Microsoft wil Windows Mobile op prepaidtelefoons

Microsoft zoekt samenwerking met fabrikanten die Windows Mobile-smartphones maken en die via prepaid verkocht kunnen worden. Op die manier wil de softwaremaker het marktaandeel van zijn mobiele OS vergroten.

Een van de fabrikanten die dan Windows Mobile-smartphones zou gaan maken is het Chinese ZTE, die eerder dit jaar het 'Vairy Touch'-touchscreentoestel met een prijs van zestig euro voor T-Mobile maakte. Deze fabrikant moet in staat zijn een Windows Mobile-smartphone te maken die als prepaid verkocht wordt, zegt Maarten Sonneveld, business group lead mobile communications bij Microsoft Nederland. "Dat zou smartphones naar een nieuwe markt brengen en dat is interessant voor ons." Microsoft wil daarom samenwerken met zulke fabrikanten.

HTC zal dat in elk geval niet gaan doen. "Onze Touch2 is een smartphone die we verkopen voor 299 euro", aldus HTC Benelux-directeur Mark Moons. "Dat wordt intern bij ons goedkoop genoemd, maar is het natuurlijk niet. Het valt in de mid-range categorie. Het is best mogelijk dat we iets goedkopere modellen maken, maar prepaid gaan we waarschijnlijk niet doen. De concurrentie is daar veel groter dan in de high-end categorie waar veel van onze toestellen in vallen." De goedkoopste HTC is de Snap, die voor nog geen 270 euro wordt gekost. Daar zit geen touchscreen op, maar wel een qwerty-toetsenbord.

Het is onbekend of en wanneer de eerste smartphones met Windows Mobile in combinatie met prepaid worden verkocht. Ook Android-toestellen lijken steeds goedkoper te worden: het goedkoopste Android-model is momenteel de T-Mobile Pulse, die voor 250 euro over de toonbank gaat. In Groot-Brittannië wordt die via 'pay as you go' aangeboden, de Britse variant van prepaid.

Door Arnoud Wokke

Redacteur

07-10-2009 • 12:17

58 Linkedin

Reacties (58)

58
57
30
0
0
15
Wijzig sortering
De mensen die een Prepaid telefoon kiezen kiezen vooral een telefoon 'om te bellen' en hoeven 99% geen toeters en fratsen.

De mensen die een Smartphone nemen nemen geen prepaid omdat toegang tot internet belachelijk duur is.

Ik begrijp niet dat ze dat willen, maar ben wel van mening dat Windows Mobile echt in de budget bakken moet om nu nog verkocht te kunnen worden. Helaas is dat alleen niet de doelgroep die een smartphone zou willen.

[Reactie gewijzigd door Deem op 7 oktober 2009 12:26]

Nou sorry, maar dat zie je toch echt verkeerd!
De gemiddelde puber wil zo veel mogelijk fratsen op zijn/haar telefoon, voor zo min mogelijk geld ...
En omdat ze nog geen 18 zijn, is een abo uitgesloten ...
Oplossing? Prepaid!

Dus WinMO zal zeker stijgen in aandeel als ze zich storten op dit segment in de markt.
Of het een haalbaar iets is ... is een tweede :)
Hier ben ik het helemaal mee eens, ouders vinden hun kind meestal te jong voor een abbonement maar toch willen ze een mobiel waar ze mee gezien kunnen worden, met veel mogelijkheden.
wilt niet weten hoeveel ouders zo achterlijk zijn, en je advies negeren, als je zegt dat het niet slim is een abbo te nemen voor een kabouter van 7-8jr oud.
Ongelofelijk hoeveel mensen dat toch doen; kids moeten bereikbaar zijn :?
En na 2mnd staan ze met tranen in de winkel; rekening 600euro, telefoon kwijt abbo door betalen etc. |:(
Misschien verkeerde optiek; maar de consument is dom :X en die moet jij goed instrueren / voorlichten
Tja, instrueren/voorlichten.... Een verkoper moet natuurlijk zijn provisie halen. Tuurlijk heb je ethisch besef, maar die heeft natuurlijk ook grenzen. Daarbij mag de consument zelf ook wat verantwoordelijkheid nemen. Sterker nog, in dit soort gevallen staat dat voorop.
Ik denk dat je, als je die ene keer de 'ouder' goed duidelijk maakt waar ze aan beginnen, en ze je advies in de hand nemen, ze best wel eens vaker terug zouden kunnen komen wanneer ze voor zichzelf een nieuw toestel zoeken, want je hebt immers een eerlijk advies gegeven, en eerlijkheid duurt het langst! (maar levert in deze business IMHO het meeste op)
Ik denk dat je het anders kan bekijken dan dat. De markt van smartphones is echt een apart segment in de telefoonbusiness.

