Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 38 reacties

De Amerikaanse ontwikkelaar Pandemic Studios heeft de systeemeisen van de pc-versie van The Lord of the Rings: Conquest bekendgemaakt. Het spel draait op een pc met een 2,4 GHz dualcore-processor en 1 GB ram.

Een medewerker van Pandemic heeft de minimale systeemeisen bekendgemaakt op het forum van de studio. De minimumconfiguratie heeft een 2,4 GHz dualcore-processor met 1 GB ram en een videokaart met 256 MB geheugen, die overweg kan met Pixel Shader 3.0. Het spel neemt 6 GB aan ruimte in op de harde schijf. Pandemic heeft nog geen aanbevolen systeemeisen bekendgemaakt.

Het actiespel The Lord of the Rings: Conquest zou eind 2008 op de markt komen, maar is verschoven naar halverwege januari 2009. Het spel verschijnt niet alleen voor de pc, maar ook voor de Xbox 360, de Playstation 3 en de Nintendo DS. De gameplay van het spel heeft veel weg van die van Pandemic's Star Wars Battlefront. Dat wil zeggen dat er grote veldslagen in het spel zullen voorkomen, waar tot 150 strijders aan kunnen deelnemen. In Conquest kan de speler de gevechten uit de drie films van Peter Jackson naspelen, alsmede nieuwe veldslagen, zoals Helm's Deep, Pelennor Fields, Minas Tirith, Black Gates, Mines of Moria en Weathertop. Er zijn ook levels in het spel opgenomen waarin de speler de bad guy uit kan hangen en de complete Shire kan platbranden. Bovendien kan de speler vrijwel elk wezen uit de film besturen en daarmee het slagveld betreden. Van Cave-trolls en Oliphaunts tot de Balrog en zelfs Sauron: ze zijn allemaal bestuurbaar. Vechten is mogelijk met zwaard, boog en magie.

Video (TheLordOfTheRingsConquest_Trailer.flv)
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (38)

Om de Evil campagne te kunnen spelen moet je wel eerst de "Goede" variant uitspelen.
Ik heb de demo gespeeld en het speelt wel erg lekker met de verschillende klasses.
Ik kijk er al een tijdje naar uit en zal de game dan ook op de dag van de release in mijn bezit willen hebben.

Over een jaar of 2 Š 3 verschijnt het eerste gedeelte van de verfliming van "The Hobbit" (voorganger van The Lord Of The Rings) welke in 2 delen zal verschijnen. Er zal dan nog meer gemolken gaan worden.
Volgens officiŽle persberichten zou het eerste deel het volledige verhaal van 'De Hobbit' bevatten, en zou het tweede deel een officiŽle uitbreiding worden die de tijdspanne tussen 'De Hobbit' en het begin van 'De Reisgenoten' (het eerste boek van Lord of the Rings) overbrugt, gebaseerd op ongepubliceerde documenten van Tolkien die door zijn zoon (Christopher Tolkien) zijn bijgewerkt.

Overigens weet ik van niet meer dan dat het eerste deel dit najaar al verschijnt :?
waarom stoppen ze niet gewoon met die cryptische aanbevelingen waar het aantal GHz in voor komt.

Mijn p4 3 GHz had nog geen 60% van de verwerkingskracht die mijn huidige q9550 2,83 GHz heeft (en dan heb ik het over een single core vergelijking.)

En dan hebben we ook nog de amd GHz-en die minder instructies per kloktik doen dan de intels.

Laat ze gewoon het modelnummer opschrijven die net krachtig genoeg is. Zoals waarschijnlijk een e6600
Hebben ze deze franchise nou nog niet genoeg uitgemolken? De laatste film is inmiddels alweer 5 jaar geleden, en nog steeds zijn ze bezig met het herkauwen van dezelfde verhaallijn. Ik vraag me af wat voor meerwaarde deze game nou nog kan bieden na alle andere LotR actiegames van de laatste jaren. Ook kwa grafische stijl en innovatieve gameplay zie ik tussen die games maar bar weinig verschillen of vernieuwingen.
Blijkbaar is de naam "Lord of the Rings" nog steeds populair genoeg onder gamers voor ontwikkelaars om games te maken die die naam dragen zonder zich zorgen te hoeven maken om de kwaliteit van de game. Toch zou ik graag eens wat anders zien, een nieuwe verhaallijn of een ander soort game.
Je vergeet dat het niet alleen de film was, er zijn ook boeken met dezelfde titel ... ;)

