Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 34 reacties

De Noorse ontwikkelaar Funcom heeft bekendgemaakt dat er in hun mmog The Secret World drie partijen met elkaar zullen strijden. De Dragons, Illuminati en Templar starten in de steden Seoul, New York en London.

In The Secret World, de mmog die het Noorse Funcom in ontwikkeling heeft, kunnen spelers kiezen uit drie facties, die in het spel aangeduid worden als 'geheime genootschappen'. De Dragons is een ondergrondse politieke beweging in Seoul, de Illuminati een decadente en inhalige organisatie van beroemdheden en aandelenhandelaren uit New York en de Templar is een groep religieuze fanatiekelingen met een militaire organisatie en opleiding uit Londen.

The Secret World is een mmog waarin spelers geen klasse kunnen kiezen en waarin ook geen onderverdeling in niveau of 'levels' is. In plaats daarvan beginnen spelers met een personage die al ruime mogelijkheden heeft. De speelwijze van de gamer bepaalt vervolgens welke vaardigheden een karakter aanleert; volgens Funcom is daarbij elke skill voor iedereen toegankelijk. Het team dat het spel maakt, staat onder leiding van Ragnar Tornquist, die bij Funcom eerder de leiding had over de ontwikkeling van The Longest Journey en Dreamfall. The Secret World wordt gemaakt voor pc en Xbox 360.

Video (SecretWorld_Trailer02.mp4)
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (34)

Klinkt tof, hoop alleen dat het niet zo flopt als hun vorige spel.
Onder leiding van Ragnar Tornquist!
Dat maakt mij och wel erg nieuwsgierig, ik werd bij Dreamfall: The Longest Journey echt helemaal meegesleept door de sfeer die werd neergezet, terwijl de gameplay alles behalve super was heb ik daar echt aan 1 stuk van genoten. :)
En dan te bedenken dat dreamfall ook nog een een schim was van het verhaal van the longest journey (het eerste deel).
Ze hebben er in ieder geval wel een prachtige trailer bij gemaakt vind ik.
Ben verder ook benieuwd of ze veel geleerd hebben van de fouten van de release van Age of Conan en of het Łberhaupt een keer voor de Xbox 360 uit komt. (waar blijft de Age of Conan release voor de Xbox 360 Funcom?)
AoC loopt zeer lekker, met 4gb geheugen en 1gb video kaart. Dat is dus... eh 4096+1024 is 5020mb. De 360 heeft 512mb.

Zie alleen ik een probleem?

Oh maar GTA4 heeft fantastische graphics? Ja, en een wereld die ophoud bij de hoek van de straat. Verzorg maar eens een ongeluk en draai om.

GTA4 laad ook alleen maar een subset van de auto's en mensen in. In een MMO kan eigenlijk iedereen langs je heen rennen. Dit is de reden dat grote steden zo'n ramp zijn. Niet eens om dat je videokaart het niet aan kan, maar omdat je harde schijf het begeeft bij het inladen van al die verschillende modellen en textures.

Komt nog eens bij dat MMO's traditioneel nog al veel toetsen gebruiken. Ook AoC.

Persoonlijk denk ik dat de 360 meldingen er zijn om aandeelhouders een loer te draaien. Kijk maar gewoon naar spellen als Mass Effect om te zien hoe gelimiteerd Consoles een spel maken.
@Hubman: Mass Effect is gelimiteerd in de grootte van de levels, tussen een planeet en de citadel reizen krijg je 6 laadschermen, (2 keren het schip in warp speed, het schip dat docked, van je schip naar het platform, van het platform met de lift naar vsec, en van vsec quicktravel naar waar je moet zijn. Er zit zelfs een laadscherm binnen het schip zelf alhoewel dit echt niet groot is). (Misschien is dit ook te wijten aan het feit dat dit spel als een van de eerste gebruikt maakt van de unreal 3 engine)

Daarentegen @sfc1971: zijn er titels te noemen die wel mooie graphics op het scherm toveren zonder al te veel stotteren. Far Cry 2 zit vers in mijn hoofd want dat is het laatste wat ik speelde met veel open plaatsen, Gears of War, hoewel minder open, is ook prachtig. Ikzelf vond GTA4 zelfs tegenvallen qua graphics.

