Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 19 reacties

THQ heeft een uitbreiding aangekondigd voor Warhammer 40.000: Dawn of War II. Met Chaos Rising komt in 2010 een nieuwe tegenstander beschikbaar, alsmede nieuwe wapens en multiplayer maps. Chaos Rising wordt ontwikkeld door Relic.

Warhammer 40.000: Dawn of War II - Chaos Rising staat gepland voor het voorjaar van 2010 en wordt ontwikkeld door Relic, dat ook het origineel voor zijn rekening nam. In de multiplayer-modus kan het leger van de nieuwe Chaos Space Marines ook bestuurd worden, in tegenstelling tot de single player campaign. Daarnaast worden de andere rassen in de multiplayer-modus uitgebreid met nieuwe eenheden en zijn er nieuwe multiplayer speelvelden aangekondigd.

In de uitbreiding wordt een nieuw ras in de vorm van de Chaos Space Marines geïntroduceerd. Dit nieuwe ras bedreigt de Blood Ravens, nadat deze in Warhammer 40.000: Dawn of War II hun eigen territorium hadden veiliggesteld. In de op handen zijnde nieuwe oorlog krijgen de Blood Ravens de beschikking over nieuwe wapens en is de level cap verhoogd naar 30. In de oorspronkelijke game kon slechts level 20 worden gehaald.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (19)

Het verbaast me dat er een uitbreiding geplanned staat. Ik had het het idee dat DoW II (zeker in vergelijking met deel 1) een zware flop was. Ik hoorde niemand in mijn omgeving er iets positiefs over zeggen en het bracht niet hetzelfde als DOW of COH teweeg. Er waren op steam zelfs gratis maps, tenminste ik meende dat ze gratis waren, te downloaden i.c.m een update. Maar goed, misschien heb ik me daar dan in vergist en is het wel een hit gebleken.
Het zal mij persoonlijk verbazen dat het een hit was.

Mogelijk hebben nog heel wat mensen het spel gekocht zonder reviews te lezen, en op goed vertrouwen dat het zoals de 1 ging zijn. Persoonlijk, zodra ik las dat base building eruit gehaald was, en gans de "risk" deel zoals enkel posters het noemen hierboven eruit gehaald was...

Soms begrijp ik de bedrijven niet.

Winnende formule -> Developers: "Zullen we vlug de boel omdraaien, en iets totaal anders proberen".

Doet me denken aan wat ze met Company of Heroes uithaalde, en de Tales of Valor expansie. Toevallig van dezelfde developers ... Precies dat er iemand aan de top ineens zei... Nu gaan we iets anders doen. Al onze games moeten minder over de base building zijn, maar meer over de units.

*Plop* ... Company of Heroes: Tales of Valor, Warhammer 40,000™: Dawn of War II.

Ik zeg niet dat het slechte games kunnen zijn, maar het paste niet in de serie, en waren volgens mij games dat geen opvolgers waren, maar een zij project ( waarbij Warhammer, de twee niet als title verdiende ).

Maar ja, wie ben ik ... Een eigenaar van de andere games, die hun nieuwe producten niet koopt :)

Algemene regel bij games: Expand, Improve on a winning formule. M.a.w, smijt de boel niet effen overhoop, omdat je wilt gaan experimenteren met een andere game style.

Interessant detail:

De metacritic score van Warhammer I & II, zijn 86 & 82. Niet veel verschil zou je zeggen. Terwijl de user score op de I, 94 is, en op de II, 82.
Dawn of War 2 was een gigantische hit!
In de eerste weken van de release kwam hij in verschillende landen direct op nummer 1 in de sales charts, het was meteen de nummer 1 bij direct2drive en ook bij steam kwam hij hoog binnen en heeft goed verkocht.
Met een gemiddelde score van 85% bij game reviewers was het te verwachten dat er een uitbreiding zou komen, en gelukkig maar, ik zat er al op te wachten.
Dat komt waarschijnlijk omdat DoW1 en DoW2 behoorlijke verschillen had, een hoop mensen die DoW1 erg vet vonden waren niet te spreken over DoW2, maar juist een hoop mensen die Dow1 niets vonden waren weer te spreken over DoW2.

Zelf vind ik beide erg leuk, hoewel de latere uitbreidingen iets minder sfeer hadden dan de eerste uitbreiding (ik vind een linear verhaallijn iets leuker in single player).
Waarom wil iedereen zo graag een basis bouwen, dat is toch het meest boring wat er is? Ga SimCity spelen :+

Vond het juist lekker verfrissend dat je de aandacht puur bij de battles kan hebben. De campaign was af en toe wel wat lame maar zeker niet slecht.
Real Time Strategy. Als ik Real Time Tactics wil spelen dan ga ik wel weer aan de gang met Jagged Alliance ofzo.
Basis efficient bouwen is het leukste aan een rts. Neem dat weg en je hebt een hap lucht. En zo denken er velen over. Het probleem is dat de men alleen bij de developers begint te bitchen als er iets niet naar hun zin is. Als vervolgens de developer naar die kritiek gaat luisteren dan eindig je met een spel die voor de 10% die het bestaande spel niet intressant genoeg vonden wel leuk is, en de menigte die het vorige spel zo geweldig vonden en het tot een verkoop succes gemaakt hebben het spel vervolgens laten liggen.

