenstelling tot sommige heb ik er geen problemen mee een dagje onbereikbaar te zijn via de telefoon.. Lekker rustig :)
Paar maanden geleden kon je je tegoed ook nooit bekijken, en had ik ook ineens buiten mn bundel een aantal euro's terwijl ik niets anders heb gedaan. Erg vreemd. Ik twijfel ook of ik mijn volgende abonnement weer bij Vodafone neem. Ik heb tot nu toe T-mobile, Vodafone en Telfort gehad waarvan T-Mobile me eigenlijk nog het meest beviel: Snelle en duidelijke site, geen extra kosten buiten je bundel, goede ontvangst etc.
Had m'n vriendin ook.
Ze belde echt steeds minder en geen rare nummers en elke keer een X aantal euro's buiten haar bundel terwijl ze qua kosten nog erbinnen zat. Vodafone diverse malen gebelt hierover en volgens hen bellen we met 0900-nummers. Nou echt niet dus, het is gewoon een beroerde provider emt nog beroerdere service.
Bovenstaande geintjes+ de storingen+ het maanden lang niet kunnen opvragen van je tegoed is wel erg beroerd vind ik.
mm zoiets heb ook ik meegemaakt.

ik heb al iphones sinds de eerste uitkwam en sms/mail altijd wel een beetje het zelfde.
Toen ineens me bundel 40euro duurder was dan normaal (ik heb een 35,- bundel met 10tje sms en 10tje internet) ben ik de klantenservice eens gaan bellen. 40euro extra op een bundel van 35 leek me erg onwaarschijnlijk. Zeker omdat ik altijd over heb.

Er werd mij toen keurig verteld dat ik 1750smsjes over mijn sms bundel van 1000 zat en dat daar de 75,- euro extra kosten vandaan kwamen (35bundel+40extra kosten).iPhone? "ja daar smsje zo mee weg" zei de vriendelijke medewerker nog. Onzin natuurlijk want ik gebruik die dingen al jaren. Dat dit allenmaal toevallig samen hing met diverse storingen op het netwerk in die periode was gewoon erg toevallig en ik moest maar op me bel/sms gedrag letten aldus de zelfde medewerker die ineens niet zo vriendelijk meer was.

Ik sms nu nog steeds zoals altijd en heb er al 3maanden niet overheen gezeten. Erg vreemd allenmaal.

(buiten de storingen en dit rare voorval van 40euro ben ik trouwens goed tevreden)
Gewoon een officiŽle klacht indienen en een uitgebreide lijst van alle ge-smste nummers laten overdragen. Lijkt me onwaarschijnlijk dat je 2750 smsjes verstuurd? :o 8)7
Lijkt wel beleid.

Telefoon 4 maal ter reperatie voor hetzelfde.
Dus slechte reperaties.

Klantvriendelijk zou het zijn een oud mobieltje na de 2e maal te geven om toch mobiel te zijn. Of een andere geste.

nee je kan een prepaid kopen of een zakelijk verlening voor 1 jaar nemen :/

Het is zwart op wit, maar niet klant gericht.
Wordt idd rustig dagje vandaag, kan nog steeds niet bellen en/of gebeld worden.

Mij hoor je niet hoor heb genoege werk te doen en gek genoeg gaat het nu allemaal een stuk sneller.

Kunnen ze dit niet 1x in de 2 weken ff doen. Een soort dagje-lekker-doorwerken-service.
Je zou ook 1 keer in de twee weken je telefoon uit kunnen zetten :P Dan heeft de rest van het land er geen last van.
LOL soms is het leven zo makkelijk... :)
Damn, zo zou iedereen het eens moeten opvatten.

We hebben al:
Nationale straatspeeldag waarbij straten zijn afgezet en zo nog enkele dagen.

