Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 72 reacties

Albatron heeft zijn eerste multitouch-lcd-scherm aangekondigd. Het paneel heeft een diagonaal van 21,5" en ondersteunt een verversingsfrequentie van 120Hz. De monitor heeft de beschikking over zowel een vga- als een dvi-ingang.

De eerste multitouch-lcd van Albatron zal waarschijnlijk in maart te koop zijn, zo heeft de fabrikant bekendgemaakt. Zeven maanden geleden werd er een prototype tentoongesteld en nu zijn de eerste specificaties voor het uiteindelijke model opgedoken, aldus Hardwarezone. Het grootste verkooppunt zal de multitouch-specificatie zijn, wat inhoudt dat het beeldscherm meerdere aanrakingen door de vingers kan waarnemen. Deze worden gedetecteerd door infrarood-sensoren die in de omlijsting van de monitor zijn verwerkt, dit in tegenstelling tot traditionele touch-screens waarbij de sensoren in het beeldoppervlak zelf zijn ingebouwd. Hierdoor zou het beeldscherm niet alleen langer meegaan, er kan ook een hogere helderheid bereikt worden. De informatie wordt via een usb 2.0-stekker naar de PC verstuurd.

Het 120Hz-paneel heeft een maximale resolutie van 1920x1080 waarmee het mogelijk is om zonder aanpassing hd-videobeelden af te spelen. De 120Hz-feature is ook interessant omdat het in theorie mogelijk wordt om Nvidia's 3D Stereo technologie te gebruiken, waarvoor overigens wel een 3D-bril nodig is. Albatron's nieuwe beeldscherm beschikt over een vga- en dvi-aansluiting, verdere specificaties en een verkoopprijs zijn nog niet bekend.

Albatron 21,5" Multi-Touch-LCD

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (72)

Dit is een eerste in de reeks van vele die zullen volgen. Ze zullen ook steeds dunner worden (er is al een LCD-tc met een dukte van minder dan 1 cm). Wat nu 22 inch is, wordt straks 40 inch. Daardoor kun je zo'n scherm plat op tafel leggen waardoor je een echte desktop krijgt ;-). De Windows desktop architectuur is niet geschikt voor een dergelijk groot touch screen. Er moet een andere desktop komen zoals dat bijv. ook voor handhelds gebruikt wordt. Een intu´tieve user interface, bijv. zoals te zien was in de film Minority Report. Het zou mij niet verbazen dat Microsoft al zoiets aan het ontwikkelen is omdat het gebruik van een mouse of tekenblad altijd indirect is. Een nieuwe product life cycle voor Windows wellicht?
Ik zou eerst doorlinken naar deze blogpost, maar het filmpje eronder is alweer verwijderd dus erg informatief is het niet: http://www.engadget.com/2...ace-gets-demoed-at-cebit/

Sun heeft echter ook een vergelijkbaar systeem ontwikkeld, genaamd SPOT: http://www.engadget.com/2...inority-report-interface/

Het soort interfaces zoals je die ziet in Minority Report hebben een leuke tech-factor, maar de huidige desktopinterfaces zijn erop toegespitst om gebruik te maken van muis en toetsenbord. Je zou dus eerst drastische aanpassingen in de interfaces moeten maken (ik noem maar wat, invoer van tekst zonder buggy spraakherkenning), en daarnaast betwijfel ik of m'n oma om zou kunnen gaan met deze vorm van input.
het rare is dat Microsoft zoiets al lang heeft en zelfs al verkoopt....
of ben je hun 'Surface' al vergeten ?

http://www.microsoft.com/surface/index.html
dat is dan wel met 3D hand bewegingen , zonder het scherm aan te raken.
Infraroodsensoren in de omlijsting van het beeldscherm is imo een achterhaalde techniek. Daarmee zeg ik overigens niet dat het daarom geen toepassing verdient in een hedendaags product. Deze techniek moet je overigens niet verwarren met een techniek waarbij gebruik wordt gemaakt van infrarood licht in een glasplaat voor het beeldscherm, waarbij gebruikmakend van diffractie op de plek van aanraking aan het oppervlak kan worden 'gezien' waar de aanraking heeft plaatsgevonden.

