Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 52 reacties

Microsoft overweegt om eigen hardware te gaan maken voor Windows Mobile. Die smartphone zou niet binnenkort verschijnen, maar de plannen 'liggen op tafel', aldus een Microsoft-topman in een interview met de Britse krant The Times.

Mp3-speler Microsoft ZuneMicrosoft-topman Kevin Turner zei dat Microsoft eraan denkt om op de lange termijn een eigen smartphone te gaan maken, maar dat dit nu nog niet aan de orde is. "Natuurlijk denken wij eraan en natuurlijk liggen de plannen op tafel, maar het is momenteel niet onze koers. Voorlopig werken we met onze partners." Die partners zijn telefoonfabrikanten als HTC, Samsung en LG. Eerder ging al het gerucht dat Microsoft bezig is met een smartphone op basis van de draagbare mediaspeler Zune.

Turner verwacht ook dat de verkopen van Windows Mobile flink gaan stijgen. Microsoft verwacht dat er dit jaar 22 miljoen smartphones met Windows Mobile verkocht zullen worden. Dat waren er vorig jaar nog 18 miljoen. Deze zomer verschijnt waarschijnlijk Windows Mobile 6.5, met een vernieuwde gui. Volgend jaar moet Windows Mobile 7 verschijnen, een nieuwe versie met een andere kernel dan de eerdere versies van Windows Mobile.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (52)

Ik juich het toe. Dan komen ze er misschien achter dat hun Windows Mobile niet zo geweldig is als ze zelf nu denken.
Maar deze poging zal waarschijnlijk hetzelfde eindigen als de poging van MS om met de Zune "even" de iPod te lijf te gaan.
Alhoewel je naar beneden gemodereerd wordt, heb je zeker wel gelijk. Ik ben nu al ongeveer 5 jaar een trouwe Windows Mobile gebruiker. Begonnen met de eerste SPV, vervolgens een rits met andere windows mobile toestellen gehad en in de tussentijd ook nog Symbian. Heb nu de SPV, HTC Wizard, Glofiish M800, Touch Pro en nog een paar andere gehad. In al die tijd is er vrijwel niets verandert aan de interface. Toendertijd waren de SPV en de Wizard qua interface nieuw voor telefoons en zeker aantrekkelijk, maar sinds twee jaar is het echt aan het verouderen.

Ik heb een week de interface van Windows Mobile 6.5 gebruikt, maar daar slaan ze volledig de plank mee mis. De interface is niet intuitief en er wordt nog steeds vrijwel niet gebruik gemaakt van gestures. De nieuwe interface lijkt weer als 1 van de velen nieuwe schillen om windows mobile heen en microsoft zal echt hard moeten gaan werken om de gebruikerservaring te verbeteren. De interface van in ieder geval Windows Mobile 6.1 is gewoon traag (ja, ook wanneer je custom roms gebruikt). Over de reactiesnelheid van 6.5 valt nog niet te oordelen simpelweg omdat het nog in een beta fase verkeerd, maar voor zover ik kan zien is het zeker nog niet veelbelovend.

Het grote wachten is op Windows 7, maar dit duurt nog tot 2010 voordat de toestellen binnen komen druppelen. We hopen met zn allen dat dit ook maar in de buurt gaat komen van de gebruikservaring van iPhone OS. Maar denkt Microsoft (of de rest van de wereld) ook maar enigszinds dat Apple stil blijft zitten in de ontwikkeling van het iPhone OS? Tegen de tijd dat Windows 7 uitkomt zal er ongetwijfeld ook wel een major update voor iPhone OS in de pijplijn zitten en zal er ongetwijfeld al wel een versie 3.0 klaar zijn (puur speculatie van mijn kant).