Ik loop er allesinds al een beetje warm voor :)

[Reactie gewijzigd door Zamalan op 7 september 2009 16:40]

Ligt dat dan aan de console of aan de ontwikkelaars....Halo 3, Far Cry 2, Fallout 3, Oblivion zijn voorbeelden van games waar het blijkbaar wel mogelijk is om grote werelden weer te geven....
Ligt vooral aan de engine. Bovendien gebruiken oblivion, fallout en far cry trucjes en wordt niet werkelijk de hele wereld ingeladen. (over halo 3 kan ik niet oordelen, nooit gespeeld)

Het is feit dat consoles snel verouderde hardware zijn. Games die zowel op pc en console uitkomen zijn dus beperkt door de console. Console -> PC ports zijn vaak zelfs nog erger (ik walg nog steeds van gears of war op de pc).
Het is feit dat consoles snel verouderde hardware zijn. Games die zowel op pc en console uitkomen zijn dus beperkt door de console. Console -> PC ports zijn vaak zelfs nog erger (ik walg nog steeds van gears of war op de pc).
Tja ieder zijn mening, maar hardcore PC-fanboys wijzen al snel het vingertje richting de consoles. Wijs gewoon eens dat vingertje richting de ontwikkelaar omdat die een sloppy port afleveren. En natuurlijk wordt niet de gehele wereld ingeladen! Dat is op de PC ook niet hoor! Van beperkingen heb ik nooit last omdat ik de games gewoon op de consoles koop. Misschien als de zogenaamde hardcore PC-gaming community in het verleden ook eens games had gekocht dan werd er meer geld in een port gestopt....
Misschien als de zogenaamde hardcore PC-gaming community in het verleden ook eens games had gekocht dan werd er meer geld in een port gestopt....
In slechte ports ja, laten we wel wezen, de console markt is lucratiever omdat meuk beter verkoopt, slechte games verkopen minder op het pc platform en dus zijn ook de risico's van een gemiddelde release groter.

Wat men wel kan leren van consoles is de multiplatform support (niet aanwezig bij 99% van de games) en dat de graphics niet perse goed hoeven te zijn om toch goed te verkopen.
at men wel kan leren van consoles is de multiplatform support (niet aanwezig bij 99% van de games) en dat de graphics niet perse goed hoeven te zijn om toch goed te verkopen.
Eerder een argument dat van toepassing op het PC platform: de bestsellers op dit moment zijn de games die gericht zijn op een breed publiek: The Sims, WoW, C&C3, Fifa etc. Allemaal games met lage systeemeisen, gericht op een breed publiek. Dit soort games worden dan ook goed verkocht.

Juist de "hardcore" games verkopen slecht tov de consolevarianten. En te beweren dat de huidige consoles (de Xbox360 en PS3) slechte graphics op het scherm toveren... misschien niet zo goed als een PC van 1000 euro + maar zeker wel op een boven acceptabel niveau!
Far Cry 2? Heb ik gespeeld. Je rijdt naar een kruising, slacht iedereen af, rijdt 100 meter verder, draait om en voila, alles terug zoals het was.

Ik zeg NIET dat consoles geen mooie plaatjes kunnen tekenen. Dat kunnen ze zeker, wat ik zeg is dat de grootte altijd zeer beperkt is.

In console games merk je dit doorgaans door zoals je opmerkt, zeer kleine levels of een zeer beperkt "geheugen" van wat er om je heen gebeurt.

Zeker in een MMO zou de "omgeving" op de server zijn maar je kunt niet controleren wat die omgeving zal zijn. In The Secret World willen de ontwerpers iedereen uniek laten zijn in hun kleding. Hebben we meer gehoord maar zelf bij minder ambiteuze spellen loopt het aantal outfits toch al gauw in de honderden.

Let maar eens op bij spellen als FC2 and GTA4, ze hebben zeer veel verschillende graphics, maar NIET tegelijkertijd. Ooit opgevallen dat als je een zeldzame auto jat, opeens iedereen er in rijdt?