Er staan ook gewoon onwaarheden en achterhaalde teksten in het artikel op Hardware Zone. Er wordt bijvoorbeeld beweerd dat capacitive touch screens niet in staat zijn om multi-touch te doen.

Elo touch heeft een mooi overzicht met voor- en nadelen van alle touch screen technieken.

edit: spelfout

[Reactie gewijzigd door gertvdijk op 20 januari 2009 19:54]

voor inzoomen vergelijkbaar met de iphone lijkt me zo'n scherm geniaal.
het lijkt me echt een tof gevoel om met je eigen handen in te zoomen en bijvoorbeeld schermen te verkleinen/vergroten en het lijkt me ideaal voor systemen waarbij je liever geen muis/toetsenbord bij je wilt hebben, bijvoorbeeld als je dit scherm veel zou gebruiken voor films en je hebt geen zin de afstandbediening te pakken.

maar om daar nou heel veel meer geld voor te gaan betalen, nee dat zou ik niet doen en ik hoop dat dit scherm een beetje betaalbaar word
Inzoomen lijkt me juist een van de minst voor de hand liggende toepassingen. Daar is je muis veel beter in.

Zaken als het verslepen/vergroten/verkleinen van applicatie windows, het verslepen van gegevens/bestanden, het indelen van pagina opmaak en dergelijke is een voor de hand liggende toepassing van touch screen. En MultiTouch kan daarbij helpen om een gebied aan te geven of verschillende soorten handelingen te onderscheiden.
au, ik voel mn schouders nu al na een paar uur achter de computer.

Dan kan je toch beter een liggend scherm hebben op je bureaublad (nee, niet je windows bureaublad).
Of je zet het zo neer als een lessenaar.
Op het moment is het inderdaad vooral het gadgetgehalte waar deze monitor hoog scoort.
Toch denk ik dat dit de toekomst wordt. Full-HD op een 21.5", 3D beelden mogelijk en touchscreen.
Leuk dat multitouch maar er is nog geen OS waar het zonder aanpassingen/applicaties mogelijk is om meerdere muispointers te gebruiken.
Windows 7 heeft er ondersteuning voor, en standaardiseert een aantal zaken op OS niveau. Ik heb helaas nog niet kunnen proberen hoe het in het OS is uitgebouwd, maar zaken als vanaf 2 kanten een venster vergroten en verkleinen liggen voor de hand, net zoals meerdere dingen kunnen verslepen op het scherm.

Binnen applicaties weet ik al wel dat het mogelijk is, MS is, zoals gewoonlijk eigenlijk, al heel snel met een SDK gekomen die vrij toegankelijk is, zoals la_fusion vermeld. Om heel eerlijk te zijn heb ik wel zin om met deze SDK iets wat lijkt op origami te gaan bouwen voor dit scherm (als het compatible is met W7/albatron er een driver voor heeft), misschien drivers er voor ontwikkelen.

Ik zit immens te wachten op Starcraft2, en heb STIEKEM de hoop om het te kunnen spelen met multitouch en een aangepaste UI. Als het UI ontwikkelen lijkt op dat in WoW, en Blizzard lief is in software ondersteuning, kan dit leuk worden!
Is Windows 7 niet multitouch compatible?
En Mac OSX? Die MB's hebben toch multitouch trackpad?
Heb voor schoolproject meerdere malen contact gehad met het Microsoft Multipoint ontwikkelteam en zij wisten mij te bevestigen dat je nog altijd een aparte applicatie ervoor moet bouwen. Dat kan nu ook al met behulp van de Microsoft Multipoint SDK.
Idd windows 7 bied een Api en daar blijft het bij. Zelf vind ik dat een OS erop aangepast moet worden, knoppen mogen wat mij betreft wel wat groter, maar ook sommige dingen die je kunt doen met multitouch moeten ondersteund worden.