Mijn vriendin moet absoluut geen smartphone hebben. Ze wil hem niet en waarschijnlijk gebruikt ze toch niet alle functies.

Ik daarentegen ga het liefst zo snel mogelijk tegen de edge van zo'n toestel.

Zo is het ook met tieners die nog geen abo mogen afsluiten. Sommigen willen graag een smartphone maar anderen ook totaan niet. Dit heeft niet veel te maken met de ouders en je kan ook prima gezien worden met een mobiel die geen smartphone is. Er zijn echt ontzettend mooie Nokias (behalve N-serie) op de markt :).
Met Windows Mobile word je inderdaad wel gezien ja, wanneer je constant de stylus achter in de resetknop steekt :+
Dat wil men wel, maar hoeveel komen daar niet op terug binnen 1 week?
Werkt toch te ingewikkeld, traag en slomer dan hun oude nokia.
Sommige consumenten hebben er baad bij, maar denk dat overgroot gedeelte de volgende keer weer een normale telfoon neemt.
Helaas; prepaid kan niet retour. Smartphone's horen niet (op groote schaal) in prepaid thuis imho
Smartphone's horen niet (op groote schaal) in prepaid thuis imho
Ik zou niet weten waarom niet. Er zijn maar zat gebruikers die een echte pda zoeken waar je ook nog af en toe eens een telefoontje mee pleegt. De (afgezaagde) grap begint hiermee waarheid te worden waarin mensen alle specs van hun nieuwe telefoon opsommen en waarbij 1 omstander vraagt of je er ook mee kan bellen.....

De oorspronkelijke pda is weggedrukt omdat alle opties ook in een telefoon konden maar daarmee druk je ook de mensen weg die alle meuk wel zien zitten maar niet zoveel bellen. Dat wordt hiermee opgelost.
Toch hou je het grote probleem dat de 'goedkopere' toestellen, vaak niet de capaciteit hebben om het OS super vlot te kunnen draaien.
Dus alle mogelijkheden van een smartphone zijn dan aanwezig, maar het daait dan gewoon niet lekker.

Ik kan mij nog herinneren dat ik mijn eerste telefoon met camera had, super de lux, maar niet duur. Toch was het een verschrikkelijk slome bedoening. Foto's nemen duurde echt mega lang, menu laden, etc.
Nu is het wel zo dat we in de techniek verder zijn, maar het OS + apps. worden ook zwaarder, maar de toestellen moeten wel uitgerust zijn met de goedkope technieken, omdat anders de prijs te hoog wordt voor een prepaid telefoon.

Dus ik zeg, niet doen.
Toch hou je het grote probleem dat de 'goedkopere' toestellen, vaak niet de capaciteit hebben om het OS super vlot te kunnen draaien.
Lijkt me niet zo'n probleem. Een high-end toestel is ook niet in staat om WM vlot te kunnen draaien, en het verschil tussen sloom (normale WM smartphones) en super sloom (WM op trage hardware) is niet zo groot als het verschil tussen een degelijk OS en WM.
Een high-end toestel is ook niet in staat om WM vlot te kunnen draaien,
Hier haakte ik al af met lezen, dat is gewoon onzin wat je daar wegtypt. WM6.1 en WM6.5 draaid prima op alle moderne telefoons. Natuurlijk kan het nog sneller, en zal het niet zo vlot eruit zien als een iFöhn of een Palm Pre omdat er geen hippe transition effects worden gebruikt.

Windows Mobile heeft echter een aantal heel vreemde keuzes gemaakt bij het ontwerp, waar ze nog steeds niet, ook niet met 6.5, vanaf zijn gestapt. 16-Bit kleurenpalet, 32MB geheugen limiet per applicatie en het feit dat de kernel en de software gecompileerd is voor antieke ARM9 processoren zorgt dat het kwa technische architectuur niet op kan tegen nieuwe OS'en zoals WebOS en Android.