Het wordt wellicht inderdaad eens tijd dat er ook een Nationale telefoon-vrij dag wordt aangekondigd waarbij Netwerk providers hun boeltje laten crashen ;) :+

Als iedereen het eens zo luchtig zou opvatten.............
Er hebben wel meer dan 1 op de 4 mensen problemen gehad. Echt iedereen hoorde ik over de problemen met vodafone.
ik kan nu nog niet bellen, sms versturen gaat wel maar komen laat aan (soms langer dan een uur). daarnaast werkt internet op m'n mobiel prima. :S

Vodafone heeft veel problemen de laatste tijd. Er is een periode geweest dat je gewoon niet je aantal belminuten kon opvragen op de website van vodafone. gewoon een paar maanden uitgelegen. bij "vodafone onder ons" kon je een tijd lang niet aanpassen met welke mensen je onderling wilde bellen. Heeft mij veel bel minuten gekost. Toen internet en nu dit.

[Reactie gewijzigd door Speedfightserv op 18 november 2009 21:11]

er hebben wel meer ....... ????

gebaseerd op (de 20 mensen die jij vandaag hebt gezien met een vodafone abo..
ik heb er zelf namelijk zeker 10 horen zeggen dat ze nergens last van hebben gehad, ik zelf ben dan nr. 11 - dus wat wil je zeggen????

en dat vodafone bepaalde dingen niet op orde heeft?? -
tja er zijn wat providers waarbij beelstatussen al meer dan een jaar niet werkten (radar)
weet overigens niet of dat nu al wel weer werkt. - in dat ligt valt het dus wel weer mee met vodafone.

storingen gebeuren nu eenmaal, - en zeker op de schaal waarop wij in nederland met data omgaan, lijkt het me niet heel onmogelijk dat er wel eens wat fout gaat.

aangezien ze al 4 signalpoints hebben lijkt het me ondoenlijk om dan maar te werwachten dat er een volledige redundancy wordt aan gelegt. lijkt me overigens ook niet wenselijk (gezien de kostenstijging die dat met zich mee zou brengen)..

kortom gewoon je klachten deponeren en verder niet huilen is mijn devies)
Denk toch eens aan mensen die zoals hier ECHT belangrijke telefoontjes niet ontvangen of niet kunnen bellen.

Een bericht uit het ziekenhuis. Een kind wat een ernstig ongeluk heeft gehad en waarvan de ouders niet bereikt kunnen worden.
Een belletje naar 112 in een noodgeval waarbij elke seconde telt (denk aan hartaanval)

En dan de minder bedreigende maar otch ook zeer vervelende gevolgen voor de zakelijke gebruikers. Als een heel bedrijf niet kan communiceren. Belangrijke communicatie over contracten of beslissing die snel genomen moeten worden die niet gedaan kunnen worden. Een back-up lijn is dan een prima alternatief als deze er is, maar als de andere partij deze nou niet heeft, of het is niet bekend hoe die andere partij op een ander telefoonnummer bereikt kan worden, dan wordt het al knap lastig of niet?

En dan de privegebruikers zoals ik zelf. Ik kan geen overboekingen doen en ook loop ik een telefoontje mis waardoor een opdracht naar iemand anders gaat. Zomaar wat vervelende zaken met gevolgen van een storing.

Van Vodafone had ik op zijn minst verwacht dat zij mij een e-mail hadden gestuurd met daarin uitleg over wat er gaande is. maar nee, dat doen ze niet. Zeer onprofessioneel. Ten tweede verwacht ik een brief waarin aangegeven wordt hoe ik gecompenseerd kan worden voor de gelede schade.

Heel simpel, dit is gewoon slecht van Vodafone.
Als je zo bereikbaar wilt zijn, zorg dan dat je niet afhankelijk bent van een enkele provider. Zo zorg je dus in feite voor je eigen redundancy.

Als je dat niet doet dan mag je er vanuit gaan dat (bij welke provider dan ook) er wel een keer een storing zoals deze zal zijn.
+2 voor deze reactie.

Er is ook hoogstwaarschijnlijk een contract getekend waarin staat dat je een uptime van een x aantal procent kan verwachten.

Als er mensen zijn die zo afhankelijk zijn van een telefoon, zorg dat dat je iig een Prepaidje van een ander netwerk bij je hebt of een vaste lijn behoud.