De graphics opzich hebben er niet eens zoveel mee te maken, Star Wars Galaxies liep ook pas echt lekker met meer dan 1 gig (in een tijd dat consoles het moesten doen met 32mb en minder).

Het is het simpele feit dat een MMO leeft van veel verschillende mensen met hun eigen uiterlijk op dezelfde plek.

Zoals ik al zei, AoC liep pas goed met totaal 5GB aan geheugen. Mijn processor is een dood ordinaire vroege Core2Duo en het geheugen en de rest is op zich niets bezijzonders. Maar als een spel veel resources in moet laden, dan valt hier bar weining aan te optimizen, tenzij je dus de resources door 10 kan delen.

Mooie plaatjes == CPU
Grote levels == geheugen. AoC kreeg bij reviews flink te verduren voor zijn kleine levels en loading screens.
Door dit soort bullshit comments moet ik altijd aan dit plaatje denken

http://img183.imageshack....45617314zi1mu6copypp8.jpg

Dat je serieus durft te beweren dat de mislukte gameplay in Far Cry 2 komt door de zogenaamde beperking van een console....op welk PC-fanboy forum heb je dat gelezen?
@hubman, gaaf plaatje, die save ik even als ik thuis kom van stage vanmiddag ;)

@sfc1971, Ik snap deze post ook niet helemaal.. Als een spel veel resources in moet laden wil dat best, je zult er alleen wat geld voor over moeten hebben. Kan in ieder geval aan drie dingen liggen:

1: Je hebt dan wel 4 gig geheugen, maar het is gewoon crap 667 mhz geheugen..
2: Je hebt dan wel een 1 gig videokaart, maar het is een crap videokaart met lage clock en ramdac snelheidjes.
3: Je mag dan wel een core2duo hebben, maar je kan natuurlijk ook meteen een quad core van amd aanschaffen. Weet je meteen dat je gebakken zit :)

Besides, een schijf doet niet aan inladen.. Als je schijf ergens op zou failen is het lees/schrijf snelheid, deze verschillen ook per schijf. Komt ook weer neer op geld.
uhm de illuminati icm een inhalige organisatie van beroemdheden en aandelenhandelaren uit new york.

*proest*

Staat dat even ver af van wat de illuminatie in oorsprong was... een groep van vrije denkers zoals wetenschappers... even daargelaten van wat de populaire (complot)theorien er tegenwoordig over zeggen.
Gelukkig gaat het spel juist over populaire complottheorieŽn en niet over een historisch correcte weergave van verschillende groeperingen...
de vrijmetselarij en de illuminati zijn niet hetzelfde
GRMBL, waarom dan weer niet voor de PS3? :?

Maar het klinkt me nu al als muziek in de oren, all equal met een vleugje roleplay.
Iedereen hetzelfde, oftewel eenheidsworst. Klinkt als een spel zonder replay value. Waar je in WoW gewoon een nieuw character (een "alt") aanmaakt als je huidige lvl 80 char je verveelt krijg je in dit spel dus gewoon precies zo'n zelfde. En geen level systeem? Oftewel geen moeite doen om je char te ontwikkelen Klinkt een beetje als in WoW-termen een lvl 80 char aan kunnen maken, enige wat je dan nog hoeft te doen is je gear verbeteren.
Heb wel eens eerder een mmog van funcom gespeelt (een of ander scifi ding met gratis client, ben de naam er van kwijt, het werd gesponsort uit ingame reclame), maar ik kon er eigenlijk m'n weg niet goed vinden en verveelde me de tyfus na een middagje rondkloten.
als ik het goed begrijp wat er te lezen staat , is het idd direct beginnen met een lvl 80, maar je skills staan op lvl0, niet je enkel je gear, maar vooral je skills moet je ontwikkelen.

ik denk daarbij meer aan Dungeon Siege, kon je ook kiezen welk ras je was om mee te starten, maar niet welk type. hoe meer je een bepaalde soort uitvoerde, hoe beter je werd in dat type. zo wordt je uiteindelijk het type dat jezelf speelt.