Bovenstaande ristricties zorgen er echter wel voor, dat budget Windows Mobile phones geen enkel probleem moet zijn. Een chinese chipontwerper hoeft enkel maar een goedkope ARM9 licentie te kopen, deze een beetje hoog te klokken, een goedkoop LCD'tje, en de minimaal bruikbare hoeveelheid RAM erin te doen, 'et voila' het werkt.

ps. als je beweer dat dit (HTC Touch HD2) niet vreselijk vlot is, dan ben je niet goed snik.

[Reactie gewijzigd door SirNobax op 7 oktober 2009 14:07]

Toch hou je het grote probleem dat de 'goedkopere' toestellen, vaak niet de capaciteit hebben om het OS super vlot te kunnen draaien.
Dus alle mogelijkheden van een smartphone zijn dan aanwezig, maar het daait dan gewoon niet lekker.
Een MDA Vario en MDA Touch draaide op 200 Mhz dual processor. Die processoren konden redelijk meekomen voor die tijd. Als ze nu dezelfde specs in de telefoon houden, de techniek is immers al afgeschreven en daardoor kun je de prijs lager houden. Dan heb je een telefoon die redelijk kan meekomen voor zijn prijs.
Nou, ik persoonlijk denk dat de 'simpelere' consument echt geen windows mobile gaat trekken hoor, en dan bijvoorbeeld al sneller kiezen voor een gebruiksvriendelijk Android toestel. De pulse kost bijvoorbeeld al 250 euro.
idd, ik loop al een tijd te kijken naar een betaalbare(!) pre-paid telefoon die WM / Android heeft.
De htc tattoo komt eind deze maand prepaid uit..(simlock vrij) (android)
ik zit er ook over te denken om die te halen en waneer nodig via vodafone internet te nemen (blox voor 1 maand net iets minder dan 10 euro, vooruit betaald, relatief onbeperkt internet (hun voorwaarden zijn erg redelijk!))

@deem
er zijn dus wel degelijk mensen die een smartphone kopen en BEWUST geen abbo nemen.. dus dat "belachelijk" duur internet valt ook wel mee.. wil je het een maand of 2 maanden niet hebben? (niet nodig) prima! dan neem je het niet.. waarbij je bij je abbo er altijd voor betaalt :)

ik spreek iniedergeval voor mezelf maar ik wil hem ook gebruiken als "pc" (dus veel wifi, applicaties die op netwerken werken (WOL, ssh enz) en dat het ook nog kan bellen is alleen maar een plus.. dus ik denk dat jou punt zeker niet voor iedereen opgaat.
het is dus ook niet zo dat ik het wil voor al die snufjes. maar omdat ik het momenteel gewoon mis, en het niet altijd handig/mogelijk/wenselijk is om er een pc/laptop bij te pakken (lees: even het weer checken, of de ns site op storingen, ik noem maar wat)

@ artikel
ik denk dat er in de smartphone markt sowieso een leegte zit.. het midden sigment begint EINDELIJK een beetje opgevuld te worden met o.a. de HTC tattoo, en ik denk als ze nog 1 stap lager kunnen fabriceren dat dat onwijs goed zal verkopen, mensen die een mid of high end smartphone te duur vinden maar wel bijvoorbeeld 150 euro er aan uit willen/kunnen geven. denk dat als je die hele markt aan de windows mobile kan krijgen dat je een behoorlijk markt aandeel pakt.


@ Rudi Vader hieronder
dat is dus precies mijn punt, en dat kan ik natuurlijk alleen voor mij zelf zeggen maar dat is wel de reden dat ik een smartphone wil/neem

[Reactie gewijzigd door GhostShinigami op 7 oktober 2009 15:14]

Je kan natuurlijk ook zoeken naar een tweedehandstoestel. Ik weet niet wat je budget is (wrs tot €100), maar op marktplaats is vast wel een goedkoop toestel te vinden.
Ik heb een smartphone met prepaid. Vooral vanwege de extra functionaliteiten dat eraan verbonden zijn (wifi gebruik ik zeer intensief aangezien ik hier geen gsm bereik heb, agenda is onmisbaar geworden, snel een documentje of spreadsheet typen,...). Waarom vinden zeer veel mensen het vanzelfsprekend dat je met een smartphone een abonnement moet hebben? Vroeger waren er toch ook smartphones en was er nog geen (niet zo goed/duur/...) mobiel internet, vergeet men de groep die de smartphone nog steeds gebruikt waarvoor ze in de eerste plaats zijn gemaakt (een uitgebreide agenda, beter kunnen typen, mails onderweg lezen en al antwoorden in de sent box zetten,...). Er zijn zoveel redenen waarom ik mijn smartphone gebruik en geen enkel houdt in dat ik een abonnement nodig heb.

