Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 29 reacties

Vin Diesel heeft bekendgemaakt dat er wordt gewerkt aan een nieuwe mmo: Barca BC is in ontwikkeling bij het door Diesel opgerichte Tigon Studios. Er wordt al drie jaar aan de game gewerkt, maar een releasedatum is nog niet bekendgemaakt.

Vin DieselTigon Studios werkt aan een nieuwe mmo, genaamd Barca BC. Dit heeft de acteur Vin Diesel, die de studio heeft opgericht, in een interview bekendgemaakt. Het spel is gesitueerd in de tijd van Hannibal Barca, die vooral bekend staat om zijn tocht over de Alpen. Tigon claimt dat de historische feiten tot in de perfectie in de game zijn opgenomen en dat de unieke militaire strategieën van Hannibal getrouw tot uiting komen. Diesel zegt in het interview dat de studio al drie jaar bezig is met de titel, maar dat het nog best vier jaar kan duren voordat de game officieel wordt uitgebracht.

Tigon Studios is onder andere bekend van The Chronicles of Riddick. Ook het vervolg, Chronicles of Riddick: Assault on Dark Athena, en het op 24 maart te verschijnen Wheelman zijn bij de studio in ontwikkeling. Op de website van Tigon Studios is bij de beschrijving van Barca BC te lezen dat het om een action-rts met een sterke verhaallijn zou gaan. In een third person-perspectief kan de speler legers van duizenden eenheden in strategische gevechten aansturen. Opvallend is wel dat de website van Tigon nergens vermeldt dat Barca BC een mmo betreft.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (29)

Een titel als deze lijkt me ook beter als RTS itt MMO, veel MMO's rond een bestaand verhaal gaan mis omdat nou eenmaal niet iedereen dezelfde 'held' kan zijn.
MMO =/= MMORPG; dit wordt volgens het artikel een MMORTS.
* Umbrah snapt niet dat iedereen automatisch het label RPG plakt aan MMO.
Waarschijnlijk omdat dat nou eenmaal het MMO genre met de meeste bekendheid is.
En ook hoe MMO's in het grote publiek zijn gekomen.

Kijk world of warcraft, er zijn er niet veel die er nog nooit van gehoort hebben.
Dan heb je ultima, everquest, lineage, etc, Die trekken nogal een groot % van het totaal.

[Reactie gewijzigd door bbr op 13 maart 2009 16:37]

Oh, dat snap ik wel. Neem nou bijvoorbeeld google; die geeft bij MMO de suggestie MMORPG. MMORPG's zijn daarnaast natuurlijk de populairste vorm van MMO's. En de MMORPG's waren de pioniers van dit gebied, dus geen wonder dat MMO vaak verbonden wordt aan het woord MMORPG.

[Reactie gewijzigd door Brian op 13 maart 2009 16:39]

Oh, dat snap ik wel. Neem nou bijvoorbeeld google; die geeft bij MMO de suggestie MMORPG. MMORPG's zijn daarnaast natuurlijk de populairste vorm van MMO's.
Wat geen reden is om voor MMO een MMORPG aan te zien. Beide afkortingen hebben hun eigen betekenis.
En de MMORPG's waren de pioniers van dit gebied, dus geen wonder dat MMO vaak verbonden wordt aan het woord MMORPG.
Dan nog, is dat ook geen reden. Het zijn twee verschillende afkortingen en betekenen daarom ook allebei anders, anders was de afkorting wel hetzelfde, denk je niet? ;)
Je creŽert natuurlijk je eigen held. Verhaal-MMOs laten jou de rol van gewone soldaat spelen, aan de zijde van de held. En dat dat goed kan gaan, bewijzen World of Warcraft en Lord of the Rings Online wel :)
Al 3 jaar mee bezig dat moet toch wat beloven!

edit: en zou nog 4 jaar kunnen duren, dat betekend iig dat hij geen druk achter de ontwikkeling zet met een releasedatum. wat waarschijnlijk het spelplezier ten goede komt.