Hoe ze dat volledig level loos gemaakt hebben is mij wel nog een raadsel.
Als je skills levelt heb je toch ook een level? Het geeft dan niet meer een level aan van het char zelf maar wel van hoe "ver" je bent in het spel.

Maar begrijp ik jouw dungeon siege verhaal nou goed? Kun je met je bv melee-based "type" ineens besluiten dat je wat met magie wilt doen en een soort mage-type wordt door andere skills te trainen? Oftewel als je het maar lang genoeg speelt heb je al je skills op max level en ben je alle "classes" in 1 char? Dat klinkt vreselijk lame eigenlijk...
dat kon je in Oblivion ook al, gewoon de standaard skills niet kiezen als special en dan avondje of wat grinden tot de max, klaar :) maarja of je dat leuk vind... Ik speelde gewoon veel met zwaard en dat was in no time tot de max, boogschieten daarentegen niet, maar toen ik sterk genoeg was om de boel af te gaan snipen werd dat mijn favo manier van vechten op de closecombat gedeeltes na.

Wat ze hier bedoelen is denk ik dat je niet "sterker" word als zijnde in hitpoints. Iedereen heeft 100 hitpoints. Je kan wel beter worden in je skills en weliicht met armor enz je hitpoints verhogen tot x=max. maar je zult niet je basis leven kunnen verhogen.
Het filmpje ziet er iig kwijlgenererend mooi uit, hopelijk is het spel ook even mooi in verhouding. Ben alleen niet zo'n mmo speler dus ik gok dat ik deze oversla.

[Reactie gewijzigd door SouLLeSSportal op 7 september 2009 16:39]

Mijn god jochie, je laat wel zeer duidelijk zien dat je maar een spelletje in je korte leven heb gespeeld.

Er zijn zat spellen die op deze manier werken, het idee erachter is dat je dan zelf kunt kiezen hoe en wat je kunt spelen. Wil jij een genezende tank zijn, dan kan dat. Wil je je zelf helemaal specialiseren op het gebruik van een wapen, dan kan dit. Wil je een duizend poot zijn, dan kan dit.

Gandalf is volgens jouw lame. Een tovernaar met een zwaard. Dat kan niet! Gaat buiten zijn D&D klasse.

Verbreed je horizon zou ik zeggen.
De oorspronkelijke Star Wars Galaxies had ook geen level of class systeem, en dat word door veel spelers nog steeds als het beste systeem beschouwd.
Overigens ook zelden zo veel diversiteit tussen de characters gezien.
Juist een systeem zoals WoW, waar slechts een 'perfecte' build en slechts een setje armor als beste word gezien zorgt ervoor dat iedere class eigenlijk slechts 1 character kent, alleen dan 1000 keer.

Zelf een character tot in de puntjes customizen is niet iets dat voor iedereen is weggelegd, Anarchy online (dat spel waar aan refereert) is ook zoiets.
Ben benieuwd hoe dit spel zich laat spelen :) Ziet er wel leuk uit
Hmmm, een spel waarin je na een harde dag werken een milkshake kan maken. Natuurlijk gaat het MMO gedeelte dan over het ervaringen delen over de milksshake maken en hoe je de skill kan leren en waar je ingredienten vandaan kan halen. Onderweg zitten enkel wat monsters die je willen verhinderen om deze smakelijke versnapering te bemachtigen. Goed concept! ;)

-edit: flauw, ze hebben het filmpje veranderd, nu slaat mijn comment nergens op. Valsspelers!

[Reactie gewijzigd door Sharepoint Rob op 7 september 2009 15:42]

Dan kun je altijd je post nog editen om er een spel over het jagen op vogels van te maken :+
Het nieuwe filmpje is net een HD versie van het goede oude Duck Hunt (welke console was dat ookweer, met die lightgun? iets van nintendo als ik het me goed kan herinneren...)
Lijkt me leuk! Mits goed uitgewerkt.
MMO op de 360, yes please, ziet er wel strak uit die trailer, en die artwork is om te zoenen :D
Lijkt me een leuk spel, een mmog met geweren.

Offtopic: Die trailer doet me denken aan Harry Potter

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True