... LOTR van Tolkien werd uitgeroepen tot boek van de eeuw, dus wat verder uitmelken, ja gelukkig wel :D
Daarnaast bestaan die boeken ook al meer dan een halve eeuw. Ook de film zou je uitmelken kunnen noemen, aangezien LotR niet zonder reden boek van de eeuw is geworden. Het is 1 van de best verkochte boeken ooit, het zou haast een religie kunnen zijn.
Maar los van dat alles, zoals hierboven al gezegd werd, de meeste LotR games waren rpg's of rts's (en natuurlijk de mmorpg). Een echte actiongame in het universum van Middle-Earth is naar mijn weten nog niet gemaakt. Het kan best wel eens een erg interessante titel zijn voor 2009, al is er kans dat het wat tegen valt. In ieder geval vind ik persoonlijk de minimum systeem eis van een Dual Core 2.4 GHz al wat hoog (al kan het er ook aan liggen welke architectuur ze dan op wijzen, is het een Dual Core P4, of een Dual Core Core2 op de 45nm procede?)
Om precies te zijn is hťt beste verkochte boek van de eeuw op de bijbel na ;)
Dus is het 1 van de best verkochte boeken ooit :)
Het is dat de Ikea gids gratis is ;)
"The Hobbit" komt dit jaar uit. Die is qua verhaal beter dan de LOTR. Jammer dat het maar een kort verhaal is.
Inderdaad, De Hobbit bezit het betere verhaal, en was ook het eerste echte afgewerkte boek van Tolkien nadat hij alle schetsen voor de Silmarillion had afgewerkt.

Echter blijf ik het briljant vinden hoe Tolkien op het idee gekomen is die gekke ring, die in de Hobbit maar een marginaal kleine rol krijgt toebedeeld, te gebruiken als hoofdpersonage (naast Frodo natuurlijk) om nog eens 1.300 pagina's verhaal erbij te pennen.
Blijkbaar is de naam "Lord of the Rings" nog steeds populair genoeg onder gamers voor ontwikkelaars om games te maken die die naam dragen zonder zich zorgen te hoeven maken om de kwaliteit van de game. Toch zou ik graag eens wat anders zien, een nieuwe verhaallijn of een ander soort game.
Dan zul je daar nog lang op mogen wachten! Het is namelijk verboden (in tegenstelling to bv. de Star Wars-franchise) om extra verhalen aan het Midden-Aarde van Tolkien toe te voegen. Je mag alleen zaken gebruiken die ofwel in de boeken beschreven worden, ofwel in de films te vinden zijn, maar that's it. Of je moet een heel erg dure licentie betalen, zoals bv. voor Lord of the Rings - Third Age gebeurd is. Maar dan nog moet je verhaal goedgekeurd worden door de nabestaanden van Tolkien voor je het mag gebruiken.
De films liepen echter ook niet gelijk met het boek, er waren zaken aangepast tov het verhaal en erbij verzonnen.
Dus er schijnt zeker ruimte te zijn wat betreft de verhaallijn.
:?

The Hobbit als film is nog niet eens in de maak. Ze beginnen pas met filmen in 2010. Van een spel met die titel is me niets bekend. Het boek is ouder dan LotR, maar meer dan dat, is het geschreven voor zijn zoon als kinderboek/kinderverhaal. Dat maakt het niet specifiek beter, maar wel toegankelijker.

Maar goed, is er een spel van de Hobbit in de maak, anders dan de al uitgebrachte The Hobbit: The Prelude to The Lord of the Rings,?
Bij de Hobbit dacht ik aan deze The Hobbit.
Het leuke is dat ze, naast de obligate verhaallijn ook een 'evil' verhaallijn hebben, waarbij je Frodo juist mag tegenwerken. Dat beslaat ongeveer de helft van het spel, dus je wordt op je wenken bediend.
De andere LOTR games waren meer "Story" games , waar je enkel de helden kon spelen. Hier kan je als gewone soldaat meevechten en zover ik weet was er nog geen andere Battlefront-achtige LOTR game.
Over uitmelken gesproken, bestaat die LotR mmo eigenlijk nog? Of is die ondertussen ook bezweken aan concurrentie door wrath of the lich king?
Lord of the Rings Online heeft net afgelopen november zijn eerste uitbreiding op de markt gebracht: Mines of Moria. Het bestaat nog steeds en heeft zijn eigen trouwe schare van spelers, groot genoeg om te kunnen overleven zo het lijkt.
Hebben ze deze franchise nou nog niet genoeg uitgemolken?
Hold it.... here it comes....almost there....STAR WARS!
Ik vraag me af hoe het zit met de interactiviteit van het spel. Is de afloop te beÔnvloeden of niet? Ik bedoel, als je de film hebt gezien weet je hoe het afloopt. Hoe is dit verwekt in het spel om het toch spannend te houden?

[Reactie gewijzigd door almightyarjen op 5 januari 2009 10:46]

Als ik het zo lees zijn het de vechtscenes uit de film plus een aantal 'zelfbedachte' scenes.

Die minimale systeemeisen zijn overigens niet mis.

[Reactie gewijzigd door Rhapsody op 5 januari 2009 10:47]

Inderdaad zeg, ik heb een C2D E8400, niet bepaald een oude cpu, maar hij wordt al bijna ingehaald door de systeemeisen van dit spel.