Ik heb er een heel hard hoofd in dat Microsoft met de huidige koers op het niveau komt van Apple en ik zou het zeer jammer vinden als dat niet lukt. Het gaat Apple op het moment wel heel makkelijk af allemaal, simpelweg door traag reageren van Microsoft en veel gepruts in beslissingen rond Windows Mobile.
ik weet niet echt goed of microsoft zijn toestel ook naast de iphone gaat willen positioneren, volgens mij richten die toch op een vrij andere markt.

Daar waar de iphone duidelijk gaat voor goede looks, goede interface & allerlei (al dan niet handige) hippe features, richt MS met zijn windows mobile eerder op functionaliteit & compatibiliteit. MS had al lang een hoop gebruiksvriendelijke schilletjes online kunnen gooien als ze dat willen, want zlfs die ontbreken (en die zijn in kwestie van uren geprogrammeerd).

Waar je dan met een enorm verschil zit is die compatibiliteit. Waar je met een iPhone sowieso aan iTunes vast zit (wat toch op bijna geen enkele businesspc geinstalleerd staat, ik ben toch nog niet op werkplekken geweest waar dat het geval is), heb je voor je windows mobile toestel niets anders nodig dan een XP mobiel apparaatcentrum met of een standaard Vista. Synchronisatie met outlook (wat toch met kop & schouders boven de andere gebruikte mailclients uitsteekt op de zakelijke markt) is mogelijk, smsjes naar je outlook zetten is mogelijk, agenda wordt automatisch gesynchroniseerd...

Windows mobile heeft daarom in mijn ogen ook die show & die gestures niet nodig, aangezien die eerder toevoegen aan de looks & de feel van het toestel, en niet zozeer aan de kernfunctionaliteit van het toestel. Met een iPhone zou ik vb niet echt iets kunnen doen; mijn mail wordt niet automatisch met outlook gesynchroniseerd, sms evenmin, contactpersonen ook al niet, om er bestanden op te zetten hang je aan itunes vast... allemaal dingen die hem voor zakelijk gebruik toch een beetje "mank" maken.

Verder had ik zelfs een paar "hippe" achtergronden enzo op staan toen ik hem kocht & heb ik die er gewoon allemaal afgegooid; gewoon blauw met alles makkelijk bereikbaar is genoeg om hem als functioneel toestel te gebruiken.

waar de iphone dus eerder richt op de zakenmensen die al hun mac hebben (en natuurlijk de bende jongeren die hem willen om hip te zijn & de fanboys), richt een windows mobile toestel zich eerder op de mensen die zakelijk al allemaal ms programma's gebruiken, en dus vanwege het gemak direct ook een windows mobile toestel halen. Switchers van windows mobile naar een iphone zullen er bij professioneel gebruik maar weinig zijn, aangezien je te grote nadelen hebt aan je iphone dan.

[Reactie gewijzigd door Athmozz op 10 maart 2009 15:02]

Ik ben persoonlijk absoluut geen fan van Exchange, maar een iPhone kun je gewoon moeiteloos aan Exchange hangen hoor. Niks synchroniseren met Outlook, je vult gewoon de gegevens van je Exchange server in, en je hebt al je mail, contacten en afspraken (inclusief alerts) op je iPhone. Als je het mij vraagt is dat prima geschikt voor zakelijk gebruik.

iTunes heb je eigenlijk alleen maar nodig voor het synchroniseren van muziek en voor het installeren van firmware updates, en daar werkt het dan wel weer prima voor.
Behalve dan de overige 80 Exchange "functionaliteiten" die het op een iPhone niet doen.
Apple gebruikt slecht 7 van de 87 beschikbare functionaliteiten.
Ja, basis mail en agenda sync werkt, maar remote wipe, centrale policies en de hele rambam aan zaken welke je als groot bedrijf wel op je externe mail clients eist kan een iPhone niet, dus is de iPhone geen gelijkwaardig toestel.
Misschien dat Apple dit in de toekomst beter voor elkaar krijgt, maar ik vrees dat dit ten koste gaat van de performance op de iPhone.
even een paar opmerkingen:
1 Maakt niet uit op welke markt men zich richt, een goede interface is een van de belangrijkste (zo niet het belangrijkste) van een apparaat.
2 Mail (incl. afspraken, contacten etc.) wordt wel automatisch gesynced..
3 Een telefoon is (wat mij betreft) geen vervanger van een laptop, dus al die windows progs wil ik er niet op draaien.