Overigens zou dit heel leuk kunnen werken met een alternatieve desktop als bumptop:
http://bumptop.com/

[Reactie gewijzigd door poepkop op 21 januari 2009 11:48]

Beste Mensen, in de komende jaren zal het toetsenbord en de muis vervangen gaan worden door Multitouch interfaces, Gesture Control, Voice Control etc. Dit is het begin van een een nieuw tijdperk in computer gebruik waar ook mensen die in het geheel niet kunnen omgaan met iets dat op een computer lijkt toch computer kunnen gebruiken op een meer menselijker manier, niet iedere computer gebruiker is geinteresseerd in de HZ, HD 1080P, Aantal beeldpixels etc. Er zijn ook mensen die graag een computer 'gebruiken'als een stuk gereedschap. Dan moet het gereedschap precies zo reageren waar het voor bedoeld is. Een hamer ga je ook niet eerst opstarten en drivers installeren die wil je meteen gebruiken. Zo ook met een dergelijk touchscreen (denk aan een Iphone achtige interface als besturingssyteem) waar je meteen intiuitief mee aan de slag kunt.....

TOP dus dat deze leverancier de stap naar multitouch wil maken, nu de applicaties nog alla Microsoft Surface computer...
Denk dat het heel erg lang gaan duren tot de muis en het toetsenbord weg gaan hoor, tikken zoals we het nu doen zit er al zo lang in gebakken dat het niet snel zal worden vervangen.

Voor veel werk zal een muis toch preciezer blijven, daarbij hoef je veel minder te bewegen met een muis. Ik kan me niet voorstellen dat we binnen afzienbare tijd allemaal een scherm hebben liggen in plaats van staan. De hele tijd naar beneden kijken naar je scherm? Geen goed idee uit ergonomisch oogpunt.

Praten tegen je pc? Soms misschien handig, maar als je pc in de woonkamer staat dan zit er constant iemand te praten tegen zijn pc...

Nee, voor sommige toepassingen of mensen heeft het misschien meerwaarde, maar voorlopig echt niet als vervanger van de traditionele bediening.
Muis en toetsenbord zullen voorlopig niet vervangen gaan worden, niet zo lang er gegamed word op een PC, voicecontrol nog steeds niet goed is geintegreerd, geen daadwerkelijke software voor toepasbaarheid word gemaakt en de techniek niet verfijnd word.

Een mooi Sci-Fi voorbeeld blijft nog altijd Star Trek, waar dergelijke toepasbaarheid goed word weergegeven maar zoals ik al zei blijft het gebrek aan goeie software de grootste downfactor. Degene die denken dat het voor tekenen etc. bedoeld is, daar is het niet voor bedoeld.

En als ik dat even doortrek, leuk dat Windows 7 er aan komt maar er is nog niets te zien van geoptimalseerde bediening voor dit soort doeleinden en ook Apple is daar nog niet mee bezig, laat staan Linux voor dergelijke groei naar volwassenheid van software. Zolang OS ontwerpers hier niets mee doen blijven we stilstaan. Het zal er op een dag wel van komen maar voorlopig heerst de kortzichtigheid in de soffware industrie, daar waar hardware fabrikanten juist steeds meer mogelijk maken.

En helaas, Ballmer is geen visionair zoals Gates ooit was en Jobs is teveel gericht op gadgets en gezien zijn gezondheid is het maar de vraag of hij een goeie opvlger kan aanwijsen voor de korte termijn.
Jobs te gericht op gadgets .. ach ja... duidelijk wat voor beeld jij van apple hebt. Maar de multitouch op de iPhone en de Macbooks zijn errug goed uitgewerkt. Voor een computer is er werkelijk geen enkel trackpad wat ook maar in de buurt komt met die van de macbooks. (Naast multitoch ondersteuning werken ze ook veel fijner, en is het niet een priegelig klein 4kantje).
Dat soort applicaties worden er kennelijk wel gemaakt. Ik las laatst iets over de Surface installatie van een Nederlands bedrijf (http://blog.minst.net/2009/01/16/microsoft-surface) en zag dat ze al meer met multitouch gedaan hadden met een ander apparaat, bv: http://nl.youtube.com/watch?v=E8k7JeY5KLg (geluid zacht of beter nog, uit zetten :) )

Zoals ik al eerder schreef, wil ik wel zo'n Surface als bijzettafeltje, lijkt me geweldig om zo'n makkelijke interface te hebben om m'n koffie op te zetten.
Och er wordt al sinds 1996 geroepen dat het toetsenbord vervangen gaat worden door voicecontrol en iedere keer weer wijst onderzoek uit dat het simpelweg onpractisch is.
Met de kantoortuinen die bij "Het Nieuwe Werken" komen kijken wil je niet hebben dat iedereen door elkaar heen met zijn PC zit te praten. Bellen en gegevens invoeren tegelijk is onmogelijk met voicecontrol. Differentiatie tussen opdrachten en gesprekken is veel te lastig en zal de eerste tijd nog niet opgelost zijn.