[Reactie gewijzigd door SMGGM op 7 oktober 2009 13:08]

Ik ben het volledig eens met je punt. Maar ik denk dat M$ voor alle gebruikers hun applicatie beschikbaar willen stellen, dus voor prepaid gebruikers die wel toeters en bellen enz willen is dit misschien een uitkomst
Haha toeters en fratsen...óf toeters en bellen óf fratsen :o
Onzin, bij vodafone heb je bij prepaid al voor een tientje in de maand internet. Dit is een uitkomst voor mensen die geen abbo kunnen krijgen, en toch een smartfone willen on bijvoorbeeld tomtom te draaien.

Mijn zege hebben ze :)

[Reactie gewijzigd door MarkW800i op 7 oktober 2009 12:29]

Ook een uitkomst voor mensen zoals ik die zelfs de goedkoopste belbundel niet opmaken in een maand, maar onderweg wel behoefte hebben aan toegang tot internet. Als Windows Mobile dan de programma's biedt die jij nodig hebt (niet voor mij, dank je) dan ben je er mooi mee geholpen. Goede ontwikkeling dit.
Mijn VF abbo kost inclusief onbeperkt internet 15 euro in de maand, ik had al een telefoon dus Sim Only VF scherp gekozen. Dus om nou om kosten te besparen eerder een prepaid + internet aan te schaffen in plaats van een abbo + internet is een beetje vreemd.

Ik denk dat je je ook vergist in wat pre-paid bellers van een telefoon verwachten: ofwel al die toeters en bellen interesseert ze geen reet (anders namen ze wel een abbo met een dure foon), ofwel ze hebben gewoon het geld niet voor een dure telefoon + abbo + data abbo, en dan hebben ze waarschijnlijk ook geen geld om voor 100 euro er nog de TomTom applicatie (en een auto) bij te kopen

Prepaid + internet is volgens mij gewoon een niet-bestaande markt, dus deze prepaid smartphones, ik zie het nut er niet van in. Of je wilt bellen en internetten en dan neem je een abonnement, of je wil alleen maar bereikbaar zijn en geen vaste kosten hebben en dan koop je een prepaid. Iets er tussenin gaan verzinnen is volgens mij echt op zoek gaan naar een manier om je product in de markt te dumpen, op wat voor manier dan ook..

Zegt wel weer wat over het vertrouwen dat MS in zijn eigen WM heeft... :X

[Reactie gewijzigd door johnbetonschaar op 7 oktober 2009 13:49]

Nou omdat je bijv dus ook een sim-only aboo af kan sluiten naast een prepaid telefoon in sommige gevallen ben je dan goedkoper uit en bij VF kan je voor 10 euro per maand ook internetten met pre-paid? What where you saying again?
Sorry, kan je dat nog eens herformuleren want ik snap werkelijk waar niet wat je nou eigenlijk geschreven hebt?
Bij het Vodafone Scherp abonnement zijn Blox, zoals de onbeperkt internet Blox, uitgesloten. Hoe heb jij dan onbeperkt internet geregeld? :?
Ben gewoon vlak voor afloop van mijn abbo gebeld door Vodafone die me allerlei bundels wilden aansmeren en toen heb ik gezegd dat ik zelf al een nieuwe telefoon had gekocht en van plan was op zoek te gaan naar het goedkoopste sim-only abbonnement met minimaal hetzelfde aantal belminuten, en toen kwamen ze met VF scherp aan. Dus nu heb ik niet alleen 50 belminuten meer dan voorheen, maar ook nog een SMS bundel van 20 SMS'en per maand, voor een kwart van wat ik eerst betaalde... Denk dat daar geen prepaid abbo tegenop kan, als je daadwerkelijk ook nog zelf wilt gaan bellen :-P

De VF internet blox heb ik daarna gewoon via my vodafone aan kunnen zetten, geen enkel probleem mee gehad...
en toch een smartfone willen on bijvoorbeeld tomtom te draaien.
Een wat om tomtom te draaien? De meeste mensen kopen gewoon een tomtom als ze een tomtom willen hebben hoor... Jouw opmerking klinkt een beetje als "ik had een nieuwe stoel nodig in de woonkamer dus heb ik maar een auto gekocht". :+
Omdat je veel meer krijgt dan alleen tomtom ook al koop je hem om die functie?