Maar ben het volledig eens wat betreft ITunes en zal alleen al om die reden er geen willen hebben (plus de megalomane houding van apple wat betreft applicaties die ik wel of niet mag installeren)
Vergeet Android niet te vermelden in deze strijd. Zeker niet een speler om te vergeten.
mee eens !

Android is goed ontvangen en wordt stevig doorontwikkeld.
Lijkt een beetje of Microsfot Google probeert bij te benen.

En ook niet te vergeten dat ze van Android een echt OS willen m aken die
wie weet windows eruit kan drukken..

Van mij mag het iig.

Microsoft Windows is aan alle kanten bij elkaar gejat en door goede dure advocaten zekergesteld..
Daar trappen tweakers niet in toch?
er zijn wat mij betreft nog heel wat haakjes en ogen.

Andriod is in de eerste versie goed ontvangen. Maar het mobiele OS heeft op dit moment een zo'n klein marktaandeel dat het niet relevant is op dit moment.

Microsoft heeft inderdaad aan Google een hele goede concurrent. Maar om nu te zeggen dat Microsoft Google probeert bij te benen op mobiel gebied.. nee denk het niet. Denk eerder dat Microsoft zich frustreert om Apple.

Overigens de opmerking dat Microsoft alles bij elkaar gejat heeft mag wat mij betreft weggemod worden.
Ik weet niet of het verstandig is om die eigen smartphone tegenover de iphone te zetten. Ik denk ook niet dat het verstandig is deze tegenover Android te zetten. Windows mobile legt het af.

Apple heeft een goede reputatie wat gebruiksvriendelijkheid betreft, ik heb persoonlijk nooit met een iphone gewerkt maar vind het hoofd menu er niet mooi uitzien (kijkend naar screenshots).

Android heb ik wel getest op mijn tytn2. De hardware ondersteuning is nog steeds niet je van het... maar de interface van de Android is geweldig. Alles werkt snel, is makkelijk te vinden. Applicaties toevoegen is een eitje en in veel gevallen gratis.

Het feit dat HTC, Samsung en LG hun eigen skins gebruiken om windows mobile bruikbaar te maken voor de gemiddelde gebruiker zegt eigenlijk al genoeg over de kwaliteit van de Windows mobile interface.

Het is dan ook eigenlijk wel schandalig dat fabrikanten als Apple en Google in relatief korte tijd een veel gebruiksvriendelijker alternatief hebben gemaakt. Na al die jaren windows mobile had Microsoft de concurrentie vele stappen voor kunnen zijn. Maja Microsoft maakt het zichzelf makkelijk bij een gebrek aan concurrentie (net als bij Internet explorer... pas sinds de komst van Firefox heeft Microsoft actie ondernomen om zijn marktaandeel te behouden).
Ik gebruik al jaren Windows Mobile. Ik ben er helemaal gelukkig mee. Er zijn geen dingen die ik mis op mijn toestel. Het blijft heel erg subjectief is het niet?

Voor beide producten is er een markt. Sterker nog, er is ook nog steeds een markt voor toestellen met enkel de functionaliteiten zoals we die kenden op de Nokia 3210 van vroegh.

Ik zie niet in waarom Microsoft geen eigen mobiel zou moeten ontwerpen. Het past geheel in de lijn van multimedia. Internet, televisie, bellen, fotografie en andere vormen van communicatie (twitter/msn ed.).