Waar ik overigens meer in geinteresseerd ben bij nieuwe spellen tegenwoordig is of ze substantieel voordeel hebben van een Quad cpu
De Q8200 is een quad-core op 2.33Ghz, en is qua prijs bijna hetzelfde als de E8500. Steeds meer modernere spelletjes maken goed gebruik van multi-core, en dan is 4x 2.33Ghz "krachtiger" dan de 2x 3.16Ghz die de dual-core kan leveren. Ik maak in dat geval gebruik van de term "krachtiger", omdat de snelheid per core lager ligt, en het dus alleen "sneller" is als software ook daadwerkelijk van alle cores maximaal gebruik kan maken.

Echter mijn persoonlijke favoriet voor de Intel CPU blijft de E5200, die voor $83 (69 euro) zonder voltage overklok met gemak op 3.33Ghz draait, door de 12.5x multiplier en het gebruik van een 266Mhz FSB.

Standaard draait ie op 2.5Ghz met 200Mhz FSB, maar door van 266Mhz gebruik te maken en dan van DDR2-1066 geheugen gebruikt maken is het ontzettend stabiel op 3.33Ghz (en alle goede kwaliteit DDR2-800 kits hebben absoluut geen probleem met zo'n overkok, of je draait het gewoon asynchroon).

Het enigste wat je dan mist is SSE4 ondersteuning, maar de 33% overklok maakt dit ruim goed, en je kan anders nog voor de E7300 gaan die $119 kost (102 euro).

Het voordeel van de lager geklokte Intel CPUs is dat er een veel hogere overklok mee gedaan kan worden. Dat komt omdat de yield bij Intel op dit moment zo hoog is, dat ze als het waren op dit moment een E8500 kwaliteit die verkopen als E5200 CPU. Nu is het aanpassen van de microcode om dat ongedaan te maken onmogelijk, maar het zorgt wel voor zeer gemakkelijke uiterst stabiele overkloks.

En natuurlijk kan je ook een E8500 overklokken, alleen is de ruimte om dat te doen dan een stuk minder, en om dezelfde 33% overklok te behalen die de E5200 met gemak stabiel doet (zou dan 4.2Ghz worden), is een voltage mod nodig en soms al zelfs vloeistofkoeling.
Ja, ik weet niet wat ze allemaal met die CPU willen doen, maar die "videokaart met 256 MB geheugen, die overweg kan met Pixel Shader 3.0" zal dat ding echt niet wezenlijk belasten. Het lijkt me dan ook enorm overkill een 2,4 GHz dual core.
Misschien is het om reacties als "ik kan 'm niet spelen, maar ik voldoe wel aan de systeemeisen" te voorkomen. Zo weten ze zeker dat het gewoon gaat draaien met de minimale systeemeisen ;).

Overigens hoop ik niet dat de systeemeisen van games de komende jaren zo snel omhoog gaan, anders wordt het tijd om mijn E2180 te overclocken/vervangen, evenals mijn videokaart :(.
Ik denk dat ze wel degelijk proberen zo laag mogelijke systeemeisen te zorgen. Lagere systeemeisen zorgen voor meer potentiele spelers daar daarmee de verkoop van de spellen. Daarnaast willen ze natuurlijk met de stroming mee en mooie spellen maken net als GTAIV en COD5 om een naam te maken in de gamewereld 8-)
Was er niet ook een boek van de film gemaakt ofzo, met wat meer scenes?
;)
Ik vraag me af hoe het zit met de interactiviteit van het spel. Is de afloop te beÔnvloeden of niet? Ik bedoel, als je de film hebt gezien weet je hoe het afloopt. Hoe is dit verwekt in het spel om het toch spannend te houden?
Je bepaald zelf de uikomst van de veldslagen. Als je goed speelt win je en als je slecht speelt verlies je. Ik denk niet dat er een verhaallijn inzit als je dat bedoeld.
Het is een multiplayer game. Verhaal is aardig, maar ondergeschikt.
Ziet er leuk uit, ik zat laatst toen de 3e film op tv was nog te denken dat het mooi zijn om mee knokken 8-)
Hmm, eens een spel dat ik wel eens zou willen spelen...
Een dualcore vereist, vraag mij eigenlijk af hoeveel 'gamer' pc's er nog zijn zonder...

En als je als Sauron speelt weet je nu natuurlijk al dat je een beetje moet oppassen van Isuldur en zijn zwaard :)
zucht....
farcry 2 en fallout 3 kon je nog spelen met single core, en nu heb je ineens 2.4Ghz dual core nodig.
laat ik nou net 2.3Ghz hebben XD
dan kan ik em nog wel spelen, maar heb Lord of the rings nooit interessant gevonden.


edit: heb nu de video gezien (kon net niet :S), maar ik vind het er niet zo heel geweldig uitzien, en dan nog die requirements.

[Reactie gewijzigd door nightNielZ op 5 januari 2009 17:18]

Het is inderdaad wel apart dat ze er nog steeds vaak voor kiezen om een GHz getal neer te zetten aangezien veel mensen hier weinig mee kunnen desondanks ziet het er wel erg mooi uit! Wauw! :P
hmmm ik vind die slagvelden nog best leeg... had meer gevecht gehoopt...
Ben nog steeds met battle for middle earth bezig :)

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True