Klinkt meer als ik heb ipv van een mediaplayer met hdd een computer bij me tv gezet hebben... Meer opties dan je in een mensenleven op kan noemen en als de prijs niet veel scheeld is dat mooi meegenomen ;)
Ik begrijp niet dat ze dat willen.
ik wel.. Namelijk
Op die manier wil de softwaremaker het marktaandeel van zijn mobiele OS vergroten.
En op die manier hopen ze op lange termijn dus ook meer High end toestellen met Windows Mobile te verkopen
Het is niet verkeerd om Windows Mobile op deze manier te gaan distributeren, maar of het veel gebruikt zal gaan worden is de vraag. Ik verwacht wel dat dergelijke toestellen aan de prijzige kant gaan worden.
Promoot het als een MSN toestel (bijvoorbeeld met 30 dagen internet blox van VF) en dan zou het mij niets verbazen wanneer die kids bij de ouders gaan zeuren.

Dat je het ook via Fring (op meerdere platforms) kunt doen weten die mensen (helaas) vaak niet.
off topic: Het is distribueren (zonder de t ertussen)

on topic:
Als ms het graag op prepaid smartphone wil hebben, zullen ze ervanuit gaan dat de prijs voor winM6.5 laag zal moeten blijven.

Het gaat ze gewoon om het markt aandeel. De winst willen ze waarschijnlijk halen uit Windows Mobile Marketplace.
Ik vrees vooral dat de goedkope toestellen niet zijn toegerust om WinMo een beetje vlot te laten draaien. Om nog maar niet te spreken van de apps. Snap wel dat MS op deze manier wil proberen zijn schamele marktaandeel op te krikken maar of deze strategie gaat werken?
Er is maar één manier om WinMo aan de man te brengen en dat is het OS beter maken. MS zit zich door allerlei bochten te wringen om een groter marktaandeel te krijgen maar begin eerst eens te programmeren en breng vaker nieuwe releases uit.
Maar als je 100en euro's betaald voor een toestel wil je ook dat het ding degelijk werkt. Als het dan traag is valt het tegen en breng je het terug. Voor budget toestellen van een paar tientjes is dat van minder belang, zolang je er maar mee kunt bellen en sms'en.

Ik denk verder niet dat je goedkope telefoons kunt maken met een te duur OS. De WM licentiekosten gaan een te groot deel van de prijs van het toestel uitmaken als je het op budgetdingen zet.

Ben het verder met je eens hoor, laten ze eerst een degelijke versie maken van hun software voordat ze er nog meet toestellen mee willen verkloten. De schaal tussen huidige WM toestellen loopt niet van "slecht" tot "goed" maar van "heel slecht" tot "slecht". |:(
Voor HTC laat men de Benelux-directeur aan het woord, maar het hele artikel lijkt me nauwelijks van toepassing op de Belgische markt?
In Belgie koop je namelijk gewoon een toestel, en je steekt er de sim-kaart in die je wil gebruiken.
Ik gebruik dus nu zelf meer dan een jaar de Samsung Omnia met windows mobile en een prepaid kaartje.
Ik bel vrij weinig, dus daarvoor komt het prepaid kaartje mij het voordeligst uit.
Ik koos dan ook voornamelijk voor een smartphone zodat ik verschillende functies steeds op zak heb (muziekspeler, gps, fototoestel, rekenmachine, zaklampje, internet via wifi, en ja ook wel een telefoon)

[Reactie gewijzigd door Adion op 7 oktober 2009 13:02]

Mogelijk omdat alles vanuit 1 benelux kantoor verkoopt, en dus niet echt sprake is van een 'nationaal' kantoor?
Ik vind dat Windows Mobile ook op Prepaid moet komen. Je kan de meeste telefoons ook prepaid kopen, en daar staat dan geen Windows Mobile op. /lame

Vind dat ze wel een beetje prijzig zijn. De goedkoopste is 250 Euro, dat is voor een arme student als ik :'( best veel geld. Worden de prijzen nog iets lager? Dat gaan zeker meer mensen prepaid toestellen halen!