Het gaat niet om de verpakking, het gaat niet om het OS. Het enige waar het om gaat is de functionaliteit waar de consument om vraagt.
Ik gebruik ook al een behoorlijke tijd windows mobile.. met redelijke tevredenheid.. maar na het testen van Android lijkt windows zwaar verouderd.. Microsoft heeft de functionaliteit wel. Maar het is onoverzichtelijk, moeilijk te vinden... en je bent oh zo afhankelijk van die stylus. Probeer android eens, dan merk je snel zat wat ik bedoel.

Het is ook geen aanval op de functionaliteit van Windows mobile.. het is meer een aansporing naar Microsoft (niet dat MS naar mij zal luisteren).

Het sterkste punt van Windows mobile vind ik de synchronisatie van outlook. Visitekaartje in outlook wordt meteen naar je telefoon gekopieerd. Buiten dat vind ik dat Android (mits volledig functioneel) Windows mobile op bijna elk aspect overklast.
Maar deze poging zal waarschijnlijk hetzelfde eindigen als de poging van MS om met de Zune "even" de iPod te lijf te gaan.
Ik denk niet dat dat de benadering was. Dit soort woorden heb ik in ieder geval nog nooit gehoord van de kant van MS.

En in de VS is de Zune toch wel aardig geslaagd. Ze halen niet de verkoopcijfers van de iPod's maar niet iedere muziekspeler hoeft dat soort verkopen te halen om comercieel succesvol genoemd te worden. Qua functionaliteit heeft MS sowieso een erg interessant apparaat neergezet.
Kunnen ze beter HTC overnemen.

Dit zie ik zelf wel gebeuren, hebben ze een goede basis om nieuwe modellen te gaan ontwikkelen. Of we er blij mee moeten zijn is een tweede. ;)
Turner is wel heel erg optimistich over Windows Mobile. In mijn omgeving zie ik alleen nog maar mensen een toestel met Android, Symbian of iPhoneOS kopen. Bovendien lopen ze qua ontwikkeling ook mijlenver achter op de rest.

Ik zie maar n oplossing voor Windows Mobile en dat is open sourcen, anders zal het een stille dood gaan sterven.

Edit: Das waar als je negatief bent over MS word je hier gelijk weggemod :)

[Reactie gewijzigd door mkools24 op 10 maart 2009 14:35]

microsoft zal WM nooit dood laten vallen, maar als de consumenten weg lopen ...

die smartphone zijn erg leuk, jan piet en klaas hebben allemaal zo'n ding.

maar als je de gebruikers vraagt of zij volgende keer ook weer een smartphone kopen hoor ik 60% van de gevallen een over duidelijke nee.

vaak omdat de bediening lastiger is (iphone daar gelaten) dan de gemiddelde telefoon. alle geile opties worden niet gebruikt, en irritaties komen wel na boven als deze een periode gebruikt is.

als je WM bekijkt is dat product gewoon weg nog niet klaar. Is rete traag en instabiel. Dat is enig sinds te verhelpen door custom roms te gebruiken en op xda-developers te neuzen. maar de gemiddelde consument wil dit niet, en hoort ook eigenlijk niet.
mircrosoft zou zelf al die patches en reghacks moeten op nemen. ... helaas
En waar zie jij de consumenten weglopen? Ik zie de verkoopscijfers van smartphones met WM elk jaar stijgen.

ALs over onstabiel en retetraag allebei niet juist. Welke ervaring heb je daarmee?

Meestal was WM traag omdat de hardware traag was en de telefoonfabrikanten er 101 preloaded programma's opzette. Fout van MS? Een custom rom bracht dan idd redding beste bewijs dat het NIET aan WM lag.

Instabiel? Ik had minder last met mijn WM6.1 (custom rom) acer N310 dan dat ik nu heb met mijn iphone. Safari crasht constant. De laatste 3 dagen werkte de camera niet (nu plots weer wel) en ik heb verscheidenen apps die ik verschillende keren moet starten voordat ze opstarten.