Echte RTS freaks worden in de kou gezet in ruil voor een hogere toegangkelijkheid. Wat op zijn beurt weer zorgt voor meer omzet. Ik kan me geen enkele aankomende RTS voor de geest halen die mij aanspreekt. Zelfs de developers van Supreme Commander hebben hun ziel veruild voor een bak geld. Naar mijn mening is RTS dood.

[Reactie gewijzigd door Seth_Chaos op 22 september 2009 12:12]

Zelfs de developers van Supreme Commander hebben hun ziel veruild voor een bak geld. Naar mijn mening is RTS dood.
O? Het ziet er inderdaad wat C&C achtiger uit, maar ik verwacht er veel van. Zolang ik nogsteeds alle oude units heb en de superunits niet te gek worden vind ik het prima. Ik ben nu al nieuwsgierig hoe een nuke eruit gaat zien met de nieuwe physics engine :).

RTS is niet dood, er wordt alleen mee ge-expirimenteerd. Of dat goed is weet ik niet. Ik ben toch een tijdje verslaafd geweest aan DOW2 en hoop dat ze met deze uitbreiding een hoop verbeteren (multiplayer gameplay, meer variatie singleplayer).
Ik moet zeggen dat ik dat "risk achtige gedoe" juist wel leuk vind, anders kun je net zogoed skirmish pakken dan heb je ook gewoon multiplayer..

Kortom voor mij was het wel welkom eens wat anders alleen waren er teveel missies van hetzelfde.
Dat Risk achtige gedoe kon ook best leuk zijn met een goede implementatie. Ik bedoelde eigenlijk dat ik helemaal geen zin heb om elke missie met dezelfde 5/6 units te spelen, ik wil ook wel eens een basis opbouwen en wat units eruit pompen. Dan was zelfs de permanente verdediging van je assets nog te doen.
Gaan we nu weer hetzelfde verhaal krijgen als bij Dawn of War, waar er per uitbreiding alleen een ras en een kleine extra campagne toegevoegd werd?

Hopelijk gaan ze dan bij de derde weer terug naar de oude stijl, zodat het weer een beetje op een echte RTS lijkt. Het RPG-Risk gedoe in de Singleplayer is wel leuk en aardig, maar bij als ze het gewoon hetzelfde hadden gedaan als de Multiplayer was het een stuk leuker...
Ik kon de nieuwe manier van spelen weer totaal niet waarderen. Het bouwen van gebouwen/defence en met flinke legers over de map sjouwen zoals alle traditionele RTS'en was prima. Helemaal als er iets meer company of heroes invloeden mogelijk zouden zijn. Ook het verhaal was niet zo sterk als in het eerste deel.
Denk dat ik deze uitbreiding gezien de minimale toevoeging links ga laten liggen,
tenzij deze voor een aardige prijs tevoorschijn komt..
Ik moet zeggen dat ik de campaign wel aardig vond. Ik vind het bouwen van een basis en het steeds verder ontwikkelen van de tech tree dergelijke ook leuk, maar dit is weer eens iets anders.

Bovendien kan je in multiplayer private skirmish kiezen met alleen computer tegenstanders (iets wat ik pas na een maand doorhad). Voor mij een uitkomst, want ik hou er niet zo van om online tegen echte tegenstanders te spelen (daar ben ik te oud voor denk ik, hahaha).
Ik vond dow2 juist in single player erg leuk. Voor een basisje en leger bouwen pak ik net zo lief C&C of War3.
Ik sluit me bij je aan, het spel houd je lekker bezig. Ondanks dat de missies veel hetzelfde waren heb ik de single player al 3x gespeeld.

Toch mis ik het fenomeen basis, het had best lekker geweest om een missie te hebben waarbij je een orc basis mag aanvallen. Ook de multiplayer laat de wensen over, Bij company of heroes had je veel meer chokepoints en kon je sommige stukken goed dichtzetten. Ander goed punt was bij coh dat sommige victorypoints meer opleverden.

Maar wellicht dat deze uitbreiding mij weer aan Dow krijgt :)
Ik vond de nieuwe manier van spelen in het begin ook niet echt goed aanvoelen. Je miste het base bouwen. Maar na heel wat games (+-400) gespeeld te hebben heeft het toch ook wat. Je bent veel meer met strategie bezig dan met een basis opbouwen zoals in de voorgaande delen.

Het beste zou zijn als beide opties aanwezig waren. Maar dat is helaas niet het geval. Ik vind het wel jammer dat er maar een nieuw ras komt :( had er toch eigenlijk 2 per expansion verwacht. Hoeveel jaar moeten we wel niet wachten tot dat we alle rassen hebben die we in DOW 1 ook hadden :?.
Haha wat een discussie over iets waar het nieuwsbericht niet over gaat.. Ieder zn ding, als je het niks vind koop je het niet toch? ^^

Maar nu ff on-topic, word dit een gratis uitbreiding, of meer een expansion zoals Opposing Fronts en Tales of Valor voor Company of Heroes?
Is het nou echt een frisse wind ? Ik vind van niet er zijn legio startegy games die deze variant ingevoerd hebben, het zou origineler zijn als ze terug gingen naar hun roots.
Neem RUSE dat is origineel, Starcraft 2 is meer van hetzelfde maar is het daarom een minder goed spel ?
Ik zeg niet dat het allemaal waardeloze games zijn ik heb DoW ook gespeeld en heb me nest vermaakt, alleen een frisse wind........ik vind van niet.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True