[Reactie gewijzigd door ALF op 13 maart 2009 16:17]

Nu heb ik geen kennis over hoe een game ontwikkeld wordt, maar is het spel over 4 jaar dan al niet veroudert? Want als het op de huidige hardware gebaseerd word, maar ik neem aan dat de ontwikkelaars een blik in de toekomst nemen ofzo?

Het vervelende is wel als het nog 4 jaar duurd en ze willen het eigenlijk binnen 2 jaar doen, dat de grafics van de game 2 jaar verouderd zijn? Of kijk ik nu te simpel?
Toen Epic Games hun Unreal Engine 3 uitgaven waren ze al lang bezig met deel 4 van de engine. Dus als je het zo bekijkt lopen wij als consument achter, bij wijze van spreken.

Ook niet vergeten dat ontwikkelaars met hele krachtige pc's werken die voor consumenten nog niet echt betaalbaar zijn maar in de nabije toekomst dat wel worden.

Edit: @ Blowthebullet. Ik ben zelf bekend met de devindustrie dus daar was ik van op de hoogte. ;) Ik had het meer over de systemen waar hun van uit gaan. Het is dus ook een beetje schatten, want als analisten het fout hebben zit je met een verouderde engine. Maar tegenwoordig worden de meeste (pc) engines sowieso al overdone gemaakt.

[Reactie gewijzigd door Bleet op 13 maart 2009 18:16]

Ik wil niet lullig overkomen maar men heeft zulke krachtige pc's omdat het bepaald niet een paar lijntjes code gaat ;).

Het ligt aan het spel zelf hoelang het duurt, gezien ze een rts willen maken met duizenden mensen in beeld zal deze uitstel van 4 jaar niet zomaar zijn, zelf denk ik dat we over 3 jaar al raytrace-kaarten hebben.

Een spel maken is niet zo eenvoudig als je denkt, investeringen spelen een groot rol en de uitgever stelt ook eisen wat er wel en niet in een spel mag komen, studio's hebben daar weinig over te zeggen gezien de uitgever voor de investeringen zorgt.
3 Jaar zegt in dit geval niet zoveel. Duke Nukem For(n)ever is zogenaamd al meer dan een decennia in ontwikkeling. De ene game kan binnen 2 jaar al af zijn en de andere doet er 5 of 6 jaar over (Stalker, Republic: The Revolution). Er wordt niet echt bericht over hoe ver ze er al mee zijn.
Helaas waren de games die al eerder uit zijn gekomen door Tigon Studios niet echt al te geweldig. Heb me twijfels bij deze.
Huh? Volgens mij is Chronicles of Riddick echt wel een topper en volgens velen iig de beste game die op een film gebaseerd is ooit!
Inderdaad. Escape from Butchers Bay was zeer goed, alleen veel te kort.
Helaas waren de games die al eerder uit zijn gekomen door Tigon Studios niet echt al te geweldig. Heb me twijfels bij deze.
Uhm, kom jij uit de toekomst dan? Er is naar mijn weten namelijk nog geen enkele game uitgegeven van Tigon. De eerste, The Wheelman, komt pas over een dag of 10 uit; en de tweede, de remake van The Chronicles of Riddick, komt begin april.

Daarna volgen nog (waarschijnlijk) Secret Service, Perrone, Melkor en Barca BC.

Bron

Of ben je in de war met Starbreeze? Die zijn alleen betrokken bij het ontwikkelen van Assault on Dark Athena, en aangezien The Chronicles of Riddick in zijn tijd ťťn van de beste console shooters was IMHO zie ik dat zelf best goed komen ;)

[Reactie gewijzigd door mindcrash op 13 maart 2009 17:28]

volgens mij The Chronicles of Riddick
Tigon heeft nog niet veel games geproduceerd, maar hun Riddick game staat bekend als een van de beste cult-games voor de XBOX. De verwachtingen voor de nieuwe games zijn dan ook erg hoog.

The Wheelman lijkt op het eerste gezicht ook een waardeloze game te worden, maar dat schijnt nog ontzettend mee te vallen. De actie in de game schijnt echt ontzettend bruut te zijn en lijkt een grote actie scene te worden. Het heeft mss geen geweldig verhaal, maar de actie schijnt echt verslavend te zijn.