WM is een deftig OS is dat al een hele tijd (sinds WM5 eigenlijk) en had meer last van gekoppeld te zijn aan beperkende hardware (zoals trage CPU/klein scherm) dan van het OS zelf.

Vergelijken van iphone met zijn 3.5" scherm en 4-500MHZ cpu tegen een veel goedkopere 2.5" 2-300MHZ cpu is nu niet echt eerlijk. Vergelijk met een HTC HD en je ziet dat beide ongeveer evensnel zijn en vloeiend te bedienen zijn.
Elke telefoon heeft zijn plus en min punten.
Als ik binnen bedrijfen kijk (waar dus niet gewerkt wordt met custom ROMs) dan zijn WM telefoons niet populair omdat deze bijvoorbeeld wel eens volledig vast lopen.
Mensen zijn dat niet bereikbaar en dat is onacceptabel.

Ze willen dan liever een blackberry of een Nokia omdat die altijd belt.
Persoonlijk vindt ik Nokia weer volledige ondingen omdat ze niets anders kunnen dan bellen (zakelijke E71).

Mijn iPhone (prive) ben ik erg tevreden over omdat ik het apparaat gebruik voor internet/mail/apps en ik kan er ook nog eens mee bellen (Tmobile bereik buiten beschouwing gelaten).
WM6.1 start op een 520 Mhz Intel Xscale langzamer op dan mijn iPhone, en sneller dan 520 Mhz kon je ze een jaar terug niet krijgen.

Verder loopt het nogal traag nadat ie opgestart is, kun je nog een halve minuut uittrekken om zeker te weten dat ie echt is opgestart, net zoals alle desktop-windowssen.
al deed mijn telefoon er een kwartier over om op te starten; hoeveel keer doe je dat? Als je hem aanschaft, als je een andere batterij plaatst of als je hem eens van de trap gooit & hij uitgevallen is. Allemaal zaken die je normaal niet dagelijks doet.

Ik heb zelf ook een WM toestel, en als ik ergens op druk dan is het scherm dat daarop volgt daar al direct. Misschien dat een iphone sneller is, maar als ik zelfs geen hapering merk in de snelheid waarop de schermen komen, dan ga ik met een ander toestel dat misschien een milliseconde sneller zijn ander scherm kan tonen niet ineens sneller gaan werken hoor
Hier duurt mijn iphone rebooten een minuut wat vergelijkbaar is met mijn Acer N310 die op 300MHZ draait.

Waarschijnlijk staat er dus gewoon teveel rommel op.

En opstarten is het enige waar je snelheid meet? ALs ik een ebook open met ereader op een iphone kost me dat 20-30seconden elke keer , op mijn WM kost me dat de eerste keer een 15s en daarna (tot een reboot) een 2s (komt doordat iphone niet echt multitaksing toelaat) . Zo ken ik nog veel voorbeelden waar mijn WM sneller is. Net zo goed als er omgekeerd voorbeelden zijn waar een iphone makkelijker en sneller is.

[Reactie gewijzigd door k995 op 10 maart 2009 15:38]

Het enige wat je uit de verkoopcijfers kan afleiden is dat er meer bijkomen dan afgaan.

Als dat 4,000,001 nieuwe gebruikers zijn en 1 afvaller dan is het een puik OS. Als het 9 miljoen afvallers zijn (op de 18 miljoen) en 13 miljoen nieuwe, dan heb je een probleem.

