Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 25 reacties

Activision heeft aangekondigd dat Xbox 360 Avatars te gebruiken zijn in Guitar Hero 5. Spelers kunnen hun Avatar importeren en vervolgens gebruiken als het personage dat op het virtuele podium een instrument naar keuze bespeelt.

Toen Microsoft in november 2008 de New Xbox Experience introduceerde, kregen gebruikers van Xbox Live de mogelijkheid om een Avatar aan te maken, een virtuele representatie van zichzelf. De Avatar is te zien in de nieuwe interface van Xbox Live, maar heeft verder weinig functie. Microsoft beloofde dat de Avatars ook binnen games gebruikt zouden kunnen worden, maar er zijn nog maar weinig games waarin dat mogelijk is. In september komt echter Guitar Hero 5 op de markt, en in het nieuwe ritmespel van ontwikkelaar Neversoft krijgen de Avatars een promintente plaats, zo laat uitgever Activision weten.

Een Avatar die door een speler wordt geïmporteerd, zal het virtuele podium in het spel betreden en het instrument bespelen dat de speler gekozen heeft. Het spel blijft ook de mogelijkheid houden om de characters te gebruiken die in het ritmespel gemaakt kunnen worden, en de twee zijn te combineren. Zo kunnen Avatars het podium delen met bekende Guitar Hero-personages als Lars Ümlaüt en Judy Nails.

Activision maakte eerder deze week de volledige lijst met songs voor het spel bekend. Het zijn er 85 in totaal, met 30 artiesten die nog niet eerder in een ritmespel na te spelen waren. De songs in GH5 zijn van recenter aard dan in eerdere delen. Meer dan de helft van de songs stamt uit de laatste tien jaar en een kwart is zelfs niet ouder dan anderhalf jaar, meldde Activision.

Video (GuitarHeo5_Trailer02.flv)
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (25)

kvind spijtig dat ze het voor een groot deel van de Wii gepikt hebben, die avatars.
Maar dan met details in de avatars ;)
Idd, de Wii avatars zijn gewoon te simpel, dit ziet er iig goed uit... Leuke extra voor het spel!
Maar juist door die simpelheid zijn de Mii's beter. Mijn Mii lijkt veel beter op mij dan mijn Avatar. Dat komt door de cartoony uitstraling van de Mii's en juist het gebrek aan details. Hierdoor komen belangrijke kenmerken in je gezicht beter tot uiting die het gezicht herkenbaarder maken.
Dat slaat nergens op, hoe meer details hoe beter het overeenkomt, niet andersom.

Daarnaast kan je je avatar heel veel verschillende vormen gezichten/neuzen/oren/ogen etc. geven om hem te laten lijken, veel meer dan bij de Mii's.
En uiteindelijk: who cares? Leuk extraatje, zo'n poppetje, maar wat voegt het verder toe? Als we zelfs hiervoor een console wedloop gaan beginnen, tja....

Mii Wedstrijd Channel heb ik wel ff een paar uurtjes mee gelachen met al die rare creaties, maar verder doe ik absoluut niks met dat ding (en ook niet met de Wii, maar dat terzijde). 360 Avatar idem. Vooral die nieuwe Marketplace. Moet je 80 tot 240 points (zo'n 90 tot 280 cent oid) besteden aan wat domme kleertjes uit een spelletje. Wie daar geld aan uit gaat geven verklaar ik compleet voor gek. Leuk dat nieuwe award system, dat je gratis unlockables krijgt voor je avatar, maar betalen voor kleertjes voor een digitaal niet gelijkend poppetje waar je verder weinig meer mee doet dan naar kijken in je MyXbox menu, nou nee.
Niet helemaal. XBOX 360 avatars kan je vrijwel niet naar eigen wens aanpassen. Dat kan je met een Mii eigenlijk helemaal: huidskleur, neussoort, ogensoort en kleur, gezichtshaar, make-up, mondsoort, en noem maar op. Het enige wat je met een Mii niet kan bepalen is de kleding. (Behalve de kleur)

De beperkingen van de Avatars was voor mij de eerste grote tegenvaller toen ik mijn XBOX 360 voor het eerst ging gebruiken.

[Reactie gewijzigd door sanderev66 op 2 augustus 2009 10:11]

Niet om het een of ander, maar kan je ook uitleggen waarom het een tegenvaller is? Koop je zo'n apparaat voor die poppetjes? Of voor de games en eventueel multimedia toepassingen als film, muziek en foto?
Off-Topic
Ik wil niet lullig doen, maar de dingen die je allemaal opnoemt kunnen met de Xbox 360 avatars ook en zelfs nog beter. Minder beperkingen dan de Mii's dus, vooral nu de Avatar Marketplace er is (voor de previewers onder ons, zelfs sommige kledingstukken kan je nu een kleur geven). Misschien moet je de Avatar creator maar eens beter bekijken i.p.v. alleen de Mii creator.

On Topic
Voor Guitar Hero 5 is het weer een leuke Xbox 360 exclusive feature die de andere platforms niet hebben.

[Reactie gewijzigd door Thief op 2 augustus 2009 13:35]

Ze zijn idd een beetje simpel opgezet, maar dat is juist het leuke van de Miis.
Uiteindelijk kan je veel meer aanpassen bij een Mii dan bij een XBOX 360 avatar.