Tot op heden ben ik geen grote fan van MMO's, puur om het feit dat het gewoon zoveel tijd vergt en ik meestal na twee weken wel ben uitgekeken op een game. Maar het idee klinkt goed en Tigon zal uiteindelijk wel een goed product neerzetten denk ik, het is in iedergeval geen studio dat elk half jaar een game eruit wil gooien.
Ik vraag me af of zoon game dat al 3 jaar geleden ontwikkeld is over 4 jaar nog goede graphics kan hebben. :*).
Ik vind dat mmo nogal achterlopen wat chraphics betreft.
Ik hoop dat ze geen orcs etc. gaan gebruiken in deze game. Gewoon iets historisch lijkt me wel vet.
Graphics zijn niet zaligmakend hoor, er bestaat meer dan dat :/
Ik denk dat dit je antwoord is:
Tigon claimt dat de historische feiten tot in de perfectie in de game zijn opgenomen en dat de unieke militaire strategieŽn van Hannibal getrouw tot uiting komen.
Had Hannibal geen Orcs in zijn leger?.. Olifanten dan... :+
stiekem gehoopt op een mmofps, want als we op huxly moeten wachten duurt nog nog wel even.
Dit jaar komt (hopelijk) The Agency ook nog uit, ook een MMOFPS. Ze hebben op Wikipedia trouwens een leuk lijstje met MMOFPS'en :)
Toen ik de titel las dacht ik dat het de bedoeling was Barca naar de finale van de Champions Leagua te leiden.
Ben ik de enigste die moest opzoeken waar MMO voor stond?
volgens mij begint zeker een MMO, hetzij rts of en heel zeker rpg, begint dat bij het verhaal en se verschillende scenario's om verschillende spelers op een redelijk persoonlijke manier, correct in de geschiedenis te duwen.

stom simpel voorbeeld, iemand die de goedheid zelf wil spelen moeten ze de rol van jezus duwen, de zij die liever het kwade spelen worden Herodus, de bedriegers worden judas.
ideaal zou dan zijn dat je geen keuze hebt qua "ras" of geslacht, maar dat je door keuze- questen en de manier van spelen "iemand" wordt, dat zou nog voor heel verrassende situaties kunnen leiden.

Er kan heel lang over dit gedeelte nagedacht worden.
Ook als ze het inderdaad historisch correct willen houden, dan zullen ze hun scenario's goed moeten beschrijven en tegen de historische feiten aftoetsen.

bij wijze van spreken is de grafische shil dan maar cosmetica, en dat kan een stuk sneller verlopen. Als men een kant en klare engine neemt die voldoet aan hun eisen, kan dit "snel" gaan.

Als je dit vergelijk met een spel over een film, zie je dit vaak, ze beginnen te filmen, de filmmaatschappij wil daar een spel bij als merchandising en er wordt vlug een game in elkaar gestoken. 9/10 is dit teleurstellend omdat het ofwel teveel van de film afwijkt en er nauwelijks iets mee te maken had of de film het spel al verbrod heeft omdat het een copy is.
Dus als je nu 50 scenario's maakt om hetzelfde verhaal te vertellen, maar vanuit verschillende oogpunten, kom je dicht bij de nodige scenario's voor dit type spel (Barca BC) uit.
Vinnie D. heeft toch niets te maken met Barca BC, of speelt hij daar ook al een rol in? Net als in The Wheelman... Niet dat ik er iets op tegen heb dat niet-film-related games reallife-acteurs in de hoofdrol krijgen. Als het maar niet zoveel gebeurt dat je acteurs meer ziet dan zelf bedachte gezichten, soms is dat namelijk al wel jammer in films, dat de acteur je dan teveel doet denken aan een andere rol van 'm zodat je helemaal niet opgaat in de nieuwe persoon.
Vind ik inderdaad ook vind het eigenlijk ook wel erg makkelijk dat iemand met veel geld maar een gamestudio begint en dan daar lekker in elke game kan meedoen.

Klinkt een beetje als een regisseur die tevens in ze eigen film acteert.

Maar klinkt goed een MMORTS
Misschien hebben ze maar 1 programmeur :P

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True