Zelf heb ik geen probleem met mijn iPhone, dus dat valt mooi weg tegen jouw negatieve ervaring ;-)

Maar wat ik als het grootste mankement van WM beschouw is wel het feit dat het maar op zo'n beetje iedere hardware moet kunnen draaien. Wellicht dat ze wat scherper hadden moeten aangeven wat "kunnen draaien" moet betekenen voor de hardware.
Niet te vergeten het bekende HTC die beweerde dat er geen licentie voor de grafische driver nodig was omdat de CPU snel zat zou zijn.
Fout. Resultaat=Een zeer trage WiMo phone waarbij de schuld bij MS wordt neergelegd terwijl bijv. Samsung een i780 biedt welke A zeer snel is en B rete stabiel werkt.
Ik zelf heb met iPhones, BlackBerrys, Symbians en WiMo (5, 6 en 6.1) gewerkt en tot nu toe bevallen de WiMo (Samsung SGH-i600 en SGH-i780) het best.
Beide toestellen doen nu nog wat ze moeten doen. Let wel. ik heb er niet 50 3th party apps bij gezet en ook niet het interne geheugen vol met mp3's getrapt.
In de basis is WiMo gewoon goed en betrouwbaar, maar vaak wordt door externe bemoeienis en fancy gimmics de betrouwbaarheid slecht en dat is niet de schuld van WiMo, maar van de telefoon fabrikant die slecht programmeer werk afleverd.
Open Source zou inderdaad een mooie optie zijn. Al is het enkel om te voorkomen dat concurrenten een monopolie krijgen in deze branche. (wel raar om MS en monopolie Niet naast elkaar te gebruiken :) )

Het zal alleen denk ik niet gebeuren. MS is nog steeds gekant tegen Open Source, al proberen ze de community de laatste tijd wel te paaien met wat licht positieve geluiden of acties over open source. Misschien is dit een mooie actie om hun imago op te poetsen.
Microsoft zal geen OpenSource gebruiken voor software van betekenis die op een OpenSource OS kan draaien. De source vrijgeven van een Windows-app. is totaal niet te vergelijken met de source van software die op een OpenSource OS draait. Want onder de motorkap zit je nog steeds diep in de ClosedSource als je een OpenSource app. gebruikt op een ClosedSource OS.

Als er OpenSource van Microsoft komt/is, dan is dat enkel en alleen om bovenliggende software (Windows zelf, of een ander Microsoft product) ijzersterk in de markt te houden c.q. een verdere impuls te geven.

Je source vrijgeven voor een pakketje onder Windows is net zoiets als de gebruiker vertellen welke variabelen je allemaal mag en kunt gebruiken, maar hoe 't uiteindelijk werkt - daar heb je geen volledige controle over (iets wat je wel zou mogen verwachten van OpenSource) - simpelweg omdat Windows zelf de controle blijft houden (inclusief alle lock-in tactieken die in Windows gebakken zit).
Wat een onzin zeg. Linux is net zo modulair en werkt ook gewoon met API's (zo niet meer). OpenOffice onder Linux gaat echt niets aan je Linux kernel lopen sleutelen hoor.
De source vrijgeven van een Windows-app. is totaal niet te vergelijken met de source van software die op een OpenSource OS draait
Wat wil je hier mee beweren? Dat er geen fatsoenlijke open source voor WIndows bestaat? Als je gewoon netjes van de API's gebruik maakt, dan hoef je je ook geen zorgen te maken om wat er onder gebeurt.

Kijk, als je punt is dat MS nooit een eigen OS als open source zal aanbieden, dan geef ik je groot gelijk. Maar het punt dat het geen zin heeft om Open Source voor Windows uit te brengen, die snap ik niet.

Vertel jij Ballmer even dat hij http://www.codeplex.com/ moet sluiten? 8)7
WiMo is nog meer open dan OS X hoor, en daar hoor je niemand over klagen :?

Als ik morgen een app voor WiMo wil maken dan kan dat, bij Apple moet je eerst een x bedrag neerleggen om van die club lid te worden.
Ja, MAAR als jij een native WiMo app wil maken kan je dat niet met de 'Express' editie doen van Visual studio.. dus je kan alsnog gaan lappen.

Ook moet je eigen applicatie hosten, en reclame maken, want dat wordt bij Apple voor je gedaan, alsook de ontwikkelomgeving die met het OS meegelevert wordt..