Je weet dat wanneer je mobiel ben je afhankelijk bent van een draadloos signaal. Als mensen opeens geen bereik hebben op een netwerk omdat je in de bossen loopt of wat dan ook ga je toch ook niet terug rennen omdat je dan misschien een hartaanval mag krijgen.
Vroegah had je de PTT met draaitoestellen die stroom kregen van de telefoon centrale. Toen had je niet op deze regelmaat dergelijk grote storingen.Hoogstens als een of ander TV programma heel Nederland aan het bellen zette }> Maar dat was dan weer in het weekend.
Ook waren we niet afhankelijk van derden voor een verbinding. Als er nu een stroomstoring is kun je ook niet bellen, die 60v via het telefoondraadje was nog best ergens goed voor.

Sinds alles commercieel moest worden hebben we een hoop ingeleverd aan zekerheid. Bedrijven zullen altijd een afweging maken om zoveel mogelijk winst te maken, driemaal raden welke kant die balans opgaat, zekerheid of meer winst.

Let eens op als je in het journaal een interview in de tweede kamer ziet, als op de achtergrond de telefoon gaat bij b.v. de receptie hoor je altijd zo'n ouderwetse tringel. Driemaal raden waarom ze op dergelijke cruciale plekken dergelijke telefoons gebruiken. Ook het nieuws een dag of wat geleden gevolgd waarin een nieuw noodnet voor overheden, ziekenhuizen, etc. werd aangekondigd? Blijkbaar vinden die de betrouwbaarheid ook niet hoog genoeg om enkele commerciŽle partijen als redundantie te gebruiken.

Foxdegekste: nee...

[Reactie gewijzigd door Asmo` op 19 november 2009 14:41]

Let eens op als je in het journaal een interview in de tweede kamer ziet, als op de achtergrond de telefoon gaat bij b.v. de receptie hoor je altijd zo'n ouderwetse tringel.
Is dat niet de bel die alle kamerleden oproept om te komen stemmen?
Ja tuurlijk iedere particulier gaat 2 telefoons aanschaffen en betalen.

Vind je het zelf realistisch klinken?
vroegah - was iedereparticulier per defenitie niet 'mobiel' berijkbaar...
Ik weet niet of jij vodafone hebt? Maar het is om kotsmisselijk van te worden!
Ik wacht al de hele dag op een belangrijk telefoontje van het ziekenhuis! En ik kan gewoon niet bereikt worden!
Bij HI is mij dit nog nooit voorgekomen :( Vandaag heb ik ernorm veel mensen hierover horen klagen. Ik denk dat het heel wat mensen treft.. Ga maar kijken op FokForum :/
Ja, die samenkomst van omstandigheden is zeker zeer vervelend te noemen, maar om nou direct te zeggen kotsmisselijk te worden van Vodafone.. Nee

In het algemeen heb ik weinig te klagen, het bereik is goed (zelfs 'in te midle of nowhere', denk aan visstekjes in Friesland enzo), en de klantenservice (als ik die al moet bellen) behandeld me ook altijd goed, zelfs om 3:00 's nachts!

Ben nu niet voor niets 8 jaar klant. Maarja, het blijft een bedrijf, er kan wat fout gaan.. Ze doen het heus niet expres.

En wat mijn bereikbaarheid, ik geef altijd meerdere telefoonnummers door als het iets belangrijks betreft (zoals privť/werk/thuis), dan heb je die situatie niet....
Sinds wanneer werken ze bij de klantenservice na 22:00? Heb nog nooit iemand te pakken gekregen 's nachts. Doe mij dat nummer eens wat je dan belt? Ik werk vooral op on-christelijke tijdstippen, lijkt me heerlijk om dan zaken te kunnen regelen in plaats van overdag tientallen minuten wachten op een medewerker.
Zelfs de Utrechtse trams rijden niet. Zielig dat Connexxion zich zo afhankelijk opstelt van een telefoonnetwerk....
Heb je liever dat er ongelukken gebeuren dan?
Het gaat er meer om dat zoiets dus een mega SPOF is.. Portofoons bijvoorbeeld zijn dat betreft een stuk minder afhankelijk.
Portofoons hebben ook een erg klein bereik. Verder heeft elk netwerk z'n nadelen. De enige oplossing hiervoor is meerdere netwerken gebruiken; KPN en T-Mobile hebben namelijk in het verleden ook soortgelijke problemen gekend.