Gesture control en Multitouch zijn leuk maar zullen de eerste tijd de muis zeker nog niet gaan vervangen. Niet alleen is de nauwkeurigheid een uitdaging, ook de ergonomie van een muis is vele malen beter dan van gesture/multitouch.

En als je het over "Intu´tief" hebt: Alle intuitie heeft een historie. Op dit moment is intuitie in computerland volledig aangeleerd. Waar men aan gewend is noemt men intuitief. De werking van computers kan niet intuitief genoemd worden, daar bestaan ze simpelweg nog niet lang genoeg voor.

Al met al is dit geen revolutionaire stap. Het is slechts een evolutionaire stap in de juiste richting maar er zullen er nog velen moeten volgen voordat we het toetsenbord en/of de muis vaarwel kunnen zeggen.
Tevens vraag ik me af of DVI en Full HD wel goed samen gaan..
Als je zo'n resolutie in je monitor propt is 'n HDMI-poort toch een vereiste?
HDMI = DVI met audio
Hmmm didn't know that, dacht dat het outdated was! Dank!
Zelfs oude d-sub voldoet nog voor FullHD.
Het beeldsignaal wat over DVI en HDMI gaat zijn technisch hetzelfde. Alleen de connector is anders en dat er bij HDMI geluid bij zit is verschillend.
Ziet er goed uit! Alleen ben benieuwd of dit nu echt mainstream zal worden. De meeste dingen die ik op een computer doe, zijn toch makkelijker met muis en tobo. Bovendien staat het scherm vaak te ver weg, helemaal als het zo'n groot paneel als deze is!
Da's onzin. Waarom zou je je scherm verder weg willen zetten als de diameter groter is? 't Gaat toch gewoon om de DPI? Zolang die hoog genoeg blijft, mag je een scherm even dicht blijven zetten hoor.
laag genoeg ;) hogere DPI is kleinere pixels
Volgens mij bedoelt hij toch echt wel gewoon hoog genoeg. Als de DPI te laag is dan worden de pixels te groot en wil je het scherm juist niet te dichtbij hebben. Moet je eens proberen een 40" HD ready scherm op je bureau te zetten en op je PC aan te sluiten of zo, pixel party!
Overigens heb ik mijn 24" scherm ook gewoon dichtbij genoeg staan om nog comfortabel aan te kunnen raken terwijl ik achterover zit in mijn luie bureaustoel. Hij staat net ver genoeg weg om mijn keyboard nog goed kwijt te kunnen en genoeg ruimte er voor te hebben om mijn armen op te laten rusten. Als ik em helemaal tegen de muur schuif dan wordt alles juist wat klein en in games is het ook leuk dat hij dichterbij staat omdat een groter deel van je blikveld door de game ingenomen wordt waardoor je weer meer in het spel gezogen wordt.

[Reactie gewijzigd door Finraziel op 20 januari 2009 21:14]