[Reactie gewijzigd door iPims op 7 oktober 2009 12:25]

Zou het misschien zijn omdat prepaid-bellers hun telefoon maar voor 2 dingen willen gebruiken: bellen en texten? Wat heb je nou aan een smartphone met 1001 functies als je niet eens een data-abbonement hebt...
Misschien wil iemand zijn smartphone gebruiken voor zaken waarvoor geen data abonnement nodig is?

Bijvoorbeeld als vervanging van de TomTom. Als PDA, waarbij de synchronisatie van data naar de desktop met Bluetooth gaat, en er geen behoefte is voor het ontvangen van data buiten kantoor uren?

Ik zie genoeg mogelijkheden. Smartphone betekent meer dan alleen een webbrowser.
Misschien wil iemand zijn smartphone gebruiken voor zaken waarvoor geen data abonnement nodig is?

Bijvoorbeeld als vervanging van de TomTom. Als PDA, waarbij de synchronisatie van data naar de desktop met Bluetooth gaat, en er geen behoefte is voor het ontvangen van data buiten kantoor uren?

Ik zie genoeg mogelijkheden. Smartphone betekent meer dan alleen een webbrowser.
Dan heb je toch echt een GPS ontvanger nodig. Ik denk niet dat die bij een prepaid toestel zit ingebouwd... Natuurlijk heb je nog externe BT GPS ontvangers, maar ik heb eigenlijk geen idee hoeveel die tegenwoordig kosten.
De goedkoopste kost tegenwoordig rond de €20 maar meestal ligen de prijzen tussen de €40 en de €80
Je vergeet een ding te noemen: WiFi

Als jij het grootste deel van je tijd besteed in gebouwen waar je het WiFi netwerk op mag is het nut van een data abonnement al kleiner.
Dat je niet kan browsen in de auto/trein/kroeg is geen groot probleem voor velen.

Een potente smartphone met prepaid is dus wel degelijk een nuttig iets. Dat de telco's je dat liever niet verkopen is een ander verhaal.
Ik heb een touch diamond met een prepaid simkaart bij vodafone en daarmee kan ik gewoon voor 10, - per maand onbeperkt internetten hoor :)
gaat er dan elke maand 10 euro van je prepaid tegoed af?
Yep. Elke maand een e-mail sturen om de Blox opnieuw aan te sluiten. 9,95 euro wordt van je beltegoed afgeschreven en je kunt weer een maand vooruit. :)
je zal waarschijnlijk met je tegoed de Blox (tm) moeten kopen, wat neerkomt op 10 per maand.
ongeveer zo'n zelfde constructie als orange world (rip?) ooit had.
Ik heb een smartphone van 500 euro zónder data-abonnement hoor. Ik zit 95% van mijn tijd binnen het bereik van een wifi-netwerk waartot ik toegang heb, alleen als ik naar huis reis zo'n half uurtje niet. Verder internet ik niet eens zoveel op m'n mobiel aangezien ik vrijwel altijd een laptop bij heb. Gebruik hem 't meest voor allerlei zakelijk apps, foto's maken/kijken, filmpjes maken, sms'en, bellen, agenda, google maps. Ik heb een datadienst niet nodig hoor :)
Bij die grote besturingssystemen draait alles om mobiel internet. En zoals ik weet is er geen mobiel internet in gewone prepaid pakketjes.
Bij Vodafone kun je gewoon een Blox aansluiten iedere maand. En als het goed genoeg verkoopt, volgt derest ook.
Maar T-Mobile heeft toch al een goedkope pre-paid telefoon met windows mobile erop:

T-Mobile Vairy Text , prijs 80 euro:
http://www.t-mobile.nl/pe...aidDetails&ProductId=6849

Update:
oops. De HTC versie (Snap-S520) Draait op win-mobile.
Zo te zien de T-mobile variant niet.

[Reactie gewijzigd door 7th op 7 oktober 2009 14:25]

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

    Relevantere advertenties

    Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

    Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

    Ingesloten content van derden

    Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

    janee