Die WiMo programmeer omgeving is btw flink wat duurder dan de 80 euro die je aan Apple moet geven.
voordat er een daadwerkelijk in de winkels ligt zijn we 5 jaar verder..
maar ik gok dat ze net als de rest bij htc aankloppen
Het is heel stellig verwoord, en dat zal idd betekenen dat het nog lang niet zo ver is. Toch is dit niet echt een slimme uitspraak.

De laatste keer dat MS consumenten electronica heeft gereleased. hebben ze hun oude partners keihard gedumped. Toen de Zune kwam was PlaysForSure ten dode opgeschreven en zat iedereen die heeft geinvesteerd om hun players compatible te maken met de gebakken peren. De partners hadden al lang hun eigen collectieve standaard kunnen hebben maar opeens zaten ze met een dode standaard van MS.

Met dat in het achterhoofd lijkt het me voor smartphone fabrikanten niet echt een goede move om in Windows Mobile te investeren als MS beweert plannen voor hun eigen telefoon te hebben. Als Google je (voor welke reden dan ook) uit de de Android groep trapt kan je ten miste je eigen fork maken en dat draaien.

[Reactie gewijzigd door SuperNull op 10 maart 2009 15:13]

Toen de Zune kwam was PlaysForSure ten dode opgeschreven
PlaysForSure bestaat feitelijk nog gewoon, al dan niet in de vorm van "Certified for Windows Vista" (alhoewel het PFS-logo dacht ik ook nog gewoon gebruikt wordt). Het was in wezen trouwens niet veel meer dan een certificatieproces en een logo. Misschien dat je eigenlijk de MSN Music store/Zune Marketplace-problematiek bedoeld?
PFS bestaat nog ja, maar MS heeft de hele push erachter helemaal opgegeven en ze heffen nu de MSN Music Store op. Om een kleine standalone player met DRM om te laten gaan is zeker niet triviaal.
De mensen van microsoft weten het ook niet meer...

Eerdere geruchten werden keihard de kop in gedrukt en nu gaan ze zelf vertellen dat er plannen zijn.. :?
Met Windows Mobile 7 of later zal het zeker een goede concurent worden van...
Met een meer open karakter qua software dan die van....
Ik geef ze zeker geen ongelijk, biedt veel meer mogelijkheden om het OS uit te breiden en zo specifiek mogelijk te maken. Als ze gaan concurreren met de iPhone, is dit de enige mogelijkheid die financieel het meeste opbrengt. Maar ze wachten eerst de crisis af, dus verwacht hem over 3 a 4 jaar.
Ik vraag me serieus af of dit betekend dat Microsoft de huidige modellen niet goed genoeg vind. Of dat MS misschien denkt zelf nog meer uit de software te kunnen halen.

Ik kan me voorstellen dat een nauwelre samenwerking met bv HTC en dan rebranded HTC toestellen op de markt brengen misschien een betere optie is.

Als MS hardware opleverd gaat dat niet altijd vlekkeloos :X

Ik zou het wel mooi vinden om je GSM nog meer te integreren in je levensstijl. BV via je mobiele telefoon remote je HTPC bedienen (TV gids, opnemen etc), maar ook zaken als streeming audio over wlan via je mobile telefoon moet kunnen volgens mij.

Als ze het goed aanpakken zijn de mogelijkheden eindeloos.
Kunnen ze ook niet meer het excuus gebruiken dat ze hun OS voor 1000en verschillende systemen moeten maken. Dit is dus de kans om te laten zien dat een Windows Mobile wel goed kan lopen zolang de hardware maar goed samenwerkt met de software (minder overbodige drivers etc!) net als de superb werkende (maar incomplete) iPhone.
Ik dacht dat het ging om reference designs die Microsoft zou maken voor echte fabrikanten van mobieltjes:
http://blogs.zdnet.com/microsoft/?p=1936

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True