't is een scherm voor aparte doeleinden. Ik zit te denken aan en tafel waar je dit schermpje op inbouwt en je telkens een ander bordspel op kunt zetten :). Hoewel een paar inch meer dan ook wel leuk zou zijn.
Ik denk dat het net heel veel toepassingen heeft ( zoals ik aangaf hierboven in de comments ). Het feit dat je er op de moment niet meteen kan bedenken heeft vooral te maken met het feit dat we het niet gewoon zijn. Heel menselijk hoor :)
Leuk voor in de keuken , kun je filmpje of tv kijken tijdens het koken , een receptje opzoeken of media center bedienen , en dat allemaal zonder muis of keyboard. Ik denk zelf dat e-paper , en dan zeker de touch versie nog veel meer te bieden heeft. Dan kan je touch schermpjes overal gaan inbouwen zonder dat je om het energieverbruik of het gewicht moet inzitten. Enkel als bewegende beelden wil is dan een LCD vereist.
Leuk voor in de keuken , kun je filmpje of tv kijken tijdens het koken , een receptje opzoeken of media center bedienen , en dat allemaal zonder muis of keyboard.
Nou dat denk ik niet. Wil jij zo'n 22" bakbeest in je keuken hebben? Daarnaast werkt deze 'touch' techniek niet zodra er een vuiltje op je beeldscherm zit. Immers, de infraroodstralen worden dan geblokkeerd en zullen worden gezien als aanraking op het scherm.
Ik begrijp niet echt wat je nou met zo'n groot touchscreen moet...
Het staat nog steeds voor je dus om ermee / erop te tekenen, heeft 't geen nut..
Als je het wat naar achter kantelt kun je er gewoon op tekenen.
Hmm toch lijkt 'n Wacom tekenblad me dan een stuk handiger?
is lang niet zo groot, en dus altijd iets minder precies. Daarbij heb je dan niet direct het geprojecteerde beeld volgens mij (behalve bij de dure)
is lang niet zo groot, en dus altijd iets minder precies. Daarbij heb je dan niet direct het geprojecteerde beeld volgens mij (behalve bij de dure)
Hoezo minder precies? De Wacom technieken hebben zich wel bewezen in vele tablet-pc's en hun Cintiq productlijn. Je mist bij infrarood touch screen techniek bovendien de druk- en kantelgevoeligheid van de aanwijzer. Voor tekenen is zo'n Wacom wel degelijk superieur, mits je het gebruik van een stylus/pen geen bezwaar vindt.
Zelfs voor de 'bureaublad' wacoms is de resolutie veel hoger dan de touchscreen van dit beelscherm vermoed ik!

Van een Wacom Intuos A4 is de resolutie al in de orde van grootte van 60.000 punten.
Ik hoop toch dat op A4 formaat de resolutie iets meer dan 60'000 punten is.... Dit beeldscherm heeft zo'n 2 miljoen beeldpunten dus als je dan met 60 duizend punten tekeningen wilt gaan maken ga je bedrogen uit komen....

Om precies te zijn zit je met zo'n Wacom op grofweg 5000 DPI, dat brengt de totale resolutie van een "A4" tablet rond de 3 miljard punten.
In denk niet dat het multitouch gedeelte dezelfde "resolutie" heeft als het LCD panel, dus die berekening gaat niet op :)
Het zou ook wat overbodig zijn om dat te hebben, want je kan met je vingers (of zelfs met een stylus) niet 1 pixel aanwijzen.
Het gemiddelde van wat het touch gedeelte ziet samen met een slim algoritme bied al meer dan genoeg precisie ...
In denk niet dat het multitouch gedeelte dezelfde "resolutie" heeft als het LCD panel, dus die berekening gaat niet op :)
Jawel hoor. Makkelijk zelfs. De meeste infrarood toepassingen zoals deze Albatron halen meestal 4096x4096 pixels.
Het zou ook wat overbodig zijn om dat te hebben, want je kan met je vingers (of zelfs met een stylus) niet 1 pixel aanwijzen.
Ook niet waar. Het is heel waardevol om preciezer te kunnen tekenen dan het beeldscherm kan weergeven. Immers, anders moet je telkens inzoomen op het gedeelte waar je wil tekenen en nu kan je je overzicht behouden. Dat het beeldscherm het op dat zoomniveau niet net zo nauwkeurig kan weergeven is jammer, maar doet geen afbreuk aan de functionaliteit van het hoge resolutie touch gedeelte.
Het gemiddelde van wat het touch gedeelte ziet samen met een slim algoritme bied al meer dan genoeg precisie ...
Ligt eraan waarvoor. Voor simpele bediening met knoppen van 100x30 pixels in de UI is zo'n nauwkeurigheid inderdaad niet nodig, maar voor artistiek werken, ontwerpen of industrieel vormgeven is dit wel degelijk van belang. Buiten beschouwing gelaten welke vorm van input je daarvoor prefereert.
edit: spelfout

[Reactie gewijzigd door gertvdijk op 21 januari 2009 01:40]

Waar de mensen boven je op doelen is volgens mij dat de grootte van je inputgeval, of het nou een stylus of een vinger is, vele malen groter is dan een enkele pixel. Hierdoor kan je nooit de goede precisie creŰren die voor professioneel en bepaald artistiek werk vereist is.

Maar je kan natuurlijk ook inzoomen.