Kijk maar eens hier: http://www.myavatareditor.com/ Hier kan je Miis maken (het programma heette eerst Mii editor, maar ze kregen problemen met Nintendo)
En ja, ik heb zowel een XBOX 360 als een Wii

[Reactie gewijzigd door sanderev66 op 1 augustus 2009 13:42]

Het is niet van de Wii gepikt. Ze waren er al mee bezig voordat Nintendo er zelfs mee kwam.
"We (Rare) had been mulling an idea like this for several years", says Lee Musgrave, Rare's lead artist and one of the people primarily responsible for the design of the avatars. "The idea that you could play multiple games, bought separately, with the same (self-styled) character is something that we thought was pretty compelling, and something that would really be a benefit to the console in general".

Rare's initial idea for their avatar system was simple: create a single identity, tied to a user or a user account, that would be represented by an on-screen character of the user's design, and which would be able to be carried over between games.

"We kicked the idea about internally, did some very scant groundwork on the kind of technical work that would be required to get something like this to work, flung a few emails about our thoughts across the Atlantic [to Microsoft's head offices in Redmond, Washington]...and then Nintendo announced Miis".

Oops.
Bron: http://kotaku.com/5269441...y-of-the-xbox-360-avatars

Werd tijd dat ze er wat meer mee gaan doen..
Zeggen ze nu ja. Ik geloof het niet echt.

iig had GH 4/WT al een Mii Freestyle modus waarin je met je Mii kon spelen:
http://www.youtube.com/watch?v=gsDjh5jWA7g
Die link/quote gaat over de ontwikkeling van de xbox 360 avatars tegenover de wii avatars.

Maargoed, moeten we het nu echt hebben over 'wie er als eerste mee was'? Dit artikel gaat over Guitar Hero..
Leuk idee! Jammer dat ze zoiets niet kunnen backporten naar de vorige versies :)
Worden inderdaad te weinig gebruikt die avatars.
Het lijkt me alleen maar voor een beperkte groep spellen geschikt.
In call of duty bijv. wil je niet met zon cartoon achtig poppetje rondlopen.
Maar voor dit soort spellen zeer geschikt.

[Reactie gewijzigd door Anonymous471 op 1 augustus 2009 12:51]

Oh dat is super. Hopelijk kunnen ze het in de toekomt bij meerdere games toepassen.

Verbeemen, t is niet omdat Wii ook zoiets gelijkaardigs heeft, dat het nu minder leuk is ofzo
Hoe irritant ik die avatars ook vind, ik moet zeggen dat de integratie hier heel leuk gedaan is.

Op een andere site suggereerde iemand om Project Natal hier ook in te betrekken: niet eens voor de controls (daar hou je natuurlijk liever gewoon een gitaar-controller voor), maar puur om je eigen bewegingen te vertalen naar die van de avatar. Puur eyecandy. Lijkt me een leuk idee, misschien in GH6?
mijn avatar zou dan in mid-air zitten, want ik verlaat mijn bankstel niet. Heb geen zin om als een domme duif heen en weer te gaan springen, dan had ik gewoon een Wii gekocht.

Optopic: Ziet er goed uit, ben je ook niet meteen verplicht om de shop van GH zelf te bezoeken voor kleding en accesoires.

[Reactie gewijzigd door Bilel op 1 augustus 2009 13:18]

mijn avatar zou dan in mid-air zitten, want ik verlaat mijn bankstel niet. Heb geen zin om als een domme duif heen en weer te gaan springen, dan had ik gewoon een Wii gekocht.
Dan koop je geen Natal of zet je hem uit. Allemachtig...
Sommige mensen kijken niet verder dan hun neus lang is en denken dat hun denkpatroon geld voor de gehele wereldbevolking.

Ik houd er zelf ook van om gewoon 'rustig' te gamen, controller op de xbox, gaan met die banaan, maar project Natal lijkt me ook erg veelbelovend, voor de keer dat je geen zin hebt om 'rustig' te zitten. Maar niemand houd een geweer op je hoofd, en zegt dat je Natal moet gebruiken? Ik zie het probleem niet zo.
[sarcasm]Die gezichts bewegingen zijn ook geweldig...[/sarcasm] Nee even serieus, die mond heeft geloof ik maar twee standen, praten en standaard gezicht.

Toch vindt ik het dan weer raar dat ze dit met de PS3 weer niet doen in combinatie met die home characters. Maar goed, het is een een grappige extra, meer niet.
als die avatar dan ook maar zo mooi kan zwaaien..
http://xs142.xs.to/xs142/09310/defaultboy433.jpg

[Reactie gewijzigd door Ruffzz op 2 augustus 2009 11:32]

Tip voor iedereen hierboven die de Avatars en Mii's te weinig op zichzelf vinden lijken; Koop The Sims 3!!! Kan je jezelf helemaal nabouwen en er nog eens mee spelen ook! Gewoon een hele game over jezelf! :*)

En dat is sarcastisch ja... :Y)
Ik ben benieuwd hoe ze dat gaan doen. Ik neem aan dat de avatars bewegen, maar de beschikbare accessoires worden gedurende de tijd steeds geŘpdatet. Dat zou dus betekenen dat het 3d-model echt letterlijk wordt ge´mporteerd. Wel cool!

Maar na GH4 en GH:WT, ben ik toch niet echt van plan weer een versie aan te gaan schaffen!

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True