Het kan de beste overkomen. Gaat er alleen om hoe ze het nu gaan oplossen...
Maar wat ik zo vreemd vond is dat ik zowel gisteravond als vanochtend (toen de trams eruit lagen) gewoon met VF kon bellen/internetten,
Gaat er bij mij niet in dar *geen een* chauffeur kan bellen. En idd, waarom niet meer netwerken, Desnoods bij een langere storing (> een paar uur) gewoon improviseren iemand naar een telefoonwinkel sturen en een paar simkaarten kopen...
Maar ja ...ambtenaren en improviseren... dat gaat niet samen. Nee hoor mag niet volgens de regeltjes...
Ik dacht gisteren, lijkt wel India of zo....
Je zou toch denken dat zulk belangrijke hardware redundant is uitgevoerd.

Al het mobiele verkeer loopt via een van deze poorten.
In dit geval lijkt deze hardware mij heel belangrijk
ze hebben er 4? en ik weet niet hoeveel klanten 1 zo'n ding kan hebben maar ik ga uit da ze het met 3 ook wel zo'n beetje afkunnen (met af en toe wat verbindingsproblemen), als dat nu toch niet zo blijkt zal er vast ove nagedacht gaan worden... - echter. zomaar even een van de gateway's van zo'n groot netwerk redundant uitvoegen is behoorlijk duur.

en dan gaan we er hier nog vanuit dat het om hardware falen gaat... vaak genoeg zie je bij redundancy het zelfde probleem ook op de mirror als het om softwarefalen gaat...
Het kan wel kloppen dat als 1 van de 4 signalling gateways er uit valt meer dan een op de vier klanten getroffen zijn door de storing.

Je moet het zien als een file op de snelweg, als je 4 rij stroken hebt en er 1 afgesloten wordt de overige 3 daar heel veel last van hebben,helemaal als je netwerk al heel vol zit en er weinig over capaciteit is.

Note: Vodafone heeft bijna geen over capaciteit :X
In het oosten van het land heeft Vodafone elke woensdag problemen. En elke keer loopt men dan te klooien met het dataverkeer waardoor je met zo'n internetdongle dus weer verstoken bent van internet...of de snelheid is weer verschrikkelijk laag. Dus voorlopig zal Vodafone daar nog last van hebben, want die storingen lopen al een maand of 7. Wat me wel dan opvalt is het smoezenpakket dat Vodafone klaar heeft liggen...althans: daar lijkt het sterk op met al die wisselende antwoorden. Maar algehele compensatie met zo'n grote storing schijnt uit den boze te zijn: de vette winst gaat ALTIJD voor het fatsoen en de menselijkheid.
Zou jij dan tevreden zijn als je naar rato 1 euro terugkrijgt op een maandbedrag van 30 euro?
Nee, maar men zou 1 maand de abbonementskosten kunnen overslaan bij telefoon en dongle, en voor de prepaiers een tientje op dat kaartje kunnen storten. Dit jaar al elke week op woensdag een storing...dat zegt mij meer dan genoeg. Ik denk dat de bonus voor de directeur belangrijker is dan een goed functionerend netwerk met genoeg capaciteit en kundige reperateurs.
Mijn vader heeft een zakelijk abbonement en heeft gewoon ontvangst, kan gebeld worden en zelf bellen terwijl ik 0,0 ontvangst heb.

EDIT:

Nu wel ontvangst maar kan nog niet bellen.

Op zich voor mij geen ramp ware het niet dat vandaag/morgen ik geld moest overboeken naar CJIB en dat via SMS gaat (ING -> TAN). Dan word het in ene erg vervelend.
het hele bedrijf waar ik werk heeft vodafone zakelijk, en bij ons kon niemand bellen. (of gebeld worden, wat best lekker rustig was ;) )
hadden wij dus ook, gelukkig was/is de storing vrij laad begonenn, werd nog rond 12:30 gebeld door TNT vond het adres niet, die kon me toen gelukkig nog bellen :D

anders had ik nu niet me HTC HD2 gehad :D
... waar je niet mee kunt bellen :+
Sorry, kon het niet laten :X
1 2 3 ... 16

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True