Ik heb wat met multitouch sinds ik mijn iPod heb, het werkt werkelijk waar zo heerlijk om met die gebaren te browsen en dergelijke (het tekenen op dat apparaatje buiten beschouwing gelaten, werkt natuurlijk niet precies)... Wanneer het er de tijd voor is zal zo'n soort scherm zeker bij mij niet ontbreken :)

En hierboven was ook ergens een vraag over wat je met zo'n groot touchscherm moet? Naast tekenen kan ik ook wel een Piano applicatie verzinnen, hoef je ook geen piano te kopen om te leren pianospelen als je dat scherm toch al in huis hebt :p Plus, browsen kan veel sneller gaan :)
Misschien vingerverven maar normaal tekenen kan niet op zo'n scherm.

* RolfLobker mompelt iets over capacitive vs. resistive

[Reactie gewijzigd door RolfLobker op 20 januari 2009 21:17]

5 jaar terug eens quake1 zitten spelen op zo'n ding(IBM Netvista kassa) en daar quakeGL op geinstalleerd, lachen, gewoon mensen doodklikken :)

Maar ik zie echt de voordelen er wel van in, niet voor te typen maar wel voor dingen als klikken en traceren(denk maar aan de boordcomputers in star trek TNG en Voyager)
Ook ik moet gelijk aan startrek taverelen denken. Ook voor typen, mits er een goede feedback vorm voor komt (dus ook zodat je kan voelen dat je wijsvingers op de F en de J liggen). Het is natuurlijk ook een psychologische kwestie of typen werkt of niet op een touchscreen.

Mijn ideale utopie is dat alles beeldschermen is, met hooguit een paar gespecialiseerde aanwijs apparaten, hoewel mensen dood tappen natuurlijk heel charmant overkomt, zie ik de toekomst van de FPS toch meer in de lijn van een wii-mote achtig apparaat om te mikken/schieten, iets in de lijn nunchuck/minikeyboard voor movement. No offense PC gamers, ik heb aardig wat shooters gespeeld, maar niets haalde het bij de immersie en responsie van Metroid Prime III. Hooguit de precisie die nog wat hoger moet.

Een goeie RTS spelen op een goed touchscreen daarintegen lijkt me een droom. Elke muisbeweging die je maakt is er al een te veel, met een gespecialiseerd toetsenbordje voor overige commands. En daar is touchscreen-toetsenbord technologie weer heel erg mooi. Het toetsenbord past zich gewoon aan aan de applicatie, dus niet meer linten met commando's over de F-toetsen plakken zoals we vroegÔh bij WP5.1 deden ;)

In principe hoop ik ook dat hardware platformen steeds meer ÚÚn en hetzelfde worden. Bij de eerste intro van tablet PC's die betaalbaar waren had ik daar hoop op, maar misschien dat het pas echt volwassen wordt in de W7 tijd. Hopelijk laten ze het laptop gedeelte dan ook weg. Shrink het geheel desnoods, maar zolang het maar overal hetzelfde hardware/software platform is onafhankelijk van grootte. Om in Startrek termen te blijven: padds!
De xbox1 had een lightgun, bijna geen spellen voor geweest, maar de homebrew emulators voor sega, nintendo, ps/1 en MAME ondersteunen deze wel, lachen als je nog een goede CRT televisie hebt.

Wat jij als ultiem ziet zou eerder een holodesk vereisen.
naja, windows 7 kondigt ondersteuning aan dus komt er een markt voor, simpel als dat. verder zou je kunnen denken aan home theater systemen etc... lijkt me best mooi ding, zou die ook op apple werken?
Home theatre systemen? Je bedoelt dat mensen op moeten gaan staan om een ander filmpje op te zetten? :+
das wel gaaf om mee te battlefielden.... headshot headshot headshot headshot headshot headshot headshot
Dan kan je bv. allerlei toepassingen gaan maken zoals http://www.jazzmutant.com/
Leuk om mee te experimenteren.

Een nadeel is dat er allemaal vete vingerafdrukken op komen.

Ik ben benieuwd hoeveel deze monitor zal kosten?
Ruitenwisser van je auto eraf slopen en hier op zetten? }>
Vingervegend hoesje d'r bij leveren, net zoals bij m'n diamond. Desnoods vetwerende laag d'r op. Ook die ontwikkeling gaat aardig snel.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True